Season pass Wolfenstein II bevat drie nieuwe speelbare personages

Uitgever Bethesda maakt bekend dat Wolfenstein II: The New Colossus een season pass krijgt die The Freedom Chronicles gedoopt is. De dlc bevat vier episodes waarin drie nieuwe speelbare personages geïntroduceerd worden. De season pass gaat 25 dollar kosten.

De season pass van Wolfenstein II: The New Colossus bestaat uit drie delen: The Adventures of Gunslinger Joe, The Diaries of Agent Silent Death en The Amazing Deeds of Captain Wilkins. In de eerste is Joseph Stallion speelbaar, een voormalig quarterback waarmee je door hordes nazi's kunt beuken. De episode start in de ruïnes van Chicago en eindigt ergens in de ruimte. In The Diaries of Agent Silent Death is voormalig OSS-agent Jessica Valiant speelbaar die de nazibunkers in Californië moet binnen zien te sluipen, op zoek naar de geheime documenten van Operation San Andreas. De laatste episode draait om Gerald Wilkins, een kapitein uit het Amerikaanse leger die in Alaska probeert om Operation Black Sun te verhinderen.

De drie nieuwe helden worden geïntroduceerd in Episode Zero, dat voorafgaat aan de drie delen van de season pass. De vier episodes zijn te koop voor 25 dollar. Een prijs in euro's noemt Bethesda niet. Wie Wolfenstein II: The New Colossus voor release van de game op 27 oktober bestelt, krijgt Episode Zero meegeleverd. Alle vier de episodes zijn bovendien opgenomen in de Digital Deluxe Edition van de game, die 80 euro gaat kosten.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

28-07-2017 • 10:46

50 Linkedin

Submitter: Slavy

Lees meer

Houden nazi's van milkshake? Video van 27 juli 2017

Reacties (50)

50
50
22
2
0
20
Wijzig sortering
Waar gaat het toch naar toe met de games wereld ? De ontwikkelingen zijn toch niet echt goed te noemen.
Met name die Season Passes zijn toch totale onzin imo.

En laats zag ik de Early Acces van Fortnite. Dit wordt bij release een Free to Play game, maar om de Early acces te kunnen spelen moet je minimaal 40 Euro betalen met een max van 150 Euro.
Dat is toch knettergek 8)7

Persoonlijk hanteer ik al tijden de regel van : Nooit een game pre orderen en bij een game met season pass gewoon wachten op de Game of the Year edition.
Dat principe heeft me al een hoop geld en een hoop ellende bespaard ;)
Ik erger me ook steeds vaker aan het feit dat er steeds meer met DLC's, season passes, pre-order exclusives, etc worden uitgegeven. Zeker als het al wordt aangekondigd terwijl het basisspel nog in ontwikkeling is! Als de prijs-kwaliteit/kwantiteit verhouding goed is heb ik er an sich niet zoveel op tegen, maar ik heb steeds meer het gevoel dat je de volle mep (circa 60 euro voor de basismodule) moet betalen en dat die dan aanvoelt als een demoversie. Voor de hoofdprijs kun je dan de rest unlocken. Maar goed, iedereen moet voor zichzelf bepalen welke prijs hij/zij nog acceptabel vindt uiteraard. Ik wacht in ieder geval wel op een bundel in de steam sale over een paar jaar.

Waar is de goede oude tijd gebleven dat je nog shareware versies en gratis demo's had? Ik kan me herinneren dat ik me uren heb vermaakt met de eerste episode van Doom, gratis en legaal (dan doel ik uiteraard op het origineel uit 1993).
https://www.gamesessions.com/en

Ik zou zeggen maak een account aan. Ook heeft EA 9/10 keer wel een demo.

En het voelt misschien aan alsof je voor 60 euro een demo versie speelt. Maar vergeet niet dat in de goede oude tijd game A minder ontwikkelkosten hadden maar voor meer over de toonbank gingen(er was ook minder vraag naar). Maar ook daar werd al gedacht en gewerkt aan een Expensionpack voor het hele verhaal klaar was. 9/10 keer zat de expension er al in bedacht).

En je bent niet verplicht om 3 maanden van te voren al de Season pass te kopen. Battlefront kreeg ook enkele maanden voor release een Season pass aankondiging. En die is nu nog steeds te koop. Met alle DLC uitgebracht. Dus eigenlijk gewoon een old school expension in delen verdeeld.
Season pass is het vroegere Expension packs. Of je X bedrag wil neerleggen voor de Content verscheelt per game(net als expension packs). Alleen krijg je het in delen. En ja om je lekker te maken geven ze al delen weg van de season pass. Maar als de hoeveelheid Content prima is zie ik er geen probleem in.
Het voordeel van een expension pack tegenover een season pass is dat je bij de laatst genoemde vooraf betaald zonder te weten wat je er voor terug krijgt. Je betaald voor iets waarvan je 9 van de 10 keer niet weet of je überhaupt de waarde ervan terug krijgt in content.
Je kan ook gewoon even wachten. En de DLC los kopen. Season pass is gewoon een all DLC Bundle pre order(al kan je vaak genoeg later ook Season passes kopen.
Maar dan weet je dus wel wat je koopt, ofja, je kan het opzoeken omdat er vast mensen zijn die er een review van geplaatst hebben. Dat is heel wat anders dan het aanschaffen van een season pass zonder de content die je mogelijk gaat krijgen gezien te hebben.
En dat is anders met Pre-order? Deden we vroeger ook. Alles wat we vroeger deden doen we nu nog steeds. Ook vroeger kochten ik wel eens een game die zijn geld niet waard was. En dat gebeurt nu nog steeds. Daar hebben Season passes niet aan bijgedragen. Wil je direct bestellen. Ja dan weet je de inhoud nog niet. Maar je kan ook later iets kopen.
Ik ben inderdaad ook geen fan van pre-orders of early access. Daarom koop ik zulke dingen ook nooit van te voren. Heb 1x in mijn leven een preorder gedaan waarbij ik vooraf niet hoefde te betalen en ten allen tijden kon annuleren. Maar betalen zonder te weten wat ik er voor terug krijg bij een game? Nooit!

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 28 juli 2017 17:49]

Maar dan ben je tegen Pre-order/EA. Niet tegen Season passes. Neem Battlefront 1. Alle DLC is uitgebracht. En je kan nog steeds de Season pass kopen. Dus je weet 100% wat je koopt.

http://www.cinemablend.co...-Pass-Revealed-92057.html

Ook hier is enkele maanden van te voren vertelt welke DLC er komt.

Ik zie echt 0.0 reden om hier boos om te worden.
Klopt 100%.

Maar mobile games zijn nog 1000x zo erg. Veel free to play games hebben gewoon als enige doel mensen verslaafd maken met een pay2win model. Vooral de bedragen zijn bizar! Vaak vragen ze 5 euro om energy te refeshen of 20 euro om gebouwtje direct te klaar te hebben in plaats van 2 dagen te wachten. Je krijgt hier dus helemaal niks voor zijn gewoon timers.
Was op Reddit aan het lezen over Star Wars Heroes, heeft iemand een free to play guide geschreven en een guide voor als je echt geld wil uitgeven. Daar zegt hij je moet minimaal 2000 dollar besteden wil je beetje meekomen. Anders heeft het geen nut met 100 euro heeft het geen effect.
Niet meer kopen. De enige oplossing. Ik koop ook steeds meer games tweedehands... als uitgevers zo vies gaan doen, dan krijgen ze 0 euro (dan de oorspronkelijk bedrag die ik wel had willen uitgeven). Wanneer genoeg mensen dit doen, krabbelen ze uiteindelijk wel terug. Maar zolang mensen het massaal kopen, blijven ze het ook gewoon doen (en terecht). Wie wilt nou niet meer geld?
en je speelt het spel (minimaal) een jaar later.
Persoonlijk hanteer ik al tijden de regel van : Nooit een game pre orderen en bij een game met season pass gewoon wachten op de Game of the Year edition.
Als je een positieve ervaring hebt met een bepaalde game developer (bijvoorbeeld Blizzard) en je hebt research over de game gedaan dan kan pre-orderen best een veilige beslissing zijn. Maar over het algemeen zou ik er inderdaad kritisch tegenover staan. Maar dat vind ik ook van Kickstarter. En dat zijn velen niet met mij eens.
bij multiplayers games word dat moeilijk, tegen de tijd dat jij het koopt speelt bijna niemand het meer. kijk maar bf4
Het duurt nog drie maanden voor de game uitkomt, en bethesda heeft al 25 dollar aan DLC klaarstaan?

Beetje belachelijk imho..
Anoniem: 708439
@vectormatic28 juli 2017 11:02
Maar dan de vraag ga je het kopen? want dan doe je eraan mee en mag je eigenlijk niet klagen.
Nee, maar dat stond al vast voor deze aankondiging. Ik vond de vorige wolfenstein erg gaaf, maar als ik zo de trailers zie gaat dit mij iets te ver kwa alternate history, een doorgedraaid derde rijk matcht voor mij niet heel erg met jaren 70 afro kapsels en amerikaanse quarterbacks.
Anoniem: 708439
@vectormatic28 juli 2017 11:11
Maar je koopt dus wel DLC? zelf nu gelukkig niet meer maar ben erg gevoelig voor het pay2win concept en spendeerde in Runescape WOW en Battlefield Heroes een aantal jaar terug zo 100-1000 euro per maand om een beetje gold te krijgen of dat net betere wapen.... we doen er gewoon allemaal aan mee en dat weten de ontwikkelaars... eigen schuld
Oh, DLC in het algemeen?

Ik denk dat de laatste DLC die ik los gekocht heb een auto (pack) is geweest for Forza 5, een jaar of drie terug. Wat scheelt is dat ik eigenlijk geen multi player meer speel sinds ik gewoon de tijd niet heb om competitief te blijven (werk, kinderen etc...), dus pay2win gaat er bij mij zoiezo niet in.

DLC die single player content toevoegd, geruime tijd na de release van het spel zelf overweeg ik nog best, als het basis spel me met een compleet gevoel achterlaat.

Over het algemeen ben ik vrij kritisch op DLC, maar als het in de buurt komt van de oude expansion zoals vroeger, wil ik er best nog eentje kopen
Anoniem: 708439
@vectormatic28 juli 2017 11:32
Ja zelfde situatie (huisje boompje beestje) dus multiplayer spellen worden ook niet meer gespeeld.
Maar je geeft wel een goed voorbeeld van echt extreme (zielig?) soort van DLC en dat is een auto pack in een racespel... maar je hebt gelijk de tijd van bijv. Diablo 2 Lord of Desctruction is achter ons en we moeten het doen met 1 uur lange singleplayer missies, een extra wapen of een ander hoedje voor €25,-
Ja, de auto packs zijn inderdaad best discutabel, ik ben er zelf dan ook best kritisch op wat betreft welke ik uberhaupt koop, alleen als ik weet dat ik veel races met een auto ga doen overweeg ik het.
Ik vind het helemaal niet zo belachelijk.

Waarschijnlijk zijn ze tijdens het maken van de game met ideeën gekomen die ze eigenlijk super tof vonden, maar niet meer in de game pasten (of liever, in het schema voordat de game af moest zijn) en tóch later nog beschikbaar wilden maken.

Nieuwe content maken kost tijd en dus geld en dat komt terug in de kosten van de DLC.

Is dat door een roze bril kijken? Misschien, maar ik geef Bethesda dat voordeel van de twijfel.

En inderdaad, als je de game leuk vind, maar het lame vind dat er DLC is/komt... dan koop je dat toch niet? Eerst maar eens afwachten of de hoofd game de moeite waard is.
Ik snap je punt, en er is best wat voor te zeggen om inderdaad extra content later als DLC te verkopen, maar 3 maanden voor je spel uberhaupt te koop is, klinkt wat verdacht.

En je mag bethesda prima het voordeel van de twijfel geven, dat is aan ieder om zelf te beslissen, maar bedenk wel even dat we het hier over Bethesda hebben, die skyrim eindeloos uitmelkt, en zelfs heeft geprobeerd geld voor andersmans mods te vragen, tot de community massaal in opstand kwam.
Ik vind dit helemaal niet zo vreemd. Je hebt een verhaal die bedacht is voor de basis game. Dit verhaal maken kost geld (man uren etc). Naast dit verhaal hebben ze al nog een verhaal bedacht die ze als extra aanbieden voor een meer prijs (DLC). Dat dit al bekend gemaakt is 3 maanden voordat het spel uit is betekend alleen dat ze open zijn, of denk je dat bijvoorbeeld Paradox alle Cities Skylines DLC's pas bedacht hadden nadat het basis spel gereleased was?
Ik snap je punt, en er is best wat voor te zeggen om inderdaad extra content later als DLC te verkopen, maar 3 maanden voor je spel uberhaupt te koop is, klinkt wat verdacht.
Dit valt nog mee. Bethesda toont wat concept artwork en geeft je heel vaag de plotlijn voor de DLC. Kan dus heel goed zijn dat deze content idd. nog volop in ontwikkeling is of zelfs nog in ontwikkeling genomen moet worden, en pas in concept-fase is.

Neem dan bijv. eens een ontwikkelaar als Bandai Namco, die er pas echt om bekend staat een uitknijper te zijn. Tales of Berseria is daar een mooi voorbeeld van: de beschikbaarheid van costume pack DLCs voor die game werd wijd voor de release -- met nog een slordig half jaar op de klok -- tijdens een game event al aangekondigd met een teaser trailer die alles al volledig werkend in game liet zien.

Die content was dus al 100% werkend en af, ruim voordat de game gold ging. Maar je mag er toch nog even extra voor af tikken.
Mee eens, ze geven nu al aan dat het spel wat ze uitbrengen niet volledig is binnen hun kunnen maar pas als je extra betaald.
En Expension packs hebben dit niet? Expension packs werden vroeger ook al bedacht voordat het spel uit was.
Ja dat is waar, maar die komen normaal veel later, en niet meteen.
Ik zie nog niets over de Datum van de laatste DLC. En over het algemeen zijn ze nu vele malen sneller met het uitbrengen van games. En daarom lijkt het alsof de "main" story niet af is. En dat klopt ook. Maar dat waren ze vroeger ook niet.
Er zijn helaas heel veel mensen die dit soort onzin kopen, dus blijven ze het verkopen.
De game is nog een kwartaal van release en de Seasonpass is al ge announced. Hebben we uberhaupt al gameplay gezien? Dit is toch wel echt geweldig van bethesda
Hoewel ik het eens ben dat de DLC wel erg vroeg wordt aangekondigd, is er wel al genoeg gameplay te vinden zoals deze video van een uur: https://www.youtube.com/watch?v=Nzp44kgWvCs
Niet de volledige video gekeken maar op 09:06 zie ik een Nederlands waarschuwingsbord voorbijkomen 😀
o hey, didnt know. Danku! :)
Waarom doet Bethesda dit nu.
Als je de basis game koopt heb je het gevoel dat je een incomplete versie hebt bemachtigd.

Met dit soort aankondigingen en Day Zero (In dit geval Episode Zero) wordt het voor mij een flink stuk onaantrekkelijker om dit spel snel te kopen. Wacht wel weer op een GOTY versie.
Same here, als ze met dit soort acties beginnen is het voor mij wachten op een goty versie én steam sales. Uiteindelijk halen ze zo (van mij en vele anderen) minder geld binnen dan wanneer ze ineens het volledige spel hadden uitgebracht.
Waarom mogen mensen die dicht bij de release zitten niet werken aan DLC? Vroeger had je expension packs. Nu heb je DLC wat een expension pack in delen is. Vroeger gingen ze ook niet pas aan de expension pack werken als de game released is. Het enige wat bedrijven nu doen is hypen. Gratis nieuws naar buiten brengen. Ik noem dat gewoon slim gebruikmaken van Internet en Nieuwssites.
En nog steeds geen nieuwe RTCW multiplayer :(
Inderdaad, ik heb lievere een nieuwe RTCW dan deze futuristische onzin.
Dus de basisgame gaat nu gewoon 20 euro kosten? Want voor de rest van de game wordt 3 maanden voor de release al 25 euro gevraagd, lijkt mij niet meer dan redelijk, toch?

Dit wordt dus gewoon wachten op een sale of GOTY, waar alle DLC al in verwerkt is... Ik heb echt een hekel aan dit soort praktijken, zeg! Dat kan wat mij betreft niet snel genoeg uitsterven!
De vorige delen van Wolfenstein lagen binnen 3 maanden voor een prikkie in de aanbiedingsbak, hopelijk met deze ook wat vond tot nu toe weinig wolfenstein games full retail prijs waard.
(op return to castle wolfenstein na)
The New Order was wel erg gaaf, maar deze aankondiging voelt gewoon verkeerd. Sowieso dat hele gedoe met DLC, je WEET gewoon dat je niet het hele product koopt, ik kan me dan ook niet voorstellen dat, als je dit dus van tevoren weet, iemand de game bij release al gaat kopen...
Mensen die net als ik trage gamers zijn (weinig tijd, gigantische backlog etc.) vinden zoiets prima. Tegen de tijd dat ik aan dit spel toe ben gekomen is er namelijk ongetwijfeld al een verzameling (want élk spel is blijkbaar goty, dus die term heeft zo zijn waarde wel verloren) met alle dlc, patches en met mínder bugs beschikbaar. Voor een lagere prijs en je weet nu al wat je kan gaan verwachten in maart/april 2018. Ideaal :)
Ze blijven het doen.... Money talks?
Als niemand het koopt zal de prijs wel snel zakken, dan pas word het interessant! ;)
Als totaal maar 55 euro kost vind ik het niet z'n ramp, wel is duidelijk dat ze mij en de rest willen laten wennen aan dit soort praktijken en dat vind ik wel erg zorgwekkend.
Als het duurder was dan wachte ik wel gewoon jaartje tot de steam sale.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee