Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Piranha Games komt in 2018 met MechWarrior 5: Mercenaries

Door , 52 reacties

Piranha Games heeft MechWarrior 5: Mercenaries aangekondigd en wil de game in 2018 uitbrengen. Gelijktijdig met de aankondiging toont de ontwikkelaar de eerste beelden van de game. De vorige singleplayergame uit de serie stamt uit het jaar 2000.

De game wordt ontwikkeld in Unreal Engine 4, door een team dat los staat van de mensen die aan MechWarrior Online werken. Dat is de free-to-play-multiplayergame die in 2013 live ging. MechWarrior 5 speelt zich af in het jaar 3015 tijdens de Third Succession War, een interplanetaire oorlog die honderdvijftig jaar duurt. De gevechten vinden plaats in BattleMechs, vechtrobots die bestuurd worden door MechWarriors.

In de game kruipen spelers in de rol van een beginnende piloot en moeten zij contracten aannemen van facties naar keuze. Volgens de ontwikkelaars is het verhaal van de singleplayercampagne gebaseerd op keuzes die de speler maakt. Ook moeten spelers hun BattleMech onderhouden en verbeteren in de loop van de game. Het is vijftien jaar geleden dat er voor het laatst een singleplayergame in de serie verscheen; dat was MechWarrior 4: Vengeance, de game die in 2000 werd uitgebracht door Microsoft.

Ontwikkelaar Piranha Games kondigde de komst van de nieuwe singleplayergame aan tijdens Mech_Con 2016 en dat evenement is grotendeels terug te kijken via Twitch. Tijdens de show liet de ontwikkelaar een gameplaydemo zien, waarin een piloot een BattleMech instapt en tegen een andere robot ten strijde trekt. Het gaat volgens de makers om pre-alpha-footage, dus de beelden zijn nog niet representatief voor het uiteindelijke spel.

Reacties (52)

Wijzig sortering
Singleplayer MW? Ja.

Het ziet eruit als Mechwarrior Online, waarschijnlijk gebruikt het dezelfde assets, maar dan in de Unreal Engine. Hopen dat het beter draait op UE4 dan op de CryEngine, want MWO draait zeer slecht voor hoe het eruit ziet.
Ik speel al een paar jaar MWO, maar mis de singleplayer toch behoorlijk.

t.o.v. het filmpje: het is duidelijk dat de piloot van de Shadow Hawk geen volleerd mechwarrior is. Anders was die trage Raven al na een paar seconden vernietigd. Zo ziet het er wel suf uit idd.
Hij had geen missiles tot zijn beschikking, was geen geld voor ;-) Dus zo te zien alleen een Autocannon en een Laser (Medium?).
Inderdaad 1 medium laser. De andere arm werkte niet probleem met de actuator zijden ze in het filmpje.
Hij heeft ook nog 1x SRM 2 beschikbaar. Aan LRM had hij in die situatie niet veel gehad. Inner Sphere LRM heeft een minimum range van iets van 350-380meter. Die raven was meestal erg dichtbij.
Dat en de piloot is nou niet echt agressief, vlucht vaak, heeft trouwens wel missles, maar srms ipv lrms, vuurt een paar
Dit was volgens mij ook maar een een demo. Niet echt serieus maar meer om te laten zien hoe het EA er uit ziet.
Wat bedoel je precies? dat het meer een demo was om de pub tevreden te houden?
Ik denk dat je het meer moet zien als een soort van showcase van kijk zo ziet het spel er nu uit. Ipv dat het was om skill te laten zien hoe goed iemand kan spelen. Juist het een beetje rekken zodat je de geluiden beter kan horen en zien wat er gebeurd als je geraakt wordt / je wat meer van de map ziet.
Ik had precies hetzelfde gevoel. Qua looks is het amper beter. Hier en daar net wat mooiere effecten. Audio klonk wel een stuk beter. Moddels lijken 1:1 ports uit MWO maar waarom zo iets opnieuw doen.

Ik vind die mechs er namelijk erg netjes uit zien.
Vooral qua terrein is MWO minder mooi. Ze hebben daar wel wat dingen verbeterd maar het is nog steeds niet op het niveau van wat oudere AAA titels.

Maar de gameplay is erg leuk en daarom heb ik het regelijk wat gespeeld. Na dat ze de light mechs veel groter gemaakt hebben heb ik het niet echt meer gespeeld heb er ook weinig tijd voor gehad.

MW5M is nog wel in Alpha status dus met een beetje geluk wordt het nog wel wat mooier dan het nu is.Aan de andere kant is dit geen AAA titel team en budget zijn ook veel kleiner. Maar ik heb in ieder geval veel zin om het spel te spelen. Heb MW games altijd leuk gevonden. Mech Commander was ook leuk.

En over de show match. Dit was duidelijk een demonstratie om gewoon wat ingame beelden te laten zien. De raven had ook veel beter kunnen spelen. Een goede light piloot kan het leven van een medium goed zuur maken. En vooral dat van Heavy en Assault mechs. In MWO was ik altijd het beste met light mechs geen probleem om meerdere kills te halen en ook hele hoge damage scores (vergelijkbaar met heavy mechs) Je moet alleen totaal anders te werk gaan. Die raven maakte in ieder geval weinig gebruik van de snelheid.

Om maar een goede oude MW 2 Merc quote er bij te halen: "In real combat speed is life.... You go slow. you die....."

[Reactie gewijzigd door Astennu op 5 december 2016 14:32]

het enige wat de game op dit moment mee heeft is de naam, voor de rest lijkt het een game van 10 jaar geleden. De ontwikkelaar mag wel even kijken naar Titanfall 2, dat ziet er allemaal 100 keer beter uit. Als ze het allemaal realistisch willen maken is goed, maar als ik deze beelden zie wordt ik niet bepaald warm.

Als er inderdaad VR ondersteuning voor zal komen dan heeft de game misschien wel een hit, mits ze alles goed implementeren. Tegenwoordig willen de meeste gamers veel actie en niet al die trage gameplay, dus ik hoop persoonlijk dat het niet te realistisch wordt. Niets is vervelender dan 10 min bezig zijn om eindelijk te kunnen knallen en daarna ben je binnen 30 sec kapot.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 5 december 2016 10:25]

Hoezo game van tien jaar geleden? Ik raad je aan even een game van tien jaar geleden erbij te pakken, komt niet in de buurt van hoe scherp en clean dit er uitziet, (zal dit in game footage zijn, nee denk het niet, maar zelfs dan) en mocht je het over de gameplay hebben dan snap ik je al helemaal niet. Er staat immers vrij groot pre-alpha onder in beeld, dus daar kan bijna alles nog aan veranderen.

Bovendien zit er een verschil tussen realisme toevoegen aan je game en er een full on simulatie van maken, een element van realisme is bijv dat je wapens en systeem onderdelen op vernietigde onderdelen van je mech niet meer kan gebruiken, wanneer het een full on simulatie wordt zou je een tijdje (maar echt geen 30 min) bezig zijn met het opstarten van je mech (waar trouwens ook gewoon publiek voor is)
Heb je ervaring met de Mechwarrior games? Dit vergelijken met Titanfall gaat niet op, deze serie draait niet om Call of Duty-achtige rollercoaster ride actie. Het was altijd meer een sim waarbij het customizen van je 'Mechs centraal stond. Strategie en beheersing van alle functies van je 'Mech in plaats van dom knallen. Mijn hart gaat in elk geval al sneller kloppen bij het zien van vertrouwde elementen in een fris jasje. Ik kijk er enorm naar uit om na ruim 10 jaar weer een Mechwarrior single player campagne te mogen spelen. Mechcommander verdient ook een reboot!
Ik hoop op VR ondersteuning. Geeft toch een extra dimensie aan dit soort games.
Dat zit ook in Mechwarrrior Online, dus dat zal wel goed zitten, zelfde geld voor HOTAS support. De uitgever is wel wat gewend qua Mechwarrior fans dus zal dit vast niet vergeten.
Dat is niet per se een zekerheid hoor:
"De game wordt ontwikkeld ... door een team dat los staat van de mensen die aan MechWarrior Online werken"
Als dat zo los zou staan, dan hadden die assets niet zo vreselijk geleken op die van MWO ;-) Waar ik op doel is dat de developer de Mecwarrior fans kent en weet wat ze willen. VR en HOTAS support. Moet je maar eens op de MWO forums kijken wat voor cockpits de spelers hebben gebouwd.
Verschil in team maakt niet uit, ze kunnen allemaal wel bij de assets van het bedrijf. Anders zou dat ook niet logisch zijn. Ik geloof alleen niet dat het daadwerkelijk een ander team is. Net zoals met het vorige project wat geflopt was (die space shooter) en door de vele leugens die PGI al heeft gegeven tijdens de ontwikkeling van MWO.

Ze zouden gek zijn de assets niet te gebruiken, de mechs zijn het enige wat echt goed is aan MWO en wat aandacht heeft gehad.

Het is een demo, iets wat ze in elkaar hebben geflanst en nog verre van af is, een proof of concept. Als je naar de Raven kijkt, zie je dat de cockpit niet bestaat en alleen een blauwe kleur heeft als glas. Ook de textures zijn niet van de kwaliteit uit MWO nog, dit lijkt op een zelfgeflanste texture/de low texture ipv de high/ultra.
Yes please, en dan A.U.B ook de mogelijkheid om alle knopjes in te drukken!
Ow yes! Met full vr controller support
please dont suck please dont suck.. ik ben een hevige Mechwarrior fan, echter de laatste (online) was om te huilen :(. Dan was de fan made gebaseerd op Crysis (http://www.mechlivinglegends.net/) een stuk beter!

en zoals hierboven vermeld zou VR wel leuk zijn, maar ik vrees dan wel voor misselijkheid.. :D

[Reactie gewijzigd door Icekiller2k6 op 5 december 2016 10:18]

MWOnline was weinig mis mee. Totdat Piranha alle beloftes die ze aan hun founders gedaan hadden braken, en voor de botte moneygrab gingen. Nu zuigt het.
Ik vertrouw Piranha niet verder dan ik ze kan gooien, die krijgen geen cent meer van me.
(voor de duidelijkheid: Ik ben Legendary Founder)

[Reactie gewijzigd door EelcoG op 5 december 2016 10:59]

Ik hoor daar een hele hoop klachten over, wat zijn ze precies niet nagekomen?

Ik heb me in het verleden prima vermaakt zonder Founder te zijn met MWO, dus ben zeer benieuwd hoe ze het precies kapot hebben gemaakt.
De belangrijkste is de moneygrab. Er was beloofd geen pay-to-win.

Dat ging eigenlijk al mis bij een van de eerste premium mechs die je kon kopen (met een lay-out die alleen in betaalde versie beschikbaar was), en daarna met al die modules, die alleen in theorie nog bereikbaar zijn zonder bij te betalen. Maar als je in de praktijk 200 uur moet spelen voor 1 van de 20 (stapelbare) modules, die allemaal een voordeel bieden tijdens het gevecht, dan kun je je afvragen in hoeverre dat nog grindbaar te nomen is. Nog afgezien van enkele die wederom alleen tegen betaling beschikbaar zijn.
Kijk, dubbel xp voor een premium account, helemaal prima. De schoorsteen moet ook roken. Maar de verhouding grind/betalen is helemaal uit balans getrokken.

Verder nog een lijst andere beloftes, die telkens worden uitgesteld in ruil voor het volgende pakket "premium mechs" etc.

Mijn online spel is tegenwoordig Robocraft. Daar valt voldoende op aan te merken, maar ze houden zich wel aan hun woord.
Graphics zijn okay. Maar het vloeit gewoon niet echt lekker. Maarja....alpha(?)
tja... wat voor snelheid/gameplay verwacht je dan bij een vervallen robot die aan het nodige onderhoud toe is? dat het klunky aanvoelt is in dit geval opzettelijk denk ik.
Yup, er zijn in mechwarrior online (ja ander team weet, maar het lijkt mij dat de mechs min of meer hetzelfde werken) ook gewoon snellere mechs met jump jets etc, daar komt nog bij dat je redelijk veel kan zelfs met een grotere mech afhankelijk van hoe goed je de controls beheerst
OOOOH!!!! Heb zeer goede herinneringen aan MW2: Mercaneries.
Als deze in de buurt komt dan komt deze er wel bij mij.
Alleen deze keer niet in die missies trappen die megaveel credits geven voor een simpele klus. :+
Awsome! Ben zelf net iets te jong om de laatste te hebben gespeeld, maar ik speel met veel plezier mechwarrior online, en als de customization, details en mechanics even uitrgebreid zijn wordt het gewoon een geweldige game, kan niet wachten! (al blijf ik wel sceptisch tot er een betrouwbare review uit is)

Edit : Typo

[Reactie gewijzigd door Overlord2305 op 5 december 2016 10:15]

Mechwarrior 4 heb ik kapotgespeeld, hier zou ik weer een joystick voor aanschaffen!
geweldige games waren het, veel vrijheid en modbaar :)

grafisch maakt het mijn iet uit, hoeft van mij niet supergoed eruit te ziet en VR is een dikke plus punt voor mij.

dit ga ik volgen :D
Wow.... Verrassing. Ik heb Vengeance en Mercenaries toen doodgespeeld in multiplayer, hopelijk wordt dit weer een return to form....

MWO was toch niet echt goed te noemen. Veel te verder naar 'instant action' geneigd in plaats van de iets langzamere tactische actie in Mw4.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*