×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nest introduceert deurbel

Door , 133 reacties

Alphabet-dochterbedrijf Nest heeft zijn eerste deurbel gepresenteerd. De bel heeft een camera met een beeldhoek van 160 graden en beschikt over een eigen internetverbinding. Gebruikers kunnen met bezoekers spreken via de microfoon en luidspreker in de bel.

Het spreken met de Nest Hello-deurbel gaat via de Nest-app voor smartphones, zo vertelde de fabrikant tijdens een evenement waar het nieuwe hardware presenteerde. De Hello is een uitbreiding van de beveiligingscamera's die Nest eerder introduceerde na de aankoop van Dropcam in 2014.

De camera heeft hdr-ondersteuning en via een beweegbare standaard kunnen gebruikers de hoek van de camera op afstand aanpassen. Via Quick Actions kunnen gebruikers bij afwezigheid een set vaste antwoorden invoeren die Hello kan geven als iemand aanbelt. Via het abonnement van Nest Aware kan de deurbel bovendien een signaal sturen als mensen voor de deur staan te praten.

De fabrikant introduceerde verder een alarmsysteem, met onder meer sensoren die ramen en deuren in de gaten kunnen houden. De producten komen begin volgend jaar op de markt, maar Nest heeft nog niet bekendgemaakt wat ze gaan kosten.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

20-09-2017 • 19:06

133 Linkedin Google+

Reacties (133)

Wijzig sortering
Meer informatie over het Nest Alarm dat opzich wel in het nieuwsbericht zou kunnen:
https://nest.com/alarm-system/overview/
Lijkt op basis van RDIF en draadloze deur/raam sensoren. In de box:
  • Nest Guard
  • Two Nest Detect sensors (with required CR123 battery included)
  • Two open/close magnets
  • Two flat mounting brackets
  • Two corner mounting brackets
  • Adhesive strips
  • Mounting screws
  • Two Nest Tags
  • Quick Start Card
  • User’s Guide
;-)

Ook werd er hier in de comments regelmatig gereageerd over het feit wat er gebeurd als je geen internetverbinding hebt, blijkbaar heeft het systeem een optionele 4g backup:
Cellular backup (sold separately, not available in all areas)

[Reactie gewijzigd door Kecin op 20 september 2017 20:54]

Ook werd er hier in de comments regelmatig gereageerd over het feit wat er gebeurd als je geen internetverbinding hebt, blijkbaar heeft het systeem een optionele 4g backup: Cellular backup (sold separately, not available in all areas)
Tot nu toe zag ik weinig redenen om mijn huis op 4G aan te sluiten, maar nu ben ik om. Stel je voor dat ik mensen voor de deur moet laten staan omdat mijn internet eruit ligt!

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 20 september 2017 22:21]

Nou, dat gaat over het aangekondigde alarm en niet de deurbel. Bij een alarm is de verbinding crucialer dan bij een deurbel.

Handigste is ook om een 4g verbinding + ups op je router te binden, als je daar afhankelijk van bent.
Wat is er mis met gewoon oldskool sms?
Wat is er mis met een ouderwetse deurbel? :?
Inbrekers bellen meestal niet aan, dus je hebt een apart alarmsysteem nodig om te detecteren dat ze er zijn.
Ik vraag me opeens af welk percentage van inbrekers ervoor kiest om via de deur-met-bel naar binnen te gaan.
Als je kijkt naar een systeem als Ring, dat registreert ook beweging bij je voordeur. Hoeft de bel niet voor ingedrukt te worden. Daarmee zie je de inbrekers alsnog, ervan uitgaande dat ze door je voordeur komen.
Nou, wat @marcieking zegt en ik had het uiteraard over het alarmsysteem. Een deurbel met SMS functie is nou niet echt handig ofzo. Opzich wel als waarschuwing dat er iemand aan de deur staat, maar dan weet ik wel wie er vaak een random klerekind aan de deur heeft staan ;)
niets mis mee inderdaad, zou an sich ook gerust kunnen alleen moet een platform/systeem dat ook aanbieden...
Check (UPS dan), modem, router, switch en dect toestel hebben een UPS. Samen met de router kachelt het gewoon door als de stop er weer eens af moet ;)
Voor een deurbel is LoRaWAN meestal wel voldoende. Uiteraard ongeschikt voor de video overdracht. Veel goedkope deurbellen hebben overigens al overdracht in de Wifi band 2.4 Ghz.
Veel goedkope deurbellen hebben overigens al overdracht in de Wifi band 2.4 Ghz.
De frequentie klopt, maar dat heeft vooral te maken met het vrijgesteld gebruik van dit gebied. Met Wifi heeft het echter niets te maken.
Ik schreef niet voor niets "Wifi band". Uiteraard gebruikt de deurbel geen "Wifi protocol".
Ik vind het spijtig dat de nest protect wired (rook alarm) niet in dat alarm systeem opgenomen kan worden...
Uiteindelijk hebben die rook alarmen, geluid en beweging sensoren die présence van iemand kan detecteren + de protect bevat een luidspreker die hard kan loeien indien een indringer gedetecteerd is.
Nu nog een smart lock van Nest!
@Kecin @vprnl jullie hadden niet door dat het sarcasme was? :D

De trackrecord van Nest is nu niet bepaald goed te noemen in product support, denk aan de thermostaten die waardeloos werden nadat de server werd uitgezet. Gelukkig kun je ook altijd nog op de deur kloppen als de "smart" deurbel niet werkt :D Een "smart" slot is een vreselijk slecht idee als het aan het internet hangt...
Er zijn best wat goede smartlocks op de markt. Er is altijd een override aanwezig voor wanneer er geen stroom/wifi/storing etc is. Dus opzich zou het wel een logische opvolging wezen in hun productsegment in combinatie met de Google Assistant/Home/Dot.
Haha nee die ging mijn hoofd te boven. Ik snap je punt, maar in het geval van mijn Nuki voorbeeld zou je een hotel cilinder kunnen nemen zodat je altijd nog binnen kunt met een sleutel. Ik denk dat de clue echter is in hoeverre je gebruiksgemak boven eventuele nood scenario's zet. In mijn geval ben ik een luie geek die gewoon een powerbank onder een bloempot verstopt IPV een sleutel

[Reactie gewijzigd door vprnl op 21 september 2017 08:42]

Sarcasme is helemaal op zijn plaats. Als een product begint met 'smart' dan hoef ik het niet. ;-)
Dat is niet eens nodig. Met ifft kan je al veel smartlocks koppelen. Of koop een Homey ;-). Dan kan je de flows schakelen hoe je wil. Of een Ring. Enige vervelende is dat de meeste smartlocks uitgebracht worden voor Amerikaanse sloten. Maar het zou inserdaad een leuke toevoeging zijn.
In de tussentijd hebben we gelukkig nog de Nuki!
https://nuki.io/nl/
Die middels IFTTT/Stringify gekoppeld kan worden aan dit soort Nest producten.
Als je bij Works with Nest kijkt zijn er meerdere fabrikanten van Smartlocks (August en Linus oa) die officieel ondersteund worden met Nest. Maar ga er wel vanuit dat ze uiteindelijk zelf met een soortgelijk product gaan komen. Misschien eind 2018 of begin 2019. Hopelijk dan tegelijk met het alarmsysteem naar NL
Zo weet Google straks alles van je: waar je naar toe surft (ook als je niet zoekt via Google, bijna elke site heeft Google Ads), hoe laat je wakker wordt, weggaat, thuiskomt en gaat slapen (via de thermostaat), waar je elk moment van de dag bent (via je telefoon) en welk bezoek er bij je voor de deur staat (via je bel).

Een Googe bel? Nee, dankjewel!
Nest heeft prima privacy voorwaarden, en zelfs de mederwerkers van nest kunnen alleen technische info zien. Verder totaal niks. En onder tech info staat niks van verbruik en gps enzo in. Trust me. Camera opslag kan al helemaal niet bekeken worden.
In menig Nederlandse woonwijk zal dit ding van de muur/kozijn getrokken gaan worden.
De intercoms die bedrijven gebruiken zijn over het algemeen wat meer hufterproef. Dit lijkt me plastic-fantastic gehalte, inclusief gebrekkige montage mogelijkheden. Dus zet voor de zekerheid een camera op deze camera-deurbel ;)
Leuke uitspraken terwijl je helemaal nog niet exact weet hoe het ding bevestigd wordt natuurlijk. Ook in die bevestiging kan je vrij hufterproef oplossingen krijgen.
Uitgaande van de beveiligingscamera's van NEST, installeer je een montageplaatje met wat schroefjes, waar je de deurbel weer op vast zet, eventueel met een paar extra schroefjes.

Het probleem is, denk ik, niet dat het niet vast te zetten is, maar dat het apparaat van plastic is/lijkt. Dat trek je natuurlijk zomaar kapot, tegenover een stalen kastje met een stalen knop erop. En het is natuurlijk heel interessant om even vast te pakken, zo'n dingetje met een camera erop. Ik denk dat het echte probleem de duurzaamheid is, mits het van plastic is gemaakt.
En je ziet meteen dat het een gadgethuis is, waar wel wat te jatten valt.
ik heb ook een gadget huis, maar hier valt echt niks te rapen. Ali brol wil je echt niet meenemen... En een projector van 13 kg van het plafond vijzen gaan ze ook niet doen...
Kunnen ze beter bij de bejaarde vrouwen in de straat binnenvallen. Die hun oorbellen zijn tenminste nog iets waard op de zwarte markt.
ik heb ook een gadget huis, maar hier valt echt niks te rapen.
Het gaat bij bescherming tegen inbraken niet erom of er iets te halen valt. Het gaat om de perceptie dat er iets te halen valt. Als iemand bij jou inbreekt met een koevoet dan heb je minstens de kosten van de beschadigde deur/raam en kozijn. Daarbovenop komt dan alsnog wat de inbreker meeneemt/beschadigt.

Inbraak voorkomen is altijd beter dan het aantrekkelijk maken.
In dat geval zou ik de buren een gratis buitencamera aanbieden... Onder het motto: "Je hoeft niet harder te rennen dan de beer, ..."
Bij ons in de buurt werd een paar jaar geleden ook ineens meerdere keren ingebroken. Vooral in auto's voor de deur.

Ik heb intussen 3 beveiligingscamera's hangen die 24/7 opnemen, 2 in Full HD en die aan de voordeur nog een stapje scherper. Ik hoef dat volk niet in mijn huis waar vrouw en 2 kindjes slapen, moet er niet aan denken.

Beelden waar bewegingen worden gedetecteerd worden tevens buiten de deur opgeslagen, dus al zouden ze alles in huis meenemen, dan heb ik met een beetje geluk voldoende beelden van dat volk.

Voordat de camera's hingen was de woning van mijn buurman ook getarget. De deur was gebarricadeerd door een schop en container er voor te zetten zodat je er niet omheen kon, om te zien of er iemand thuis was. We hebben dat snel weggehaald en markeringen op de stoep verwijderd en de politie ingelicht. Dat laatste was overigens niet eens nodig, want die doen er niets mee. Het is niet verboden om dingen voor je deur te plaatsen :? Pas als ze werkelijk hebben ingebroken mag je weer bellen..... :|

[Reactie gewijzigd door Fairy op 21 september 2017 11:09]

Ik had een draadloze deurbel hier voor mijn appartement op de 17e verdieping gekocht. Nadat ik voor de derde keer een deurbel kon kopen heb ik een ouderwetse deurklopper geďnstalleerd. Het stomme is dat iedereen op mijn etage netjes volk lijkt. Jammer maar de realiteit, dit soort apparaten zal ik nooit veilig kunnen ophangen.
Waarschijnlijk gewoon 'baldadigheid', aannemende dat de buurman nu niet 3 identieke deurbellen heeft :+
Ongetwijfeld, maar bijna 100% een buurman/vrouw die het doet, en dat is jammer. Nu heb ik wel een vermoeden wie het is, maar dat hardmaken gaat me nooit lukken. Ik zit bijna aan het einde van de galerij. De enigste die bij mij langs de deur komen zijn pakket bezorgers, deur aan deur verkopers en de huismeester. De post wordt gedeponeerd aan het begin van de galerij. Hun zie ik dat toch niet flikken. Had graag een deurbel camera gehad, maar dan wel van een degelijkere kwaliteit als deze.
mwah, Nest maakt opzich vrij degelijk spul toch? ik moet het eerst ook nog maar zien hoor.. maar eigenlijk hoop ik dat de intelligentie van deze bel in een kastje zit die binnen wordt gemonteerd (in de meterkast)
De intelligentie zit in de cloud (subscription service van 10$/mo + 5$/mo per extra device). Dit is gewoon een apparaatje dat je met je wireless netwerk verbindt. Het enige dat je nodig hebt is een voedingskabeltje.

[Reactie gewijzigd door Laloeka op 20 september 2017 20:53]

Dat was het eerste waar ik bij dacht toen ik het zag.

Ze vergeten dat je dit soort dingen moet maken voor het deel van de bevolking dat niet deugd.
Dus gewoon een kopie van de ring deurbel of doorbird? https://www.toegangshop.nl/wifi-deurbel/cid=4923

[Reactie gewijzigd door h3nk13 op 20 september 2017 19:52]

Of de Skybell HD, welke als voordeel heeft tov de Ring Pro dat je gratis cloudservice hebt voor opslag van video.
Als je goed zoekt zie je dat de developers van skybell en nest bij hetzelfde bedrijf werken !
We are working with Tier 1 customers including Skybell, Google Nest, Apple homekit, Honeywell, Alarm.com, Comcast and so on.

binnenin de idoorcam (=voorloper van skybell) staat hitem in vol ornaat op de printplaat 8-)

[Reactie gewijzigd door tweazer op 20 september 2017 22:29]

Het nadeel van die ring is dat je telefoon afgaat wanneer de mensen alweer bij de deur vandaan zijn. (mijn ervaring iig)
Sowieso is een nadeel van smartdeurbellen dat je geen excuus meer hebt om de deurbel niet te beantwoorden. Zit ook niet te wachten op extra notification triggers voor mn smartphone. Daarnaast levert het je icm met een smartlock ook al snel de status “pakjes distributiecentrum” in de straat op.
Daar heb ik met mijn Video Doorbell Pro geen last van met mijn iPhone. Check even of je draadloze signaal sterk genoeg is, daar is de Ring nogal gevoelig voor.
ik heb niet de pro versie, maar mijn modem zit er zowat naast :)
Goh, een kopie :O
Elke deurbel is een kopie van een andere, het is een ding met een knop.
Leuk hoor!, ik ben best in voor een dergelijke deurbel. Alleen ben ik bang dat zoiets vroeg of laat van de deurpost wordt gejat.
Zie mijn comment hierboven. Bij het jatten zou je duidelijk in beeld zijn. Bij Ring krijg je gratis een nieuwe in dat geval (wel diefstal melden bij de politie). Het zou me niet verbazen als Nest dit ook zou doen, weinig inbrekers zouden een actieve deurbel jatten (denk ik, lol).
@geekeep hierboven ook gelijk reactie op jouw reactie van 19:13 :)

[Reactie gewijzigd door Kecin op 20 september 2017 19:20]

Volgens mij zijn er nog minder dieven die zonder gezichtsbedeking werken.
NEST zou ze gewoon moeten locken aan de user. Net als met bv Apple producten heb je er geen bal aan als je ze jat, want je krijgt de iCloud lock er niet af. Dit is ondertussen bekend bij dieven, en kennelijk snappen de dieven dat ook. Dus jatten om als onderdelen te verkopen blijft dan over, maar dat lijkt met niet rendabel met een deurbel.

Meenemen door ontwetende ontkom je niet aan, maar dat was bij de uitrol van iCloud lock aan het begin ook niet. De meeste mensen weten nu wel beter.
De Nestproducten zijn ook gekoppeld aan je Nest app. Je moet elk product loskoppelen van de app om ergens anders te kunnen gebruiken. Zo kocht ik mijn huis met een Nest thermostaat. Deze moest ontkoppeld worden bij de vorige eigenaar voordat ik hem kon gebruiken/koppelen. Aan een gestolen Nestproduct heb je dus niets.
Nou Top! Nu de awareness nog bij dieven... en je bent een heel eind. Als over een paar jaar heel veel producten op deze manier werken zullen dieven dat ook allemaal wel weten.

Dus vandalisme blijft over, en zo vaak vind ik geen grafitie op mijn deur, dus die bel zal ook niet snel gejat worden.

Jammer dat ik in een appartement woon met centraal deurbel systeem :D
Dan is het dus gewoon een kwestie voor de dief om zo veel op de bel te duwen dat de eigenaar hem uit ellende loskoppelt van de app :+ .
Ze geven ook een gratis extender indien je slechte ontvangst hebt van je wifi camera.
Qua service zijn er anderen die hier nog wat van kunnen leren.
Om de deurbel te jatten hoef je niet in te breken ;) dat zouden dus ouderwetse dieven zijn _/-\o_ _/-\o_
Want? De politie heeft toch geen tijd om op te treden..
Pakkende titel!

Maar die wordt natuurlijk geheid gejat. Of zit er ook GPS in?
dan heb je in ieder geval de dader in beeld? ik weet niet in wat voor wijken al deze tweakers wonen, maar ik kan m'n garagedeur de hele nacht open laten staan zonder dat er iets weg is (tenminste, dit is al 3x gebeurd, er zat een storing in de garagedeurmotor)
De meeste mensen zijn heel eerlijk en doen een deur die open staat gewoon dicht, waarschuwen als je de sleutel in je fiets laat zitten, etc. Voor het oneerlijke gedeelte maakt het wat minder uit of iets niet of maar slecht beveiligd is; die laten zich alleen tegenhouden door deugdelijke beveiliging.
Een deur dat open staat is verdacht. Vaak veiliger dan een slecht afgesloten deur.
Hoe cool zou het zijn mocht je dan ook op je nest thermostaat kunnen zien wie er voor de deur staat?