Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft lijkt Surface-hardware vanuit Microsoft Store te willen verkopen

De Microsoft Store bevat een verborgen sectie waar Microsoft zijn Surface-producten aanbiedt. De winkel lijkt daarmee een nieuwe hardwarecategorie te krijgen, naast onderdelen voor apps, games, muziek, films en e-books.

De aanwezigheid van het verborgen aanbod 'Shop Surface' werd ontdekt door Twitter-gebruiker WalkingCat, die vaker ontdekkingen in de code van Microsoft-diensten doet. De sectie is op te roepen door in een commandprompt op Windows 10 de code ms-windows-store://navigatetopage/?PageName=ShopSurface in te voeren.

In de shop zijn niet alleen de Surface Pro en Surface Studio te vinden, maar ook accessoires voor Surface-producten zoals de Surface Mouse en de Dial. Wie buiten het onderdeel om zoekt naar Surface, krijgt nog een verwijzing naar MicrosoftStore.com, de plek waar Microsoft tot nu toe zijn Surface-producten aan de man probeert te brengen.

Neowin legt de link van de mogelijke komst van de Surface-shop in verband met de naamwijziging die de winkel onlangs onderging, van 'Windows Store' naar 'Microsoft Store'. Het icoontje van de winkel toont sindsdien ook nadrukkelijk het Microsoft-logo.

Door

Nieuwsco÷rdinator

43 Linkedin Google+

Reacties (43)

Wijzig sortering
Deze link in je browser plakken zou ook moeten werken :)
  • ms-windows-store://navigatetopage/?PageName=ShopSurface
In sommige browsers verdwijnt de : tussen -store en //navigate, die moet je er dan weer even tussen zetten.

[Reactie gewijzigd door Balance op 30 oktober 2017 09:31]

Vermeld er wel even bij dat het alleen in Edge werkt.
In
- Safari
- Chrome
- Firefox

doet deze link niets.

[Reactie gewijzigd door magnat505 op 30 oktober 2017 09:33]

Dit ligt aan Tweakers, niet aan de browser. Tweakers maakt er http://ms-windows-store://navigatetopage/?PageName=ShopSurface, die http hoort er niet omdat ms-windows-store het protocol is. Overigens zal dit dan waarschijnlijk alleen nog op Windows werken.
Zonder http (en met : erin) werkt het ook niet in Chrome. Je komt dan op een pagina met Google resultaten terecht.

Edge en FF openen hier dan een venster genaam 'Microsoft Store'.

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 30 oktober 2017 12:54]

Bij mij werkt de link zoals door @Balance gepost is gewoon in Firefox. Opent direct de Store applicatie, met de Surface categorie geopent.

Firefox 57.0b11 (64-bit), link ms-windows-store://navigatetopage/?PageName=ShopSurface (dus zonder de http en met de : tussen ms-windows-store en de //)

Edit: In Chrome 61 werkt het inderdaad niet; die herkent het protocol niet, en stuurt het vervolgens direct door naar Google...

[Reactie gewijzigd door Raventhorn op 30 oktober 2017 11:08]

Werkt gewoon in Chrome hoor. zonder http maar met : tussen store en //

Chrome Versie 62.0.3202.75
windows 10 Pro v1607 Build 14393.1770

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 30 oktober 2017 16:13]

Werkt gewoon in Chrome hoor.
Echt niet... Welke versie van Chrome gebruik je dan en welk besturingssysteem?

Want hier (en bij anderen) werkt het in elk geval niet in de laatste versie van Chrome (62.0.3202.75) en in de voorlaatste versie werkt het ook niet. OS: Windows 10 Home (v1709, OS Build 16299.19).

Je krijgt dan zoals gezegd een Google pagina met zoekresultaten te zien.

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 30 oktober 2017 15:47]

Chrome Versie 62.0.3202.75
windows 10 Pro v1607 Build 14393.1770

De link ms-windows-store://navigatetopage/?PageName=ShopSurface opent bij mij een Windows store scherm met "new in surface" en "surface accessories"
Correct, werkt niet op Linux, die kent het protocol ms-windows-store niet.
Werkt bij mij in FF na het handmatig toevoegen van de :
voor UWP apps, Android apps en iOS apps is dit de normaalste zaak van de wereld hoor. Daar zijn URI's voor. Zo heb je ook bijvoorbeeld whatsapp:// en kan gebruikt worden op de volgende manier:
whatsapp://send?text=bericht

[Reactie gewijzigd door xFeverr op 30 oktober 2017 10:26]

want? ms-windows-store werkt niet op linux? nee duh. market:// werkt ook niet op linux. Dat zijn specifieke protocollen om aan de browser te laten weten dat hij een speciale actie moet uitvoeren, een techniek door de meeste browsers op de meeste os'en gewoon ondersteund wordt.
Net zomin dat apt:// links in Windows werken dus ;-)
magnet links werken gelukkig weer wel universeel.
Gelukkig zit het niet in de browser, maar is het protocol geregistreerd op het systeem. Net als dat steam, whatsapp, en heel wat andere applicaties dat doen.
In Chrome werkt het in ieder geval niet. Die gaat dan automatisch naar Google toe. In Edge werkt het wel. Dan opent ie de Microsoft Store.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 30 oktober 2017 09:28]

Link werkt in FF; opent de MS Store
Kan je niet gewoon naar https://www.microsoft.com/nl-be/store/b/home surfen ? Daar zie je ook al de verschillende hardware..
Het gaat hier om de interne store App van Windows 10.
Ja, ik heb na de reactie nog eens het artikel gelezen en toen viel het mij ook op dat het over de App store van Windows 10 ging... Ik was verward met dat de link ook 'microsoftStore' werd genoemd.
Je link werkt niet in chrome, in edge werkte het voor mij wel

Ik hoop dat de bluetooth "surface keyboard" met fingerprint ook eens in azerty te koop komt. het noemt surface maar het is niet die verbindbare toetsenbord.

Het is redelijk cool omdat de fingerprint verstopt is in een toets.

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 30 oktober 2017 09:28]

HIj opent bij mij alleen een blanco Store venster.
Lijkt me een logische stap. Ik snap ook niet dat je vanuit de Store geen abonnementen kan afsluiten voor bijv. Office 365 of Xbox Live.
Volgens mij spelen meer redenen een rol.

Je krijgt dat Microsoft alleen zijn eigen waar op zijn eigen kanalen kan pushen.
En de gebruikersgroep van MS is gruwelijk groot.


Denk dat ze wat terughoudender zijn en alleen hardware voorzichtig zullen aanprijzen om te voorkomen dat ze weer een rechtszaak aan hun broek krijgen.
ik wacht al weken op de pen bij mijn nieuwe surface pro. heb uiteindelijk die gecanceld (via werk, niet prive) en de wacom bamboo ink gekocht voor 80 euro. werkt uitstekend!
Het toetsenbord van het screenshot is bij mij niet te vinden (helaas)
ik bedoel die licht grijze ergonomische.
Ben benieuwd met verzendkosten en of het ook dezelfde prijzen zullen worden als de retailers hebben nu. Het is namelijk regelmatig elders (een stuk) goedkoper.
Als ze dan ook Nederland voortaan meenemen in de lauch-landen, dan hebben we er ook wat aan. Anders blijft het telkens maar wachten tot een 1 jaar oud product er eindelijk in verschijnt.
Ik vraag me toch altijd af hoe ze achter dit soort dingen komen.
Mijn enige gedachte hierbij is - is de marge net zoals op software ook 30%? En hoe gaat men die gelijmde zaken herstellen??? Hoe lang is de garantie - en wat buiten garantie?
Eerlijk gezegd wil ik geen surface - nog niet gratis. Er kan nl. geen linux op - als ik hardware koop - wil ik daar alles kunnen over beslissen - dan moet dat toestel van mij zijn. Kan dat niet - dan wil ik 't gewoon niet in huis halen.
Dus u mag 't me geven - dan gaat het toestel gewoon met de hamer in stukken van een geslagen worden. Zo'n toestel is een aanslag op mijn vrijheden - en dat wil ik niet in m'n bezit hebben.
mooie flamebait.
geef dan ook eerlijk aan dat de mensen die dit als probleem hebben aangemeld bij Microsoft zonder vragen gewoon een nieuwe SP4 hebben gehad..
je geeft aan dat je dit nooit meer wilt.. wat?
en dan als redenatie dat de SP4 hardware issues heeft. die gewoon onder garantie vallen.
Ben altijd verbaasd hierover - behalve wat issues met goed wakker worden uit slaapstand (die inmiddels gefixt zijn) maak ik al twee jaar zonder problemen gebruik van m'n Surface 4. Heerlijk apparaat als je 't mij vraagt, maar kennelijk heb ik geluk...
Veel mensen die iets niks vinden lezen een bepaalde periode wat negatiefs en blijven daar dan maar al te graag in hangen. Dat het dan al lang en breed opgelost is doet er niet meer toe omdat het initiŰle verhaal aansluit op hun eigen voorkeur.