Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo kondigt back-up van save games aan voor Switch Online-dienst

Nintendo heeft meer details bekendgemaakt van zijn Nintendo Switch Online-dienst, die in september uitkomt. Zo komt er een functie om save games online op te slaan en maakt Nintendo de eerste tien launchtitels bekend.

Het bedrijf kondigt aan dat de functie Save Data Cloud Backup alleen voor gebruikers van de onlinedienst beschikbaar is. De functie zou werken met 'de meeste' games voor de Switch, wat zou betekenen dat deze voor een aantal games niet beschikbaar is. In april bleek dat een ontwikkelaar aan een eigen back-upfunctie voor save games op de Switch-console werkte. Zoals Nintendo eerder al bekendmaakte, kost zijn dienst 19,99 dollar per jaar. Er is ook een familieoptie voor 34,99 dollar per jaar, waar in totaal acht personen aan gekoppeld kunnen worden.

Eerder zei het bedrijf ook dat abonnees toegang zullen hebben tot een collectie van klassieke NES-games. Dat zijn er bij release van Nintendo Switch Online twintig, waarvan Nintendo er nu tien bekend heeft gemaakt. Het gaat om Donkey Kong, Ice Climber, The Legend of Zelda, Mario Bros., Soccer, Super Mario Bros. en Tennis, buiten de al bekende titels Balloon Fight, Dr. Mario en Super Mario Bros. 3.

Gebruikers van Nintendo's onlinedienst kunnen met behulp van een aparte iOS- en Android-app elkaar uitnodigen voor games en met elkaar chatten.

Review Nintendo Switch

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

08-05-2018 • 07:20

175 Linkedin Google+

Submitter: RayNbow

Reacties (175)

Wijzig sortering
Ik mis in het artikel wel een stukje dat wanneer je met meer accounts op een switch online wilt. Je dus een familiepack moet hebben.

Het is dus niet zo als bij de PlayStation dat maar 1 account het abonnement hoeft te hebben
Ze melden niet eens de europrijzen.

Individueel tarief
1 maand
(30 dagen)

3.99
3 maanden
(90 dagen)

7.99
12 maanden
(365 dagen)

19.99
Gezinslidmaatschap
12 maanden
(365 dagen)

34.99
Als je een familiegroep aanmaakt, kunnen maximaal acht Nintendo-accounts van de Nintendo Switch Online-ledenservice gebruik maken onder n gezinslidmaatschap.
Familypack is 35 wat nog steeds veel goedkoper is dan de 60 van de PlayStation.
Maar bij PlayStation krijg je daarvoor welk elke maand twee games. Etc
Hier krijg je al die NES spellen die vroeger 5 per stuk kostten.
Nee 20 stuks maar en met mogelijk online multiplayer.

Dus in verhouden duurder
Sigaar uit eigen doos. Helemaal zuur als je die spellen al hebt gekocht op (S)NES.
Toch blijf ik het jammer vinden dat ze voor online geld blijven vragen. Kun je Nintendo niet kwalijk nemen omdat Xbox en PS het al jaren doen. Ik denk dat je zo echt potentile online gamers misloopt en veel games ook eerder met lege servers komen te zitten dan bijv op pc. 20 euro is niet gek t.o.v. de concurrerende platformen maar xbox live begon ook goedkoper als dat het nu is.

Zelf speel ik al vrijwel niet online op mijn Switch en zou eigenlijk ook geen 20 euro uitgeven voor die enkele keer dat ik het zou gebruiken. Zelfde reden waarom ik geen xbox live meer heb.
En dat is toch prima? Niemand verlicht je om online aan te schaffen.... het heeft wel voordelen om het wel te doen.

Persoonlijk speel ik genoeg Rocket League op de Switch om sowieso het online abo te nemen, Stardew Valley krijgt straks een multiplayer update, Smash Bros straks, Mario Kart...
Wordt splatoon2 waardeloos als je de online dienst niet afneemt. dat is namelijk voornamelijk online battles die ik en mijn kinderen spelen. Lijkt mij dat ik de multiplayer optie in spelletjes gewoon kan blijven gebruiken zonder online abbo

[Reactie gewijzigd door lonewolf2nd op 8 mei 2018 08:39]

Nee, dat kan je niet. Overigens was dat ook al bekend toen je het spel kocht: nieuws: Nintendo maakt Switch Online-app op 21 juli met Splatoon 2 beschikbaar
Euh, nee. Net als bij Xbox Live (waarbij je voor gratis demo's / netwerktests zelfs een Gold abo moet hebben..) en bij Playstation Plus (waar online multiplayer niet werkt zonder PS+ als je op de PS4 speelt).

Online gaat dan simpelweg niet meer. Offline multiplayer natuurlijk wl. Maar die is bij Splatoon 2 ver te zoeken...

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 8 mei 2018 08:54]

Nintendo heeft de online-multiplayer van verschillende games gratis beschikbaar gesteld tot dat de online-service wordt uitgerold. Dus je zult helaas een abonnement moeten kopen, maar voor 40 dollar,
per familie/per jaar kan ik mij niet voorstellen dat dit een probleem vormt.
Het punt is meer dat je er ook als betalende speler last van hebt doordat servers minder vol zijn (en misschien wel gesloten worden). Bij PC heb je hier dus geen last van omdat je niet extra hoeft te betalen voor online.

Ik zou dus liever zien dat ze online gratis laten en dat je betaald voor extras als maandelijks games (of niet game gerelateerde online zaken).
Gratis is niets. Die diensten leven ook niet van de lucht en storage en redundancy kosten ook bakken met geld. Dat wordt rgens mee verdiend. En nee, daar verlies je wel dgelijk op. Privacy bijvoorbeeld. En nee, dat zegt niet dat als je wl voor die dienst betaald, je niet k met je privacy betaald...

Als Sony en MS in de sloot springen, is het een sloot die Nintendo gegraven heeft. Dr komt de innovatie vandaan. Ja, het zal vast gratis knnen. Maar het gaat hier niet om die storage van savegames. Het gaat om het bieden van NES games-met-online-functionaliteit, en het berhaupt in stand houden van het Nintendo netwerk zodat je multiplayer games kn spelen. Dat je daar 'gratis' online opslag voor savegames bij krijgt is mooi meegenomen.

(Overigens had ik ook kunnen zeggen dat je betaald voor de cloud saves en online functionaliteit, en gratis NES games krijgt, of je betaald voor de cloud saves en NES games en krijgt daar gratis online functionaliteit bij ... het is maar hoe je 't bekijkt).
Bij de PC ook niet, voor innovatie moet je bij Intel zijn. En zelfs die gebruiken machines van ASML om processoren te maken. En zo kun je eindeloos doorgaan :)

Innovatie op consolegebied komt vooral bij Nintendo vandaan, om het maar specifieker te zeggen dan. Ik heb het niet over gamen in het algemn. Hoewel de Sega Megadrive en SNES sneller waren dan menig PC in die tijd.
"Console platforms zijn sowieso nooit ergens het eerste mee".

Nintendo als eerste met: VR, 4 controller poorten, Shoulder buttons en dieper uitgerwerkte motion controls

Sony als eerste met crossplay en motion controls.

Microsoft als eerste met: Archievements.

SEGA: Als eerste met Backwards compatibility en zo zijn er vele voorbeelden.

Wie de fanboy uithangt verkondigd in de regel de grootst mogelijke onzin. |:(
Precies dit. Met name Nintendo, naast je punten hebben ze ook als eerste analoge sticks ontwikkelt en hebben ze eigenhandig videogaming uit het diepe dal van de Videogamerecessie gesleept, begin jaren 80.
Ja... niet echt iets waar PC Master race eerst in wilt zijn hoor... Lol. Is precies of je zegt van, ja een console kan je makkelijk op je schoot leggen en gamen... Met als nut? PC heeft veel geavanceerde technologie en uitvindingen dan de consoles hoor, wat jij nu vergelijkt... controller poorten, controller shoulder buttons, sega "eerste" in backwards compatibility.. What the? Hoe oud ben je?

Ja, PC was alleen de eerste in achievements... zucht. Age confirmed, console pleb confirmed.

En Nintendo VR? Is niet eens VR man, dan was de 3D-bril die ik begin jaren 1990 kreeg van mijn ouders ook 3D zeker... zeveraar. Je moet volgens mij nog uw school afmaken waar je de basis van het leven eerst leert, later pas de rest, stap per stap jongeman.

edit: sorry, niet gezien dat het een troll is en fanboy hemzelf van console kijkende naar zijn nickname, voor duidelijke reden dus, uw reacties zullen later pas iets betekenen nadat je gewerkt hebt, nadat je een computer hebt, dan zal je daar staan met je dom kop over hoe iemand uberhaupt een console top kan vinden buiten het afspelen van dvds/blurays sinds de PS2, daarbuiten kan je dan spelletjes op smartphone ook gamen noemen, is even "goed" als console, liniaire games waar je de pijlen moet volgen en als je vast zit vertellen ze u wel welke knop je moet indrukken. "Gamer." Moet altijd lachen als een gastje zegt dat hij een gamer is, maar uiteindelijk op een console speelt. En iemand die in de tuin de bal tegen de muur trapt is ook een profvoetballer zeker?

[Reactie gewijzigd door NorMath op 8 mei 2018 21:19]

Enneh, de innovatie (als je het zo wilt noemen) komt niet van Nintendo.
.....Console platforms zijn sowieso nooit ergens het eerste mee
Daarvoor moet je bij de pc zijn.
Echt hoor.... |:(
Nintendo LEEFT van innovatie. Dat is de aantrekkingskracht die de (veel krachtigere) PS en Xbox juist ontberen en wat Nintendo een edge geeft waardoor ze nog verkopen.....Nintendo is juist de console bouwer en software ontwikkelaar die gekke dingen wil uitproberen. En dan doen ze al jaren. in consoles en software. (en vaak samen, hetgeen nog krachtiger is)
vervolgens heeft de pc-markt het verder verfijnd
Dat is al heel iets anders dan "voor innovatie moet je bij de PC zijn".

En "de PC" is ook maar een vergaarbak van "PC compatible" zaken waar vendors mee komen.
Juist de PC is een grijs gemiddelde van innovatie en de innovatie DIE er is gaat vaak over onderdelen en over performance en alleen daarover. Denk aan Nvidia, AMD, Intel en vaak valt dat onder de noemer evolutie.
Maar om aan te geven hoe ongelijk je hebt, Nintendo is verantwoordelijk voor veel innovaties op game vlak. Ik loop al mee vanaf de NES.
De meeste van die dingen bestonden namelijk niet op pc, want ik heb ook genoeg op PC gegamed.

- De "vierpuntdruktoets" , toch een beetje de "muis" van het gamen. Nintendo heeft de transitie gemaakt van Joystick naar d-pad. Knoppen bovenop een controller...ook bedacht door nintendo (SNES)
- Batterij backup in een cartridge
- Side-scrolling platformer is toe te schrijven aan Nintendo zoals de FPS is toe te schrijven aan ID-software.
- Handheld gaming
- Feedback in controllers (de rumble 'pack')
- Motion Control via de wii-mote en de nunchuck.

Ik vergeet vast een boel... onlangs ook --> nintendo Labo!

En in game innovatie heeft Nintendo heel veel betekend. De software stond bol van de innovatie vanaf het begin al. (In 1990 probeerde ID software een side scroller te maken die zo soepel en goed liep als..... Mario!, resulteerde in Dangerous Dave...)

Eigenlijk is het laatste punt de grootste bijdrage van nintendo in de games wereld.
De games. en hier zijn voorbeelden te over met innovatie.
Dat is al heel iets anders dan "voor innovatie moet je bij de PC zijn".
Nee hoor, want innovatie is niet hetzelfde als uitvinden. Anders innoveert Apple ook niet. Iedereen vindt dat het samenpakken van bestaande technologien in een mooi glimmend pakketje innovatie is. Dat is het ook. Dat is wat Apple doet. En dat is wat de pc markt voor een deel met uitvindingen op de console-markt heeft gedaan.
De "vierpuntdruktoets" , toch een beetje de "muis" van het gamen. Nintendo heeft de transitie gemaakt van Joystick naar d-pad. Knoppen bovenop een controller...ook bedacht door nintendo (SNES)
Knoppen op een joystick waren er al. Clicky joysticks ook, dus het is alleen een andere interface. Misscien is dat innovatie, maar misschien was er al langer zoiets als een "gamepad" voor de pc ook. Te lang geleden voor mij om te weten wie eerst was. Misschien hebben nintendo en een andere vendor het wel gelijktijdig onafhankelijk van elkaar uitgevonden.
Batterij backup in een cartridge
Pc kent geen cartridges voor software. Dus, ja. Backup was niet nodig. Pc heeft altijd al nonvolatile opslag gehad, dat lijkt me veel meer innovatie t.o.v. een backup batterijtje - wat meer een workaround is.
Side-scrolling platformer is toe te schrijven aan Nintendo
Denk het niet heh. Genoeg andere consoles en pc-games die daar aan deden. In kleur zelfs.
Handheld gaming
Wederom per definitie ligt dat niet bij de pc, omdat de pc niet handheld is. Maar de Lynx was eerder dan de game boy ;)
Feedback in controllers (de rumble 'pack')
Nintendo en Microsoft waren min of meer gelijktijdig daarmee. Maar haptic feedback als technologie in videogames dateert uit de jaren 70, in racing arcades.
Motion Control via de wii-mote en de nunchuck
Z specifiek is het Nintendo inderdaad. De wiimote en nunchuck bestaat immers nergens anders. Maar gesture control bestond echt al wel een tijdje vr de komst van de wii. Ik kan even geen voorbeeld bedenken, maar m'n gut feeling zegt dat er al wel dergelijke dingen bestonden. Alleen door de fragmentatie in de pc-markt kunnen game authors niet zomaar die dingen gaan eisen, waardoor ze onpopulair blijven, waardoor ondersteuning ervoor ook niet echt van de grond komt. Dat geeft ook wel een beetje te kennen hoe nuttig ze zijn.

En over games. Ja vast. Ik had het over hardware. Iedereen kan een game verzinnen. Dat is misschien vloeken in de kerk, maar hetzelfde bedrijf dat een briljante game voor de NES maakt, had die game ook voor pc kunnen compileren. Om die reden zou ik de beschikbaarheid van software (waar de pc altijd heer en meester is geweest) ook niet meerekenen in hoe innovatief een platform is of was.
Jij gaat nu innovaties van Nintendo afschieten omdat de PC ze niet heeft of omdat het niet toepasbaar is op de PC en dat gebruiken als argument.
Maar... we waren niet de PC en Nintendo 1:1 aan het vergelijken, jij gaf aan dat voor INNOVATIE je op de PC moest zijn. Ik gaf aan dat juist Nintendo heel veel innovatie heeft toegepast. Mijn voorbeelden doen daar niets aan af. Dat je op de PC geen cartridges hebt gehad of geen handheld achtige constructies dat doet helemaal niets af aan die innovatie op zich.

Hetzelfde doe je met de wiimote en de nunchuck... dan is Nintendo TE specifiek?? hoe is dat een argument? Dat is toch juist innovatief dan?

Daarbij onderbouw je niet.... side scrolling bestond al voor Nintendo.. waar dan? Welke enome geweldige side-scroller hadden we dan al? En ook gesture control bestond al zegt jouw "gut feeling"

Nintendo was wel degelijk de eerste met de rumble pack op een console, had je dit al op een andere console of PC? zo ja waar dan?

En een vierpuntdruk toets is "gewoon een joystick met een andere interface" dus vind jij blijkbaar ook geen innovatie. Ja zo lust ik er nog wel een paar.

En over dat Nintendo geweldige games maakt afdoen als "iedereen kan een game maken" ja... blijkbaar niet dus want Nintendo heeft een track-record van unieke innovatieve games... iedereen kan die blijkbaar maken maar Nintendo maakt ze.

Ik vind je argumenten niet overtuigen. Maar je doet dan ook verwoede pogingen om te beweren dat Nintendo nauwelijks innovatief is terwijl iedereen in de game industrie het er over eens is dat je van alles over Nintendo kan zeggen maar dat een van de meest innovatieve bedrijven in de industrie zijn.
Daarbij bied Nintendo GEEN mogelijkheid de saves lokaaal op te slaan, en dat met een SD card slot in het jaar 2018.

Let op, de discussie mbt hacks zal losbarsten want anno 2018 bestaat er niet zoiets als encryptie ... 8)7
Nintendo is zeker bang dat je je eigen saves kwijtraakt en zeggen ze "geef ons maar". Zodat ze ineens heel goed weten wie wat wanneer speelt, hoe ver ze in elke game komen, en wat men allemaal ingame verzamelt enzo. Al die data is geld waard, en zie je dat terug in de vorm van een gratis dienst? Nee, je moet er zelfs geld bijleggen!
Er zit ook wel wat in, onderhoud en beheer van online systemen kost natuurlijk ook geld.
Als nintendo gebruiker heb je lange tijd wel aardig veel geluk gehad dat online gebruik voor het grootste gedeelte gratis was, maar daar komt nu dus schijnbaar ook een einde aan.

Vraag is dan wel, gaat dit ten goede komen voor de eindgebruiker of is dit enkel makkelijk extra inkomsten genereren?
Ik denk dan aan wellicht lagere prijzen voor games, meer extra's en updates voor online gebruikers of gratis dlc/games waarvoor je anders zou moeten betalen.
Enkel die save optie, oude NES games en een chatfunctie lijkt me het niet waard.
Ik sta er versteld van dat dit niet standaard gratis als service geleverd wordt. Ik dacht allang dat inmiddels iedere console cloud functionaliteit had. Misschien komt het omdat ik pc gamer ben en gewend ben aan Steam, Uplay, Origin enz.

Beter laat dan nooit zou ik zeggen voor Nintendo gebruikers.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 8 mei 2018 11:57]

Geen enkele console van deze en vorige generatie bood dit gratis inneen cloud aan. Je was altijd verplicht neen abbo van 50/60 euro te nemen. Daarmee is Nintendo momenteel de goedkoopste met slechts n 3e van de prijs.
Dat is niet waar, voor de Xbox One is het niet nodig om gold te hebben om gebruik te maken van cloud saves.
Dat hebben ze dan mooi beter voor elkaar dan Sony ;)
Sowieso heeft Xbox al het online gebeuren beter voor elkaar dan de 2 concurrenten. En al consolegeneraties lang.
Eens. Nu komen we eindelijk eens in het terrein waar MS heer en meester is.

Echter.....
Ik zou voor geen gold teruggaan naar MS, want hoe je het went of keert.... Aan het einde van de rit komt het toch aan op.... games.

Zou leuk zijn als Nintendo een beetje up to speed komt, maar minder cruciaal. Voor MS is het bijna hun bestaansrecht. Nintendo mag wel echt die voicechat op gaan lossen hoor. Dat is pure armoede.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 8 mei 2018 17:04]

Ik heb sinds zeer recent Xbox gamepass en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om een PS4 te gaan kopen voor naast de X1 en Switch. Met mijn PS3 ook regelmatig kunnen 'genieten' van het Sony netwerk...
Voor ieder wat wils gelukkig :)

Maar je kunt moeilijk de recente keuze voor de gamespass vergelijken met je ervaring met Sony's netwerk ten tijden van de PS3.... Dat is ietwat scheef.

Ik denk dat MS altijd de upper hand zal hebben met het netwerk. Alleen is de vraag hoe onderscheidend dit in deze generatie al gebleven is (Sony is echt meer up to speed) en hoe dit straks zal zijn.

Sony en Nintendo komen met serieuze exclusieve klappers. Het regent 10en op Zelda, Mario en nu God of War. Daarnaast hebben ze nog een shitload aan games die zowel goed ontvangen worden als verkopen.

Dan kun je zeggen. Ik geef niks om die games, vind het allemaal bud!.. Maar 10tallen miljoenen denken daar anders over.

Tegelijkertijd heb je het sentiment van Sea of Thieves als prominente gamepass game (of reden om dat ding te haen) en die wordt meteen alweer als best ruk bestempeld.

E3 gaat moet hoe dan ook een gigantische klapper worden voor MS. Kan ook bijna niet anders. Ze zijn al jaren aan het sparen, dus de mooie tijden zullen voor MS owners wel komen. Van harte gegund btw.

Met een PC op TV kan ik aansluiten wanneer ik wil. Alleen tot dusver 0.0 noodzaak gezien. Misschien mis ik iets, dat kan. Gamepass concept = goud idee. Zou het alleen liever op PS4 of Switch hebben.....
Xbox One heeft op dat gebied geen echt grote klappers. Er zijn zat uitstekende games en ook die hoge cijfers krijgen, maar dan krijg je bijvoorbeeld spellen zoals de Forza's, en hoe goed ze ook zijn, dat zijn geen spellen waar je veel mensen mee kan overhalen om een Xbox One te kopen. (dit komt van iemand die half jaar geleden een Xbox One met Forza Horizon trouwens kocht).
Spellen zoals God of War, maar ook Horizon Zero Dawn zijn spellen waar mensen wel op afkomen.

Sea of Thieves is jammer, hij gaat wel nog beter worden, maarja is wel gewoon te laat om nog die grote impact te hebben.
Binnenkort komt State of Decay 2 en moet Crackdown 3 komen, 2 spellen waar ik heel erg op zit te wachten, maar heb zo mijn twijfels of die zo'n grote impact gaan maken. SoD2 denk ik sowieso niet, verwacht een goed spel, maar zal niet grote groepen trekken. Crackdown 3 zou kunnen indien het echt een meesterlijk spel is, anders ook niet.
Er zijn zat uitstekende games en ook die hoge cijfers krijgen, maar dan krijg je bijvoorbeeld spellen zoals de Forza's,
Als je er echt de exclusives eruit gaat vissen is het vrij treurig. Als je eens op een gamerankings kijkt ofzo. En inderdaad dan kom je ook meteen al die Forza's tegen, want die worden nog harder eruit gestampt dan Assassins Creed's

Crackdown 3... Zon game die best 'fun' uit kan pakken, maar gaat dat zon legendarische titel worden? Al dat uitstellen belooft naar mijn idee niet veel goeds. En welk caliber is dat ding? MS gaat deze ongetwijfel weer eens uit de hoed toveren voor E3, 5x Xbox One exclusive galmend door de zaal, alsof we het voor de eerste keer horen.

Dus ben met je eens.
Crackdown 3 zou kunnen indien het echt een meesterlijk spel is, anders ook niet.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 9 mei 2018 09:04]

Ik verwacht het niet, Crackdown is een ongelooflijk leuk spel met geen verhaal en te weinig content om het lang te spelen, wie weet doen ze dat nu zo goed dat het een top spel wordt, maar betwijfel het.

Ik geloof wel dat het een goed spel wordt, de videos laten echt dat oude Crackdown zien, de hele stad is af te breken (met realistische physics - een toren kan rustig met omvallen nog een paar andere meenemen) en ze willen meer content er in doen.
Ja ik denk zeker dat C3 een goede game kan worden. Beetje in dat straatje van Mario Kart. Gaat tegenwoordig niet snel een 95% scoren (of het moet wel hele gekke dingen doen), maar kan rete succesvol zijn. Alleen is Crackdown gewoon niet zo iconisch.
Nee, maar als er een keer een gratis weekend is (bijv. Overwatch), heb je wl Gold nodig, terwijl je bij PSN niet altijd PS+ nodig hebt....
Mee eens. Maar dat niemand het doet, maakt het niet goed.

Dat je voor cloud-backups betaald, prima. Maar dat er geen enkele manier is om op een andere manier een backup te maken van je saves (naar een SD kaart bijvoorbeeld, de switch HEEFT een sd-kaart-slot) is wel triest. En dat geld voor alle consoles.
Dat klopt, al kan ik op mijn PS4 wel backups maken op de of USB, maar die zijn dan weer user gebonden. Je kan je save dus niet mee naar je maat nemen, alleen als je daar ook inlogt op de PS4 kun je "verder gamen"
Dat is al wel een verbetering.

Het issue met de switch is, is dat het een portable console is. Je kan de console dus prima meenemen. maar als die dus stuk gaat onderweg (eigen fout of garantie) en je krijgt een nieuwe, ben je al je savegames kwijt.

Erg zuur als je net 150 uur in Zelda hebt gestoken bijvoorbeeld :-P
Nintendo heeft vaak wel de mogelijkheid om je saves over te zetten. Als ie stukgaat, even informeren bij de klantenservice f dat kan of niet.
Volgens mij heeft Nintendo die mogelijkheid niet. Er zijn zat mensen die hun saves verloren zijn, omdat hun Switch kapot was gegaan.
De gekochte digitale spellen zijn een ander verhaal, die zijn meestal wel terug te krijgen..
Oh misschien was 't dat laatste wel. Meende laatst wat posts op fora gezien te hebben waarbij saves gered konden worden. Zelf geen kuren met m'n Switch gehad, alleen een Pro Controller waar de schouderknoppen er de brui aan gaven. (Die vervolgens gewoon geruild bij de Intertoys voor een werkend exemplaar, zij regelen de garantie met Nintendo verder wel).
Mmmm, het kan ook dat je gelijk hebt. Ik dacht dat de save files alleen te redden zijn zolang je zelf in staat bent ze over te zetten. Maar misschien heb je wel gelijk. :) Laten we het hopen, want september is nog best ver weg!
Nintendo kan ze veelal nog wel over zetten. Dacht bij reparatie, omruil of door beide op te sturen. Zelf iig niet nodig gehad.
Ik heb in de teardown van iFixit wel gezien dat het geheugen op een aparte printplaat zit. Dus die zou in theorie gewoon aan een ander moederbord gekoppeld kunnen worden. Daarvoor moet deze het natuurlijk wel doen
Ik moest laatst mijn Switch opsturen naar Nintendo voor reparatie. Ik heb er nu n met een andere serienummer maar mijn savefiles zijn gewoon overgezet.
Op de WIIU kon je wel een kopie maken van al je geinstalleerde zaken en savegames op een extra disk. (werkt alleen op jouw console)
Dat zouden ze ook op de switch kunnen doen.
Kan de PS4 dat met alle spellen? Want op de PS3 had je ook nog spellen zoals Fat Princess die gelockt waren op je console, waardoor je je savegame uberhaupt niet kon backuppen.

Dat soort trieste zooi is waarom ik naar PC gegaan ben.
Inderdaad. Verplicht een abonnement moeten nemen om je saves te kunnen backuppen. Dat zou een recht moeten zijn geen betaalde optie.
Het meest bizarre vind ik dan nog dat je nog geen enkele garantie hebt dat jouw game een online backup krijgt aangezien alleen sommige games die functie hebben. Het wordt een beetje een loterij op die manier of je toekomstige game die je wil kopen wel of niet deze functie heeft.

[Reactie gewijzigd door Sylmaron op 8 mei 2018 08:38]

Zeker gezien je waarschijnlijk niet *zelf* je savegames kunt backuppen, omdat het een paniekerig dichtgetimmerd systeem is (net als de andere consoles trouwens, voor het geval iemand zeurt "jamaar zij doen het ook")
Betalen voor een back-up.. als je dus niet betaald en je Switch gaat stuk/kwijt, ben je alle saves kwijt. Daarnaast moet je omslachtig de app via je telefoon gebruiken als je wilt chatten. Ik vind dit niet goed, zelfs voor 'maar' 20e.
Bij PSN moet je ook betalen voor cloud backups ;)
Met Xbox Live Gold ook! Maar goed, daar de meeste mensen MP games spelen en dan dus toch Xbox Live Gold nodig hebben is dat mooi mee genomen natuurlijk.

I stand corrected! Ik was echt in de veronderstelling dat het enkel bij XBL Gold was en niet 'standaard' ;

https://support.xbox.com/...etup/cloud-game-saves-faq
Do I need an Xbox Live Gold subscription to use cloud storage?
No. Anyone who is signed up for the Xbox Live service can store their saved games in the cloud.

[Reactie gewijzigd door Reefun op 8 mei 2018 08:28]

Cloud backups kunnen ook met XBOX Live silver ;) Verder is XBOX Live Gold 3x zo duur als Nintendo Switch Online..
Je hebt helemaal gelijk. Denk dat ik in de war was met "vroegh". Toen moest je volgens mij wl per se XBL Gold hebben om gebruik te maken van de cloud game save functie.

En ja, XBL Gold is duurder. Maar je krijgt er iedere maand 3 a 4 games voor terug welke je voor altijd in je library kunt bewaren en kunt spelen zo lang je XBL Gold hebt.
Maar Playstation laat het dan wel weer toe om savegames zonder online abonnement te backuppen naar usb drives.
Voor die 20 euro had ik toch liever net als bij de dsi een sd om een backup op te zetten (maar dan met een usb)
Leuk deze dienst, prijs valt ook nog mee. Ik vindt wel dat een optie om je save te backuppen er al eerder in had moeten zitten en komop, NES games? Waarom niet SNES?
NES games? Waarom niet SNES?
Ze beginnen met NES games, ze zullen later meerdere games toevoegen. Dus ga er maar van uit dat +/- een jaar later ze SNES games zullen aankondigen ;)
Juissssst!
Als die SNES games komen, instabuy. Zou vet zijn als je naast de usual suspects ook eens wat hidden gems krijgt. Games als Sparkster (rocket knight), PLOK, Earthworm Jim of noem er nog een paar.

Was Sparkster/Rocket Knight maar een Nintendo IP. Perfect materiaal voor een remake of volledig nieuwe game en.... Smash Brosh.

Maar wat kun je verwachten voor 20,-? Die family variant is al helemaal wisselgeld. Alleen die voicechat.... man, ga dat fixen Nintendo.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 8 mei 2018 13:15]

Die spellen die jij noemt zijn niet van Nintendo dus die kan Nintendo niet weggeven.
Klopt. Alleen als Nintendo er voor dokt, maar die kans is zo goed als nihil.
Was ook geen serieuze verwachting, meer een scenario wat ik wel cool zou vinden.
Omdat het zo vaak over dezelfde klassiekers gaat.
Leuk man, alle games die je ooit van je zuurgespaarde zakgeld hebt gekocht, mag je nu dus nog een keer gaan kopen. Wat lief van ze! :(

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 8 mei 2018 09:46]

Heb je het nou over betalen voor games die bij de service in zitten voor een nietige 20,- per jaar?? En als je het een beetje slim aanpakt minder dan 10,- per jaar!? Dat kan je bijna geen betalen meer noemen zo goedkoop is dat.

En dan is het allereerst nog de vraag of iedereen AL die games ooit al heeft gekocht. Zeker de niche titels, die ik het liefste erop zie (dan is het natuurlijk ook weer niet goed).

Als je die games dan toch al hebt gekocht.... Speel ze? Wat let je. Sluit je SNES aan en gaan. Dat 'mag' gewoon van Nintendo hoor. Wordt echt niet geblokkeert om ervoor te zorgen dat jij 20,- per jaar gaat betalen.......

Ik heb die oude bak gewoon nog in mijn TV meubel staan, MINI SNES er bovenop :P

Praktisch gezien heb ik ook liever dat Nintendo een model hanteert waarin je een game 1 keer koopt en van generatie op generatie mee kan nemen. Zolang dat ontbreekt voel ik me totaal niet verplicht een Super Metroid 10x te kopen... Alleen omdat ze aangeboden worden...
Nee het hoeft inderdaad allemaal niet. Maar als je een dure device hebt gekocht, met misschien wel een paar veel te dure games die "toevallig" allemaal even duur waren, dan mag je nog es extra gaan betalen omdat Nintendo bang is dat ze je nog niet genoeg uitgemolken hebben.

Als je honderden euro aan Nintendo hebt gegeven, wat is een nietige 200 *voor hun* dan nog? Dat is sowieso een veelvoud van de kosten die ze eraan hebben. Ten eerste voor de NES games, die hadden ze al, dus die hebben ze gewoon gecopypaste. De dienst voor savegames kan echt kinderlijk eenvoudig zijn, want zo groot zijn die "files" niet.

Tuurlijk kan ik m'n oude SNES aansluiten. Maar je wilt toch veel liever een modern apparaat pakken, en een game bijv kunnen pauzeren of opslaan? En een moderne TV fatsoenlijk kunnen aansturen, een fijnere controller kunnen gebruiken, onderweg kunnen gamen, etc. Dat kan allemaal al en al die features bestaan al jaren, en hoeven dus geen extra geld te kosten, dus ik begrijp niet waar je dan precies voor betaalt.
Je mag ze ook gewoon op je oude console spelen. Niemand verplicht je om de nieuwe versie te kopen.
[...]wat je downloadt is gewoon een ROM. Waarom ze daar geld voor vragen, is me een raadsel.
Als je de laatste Zelda uit de eShop haalt, dan is dat in feite ook een ROM. Waarom vagen ze daar geld voor? ;)
Je bent sowieso niets verplicht. Het is gewoon een naaistreek om een tweede keer geld te vragen voor iets dat je jaren geleden al gekocht hebt.
Nee het is helemaal geen naaistreek en jij hebt ook geen voorrecht op gratis games.

Je speelt een IP op een nieuw platform. Aan een platform wordt doorgaans nauwelijks geld verdiend. Op sommigen zelfs verlies gemaakt, zoals de PS3. Bijna 250,- dollar verlies per apparaat ofzo?

We hebben het over 240,- of ergens rond de 120,- per jaar, terwijl de concurrenten al op 720,- zitten.
In de basis betaal je voor je internet service. Hetgeen Microsoft jaren en jaren veel meer voor vroeg, zonder hier ook maar iets extra voor te doen zoals games aanbieden. Ze zijn in deze positie gedwongen door Sony.

Nu vindt iedereen ineens dat ze een soort voorrecht hebben op gratis games.
De games zijn van gratis of extra naar -> je betaalt ervoor.

En hoe moet Nintendo dat praktisch uitvoeren?
Jij stuurt een foto van je oude NES cartridge en dan krijg je gratis toegang? Of moet iedereen de bonnetjes van toen opsturen?
En wat als jij maar 2 van de 10 games hebt gekocht die in het pakket zitten? Dan krijg je 2/10e korting op de 20,- per maand.

Ik wordt al gek als ik het lees, laat staan dat ik het praktisch moet uitvoeren.

Dit gaat het echt niet worden hoor.
Sorry hoor..maar dit wordt echt een onbegrijpelijk verhaal.

Jij je zin. Nintendo = fkn geldgraaiers. Schande.
Vergeet niet dat de initile introductie voor deze online service voor september 2017 stond gepland. Denk dat ze daarom de cloud saves niet eerder hebben aangeboden, omdat het al lang live had moeten staan. En dus ook al verwerkt zat in de programmatuur voor de online service.
Spotgoedkoop als je het Familie pakket neemt, dat is 8 Nintendo Accounts voor 35 euro (hopelijk zodra de website is bijgewerkt). Voor nog geen 5 euro per jaar betaal ik graag, hoewel ik zelden online speel met mijn Switch.
Waarom zou je dat graag betalen? Het is toch een belachelijk bedrag voor wat je ervoor krijgt? Je krijgt nml alleen het opslaan van je savegames, en het *recht* om andere aankopen te doen. Je betaalt dus om te mogen betalen |:(
Je krijgt wel meer voor dat bedrag. Het gezinsabo kun je natuurlijk ook delen met anderen, zodat de kosten lager worden. Het is dan moeilijk te controleren wie waar woont, lijkt me. En als Nintendo dat wel doet, lijkt me dat een best heftige privacy inbraak en anders zetten een aantal mensen een ander adres in hun profiel. ;)
Nouja, hoe dan ook is het een bedrag wat er best af had gekund als je zo'n dure console koopt, met zulke dure games (waar Nintendo ook weer een percentage van opeist van andere ontwikkelaars heh, ook bij fysieke kopien).

Trouwens, een gezin kan prima op verschillende plekken. Ik woon op mezelf, mijn zus ook, en mijn ouders zitten in een flat. Maar ik zie ons nog steeds als het gezin. Als Nintendo dat niet zo ziet, hebben ze pech gehad. Wie zijn zij om te bepalen dat wij geen gezin zijn?!
Nouja, hoe dan ook is het een bedrag wat er best af had gekund als je zo'n dure console koopt, met zulke dure games (waar Nintendo ook weer een percentage van opeist van andere ontwikkelaars heh, ook bij fysieke kopien).
En jij denkt dat Sony en Microsoft geen geld vangen van 3rd party developers? Daarnaast is duur natuurlijk relatief. Zolang er mensen zijn die er het geld ervoor over hebben, is het schijnbaar niet duur, anders zou niemand de console kopen, terwijl de console juist een groot succes aan het worden is.

Daarnaast zijn de prijzen tov andere consoles wel een stuk lager. Zo is de PS4 Pro incl. Battlefront II een 398,- euro. De Xbox One X doet er vooralsnog een schepje zelfs er bovenop met 475,-. Dus zoals gezegd, is het allemaal echt wel relatief.
Wie zijn zij om te bepalen dat wij geen gezin zijn?!
Zij bepalen wat zij toestaan (via de algemene voorwaarden) onder het gezinsabonnement, daar heb ik het over, niet de definitie van wat een gezin is. Zelfs Netflix schrijft in hun voorwaarden dat het niet toegestaan is een account op een vergelijkbare wijze te delen en dat is gewoon compleet binnen de wet.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 mei 2018 14:49]

En jij denkt dat Sony en Microsoft geen geld vangen van 3rd party developers?
Zeker wel, maar ik zeg nergens dat ik het van hen wl goedkeur, dat ze dat doen n geld vragen voor de online dienst.
Daarnaast zijn de prijzen tov andere consoles wel een stuk lager.
De performance ook...
Zij bepalen wat zij toestaan (via de algemene voorwaarden) onder het gezinsabonnement
Dwaling. Als het niet deelbaar is binnen een gezin dat opgesplitst is, moet het geen gezinsabo heten. Dat is dwaling, en dat is verboden in de NL wet.
Dwaling. Als het niet deelbaar is binnen een gezin dat opgesplitst is, moet het geen gezinsabo heten. Dat is dwaling, en dat is verboden in de NL wet.
Genoeg diensten die het als dusdanig in hun voorwaarden hebben staan, zoals Netflix en Spotify. Die zullen hun legal departments echt wel zulke dingen hebben laten uitzoeken, net als Nintendo.
De performance ook...
Schijnbaar houdt dat het succes niet tegen, net als destijds bij de Wii. Point being?

Ook is performance natuurlijk relatief. Docked is de performance wat bij betreft prima, aangezien ik een 1080p TV heb, waarom zou ik meer willen? Games op de Switch zien er prima uit, ook daar wil ik niet zeggen dat de performance ruk is. Het gaat nog altijd om gameplay boven de graphics.

Undocked ook, eigenlijk. Niet vergeten dat je dan mobiel bent en met een batterij zit.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 mei 2018 23:20]

Eshop is ook gewoon bereikbaar voor mensen die geen online service abonnement nemen hoor.
Dus je krijgt er nog minder voor.
"gratis" games, kortingen op software, cloud saves en online gamen. Mij lijkt dat voorlopig wel goed, alhoewel het nog wel verbetering plaats mag vinden.

Als in snes en gameboy games bijvoorbeeld.
Helemaal te gek voor woorden dat we na ruim een jaar nog niet gewoon een reservekopie kunnen exporteren van Switch naar Mac of PC en de enige optie straks betaald is en niet eens overal voor werkt. Dit hoort standaard te kunnen en sinds dag n.
Ik denk dat er spontaan heel veel families van 8 zijn :+
Benieuwd of er nog wat meer functionaliteit komt. Online save games en een stapel zeer oude NES games is wel erg karig voor die prijs. Zeker wanneer het per gebruiker en niet per console gaat.

Hopelijk weet Nintendo EINDELIJK eens een fatsoenlijke onlinedienst op te zetten. Als ik echter kijk naar de huidige stand van zaken met de app en de lachwekkende online ervaring (lees: voicechat) van de paar (of is het enkel Splatoon 2?) games, dan acht ik de kans groter dat Noord Korea als eerste een mens op Mars krijgt, dan Nintendo een fatsoenlijke online ervaring....
Wat een gigantisch slecht uitgewerkt systeem. Zoals gewoonlijk, Nintendo doet wat het wil, en leeft compleet in het verleden, en als fan van de IPs heb je het maar te slikken. Ongelofelijk ook hoeveel van die white knights er zijn op het internet/hier die deze absolute bagger proberen recht te praten of als leuk/aanvaardbaar beschouwen.

Er zouden NES+SNES games komen... nu krijgen we 20 NES games. Bedankt, maar die heeft iedereen al kapot gespeeld op emulators, en zijn gewoon de jaarlijkse prijs niet waard. Geen echte Virtual Console dus, na een jaar+ voorbereiding en 2x uitstel van het online systeem.

Het online systeem van de meest populaire online games is ronduit bagger. Splatoon 2 en MK zijn peer-to-peer, wat alleen maar gezeik veroorzaakt. Waarom betaal ik om zelf een server+client te zijn?

Je krijgt nu features die al jaren bestaan op andere consoles, in vorige generaties... bedankt, Nintendo. Nog steeds een telefoon-app moeten gebruiken voor voice chat... (en deze ondersteunt momenteel 1 game, een jaar na release)

De enige boodschap die je Nintendo hierin kunt geven is de online dienst niet kopen, maar wanneer je straks Splatoon 2 of Mario Kart wil blijven spelen, moet je wel. Ze hebben de online spelers bij de ballen, en je kunt daar weinig aan doen, behalve klagen. Ze gaan later dit jaar lekker cashen op dit systeem met een nieuwe Pokemon-release, want reken maar dat je Pokemon Bank app + abo nodig hebt om te kunnen ruilen/VS battlen.

Volstrekt kansloos dit.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 8 mei 2018 08:52]

Dat mensen die illegaal op emulators spelen heeft Nintendo natuurlijk niks mee te schaften. Bij Playstation Plus krijg je maandelijks gratis games die een hoop mensen k al hebben. Die SNES games zullen vast nog wel komen, er zijn voor nu eerst NES games aangekondigd. Ja het is een virtual console want ze zijn niet native voor de Switch herschreven. Het online systeem voor Splatoon 2 en MK8 werken uitstekend, wat mis je precies aan het feit dat het p2p is? Werkt het vaak niet? We krijgen nu features die al jaren op andere consoles bestaan (waar Nintendo k niks mee te schaften heeft) maar die Nintendo nu ook eindelijk omarmt.

Kortom: zelden zoveel onzin bij elkaar in n enkele post gezien.... en ja, je zal dat online abo moeten hebben als je straks online (!) functionaliteit in Pokmon wil. Of gewoon 'local' verbinden met andere Switches om te ruilen/battlen. En als MK8 en Splatoon je nige multiplayer games zijn, da's natuurlijk ook prima - maar er zijn genoeg andere prima alternatieven (Doom, Rocket League, Stardew Valley [na de komende update] e.v.a.) die online veel gespeeld worden.
"Vage lag spikes" ? Echt? Nou, ik geloof dat ik dat in de honderden potjes MK op de Wii, WiiU en Switch dat wel gemerkt zou hebben. Begin eens met je router zou ik zeggen :) of 'git gud'.

Ik heb mr issues met Rocket League op de Switch (met 'echte' servers) wat lag en rubberbanding betreft dan dat ik ooit in MK, MK8, MK8 Deluxe en Smash Bros heb gezien..

Enige waar ik me op het moment aan stoor op de Switch is de berg remakes. Er mogen best wel wat chte nieuwe titels komen, behalve naar de eShop. Ik speel Rocket League en Skyrim hl graag, maar cht nieuwe titels zou wel fijn zijn. Dat staat verder los van het online gebeuren natuurlijk..

Overigens had ik het wel een beetje fout mbt. die emulators. De NES games krijgen wel online functionaliteiten namelijk (dus zullen ze deels wel herschreven zijn): https://www.nintendo.com/switch/online-service/nes/
Begin eens met je router zou ik zeggen :) of 'git gud'.
Aha. Het staat op veel plekken gewoon vastgelegd (zoek eens "splatoon lag" of iets op reddit, je krijgt genoeg "hilarische" footage van spelers die het hele level rondblinken) dat er spelers in games zitten die helemaal kapot laggen, en dan de enige zijn die teleporteren/invulnerable zijn. Dat is een feit, of jij nu dit nu gezien hebt in je honderden games of niet. Dat de clients impact hebben op performance is gewoon ruk. Wanneer bvb. een speler in Smash (elke versie vanaf de Wii) lag heeft, dropt/stopt de game de afspeelsnelheid (daadwerkelijke FPS) voor elke speler in de game. (zie hier)

Dat heeft dus geen fluit te maken met routers, git good, of wat voor gamer kid onzin je eruit wil kramen, maar het feit dat je een groep spelers gecombineerd laat dicteren hoe het spel mechanisch werkt. Met een dedicated server zou de overtredende speler gewoon stilstaan/doodgaan, maar wanneer de client dicteert wanneer je verliest, verlies je dus niet (zo snel), of synct ie ineens andere locaties terug. Waarom denk je dat Mario Kart/Smash/Splatoon e.d. helemaal kapotgehackt zijn op de Wii/Wii U? De Switch is al gehackt, en met P2P wordt het des te makkelijker om de wil van een client te pushen naar de rest.
Overigens had ik het wel een beetje fout mbt. die emulators. De NES games krijgen wel online functionaliteiten namelijk (dus zullen ze deels wel herschreven zijn): https://www.nintendo.com/switch/online-service/nes/
Waarschijnlijk krijgt de emulator gewoon hooks voor web-functies die zaken emuleren, niet de game. Hetzelfde als de Pokemon roms op 3DS/Link Cable.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 8 mei 2018 09:36]

Dat laatste zou kunnen, inderdaad. Moeten we nog maar zien.

Voor de rest: nooit last van gehad in alle eerlijkheid. Bij MK reed ik altijd zo ver voorop dat ik zelfs 2 blauwe schilden kon hebben voordat iemand me passeerde :P
Overigens is het cooperatief spelen in Splatoon 2 onzin, je kunt niet eens duo teamen met mensen op je friendlist.
https://splatoonwiki.org/wiki/League_Battle
> 2 uur spelen.

Geen waardige modus dus om even leuk te spelen. Ik wil niet om 22:00 de Switch pakken voor een paar potjes om geforceerd tot na middernacht te spelen.
Ja, en een 24 uur durende Splatfest ben je zeker ook verplicht om 24 uur lang aan een stuk door te spelen?
Splatoon 2 maakt alles onnodig moeilijk, zoals we van Nintendo gewend zijn.
Als ik de reviews en diverse internet fora lees, kom ik niet zoveel problemen of dingen tegen zoals jij die omschrijft. Met de rest en jouw andere posts erbij denk ik dat je er verstandiger aan doet om producten van Nintendo voortaan te mijden, je zit je alhier alleen maar eraan te ergeren, terwijl wij er ook niets aan kunnen doen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 mei 2018 15:12]

Ok. Ik weet niet hoeveel reviews je bent gaan lezen voor dit commentaar, maar hier een prachtig voorbeeld van hoe je dingen niet doet, en hoe moeilijk Nintendo het maakt:

https://www.geek.com/game...ill-be-on-switch-1701841/

Of zoals een Tweaker eerder zei "wat heeft Nintendo te maken met hoe anderen het doen" :')

Maar goed, downvotes en fanboys die alles goed praten in 3... 2... 1...


En wat ik wel of niet speel, bepaal ik lekker zelf :-) Ik mijd de spelmodi en andere zaken die aan alle kanten ruk zijn.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 8 mei 2018 15:06]

Ok. Ik weet niet hoeveel reviews je bent gaan lezen voor dit commentaar, maar hier een prachtig voorbeeld van hoe je dingen niet doet, en hoe moeilijk Nintendo het maakt:

https://www.geek.com/game...ill-be-on-switch-1701841/
Wacht, dus omdat een third party met een gare headset komt met korte kabels, maakt Nintendo het moeilijk? Ik ben het met je eens dat de keuze die Nintendo gemaakt heeft voor berhaupt een voicechat een wat vreemde keuze is. Maar Nintendo afrekenen omdat een third party in wil springen in een ontstaan probleem en dat vervolgens brak doet, is niet de schuld van Nintendo.
Of zoals een Tweaker eerder zei "wat heeft Nintendo te maken met hoe anderen het doen" :')
Wat in deze context net zo goed het geval is. True, de opzet van de voice chat had anders of logischer gekund, maar ik begrijp de keuze wel waarom Nintendo het zo gedaan heeft. Op deze wijze spreidt je het batterij gebruik uit en ben je tevens ook mobiel. Dus ook als je niet thuis bent kun je deze voice chat service gebruiken. Nintendo houdt dus ook de mobiele gebruiker in gedachten, niets mis mee. Vergeet dus niet dat mobiliteit voor de Switch ook hoog in het vaandel staat bij Nintendo, ervan afwijken maakt de Switch weer vooral of een mobiele of een 'vaste' console, nu is het een mooie hybride.
En wat ik wel of niet speel, bepaal ik lekker zelf :-) Ik mijd de spelmodi en andere zaken die aan alle kanten ruk zijn.
Tegenover jouw negatieve ervaringen, zie ik vooral positieve ervaringen en mensen waarbij zaken gewoon wel werken. Ik zou het daarom toch echt meer bij jezelf gaan zoeken, zoals anderen ook al aangaven.

Zo heb ik met mijn Switch ook nooit problemen en heb ik amper last van lag, om wat voorbeelden te noemen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 mei 2018 15:22]

Tegenover jouw negatieve ervaringen, zie ik vooral positieve ervaringen en mensen waarbij zaken gewoon wel werken. Ik zou het daarom toch echt meer bij jezelf gaan zoeken.
Natuurlijk heb ik ook vooral positieve ervaringen, maar om onzin als de gebrekkige voice chat goed te gaan praten, of ontkennen dat een peer2peer online systeem ronduit kut is want hackers en afhankelijkheid van iemand anders' verbinding, gaat mij een stap te ver, en behalve minnetjes kan niemand ook echt een degelijk weerwoord geven over waarom deze keuzes de juiste zijn, behalve "Nintendo is geen Sony/MS, dus waarom moeten ze logisch doen zoals Sony/MS?"
Wat in deze context net zo goed het geval is. True, de opzet van de voice chat had anders of logischer gekund, maar ik begrijp de keuze wel waarom Nintendo het zo gedaan heeft. Op deze wijze spreidt je het batterij gebruik uit en ben je tevens ook mobiel. Dus ook als je niet thuis bent kun je deze voice chat service gebruiken. Nintendo houdt dus ook de mobiele gebruiker in gedachten, niets mis mee, lijkt me.
De opzet had logischer gekund. Voice chat in-game (zoals ze hadden op Smash Wii U) of via een app. Dat ding draait gewoon BSD, een OS waar je meerdere apps tegelijk kunt draaien. Ook is het probleem met je mobiel dat je of de audio niet hoort van je game, of je telefoon. Of allebei op speaker door elkaar laten brullen. Eentje in je broekzak en de ander in je handen... ofzo. Ik weet het niet, leg het mij maar uit hoe dat moet werken. Dan kan ik net zo goed een echte voice app gebruiken, zoals Discord.
Dus ook als je niet thuis bent kun je deze voice chat service gebruiken.
Daar is het niet voor, en leent het zich ook niet voor, want als je scherm uitstaat, kun je niet voice chatten. Haakt gelijk in op je andere punt over battery life. Boeit ze dus niet heel veel. Technisch kan een telefoon prima voice doen in standby (zie Messenger, Whatsapp, Phone, Viber, Skype, Discord)
Op deze wijze spreidt je het batterij gebruik uit en ben je tevens ook mobiel.
Bluetooth connectie in stad houden kost bijna niets, en dat is een keuze die je kunt maken. 10 min extra spelen, of met voice.

Door dit soort beredeneringen kunnen ze ermee weg blijven komen zulke gigantische fuckups te maken. Fans die alles wat krom is recht willen lullen. Ik ben prima tevreden over veel aspecten, maar voice chat en dit online "systeem" zijn echt een gedrocht.
Wacht, dus omdat een third party met een gare headset komt met korte kabels, maakt Nintendo het moeilijk?
Die opzet is enkel mogelijk omdat het de enige voor de hand liggende manier lijkt om fatsoenlijk voice chat te kunnen hebben, met game audio. Er zijn nu al genoeg mensen die met 3.5mm->Bluetooth adapters lopen te kloten en andere third-party meuk. Er is dus genoeg markt voor, en mensen die graag die minimale battery life afstaan.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 8 mei 2018 15:48]

Natuurlijk heb ik ook vooral positieve ervaringen, maar om onzin als de gebrekkige voice chat goed te gaan praten, of ontkennen dat een peer2peer online systeem ronduit kut is want hackers en afhankelijkheid van iemand anders' verbinding, gaat mij een stap te ver.
Want als er een dedicated server tussen zou zitten, ben je niet afhankelijk meer van medespelers in jouw game en hoe vaak en/of snel zij een bericht sturen naar de dedicated server? :? Dit is echt te kort door de bocht; het maakt anno 2018 niet meer uit hoe men eea implementeert, gezeik krijgt een ontwikkelaar toch wel.
De opzet had logischer gekund. Voice chat in-game (zoals ze hadden op Smash Wii U) of via een app.
Dan vergelijk je de voicechat dus zoals dat was voor een vaste console en vergelijk je nu appels met peren.
Daar is het niet voor, en leent het zich ook niet voor, want als je scherm uitstaat, kun je niet voice chatten. Haakt gelijk in op je andere punt over battery life. Boeit ze dus niet heel veel. Technisch kan een telefoon prima voice doen in standby (zie Messenger, Whatsapp, Phone, Viber, Skype, Discord)
Je verwijst naar een post van een jaar oud. Denk je niet dat er intussen dusdanig veel feedback is geweest, zou de app intussen niet gepdatet kunnen zijn, wellicht?
Bluetooth connectie in stad houden kost bijna niets, en dat is een keuze die je kunt maken. 10 min extra spelen, of met voice.
Ik hield het wat algemeen, maar er is natuurlijk meer nodig dan Blutooth alleen om voicechat te kunnen doen terwijl je gamed. Wat dacht je van CPU power bijvoorbeeld? Dat is ook inherent aan het stroomverbruik. Als de CPU te zwak is om beiden tegelijk te doen, dan snap ik wel dat men een aparte app hiervoor voor mobiele devices heeft ontwikkeld. Daarnaast is een voicechat natuurlijk niet per se een vereiste. Ja, in veel games heeft het meerwaarde, maar ook in die games wordt de voicechat amper gebruikt en doet men vooral wat men zelf wilt. Dat dit er uberhaupt is, is wat mij betreft zelfs al een extraatje.
Dan vergelijk je de voicechat dus zoals dat was voor een vaste console en vergelijk je nu appels met peren.
Enkel zat het op de Wii U ingebakken in het portable tablet, die een 3.5mm jack heeft. Daar kun je fijn je oortjes inprikken, en beide geluiden horen. Het kan dus wel.
Want als er een dedicated server tussen zou zitten, ben je niet afhankelijk meer van medespelers in jouw game en hoe vaak en/of snel zij een bericht sturen naar de dedicated server? :? Dit is echt te kort door de bocht; het maakt anno 2018 niet meer uit hoe men eea implementeerttoch wel.
Het verschil is dat de server dicteert wat acceptabel is. Spelers die speedhacks inzetten kun je dan disconnecten/detecteren. Spelers die laggen, zijn niet gedeeltelijk de server die de game host, en kunnen door een server uit de game worden gezet, of terug in de spawn. Dit doet de client nu allemaal. De controles, de error handling, alles. Vandaar ook dat spelers met modded consoles kunnen doen en laten wat ze willen. Als je het verschil tussen p2p en ded. server niet kent, valt er eigenlijk niet te debatteren over dit onderwerp. Er zijn redenen waarom alle serieuze games op dedicated servers draaien.
Wat dacht je van CPU power bijvoorbeeld?
Negeerbaar wanneer goed geimplementeerd.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 8 mei 2018 16:46]

Enkel zat het op de Wii U ingebakken in het portable tablet, die een 3.5mm jack heeft. Daar kun je fijn je oortjes inprikken, en beide geluiden horen. Het kan dus wel.
Nogmaals, de gehele opzet van de Switch is anders dan voor de Wii U. Dat zoiets op de Wii U wel kon en nu op de Switch niet meer, zit hem meer in het feit dat de focus op waar je kan gamen, totaal anders is. Bij de Wii U zit je aan de buis gekluisterd en in het geval van de Wii U heb je twee apparaten. Bij de Switch staat ook mobiliteit centraal en beschikt niet over een tweede apparaat. Dat zijn nogal wat verschillen.
Het verschil is dat de server dicteert wat acceptabel is. Spelers die speedhacks inzetten kun je dan disconnecten/detecteren.
Strict gezien kun je met p2p natuurlijk ook cheats detecteren. De eerste op de Switch moet ik nog tegenkomen. dus je maakt wel een storm in een glas water, wat mij betreft.
Spelers die laggen, zijn niet gedeeltelijk de server die de game host, en kunnen door een server uit de game worden gezet, of terug in de spawn.
Spelers die last hebben van lag, moeten gewoon hun verbinding nakijken, ongeacht de architectuur van de multiplayer in een game. ;) Terug naar een spawn of wat dan ook, gebeurd ook niet op andere platforms, dus waarom zou Nintendo dat wel moeten doen? En hoe bepaal je dan dat iemand weer uit zo'n spawn mag komen? :? En hoe bepaal je dan wie lagged of gewoon idle is?
Als je het verschil tussen p2p en ded. server niet kent, valt er eigenlijk niet te debatteren over dit onderwerp.
Assumptions is the mother of all fuckups, zal ik maar zeggen. Gelukkig weet ik genoeg over dat onderwerp, dat ik echt wel weet wat het verschil is tussen de twee. Beiden hebben voor- en nadelen. Jij wilt alleen de negatieve dingen zien en het daarover hebben, net zoals je het enkel over (volgens jouw ervaringen) het enkel over de negatieve dingen van Nintendo praat. Om eerlijk te zijn zit ik daar ook niet op te wachten, het is allemaal echt zo erg niet als jij het brengt en dat laten genoeg artikelen op het internet zien.
Negeerbaar wanneer goed geimplementeerd.
Oneens. Kijk voor de grap maar eens hoeveel TeamSpeak en/of Discord verstoken op een PC. Dat is ook al gauw een paar % en dat zijn machines die vele malen sterker zijn dan een Switch en niet afhankelijk zijn van een batterijtje.
Wii U zit je aan de buis gekluisterd
...wat? De hele bedoeling van dat tablet geval was dat je kunt spelen terwijl de TV bezet is. Ik speelde er prima mee zonder TV. Daar werd volgens mij ook mee geadvertiseerd...
En hoe bepaal je dan dat iemand weer uit zo'n spawn mag komen? :? En hoe bepaal je dan wie lagged of gewoon idle is?
Speel je nou gewoon dom of...? In shooters, onder andere Splatoon 2/OW kom je gewoon met je disconnected client op de spawn terecht tot je weer normaal verbonden bent... komen wij uit een ander universum? :?
Oneens. Kijk voor de grap maar eens hoeveel TeamSpeak en/of Discord verstoken op een PC. Dat is ook al gauw een paar % en dat zijn machines die vele malen sterker zijn dan een Switch en niet afhankelijk zijn van een batterijtje.
Clients die overlays hebben, Feesboek integratie, plaatjes en andere ongein. De contacts/vrienden zitten al ingebouwd in de Switch, evenals de display pics. Er is nu ook al speelruimte, want ik krijg tijdens mijn games ook elke keer popups van mensen die online zijn e.d., een proces dat ook gekilld zou kunnen worden. Ze hebben er laatst zelfs een heel video-opname proces bijgeknald die je zonder de game te laggen kunt aanknallen. Dat doet meer met je systeem dan die paar kb/s aan stem.
Om eerlijk te zijn zit ik daar ook niet op te wachten, het is allemaal echt zo erg niet als jij het brengt en dat laten genoeg artikelen op het internet zien.
Dan moet je niet naar een commentaarsectie op het open internet gaan? Dan moet je lekker een Nintendo subreddit of forum pakken en daar gaan lopen circlejerken... Genoeg artikelen en commentaar eronder laten ook zien wat er beter kan. Maar goed. Kritiek mag niet. Alle dingen zijn zo perfect als de linker joycon als ze bij Nintendo uit de fabriek rollen, en verbetering moeten we niet willen.
Oh, waarschijnlijk vat je mijn opmerking iets te letterlijk op. De tablet is inderdaad echt goed bruikbaar wanneer die te ver van de console weg is. En waar staat die console ook weer? ;) Of neem je die ook gemakkelijk mee ergens naar toe, zoals de Switch. En dan denk je dat ik mij voor de domme houdt, terwijl je zelf hetzelfde doet? Grapjas. Ik ben iig klaar met deze onzin discussie, waarin jij altijd het laatste woord moet hebben of weer een ander onzin excuus bedenkt.

Het is bij jou nooit goed, je hebt altijd wel iets om over te zeuren of betweterig over te doen als het om Nintendo gaat. Ik kijk uit naar het moment dat jouw console uitkomt. ;)

Ik zeg nergens dat kritiek niet mag, maar jij vind dan altijd wel weer wat anders om over te klagen. Het begon bij lag, ging naar voice en dat het onhandig werkt en vervolgens mij betichten dat ik dom ben, terwijl je jezelf ook voor het gemak voor de domme houdt.

Zie je dan niet in dat het jou gewoon zeuren om het zeuren is? Daarom dat ik eerder al zei, dat het voor jou wellicht verstandiger is Nintendo producten te mijden. Ze doen het bij jou toch niet goed (want Nintendo maakt het - as usual - moeilijk, aldus een van jouw vele klachten), maar je blijft wel hun producten kopen. Doe je dat niet, dan bespaar je jezelf de ergernis en een hoop geld. Er over door ratelen en circlejerken op open internet fora gaan die punten cht niet oplossen en wij kunnen er verder ook niets aan doen. Sorry to burst your bubble.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 mei 2018 23:11]

Dat je NES games krijgt ipv SNES games en dat er geen virtual console is op de Switch is natuurlijk niet zomaar.

De Switch doet het super goed qua verkoop van indie games, wanneer je virtual console naar de Switch brengt zal dat het succes van de indie titels in de weg kunnen gaan staan.

Mijn vermoeden is dan ook dat een virtual console op de Switch ontbreekt om de stad ucces kansen van de vele indie titels te vrrhogen.
Niet mee eens. Het is voor mensen makkelijker om een oude Zelda, Mario of Metroid game te kopen ipv Celeste, Axiom Verge of Blossom Tales omdat het bekende IP's zijn van Nintendo :)

Mensen weten dan (bijna) zeker dat ze iets kopen wat ze leuk vinden.
Wat toch fair is? Is het aan een publisher om games terug te houden, om de verkoop van andere publishers te stimuleren? :? Die logica hanteren ze op de 3DS en Wii U ook niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True