Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Just Cause-makers tonen gameplay van survivalgame Generation Zero

Avalanche Studios toont een eerste gameplaytrailer van zijn nieuwe game Generation Zero. Die openwereldgame speelt zich af in Zweden in 1989. Spelers moeten overleven in een wereld die is overgenomen door machines.

Het spel kan als singleplayer gespeeld worden, of in co-op met vier spelers tegelijk. De hoofdrolspeler is een jongvolwassene die terugkomt van een eilandexcursie en ontdekt dat de wereld verlaten is en overgenomen is door mysterieuze robots. Spelers moeten in de open wereld zien te overleven en op zoek gaan naar hulpmiddelen om tegen de machines te vechten.

Spelers kunnen robots uitschakelen en zorgen dat ze niet helemaal kapotgaan, om onderdelen ervan te gebruiken om hun eigen wapens aan te passen. Avalanche maakt Generation Zero met zijn Apex-engine, die ook voor de Just Cause-games wordt gebruikt. Tegelijkertijd werkt de studio aan Just Cause 4 en samen met id Software werkt Avalanche aan Rage 2.

Generation Zero moet in 2019 uitkomen voor de pc, de PlayStation 4 en de Xbox One. In het najaar van dit jaar houdt de studio een gesloten bèta. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven om kans te maken op deelname.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-08-2018 • 12:54

48 Linkedin

Reacties (48)

Wijzig sortering
Ik zie dat er een Amiga 1000 (met ander logo) te zien is op het bureau op 3:04.
Herkenbaar aan de vorm van de computer, Commodore monitor, "tank" muis en keyboard met de pijltjes toetsen in een plusvorm.
(zoals je op de afbeelding op Wikipedia kan zien: https://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_1000 )
Dat klopt ook mooi met de tijdlijn, de Amiga 1000 kwam uit in 1985 en het spel speelt zich af in 1989.

Als je op precies de goede frame (zonder motionblur) stopt dan zie je dat er geen 'Amiga' maar 'Omega' staat en in plaats van 'Commodore' staat er 'Commando'.
Graphics, Wapens enzovoort lijken veel op The Hunter: Call of The Wild
Interessant om dit hier te zien.
Zou het hetzelfde team zijn?
Inderdaad dezelfde dev's ik merkte het gewoon direct toen ik de bosjes en de wapens zag ... Hey waaaait a second soort gevoel :D merk wel dat de audio van de wapens sterk ge Michael Bay'd is
Ik had ook idd exact hetzelfde gevoel toen ik de trailer bekeek.
Ben wel benieuwd naar deze, speel The Hunter: Call of The Wild nog altijd graag.
Erg ontspannend omdat je gewoon lekker kan doen wat je zelf wilt, op je eigen tempo, heerlijk!
Het is lastig om een game er uniek uit te laten zien die realistisch over moet komen. Veel games lijken zo op elkaar. Wapens idem dito. Natuurlijk zullen een AK47 van game A en game B op elkaar lijken. Als voorbeeld: alle WOII games zien er in mijn ogen precies hetzelfde uit.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 17 augustus 2018 13:55]

Uh nee sorry BF5 ziet er bijv. uit als Fortnite in mijn ogen. Een beetje WO2 spel is donker gritty authentiek. Niet micheal bay over de top actie met loony toon kleuren.
Het ging ook om alle WO2 spellen. Fortnite speelt zich zover ik weet niet af in de tweede wereldoorlog.
BF V ook niet. Er bestonden immers geen tiger tanks in Mei 1940. Ook geen V1's. Er waren ook geen Engelse troepen aanwezig en al helemaal geen vrouwen met protheses.

Weet niet waar BF V zich afspeeld. Volgens DICE is het een authentieke WW2 ervaring. Ik noem het Fortnite.
"Tegelijkertijd werkt de studio aan Just Cause 4 en samen met id Software werkt Avalanche aan Rage 2"

Mooi dat een studio als deze zo kan groeien sinds een game als Just Cause 2, kijk uit naar al hun producties.
Dan hoop ik dat ze wel voldoende tijd hebben om de engine van Just Cause te verbeteren voor deel 4. Deel 3 was een en al framedrops, soms leek het wel een dia-show.
Ik heb JC3 meegepikt als gratis PSplus game en ik merkte niks van framedrops, ondanks dat daar erg over werd geklaagd. Blijkbaar is er een patch geweest die alles behoorlijk smooth heeft gestreken.

Mocht je JC3 voor de PS hebben laten liggen omdat je last had van framedrops, wil ik je aanraden de game weer eens op te starten. Je gaat je ongetwijfeld zeer goed vermaken :)
Ik heb geen idee hoe het zit met andere platforms.
PS4 pro? Ik heb op mijn first gen ps4 toch wat framedrops maar op zich valt het mee. Toen ik het kocht bij release voor pc was het een onspeelbare slideshow.
Heb het een jaar gekregen op de pc gespeeld en hoewel de performance niet extreem goed was, heb ik geen dia show meegemaakt op mijn 1070
zelfde hier, rond de kerst uit de uitverkoop bak van steam gehaald. Doet het prima op mijn i5/480. Briljante spellen voor na een dag hard werken. Niet nadenken, gewoon dingen stuk maken.
Pro inderdaad. Sorry, had ik er even bij mogen zeggen.
Het DLC team heeft heel veel performance dingen gefixt na de release van JC3.
Mocht je JC3 voor de PS hebben laten liggen omdat je last had van framedrops, wil ik je aanraden de game weer eens op te starten.
Ik heb er aardig wat in zitten, ondanks de framedrops, maar op een gegeven moment wordt het spel erg saai omdat er gewoon te weinig variatie in zit.
Inderdaad, al kan altijd een stuk erger, Bluehole!?
Nee hoor, smooth all the way.
54fps op UHD. Heerlijk!
Hoop wel dat JC4 meer en NOG mooier is.
Ziet er een beetje basic uit, HZD maar dan met guns ipv pijl en boog. :)
Behoorlijk basic als je het mij vraagt. Ik had op zijn minst wel een beetje HZD-achtige robots verwacht, maar dit ziet er uit als een half life 1 mod met opgepoetste graphics.

De robots zijn zeer basic en deze trailer nodigt dan ook niet uit om het spel te spelen (voor mij). Als ik 5 verschillende types heb gezien dan is het veel.

Zonder multiplayer element (deatchmatch / king of the hill / battle royal etc) zal dit een snelle dood sterven.
Survival games zo basic als dit gaan het echt niet redden in een wereld vol met sandbox survival games.
Bij de term "survival game" is het altijd maar afwachten hoe de diepgang en het realisme is. Het klinkt als een leuk concept, maar hoe "survival" is het? Moet je bijv regelmatig drinken en eten en slapen? En waar haal je dan water vandaan? Hoe kom je aan iets eetbaars? Kun je zelf dingen bouwen (en craften) of moet je het doen met de spelwereld die de devs voor je hebben neergezet? Of beide?

De survival-diepgang kan van het niveau van iedere willekeurige game zijn, dus het letterlijk nemen, waarbij survival simpelweg "niet dood gaan" betekent. Of van het nieau van Ark/Terraria/Fallout4/Minecraft/etc waarbij je ook voor jezelf moet zorgen en jezelf moet opwerken.

De setting vind ik trouwens ook wel weirdly specific. 1989 Zweden. Is er iets heel typerend Zweeds en heel typerend 1989 aan de game?

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 17 augustus 2018 14:03]

Zo veel vragen en zo weinig antwoorden. Toch een reden om deze game in de gaten te houden.

Ik zie ook dat de bèta dit najaar beschikbaar wordt. Zelf vind ik het er nog "kaal" uit zien, qua content.
Dat is pas te beoordelen, wanneer de bèta is gespeeld. Toch zijn het al kleine dingetjes waar ik me een beetje aan stoor, zoals geen pick-up animation, simpele sprint animation.

Wat ik wel graag zou willen zien, is on-the-fly gun customisation (à la Crysis). Dit zal veel ten goede komen tijdens de gameplay. Even snel een andere scope er op gooien, etc.

Deze gaat in ieder geval op mijn Watch-list!
Nice, ik heb de E3 trailer gezien. Deze game staat op de lijst om aangeschaft te worden, ook meteen aangemeld voor de beta!
Lijkt me een gave game benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.
Maar even ingeschreven aangezien de stijl me wel aanspreekt. Mag wel hopen dat er een shitload aan verschillende soorten en maten robots inzitten, want ik zie daar wel een valkuil in. Fallout zou ik bijvoorbeeld ook veel minder leuk vinden met enkel robots.
Zero, nieuwe start (dawn), robot's, ik zie wel waar de inspiratie vandaan komt :P

Zulke survival ligt het maar beetje in de diepgang, krijg je basissen, hoe werkt de AI, ik wacht wel rustig af.
Half-Life momentje op 3:16 :+

[Reactie gewijzigd door 3raser op 17 augustus 2018 13:21]

De mechanische headcrab :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True