Windows Store heeft veel apps om illegaal films, series en muziek te streamen

In de Windows App Store blijkt een aanzienlijk aantal apps te worden aangeboden waarmee gebruikers toegang kunnen krijgen tot illegale streams van films, tv-series en muziek. Dat meldt TorrentFreak op basis van een eigen inventarisatie.

TorrentFreak beschrijft dat tijdens het browsen door de categorie 'top free' meerdere apps worden getoond die claimen gratis films aan te bieden, zoals de app genaamd Free Movies Online 2020. Het gaat veelal om apps die gratis zijn te downloaden en op zowel de pc, als de Xbox en mobiele apparaten werken. De apps krijgen veelal positieve reacties en er kan daadwerkelijk content mee worden bekeken of beluisterd.

Volgens TorrentFreak zijn een paar dozijn van dergelijke apps te vinden in de Windows App Store, waarbij ze er duidelijk geen geheim van maken allerlei films en series aan te bieden. De naam van de verschillende apps is vaak al veelzeggend en ook uit de beschrijving en de screenshots is duidelijk op te maken dat illegale content wordt aangeboden via een interface, waarbij de aangeboden films en series worden getoond via tegels met de officiële film- en serieafbeeldingen.

Naast TorrentFreak heeft ook The Verge Microsoft om een reactie gevraagd, maar tot op heden heeft het bedrijf uit Redmond nog geen reactie gegeven.

Door Joris Jansen

Redacteur

21-08-2017 • 16:58

105

Reacties (105)

105
92
52
10
1
28
Wijzig sortering
uit de beschrijving en de screenshots is duidelijk op te maken dat illegale content wordt aangeboden
Dat klopt dus niet helemaal. Nergens wordt aangegeven dat het om illegale praktijken gaat. Ook ongelofelijk hoeveel mensen er heilig in geloven dat een dienst al Popcorn Time legaal is. "Ik heb toch voor dat kastje betaald?" Veel mensen snappen niet dat dit soort dingen illegaal zijn. Downloaden is toch illegaal? Streamen is toch niet downloaden? Misschien goed voor de grote producenten en uitgevers om hier lering uit te trekken. Mensen gaan voor gemak. 10 verschillende diensten omdat elke dienst een of twee series aanbiedt die je vet vindt werkt niet. Kijk naar Steam, kijk naar Spotify. Dát werkt. Versplintering werkt contraproductief.
"Kijk naar Steam, kijk naar Spotify. Dát werkt. Versplintering werkt contraproductief."

Hmm, even kijken waar ik Minecraft en Battlefield 1 kan vinden in Steam!

En ook op Spotify vind je niet alles.

Versplintering werkt misschien niet ideaal, maar een monopolie ook niet. En als dienst wil je je ook kunnen onderscheiden door exclusieve content.

Denk verder ook niet dat Valve haar eigen games snel in Origin zou plaatsen, dus dat je Steam noemt, is ook een beetje dubbel.
Het grote verschil is dat je bij die vendors geen subscriptions moet betalen om de spellen te kunnen spelen. Je koopt gewoon een spel en dan kan je hem spelen zolang de vendor nog niet failliet is (of Bij GoG, voor altijd). Dus het maakt niets uit of er nou 5 of 100 vendors zoals Steam/Orgin/etc zijn.

Bij de film industrie werkt het totaal anders, je betaalt niet eenmalig en kan dan voor altijd een seizoen van een serie of een film kijken. Nee, je moet per vendor een subscription betalen ook al hebben sommige vendors maar 1 serie die je wilt zien. Zo lopen de kosten snel op. Wat in games het meest overeenkomt met dit model is MMOs met een subscription. De meeste mensen die zulke spellen spelen houden het vaak ook bij 1, misschien 2.

Prima dat de film industrie versplintert, maar dan moeten ze van die subscriptions af, of een alternatief opzetten naast de subscriptions, zodat je ook iets eenmalig kan kopen en dan kan kijken wanneer je wilt, zo vaak je wilt. En nee, ik hoef geen berg fysieke DVDs, etc, dat is zo vorige eeuw.
Ik benoem: Uplay, Windows Store (Yep), Origin, Battle.net, Steam en dan heb je alle grote launchers wel gehad? Daarnaast roept niemand monopolie alsjeblieft, naast Netflix is er zo goed als geen speler op de markt die het ze het vuur aan de voeten kan leggen en dat doet die industrietak toch echt zelf door geen platformen te ontwikkelen. Dan heb ik het nog niet over de talloze resellers zoals Humble, GmG, GoG, etc
GoG heeft dus ook een client. Is niet slechts reseller, is Steam concurent, heeft eigen exclusives.

Het aantal clients/stores blijft groeien. Paar jaar geleden waren het er nog niet zo veel.

Zo blijven we bezig. Waarom niet een centraal punt. Soort online shopping mall of een pricewatch voor games. Rot toch op met al die tig clients en/of webportals.
Versplintering werkt misschien niet ideaal, maar een monopolie ook niet. En als dienst wil je je ook kunnen onderscheiden door exclusieve content.
Het kan naast elkaar. Netflix voor (vrijwel) alle films/ series en eigen kanalen voor exclusieve content als previews, achter de schermen video's en eventueel een exclusieve periode van een week of een maand. Omdat dan vrijwel iedereen een abonnement bij Netflix of vergelijkbare diensten heeft, komen van daaruit de inkomsten voor de films/ series zelf en kunnen de abonnementskosten voor de exclusieve kanalen laag blijven. Dan is het voor de echte fans die de exclusieve contente willen zien of de aflevering zo snel mogelijk willen bekijken mogelijk om een voor een paar euro een abonnement te nemen bij verschillende aanbieders.
Dus: wil je GoT zien maar kan je daar best één of twee maanden op wachten, dan heb je aan je Netflix abonnement van € 10 per maand genoeg. Kun je niet wachten en wil je ook alle exclusieve content rond de afleveringen zien, dan neem je een extra abonnement voor € 2 bij HBO. Ik denk dat dat voor alle partijen het gunstigst uit zal pakken. Die € 2 is veel minder dan HBO nu per abonnee krijgt, maar dat wordt gecompenseerd door de rechten die ze via Netflix binnen krijgen en doordat veel meer mensen een abonnement bij HBO af zullen sluiten.
Het grote verschil is hier wel dat je niet een abonnement hoeft af te sluiten om deze platformen te gebruiken.
Versplintering werkt misschien niet ideaal, maar een monopolie ook niet. En als dienst wil je je ook kunnen onderscheiden door exclusieve content.
Monopolie werkt zeker niet. Waar diensten zich mee kunnen onderscheiden is een zo breed en diep mogelijk aanbod. Als jij als muziekdienst de muziek aanbied van de band MTpocket uit Tilburg, 505 uit Terneuzen en andere van dat soort onbekende bands naast bekende namen uit vervlogen tijden (Woody Guthry), dan ben je onderscheidend. Dan hoeft iemand die bij jou afneemt niet ook nog ergens anders naartoe.
Het probleem is dat versplintering op dit moment wél werkt voor grote TV-producenten. Ze maken allemaal exclusieve eigen content om hun eigen diensten te pushen. Jammer voor de consument: het verlies van piraterij door versplintering is blijkbaar kleiner dan de inkomsten door eigen abonnees en exclusiviteitscontracten per land. HBO had series op Netflix staan, maar is daar op teruggekomen en pusht nu zijn eigen diensten.
Anoniem: 936443 @Blaise21 augustus 2017 22:20
versplintering werkt niet maar is logischerwijze wat we nu hebben vanuit oude modellen.
aanbieders willen zelf de grootste worden en proberen dat door unieke content te bewerkstelligen...

uiteindelijk behalen diegenen een voorsprong en kunnen ze gemakkelijker hun aanbod uitbreiden.

we willen en verwachten nu al een volmaakte oplossing terwijl dat blijkbaar nu niet haalbaar is financieel en contractueel.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 936443 op 24 juli 2024 05:18]

Anoniem: 180171 @Blaise21 augustus 2017 22:44
Prima moeten ze ook niet zeiken dat we downloaden prob solved...
Niet geheel mee eens, geloof nooit dat heel GoT in Nederland verslaafd publiek bijv. nu klant is bij Ziggo. Al is het maar door eventuele contracten, kortingen en weet ik wat je elders aangeboden kan krijgen :) Beter statement zou zijn: F* HBO :) alsof JIJ als bedrijf gaat bepalen waar ik mijn internet vandaan slurp?
Hoewel ik het zelf ook niet snap, is het wel zo voor veel mensen...
En oh wee als je iets aan details laat vallen over een episode die ze nog terug moeten kijken omdat ze op t moment dat ie uit kwam verhinderd waren...

Hoewel GoT misschien niet voor iedereen een eerste levensbehoefte is, is 'entertainment' in de breedste zin van het woord dat wel.
Of je dat invult door naar een steen te staren, door de natuur te wandelen of te (kijken naar hoe iemand aan het) gamen (is) maakt verder niet heel veel uit; zonder een vorm van entertainment gaat het niet echt goed. (Kwajongensstreken uit verveling schaar ik daarmee ook onder 'een vorm van entertainment')
Maar dat maakt het nog niet tot een recht.

In dit geval kiest HBO voor de voor ons als consument vervelende route. Als je t er niet mee eens bent, kan je er helaas niet zoveel aan doen.
Zonder inkomsten houdt ook de serie een keer op, en voordat t bedrijf er echt wat van voelt, ben je 30 series verder. (Er zijn altijd mensen die toch overstag gaan; kijk maar naar EA... Zelfde laken en pak, maar ook die wordt niet hard afgestraft)

En nee, downloaden is door deze stap van HBO nog steeds niet 'geoorloofd'.
Entertainment is een behoefte; niet een recht. En het kan prima op andere manieren worden ingevuld.
Er staat ook niet dat aangegeven wordt dat het illegaal is, maar wel dat het er uit op te maken is.
En ja, er zullen vast mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en stoppen met nadenken bij het woord "Free" in de app-titel.
Maar een weldenkend mens kan echt heus wel bedenken dat er iets niet klopt als je films kan bekijken die net pas in de bioscoop draaien en nergens ander te zien zijn.
Ga er maar niet van uit, ik werk veel met ICT diensten in het onderwijs. Het gross van de ouders heeft geen flauw benul van wat wel of niet mag op het internet. Omdat 90% van alle content (kranten, youtube, sommige games) gratis is gaat men er van uit dat dit met streamen/downloaden ( popcorntime) ook zo is.

Wat @SomerenV al aangeeft, het feit dat ik 10 verschillende betaalde accounts nodig heb om fatsoenlijk al mijn favo series te bekijken forceert mij om naar (illegale) alternatieven te zoeken. Sinds Spotify en Steam download ik geen illegale games of muziek meer. Erg jammer dat ze dit in de film/serie wereld nog altijd niet snappen.
Omdat 90% van alle content (kranten, youtube, sommige games) gratis is gaat men er van uit dat dit met streamen/downloaden ( popcorntime) ook zo is.
Dat soort mensen zijn er veel. (Overigens even niet betaalde kranten en gratis nieuws op een hoop gooien, zit toch nog stiekem best wel heel wat verschil tussen).

De andere groep zie ik vooral bij de gemiddelde. Wáár staat de content. Netflix? Top, kijken we hem daar. On demand? Ook prima, kijken we deze keer daar wel. Biosje? Maken we er een avondje uit van.

Helaas wordt het met de versnippering wel heel lastig zo. Nog even en we zijn blij als er een enkele monopolist overblijft qua media, dan heeft die iig alle rechten :+
Maar een weldenkend mens kan echt heus wel bedenken dat er iets niet klopt als je films kan bekijken die net pas in de bioscoop draaien en nergens ander te zien zijn.
Ik denk dat dat vies tegenvalt. Nadenken is lastig, en veel mensen kunnen de puntjes niet verbinden. Want als iets illegaal is, hoezo kun je dan zó makkelijk erbij komen? Hoe kan het dan illegaal zijn? Kijk voor de gein ook hoeveel mensen in hoaxes trappen op Facebook. Gratis auto's winnen, gratis televisies, gratis vakanties, of een shitload aan andere dingen. Zaken die onderuit te halen zijn met een simpele Google-zoekopdracht, maar mensen lezen iets of zien iets waar ze blij van worden en de rest maakt dan niet meer uit. Gratis auto!? Sign me up! En dan ook meteen even delen en een zielig berichtje achterlaten over hoe je geldproblemen hebt, 10 kinderen, geen man/vrouw en maar net rond kunt komen.
Dit, en alles en iedereen vertelt ze dat ze de Store moeten gebruiken omdat dat veiliger is. Ze doen dus netjes wat veilig is...het is aan de Store om te zorgen dat het veilig en legaal is. Microsoft heeft ook netjes policies als het gaat om apps die illegale content aanbieden dus het is aan de rechthebbenden om de betreffende apps te rapporteren. Een nieuwe dag, een nieuwe Store, hetzelfde verhaal van de afgelopen jaren. En partijen als Disney zoeken de oplossing in versplintering....tja.
Die giveaway acties kunnen daadwerkelijk nog echt zijn. Soms geeft bv een YouTuber een videokaart die nieuw 300 euro kost. Weg en je hoeft alleen maar zijn video te lijken en abonneren op zijn kanaal. Uit eindelijk hadden 6 miljoen mensen zijn video geliked en geabonneerd en een bericht achter gelaten. Dat is natuurlijk een prima deal voor die Youtubers. Kans dat je bestaat is klein. Maar juist omdat je indirect reclame maakt voor dat bedrijf bestaat de kans zeker wel dat het echt is.
Anoniem: 408343 @loki50421 augustus 2017 18:31
1% van de akties zijn van bekende kanalen en officiele bedrijfssites maar 99% van de akties zijn fake.
https://sites.google.com/...ionxboxbmwreisnaarnewyork
Ik ben al een tijd niet op FaceBook geweest. Dus daar kan ik niet over oordelen. Maar heb ooit wel eens wat gewonen via de giveaway. Ook daar geld inderdaad gebruikt je verstand.
Der zijn wel degelijk veel acties echt in plaats van "fake".

maar vaak gaat het erom dat een telefoonabbonement/subsriptie nodig is, net als toendertijd met die ringtones, zo maken ze in eerste plaats mogelijk om desbetreffende artikelen mogelijk te maken, maar ja, dus met een GSM-abonnementsvorm, met ontvangen SMSjes, waar je dus moeilijk of niet vanaf komt.

Zo zijn er gratis RETAIL releases, AIMbots tot supermarktproducten en tegoed te winnen.

Dus ik denk dat jij bedoeld met de meest voorkomende acties dat die nep zijn, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, dan is er wel degelijk een businessmodel hierin te vinden en daarom gebruiken ze dat ook op een MASSIVE manier!

Zelfs casino's maken hier gebruik van, met bonus-"tegoeden" en zelfs superdeluxe vakanties!

[Reactie gewijzigd door Cybertek op 24 juli 2024 05:18]

Je gaat bij Netflix toch ook niet eerst na of de film die je afspeelt wel legaal aangeboden wordt?

@flabber Niet ieder wel denkend mens weet wat er in de bioscoop draait, dat is een aanname.
Die generatiekloven kun je ook nog wel uiteenzetten.

Wat jij beschrijft zijn vooral ouderen (laten we even uit gaan van 50+). Die mensen zijn heel anders opgegroeid dan een generatie later. De krant verkondigt de waarheid, het nieuws verkondigt de waarheid. Mensen die 'geleerd' hebben spreken de waarheid (blind geloven wat de verzekeringspersoon je allemaal wil aansmeren, verkopers blind geloven, etc, etc). Met diezelfde insteek gebruiken ze ook internet. Ze nemen alles voor waar aan. Kritische vragen stellen, en zelf op onderzoek uit gaan zit er vaak niet in.
(De term te mooi om waar te zijn, kennen ze niet)

De huidige generatie is met name gemakzuchtig van aard. 'Als het me niet komt aanwaaien (lees: alles moet gemakkelijk voor MIJ te bereiken zijn), rechtvaardigd dit mij om illegale middelen te gebruiken.

De categorie die overal ook nog zielige verhalen onder hangt noem ik gewoon een beetje dommig. Of mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zetten (extreme vorm). Die heb je volgens mij in alle generaties :P
Dat is misschien voor jouw en mij als tweakers publiek gesneden koek... Iemand die zoiets bij een mailing van groene letterige webwinkel of actievan... ect niet echt op te maken dat als je zeg € 60 voor zo'n kastje betaald ~ heeft 90% zeker niet door dat het illegaal is.

Wat er denk ik bedoeld word (correct me if I am wrong)
Enige wat ik, vele met mij roepen, Hoi film en serie wereld, men kiest voor gemak: lever gemak. Voorbeeld: Spotify en Netflix - case closed - echter zolang niemand op die marketingsafdeling van die tak uit 1970 wakker wordt en beseft dat www.gemiddeldeurl.extensie (het world wide web-deel niet begrijpt) niet voor alleen leuke katten gifjes en facebook is zal er ben ik bang niet snel een dag komen dat je pakweg voor 10 - 20 - 30 euro (ben niet zo van rekenen wat licenties en rechten kosten) X films per maand, XX films per maand, onbeperkt films per maand model van de grond komen. Diezelfde afdeling is namelijk van mening dat er schijnbaar talloze mensen rondlopen die per maand van hun salaris ik weet niet hoeveel euro's aan schijfjes en kaartjes uitgeven.

Als ik kijk hoe vaak ik nu nog een bioscoop bezoek... 2 x per jaar? Komt dat door tijd? Nee, loop er zo goed als 2 x per week op een gunstig tijdstip met partner langs. Komt dat door gebrek aan content, nou ook niet echt, want ik zie genoeg wat ik wil kijken. Maar wat ik mis is het gemak van On Demand iets aan zetten, laat Netflix en Spotify dit nu nét wel leveren. Dus is mijn mening: "ik wacht wel op een Netflix release". Dan heb ik het nog niet gehad over de talloze DVD's die ik nooit meer koop.
Anoniem: 890159 @flabber21 augustus 2017 21:27
De meeste mensen kan het natuurlijk geen reet schelen of het illegaal is of niet, moreel al helemaal niet en praktisch niet zolang de kans dat je er gedonder mee krijgt vrijwel 0 is. Ik ken politiemensen die zelf downloaden, die zullen er wel niet fanatiek achteraan gaan.
Dit is dus precies de enigste reden dat ik niet betaal voor films.

Spotify daar integen werkt zo makkelijk en brengt meer voordelen mee dan simpel muziek luisteren. Zoals playlisten van andere kunnen volgen en tijdens het gamen op mijn PlayStation muziek afspelen.

Netflix is leuk voor series maar daar houdt het op terwijl het Amerikaanse Netflix aanbod vele malen groter is.

Als er een dienst was zoals Netflix en Spotify maar dan voor films zouden veel minder mensen illegaal downloaden
Het is legaal om deze uitvoering toe te passen zodat je amerikaanse netflix content kan kijken:
https://pcmweb.nl/artikel...netflix-aanbod-te-kijken/

ik heb op facebook het stream kastje reclame geprobeerd er vanaf te krijgen omdat het illegaal is.
nog zie ik er geen reclame meer van dus ik gok dat het gewerkt heeft uiteindelijk.

sinds Netflix kijk ik legaal, heb ook een abonnement op spotify en al mijn download accounts heb ik al jaren niet meer gezien.
Bij mij komen die stream kastjes nog voorbij op Facebook hoor,wel 3 aanbieders.....
Ik weet niet waar je met dit verhaal maar toe wil, maar mensen gaan toch illegaal downloaden.
Als je bekijkt hoeveel armen mensen er zijn in deze wereld bevolking, dan zijn dat er meer dan je denkt, heel veel mensen moeten leven met een budget van ongeveer 1000Euro in de maand of minder, ik denk dat er na schattingen wel 50 procent op deze aardbol n zijn.
dat is ontzettend treurig, maar die hebben wel een pc om hun eigen te voorzien van internet, en hebben maar een goedkope pc en downloaden.

Die hebben vaak niet het geld om Netflix überhaupt te kunnen betalen.
Ik merk dat wel in deze wereld.

Puur persoonlijk waarom ik geen Netflix heb, is vanwege de rechten waar andere landen zich in moeten schikken, bijvoorbeeld in NL staan er bijna geen jaren 80 en 90 films/serie's, bij mijn gaat het om om herinneringen op halen of dat gevoel wat je toen had in die tijd geest, omdat op te halen.
daarnaast is er geen manga, animatie en anime...

Windows is altijd een open platform geweest, dus als het niet via de store gaat, is het op de reguliere internet te vinden buiten de store om,
illegale download diensten...

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 24 juli 2024 05:18]

Als je in de store zoekt op de app Free Movies online 2020 staat er "Free movies onlie 2020 brings you the latest entrertainment in one simple fast and elegant app on Windows. On your pc and Xbox one, the app lets you play and manage video's from your personal collection. On your devices you can use the app to play movies and Tv Series"

uit deze tekst haal ik niet direct dat ik stream of download, dus ik kan mijzelf voorstellen dat een hoop niet-tweakers en mensen die totaal niet weten wat er op het net gebeurt dit zien als een app die totaal onschuldig is. Vooral het stukje personal collection, is dan daarin misleidend,misschien kan de app dit wel maar het kan waarschijnlijk ook nog veel meer.
Versplintering werkt niet, maar een monopoly werkt nog slechter.
Zijn dat niet allemaal rare apps waar je computer/telefoon verkouden van wordt?
Code word door Microsoft gecontroleerd op dit soort grapjes. Dus dat verkouden worden zou niet moeten gebeuren. Er zit een redelijk proces achter waarbij je de 'broncode' moet meegeven.

Het kan ook goed zijn dat MS de aangeleverde app zelf opstart, dit hebben wij zelf wel eens in onze logging voorbij zien komen :) .

Zie ook : https://docs.microsoft.co...app-certification-process

[Reactie gewijzigd door Oxidda op 24 juli 2024 05:18]

Anoniem: 341936 @Rubixd21 augustus 2017 18:01
UWP apps draaien redelijk op zichzelf en kunnen niet bijster veel schade aanrichten voor zover ik weet.
Totdat je ze schrijf- en leesrechten geeft (om content te downloaden en offline te bekijken). Dan kunnen ze op je HD doen wat ze willen: bestanden wissen of encrypten, documenten uploaden, etc.
Zijn dat niet allemaal rare apps waar je computer/telefoon verkouden van wordt?
Dat risico loop je altijd, als je met zaken in zee gaat, die je eigenlijk niet zou moeten doen.
Je weet als gebruiker dat je geen media mag downloaden/streamen uit illegale bron.
Zeker als je 'hier' op tweakers rondhangt, ben je al iets meer op de hoogte wat wél en niet legaal is.
Niet uit Illegale bron maar uit EVIDENT illegale bron.
Met de app Free Moves Online 2020 is de bron (die je weet) de Microsoft App Store, die dus volledig legaal is.
Als gebruiker zie je niet waar de film vandaan komt, en zoals mensen boven mij al opperden, wij tweakers weten wel dat dit een illegale bron is waar de films vandaan gestreamed worden, maar mijn buurvrouw heeft echt geen flauw benul van de onderliggende technologie en zal ervan uit gaan dat ze een film kijkt uit de Microsoft App Store, wat dus geen evident illegale bron is.
Daarom mag je buurvrouw wel gratis films streamen en jij niet. Ergens niet eerlijk, wel?
Aangezien jullie er beide niet voor aangepakt worden, who cares?
Die vergelijking gaat mank. Er wordt niet uitgegaan van de kennis van specifieke gebruikers/ downloaders, maar dat iedereen geacht wordt de wet te kennen.
De gemiddelde gebruiker/ downloader weet dat er voor content linksom of rechtsom betaald moet worden. Een verzachtende omstandigheid kan zijn wanneer de app zelf bepaalde claims maakt waaruit de gemiddelde gebruiker op zou kunnen maken dat het in dit geval wel legaal zou kunnen zijn. Een verzwarende omstandigheid zou kunnen zijn wanneer van een specifieke gebruiker aangenomen mag worden dat hij voldoende kennis heeft om te weten dat dergelijke claims onzin zijn.

Maar wanneer je een app zou vinden met de naam 'Zigo Horizontal Prime Video Player', die de indruk zou wekken van Ziggo afkomstig te zijn en waarmee je de zonder bijbetaling te bekijken content van je abonnement kunt streamen, heb je een sterke verdediging wanneer er ooit wordt besloten om ook downloaders te vervolgen.
Ik heb zelf nog nooit een app in de Windows Store geplaats of bijgewerkt zonder dat tijden het certificatieproces die app niet werd geopend (hoera voor logs). Microsoft bekijkt ze dus wel degelijk en ik veronderstel dat een malware controle daar ook bij hoort, sowieso zijn stores in de app allemaal al in een container gegooid en het is niet zo simpel om eruit te komen.
Nice.....

Ik bedoel, is er geen controle voordat een app beschikbaar is in Windows Store ?

[Reactie gewijzigd door Soulbringer320 op 24 juli 2024 05:18]

Microsoft heeft er totaal geen belang bij dat filmpiraterij wordt tegengehouden. Het zou ze niet alleen tijd en geld kosten om politieagentje te spelen, maar waarschijnlijk ook klanten wegjagen bij de appstore of zelfs bij windows.

Ze produceren zelf geen content. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld google en apple, hebben ze geen concurrerende dienst.
Het belang dat ze hebben is dat ze niet medeplichtig willen worden. Microsoft zal dus eigenlijk deze apps wel moeten verwijderen en de gegevens van de ontwikkelaars moeten overdragen aan justitie. Of die gegevens echt zijn en of justitie er iets mee doet is niet haar probleem.
Microsoft is geen rechter. Ze bepalen niet of een app of website illegaal is of niet. En ze zijn daarom ook niet medeplichtig aan copyright inbreuken.

Zie bijvoorbeeld ThePirateBay. Die is ondanks vele rechtszaken bij veel Nederlandse ISP's nog gewoon bereikbaar. En de ISP's vechten zelfs met hand en tand om dat soort websites niet te hoeven blokkeren.

Providers en dergelijke zijn wel verplicht om inbreukmakende content de verwijderen als er klachten over zijn. Maar software die inbreuk faciliteert mag gewoon blijven staan tot de rechter eist dat ze worden verwijderd.
Maar nu Microsoft (net als ons) weet dat deze apps illegaal zijn MOET ze die wel verwijderen anders wordt ze wel medeplichtig. Dan baat zij immers illegale zaken uit.
Video streaming apps zijn niet illegaal.
Mochten ze vooral gebruikt worden om illegaal te streamen, dan kan een rechter ze verbieden.
Microsoft mag ze wel verwijderen. Er staat namelijk vast wel ergens in de gebruiksvoorwaarden dat dit soort praktijken niet mogen. Maar zonder een gerechtelijk bevel zijn ze tot niets verplicht.
Oftewel elke OS bouwer is een crimineel geweest de afgelopen jaren. :')
Net als internet providers, moet niet hun probleem zijn.

Want het internet is een grote 'store'.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 24 juli 2024 05:18]

Om MS nu met TPB te gaan vergelijken gaat toch echt wel ver. TPB is al meermaals veroordeeld maar weet zich gewoon heel goed te verstoppen waardoor ze nog altijd bestaan. Als MS een "cease and decist" aankrijgt voor bepaalde apps aan te bieden zal het met die apps snel gedaan zijn.
Ik vergelijk MS met Ziggo en Xs4all. En TPB met de apps uit dit artikel.
Wat denk je dat er gebeurt met deze apps als MS ze verwijderd? Die staan een uur later onder een nieuwe naam weer in de store. Net als TPB wanneer hun domein of IP werd geblokkeerd.
En net als MS, willen de ISP's niet verplicht worden op politieagentje te spelen op het internet. Ze leveren een platform, wat de gebruikers daar mee doen is hun eigen verantwoordelijkheid.
Het is maar een bedenking, lukt het dan ook om bestial dwergen porno apps te uploaden? Of Vindt een drugdealer app?

Microsoft is geen rechter toch?
Als de vraag naar die apps net zo groot is naar illegale films, waarschijnlijk wel. Maar ik betwijfel of dat zo is ;)
Aangezien ook de Play Store zo nu en dan dit soort apps er in heeft staan is dit niet een Microsoft specifiek probleem. Daarbij is Microsoft zelf - net als Google bij Play en Apple bij de App Store - niet aansprakelijk voor de inhoud van apps.
Microsoft heeft er totaal geen belang bij dat filmpiraterij wordt tegengehouden. Het zou ze niet alleen tijd en geld kosten om politieagentje te spelen, maar waarschijnlijk ook klanten wegjagen bij de appstore of zelfs bij windows.

Ze produceren zelf geen content. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld google en apple, hebben ze geen concurrerende dienst.
Het zal geen concurrentie-dingetje zijn, maar eerder een gevalletje 'zolang niemand klaagt, blijft het staan'
Vreemd genoeg biedt Microsoft zelf films en series aan tegen betaling op hun platvorm, heb net eens zo'n app gedownload verbazingwekkend wat er aangeboden wordt :P
Ze verkopen eigenlijk best wel veel content en zetten daar redelijk aggressief op in qua marketing. Denk bijv. aan filmadvertenties op Win10 lockscreens.
Ik bedoel, is er geen controle voordat een app beschikbaar is in Windows Store ?
We zijn al dichtbij, dit zou Windows 10 totaal een iOS type kloon maken, go Microsoft. :')

Ze moeten zich gewoon niet mee bemoeien wat er in de store komt, zoals het met Win32 gaat kan het nu ook, zo niet? Dan heeft de Microsoft Store nog minder relevantie, want waar zou je stoppen met je censorship met wat je niet aanstaat, legaal gezien of als bedrijf, bijvoorbeeld als het eigen winsten ruïneert omdat applicaties van derden hetzelfde veel beter of uitgebreider kunnen uitvoeren.

Nee, niemand zit te wachten op politie agentjes op een besturingssysteem, maar ik acht de kans groot dat je straks je eigen PC ook mag gaan jailbreaken. :')
Dat moet je nu soms al, met niet meer te unlocken UEFI biossen.
Er is controle maar dat is vooral werking controle in plaats van juridische controle
In mijn ervaring als lang gebruiker van Windows Phone is de store een grote puinhoop waar de kwaliteit van apps totaal niet belangrijk lijkt te zijn en er gewoon een stortvloed aan rommel in staat. Ik vond er ook altijd een hele hoop copyright schendingen zoals Mario games met art van Nintendo.
Best ironisch, in dit licht, dat er pas redelijk recent een Netflix in de Store aanwezig is, welke nog steeds de download en cast functie niet ondersteunt (die de iOS en Android versie van de applicatie wel hebben). Dat laatste zal waarschijnlijk nooit worden toegevoegd, gezien het feit dat Google en Microsoft nog steeds geen goede vrienden zijn.
Welke store? Op de Windows desktop is dat er al een paar jaar en wordt al enige tijd downloaden ondersteund. De popup dat dat mogelijk is komt helaas al geruime tijd keer op keer voorbij bij het starten van de Netflix app.
Ik doelde op de Windows Phone app. Leuk dat je Netflix content op je desktop kunt zetten, maar dit wil je toch gewoon ook op je telefoon kunnen zetten om offline te kunnen kijken, bijvoorbeeld in de trein. Dat de Chromecast niet wordt ondersteund is te verklaren, maar ik zie niet in waarom Windows Phone de download functie van Netflix niet kan ondersteunen, tenzij Netflix er voor heeft gekozen om de Windows Phone app niet te updaten. Helaas zie je dat bij steeds meer Windows Phone apps gebeuren de laatste tijd.
dat ligt niet aan microsoft ,,, dat ligt aan de makers van de app.. er zijn een aantal apps op je telefoon die gewoon chromecast ondersteuen dus het kan wel ,, maar je moet het als pp maker er wel inzetten. dat gaat microsoft echt niet voor ze doen,
Sorry, maar het is natuurlijk een inkopper, maar why o why leveren nagenoeg alle ontwikkelaars van apps deze en andere functionaliteiten wel voor iOS en Android, maar niet voor Windows Phone?
Omdat het marktaandeel van Windows Phone bijzonder klein is. Zo klein, dat het niet de resources waard is.
Om dezelfde reden als waarom niemand meer iets voor Symbian uitbengt: dood OS.
Microsoft had daar zelf allang iets op moeten vinden. Bij Google heb je Chromecast, bij Apple heb je Airplay. En hoe stream je je content vanaf Windows? DLNA? Werkt zelden. Miracast? Is geen streaming techniek. Er is gewoon geen optie, hier irriteer ik me al jaren aan bij Windows.
Anoniem: 715452 @gabba2521 augustus 2017 18:51
Miracast bijvoorbeeld?
Gelukkig kan je de Chrome browser wel casten en met Steam in-home streaming heb ik geen reden meer om een stream functie op Windows zelf te hebben.
dlna werkt prima hoor en via chrome kun je gewoon je chromecast bereiken ,, dus waarom zou ms een eigen techniek gaan uitvinden terwijl de huidige gewoon netjes werken .. kjk dat apps minder chromecast ondersteunen dan op een android device ok dat is wat minder maar een filmpje streamen naar dlna werkt prima mocht het uberhaubd nodig zijn.
Sorry hoor, maar dlna is een gedrocht, het werkt gewoon niet altijd. Tevens, de een zegt miracast de ander dlna, er is gewoon geen standaard. Dat is voor een gemiddelde consument erg verwarrend.
Wat heeft Netflix als onafhankelijk derde bedrijf met de relatie tussen Microsoft en Google van doen? Ik kan me voorstellen dat Netflix offline downloads niet op PCs aanbiedt omdat haar content daar veel gemakkelijker te hacken is.
ej mogen we zomaar op tweakers over apps praten welke illegale content aanbieden :+
Inderdaad beetje raar, in het Kodi topic mag je bijnoorbeeld niks over bepaalde addons vragen.
Free Moves Online 2020, zoek maar eens op in de MS App Store, nergens te vinden.
Dus niks illegaals aan (En ja, ik weet het... er mist iets in de app naam).
Wie zag het aankomen dat Tweakers in 2017 een artikel zou beginnen met 'Windows Store heeft veel apps'?
Ja maar nou zijn er weer bijna geen telefoons :+
Anoniem: 366402 21 augustus 2017 20:32
Goh, dank je wel dat de aandacht hierop gevestigd wordt.
Ik kende er bijna geen enkele.
Dat is niet het enigste wat ze hebben. Ze hebben ook apps die lijken op andere legitieme apps.

Genoeg volk (ook op het Windows 8/10 mobile platform bijvoorbeeld) die daar intrappen.

En wat doet Microsoft aan deze apps? Niets. Helemaal niets. Er staat zoveel troep/mallware in de stores en Microsoft doet niets :/
Wat is eigenlijk het motief van TorrentFreak om dit aan de grote klok te hangen?
piraterij brengt veel kliks binnen. dat zie je ook bij elke nieuwsbericht over brein of downloaden hier op tweakers.
Anoniem: 310408 @mashell21 augustus 2017 17:26
Wat is eigenlijk het motief van TorrentFreak om dit aan de grote klok te hangen?
Wel ze maken daarmee duidelijk dat de jacht op torrentsites wat vreemd lijkt als Microsoft zelf apps distribueert die piraten makkelijk maken.

Persoonlijk verbaasd het me helemaal niets. Ik heb nooit de indruk gehad dat Microsoft ook maar iets gaf over die store. Als je ziet hoeveel werk Apple en anderen besteden aan onderhoud. controle, uiterlijk etc laat de Microsoft Store een wel erg bleek beeld zien.
Anoniem: 682068 21 augustus 2017 19:20
Heeft ie Store toch nog meerwaarde. (jk)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.