Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus bevestigt dat OnePlus 5 deze zomer komt

Door , 124 reacties

OnePlus heeft bevestigd dat deze zomer een nieuw toestel met de naam OnePlus 5 uitkomt. Details over de opvolger van de OnePlus 3 en OnePlus 3T geeft het bedrijf niet. Wel zijn er de nodige geruchten over het toestel.

Een specifiekere introductieperiode dan 'deze zomer' geeft de fabrikant ook niet aan The Verge. Het toestel zal als OnePlus 5 door het leven gaan en niet als OnePlus 4. Dit is een logische opvolgende naam, aangezien de 4 een ongeluksgetal in China is.

Er doen al de nodige geruchten over de OnePlus 5 de ronde. India Today publiceerde eind april enkele specificaties. Het toestel zou een 5,5"-scherm en dubbele camera bevatten. Ook sprak de site van een seamless backcover zonder antennelijnen. Het ontwerp zou verder grotendeels overeenkomen met dat van de OnePlus 3T.

Mock-up van de OnePlus 5

Reacties (124)

Wijzig sortering
Ik ben wel bang dat het prijspeil lang niet meer zal liggen op dat van de eerste OnePlus.. en daarmee verdwijnt toch wel de grootste onderscheidende factor van het toestel.
Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan stellen "Oneplus gaat voor een pricetag onder de 500 euro" of stellen "Oneplus gaat voor een pricetag 30% lager dan gelijk gespecte toestellen". Dat laatste klopt namelijk nog altijd volledig, het eerste is natuurlijk onhaalbaar wil je een Snapdragon 835 erin zetten.

Ik ben als ex-Nexusgebruiker nu bij Samsung beland voor de prachtige hardware, maar hetgene wat mij nog het meest charmeert aan OnePlus is de ontzettend schone software. Er zijn talloze video's op Youtube waarin app opening speed naast elkaar wordt vergeleken, en daar is de OnePlus 3T al lange tijd koning - het toestel verslaat zelfs de Galaxy S8 en een iPhone 7+.
Ook het RAM-management is beter (hier irriteer ik mij regelmatig aan op mijn S7 Edge).

Als OnePlus dit jaar met een display komt zoals op de LG G6 en de S8, dan gaat er dit jaar een OnePlus komen bij mij thuis. Al vragen ze 600 euro voor dat ding.
Ram management is toch een Android iets, daar heeft een fabrikant geen invloed op. Of vergis ik me?

Overigens ook de hoofdreden dat ik een 3T heb; vrijwel stock.

[Reactie gewijzigd door Aikon op 5 mei 2017 17:31]

Jazeker wel. Er zijn talloze fabrikanten die een limiet zetten op het aantal apps op de achtergrond, omdat dit accu kan besparen als je allerlei brakke apps gebruikt. Een zware skin of software van de fabrikant zelf kan ook het RAM management bepalen. Sterker nog: nieuws: OnePlus werkt aan update voor geheugenbeheerproblemen OnePlus 3

Sowieso heeft het weinig met Android an sich te maken. Je leest heel veel dat iOS per se beter met RAM om kan gaan, maar dit is onzin. De verschilmaker zit hem in de schermresolutie en de DPI (wat de effectieve schermresolutie samen bepaald). Zie daar ook de reden waarom de 1080p iPhone 7 Plus 3GB aan RAM heeft en de normale iPhone 7 met een lagere resolutie en minder werkruimte 2GB. Het resulteert sowieso al in een vergelijkbaar aantal apps op de achtergrond :)
Oneplus ligt wel een stuk lager dan 30% onder de prijs van overige merken. De S8+ (want de normale is een stuk kleiner dan de 3/3T) gaat voor 900 euro. Een iphone 7+ met 128gb kost 1020 euro. Een OP3T met 128gb kost 480.

Oneplus verkoop haar telefoons dus voor alsnog voor rond de 50% goedkoper. En dat dus voor een telefoon beide voornoemde telefoons in het dagelijks leven in enkele scenarios voorbij gaat in snelheid.
Eens :) het ging me ook meer om het principe dan om de getallen zelf.
Ahja, Hoe kwam je er trouwens op dat de prijs niet onder de 500 kan zijn met een snapdragon 835? Is die zo veel duurder? Oneplus heeft bij al haar vorige telefoons ook telkens gekozen voor een top of the line snapdragon, dus snap niet dat die prijzen nu hoger zijn?

Persoonlijk verwacht ik dat Oneplus hem niet veel duurder dan de OP3 gaat maken. Wellicht als ze water-resistance EN een edge-to-edge display brengen, maar anders zou ik er zelf nooit naar upgraden (voor die prijs).
Omdat de prijzen van de CPU's ook stijgen misschien?
Daarnaast is de stijgende lijn in prijs ook duidelijk te zien bij OnePlus, sinds dacht ik de OP2 gaat de prijs telkens omhoog. Verwacht deze 5 voor 500¤ of misschien nog iets van 480¤ maar minder sowieso niet.
Omdat Qualcomm haar prijzen telkens verhoogd. Het nieuwe procédé is duurder, maar bovenal zijn ze eigenlijk monopolist op gebied van flagship SoC's. Ze kunnen vragen wat ze willen. Enkel Samsung kan met haar eigen Exynos concurreren maar levert die slechts heel weinig uit aan andere partijen.

Hetzelfde geldt voor Edge displays. Er is maar 1 aanbieder dus dat brengt de prijs flink omhoog.

Feit is gewoon dat ook Oneplus compromissen moet maken voor een lagere prijs, in een markt met stijgende componentprijzen.
De S8 heeft toch een scherm van 5,8 inch wat groter is dan de 5,5 inch van de Oneplus 3 en 3T dus denk toch dat je hem beter met de S8 vergelijkt.
Klopt. Hoewel ik de S8 niet zelf heb, heb ik meerdere keren gelezen en gehoord dat de 'vreemde' aspect ratio het scherm een stuk kleiner doet laten aanvoelen (wellicht dat de diameter groter is, maar het oppervlakte kleiner?) en dat je hem dus beter kan vergelijken als je de S8+ pakt.
S8 is precies even groot als de Oneplus 3/3t. Echter lijkt het scherm en het toestel veel kleiner. 1. Door de Aspect ratio 2. Door dat hij met z'n 'edge display' heel rond is afgewerkt.
Met dat verschil dat oneplus een soort grijze-zone constructie heeft opgezet waardoor ze geen BTW aanrekenen (of betalen). Daarom is het voor zakelijke aankopen al een stuk minder intressant en eigenlijk valsspelen voor 21% van die genoemde 30.
Die op3t is daardoor ook alleen met mazzel te krijgen...
Grappig dat alle fabrieken gewoon in China staan. Je betaalt dus eigenlijk puur voor design en brand.

En ik persoonlijk vindt het veel interessanter als iemand komt met een One plus one of Wileyfox dan wéér een iPhone of Sammy.
Klopt, een OPO is een telefoon die op 23 april 2014 is uitgebracht.
OPO is de afkorting voor Oneplus One.

Ik heb er een gehad (Ik heb nu een OP3, een Oneplus 3) :)

[Reactie gewijzigd door Coffee op 5 mei 2017 20:35]

Klopt. Ik heb de 1, 2 en 3 gehad. 😀 Mooie toestellen maar een galaxy s8 is toch van een andere kwaliteit en orde.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 5 mei 2017 22:17]

Met zulke statements zou je toch met wat feiten moeten komen. Ik denk als je de software en hardware naast elkaar legt en een gecombineerde score zou geven, dat je nog zeer verrast wordt
klopt, software van Opo is beter. Echter niemand in de markt kan in de schaduw staan van Samsung voor wat betreft de kwaliteit van de schermen. Ook bouwkwaliteit en vormgeving is de top.
Betaal je ook 2x zo veel voor :)
De prijs van de Samsung S8 is ook niet meer de prijs waar de S4 mee lanceerde..
Wat is je mening bij dit argument? Dat we geen goedkope high end toestellen meer mogen verwachten omdat Samsung hun toptoestellen duurder maakt?
Dat de nieuwe Oneplus ook met een prijs van ¤400 nog een goedkope speler in het high-end segment is, omdat Samsung, maar ook Apple en anderen stelselmatig duurdere topmodellen maakt.
Als iedereen omhoog gaat kun je zelf ook wel een stapje hoger en nog steeds concurreren op prijs.
Ik snap 'm :)
Overigens gaat het hier dan om concurreren op relatieve prijs. Als ik maximaal rond de ¤300 euro aan een nieuw toestel uit wil geven, ga ik m'n budget niet naar ¤400 of verder opschroeven omdat Samsung z'n toestellen rond de ¤800 (?) euro heeft geprijsd.

Dan stap ik eerder over naar mid-range. Vooral gezien de prestaties van de OPO (voor mij) nog ruim voldoende zijn. De OP5 zou dan dus geen concurrent meer zijn in de markt van telefoons tot ~¤300, waar de OPO dat nog wel was.

Enfin, ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke prijsstelling.

[Reactie gewijzigd door SpazzII op 5 mei 2017 17:20]

Dan moet je niet verwachten een vlaggenschip te kopen. Zoals ik hieronder ook aangeef was de OPO alleen zo goedkoop te maken doordat Oneplus toen een experiment van OPPO was, waarbij ze geen winst hoefde te maken en de telefoon tegen inkoop over de toonbank konden laten gaan. 'Helaas' is Oneplus nu een echt, eigen telefoon merk en moeten ze dus wel winst maken (You either grow or decay). Ook zijn de telefoons een stuk beter qua bouwkwaliteit.
Dat zeg ik: 'helaas' zijn ze nu duurder. Het zal mij als klant aan m'n achterste oxideren of het eerder een experiment met welk merk dan ook is of dat ze edelmetaal met magische eigenschappen gebruiken. Bottomline blijft dat ik een paar jaar geleden voor ¤300 een high-end toestel kon kopen en daartoe bij de OPO uitkwam en dat ik nu met hetzelfde budget waarschijnlijk niet bij OnePlus uit zou komen. Dan kan je op je kop gaan staan, terugvallen op prachtige dure technologie die je gebruikt of naar de prijsstelling van Samsung wijzen: OnePlus zou in dat geval geen toestel aan mij verkopen. Gewoon niet. Waarom? Omdat ik mijn ¤300 dan uitgeef aan een merk dat het beste toestel aanbiedt dat wel binnen dat budget blijft. Ik koop dan een ander toestel, ongeacht of het high-end is of midrange. Want het gaat niet alleen om de telefoon, het gaat mij nog meer om het budget. Daar zit overigens een principieel randje aan: ik weiger mijn budget op te schroeven omdat fabrikanten de prijzen opschroeven; dat vind ik de omgekeerde wereld. Ik wijk dan dus uit naar een fabrikant die wél een telefoon aanbiedt voor wat ik een schappelijke prijs vindt. Mijn stelling hierbij is dat er meer mensen zijn die niet meer dan ¤300 euro aan een telefoon uit willen geven (en dat er ook mensen zijn die hun budget nog strakker houden). Over dat laatste valt natuurlijk te discussiëren. Ik snap echter niet waarom iemand anders mijn budget voor een telefoon zou bepalen.
Dat de nieuwe Oneplus ook met een prijs van ¤400 nog een goedkope speler in het high-end segment is, omdat Samsung, maar ook Apple en anderen stelselmatig duurdere topmodellen maakt.
Yup, maar als de op5 straks 500 euro kost - en dat gaat gebeuren, dan gaan we hier moord en brand schreeuwen dat het niet meer is wat het was en dat we zeker toch liever Samsung kopen voor dat geld /telefoon uit lager segment en OP binnenkort niet meer bestaat. In werkelijkheid zitten ze qua specs in het topsegment en zijn hun telefoons honderden euro's goedkoper en voordat de anderen in prijs gedaald zijn brengen ze wel weer een t model of iets dergelijks.
Neuj, hij wordt waarschijnlijk 440-450 euro.
Maar goed, zijn allemaal geruchten he :+

[Reactie gewijzigd door Coffee op 5 mei 2017 20:37]

Beter had ik het zelf niet kunnen verduidelijken. :)
Ik heb het gevoel dat veel mensen die 800 euro toestellen financieren icm. een abonnement. Iets wat One plus niet kan bieden.

*pas op geld lenen kost geld*
Dat smartphones over de gehele breedte duurder worden, en dat je dus logischerwijs (voor top-end hardware) meer geld kwijt bent aan hardware. Daarmee zal de verkoopprijs ook stijgen.
De S serie is nooit een prijsvechter serie geweest. Dat is wel de bedoeling van OnePlus geweest. Maar als je ziet dat een 3T al 500 euro kost dan is van die oorspronkelijke bedoeling niet veel over.
Vreemd, ik kan hem voor 439¤ aan de deur hebben.
Een OnePlus 3T is te koop vanaf 439 euro.
Gij raaskalt, de 3T kost geen 500 euro
Mijn Galaxy S4 werkt nog steeds en zelfs met android 7 er op :P werkt als een zonnetje op 1 ding na en dat is dat de camera app nog wel eens wil vast lopen en dan moet ik een softboot doen. oftewel andere maker zoeken maar ach gebruik hem als reserve telefoon meer niet meer(en om dingen mee uit te proberen zoals android 7 xD) beste telefoon ever voor mij.
mijn s6 is nu in reparatie ik tikte hem tegen de muur aan(tijdens het uitrekken s ochtends) valt ie uit en 0 procent batterij ineens. De kwaliteit is het dus ook niet want met de s4 kon je alles doen wat je wou en nog ging die niet uit.
Als ik eerlijk ben zou ik voor 500 euro de telefoon nog wel aanschaffen. Vergeleken met de concurrentie is dat als nog een schijntje en zelfs de telefoons van fabrikanten als Xiaomi zitten tegenwoordig al rond dat prijspunt.

Ik hoop alleen dat het audio gedeelte beter is als de OP2. Dat is eigenlijk het enige waar ik wat op aan te merken heb.
Eens, ik ook. Ik verwacht het stiekem ook wel omdat er volgens de geruchten een beter scherm in komt.
Klopt, maar ik had ook gelezen dat de prijzen voor een 1440p paneel slechts enkele euro's boven dat van een 1080p paneel liggen tegenwoordig. Daar komen die extra kosten dus wss niet uit.
Een S7 kost nu amper 450 euro en is op vele vlakken beter.
Kleiner scherm, oudere SoC, minder ram waarschijnlijk ook minder opslag voor dezelfde prijs. Niet echt vergelijkbaar als je het mij vraagt, laat staan beter.

[Reactie gewijzigd door Annihilism op 6 mei 2017 12:34]

Man man man, waarom blijft iedereen hammeren op de prijs van de eerste Oneplus (de One)? Op dat moment was Oneplus een experiment/dochterbedrijf van OPPO.
Het bedrijf verkocht toentertijd de smartphone tegen inkoop prijs, omdat het in principe geen winst hoefde te maken en/of zich zorgen hoefde te maken over het opbouwen van een investeringsfund voor toekomstige smartphones.

Nu, omdat het zo goed ging met de One, is Oneplus geen experiment meer van OPPO, maar is het een heus losstaand bedrijf (niet helemaal, maar goed). Echter moeten ze nu wel winst maken (ik bedoel wil je volgend jaar nog een Oneplus telefoon zien, een die nog steeds honderden euro's onder de concurrent ligt maar toch prima mee gaat en zo niet beter is?). Ook nog is het zo dat het bedrijf wilt groeien, en daarmee geld uit moet geven aan advertenties.

Ik snap dat jij heel graag wilt dat je een hypermoderne vlaggenschip telefoon wilt kopen voor 300 euro, maar helaas is dat niet iets dat mogelijk is. En dat is maar goed ook.
Ik ben wel bang dat het prijspeil lang niet meer zal liggen op dat van de eerste OnePlus

uiteindelijkmoet er toch winst gemaakt worden. Het is een pubhliek geheim dat OnePlus een test-bedrijf was van het grotere moederbedrijf om "westerse" kwaliteit en reputatie toestellen te kunnen maken. Aantallen waren ook altijd klein, en de vraag was of er enige winst gemaakt werd.

Nu die reputatie en kennis er is, wordt het toch tijd om geld te verdienen.
Een prijs van rond de 400 euro (net als de OP3) is nog steeds een scherpe prijs. Ik heb zowel de OPO als nu de OP3 in mijn bezit en ben er zeer over te spreken.
Ik hoop alleen dat ze qua support nog wat stappen maken, want de korte ondersteuning van de OPO en OPX was natuurlijk triest. Dat doen ze nu beter, maar er is nog steeds ruimte voor verbetering.

En 4 een ongeluksgetal... Echt. Bijgeloof is zowat het stomste dat er is. Verspilde energie (mijn mening).
De 5 zal volgens mijn schatting rond de 500 Euro gaan kosten.

Ik neem aan dat de SD 835 duurder is dan de SD 820 toen die nieuw was (kleiner aanbod). Dubbele cameralens kost ook meer en elke flagship is tegenwoordig waterresistent en dat kost ook wat extra.

Als je alles optelt lijkt 400 Euro echt mij onmogelijk.

[Reactie gewijzigd door GoldenBE op 5 mei 2017 17:02]

De productiekosten van de vlaggenschepen van Apple en Samsung liggen onder de $200. (prijs onderdelen + kosten voor assemblage).
De rest is voorraadkosten, service/garantie, R&D, marketing, marge (winst) en belasting.

Een prijs zoals de OPO (¤269) is niet meer mogelijk. Om die prijs te halen konden ze het niet eens betalen om een voorraad te hebben. En dat invite systeem wil niemand terug. Maar ¤450 is nog steeds de helft van de prijs van een Samsung met vergelijkbare specs.
Onderschat die rest niet aan kosten. R&D en marketing zijn niet gering. Ik denk dat OP op marketing veel bespaart. En distributie natuurlijk

[Reactie gewijzigd door brabbelaar op 5 mei 2017 19:15]

Xiaomi verkoopt steeds zeer goedkope toestellen in vergelijking met de concurrentie.

Hun prijs voor de Mi 5 was ongeveer $305 bij launch (SD 820, 3GB ram, 32GB storage) die is opgetrokken tot $370 voor de goedkoopste Mi 6 (SD 835, 6GB ram, 64GB storage)

Er zijn inderdaad ook wat andere specs veranderd maar ik verwacht een vergelijkbare stijging met de OP5 met de volgende redenen:

- Oneplus is mainstream geworden (alle jongeren kennen het tegenwoordig)
- 500 Euro is nog steeds goedkoper dan Samsung/Apple
- Ze investeren al aardig wat in marketing

Een bedrijf kan hun product moeilijk richten op "tweakers", dan zouden ze de beste prijs/kwaliteit moeten leveren en daar is gewoon weinig winst met te maken. Gewoon de hype die de "tweakers" verspreiden gebruiken om marktaandeel te winnen en dan gewoon meer winst maken per toestel. De "tweakers" zullen een ander merk zoeken maar je blijft je marktaandeel behouden aangezien je al naamsbekendheid hebt.

Of Oneplus moet het eerste smartphonemerk zijn dat zich op een specifieke doelgroep richt en ook kan verkopen aan de "normale consument" en nog eens winst kan maken.
Een paar dagen geleden las ik op een website dat de fabrikant had gezegd dat de prijs sowieso onder de 500 dolar zou blijven. Kan dus ook 499 betekenen..
Misschien je een beetje er in verdiepen voordat je het afdoet als "het stomste wat er is"
Het getal 4 klinkt in het Chinees hetzelfde als "dood" of "sterf".
Een Nederlandse fabrikant gaat zijn product toch ook niet Product Dood noemen 8)7
Product Doot is een betere vergelijking denk ik. (Klinkt hetzelfde maar anders geschreven)
Zelfs Nokia, een niet echt Chinees gericht merk had geen 4-serie. En de enige toestellen met een 4 in het modelnummer waren de Europese 3410, 5410 en 5410i.

Voorbeeldje: Nokia 6110, 6210, 6310, 6310i, 6510, 6610, 6710. Welke mist? De 6410
Mja, maar om dan maar het getal 4 taboe te maken.. er zijn toch tal van andere Chinese fabrikanten die wel gewoon het cijfer 4 gebruiken in de naam. In dit geval is het zelfs nog sterker, One Plus haar productlijn is geheel Engelstalig, in dit geval dus de One Plus Five. Dan had One Plus Four toch ook gekunnen?

Ik ben het met Nyarklathotep eens, bijgeloof is vooral heel erg sneu.
Bijgeloof is enorm stom, hoe je het wendt of keert. Of het nu komt omdat iets klinkt als iets anders, of zomaar (nummer 13 in de Westerse wereld)
"stom" betekent doelloos. Het dient geen enkel nut. Dat zou ik van (bij)geloof niet zeggen. Als je daar vertrouwen uit put om op die manier beter te presteren zie ik dat als zeer nuttig! Ik ga er van uit dat we allemaal vertrouwen putten uit dingen die we niet kunnen bewijzen. daarom heet het waarschijnlijk ook vertrouwen!
Het getal 4, or 13, beschouwen als een ongeluksgetal is doelloos.
Het is een getal, een abstractie van een hoeveelheid. Een getal is niet boosaardig, of vriendelijk, of slecht.

Het geloof wat jij erbij wilt halen is net zo stompzinnig. Het is niet nuttig; sterker nog: Het werkt een mens tegen in zijn ontwikkeling.

Maar goed, dit soort discussies zijn ook al doelloos :)
Houden van katten is ook stompzinnig. Het interesseert dat beest echt geen ene reet ;( je kan je geld en energie beter gebruiken.
Veel mensen houden van katten en worden er gelukkiger door. Dát is een nut.
Het is 'bewezen' dat het die beesten wel degelijk uitmaakt. Persoonlijk zou ik zelfs zeggen dat het dat professioneel uitvretend soort juist erg veel uitmaakt }:O
Punt is dat wat voor de één bijgeloof is (onzinnig) dat dat voor de ander enorm waardevol is. Zolang je niemand in je overtuiging tot last bent is dat alleen maar mooi.
Ik ontken niet dat Magisch Denken en/of Wanen waardevol kunnen zijn. Veel kinderen fantaseren een imaginair vriendje/vriendinnetje. Zolang dat binnen redelijke kaders wordt gehouden en duidelijk is dat dat fantasie is, is er niks mis mee.
Omgekeerd hoef je maar naar het nieuws te kijken om de destructie die al millenia bezig is te aanschouwen.
Trouwens opvallend is dat er nogal vaak wordt geappeleerd aan vrijheid 'mits niemand last heeft van die overtuiging'. Om vervolgens iedereen - zelfs op het sterfbed of na een verkrachting - lastig te vallen met die stoornis. Zoals abortus, euthenasie, belastingheffing (of juist niet), seksuele keuzes en gedragingen, enz.
Er is geen intoleranter soort dan die groep die parasiteerd op vrijheden om vervolgens vrijheden van anderen in te perken.
Misschien moet er eens een aantal millenia het omgekeerde gebeuren om de hypocrisie voor eens en voor altijd aan te pakken! Sterker nog, laten we die vervolging de gedachte van de vrede noemen. Je weet wel, naar analogie van .. |:(
Er is geen intoleranter soort dan die groep die parasiteerd op vrijheden om vervolgens vrijheden van anderen in te perken.
Misschien moet er eens een aantal millenia het omgekeerde gebeuren om de hypocrisie voor eens en voor altijd aan te pakken! Sterker nog, laten we die vervolging de gedachte van de vrede noemen. Je weet wel, naar analogie van .. |:(
the brave new world? Waarin alles omgekeerd werd door de staat door middel van een totale hersenspoeling.

Ik ben heel erg tegen religies geweest maar ik ben er gaandeweg achter gekomen dat alles de "waarheid" is als je het maar wilt geloven. Ook al ben je niet religieus dan nog is ook jouw "zingeving" gebaseerd op een illusie. Daarom is wat je gelooft niet belangrijk maar het is wel heel belangrijk om ergens in te geloven want zij is een vehikel naar succes(doel).
Daarom is wat je gelooft niet belangrijk maar het is wel heel belangrijk om ergens in te geloven want zij is een vehikel naar succes(doel).
Het is mijn 'geloof' dat twijfel de moeder der ontwikkeling en kennis is. Het is twijfel die tot wetenschap heeft geleid en het is wetenschap die tot waarheidsvindig (of verwerping) heeft geleid maar absolute waarheid ook verwerpt!
Nogmaals, een beetje Magisch Denken en mediteren/bidden kan geen kwaad behalve als dat leidt tot absoluut (dichotoom) denken, want dát leidt tot onverdraagzaamheid en de vele (religieuze) genocides die we als mensheid hebben moeten tolereren. Overigens beschouw ik communisme, absoluut kapitalisme, nazisme en andere, ook tot Magisch Denken. Absolute nivelering, absolute marktwerking, 1000 jarig rijk, enz. Duidelijke dogma's die tot veel slachtoffers leidt!

[Reactie gewijzigd door yoom op 7 mei 2017 14:51]

Bijgeloof mag stom zijn, maar rekening houden met bijgelovige mensen is dat niet. Het levert je meer verkopen op.

Marketing barst van de "stomme" dingen. Zo is limonadesiroop met toegevoegde Vitamine C nog steeds ongezonde suikerdrap, maar "met Vitamine C" verkoopt toch beter dan zonder. Etc.
Vier, oftewel "Shi" in het Japans, betekent ook dood. ("Shi" is een Chinees leenwoord) Daarom hebben ze bijvoorbeeld een tweede woord voor het getal vier, namelijk "yon". Zij hebben in Azië een cultuur waarin ze het woord "dood" niet graag horen of er niet graag aan willen denken, het is niet aan ons om te bepalen wat zij van die woord vinden. Ook hebben daarbij veel getallen een associatie met woorden, bijvoorbeeld acht is in het Chinees "ba" wat ook rijkdom betekent. Ieder taal en ieder cultuur heeft nu eenmaal een andere denkwijze. Waar wij meer rationeel zijn, zijn ze in het Oosten meer emotioneel. Dus het hevige woordassociatie dat ze daar met getallen hebben, heeft helemaal niks te maken met bijgeloof.
Ook het rechtop zetten van eetstokjes in je rijst als is 'not done', omdat dat lijkt op wierookstokjes die je brandt bij een graf/shrine.
Met het benoemen van/refereren aan de dood roep je het ongeluk over jezelf af.

Dit alles is nog steeds bijgeloof. Dit dit intussen cultureel ingeburgerd is verandert daar niets aan.
Heel veel gebouwen hebben ook geen 13e verdieping 8)7

[Reactie gewijzigd door nervwrecker op 5 mei 2017 19:56]

Ja, veel flats hebben minder verdiepingen :+
Bijgeloof brengt ongeluk.
Of je er nu in gelooft of niet, als je daardoor duizende minder telefoon verkoop is het al een reden om het niet te doen lijkt me.
Bijgeloof vind je misschien wel stom, mar als het zo sterk in de hoofd van de mensen zit, wil je als bedrijf daar we rekening mee houden, als je je toestellen tenminste wilt verkopen.....
Er zijn wel stommere dingen dan bijgeloof hoor
Ga het die miljard Aziaten maar eens uitleggen. "Jullie geloof is onzin sukkels! Fok jullie 5000 jaar cultuur!!! |:( "
Elk geloof is 'onzin' want onbewezen Magisch Denken, vaak geagreggeerd in een Waanstoornis. Vandaar dat het nieuws vaak voor meer dan de helft en heel soms zelfs volledig gevuld is met de gevolgen van die acherlijke debielen.
Hoelang iemand aan die stoornis lijdt zegt overigens niets over het waarheidsgehalte. Of ben jij bang dat je van de aarde kan vallen als je op een verre vakantie gaat? O-)

[Reactie gewijzigd door yoom op 6 mei 2017 12:19]

haha so true kerel :)
Vooral ook zo'n laag ongeluksgetal is echt onpraktisch. Als het nou 868.514 was geweest, was het nog redelijk makkelijk te vermijden geweest...
57005 is vast het westerse equivalent.
Hmm wat is dat dan?

Het moet trouwens extra pijn voor Chinezen zijn om op een niet-bestaande pagina te komen, "404 this page cannot be found"...
https://httpstatuses.com/444

Connection is closed without response to the client.

Gelukkig ook alleen zichtbaar in de nginx log.

Hadden ze er maar eerder bij moeten zijn en 400 series code als server errors ipv client errors moeten pushen toen deze standaarden werden aangedragen.
O, aha. Dat is schrikken, zeg!
Ik hoop dat deze Oneplus 5 de inconische Oneplus One kan evenaren, maar voor het bedrijf Oneplus zelf zal een hoger prijspunt beter zijn. Er zijn geruchten dat de Oneplus 5 een geronde schermrand krijgt net zoals de laatste galaxy's van Samsung. Naar mijn mening vind ik dit maar een vervelend design. Want er kan geen screenprotector op :o !!
onzin, de oneplus 3 heeft ook een wat gebogen rand en ik heb er ook een screenprotector op zitten. welliswaar niet tot de rand maar hij zit er op. standaard bij levering
Er zijn trouwens ook wel screen protectors die tot de rand gaan, maar dit zijn dan full cover protectors: Klik. :)
Ja en haal die er ook vooral niet af! Beter krijg je er geen protector op helaas..
tuurlijk kan er wel een screenprotector op...alleen niet tot de rand!
Er zijn screenprotectors die gaan over de edge ;)
Ik hoop dat ze ook nog een telefoon uitgeven met scherm rond de 4,8 inch, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik overstap naar oneplus ipv iPhone.
Ik neem aan dat je de schermgrootte belangrijk vind omdat je het toestel met 1 hand wil kunnen bedienen. Weet je dat toestellen zoals de Sony XA1, met een 5" display, smaller zijn dan een 4,7" iPhone?

De Galaxy S8, met 5,7" display, is nog geen millimeter breder dan een 4,7" iPhone. Ook dat moet prima lukken met 1 hand dus ;)

Vergelijken op schermdiagonaal is niet meer van deze tijd, nu alle fabrikanten (op Apple na) inzetten op smallere schermranden :)
Klopt de S8 zou ik qua design graag willen hebben, maar Samsung heeft het voor mij verpest met de S3.

Sony spreekt me niet echt aan als smartphone. Ik wil juist een oneplus vanwege de software, en ja je kan andere telefoons voorzien met custom roms maar daar ben ik klaar mee.
Dat samsung een foutje maakte 5 jaar geleden betekent niet dat ze na 5 jaar de zelfde fout maken.
Ze hebben het inderdaad verbeterd, maar het kleur gebruik in de GUI blijft lelijk.
Nou ze gebruiken nog steeds TouchWiz last I checked dus laat maar.
Als je 4.8 inch kan vasthouden lukt 5.5 ook wel, zo niet er zijn speciale hoestjes waarmee je een grote tel met een hand kan vasthouden.
die kans is kleiner dan oneminone
Ben wel benieuwd naar de OnePlus 5. Zit hier nog steeds met m'n trouwe Oneplus One welke het nog steeds meer dan prima doet. Geweldige telefoon i.m.o.
same here, zit nog steeds aan mijn Oneplus One en werkt nog perfect.
enige wat ik 2 maanden aangepast heb is een nieuwe batterij, dus nu is mijn telefoon weer zo goed als nieuw en kan ik er nog 1 a 2 jaar mee vooruit :)
maar heel misschien haal ik de Oneplus 5 wel :)

[Reactie gewijzigd door Mooyal op 5 mei 2017 16:50]

Mooi ding. Maar ik houd het nog maar even bij mijn OP3 ik heb een weddenschap: tot 2020 met dezelfde OP3.

En dan koop ik wel de OP8.
Als het 450 euro kost en ten opzichte van de 3T een beter camera sensor heeft (zoals IMX333 of IMX362), grotere accu en minder bezel, ben hebben ze mij als klant.

Liever 8mm met een 4000 mAh accu en 6GB ram, dan 7,4mm met een 3400 mAh accu en 8GB ram.
Seamless design zonder antennelijnen.

Bij de Asus Zenfone Deluxe hadden ze dat ook gedaan, zonder dat er problemen was met de verbinding of iets dergelijks. Hoe doen ze dat en waarom doen niet meer toestellen dat? Ik vind die antennelijnen namelijk soms van het design afdoen.
Ze doen dat door de randen van de mobiel van plastic te maken. hier een link: https://youtu.be/wKd_mGlQCrg?t=162
Toch benieuwd naar de specs, echt jammer dat ze geen kleinere variant hebben met ietwat lagere specs. Ik heb sinds een maand de onplus3t black edition. Toptoestel qua specs en gebruik, maar heel fijn in de hand ligt het niet.
Op nu.nl zag ik dat dit toestel waarschijnlijk maar liefst 256 GB aan opslag heeft. Maar ook de 64 van de voorgangers was natuurlijk al erg hoog. Normaalgesproken rekenen fabrikanten voor iets meer opslag al heel snel de jackpot, terwijl de extra productie kosten verwaarloosbaar zijn.

Eindelijk een fabrikant die dit wil doorbreken?
Ik heb een oneplus 2, waar ik erg blij mee ben. Dat er nog steeds geen nieuwe versie van oxygen voor deze telefoon is stoort me echter mateloos. Wat mij betreft worden telefoonmakers verplicht om hun producten een jaar of 5 te ondersteunen.
Het zou wat zijn als microsoft besluit dat je elk jaar een nieuwe versie zou moeten aanschaffen omdat de klant de moeite van het onderhoud niet waard is.
Chinese smartphone makers doen het niet altijd even goed. Xiaomi daarin tegen doet het nog wel ok. Blijft al hun toestellen vrijwel voorzien van updates. En de community is ook erg actief waardoor er ook veel asop / stock roms voorbij komen unstable naar stable. Andere fabrikanten zijn beperkt tot support en Community omdat die veel lager ligt