Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EvLeaks publiceert foto en details van Huawei P20 Lite met inkeping in scherm

Telecomjournalist Even Blass heeft een foto online gezet van de Huawei P20 Lite. Het zou gaan om een 5,6"-model met een scherm dat een resolutie van 2250x1080 pixels heeft. Aan de bovenkant van het scherm zit een uitsparing voor de camera.

In een artikel op VentureBeat schrijft Blass dat Huawei met drie P20-modellen komt en dat deze alle drie een verlengd scherm hebben. Bij het P20 Lite-model is dat een 5,6"-scherm met een resolutie van 2250x1080 pixels. Op de foto is te zien dat het toestel twee camera's en een vingerafdrukscanner aan de achterkant heeft. Dat zou om zestienmegapixelcamera's gaan met 'hybrid zoom'. Hoe dat precies werkt, is nog niet duidelijk.

In de P20 Lite zou een Kirin 659-soc zitten. Dat is een octacore met vier kernen op 2,38GHz en vier cores op 1,7GHz. Het toestel zou voorzien zijn van 4GB ram en 64GB opslagruimte en over een 3520mAh-accu beschikken. Huawei gaat het toestel met Android 8.0 leveren met daaroverheen zijn eigen Emui 8.0-schil.

Huawei heeft eerder bekendgemaakt dat het op 27 maart nieuwe toestellen gaat aankondigen. Er worden drie modellen in de P20-serie verwacht: de P20 Pro met drie camera's aan de achterkant, de P20 en hier getoonde de P20 Lite.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

01-03-2018 • 08:14

160 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (160)

Wijzig sortering
Yuck... gaan we nou weer allemaal die kant op? Vorig jaar allemaal de 3.5mm jack eruit gegooid, 2 jaar terug allemaal ingezet op face-unlock / fingerprint, en nu allemaal weer zo'n notch erin?

Wat een eenheidsworst is het aan het worden, iedereen loopt maar wat achter elkaar aan. Ik begrijp niet waarom die schermen almaar groter moeten, terwijl haast niemand nog met een hand zn toestel kan bedienen omdat je niet meer bovenaan het scherm kan komen.
Ja die notch is echt lelijk!
Check de Vivo Apex: https://www.phonearena.co...-scanner-display_id102873

Die heeft geen notch en 99% screen to body ratio.
Leuk ding idd, maar no way dat die 99% (of 98%) screen-body-ratio heeft, dat zie je zo.
Maar om het even uit te rekenen, hier staat dat ie 1,8mm rand heeft, behalve onder 4,3mm, ok dat lijkt iig wel aannemelijk. Als ik uitga van dat ie 2:1 scherm heeft van 7cm breed (maakt weinig uit):
Scherm is 7x14=98cm2. Body is dan (7+0,18*2)x(14+0,18+0,43)=108cm2. 98/108=91%.
Ben ik werkelijk de eerste die dit sommetje maakt? Ik zie alleen maar sites die kritiekloos die 98/99% overnemen. Of heb ik het verkeerd?
Nouja whatever.
Die extendable selfie cam is dan ook wel een leuke gimmick. Dit is leuk creatief omgaan met een probleem en niet gewoon achter Apple aan hobbelen. Zie dit veel liever dan wat Huawei hier doet.
Creatief wel, handig allerminst. Het is eigenlijk tien jaar terug qua camera technologie, we zijn net van bewegende delen af.
Eens, ik denk ook niet dat dit "the way to go" is, ik zie dat ding opengaan in mn broek en kapot gaan of beschadigen. Maar ze blijven wel proberen met iets nieuws te komen en dat kan ik waarderen.
Wat een onzin zeg. Er zijn voldoende implementaties van pop up dingen in apparaten en die zijn allemaal heel robuust.

Overigens is de camera achter het scherm voorlopig nog een stap te ver. Dit vind ik een hele mooie en elegante oplossing.
Wat een onzin zeg. Er zijn voldoende implementaties van pop up dingen in apparaten en die zijn allemaal heel robuust.
Kan je een paar voorbeelden geven van "Pop Up dingen" op mobiele devices die zo robuust zijn?
Niet op mobiel, want daar worden ze volgens mij verder nog niet gebruikt (wellicht een Sony Ericsson camera telefoon van 10 jaar geleden) , maar in de camera wereld worden heel veel pop up flitsers gebruikt. Ik ken niemand die die dingen gemold heeft.

Wel zijn er veel draaibare camera's geweest in mobieltjes een tijd geleden, maar dat is toch wat anders.
Maar flitsers op camera's hebben ook wel een stevigere bouw. Camera's zijn toch wel weer een stuk dikker dan een telefoon en hebben daarom meer mogelijkheden om een dobuust frame te maken. Een camera draag je ook niet meestal dagelijks in je broekzak.

Camera's hebben ook zeker wel wat te verduren in gebruik. Maar je ziet al dat systeemcamera's toch al weer een stuk kwetsbaarder zijn voor schade dan de meeste spiegelreflex. Als je kijkt naar hoe weinig ruimte Vivo heeft om een robuust frame te maken zal dit toch wel een stuk kwetsbaarder zijn dan bij camera's
Ik denk dat veel mensen met privacy concerns hier toch wel geinteresseerd in zullen zijn. Waarom de webcam op je laptop afplakken en niet die op je telefoon? Ja ik weet dat de volgende android er voor zal zorgen dat je camera en microfoon niet meer in de achtergrond gebruikt kunnen worden, maar moet ook maar zien hoe apps met screen overlays daarmee omgaan.
Ja idd, ik vind het een mooie design.
Niet achter apple aan hobbelen? Had je al naar de interface van die Vivo gekeken? :P

Denk dat die camera zo vrij kwetsbaar is? Prachtig ding, dat wel.

[Reactie gewijzigd door A64_Luuk op 1 maart 2018 10:14]

Wat is daar kwetsbaar aan. Als hij niet gebruikt wordt zit hij in de behuizing. Dit werkt al jaren met pop up flitsers in camera's. Werkt ook prima en robuust.
Komt ongetwijfeld stof etc tussen, een telefoon maakt heel wat meer draaiuren dan een camera :)

Maar goed de tijd zal het leren.
We hebben ongeveer 15 jaar telefoons met allerlei bewegende delen gehad. Dat ging prima.
Je bedoelt jij vind het lelijk.

Iemand anders vind het juist weer mooi.
Link doet het niet
Link werkt gewoon hoor, net een paar keer op geklikt ;)
Link is prima, adblocker houd hem tegen :)
Oh smerig, ik wist wel dat sites klagen wanneer je een adblocker hebt vanwege "gemiste inkomsten" -- die discussie zal ik hier niet starten -- maar ik wist niet dat ze zelfs zo ver gaan dat ze je toegang compleet weigeren in vorm van een http 320 ERR_INVALID_RESPONSE. Vuil werk, dit.

Thanks voor de adblocker-hint.
Ik denk niet dat bewegende delen toevoegen een goede oplossing is. Creatief en “out of the box”(!) maar kansloos op termijn.
dude het verkoopt als warme broodjes bij Apple. Dus moeten alle andere ook meegaan in de richting. Is puur marketing voor de rest van alle giganten.

Het is sneu, maar wel de waarheid. Wanneer Apple iets doets volgen de andere kudde schappen ook het zwarte schaapje ;)

Zelf een tevreden gebruiker van een Xiaomi RMN4G ondanks dat het scherm gebarsten is. Gewoon een dikke temp glass protector erop en gaan met die banana. Heb een snelle smartphone voor mij dagelijkse /WhatsApp/linkedin/viber/browsen. En kan ook nog eens een 3.5mm jack gebruiken ;) ik hoef niet meer.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 1 maart 2018 08:40]

Ik denk dat het iets anders zit. Al die fabrikanten hebben natuurlijk al jaren telefoons op de plank met zo'n notch maar Apple zorgt ervoor dat het een soort van geaccepteerd is.

Maar lelijk blijft het wel
Lelijk is jouw mening.

Genoeg mensen die het mooi vinden.
Dat mogen die mensen dan toch gewoon zelf komen roepen? Net zoals ik het ook een bijzonder domme en lelijke designkeuze vind. Vooral omdat het een niet bestaand probleem 'oplost'... Vorm boven functie, heb dat nooit begrepen, en Apple heeft dat ook voorheen nooit echt zo verkozen; de twee moesten elkaar versterken. Dat is bij de X absoluut niet zo, het ding zit in de weg.

De bottom line is gewoon dat er een vernieuwing is gezocht waar niemand om vroeg, om onderscheidend te zijn in een markt die is dood-geinnoveerd. Met een beter toestel heeft het iig niets te maken, het gaat net zoals bij de Edge puur om opvallen in een verzadigde markt. Met dat opvallende karakter kun je dan vervolgens weer een hogere prijs vragen 'want uniek'. Net zoals met glazen behuizingen en schermen die om de randen krullen. Voor een mobiel apparaat slaat het echt werkelijk nergens op qua 'functie'.

Ik vind het behoorlijk triest ;) En 'mooi vinden'... dat gebeurt vanzelf als je een rug neerlegt voor je toestel, je moet wel, en het is subjectief genoeg om dat zonder enig argument te hoeven verdedigen. Primair wordt een merk gekocht, en als fan slik je dus alles wat dat merk je voorschotelt. Dat is wat hier gebeurt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 1 maart 2018 10:43]

De notch blijkt gewoon de beste oplossing op dit moment voor het probleem: hoe maak ik een telefoon die geen significante bezels meer heeft. Met name de bezels bovenaan/onderaan zijn problematisch in combinatie met langere (18:9) schermen. Dat is de reden waarom we de notch steeds meer zullen zien, tot men een manier vindt om camera’s in het scherm te integreren...
Tja, dat bezel-probleem zie ik ook niet zo eerlijk gezegd. Daar begint het eigenlijk :)
Persoonlijk vind ik een kleine bezel zoals Samsung het doet veel mooier dan de notch. Meningen verschillen natuurlijk. Maar om te zeggen dat het de beste oplossing is gaat ook weer een beetje ver.
Dit. Als een mens iets duurs koopt wordt het vaak mooi en goed gevonden, omdat je het product ook voor jezelf moet verantwoorden. Al is het dom, ik merk dat ik het zelf ook doe. Ik heb een goedkope lelijke japanse auto gekocht, binnen een maand de lambda sensor kapot, gaat mij 50 euro kosten. Eigenlijk moet ik boos zijn en denken kut nu al wat met die auto, maar je gevoel zegt ach kom op, 50 euro boeie, kan gebeuren, voor de rest loopt ie goed, hij is ook al 12 jaar oud, je hebt wel een goede koop gedaan.
Jij zegt "lelijk blijft het wel" alsof het een feit is.

Het is dus geen feit.

Vervolgens steek je een verhaal af waar je stiekem probeert te beargumenteren dat het ook objectief lelijk zou moeten zijn.

Ik heb de iPhone X niet gekocht en gebruik nu een Galaxy S7, maar ik vind het mooi toen ik de foto's zag.

Een collega van mij die heeft de iPhone X wel en dat is een gewone gebruiker die geen Tweakers bezoekt, en die wist niet eens waar ik het over had toen ik vroeg over de notch.

Want die let er niet eens op, die is niet actief bezig zoals jij om dag en nacht te staren naar die notch om er een uitgesproken mening over tr vormen, ze gebruikt de telefoon namelijk gewoon en klaar.

Dus wat doe je eigenlijk moeilijk man? Ben je gefrustreerd over iets anders?
verkoopt de iPhone X echt zo goed? Ik dacht dat de productie tijdje terug was gehalveerd...

Ik vind het ook jammer, want het zal altijd uitzien als 'hey, zo'n notch als de iPhone X heeft...'
verkoopt de iPhone X echt zo goed? Ik dacht dat de productie tijdje terug was gehalveerd...
Dat waren inderdaad de geruchten voor de kwartaal gegevens naar buiten kwamen. Die cijfers toonde echter een meer dan prima verkopende X.
Dat is niet helemaal waar... De cijfers toonden twee dingen aan: 1. de gemiddelde prijs voor een iphone was flink gestegen en 2. de winst was gestegen. De verkoopaantallen per toestel zijn niet bekend gemaakt, behalve dat de gemiddelde verkoopprijs gestegen is. Daaruit concludeert men dat de iphonex dan wel goed verkocht moet hebben.

Maar dat is niet helemaal correct. De iphone8 heeft ook een flinke prijsstijging gekregen en oudere (en goedkopere) toestellen werden in dat kwartaal niet meer verkocht. Devices met 16GB storage zijn ook definitief weg van net voor dat kwartaal. De gemiddelde prijs over de gehele linie is opvallend veel gestegen. De winst en omzet was dus ook gestegen als er géén iphonex had bestaan. Wellicht iets minder, maar de precieze verhouding is nooit bekend gemaakt.

De gestegen winst is ook erg logisch. De iphone8 is duurder om te kopen, maar de kosten liggen gelijk aan de voorgaande modellen. De iphonex kost ook relatief weinig om te maken en als je puur naar specs/onderdelen kijkt, kun je niet anders dan concluderen dat 'ie goedkoper moet zijn dan een (ik noem een willekeurige concurrent) Galaxy S8/S9 om te maken, al is het maar omdat 'ie een redelijk lijstje aan hardwarecomponenten mist en onderdelen met mindere specs gebruikt (lager resolutie scherm, kleine accu, minder goede microfoons, kleiner scherm, etc.). De "3d" camera voor facial recognition maakt de verschillen bij lange na niet goed. De irisscanner op de Galaxy is ook niet goedkoop.

Het is zelfs zo dat als je de verhoogde iphone prijzen omrekent, dat de omzet en winst bij een dalende verkoop van zelfs 10% nog zou stijgen. Op die manier houdt Apple de aandeelhouders tevreden en ze kunnen zeggen dat ze succesvol zijn. Dat ze in de praktijk hun krimpend aantal klanten gewoon meer laten betalen... Tja, daar kiezen de klanten zelf voor.
Apple heeft er aan toegevoegd dat de iPhone X sinds release het best verkopende toestel was.
Apple gaf aan dat de iphone x de best verkopende telefoon iedere week sinds de release was, dat klopt. Maar daaruit kun je niet halen op welke basis vergeleken wordt. Apple heeft er een handje van om dat op basis van omzet of winst te doen, op basis van winst hoeven ze er helemaal niet veel te verkopen. Het staat er niet duidelijk bij, dus conclusies kun je hieruit helemaal niet trekken.

Apple rekent verkopen naar de resellers, dus naar providers en winkels. Bij een release slaan die altijd groots in om die toestellen de rest van het jaar te verkopen. Je kunt dus uit zo'n eerste periode weinig informatie halen. Verdere verkoopcijfers die hieraan gehangen zijn, zijn allemaal schattingen. Het enige feit is dat de winst en omzet gestegen zijn, maarja, dat kan dus ook heel wat andere oorzaken hebben. Apple focust zich ook héél sterk op kostenreductie, in zowel de apparaten zelf als de supply-chain. De grote vraag is wat er in de komende kwartalen gaat gebeuren. Die zijn een veel sterkere indicatie van het succes of gebrek daaraan. De markt in z'n totaliteit schuift namelijk massaal op naar midrange toestellen en die verkopen nu dan ook veruit het best. Dat is ook de reden dat je geruchten ziet dat Apple bezig is met een hele serie toestellen op basis van de iphonex, waarmee ze ook de doelgroep willen pakken die niet zo van het padje af is dat ze 1000+euro aan een telefoon uitgeven. Overigens moeten ze naar mijn idee dan nog héél hard aan de usability van iOS sleutelen, want iOS11 zorgt er voor dat ik mijn iphone geregeld het raam uit wil gooien. Dat form over function is echt frustrerend aan het worden.
sow, dat is wel bizar zeg. Had niet verwacht dat een telefoon > 1000 euro zo makkelijk zou verkopen.

En dan vind ik 800 euro toch echt ook al heel veel geld...
Het blijft een Apple product, apart van of je het een leuke productlijn vindt, als je eenmaal in een bepaald ecosysteem terecht komt lijkt overstappen op een ander ecosysteem toch een berg werk. Als jij (als gemiddelde consument) iAlles doet ga je wellicht gewoon de volgende Apple phone kopen.
Ik merk ook dat Android regelmatig nog als goedkope brol gezien wordt.
De dure Samsungs worden ook nog altijd goed verkocht dus blijkbaar is prijs niet zo'n groot struikelblok zoals jij blijkbaar (en ikzelf) denkt (denken). Ik had toch ook verwacht dat meer mensen naar de goedkopere varianten zouden overstappen.
Nou, je zou ook de "gewone" versie van de iPhone kunnen kopen (de 8).

Ik ben best bereid om 600 a 650 euro neer te tellen en ben daar ook over aan het nadenken (Pixel 2 is in de aanbieding in Deutschland). Het hoeft dus niet goedkoop te zijn, zou wel prettig zijn als de grondstoffen een eerlijke oorsprong zouden hebben. Maar dat is weer een ander issue
Ik had dan ook verwacht dat mensen de goedkopere varianten zouden verkiezen maar blijkbaar zijn er toch heel veel die het topmodel willen.
Dat is met dank aan de abonnementen. Vraag iemand 1000 euro te betalen voor een toestel en ze verklaren je voor gek. Zeg iemand 2 jaar lang 50 euro per maand te betalen voor een nieuwe IphoneX en iedereen zegt doe maar.

Verplicht ze te adverteren met de totaalprijs over de duur van het contract, en geen hond koopt ze nog.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 1 maart 2018 10:52]

Als je bedoelt dat apple producten als warme broodjes verkoopt, dan heb je gelijk, maar de telefoon waar dit design in mijn mening op gebaseerd is, verkoopt niet zo goed, zie ook laats het nieuws dat productie teruggeschroefd is voor 50%

vergeet overigens ook niet dat apple niet de gene was die met het bezelless design kwam, je moet wel realistisch blijven over je uitspraken, en nee, ze zijn ook niet de gene die het groot gemaakt hebben want, naast het bedrijf dat er orgineel mee kwam, is samsung de gene die het uiteindelijk populair maakte en het doorbrak.

[Reactie gewijzigd door Dennisjehz op 1 maart 2018 09:07]

Inmiddels is uit de laatste kwartaalcijfers van Apple gebleken dat de iPhone X wel degelijk erg goed verkoopt.

Overigens kan je moeilijk zeggen dat Apple het design van de iPhone X op Samsung gebaseerd heeft. Samsung blijft opteren voor bezels boven/onder.
Nou ja, het is natuurlijk niet zo dat de iPhone x geen bezels heeft. Ze zijn zelfs vrij groot. Maar een goed en knap design is het wel, hoewel ik het niet mooi vind.
Inderdaad er zijn nog enigszins bezels. Een Samsung S8 heeft bvb geen bezels aan de zijkant - en dat is verre van handig (vervorming, false touches, breekbaarheid).
Uiteindelijk is dat een mening, dat ze alle bij nog steeds bezels hebben is een feit.
Volgens mij breng ik feiten. In hoeverre vervorming, valse touches en breekbaarheid een belangrijk probleem zijn, is inderdaad een mening.
Punt is niet Apple de eerste met deze inkeping en punt twee vallen die warme broodjes nogal mee.

Bron: Forbes
Jammer dat de rest het allemaal zo half-implementeert (met die dikke bezel aan de onderkant)
Kijk eens naar de Germini PDA, is een mooi vernieuwd toestel. :)
is een mooi vernieuwd toestel
Is gewoon een Psion Series 5?
Het toetsenbord is van de Psion. Verder heeft ie wel wat unieke features (meerdere OS'en, dual usb c) en het is iig geen eenhansworst ;)
Er zijn erg weinig telefoons waar ze de 3.5mm poort weg hebben gegooid
Het geen wat me aan dit ontwerp irriteert is niet de notch, maar de combinatie van alle design elementen. Zelfs als ze dit ontwerp al op de plank hadden liggen, dan is het toch wel verdomd toevallig dat ook de camera-layout identiek is aan die van de iPhone X.

Verder een mooi toestel, zoals alle Huawei's, maar creatief design is het niet. Ach, scheelt weer in de ontwikkelkosten, waardoor ze het ding een stuk goedkoper aan kunnen bieden.
Veel te groot allemaal :) Tenminste als je de telefoon met 1 hand wilt gebruiken.

Sinds kort weer een IPhone 5 na 2 jaar kramp in de handen met een IPhone 6. Functioneel mis ik alleen de vingerafdrukscanner, verder helemaal niets!
Steeds grotere schermen? Ik zit hier wachtend op telefoonfabrikanten die een telefoon uitbrengen met een 7" scherm.
Er zijn er een paar te vinden, maar een beetje nieuwe Android versie hoef ik niet te verwachten.
Kneuzig design en het wordt bijna overal gekopieerd. Gelukkig heb ik een iPhone 8, over 3 jaar is dit vreselijke design weer afgedankt.
Tja iphone 8 vind ik er zo oudbollig als het maar zijn kan uitzien. Smaken verschillen :)
Iedereen loopt niet achter elkaar aan. Iedereen loopt achter Apple aan. Overigens vind ik het heel onhandig, want ik krijg persoonlijk het gevoel dat ik steeds minder houvast krijg voor mijn telefoon. Ik kan straks de telefoon niet meer in mijn hand houden of ik zit al met mijn vinger(s) ergens op het scherm iets te doen.
Vooruitgang noemen ze dat. Misschien moeilijk te aanvaarden maar niet tegen te houden.
Ik vind die notch niet echt storend en lelijk of niet, functioneel is het belangrijkste. Maar waarom moeten de schermen verlengd worden? Ik begrijp nog steeds het voordeel niet. Ik heb een LG G6 gehad en die snel weggedaan omdat ik nooit aan de bovenkant van het scherm kon geraken. Ik begrijp het voordeel gewoon niet. Volgens mij doen ze dit gewoon om een grotere schermdiagonaal te kunnen opgeven.
Ik heb een hekel aan apple maar krijg nu een nog grotere hekel aan al dat domme kopieer werk....... Waarom? Is iets zelf bedenken zo lastig? Of is blijkbaar apple nog steeds het ijkpunt voor innovatie? Ik mag hopen van niet.
Apple was niet de eerste met zo'n notch, mocht je dat bedoelen
Apple is vrijwel nooit "de eerste" ze zijn over het algemeen wel de eerste met een goede en succesvolle implementatie ervan.

Nou betreffende de notch kan ik alleen niet zeggen dat het een goede implementatie is.
Wel de eerste die er gigantische omzet mee maakte.
Ik denk dat ze dat willen kopieren ;)
Omdat het Apple is. Die krijgen alles verkocht.
Samsung heeft met de S8/S9 natuurlijk geen notch maar gewoon bezels boven en onder.
Dat is iets anders dan Essential en Apple deden en nu gekopieerd wordt.
Ze hebben records gebroken, die 50% waren geruchten.
Een hekel aan een specifiek merk hebben, best kinderachtig..

On topic, het verbaast me niet zoveel dat fabrikanten het na gaan doen, een volledige oppervlakte met scherm vullen is bijna niet mogelijk (op wat prototypes die niet klaar zijn voor massaproductie na) dus dit is wel een van de beste oplossingen, al vind ik Samsung z'n benadering wat beter door gewoon de hele balk bovenin geen scherm te houden.
Tsja, Samsung is geen lieverdje inderdaad. Heel het leven daar staat in het teken van Samsung. Scholen, banken, winkels, vakanties.. enz.
Ik heb het over Apple....
Je verhaal slaat echter veel meer op Samsung.
Dan ben jij ook kinderachtig.

En je zou juist moeten toejuichen dat Apple niet met specs zijn toestellen probeert te verkopen, is dit de wereld op zijn kop of zo?

Jij wilt dus alleen maar hogere getallen zien in de specs? Want dat is namelijk precies wat de andere fabrikanten doen, gewoon zo hoog mogelijke getallen in de specs zetten.

Apple verkoopt bovendien niet met marketing maar met producten die daadwerkelijk werken.

En jouw omgeving is niet representatief voor hoeveel mensen overstappen naar Android, bovendien zie jij de mensen die voor je neus overstappen naar iOS misschien niet eens omdat je blijkbaar naar bevestiging aan het zoeken bent.

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 1 maart 2018 10:20]

Artikeltje wat helaas niet op tweakers wordt gedeeld...

'Ruim helft van Nederlandse jongeren bezit iPhone' Nu.nl
Wat heeft dat hier nou mee te maken?

Kan ik ook beginnen over de ontploffende Note 7's.

Die Samsung 2x de markt op heeft gezet en 2x een terugroepactie heeft gedaan.
die hebben dus tenminste nog een terugroepactie gedaan....Apple naaide hun gebruikers met een langzamere telefoon..zonder enige melding!
Ja 2x een terugroepactie doen omdat je de 1e keer te gierig was verkopen mis te lopen.

Dat vind jij geen naaien?

En nogmaals wat heeft dat te maken met dit bericht?
Ik ken ook heel veel mensen die van Android naar iOS zijn gestapt en dat een verademing vinden. Vergeet niet dat twee derde van alle iphones ooit nog in gebruik zijn.
dus van de 1,2 miljard (meetdatum 2017)iPhones...zou nog 66% in gebruik zijn?? wat een nieuws...waar haal je die wijsheid vandaan?
Je blindstaren op specs is ook niet verstandig hoor. Software is veel belangrijker dan hardware naar mijn mening. Ik laat dan in het midden welke software ik beter vind.
Marketing zeg je? Ik zie zowat nergens Apple posters of spotjes op tv. Die andere fabrikant daarentegen... is dat geen marketing? En überhaupt, wat is er mis met marketing?
Er bestaat meer marketing dan posters en spotjes. Apple is koning in marketing net als Samsung, al doen ze het allebei op een heel andere manier.

Denk bijvoorbeeld aan hun product presentaties, verpakkingen, winkels en zelfs hoofdkantoor (dit gedeelte is super geheim). Etc.
Dus? Hoezo heb jij daar last van? Wat boeit jou het dat mensen wel hun geld daaraan uitgeven? Als het Samsung was was het wel goed? En wat voor doorbraken laat Samsung zien? Een opgevoerde camera, dat was t wel.
maar geen 1163 euro!
Omdat geen hond het dan zou kopen.

Van die 1163 euro krijg je na 2 jaar 80% terug op marktplaats.

Van jouw goedkope Samsung mag je blij zijn als je 33% van de prijs nog krijgt.

You get what you pay for.
Zucht... Waarom moeten ze toch altijd Iphone's zo nabootsen? Kunnen ze nu niet meer met hun eigen design afkomen. En dan verschieten ze ervan dat Apple hun een proces aandoet.
Je doelt op de inkeping? Tja, het is nou eenmaal de meest logische plek voor je frontcam dus het is of een inkeping of een grotere rand overlaten. Dat Apple het nou als eerste gedaan heeft...
De inkeping is overigens significant kleiner dan die van Apple zo te zien.
Het gaat natuurlijk over de vorm van de inkeping. De hoeken en de afrondingen. Het grappige is dat ze wel allemaal moeite doen om bovenaan een stuk uit hun scherm te snijden terwijl ze onderaan gewoon een dikke rand overlaten. Laat dan het schem gewoon wat zakken zou je denken. Dat is tegelijk goedkoper en handiger in gebruik. Dit is een inkeping puur voor de show, niet omdat het ontwerptechnish moet.

De IphoneX heeft gewoon een scherm van boven tot onder met overal een gelijke radius in de hoeken.

Heel China staat bol van van fake westerste producten. Een paar jaar geleden ben ik naar China geweest voor een maand en je ziet daar zelfs fake volkswagen jeta’s, fake bmw x5’s rondrijden. Soort body kit denk ik. Maar ook northface jassen, tassen, alles. Te vinden in de befaamde fake markets. Je kan er gewoon niet naastkijken. En het is daar echt dood normaal dat kleinere merken designkermerken overnemen van westerse marktleiders.

Dit is natuurlijk geen fake phone. Gewoon een Huawei waarvan de ontwerpafdeling aandachtig naar de IphoneX heeft gekeken. En ze zijn niet alleen. Er zijn verschillende chinese merken die gerushed hebben om tegen het Mobile World Congress in Barcelona een notch phone te laten zien. Notch boom! Maar Huawei en Asus zijn natuurlijk geen kleintjes. Net waneer Huawei beweert een innovator en marktleider ge zijn is dit toch wel bijzonder pijnlijk.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 1 maart 2018 09:04]

fake volkswagen jeta’s
Er zijn geen "fake" VW Jetta's. De VW Jetta werd onder meerdere namen in China verkocht en als je bijv de Chery A11, Windcloud etc bedoeld, die zijn in licentie gebouwd met toestemming van VW.

De namaak troep die je op die markten ziet is voor het overgrote deel toch echt voor de export bedoeld. Veelal gaat naar Afrika maar ook naar Europa.
Zo ook de merken op de MWC die je bedoeld, zoals Doogee, Vernee etc die inderdaad het S9 / iPhone kopieren. Daar zal je geen Chinees mee zien lopen.

(ps. Sharp had al een telefoon met notch op de Chinese markt ruim voor iPhone X dus wie weet heeft Huawei daar naar gekeken).
Apple was niet bepaald de eerste met de notch, de essential phone was iets vroeger uit alhoewel deze veel minder bekend is dan iphone
De inkeping is overigens significant kleiner dan die van Apple zo te zien.
Ja, wat dat betreft komt de Huawei dichter bij het imiteren van Essential PH-1 dan dat de iPhone X dat lukt. ;)
Want Appel heeft de rechthoek uitgevonden :')
De afgeronde randen toch ?......lol
Deze is bijna tot in detail van de iPhone x gekopieerd, tot de wallpaper aan toe..

Heel erg jammer wat mij betreft. Ik vind de notch afzichtelijk en een zeer slechte uiting van design.

[Reactie gewijzigd door marhalm op 1 maart 2018 10:24]

Want Huawei heeft helemaal geen gschiedenis van iPhones to clonen.
wat voor opties zijn er dan nog meer als je meer zichtbaar scherm wil tonen?! tis niet zo dat Apple al de functies van de iPhone heeft uitgevonden....de iPhone was ook 99% "geleend"
Ik vindt die Iphones van Meneer Appel maar allemaal fake, nabootsen van de oude Nokia 1011.
Weet niet waarom Meneer appel dit allemaal doet, de Nokia 1011 had al een voor- en achterkant, een linker- en rechter- zijkant en een onder- en bovenkant!!!

Hmmmmm, raar hoor, en maar schreeuwen (en vooral rekenen!!!).... bah!
tja, want apple heeft bedacht laten we telefoons in het 16:9 beeldformaat met ronde hoekjes maken :+
Man man man.
Waarom gaat iedereen nou ineens notches introduceren. Zo erg mooi is het nou ook weer niet. (Mijn mening)

Nog even en Samsung is de enige zonder notch en met headphone aansluiting ;)
Vergeet Sony niet ;)
Edit: oeps. Rip headphone jack op de XZ2

[Reactie gewijzigd door DJFliX op 1 maart 2018 09:03]

Ja ik moet zeggen het maakt de keuze voor een nieuwe smartphone wel erg makkelijk in de toekomst.
Ik heb als wens dat er een one handed mode in zit, een normaal scherm en een 3.5mm jack.
Het is dan of een LGv30 of een samsung A serie of heel misschien de S serie als de curved display niet te storend is...
De notch, het gebogen scherm, het net zo irritant als de 3d schermen...
OnePlus heeft ook altijd nog een headphone jack. Keer op keer blijkt dat de community de headphone jack wilt behouden.
Jammer dat iedereen toch hetzelfde doet, maar waarom dan niet de hele voorkant scherm maar toch weer die rand onderin ? doe dan een gelijke rand onder en boven maar toch weer die uitsparing omdat de ander hem ook heeft.
En als je dan toch die rand doet maak hem dan functioneel met de android toetsen erin ipv nog een keer er boven in nog een extra zwarte balk?
Mijn oude moto razr heeft daar ook gewoon de touch knoppen in de onderste bezel en die kwam uit met android 2.3.5 in 2011 !!!!!! en de max heeft een 3200 mah batt waar een aantal toestellen nu nog niet eens komen :)
O ja en die was bijna over het hele toestel 7.1 mm dik en had kevlar op de achterkant(stroef en het ziet en voelt premium)
Het lijkt net of omwille van het elkaar na doen een aantal aspecten er op achteruit gaan als je het mij vraagt
Omdat het een LCD scherm is en dat nog niet kan. Ook met een OLED is dat nu nog niet mogelijk. De onderbezels van de iPhone zijn ook behoorlijk dik maar omdat het over de hele scherm zo is valt het niet op.
maar dit moet wel kunnen in de zwarte bezel ?
https://technave.com/gadg...ecs-Release-Date-508.html
Je hebt het over fysieke knoppen, dat kan maar of dat nu mooi is? Ik vind het namelijk lelijk.
wat is het verschil tussen on screen knoppen en fysieke capacative knoppen in de onderste bezel behalve dat onscreen knoppen verborgen kunnen worden? meestal hebben de onscreen knoppen toch een zwarte achtergrond, behalve in het homescreen, dan vind ik fysieke knoppen toch mooier.
On-screen is in het scherm physical is op de buitenkant. En dat zwarte balk waarover je het hebt kan dus volledig verborgen worden. Op eigenlijk alle Android toestellen middels ADB of sommige merken voegen het toe in de menu als optie.
ik snap wat het verschil is qua plaatsing. ik weet dat die zwarte balk verborgen kan worden, zowel standaard bij fullscreen apps als system-wide. standaard worden ze verborgen om fullscreen content niet in de weg te zitten, wat vooral bij video's handig is. ik vind ze in ieder geval niet mooi op het scherm, ze zitten hoe dan ook in de weg. (of ze nemen ruimte in onder de content, of ze verschijnen voor de content langs, en dat vind ik niet mooi, ookal is het heel even)
fysieke knoppen kun je "verbergen" bij diezelfde content, maar je kunt ze nog steeds gebruiken zonder ze eerst te laten verschijnen met een swipe.
Je hebt apps waarbij je volledig gestures kunt gebruiken waardoor je de knoppen nooit hoeft te zien.
dat klopt, maar hoeveel zijn dat er? heb ze zelf nooit gehad, behalve dan dat je een hamburger menu kunt openen en er een back knop linksboven zit, of bedoel je een app die heel android gesture based kan maken? dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar werkte nooit fijn omdat je dan bijvoorbeeld een hamburger menu niet meer open kunt swipen, maar terug gaat.
gesture based bij android vond ik nooit fijn, omdat het altijd wel iets in de weg zat. ook is de swipe "target" van de navigatiebalk te groot. je kunt dan het onderste deel van het scherm niet meer gebruiken voor bijvoorbeeld omhoog swipen vanaf de spatie.
Ja en nee, het is touch dus lichten op bij gebruik.
En als je dan toch de bezel hebt waarom dan niet gebruiken heb je meer scherm voor andere dingen.
Die zijn iig een heel stuk kleiner dan die van dit toestel, zeker de onderkant. Ook heb je bij Apple geen zwarte toetsenbalk die permanent een deel van je scherm inneemt.
Volgens mij ben je niet zo bekend met Huawei. De on-screen knoppen waarop je doelt kunnen gewoon verborgen worden waardoor je gebruik kunt maken van het hele scherm.
kan dat niet met oled? bedoel je die inkeping? hoe doen ze dat bij de iphone dan, dat is toch oled? en de essential phone ph1? die heeft toch lcd en toch een inkeping voor de camera?
Concept van Mi Mix 2s is in mijn optiek veel beter.
Helemaal mee eens, maar dit is een toestel met de beperkingen uit 2011 en dan vind ik dat ze op een aantal aspecten er niet op vooruit gaan.
Maar ben zelf ook al jaren xiaomi aanhanger gezien wat die maken en de ontwerpen, daar haalt noch Samsung of Apple het niet bij met ontwerpen en prijs.
En het verhaal van ja maar ondersteuning ? de meeste mensen die ik ken kopen toch elke 2 jaar weer een nieuw toestel voor de hoofdprijs...en ja mij razr is gewoon mijn dagelijkse toestel :) ik geloof nog wat in duurzaamheid.
pff zo jammer dat ze niks anders konden verzinnen voor die notch
Als je niks met de notch hebt zijn er nog duizenden telefoons zonder en met bezels. Dat gezeur dat je notch niks vind is ook niet "orgineel" en veruit irritant om te lezen.
De Notch bij de iPhone X is irritant, maar je hebt voor de rest echt bijna geen randen meer.

Maar de andere "bezelless" mobieltjes met Notch die ik tot zover gezien heb, hebben allemaal genoeg randen boven en onder voor een selfie camera, andere sensoren en zelfs een fingerprint scanner.

Richard Yu (ceo van Huawei mobile) zat de Notch design uit te lachen tijdens de presentatie van de Mate 10/Pro. Ik ben wel benieuwd hoe hij die Notch gaat verkopen.
Mooi smartphone van Huawei P20 lite met dunne bezels. Leuk accucapaciteit en ik ben benieuwd wat hybrid zoom is?
Het enige geslaagde ontwerp met een notch vind ik de Essential PH-1, bij zowel deze als de iPhone X vind ik het er echt niet uit zien.
Echt jammer dat het allemaal maar gekopieerd wordt van Apple. Als het nu goede features waren oke, maar ze kopiëren nu features (Notch is geen feature!!!) wat ik persoonlijk nadelen aan een iPhone vind. Die 3,5mm poort verwijderen lijkt me echt niet nodig bij bijvoorbeeld de dikke Xperia XZ2 Compact met genoeg ruimte (Apple werd op hun manier geforceerd voor die extra trilmotor). De inkeping is ook echt wel te vermijden bij deze Huawei P20 Lite (Ruimte onder het scherm met Shirley erop naar de bovenkant, want nu is het gewoon echt om op een iPhone te lijken?). Ook de verticale plaatsing van de camera zegt al genoeg natuurlijk.

Ik hoop niet dat andere merken als HTC, Motorola, Nokia en Samsung ook uiteindelijk deze weg gaan

[Reactie gewijzigd door Stefan22 op 1 maart 2018 10:58]

HTC gebruikt lcd, een daarmee kan dat niet eens dus daar hoef je denk ik geen zorgen om te maken, samsung ook niet, want hun hebben een betere oplossing om randen weg te laten, die andere twee weet ik niet, ik denk dat nokia het ook niet wil

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True