Simyo verlaagt prijzen sommige bundels en komt met 8GB-bundel

Virtuele provider Simyo, dochtermerk van KPN, verlaagt de tarieven van enkele van zijn bundels. Bovendien voegt de virtuele provider een optie toe voor een 8GB-bundel, die klanten zeventien euro per maand kost.

De grootste prijsdaling zit in de 4000MB-bundel, die drie euro per maand goedkoper wordt. De bundel met 2000MB krijgt een prijsdaling van een euro en dat geldt ook voor de bundel met een onbeperkt aantal belminuten en sms'jes. Alle abonnementen bieden 4g-toegang.

De nieuwe tarieven gaan maandag meteen in. Huidige gebruikers kunnen in de app de nieuwe bundels voor de komende maand afsluiten. Klanten die bij KPN zitten voor tv en vast internet, krijgen bovendien dubbele databundels. De laatste keer dat Simyo zijn bundels vernieuwde, was in maart van dit jaar. De virtuele provider is een merk van KPN.

Simyo Nieuw - maand Oud - maand Nieuw - abo 1 jaar Oud - abo 1 jaar
100 min/sms €7 €7 €6 €6
300 min/sms €8 €8 €7 €7
Onbeperkt min/sms €12 €13 €11 €12
1000MB €8 €8 €7 €7
2000MB €10 €11 €9 €10
4000MB €13 €16 €12 €15
8000MB €17 - €16 -

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

18-12-2017 • 09:00

182

Reacties (182)

182
181
109
5
1
53
Wijzig sortering
De tabel is incompleet:

Simyo heeft 3 soorten bundels:
Maandabonnementen, jaarabonnementen en verlengabonnementen. De eerste 2 spreken voor zich, de laatste kun je nemen als je 9 maanden een abonnement hebt en zorgt voor een verlenging met 1 jaar.

Hieronder dus de 2 ontbrekende kolommen in de tabel voor de verlengabonnementen:
100 min/sms: €4,- --> €4,-
300 min/sms: €5,- --> €5,-
Onbeperkt min/sms: €12,- --> €9,-
1000MB: €6,- --> €6,-
2000MB: €9,- --> €8,-
4000MB: €12,- --> €11,-
8000MB: - --> €15,-

Iedereen dient zelf zijn bundels aan te passen naar de nieuwe bundels. Je krijgt dit voordeel niet automagisch!

De 8000MB bundel kan met Simyo compleet 16000MB worden en dat is het zo'n beetje!

[Reactie gewijzigd door Groentjuh op 22 juli 2024 15:32]

Ik heb Simyo en betaal 5,- voor 300min/sms en 9,- voor 2000MB + 4G..

In de app kan ik naar 100min/sms voor 4,- of naar onbeperkt bellen/sms voor 9,-

Op de MB's kan ik een eurotje besparen zie ik. :P (8,- voor 2000MB en 4G) Dus die passen we meteen even aan.

Edit:

Ik heb overigens een Jaar abo.

[Reactie gewijzigd door Krizzie op 22 juli 2024 15:32]

Thanks voor de tip _/-\o_ , nu ook 8 euro voor 2000MB en 4G *O*
Niet spannende prijzen van Simyo.. Zelfs bij Vodafone Red heb je nu onbeperkt min/sms en 6GB data voor Eur. 16,-. Hoe zou het straks met de prijzen gaan als TMO en T2 samen gaan..
Geen eerlijke vergelijking, aangezien er bij Simyo een maandcontract mogelijk is. In een snel veranderende markt zoals telecom heb ik wel geleerd om geen contracten meer te nemen van 1 of 2 jaar.
idem, ik kon een maandcontract nemen voor 1eur meer dan een 24 maanden contract bij BEN. 24 euro verschil uiteindelijk, oftewel ik zou dom zijn om niet maandelijks op te kunnen zeggen en ergens een betere deal te kunnen pakken.

Telefoon heb ik uit eigen zak gekocht https://tweakers.net/pricewatch/589925/lenovo-p2-grijs.html, dus ik zit lekker sim-only zonder gedoe.
Ik koop ook alleen telefoons uit eigen zak, zoveeel makkelijker en geen gezeur. als mijn provider moeilijk doet kan ik gewoon overstappen zonder dat het me iets kost.
Is maar goed dat je die telefoon uit je eigen zak koopt tegenwoordig. Bij abbo's met telefoons boven de 250 euro (dus op afbetaling) levert je dat gelijk een BKR registratie op.
Dus ook ik koop al jaren gewoon sim-only abbo's.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 22 juli 2024 15:32]

BKR registratie is niet eng hoor. Kan zelfs in je voordeel werken.

Een negatieve BKR registratie is wel vervelend en dat krijg je als je je abbo niet betaald.

Maar als jij je kredieten altijd netjes betaald hebt dan is een BKR registratie niet nadelig.

Desalniettemin vind ik lenen om een telefoon te kopen absoluut onzinnig dus heb zelf ook gewoon de telefoon gekocht icm sim only.

[Reactie gewijzigd door Flagg op 22 juli 2024 15:32]

Precies dit. Vaak sluit je je een 1 of 2 jarige contract af omdat dat goedkoper is op dat moment maar vaak is het na een half jaar al weer veel duurder vergeleken met wat je dan kan krijgen bij andere providers.
Tele 2 heeft gewoon een maand contract.
Nog wel :P
Kijken wat T-Mobile er van gaat maken!
Ben is T-mobile en daar kun je maandelijks opzeggen. Zit daar sinds 2009.
Youfone heeft ook maand contracten en zit ook op KPN, van 3 naar 4G kost een euro extra. Extra korting als je xDSL afneemt.

[Reactie gewijzigd door RAAF12 op 22 juli 2024 15:32]

Anoniem: 118388 @Devaqto18 december 2017 14:45
Bij Youfone kun je gewoon je abonnement aanpassen, maar zit je alleen 1 of 2 jaar vast aan "hun".
En bij KPN heb ik dan weer 20GB/maand en onbeperkt bellen/sms voor 20 euro per maand.
Waar zie je die? Ik zie alleen de 24 euro variant... Ik was namelijk opzoek naar een vervanger voor mijn Tele2.
Gebaseerd op een fair use policy, hebben ze bij Robin mobiel onbeperkt bellen, sms en MB voor ongeveer 20 euro.
Dat maakt het wel goedkoper dan simyo.
Als je genoegen neemt met een downloadsnelheid van maximaal 4 Mbps op 3G wel ja.
Mogelijk door combinaties met TV en familie.
Nee, gewoon onderhandelen aan de telefoon.

Maar het feit dat ze KPN Compleet aanbieden was wel een puntje in mijn onderhandelingsstrategie.
Deze prijzen komen niet helemaal overeen. Dit zijn prijzen voor nieuwe abbonomenten. Zelf zit ik al een aantal jaar bij Simyo (vroeger was het een van de goedkoopste) waardoor er ook nog kortingen komen. Zelf kan ik 8gb krijgen voor 11 euro p/m. dit zijn de prijzen wanneer je er langer dan 1 jaar zit. Ga nu naar 200min/sms (ik ging al nooit over 100 heen) en 2gb data. En dat voor maar €10 per maand. Is niet heel duur naar mijn mening...

Edit: Dit is wel samen met een KPN abb. thuis

[Reactie gewijzigd door raceeend9 op 22 juli 2024 15:32]

Inderdaad, een paar jaar terug was Simyo een stuk voordeliger. Ik heb zelf 100 min met 2gb voor €13,- per maand. Plus een verdubbeling van dit doordat ik KPN glasvezel heb thuis. Dus 200 min en 4gb voor €13,-. Een behoorlijk goede deal in mijn optiek.
Ja, achja, er is altijd veel mogelijk.
Zelf heb ik nu bij Ben 600 min/sms en 5 GB data en 4G voor 12 euro per maand (maandelijks opzegbaar).
Dat komt omdat je bij Ben altijd elke aanbieding die er is, kunt 'aanklikken' en deze dan voor altijd houdt.

Dus ooit was er een aanbieding met dubbele minuten: die kun je gratis meepakken. Later was 4G een keer een maand in de aanbieding: gratis ipv €1 per maand. Dus die toen aangeklikt. En zo kom je dan uiteindelijk op mijn abonnement uit, wat je dus nieuw nu niet kunt afsluiten voor dit geld.
Enkel als je óók Ziggo hebt.
Anders heb je onbeperkt min/sms en 3GB data voor Eur. 20,- of onbeperkt min/sms en 10GB data voor Eur. 24,-
Enkel als je óók Ziggo hebt.
Anders heb je onbeperkt min/sms en 3GB data voor Eur. 20,- of onbeperkt min/sms en 10GB data voor Eur. 24,-
Sterker nog, enkel als je ook een Ziggo digitale TV abonnement hebt.
Ik heb Ziggo voor internet en heb er geen digitale TV bij genomen en ik krijg die 5 euro korting bijh Vodafone daarom niet.
Ik hoop dat het allemaal even duurt, ik mag pas in juni verlengen...
Moet je wel “toevallig” abonnee van Ziggo zijn.
Ja, als je een 2-jarig abonnement afsluit icm afname Ziggo digitale TV en internet. Dán betaal je €16,- per maand. En wat gebeurt er ná die 2 jaar? Of als je tussentijds een tv/internet-switch wilt maken? Of wat gebeurt er tijdens die 2 jaar bij de concurrentie?

Nee, dan behoud ik liever mijn 'vrijheid' en betaal 12,50 per maand voor 2Gb data waar ik genoeg aan heb.

[Reactie gewijzigd door Nullifiel op 22 juli 2024 15:32]

Anoniem: 896479 18 december 2017 09:22
Voor mij, als oud Simyo abonnee, is er geen winst te behalen. Ik betaal nu al €10 voor 100 min/sms + 1000MB / maand.

Misschien maar eens op zoek naar een andere provider, nu ik steeds vaker die bundel van 1000MB / maand als beperking ervaar.
Hier ook een Simyo klant van enkele jaren, ik zit nu op 300 bel/sms en 4GB voor 17 euro.
Ik heb ze dan ook direct een email gestuurd met de vraag wat ze voor vaste klanten zoals ik kunnen regelen.
Zou je een update kunnen posten in [Simyo] Ervaringen & Discussie ?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 896479 op 22 juli 2024 15:32]

Als ik nu op de website inlog kan ik mn 4GB data downgraden van 12 naar 11 euro.
Ja, zit met hetzelfde, maar als ik nu naar bijvoorbeeld 2gb wil kost dat gewoon teveel extra, andere providers bieden dat goedkoper aan
Anoniem: 896479 @lololig18 december 2017 10:16
Wil jij even kijken bij 'Mijn Simyo' of jij op https://mijn.simyo.nl/ in het vierkantje links beneden ziet staan
Mijn bundels
vanaf 1 januari :
Simyo 100
Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)
4G internet

Dat zou willen zeggen dat onze 1000MB / maand bundel opeens gehalveerd wordt.
Klinkt voor mij alsof je (voorlopig) nog 500 MB gratis krijgt. Staat er een einddatum bij de actie? Volgens mij zijn dat soort acties vaak 1 of 2 jaar bij Simyo.
Als ik bij mijn abonnement kijk staat daar contract datum van 1sep2016 tot 1sep2017 en 500 +(12md 500) maar ik heb nog steeds gewoon 1GB dus denk dat dat niet veranderd. zie niet helemaal waar je een indicatie ziet dat het af zou lopen
Ik ben al tijdje geleden overgestapt van Simyo naar Youfone, ook kpn netwerk

125 min bellen
2500MB 4G internet voor 12 euro (per maand opzegbaar)
of
275 min bellen
2500MB 4G internet voor 12,50 euro (per maand opzegbaar)
Dat is toch helemaal niet zo aantrekkelijk? Hollandsnieuwe heeft 3000 min/sms/mb voor 13 euro.
Welk netwerk is Hollandse nieuwe?
Als t ook kpn is is t daar idd betere aanbieding
Met vrienden korting is tmobile aanzienlijk goedkoper,.ik betaal 13.50 voor 5gb + onbeperkt bellen en sms
Pas je bundel dan aan. Voor 2 euro meer heb je bij Simyo 2000MB / maand ;)

[Reactie gewijzigd door Nullifiel op 22 juli 2024 15:32]

Echt prima prijzen hanteert Simyo. Voor heel veel mensen een prima uitkomst . En ook op een prima netwerk.
Vind je? De goedkoopste combi van bel/sms + data kost 13 euro per maand!? Youfone, ook op het KPN netwerk, is een stuk goedkoper.

Laat staan Simpel en Ben, waar je letterlijk voor de helft van het geld klaar bent.
Simyo wil de Coolblue onder de providers worden. Klantenservice staat, naar eigen zeggen tenminste, voorop bij Simyo. Dat daar iets hogere prijzen tegenover staan is logisch, mits ze die service daadwerkelijk kunnen bieden.
Als het netwerk stabiel is, dan heb ik die service niet nodig.

Dus een provider waar ze inzetten op service, die kunnen beter zorgen dat alles gewoon werkt, dan hoeft niemand te bellen naar de klantenservice!
Amen !
Betalen voor goede service is corrigeren naar de fout toe.
Omgekeerde logica.
Service is meer dan alleen het netwerk. Gaat ook om snelle beantwoording van vragen/klachten over facturen, gemak van aanpassen van bundels, inzichtelijkheid van verbruik van minuten en data, vervanging van SIM bij verlies of diefstal, enz.....
Leuk verhaal maar het overgrote deel is pas van toepassing als er issues zijn.
Bij een netwerk dat werkt en doet wat het beloofd dan boeien bijv. facturen niet (was van te voren al duidelijk wat je ging betalen), verlies of diefstal ... Tja ook zoiets, is mij in exact 20 jaar Mobiel gebruik nog NOOIT gebeurd, en ga zo maar door.

Nogmaals, als het netwerk op orde is zullen de meesten nauwelijks tot geen gebruik maken van de services.
Ik denk dat je bij 'de grote' KPN toch betere service kan krijgen dan bij Simyo. Maar inderdaad: door goede reviews probeert KPN ze naar een premium prijspunt te brengen. Youfone moet in het gat stappen wat daaronder overblijft.
Mijn inziens doen ze het op dat gebied ook echt goed. Ik ben beter geholpen dan bij de andere providers waar ik abonnementen heb gehad. Laat staan als je gaat kijken naar reviews van de echte budgetproviders...Dat dat me 2 euro per maand meer kost kan ik prima mee leven.

[Reactie gewijzigd door JT op 22 juli 2024 15:32]

Ik vind Simyo nog veels te beperkt, als het de Coolblue onder providers wilt worden. Ze moeten dan veel uitgebreider worden. Overigens denk ik dat het wel goed is als providers hun 'klantenservice' centraal zetten, zeker met de hordes aan leken die de laatste jaren een smartphone bezitten.
Hoe dan?
Hoe kan een provider te beperkt zijn? ze hoeven alleen maar een verbinding te leveren.
Heb jij andere verwachtingen bij een sim-only provider dan ik?
Voor jou en mij is dat inderdaad meer voldoende, maar vooral de oudere consument verwacht dat je veel meer service verleend. Ook al is de telefoon niet bij de provider aangeschaft, komen consumenten toch met vragen over het toestel bij je en verwachten ze dat je alles 1..2..3.. oplost. Geloof me ik spreek uit ervaring!
Maarja, ik heb liever dat ik de klantenservice helemaal niet nodig heb. Als je vaak hun klantenservice nodig hebt, is er toch iets goed mis.
Anoniem: 896479 @Richh18 december 2017 09:20
Dan heb je niet goed gekeken, 100 min/sms + 1000MB kost €10 / maand bij Simyo.

Zo te zien geldt dat alleen voor oud-Simyo abonnees.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 896479 op 22 juli 2024 15:32]

Klopt, als oud Simyo-abonnee heb je nog goedkope belminuten en zit je goed ;) maar als nieuwe klant zou ik toch eerst eens verder kijken...
alleen als bestaand en langer dan 1 jaar abonnementhouder. Heb je al lang prepaid en wil je overstappen naar sim-only dan geeft Simyo niet thuis als het om al lang klant zijn gaat en mag je naar de nieuwe klantenprijzen.

Hoe goed en klantvriendelijk ze ook zijn, qua prijzen is het nog steeds niet concurrerend. Heb ze zelf voor Simpel ingeruild wat qua reviews redelijk matig te boek staat, maar voorlopig erg positief bevalt.
Mijn schoonvader van in de 90 heeft al 4 jaar de goedkoopste data- en belbundel van Simpel zonder problemen.
Positieve reacties lees je dan ook niet snel, ik zit zelf ook te kijken na simpel als provider.
De prijzen die ze aanbieden gelden niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook bij wijziging van een bundel (waarbij min/sms en internet los van elkaar behouden of aangepast kunnen worden).

Ik heb al een behoorlijk oud pakket waarbij ik de 100 min/sms nog voor € 3 heb, maar als ik een maand naar de onbeperkte bundel wil en daarna terug naar de 100 min/sms betaal ik daarna € 6 per maand voor die bundel. Aanpassen van mijn internetbundel was geen probleem (al meerdere malen aangepast naar ruimere bundels zonder gevolgen voor de prijs van mijn minuten/sms)
Ik ga ook overstappen van Simyo naar Simpel.

Van 200 min/sms zonder data €5,-
Naar 250 min, onbeperkt sms en 1 GB data voor €5,-

Ik zie wel hoe het bevalt. Als ik maar bereikbaar ben is het al snel voldoende voor mij.
Klopt ik zit ook te kijken om over te stappen van Vodafone, gewoon kijken hoever ik nog meer kan besparen maandelijks.
Ik betaal nu bij Vodafone 15 euro maar het kan minder vind ik, heb onbeperkt bel en sms wat ik niet gebruik en 3gb data wat ik bij lange na niet gebruik.

Mijn ogen zitten een beetje op simpel ik moet nog iets meer dan een jaar, maar zit al wel rond te kijken.
Ik zat dus nu bij Simyo te kijken maar vond ik toch wel prijzig.
Inderdaad. Hier nog zo'n oud klant. € 11,- p/maand voor 300 min/sms + 1 GB maar ik ga alsnog overstappen denk ik want ik hebben binnen geen/nauwelijks bereik (na verhuizing).
Dat is enkel als je al een aantal jaar klant bent. Ik betaal inderdaad ook € 10, maar dat is enkel zo laag omdat ik die 100 min/sms voor € 3 heb.

Als je nu die combi afsluit kost het je € 13 bij een jaarcontract en € 15 bij een maandelijks opzegbaar contract.
Die 10 euro is al te veel. Voor de helft zit je bij simpel.
Ik weet niet hoe het nu is, maar ik ben in 2013 van Simpel naar Simyo overgestapt het bereik van T-mobile zowel op mijn werk als in mijn huis ernstig te wensen over liet. Ik betaal dan liever 10 euro om op het KPN-netwerk te zitten waar ik wel bijna altijd bereik heb dan de helft en geen bereik te hebben
Ik heb me deze kerstvakantie er eens wat in verdiept en zie niet meer de verschillen in dekking die er voorheen waren en heb dus besloten niet langer vast te houden aan het KPN netwerk.

Dus eind deze maand ga ik terug naar Simpel, ga 25% minder betalen en krijg 2 keer zoveel data en 5 keer zoveel minuten. Mijn echtgenote stapt ook over en gaat van 200 min naar 250min+1GB voor hetzelfde geld.

Dus bedankt voor je comment, het heeft me aan het denken gezet
Hehe ja netwerken zijn de afgelopen jaren flink veranderd.

Suc6 ermee en hoop dat het je net zo goed bevalt als dat het mij bevalt.
Nee hoor, ik betaal 10 euro/mnd met 200 belmin. en 2GB data (combi Simyo Tel en KPN Internet).
Bij Simpel krijg je voor €2,50 minder nog 400 meer belminuten ;)
Ik zit bij Simyo voor 10eur, ben dan ook al een aantal jaar klant en kreeg zo gratis uitbreiding van de bundel. Dusver is de klantenservice best goed. Had bijvoorbeeld afgelopen zomer volgens Simyo buiten m'n bundel internet gebruikt in het buitenland. Dit was niet het geval (had nog bundel en zat in de gratis zone) maar ze hadden gewoon iets niet geregeld met een andere provider, netjes en vrij snel het geld terug gehad.
Hier 100 sms&bel en 2 Gb (incl. 4G) aan data voor €12 bij Simyo... Lijkt alsof het tabelletje hierboven niet klopt.
Dan ben je waarschijnlijk al een tijdje klant en heb je nog een oude bundel of gebruik gemaakt van een verlengingsaanbod. Het tabelletje is enkel van toepassing als je de betreffende bundel nu neemt.
Ja klopt, wel gek. Heb via de app de data bundel aangepast en ben wel €1,- omlaag gegaan zoals het artikel aangeeft, maar de kosten voor telefonie en data zijn beide lager dan in deze tabel hier aangegeven. Als ik bij Simyo een nieuw abonnement af wil sluiten klopt de tabel wel.

Fijn dat je als trouwe klant nog mooie tarieven krijgt en tegelijkertijd bizar dat je als nieuwe klant niet-concurrerende tarieven krijgt voorgeschoteld. Het gaat natuurlijk maar om een paar €, maar het lijkt er zo op alsof ze niet willen dat er meer klanten bij komen...
Ik heb nu voor 5 euro per maand 1 gb en 250 min en ongelimiteerd sms.

Kortom dit is gewoon duur.
Ik heb nu voor 5 euro per maand 1 gb en 250 min en ongelimiteerd sms.

Kortom dit is gewoon duur.
Bij welke provider en welk abonnement?
Sorry bij simpel.

Heb net verlengt een paar maanden terug en dit was verreweg de goedkoopste optie.
100% bereik 2g 80% bereik 3g en 20% bereik 4g.
Ik haal 240 Kbit op 2g (genoeg voor whatsapp) 13,5 Mbit op 3g en 74 Mbit op 4g Dus zo ongeveer de max van deze provider en standaarden met zelbpale op 900 meter 1.2 en 1.4 KM als 3 dichts bijzijnde palen.
Simyo durft het niet aan hè, onbeperkt data, spraak en sms?
Simyo is een budgetprovider voor de kleine gebruiker. KPN positioneert Simyo niet als een merk voor de écht grote databundels, daarvoor moet je naar KPN zelf (met Compleet kan je 50GB krijgen).

Echt unlimited op het KPN netwerk, op volle snelheid zonder datalimieten, bestaat gewoon niet. Tele2 en T-Mobile zijn de enige die dat aanbieden.
KPN heeft het sinds een tijdje wel voor het buiten gebied als adsl vervanging, denk dat ze even kijken hoe dat verloopt.
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Als ADSL vervanging ja, die sim kan je niet in je telefoon stoppen :P daarnaast woon ik in een gebied waar ze nog geen 10mbit leveren, maar ik kom niet in aanmerking voor dat product. Zal wel komen omdat KPN over 4G ook geen 10mbit kan leveren hier :+
10 millibit kan toch geen probleem zijn? }>
Oeps... Ik houd mijn mond wel even :(
nien mienie milie bits snelheden worden altijd in bits per seconde (bps) of in het Nederlands bit/s. De prefix kan oa. M, G, P, k zijn.
Mega, Giga, Penta, kilo (kleine k)

kHz-MHz-GHz ect
Klopt. Ik woon in een buitengebied en heb naast de vaste lijn een 4G modem en simkaart gratis en voor niks erbij. Zonder datalimiet. Dan is 4G toch fijn i.p.v. de koperlijn die erg langzaam is!
Geen idee wat KPN doet.

Ze hebben ook nog Telfort in hun portfolio.
Telfort moet ook budget zijn, maar is dat ook allang niet meer :P

KPN heeft teveel klanten en te weinig capaciteit. Nog altijd zit niet iedere KPN-mast aangesloten op glasvezel en heeft het enkel de 800mhz band dekkend. T-Mobile heeft 1800mhz dekkend met daarmee veel meer capaciteit en heeft glas naar iedere mast. Tele2 heeft 1/5e van het aantal klanten van KPN en kan daardoor wél op de 800mhz band unlimited aanbieden.
Echt unlimited op het KPN netwerk kan wel degelijk. Via de onbeperkte bundel van Youfone. Nu al een paar keer over de "max" van 15gb gegaan maar de snelheid gaat niet naar beneden. En dat voor €22 per maand :)
Zolang in de voorwaarden staat dat dat eigenlijk niet mag ga ik mijn geld daar niet aan uitgeven :P ik verbrand meer dan 50gb per maand en het zou me niks verbazen als dat naar verloop van tijd wel een probleem gaat worden bij Youfone.
Kan toeval zijn...

Simyo zit op KPN netwerk. KPN zelf heeft ook nog steeds geen onbeperkt alles.
Waarom zouden ze Simyo en providers als simpel doen dit niet, waarom omdat hier vaak de gene zitten die goedkope abonnementen willen.
Je heb zat mensen waaronder ik die geen onbeperkt data willen/hoeven, die het met 500MB of 1Gb bundeltje prima de maand door kunnen komen.
Ach, voor 29 euro heb je onbeperkt bellen en sms'en én 8GB en maandelijks opzegbaar.

Bij Tele2 krijg je volledig onbeperkt voor 26 euro, maandelijks opzegbaar. Maar wel op een heel ander netwerk dan KPN. Denk dat veel mensen wel voldoende hebben aan 8GB en dat het beleid van Simyo anders is dan Tele2 met 'markt openbreken en wakker schudden'.
Beetje irrelevante vergelijking. Tele2 biedt ook gewoon een 10GB databundel. Dus voor 7 euro minder per maand (da's dus 90 euro per jaar) heb je ook nog eens meer data. Vind ik toch wel enorm prijsverschil.

Qua netwerkverschillen zitten alle netwerken heel dicht bij elkaar. Sowieso heb je bij Tele2 een fallback op het netwerk van T-Mobile (het best geteste netwerk volgens P3) en sinds dit weekend heb ik zelfs VoWIFI op mijn S8+.

Het unlimited data abo is helemaal niet bedoeld voor de Simyo klant.
Let op, bij Tele2 heb je geen fallback op het T-mobile netwerk voor 4G. En alleen het 4G netwerk van T-mobile is als beste getest. Het 3G netwerk van T-mobile is echter een vrij grote gatenkaas.
Sinds T-Mobile 3G op de 900mhz band heeft verkregen is ook het 3G netwerk prima in orde.
Maar om het een fallback te noemen gaat een beetje ver. Het is niet zo dat het 3G netwerk van t-mobile dekkend genoeg is om het gebrek aan 4G dekking van Tele2 compleet op te vangen, ik heb zelfs nog plekken waar ik bij T-mobile nog geen 4g, laat staan 3g heb.

Tele2 is daarmee ook een èchte budgetprovider, met alle voor en nadelen van dien.
Volgens mij is een 'fallback' een calamiteitenoplossing en dat is 3G van T-Mobile wel degelijk. Sowieso heeft Tele2 tegenwoordig een zeer prima landelijke dekking. Op mijn dagelijkse route zijn in ieder geval geen gaten en het is echt bij hoge uitzondering dat ik geen bereik heb (en dan lock ik mijn toestel nog op 4G trouwens).
Ik kom bij KPN weg en heb nu hogere snelheden, werkende VoLTE en zelfs VoWIFI mocht ik in een woning zijn waar toch geen bereik is (waar KPN dit waarschijnlijk ook niet had).

Tele2 is zeer zeker een budgetprovider. Dat is te merken aan de klantenservice, het niet gratis kunnen bellen van NL naar EU, de technisch niet heel indrukwekkende app en website, slechts 6GB roaming data en geen 4G in het buitenland (al werken ze daar aan). En ja, de 4G dekking van T-Mobile is beter.
Maar qua dekking in NL ben je ze echt aan het onderschatten nu.
Ik vind het meten van de dekking aan de hand van de plaatsen waar jij dagelijks komt een beetje een kleine sample size :)

Mijn hele gezin thuis heeft tele2, en die klagen dan weer regelmatig over het bereik. Nu is dat natuurlijk net zo'n kleine samplesize, maar er zijn net zo goed mensen die het bereik van t-mobile weer als verschrikkelijk bestempelen, terwijl ik daar nooit problemen mee heb.

Het ligt een beetje aan waar je woont, maar bijvoorbeeld net buiten Apeldoorn hier, heb je met Tele2 zo goed als nergens 4g, en regelmatig val je terug op 2g. Terwijl ik met T-mobile weer vol bereik 4G heb.
4Gmasten.nl en de P3 tests zijn naar mijn mening een goede graadmeter. Dat Tele2 het slechtste netwerk van de 4 heeft is wel duidelijk, maar de verschillen zijn enorm klein en naar mijn mening het geld niet waard :P

Maar indd, het is precies van je thuislocatie afhankelijk. Vandaar ook: 4gmasten.nl ;)
Dat Tele2 4G-netwerk is alles behalve kinderachtig, gelukkig. Je kunt zelf redelijk leuk checken via 4gmasten.nl waar er masten (en met welke frequentie) van welke provider staan.

Ik heb zelf het geluk om op werk een zichtlijn te hebben naar een Tele2-mast. Door het dikke raam heen, tik ik dan nog net geen 200 Mbps af.

Kijk, die 3G fallback is er alleen om te zorgen dat je Whatsapp, mail en andere pushnotificaties doorkomen. Daar moet je niet op gaan lopen streamen natuurlijk. Ik merk altijd dat in de trein tussen Utrecht en Amsterdam je langs zo'n "dooie" plek rijdt. Daar heb je alleen echt last van als je in dat weiland woont. Zelfs wanneer je wel aan het streamen bent, is de kans groot dat de trein alweer in 4G dekking zit voordat je buffer leeg is.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 22 juli 2024 15:32]

Het is (in vergelijking met bijv. veel andere landen) zeker geen slecht netwerk. Wel het minst goeie van Nederland qua dekking.

Dekkingskaarten geloof ik alleen niet, die zijn niet gebaseerd op metingen maar op theoretische gegevens. In de praktijk pakt het vaak toch anders uit.

Kortgezegd, het blijft een budgetnetwerk, niet dat daar iets mis mee is, maar hier in gelderland merk je het wel degelijk.
Dat van 4Gmasten.nl is geen traditionele dekkingskaart. Het is een kaart met lokaties van alle masten. Daar is niks theoretisch aan.

[update]

zoals @Richh zegt, als je links de balk uitschuift klikt kun je de filters aanpassen. En je ziet als je inzoomt dat toevallig de markers een bepaalde omvang hebben, maar dat is puur op basis van je zoom-level. Dus nee, dit is geen theorie, dit is echt alleen maar waar de zendmasten staan. Wat de praktijkervaring is, is natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar pretendeert deze kaart niet zo veel over.

(P.s. intussen heb je geloof ik ook wel door dat Tele2 echt landelijk dekkend is. Dat is het al sinds begin 2016. nieuws: Tele2: 4g-netwerk is begin 2016 'landelijk dekkend' )

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 22 juli 2024 15:32]

Het bereik bepalen aan de hand van de locatie, zendsterkte en whatever voor andere factoren is wel degelijk theoretisch. Er wordt geen rekening gehouden met obstakels en interferentie.

Ik durf te wedden dat er plekken zijn op de dekkingskaart waar staat dat er dekking zou moeten zijn die er niet is :)

https://www.google.com/ma...2%2C5.518070423097697&z=8

Bekijk het kaartje eens, landelijk dekkend vind ik een zeer overdreven stelling.

[Reactie gewijzigd door WCA op 22 juli 2024 15:32]

Euhm... je hebt daar een kaartje met enkel de masten die Tele2 afgelopen maand er extra heeft BIJgeplaatst? :P

West-Nederland: https://www.google.com/ma...zQ1aLlqOgA5A.kwnSInkwHCW8
Oost-Nederland: https://www.google.com/ma...XeIRD-KXmH4psMPUGLFvAhlJ8

De bepaling doe je verder zelf trouwens. De dekkingkaart toont alleen masten, en dus niet waar je dekking zou moeten hebben. Wel kan je met redelijke zekerheid concluderen dat de provider die het dichtste bij je woning een mast heeft, je de beste dekking zal bieden.
Hmm, das de kaart die ik krijg als ik Tele2 kies bij dekkingskaarten, gek


In ieder geval, nog steeds, zodra ik met Tele2 net buiten apeldoorn ga is het uit met de pret :P

[Reactie gewijzigd door WCA op 22 juli 2024 15:32]

Default staat het filter op november 2016. Als je het filter aanpast kan je alle Tele2-masten in Nederland zien.
Bekijk het kaartje eens, landelijk dekkend vind ik een zeer overdreven stelling.
Wel degelijk landelijk dekkend dus ;)
Euhm... je hebt daar een kaartje met enkel de masten die Tele2 afgelopen maand er extra heeft BIJgeplaatst? :P

West-Nederland: https://www.google.com/ma...zQ1aLlqOgA5A.kwnSInkwHCW8
Oost-Nederland: https://www.google.com/ma...XeIRD-KXmH4psMPUGLFvAhlJ8
Die kaart toont wel aan dat je niet te ver van huis moet gaan. In de vrije natuur loop je flink risico.
Hoe is dat met KPN en Vodafone? ;)
Die vullen in de categorie 1 van 2 bijna alle lege plekken!
Helemaal mee eens. Heb dat 22 euro Tele2 abonnement (ongelimiteerd bellen/sms, 10 GB/maand, maandelijks opzegbaar) en dan zou 29 euro van Simyo competitief zijn, met 2 GB/maand data minder?

Het is puur anecdotisch natuurlijk, maar ik vond dat netwerk van KPN niet bepaald zaligmakend. (Binnen)stad Utrecht waren er voldoende plekken waar de dekking van KPN beroerd was en Tele2 beter presteerde voor mij.

De enige reden om voor Simyo te kiezen over Tele2 lijkt me als je eigenlijk nooit data gebruikt en puur alleen telefonie wil. Bij Tele2 kun je geen abbo zonder data afnemen.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 22 juli 2024 15:32]

In dat laatste geval ga je voor €7,50/maand naar Simpel voor unlimited bellen :P
Uit ervaring kan ik zeggen dat in het randgebied van Den Haag (toch best een groot dorp) waar ik woon, zowel de zakelijke verbindingen van Tele2 als van Vodafone regelmatig spontaan uitvallen. KPN heeft als enige dat probleem niet. Hoewel je zat dekkingskaartjes kan vinden met bereik tot op zee enz enz: het klopt gewoon niet. Dus ik zit nu op t KPN netwerk en neem die extra paar euro voor lief. Geen tweedeklas netwerken meer voor mij.
over een jaartje is het wel gedaan met deze tarieven. Niet voor niets heeft een van de 3 semi-monopolisten tele2 opgekocht. Concurrentie moeten we niet teveel willen, dan zouden miljarden bedrijven geen dikke bonus meer aan de directie kunnen geven 8)7
En niet te vergeten dat tele2 binnenkort opgaat in T-mobile.
Helemaal netjes deze prijzen hoor. Als bestaande Simyo klant ga ik van 24 naar 20 euro voor [onbeperkt bellen/sms + 4000mb data]. Niks mis mee. :)
Ik heb momenteel bij Ziggo een leuker abbo.
Onbeperkt SMS + bellen en 6000 MB data, 100 minuten bellen vanuit het buitenland, voor € 15 per maand, maandelijks opzegbaar.
Vind ik eigenlijk alsnog duur.. Ik ben juist we gegaan bij simyo omdat ze geen grotere bundels hadden..

Ik heb nu bij T-mobile 10gb + onbeperkt bel/sms (+spotify valt buiten de bundel) voor 20e. Voor mij een veel betere deal
Voor €5 meer heb je bij Tele2 onbeperkt internet,bellen en sms.
Tele2..ach ja zolang je er maar blij mee bent toch. :)
Dat is voor iedereen persoonlijk, ik heb er goeie ervaring mee gehad en ga daarom binnen twee maanden terug naar Tele2 vanuit KPN.
Ik schrik wel van de prijzen, je hebt voor 9 euro bij ben 100min + 1.5gb permaand en nog steeds maandelijk opzegbaar voor iedereen
Ik zat te ook te kijken inderdaad maar schrik ook van de prijzen, ben zelf van enorm groot gebruiker laatste jaren minder gaan gebruiken.
Ik dacht bij mijn zelf waarom steek ik toch zoveel geld in die k*t telefoon abbo, thuis ben ik bereikbaar met wifi op het werk ook en onderweg hoef ik muziek/films etc te streamen.

Ik ben van 6gb nu terug gegaan uiteindelijk naar 1,5GB maandelijks.
Echter is deze 1,5gb weer verdubbelt door Vodafone en ziggo samen zijn gegaan, maar goed ik moet nog iets meer dan 1 jaar.
Ik zag dus dit artikel denk ga vast eens kijken maar schrik wel van de prijzen, tot nu toe bevalt simpel mij dan toch beste als ik over mag stappen.

Edit:

Ben ziet er op zich ook wel interessant nog uit 8 euro maandelijks.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 22 juli 2024 15:32]

Ben benieuwd hoelang Ben nog goedkoop blijft, wanneer T-mobile Tele2 daadwerkelijk overgenomen heeft. Tot die tijd heb ik 3,5GB + 100 min voor €12
Duur in vergelijking met anderen waar het onder de 10 euro kan met 1GB data.
bij simpel ;)


2 GB internet 500 minuten onbeperkt sms
€ 7 , 50
per maan
Die hebben dan verdubbel actie op dit moment, maar goed dat hebben ze wel vaker volgens mij.
Maar al bij al is simpel niet duur nee, toevallig ervaring met Simpel ?.
yup....zit er bijna 2 jaar.....beval goed ;)

€ 10,00

4G ( netwerk T-mobile)
Internet 1GB
Bellen Onbeperkt
Sms'en Onbeperkt
Ah ik dacht dat simpel kpn was nou ja goed maakt niet uit, ik houd hem zeker even in het achterhoofd als ik mag verlengen :).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.