Teardown toont binnenkant onaangekondigde PlayStation 4 'slim'

In een video is te zien hoe de nog niet officieel aangekondigde kleinere versie van de Sony PlayStation 4 uit elkaar wordt gehaald. Het filmpje toont hoe Sony de componenten heeft weggewerkt en laat ook zien dat de console een kleinere chip heeft.

De teardownvideo is op YouTube gezet door Links-Tech, ontdekte Kotaku. Een tweede deel laat het moederbord van dichterbij zien. Daaruit is op te maken dat het pcb van de nieuwe PS4 een stuk kleiner is dan dat van de originele PlayStation 4. Ook is te zien dat de chip kleiner is dan bij de huidige console.

In de kleinere PlayStation zit hoogstwaarschijnlijk, net als in de Xbox One S van Microsoft, een op 16nm gebakken chip, terwijl dat in de PS4 nog een 28nm-soc is. De kleine PlayStation 4 moet daardoor zuiniger zijn. Wat prestaties betreft zijn er naar verwachting geen verschillen.

Sony levert een vernieuwde controller mee, die aan de bovenkant licht in verschillende kleuren kan weergeven, wat bij de huidige controller alleen aan de achterzijde kan. De knoppen en afmetingen van de controller zijn ongewijzigd.

Een langzame versie van twintig minuten is via deze link te bekijken

In augustus wisten sommige mensen al de hand te leggen op de nieuwe console, hoewel Sony hem nog niet heeft aangekondigd. Zodoende verschenen er al besprekingen van de kleine PlayStation 4 op internet. Het is nog niet duidelijk hoe het nieuwe model gaat heten; veelal wordt de console 'PS 4 Slim' genoemd, maar die naamgeving staat niet op de doos.

Vermoedelijk kondigt Sony de compacte PS4-opvolger woensdagavond rond 21 uur aan. Sony houdt dan een PlayStation Meeting, waarbij misschien ook de PlayStation '4.5' of 'Neo' wordt onthuld. Die console krijgt snellere hardware dan het huidige model en de kleine variant.

Mogelijke PlayStation 4 slimMogelijke PlayStation 4 slimMogelijke PlayStation 4 slim
Mogelijke PlayStation 4 slimMogelijke PlayStation 4 slim
Mogelijke PlayStation 4 slimMogelijke PlayStation 4 slimMogelijke PlayStation 4 slimMogelijke PlayStation 4 slim

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-09-2016 • 16:30

95

Reacties (95)

95
91
46
3
0
39
Wijzig sortering
Wat ik mij afvraag is kan hier op de slim ook een normale ps4 controller worden aangesloten?
Wat voor gedachtekronkel maak je dat je je afvraagt of er op een PS4 slim een PS4 controller kan worden aangesloten?
Sony wil het compatible met elkaar houden dus ja, ook draadloos.
Het is wel slim van Sony als ze de Slim variant naast de Neo aankondigen. Ben benieuwd wanneer de Neo dan uit moet komen, beter brengen ze het eerder uit dan de Xbox ''Scorpio''. ;)

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 24 juli 2024 01:39]

Volgens verschillende bronnen komt de PS Neo nog dit jaar. Persoonlijk lijkt mij het aannemelijk dat de console samen met de PSVR op 13 oktober wordt gelanceerd.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 24 juli 2024 01:39]

december voor dat kerst begint zal een betere launge datum zijn.
Of althans rond die periode meer kans maken een hele meuk van die dingen te kunnen gaan verkopen.
Gelanceerd in de winkels ja, aangekondigd worden ze vanavond om 21:00
Omdat de nieuwe "generatie" een performance boost is tegenover de huidige consoles en verder niet vernieuwend is lijkt het me niet dat je dan de eerste wil zijn, want dan kan de concurrent het net even wat beter doen.
Wat als we de rumours moeten geloven ook gaat gebeuren gezien Scorpio zegt dat het 6TFlops in GPU zal brengen vs de 4.19 van de Neo. Hoogst waarschijnlijk zal Scorpio ook een andere CPU architectuur hebben gezien deze pas volgend jaar komt.
Naar aanleiding van het artikel ben ik toch wel benieuwd naar de verlichting van de vernieuwde controller.

Moet zeggen dat ik het design wel redelijk prima vind. Ziet er uit als een leuke vervangen voor mijn huidige PS4. In ieder geval makkelijker schoon te houden :p
Hier is een duidelijke foto van de nieuwe verlichting:
Click!

Hoewel nieuw... het gaat om dezelfde led als de originele controller. Alleen de lens is doorgetrokken naar de voorkant zodat ook hier het licht zichtbaar is.

[Reactie gewijzigd door Rexus op 24 juli 2024 01:39]

mwa, was al blij dat ik die verlichting niet zag (geen PS camera hier, dus die verlichting heeft voor mij ook geen toegevoegde waarde) en nu gaan ze die meuk ook al op de bovenkant zichtbaar maken :{

[Reactie gewijzigd door Yucko op 24 juli 2024 01:39]

Hier het zelfde, het licht hoeft voor mij echt niet dat vreet alleen maar batterij. En je kunt hem niet eens uitzetten, wat ik rond uit belachelijk vind. Al kan je het wel dimmen.
in sommige spellen is het licht wel handig hoor :)
Het helpt in multiplayer op de bank om uit te vinden wie welke kleur is. Verder kent het weinig toegevoegde waarde hoewel ik het persoonlijk wel tof vind dat s'nachts de halve huiskamer groen kleurt wanneer ik in Fallout m'n Pip-boy erbij pak.

Verwacht niet dat er mensen zijn die de PS4 kopen wegens de verlichting van de controller.
Nog andere verbeteringen aan controller?
Uwe hoogheid,

Tot zover bekend niet, maar het is de tear down afwachten om te kijken of deze revisie ook direct wat interne zaken aanpakt.
Waarom zou je je PS4 willen vervangen voor een SLIM? :)

MEGA Offtopic... Ik hoop (en ik weet het... wishful thinking) dat de NX compatible wordt met XB1 en PS4. Handheld Nintendo NX systeem en wanneer 'Connected" Nintendo Games op XB1 en/of PS4 maar uitsluitend met hun eigen controller namelijk de NX.

Ok, genoeg gedroomd!
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Nintendo is nu niet bepaald geïnteresseerd in crossplay laat staan compatibiliteit met de concurrenten als het op consoles aankomt.

Daarnaast gaan Microsoft en Sony hier ook niet in mee natuurlijk. Nintendo is a loss cause (voor mij na het Wii-U debacle).
Logische vooruitgang, al is de design wat cheaper (in de lijn met de vorige "slim" producten dus) en ik hoorde dat de optische audio aansluiting ontbreekt.
Nu snap ik dat er mensen zijn die een optische kabel gebruiken, maar wat is daar boven het gebruik van HDMI het voordeel van? De kwaliteit van HDMI is beter en eventueel kun je van je TV het geluid terugbrengen naar je versterker via een optische kabel. Of kies voor een AV-receiver, dan heb je enkel nog HDMI nodig...
Geluid van HDMI beter? Onzin, het is licht wat er door een optische kabel gaat. Het kan niet verstoord worden en kan geen vertraging oplopen. Want er is niks sneller dan het licht, in ieder geval niet dat wij weten.

Mijn versterker heeft alleen maar optische aansluitingen, want dat levert voor mij het beste geluid. Hdmi zit er niet op dus in mijn geval zou ik het dan inderdaad via de tv moeten laten lopen, dat is omslachtig en levert juist verlies op en vertraging, wat overigens nauwelijks hoorbaar is.

Edit: Ook zoals hierboven aangegeven; ik ga geen versterker van 700 euro vervangen om er op achteruit te gaan. Dan hoop ik dat de neo wel optisch krijgt en investeer ik wat meer.

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 24 juli 2024 01:39]

Ik baseerde mijn uitspraak van hier:
Both HDMI and optical pass digital audio from one device to another. Both are better than analog (the red and white cables). Both can pass multi-channel audio, like Dolby Digital. Both cables can be had pretty cheap.

The biggest difference is that HDMI can pass higher-resolution audio, including the formats found on Blu-ray: Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. These formats can't get transmitted across optical.
Die vertraging lijkt mij verwaarloosbaar. Ik stelde de vraag echter, was oprecht geïnteresseerd. Inmiddels voldoende door iedereen beantwoord ;)
Ik kan beamen dat die vertraging niet ok is inderdaad. Soms kun je die vertraging wel tweaken via je tv, geloof ik, maar ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt.
Dat zeggende gebruik ik nu ook hdmi naar tv, waarna het naar een 3.5 audio jack uit gaat
Ja dat klopt het licht er ook aan wat voor een versie hdmi je hebt.
Je hebt 1.3,1,4 en sinds een paar jaar 2.0.
Vanaf 1,3 gaat er ook audio doorheen voorheen dus niet.
En het is gewoon zo als je een hdmi op je computer aansluit met bijvoorbeeld je tv, en als je dan je boxen uitplugd van je computer dan zoekt de hdmi kabel de korste uitweg naar een ander apperaat waar je je hdmi hebt aangesloten ,in dit geval je tv.
Dus op het moment dat je de speakers van je pc uitzet moet er geluid uit de tv komen of althans waar die is aangesloten kan ook bijvoorbeeld je versterker zijn en dan zal het geluid dus van je hifi systeem of althans uit je huiskamer boxen moeten komen.

En hoe snel het er doorheen gaat zal me een worst zijn.
Het hoeft niet snel te zijn.
De interface van je harddisk ja die moet wel snel zijn, omdat sommige magneet schijven nog zo traag zijn.
Speel eens Rocksmith, en je merkt de vertaging wat zeer vervelend is.
dat is de input lag van de TV, Lag in geluid is verwaarloosbaar
Receiver ertussen die vaak wel een optie hebben om geluid delays te corrigeren, mocht je TV dat niet kunnen.
Lees mijn reactie boven. Wat jij beschrijft, Dat licht beter is, klopt voor geen kant. Het zijn 1tjes en 0tjes die door gegeven worden. Of dat nou optisch is of niet maakt niet uit. Optisch heeft wel het voordeel dat weinig tot geen het "interference" heeft met andere bronnen.(maar kan makkelijker breken) Echter is optisch niet instaat om HDMI kwaliteit qua lossless te kunnen evenaren simpel weg omdat er te weinig bandbreedte is...

dus ja een nieuwe receiver is voor velen de enige oplossing als je hd formaat wil beluisteren (behalve 2.0) Echter is 700€ niet echt veel voor een kwaliteit receiver.

[Reactie gewijzigd door LockeNL op 24 juli 2024 01:39]

Voor de helft heb je al een uitstekende 5.1 receiver met HDMI hoor. Je kan beter meer geld in de speakers steken.
Uiteraard ligt er aan wat iemand als kwaliteit bestempeld is subjectief. Mijn mening is anders 350€ is wel extreem low end. Onder de 1000€ zie ik (huidige modellen) echt geen versterkers die zowel muziek als HT goed weten te brengen. (als je voor een receiver gaat en niet voor separaten) degenen die het dichts in de buurt komt is de SR7010 /11
Bandbreedte optisch ligt hoger dan koper. HDMI ondersteunt meer standaarden dan toslink.
Optisch in theorie ja maar niet in Toslink
HDMI kan hogere bitrates, meer/betere codecs en meer geluidskanalen aan. Dat is in mijn ogen toch echt beter dan toslink.
Licht van een optische kabel kan evengoed verstoord worden als een normale kabel hoor, breuken ed. Een goede HDMI kabel heeft ook echt geen last van straling van buitenaf, dus wat dat betreft is een optische kabel echt niet beter.

Latency ligt ook maar net aan de controllers.

Kortom, optical is gewoon verouderd en vereist (meestal) veel ste dure apparatuur. HDMI is beter, goedkoper en beter ondersteund. Als je nieuwe apparatuur aanschaft zal je gewoon rekening moeten houden dat je je oude zooi weg mag gaan doen.
Optical is verouderd inderdaad maar er zijn vast heel veel mensen met een pre-hdmi receiver, die vaak alleen analoog én optisch/coax ondersteunen. Door het toevoegen van die ene optische uitgang kunnen deze mensen ook genieten van 5.1.

Waarom zou je dat die mensen willen onthouden?

Dat HDMI goedkoper en beter ondersteunt is ben ik het dus ook niet mee eens.

[Reactie gewijzigd door Ramon op 24 juli 2024 01:39]

Dat wat je zegt klopt ten dele. Optisch is gelimiteerd qua bandbreedte. Over HDMI kan een veel hogere bitrate en dus kwaliteit en meer channels. Dus met een PS3 heb je al baat bij HDMI audio (true hd, dts-hd/master voor blu-ray en games). Voor dts en dolby digital voldoen beide uitgangen, geen verschil hierin.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 24 juli 2024 01:39]

Geluid van HDMI beter? Onzin, het is licht wat er door een optische kabel gaat. Het kan niet verstoord worden en kan geen vertraging oplopen. Want er is niks sneller dan het licht, in ieder geval niet dat wij weten.

Mijn versterker heeft alleen maar optische aansluitingen, want dat levert voor mij het beste geluid. Hdmi zit er niet op dus in mijn geval zou ik het dan inderdaad via de tv moeten laten lopen, dat is omslachtig en levert juist verlies op en vertraging, wat overigens nauwelijks hoorbaar is.
Optical S/P-DIF is altijd al meer marketing geweest dan praktisch, in afgelopen decennia hebben genoeg fabrikanten gehamerd op 'glasvezel' als superieur drager van data. (wat op zich ook wel waar is), zie deze reactie als mooi voorbeeld. Tenzij je lengtes van 25meter en langer aan het gebruiken bent, heeft optical audio alleen maar nadelen.
Optical audio geeft namelijk 2 extra vertaalslagen, elektrisch naar optisch, en dan na transport weer optisch naar elektrisch.
Dit kan zoals reeds gemeld een kleine vertraging geven, maar het voegt ook Jitter toe, en dat is dus een verlies van geluidskwaliteit.
En ja, er zijn mensen die makkelijk in blind testen het verschil kunnen aantonen tussen optisch en coaxiaal S/P-DIF.
Dus, als het kabeltje niet langer is dan een paar meter, is optisch toch echt wel het minst geschikt. Relatief gezien dan, 99,9% van de mensen horen het verschil toch niet.
Ah dat wist ik dus niet, ik altijd maar denken dat optisch kwalitatief gezien veruit superieur was tegenover andere middelen. Dankjewel
Het is dan ook niet helemaal waar....

S/PDIF is vanuit de specificaties niet geschikt voor afstanden langer dan 10 meter, (zowel optisch als coax hebben deze zelfde limiet!) dus langer dan 25 meter is, ook optisch, géén goed idee, dan moet je naar iets anders uitkijken. Omzetten naar AES3 is dan een oplossing.

TTB.
Ligt eraan of je hem in bochten legt of recht.

Recht treden er amper reflecties op en zou je hem een aantal kilometer ver kunnen leggen (denk aan glasvezel kabels op zeebodem), gebogen neemt de afstand drastisch af ja.
De kabels die gebruikt worden voor S/PDIF zijn niet te vergelijken met de glasvezelkabels die gebruikt worden voor transport van data over langere afstanden. Appels/Peren. Gaat langer dan 10m werken? Misschien wel misschien niet maar het valt in ieder geval buiten de specificaties. Kilometers overbruggen kan met glasvezel natuurlijk zeker maar gaat met S/PDIF over Toslink kabeltjes echt niet werken. De kabels zelf hebben niet de daarvoor benodigde eigenschappen.
Geluid via HDMI is wel degelijk beter de betere hedendaagse standaarden kunnen niet meer via de optische kabel namelijk.

Als je nog oude spullen hebt staan is optisch natuurlijk prima verder maar als je wat moderners hebt staan voldoet het toch al niet meer.
Even een voorbeeld van mijn Philips tv: Bij Guitar Hero merkte ik dat het geluid niet 100% synchroon liep met het beeld, nu is dit in dat spel een soort van aan te passen, maar dat kan in de meeste games dus niet. Er zit simpelweg vertraging als de flow PS4-TV-Audiosysteem is. Ook met het kijken van films had ik hier last van (ongerelateerd aan de PS4).

Na een optical kabel aangesloten te hebben (naast de HDMI voor beeld) liep alles WEL synchroon en dat scheelde nogal wat ergernis.
Zelfde verhaal met 'rocksmith', al geloof ik dat in het boekje bij de game zelfs de ouderwetse tulp-aansluitingen werden aangeraden.
Oude apparatuur zonder HDMI-aansluiting op receiver of optisch uit op televisie. Daarnaast sluit ik dingen liever rechtstreek aan zonder afhankelijk te zijn van externe apparaten, waaronder een televisie.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 24 juli 2024 01:39]

Ik heb een optische kabel van de ps4 naar mijn geluidskaart lopen. In die geluidskaart kan geen HMDI. Zo heb ik geluid van mn ps4 over mijn pc geluidskaart heen lopen. Waardoor ik dus muziek/skype e.d van mijn pc tegelijk met ps4 geluid kan horen.
Sommige mensen hebben nog apparatuur staan die ze niet zo maar willen vervangen. Kan best zijn dat mensen een receiver hebben zonder HDMI en een TV (of beamer) zonder optisch uit.
Hoewel volgens mij de meeste LCD TV's wel een optical out hebben (ik heb een goedkope Samsung van 300,- uit 2010 die dit zelfs heeft), blijft het alternatief ook gewoon de headphone aansluiting anders...
Vaak geven die optische aansluitingen van de TV alléén stereo als output helaas.
Daarnaast is de headphone-aansluiting analoog en veel gevoeliger voor vervorming door (slechte) kabels dan de (dus digitale) toslinks.
Zoals eerder vermeld, ik gebruik een draadloze koptelefoon (X41) die een losse unit nodig heeft die ik via optical heb aangesloten op mijn ps4. Met die nieuwe doos kan ik dat niet meer doen...
Ook het opdelen van geluid / video.
Dat je de hdmi voor video naar je TV slingert, hoeft niet automatisch te betekenen dat je 't geluid ook daar naartoe gestuurd wilt hebben. Misschien wil je die wel naar een receiver sturen die geen hdmi aansluiting heeft bijv.
Veel high-end headsets moet je met optical aansluiten aan de PS4, bijvoorbeeld de Astro A50. Deze kan je dus niet meer gebruiken met de goedkopere PS4.
Dus wel. Kan gewoon via mijn eminent mediacenter puur via optical out een dts 5.1 of dd 5.1 signaal naar mijn versterker sturen die alleen via optical is aangesloten.
Klopt niet!

Je kunt gewoon 5.1 over een optische kabel krijgen. Zowel dolby digital als DTS. Wat niet kan zijn de *HD varianten.
oh.
Ik heb al sinds jaar en dag dat ik DTS-HD via optical van pc naar receiver laat gaan.
Dit word door receiver (marantz) herkend als DTS-HD --> rood icoontje.
Het afgespeelde geluid is in DTS-HD kwaliteit.

(voor zover ik weet althans)

[Reactie gewijzigd door playah007 op 24 juli 2024 01:39]

Hier wat bronnen die bevestigen dat dit techniek gezien niet mogelijk is:

http://www.cnet.com/news/...-audio-connection-to-use/
http://hometheaterreview.com/dts-hd-master-audio/ (core track kan dus wel, maar dat is reguliere DTS)
https://www.engadget.com/...and-dts-hd-with-your-ps3/
http://www.avsforum.com/f...players.html#post15067486

Kortom: Een optische kabel(/connector/chip/implementatie) zoals deze geïmplementeerd is op onze geluidskaarten, TV's en versterkers heeft er de bandbreedte niet voor.

Ik weet niet waarom het lampje van DTS HD aan gaat op je versterker, maar het betekent in ieder geval niet dat het input-signaal DTS HD is. Wellicht staat er een soort equalizer-effect aan waardoor je versterker upscalet o.i.d.

[Reactie gewijzigd door DJFliX op 24 juli 2024 01:39]

Dat is helaas niet mogelijk. SPDIF (sony philips digital interface) wat gebruikt wordt kan geen "lossless" lees HD meerkanaal aan. Simpelweg omdat de bandwith niet breed genoeg is. 2.0 lossless kan wel. Ik denk ook dat je niet DTS HD bedoelt maar een andere lossy DTS variant.
Interessant dat het energieverbruik naar beneden gaat ik hoop dat ze met dit compacte formaat ook wat aan de geluidsproductie hebben gedaan. Vind hem altijd erg aanwezig.

Die discussie telkens over optisch, is gewoon ouderwets. Vernieuw je apparaat. Er zit ook geen tulp aansluiting meer op. Ze kunnen niet tot in den treure die aansluitingen ondersteunen en je kunt altijd nog een converter of oude ps4 kopen.

Op een gegeven moment is een bepaalde aansluiting niet meer interessant voor het gross en komt hij er dus niet meer op.

Hopelijk morgen meer informatie!
Ja leuk met je opmerking, maar ik ben zo een gamer die speelt met een headset waarbij de hoofdunit aansluiting via een optical aansluiting moet worden aangesloten aan de ps4.

Een optische aansluiting is niet ouderwets. Hoe kom je erbij ??

Sony staat er bekend om om bij elke revisie update opties te verwijderen. Ik zeg als voorbeeld mijn allereerste FAT ps3 versie. Unix pleite, Alle sd/memory kaart aansluiting pleite, usb poorten pleite, ps2 conversie pleite...
De tweede revisie is dan ook meestal een stuk goedkoper en gericht op de massa, die niet om dat soort features geeft. Nu je het weet, kun je ervoor kiezen om toch het vorige model te kopen of hem links te laten liggen.

En ze voegen ook features toe, maar daar hoor je mensen dan minder over, zoals ingebouwde netwerkadapter in ps2 revisie, 5ghz wifi schijnbaar in deze slim (gerucht), controller licht dat voor gebruiker zichtbaar is in deze, hdmi CEC in ps3 slim, intern geheugen in vita 2000, etc.
Wat mij opvalt is dat er geen heatpipes door de heatsink lopen. Ben benieuwd tot in hoeverre dit een impact heeft op de cooling prestaties, en geluidsproductie, in combinatie met de drie shrink.
De heatpipes zijn ook meer en deel als transport bedoelt. Gezien hier het koelblok rechtstreeks op de te koelen elementen zit heb je ook geen transport en dus geen heatpipes nodig.
Wat je bij normale CPU koelers ziet is dat ze toch wel vaak tegenwoordig heatpipes gebruiken voor een betere afvoer van warmte (warmte wordt sneller en beter verdeeld over de heatsink). Maar deze zijn ook hoger en groter ;)

Misschien dat het bij dit formaat heatsink minder uitmaakt of het is uit kostenoverwegingen niet gebruikt (duurder qua materiaal / koper) en simpelweg niet nodig is qua temperatuur.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 24 juli 2024 01:39]

Het lijkt me meer een kostenoverweging in desktops dan dat het echt veel praktisch nut heeft.

Vroeger, toen het design allemaal niet zo uitmaakte, had je gewoon een blok aluminium op je CPU zitten.

En het feit dat de stock/boxed coolers van Intel en AMD ook niet veel meer zijn dan dat toont aan dat het niet echt meer nut heeft om er een cooler van 50 euro op te knallen met x-mm dikke heatpipes en 100g aan koelbladen.
Het oppervlak wordt groter en is dan met minder moeite beter te koelen.
En omdat men geen stofzuiger onder het bureau willen horen met een overgeclockte quadcore op een stock koeler komen er van die mooie design coolers met hele boeiende heatpipe constructies.

Als je dergelijke koelmogelijkheden wilt hebben zonder heatpipes krijg je een blok beton op je CPU en geen mogelijkheid om dat goed af te kunnen voeren omdat je de fans nergens kwijt kunt anders dan aan de bovenkant.

Bij deze PS4 slim is er ruimte zat, de fan zit aan de zijkant van de koelribben en blaast de lucht dus efficient door het koelblok heen. En zoals gezegd rechtstreeks op de chips, dus geen onnodig transport nodig middels heatpipes.
Dit design vind ik al aanzienlijk prettiger voor de ogen dan dat hoekige model.
De vraag is of mensen behoefte hebben aan dit kleinere model en niet de snellere variant zullen willen.
Daarnaast zit er € 100 verschil tussen de slim en de neo varriant (slim € 299 terwijl er voor de neo €399 wordt gevraagt).
Dat is op zich wel een groot verschil, kan begrijpen dat mensen dan voorkeur hebben voor de slim variant.
voor de € 100 meer voor de neo heb je wel een snellere processor, betere videokaart en betere geheugen management (die tevens sneller is) in je ps4 zitten.

ps4 neo zou tevens 4k moeten ondersteunen en beter met de vr om kunnen gaan mocht je die willen hebben van de ps.

De vraag is of je dit de € 100 waard vind of niet.
Het er voor over hebben zeker, maar het geld beschikbaar hebben hiervoor is helaas niet voor iedereen zo makkelijk.

Nu is het slechts speculatie dat het maar €100 verschil zou zijn, misschien wordt de slim wel €199 of €249...

Zeker in landen als China, India, Rusland, De VS, Oost europa etc... Liggen de lonen veel lager en kan gewoon niet iedereen een NEO aanschaffen. Maar willen ze wel graag een console.
Dezelfde games spelen als je vrienden maar met een iets mindere kwaliteit, niks mis mee toch?
Begrijp al te goed dat niet iedereen het geld er voor over hebt (kan niet voor iedereen spreken om de neo te nemen).

Echter zal ik waarschijnlijk zelf voor de slim variant gaan, vind die goed genoeg.
In dat geval raad ik je straks tijdens de release van de slim een normale ps4 te kopen.
Dan krijg je nagenoeg hetzelfde voor aanzienlijk minder geld.
Waar staat dat sony 399 voor de neo vraagt?
stond op diverse sites waar deze info staat, google is your friend (tot op bepaalde hoogte ;)).
o.a. op de volgende site staat deze info:
http://www.techmania.nl/2...en-ps4-slim-prijs-bekend/
huh? volgens mij zijn er nog geen prijzen bekend gemaakt (hell, deze consoles zijn niet eens officieel aangekondigd) dus waar jij deze wijsheid vandaan haalt :?
zo hey, sorry hoor dat ik je 2e reactie even over het hoofd gezien had :O

maar vind je het heel erg als vooralsnog weinig waarde hecht zonder een uitspraak/bevestiging van Sony?
Het prijs verschil is nog niet helemaal bekend. Maar kan me voorstellen dat kinderen/pubers met enigste inkomsten bron hun verjaardag nogal op de kleintjes letten. dat is een grote doelgroep die meestal pas een console kopen midden in de generatie omdat het dan een goeie prijs heeft.
Anoniem: 712393 6 september 2016 16:52
Word de prijs ook kleiner ?
APU/CPU mounting bracket met 2 bevestiging punten. Ehm... hopelijk krijgen we niet een Xbox 360 achtige taferelen. Die bevestiging was ook niet al te best waardoor pcb krom ging staan met alle gevolgen van dien
Hoewel ik meer geïnteresseerd ben in de Neo is dit natuurlijk een logische stap van Sony. De productie kosten zullen omlaag gaan waardoor de slim versie goedkoper kan worden aangeboden dan de huidige PS4.

Ik verwacht dat de slim voor 249 Euro verkrijgbaar zal zijn..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.