Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: Planet Hardware

Planet Hardware heeft eens gekeken hoe een overgeklokte ATi Radeon presteerde tegen een GeForce2 draaiend op 225/420MHz. De Radeon werd stabiel op 207/420MHz geklokt. De 16-bit performance van de overgeklokte Radeon was helaas nog steeds niet hoog genoeg om die van een standaard GeForce2 te evenaren. Voor de rest blijft de Radeon het van de GeForce winnen in de hogere resoluties @ 32-bit kleur als beiden zijn getweakt:

At the same clock speeds, the Radeon loses some of the advantage that it enjoys when its left in its default state where it bullies the GeForce2 GTS with a 33MHz faster memory rating. At 1600x1200x32bpp we can see the overclocked GeForce2 GTS closing the gap with the overclocked Radeon, which isn't the case when they're both running the MHz levels that they come set to out of the box.

It's interesting to note that even the default GeForce2 GTS blows away the highly overclocked Radeon in the low resolution 16-bit benchmark, this is proof that ATi has some driver optimization left to do for the lower graphics settings.

Lees hier het hele artikel met de bijbehorende benchmarks.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Ik ben zeer benieuwd wat de Ati Radeon op de nederlandse markt gaat kosten, en dan vooral de 64mb DDR ram met tv in/out (leuk voor video editing) Vooral de nieuwe door game creators gewenste items zijn zeer intressant te noemen, waneer komt DX8?

Maar er staat ons nog meer te wachten op hardware 3d opties. zoals als vertex shading.

Nog een nieuwtje:

De Matrox G800 dat geen updated g400 is, maar een geheel nieuw ontwerp, krijgt samen met een T&L engine ook alvast voor de toekomst gerichte 4-matirx Vertex skinning. (voor b.v. in 3d games figuren er veel gedetaileerder uitzien, dan nu het geval is)
</div><div class=b4> With Matrix Palette Skinning, developers can effectively create incredibly detailed models that are easy to control, with the only drawback being that the models can be complicated to design. Nonetheless, once in place, their benefit is enormous, since MPS opens up the possibility for incredibly realistic facial expressions and reflexes. With gaming environments slowly approaching an acceptable level of realism, more realistic characters are the next logical step in gaming. Matrix Palette Skinning provides developers with a great method to improve character realism. </div><div class=b1>
:7 hehe, leuk ?
Kbedoel, klok de GeForce2 en dan dit je toch beter ? :7


;) www.jeros-tiphoek.com ;)
Beetje onzin natuurlijk. Wie is er nog geinteresseerd in de 16 bit performance?! In deze tijd moet je scoren in 32 bit performance met FSAA! Dan doe je mee, niet als je een snellere 16 bit performance hebt, al is 3dfx daar jaren dol op geweest...

Maar het ziet er allemaal goed uit, hoe meer concurrentie hoe lager de prijzen zullen we maar zeggen!
Als je 16bpp doet heb je geen 'gratis' stencil buffer -> geen coole shadows voor bijna geen performance loss
</div><div class=b4>waneer komt DX8</div><div class=b1>
De beta van DX8 voor Windows 2000 is al uit.
ObiWan,
</div><div class=b4>
De Matrox G800 dat geen updated g400 is, maar een geheel nieuw ontwerp, krijgt samen met een T&L engine ook alvast voor de toekomst gerichte 4-matirx Vertex skinning. (voor b.v. in 3d games figuren er veel gedetaileerder uitzien, dan nu het geval is)
</div><div class=b1>

De ATI Radeon heeft deze al. Maar die vertex skinning is er niet om ervoor te zorgen dat het gedetaileerder is maar om bewegende objecten soepeler te maken. Het verbind eigenlijk twee afzonderlijke objecten aan elkaar (bijv arm onderarm, en de matrixen worden dan voor de elleboog gebruikt). En wanneer je daar 4 matrixen voor gebruikt wordt de beweging soepeler en grafisch mooier. De geforce doet dat met 2 matrixen.
Wat moet je trouwens met 64mb??? de laatste games gebruiken nauwelijks de volledig 32...

ja..leuk voor in de toekomst maar tegen die tijd heb ik alweer een nieuwe videokaart.

...radeon II anyone!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True