Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Battle Royale-modus voor zestien spelers is beschikbaar in Warface

De free-to-play-shooter Warface heeft een Battle Royale-modus gekregen waarin zestien spelers het tegen elkaar opnemen totdat er één overblijft. De modus speelt zich af op een level in een woestijnomgeving.

De nieuwe gamemodus is onderdeel van een grotere update die woensdag is uitgebracht, met onder andere vernieuwde wapens en nieuwe achievements. De Battle Royale-modus volgt het concept van PlayerUnknown's Battlegrounds, maar in plaats van honderd spelers zitten er bij Warface maar zestien spelers in een potje.

Iedere speler start met een mes en in de omgeving kunnen andere wapens gevonden worden. In totaal zijn er zo'n zeventig wapens beschikbaar. Volgens de makers duurt een Battle Royale-potje in Warface drie tot vijf minuten.

Warface werd oorspronkelijk door Crytek ontwikkeld en eind 2013 uitgebracht. De gratis shooter is met name populair in Rusland en krijgt geregeld updates. Begin dit jaar werd de game verkocht aan het Russische My.ru, de eigenaar van onder andere Mail.ru.

Door

Nieuwsredacteur

47 Linkedin Google+

Reacties (47)

Wijzig sortering
Battle Royale met maar 16 spelers vind ik nou toch niet echt royaal.......Dit is gewoon op de bandwagon van een nieuwe gamemodus springen. Plak je het stickertje "Battle Royale" er op is het weer modern...not.
Helemaal mee eens, wat het nou Battle Royale maakt is de hoeveelheid spelers. Zelf speel ik wel eens Battle Royale op Fortnite en kan me niet voorstellen dat dat hetzelfde blijft met 16 spelers. Met 16 spelers is eigenlijk gewoon FFA zonder respawn met 16 spelers (en dus ook niet iets nieuws ofzo)...
"Vroeger" noemden we dit toch gewoon Last-man-standing en zat het in ongeveer elke shooter? Alleen omdat een paar spellen 't op grotere schaal doen met een steeds verder krimpend speelveld wordt het nu overal Battle Royale en wordt er gedaan alsof 't wiel opnieuw is uitgevonden?
Last-man-standing is wel wat anders, dan spawnde je gewoon met wapens a la Team Deathmatch en dan moest je als laatste overblijven. Battle Royale echter is gebaseerd op het boek en de film dat je dus zelf Loot moet vinden en dan als laatste over moet blijven.
Battle Royale is niet meer dan een uitgebreidere variant op Last-man-standing.
Dus een tennisgame is een uitgebreidere versie van pong?
Nee, Pong is gebaseerd op tennis. ;)
Eh, in dit geval vind ik Battle Royale wel vergezocht inderdaad. Maar ik vind bij spellen zoals PUBG en Fortnite - BR, Battle Royale toch wel wat accurater dan Last Man Standing.
Nee ik niet. Deathmatch: concept verwerkt in het woord. Capture the flag: idem. Last man standing: idem. Battle Royale... Wat is het? Zeeslag? Mensen van adel? Groots opgezet gevecht? Extra kaas op je gun? Zeg t maar.

Ook in Hunger Games is het niet direct n verwijzing naar de inhoud of het concept, maar staat het voor de grootsheid van t event. Maw dit is leuk van Hollywood gejat maar slaat als n lul op n drumstel.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 november 2017 19:09]

Maar dat is met een hoop spellen tegenwoordig. MOBAs is heel erg onduidelijk, praktisch elk spel heeft Multiplayer, is Online, heeft Battles tegen andere spelers en speelt zich af in een Arena.

Battle Royale is dan in ieder geval nog iets wat je misschien nog niet kende, maar het (waarschijnlijk) nooit meer vergeet wat het nou was, als je het een keer gezien hebt.
Dat het een goede marketingterm is, ontken ik ook niet :) Maar het slaat nergens op - net zoals het overgrote merendeel van dit soort hypes in gameland. Als ik nu zie hoe het PUBG vergaat, ik denk niet dat dat nog lang een speler van betekenis zal zijn en 'Battle Royale' als eenzijdig concept evenmin. Het is zo spannend allemaal niet. Overigens merkt iemand hieronder al terecht op dat dit concept altijd een niche is geweest.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 november 2017 19:17]

Hoe is dat accurater? als ik hoor Last man Standing.. weet ik meteen waar het over gaat, het staat namelijk in de tekst

Battle Royal... kan wat mij betreft van alles zijn, het is dat het nu synoniem is voor een bepaald type gameplay dat het voor vele een duidelijke naam is

Zelfde met bijvoorbeeld #.. voor vele is dit nu Hashtag en weten niet beter dat het ook wat anders kan betekenen
Als ik Battle Royale hoor weet ik ook meteen waar het over gaan, en kan niet "van alles" zijn.
De film waar dit genre op gebaseerd is is overigens een aanrader. http://www.imdb.com/title/tt0266308/?ref_=nv_sr_1
Laat ik het zo zeggen, voor iemand die de game en film niet kent is Battle royale niet een heel logische term voor wat het is.

Volgens de wikipedia wordt de term nogal veel gebruikt
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale

BTW reageerde ik alleen op dat iemand Battle Royale een logische naam vind voor dit soort gameplay. en ik was daar niet helemaal mee eens, vooral omdat ik deze gameplay nooit gespeeld heb en de film ook niet kende

[Reactie gewijzigd door Sinester op 22 november 2017 18:23]

Maar is dat niet het geval met zoveel dingen? Een rogue-like(lite) is ook een onduidelijke term voor mensen die niet weten wat Rogue is.

Zo is het ook met Battle Royale, het is een niche genre wat toch echt anders is dan Last Man Standing

[Reactie gewijzigd door MrCrashdummy op 22 november 2017 19:40]

Kijk de film, aanrader..
Nou ja, voor mensen die het spelen is het duidelijker. Met Last Man Standing (in UT in ieder geval) was het voor zover ik me kan herinneren gewoon Death Match maar met 1 leven. Op een miniscule map.

Een beter voorbeeld van een belachelijke term vind ik persoonlijk MOBA. Praktisch alle spellen kunnen hieronder vallen.

Battle Royale is tegenwoordig toch meer bekend als een game modus wat eigenlijk gewoon Last Man Standing is, maar dan met exploration/looting erbij. Ik wil niet zeggen dat BR de perfecte term is, maar ik vind het beter passen dan het Last Man Standing noemen. Hoewel het bij het spel in dit artikel wel beter zou passen, Last Man Standing. Voornamelijk omdat het maar 16 man totaal is, bij Battle Royale stel ik me toch echt wel een hoop meer spelers voor dan de gemiddelde COD shipment map.
In jouw beleving kan de naam Battle Royale misschien niet helder zijn, maar in de beleving van veel andere mensen wel. Battle royale als film was bepalend voor een genre en de term is zeker sinds de populariteit van de hunger games serie redelijk gangbaar.

Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen een last man standing mode en battle royale. In last man standing spawn je gewoon met alle guns en al de rest, in battle royale begin je met niks.

We kunnen ook wel allemaal erg edgy gaan doen en net doen alsof games als PUBG al eeuwen bestaan, maar in mijn beleving bieden games als PUBG en Fortnite BR weldegelijk een ervaring die hiervoor niet te vinden was in games.
Zou dit ook niet kunnen komen door de Hongerspelen. Dat was een zeer succesvolle boekenserie en filmserie.

Nu is er vast wel een echte reden hoe dit genre tot stand is gekomen, maar ik heb vroeger toch nog veel Minecraft Blitz games gespeeld, precies hetzelfde.

Zulke gamemodes waren volgens mij ook nog redelijk populair, en nu is er een native spel met het battle royale als main spel in plaats van een aangepaste game mode.

Maar de reden waarom PUBG uit de loterij is gekomen in plaats van spellen als The Culling, H1Z1: King of the Kill, etc... Is moeilijk te bepalen (Fortnite valt hier dan niet onder omdat dat die game mode (volgens mij?) Nog niet bestond voordat PUBG uitkwam)
Goh. Ik was niet de enige die deze gedachten heeft.
Battle royal is dus de nieuwe bandwagon?
Zoals MOBAs daarvoor en MMOs weer daarvoor?

Dus zodra WoW een battle royal mode krijgt zijn we rond...
Die was er al in Warlords of Draenor. De Arena building in de garrison kon je gebruiken als een last man standing event, :) https://www.youtube.com/watch?v=-0A8WegMsTA
Dat is Last Man Standing.
leuk spel! al uren op versleten

vanavond update proberen
De free-to-play-shooter Warface heeft een Battle Royale-modus gekregen waarin zestien spelers het tegen elkaar opnemen totdat er één overblijft.
maar in plaats van honderd spelers zitten er bij Warface maar vijftien spelers in een potje
Zijn het er 16 of 15?
Basicly is het dus dan dus gewoon een deathmatch van 3-5 minuten? Waarbij het enige verschil is dat je niet respawnt? En je met een mes start en wapens kunt collecten? Hmmokay...
Ik begin NU al Battle Royale-moe te worden.. PUBG is de enige die 't voor mij interessant heeft geïmplementeerd, de rest is al niet meer boeiend; als ik PUBG straks zat ben, ben ik ook wel weer klaar met dit hele Battle Royale gezeik
Ja, H1Z1 is helemaal verkloot door dat Battle Royale gebeuren.

De 'survival/crafting' is naar de achtergrond geschoven


Geef mij maar Death Match met Quake :/
Er was geen hond die H1Z1 meer speelde tot dat ze de Battle Royale game mode toevoegden.
Nu zegt dat weinig over de kwaliteit, maar als je kijkt naar de rating van de zombie mode en de BR mode dan zit daar toch een groot verschil in.
Dat snap ik, maar dat kwam omdat ze op twee gedachten hingen.

Een van de redenen dat ik 7days2die speel, ik speelde het voor de crafting etc... niet voor de King Of the hill gamemodussen.
Gezeik? Ik snap dit soort reacties niet, je hoeft niks met die games en dat is ook prima, meer van dit soort games zorgt er alleen maar voor dat een PUBG meer inzet moet tonen om de concurrentie voor te blijven, wat dus uiteindelijk een betere game oplevert. Ik zie alleen maar voordeel voor je door dit "gezeik"
Gezeik? Ik snap dit soort reacties niet
Dat is niets om je voor te schamen; niet iedereen kan immers begrijpend lezen.. Het ging over het gametype wat me de strot uit komt; hence mijn mening 'gezeik'.
Fijn dat je dit stukje eruit haalt, maar niet inhoudelijk reageert op mijn reactie.
Begrijpend lezen kan ik prima, jouw woordkeuze is alleen vrij onduidelijk/fout.
De inhoud van je reactie is irrelevant want deze is gebaseerd op een incorrecte aanname, daarom reageer ik er niet op... en nogmaals, dat jij iets niet snapt sounds like a you-problem.
Na je profiel gezien te hebben heeft het in ieder geval geen zin om deze discussie aan te gaan, je leeft toch in je eigen wereldje
Heel goed.. heb ik 't toch niet voor niets geschreven.. thnx! :)

[Reactie gewijzigd door cappie op 23 november 2017 14:19]

Ik vond dit toch een vrij briljante uitwisseling van gedachten. _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 november 2017 19:21]

Misschien ben ik gewoon te oud maar bij battle royal denk ik toch als eerste aan WWF dan aan de Film en dan pas aan een game :p
Haha die gedachte had ik nou ook :P
Vanwaar de breaking bad verwijzing aan eind van filmpje?
Ziet er goed uit doet mij echt denken aan COD 1.0 die ik vroeger op school speelde met de hele klas XD

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*