Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties
Submitter: Zeror

Het lijkt erop dat Telltale Games achter een teaser zit die met Mr. Robot te maken heeft. In de teaser is een berichtendienst te zien voor Android en iOS, die op 17 augustus uitkomt en luistert naar de naam 'E Corp Messaging'.

De video werd in eerste instantie via Twitter gedeeld met een account dat sinds juli actief is onder de naam @ecorpmessaging. Telltale deelt de video ook via zijn Facebookaccount, wat erop kan wijzen dat het de maker is van de 'dienst'.

17 augustus is de eerste dag van de Gamescom in Keulen, die duurt tot en met zondag 21 augustus. Telltale werkt op dit moment aan veel verschillende games: een nieuwe Batman-serie, het derde seizoen van The Walking Dead, misschien een productie rond The Hunger Games of Twilight, een Game of Thrones-episode en een verhalende Minecraft-spin-off.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

een ICT gerelateerde serie waarbij 'het klopt' _/-\o_ ieder ip/url kun je irl resolven en verwijst naar online video, cryptische boodschappen of andere eastereggs.
Meer in topic [Serie] Mr. Robot
benieuwd hoe deze game uitpakt, take down evil corp :+

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 11 augustus 2016 10:49]

Niet helemaal :-P

http://community.badvolta...9b64d50e6f959c74b399f.jpg

Die ga jij niet resolven.
Echter hebben ze op Twitter uitgelegd dat ze hier geen echt bestaand IP mochten gebruiken, dus dan maar 1 buiten de 0-255 range.
Dat is apart aangezien ze op veel plekken juist wel bestaande adressen gebruiken waar jezelf ook nog iets mee kan na het kijken van de aflevering. Kijk bv eens naar http://imgur.com/gallery/RKRAi of bijvoorbeeld de QR code die echt maar 1sec te zien is die ook daadwerkelijk iets doet: http://www.garbage-file.c...episode-1-easter.html?m=1
Toch is het zo. Een stukje uit dit interview:

http://www.vulture.com/20...g-unusually-accurate.html
There was a huge online audience that revolted at the idea of an IP address that doesn’t exist — in one of the scenes, there is an octet above 255, which would not be a proper IP address, and there were many people who screamed about that. The story behind that is simply that legal would not let Sam publish a real IP address because that would be irresponsible and inappropriate. Sometimes you lose those battles, and Sam had to put a bad IP address in the scene.
Ik lees het ook net. Blijkbaar is dat in latere afleveringen wel gelukt om echte adressen te gebruiken waar wij als kijker ook naar toe kunnen voor wat easter eggs :)
Precies. Het haalt de realisme er toch uit, dan maar investeren in vaste IP-adressen om te gebruiken. En ik moet zeggen, ik laat er ook WHOIS op los hehe. Of een QR code scannen van de TV. :-P
Ik ben juist gestopt met kijken omdat na een paar afleveringen Mr Robot verzandde in dezelfde onzin als alle andere films en series. De belofte van de eerste paar afleveringen konden ze niet vasthouden.
Mr Robot verzandde in dezelfde onzin als alle andere films en series
Zoals?

Wat realisme betreft, is er volgens mij weinig dat kan tippen op Mr Robot atm.
1 dooddoener voor mij: als ze gaan inbreken in het data center en gewoon de auto ergens random neerzetten op een straatje op het "zwaar bewaakte terrein". En dan blijven er 3 (?) in de auto zitten druk bezig met een laptop.

Ik vind het de serie met de realistische IT maar voor mij maakt dat nog geen geweldige serie. Vooral qua karakters vond ik het meer "typtjes" bij elkaar geplakt zonder dat duidelijk is waarom ze zo zijn.

Vooral het Wellick koppel, lijkt regelrecht uit House of Cards te komen.
De aflevering van het data center vond ik ook minder, maar de rest kan ik wel waarderen. Hoe kan het dat het datacenter niet vol hangt met cameras? Dat er niet iemand wordt gewaarschuwt als de brandtrap deur wordt geopend? (Die voor veiligheidsredenen zowieso niet op slot had mogen zitten trouwens)
Hij laat overal zijn vingerafdrukken achter trouwens.
Maar in ieder geval is het niet zo dat hij zonder moeite de server ruimte in kan lopen zoals in de meeste series en films kan.
Dan heb je toch echt wat gemist. Het einde van MrRobot is namelijk nogal spectaculair.:D

[Reactie gewijzigd door CptMeatball op 11 augustus 2016 13:35]

Is het niet beetje vreemd om zo over de andere aflevering te oordelen, als je ze niet gezien hebt?

Misschien dat de stijl je niet aanspreekt, maar zoals hieronder al wordt gezegd, dat is dan puur persoonlijk.. want er is inderdaad geen enkele IT-gerelateerde thriller (film of serie) die ook maar in de buurt komt van MrRobot als het gaat om in beeld brengen van de techniek en de psychische "problemen" die vaak geassocieerd worden met hackers..

Het blijft fictie.....

Of toch niet? :+
Een van de beter series op dit moment. Interessant topic en geniaal acteer werk!
Wat juist ook erg goed is, dat de actuele exploits en vulnerabilities gebruiken. Dus de termen komen de meeste IT'ers ook bekend voor uit het hedendaags leven op het moment. Het is bijzonder te noemen hoe snel zij binnen de serie anticiperen op wat in het echte leven uit lekt, of wordt ontdekt. Vaak is de eerst volgende aflevering daar al op gebaseerd. Heel raar.
Inderdaad heel knap dat ze zo actueel zijn! Naar mijn idee zitten er ook daadwerkelijk IT'ers aan tafel bij de schrijvers.
Wij behandelen op onze opleiding verschillende exploits die in de serie gebruikt worden of ongeveer gelijk zijn.
Bepaalde hack scenes zijn ook goed uitgevoerd (qua uitvoer van het scherm) met behulp van daadwerkelijke hackers die de beelden maken voor de show en dit wordt afgespeeld op het scherm met Elliot aan het toetsenbord.
Dat maakt het een stuk realistischer.

(In plaats van nonsense terminals met lappen code automatisch laten scrollen met mach-10.)
Ze hebben hulp van een team waar een aantal hackers in zitten samen met mensen van de cybercrime divisie van de FBI. Dat is dus erg goed geregeld.
Gaaf dat ze er zoveel aandacht aan besteden.
Ook vind ik dat de acteurs hun rol goed spelen. Het lijkt me vreselijk moeilijk om Elliot te spelen.
In the the Pacific was Rami Malek ook goed!
Mr. Robot GO? Hack alles in je omgeving? :+
Aangezien het van Telltale af komt zal het wel meer á la een verhalende game met split seocnd keuzes gaan.
Zo iets zou wel grappig zijn :-P.
Het idee van 'een cyber-wereld die normale mensen niet zien' past wel redelijk goed in het algemene concept van de ingress-stijl games.

Misschien dat je wat concepten van games als Uplink/Hacker Evolution/Watch Dogs kunt lenen...
All your messaging are belongs to us.
Ik kreeg meer een "Better of Ted" gevoel bij deze commercial :P
Haha Veridian Dynamics! Super leuke serie was dat ook, zo zonde dat het gecancelled :(
Zo jammer dat ze better of ted hadden gecancelled :(

Genoeg goede quotes
- Right and wrong. It means something. We just don't know what.

https://www.youtube.com/watch?v=XxV7NfDxDAE
arrrggh.... ik heb nog een paar dagen vakantie en 'dankzij' jou moet ik dat maar weer gaan 'bingewatchen'.... zucht
You're most certainly welcome :+
Mr Robot, geweldig serie. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, misschien de eerste game die op mijn smartphone komt haha.

"The world itself is just one big hoax, spamming each other with out running commentary" -Elliot
Ben benieuwd naar dit spel! Zal het een messenger-app-game zijn waar je interactief gaat chatten met figuren uit de serie? Ik ben benieuwd!

Over de serie:
Erg gaaf, maar ik vind de serie wel taaie kost waar je goed je koppie bij moet houden.

Het is niet even ontspannen een afleverinkje kijken ofzo. En zonder het eerste seizoenseinde van deel 1 te kijken was seizoen 2 toch wel weer even wennen met instappen.

Ben benieuwd hoe seizoen 2 zich gaat ontwikkelen.
van seizoen 1 had ik vanaf aflevering 6 t/m 8 echt het gevoel van spanning. Verder vind ik de serie eigenlijk niet zo. Ook seizoen 2 heb ik tot nu toe weinig mee. Wel genoeg om verder te kijken, maar het kost eigenlijk moeite. Wel jammer aangezien de recensies zo positief waren.
is er al een seizoen 2? dat heb ik gemist.. downloads maar eens aan gaan zetten.
haha, yessss. 18/8 komt alweer de 7e aflevering van seizoen 2. Dus gaat alweer lekker snel :).
Ja dat had ik ook enorm. Het leek of ik helemaal niets meer wist van seizoen 1, maar er gebeurt stiekem ook enorm veel, met diverse karakters die hun eigen verhaal hebben.
Ik had voor het eerst wat 'recaps' opgezocht op het web.
Mee eens, ik ben na 3 of 4 afleveringen afgehaakt. Ik vind de serie vooral ontzettend pretentieus; kijk ons eens aanhaken bij de realiteit.
Het constante zelfbeklag/cynisme van de hoofdpersoon maakt het er ook niet beter op.

Misschien is het een leuke serie als je ontzettend veel in IT en hacken geďnteresseerd bent.
Zelfbeklag/cynisme is niet wat ze proberen over te brengen. De jongen worstelt met schizofrenie, angststoornissen en sociale problemen.
Wat is er vergezocht aan deze serie? Wat mij betreft is dit een van de betere IT gerelateerde series die de afgelopen jaren is uitgekomen. Rami speelt zijn rol goed en overtuigend en er is veel aandacht gestoken in het overtuigend maken van de hacks. Je loopt dus te zeuren dat je het verschrikkelijk en vergezocht vindt, maar je legt niet uit waarom en hoe je dat beleeft.
Zeuren? Ik geef mijn mening. Hoef je het allemaal niet mee eens te zijn. Prima ook, ik voel niets bij de hoofdpersoon, kan de serie nog zo goed geschreven zijn, het doet me niets. Sommige mensen hebben dat met Homeland (Carrie Mathison), ik heb dat met

Ik heb op zich ook geen problemen met 'vergezocht'. Star Trek en Game of Thrones zijn ook vergezocht, maar daar kijk ik graag naar. Het is meer de dramatische manier waarop alles gebracht wordt, de manier van filmen en het feit dat men zo hard de best doet om het realistisch te maken, terwijl het zwaar overdreven fictie is.
Welke aspecten van de serie vind je dan zo overdreven? Want ik kan me niks bedenken wat als 'zwaar overdreven' bestempeld kan worden.
De serie begon inderdaad veelbelovend, maar verzandde vrij snel in dezelfde onzin als alle andere films en series wat IT betreft.
"dezelfde onzin als alle andere films en series wat IT betreft." Over welke IT onzin heb jij het? Het zijn allemaal verwijzingen naar bestaande hacks. Het meeste onzinnige is de manier waarop Elliot de realiteit waarneemt en dat een groot deel in alleen zijn hoofd afspeelt.

[Reactie gewijzigd door Zagnome op 11 augustus 2016 13:20]

De suggestie dat "hacken" iets is dat je even doet uit de losse pols, zonder het systeem te kennen. Dat je terwijl je dat doet in real time tegen andere hackers of system administrators "vecht" in het systeem.

De standaard film cliche's dus.

Het begon veel realistischer naar mijn gevoel, gericht op tijdrovende social engineering e.d.
Wat versta je onder 'dezelde onzin als alle andere films en series'?

Ik kijk veel series en ik vond juist Mr. Robot uniek.
[spoiler]
Hoe hij is s01 die gevangenis even hackt...alle deuren open gooit er gewoon voor de deur staat te wachten tot iedereen naar buiten rent. Dat ging mij net ff te ver.
[/spoiler]

Verder zeer vermakelijke serie, s02 is imo een stuk beter dan s01. Hoger budget gok ik dus meer geld voor wat ervarener schrijvers.
Er is wel wat aan vooraf gegaan, zoals een mislukte poging met een achtergelaten usb stick. Die wel gebruikt werd door een security guard, maar 'Darlene' had een simpele exploit gedownload ipv zelf geschreven wegens tijdgebrek. Ze word door Elliot dan ook voor 'script kiddie' uitgemaakt :*)
Heb het even opgezocht:
"But while facing defeat, Elliot spots a new Bluetooth connection in the network when a patrol car drives up that is using a Bluetooth connected keyboard. Every Bluetooth device has a MAC address, which is a unique hardware identification number.

Elliot uses a variety of Linux application to learn the MAC address of the Bluetooth keyboard and he “spoofs” this ID to his own Bluetooth keyboard dongle. This allows him to transmit from his Bluetooth device to the laptop in the squad car and the laptop believes that the keystrokes are coming from the authorized keyboard that it had previously been paired with.

“The greater vulnerability in this scene is the patrol laptop,” said Bazzell. “In this scene, the laptop in the vehicle is not a stand-alone device used only for word processing. It is networked via static, always on, cellular data connection. This is almost always the case.”

This means that by gaining access to the laptop in the car with his Bluetooth keyboard, Elliot also gains access to the prison’s network. Once in control of the computer, Elliot opens a command prompt, connects to his FTP server that contains the exploit, and downloads the exploit to the patrol laptop, which starts an attack against the network that laptop is connected to."

Dat ie vervolgens doodleuk staat te wachten bij 't hek van de gevangenis, meh zou ik in het echt niet doen.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 11 augustus 2016 15:00]

Het is juist heel goed geacteerd. Zulke mensen bestaan nu eenmaal.
Waar zeg ik dat het slecht geacteerd is dan? Ik geef alleen aan dat ik het irritant vind om naar te kijken hoe hij die rol speelt.
Ik zeg niet dat jij zegt dat het slecht geacteerd is. Zeker niet. Wellicht irriteer je je daarom aan de hoofdrol speler. Juist omdat het goed geacteerd is, en hij bij diverse mensen dus heel irritant over kan komen.
Zo kan mijn stiefpa house ook niet uit staan, huist hoe die personage neer is gezet. Moet wel zeggen dat ik 1e seizoen van mr robot een stuk sterker vond, alhoewel hij in het 2e seizoen beter acteerd.. Benieuwd naar het spel!
Seizoen 2 begint echt op stoom te komen nu! 'Ray' blijkt niet zo'n vriendelijke kerel als verwacht, erg benieuwd waar dit heen gaat.
edit: aflevering 6 staat er alweer op!

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 11 augustus 2016 14:31]

Hier kan ik niets anders op antwoorden als, je hebt helemaal gelijk. En dan spreek ik uit persoonlijke ervaring ;) Werd door een collega gewezen op de serie en heb seizoen 1 in 1 ruk gezien... Ik herken mezelf in de hoofdrolspeler. Ik heb niet de papieren voor een diagnose te stellen maar ik weet wel dat het een psychoot is ;)
Vergezocht is het niet. Ik weet niet of je de laaste tijd het nieuws hebt gevolgt maar wat er in Mr.Robot gebeurt, gebeurt ook in het echt leven. Mischien niet in zo een dramatische stijl maar het gebeurt wel.

Kijn naar Project Sauron bijvoorbeeld. Perfect stuk malware dat laat zien dat wij zelf niet eens weten hoe geavanceerd aanvallen zijn.

Het malware word geschat op zo een 5 jaar oud maar is meer geavanceerd dan elke ander stuk malware dat uitgekomen is.

Dus vergezocht nee.

En wat betreft hoe dat ze de hoofdpersonage hebben laten acteren is juist fantastich. Ik ken geen enkele andere serie dat een karacter zo goed schizofreen laat spelen.
Wat zou er confronterend moeten zijn? Of insinueer je nu psychatrische problemen zonder dat je me kent?
Wat zou er confronterend moeten zijn? Of insinueer je nu psychatrische problemen zonder dat je me kent?
Rustig maar. Zijn sociale ongemakkelijkheid was voor mij wel een beetje "in my face" om het zo maar uit te drukken. Misschien voor jouw ook, kan toch.
Begrijp de minnetjes eventjes niet zo goed, word het mod systeem weer gebruikt om meningsverschillen weg te drukken? Hoppa! gaf zijn mening volledig ontopic imo.
Ownee, sociale ongemakkelijkheid is niet op mij van toepassing. Men roemt mij (in het echte leven) om mijn sociale intelligentie. Raar om dat van mezelf te zeggen, maar even om het contrast aan te geven.

Misschien dat de serie ook juist daarom zo ver van mij verwijderd is, omdat ik me op geen enkele wijze (buiten de interesse in IT) met de hoofdpersoon kan identificeren.
Inplaats van steeds aan 10 games tegelijk te werken kunnen ze beter eens zorgen dat ze ern game normaal optimaliseren. Ondanks de cartony graphics hebben al hun games framedrops en hun batman serie is ook weer een drama.

Ben wel benieuwd naar hun marvel project.
Cell shading heeft dan ook niets te maken met de rest van de performance, dus cartoony graphics staan daar wel los van.
Tuurlijk wel, met de graphics van telltela games zouden de huidige consoles en pc's met hun ogen dicht 60 fps op 1080p moeten halen. Maar gezien hun snelle ontwikkeling tijd van de games denk ik dat ze gewoon alles rushen.

http://www.psx-sense.nl/2...ampt-ernstige-framedrops/ Hier zie je wat voor drama het is.
Vond het jammer in de laatste aflevering, dat ze wel érg over de top gingen betreffende de 'darknet/deepweb marketplace'. Het moest een beetje ex-silkroad/alphabay voorstellen, maar dan komen ze met vrouwenhandel, RPG's en huurmoordenaars aanzetten. Klein beetje jammer van een doorgaans kloppende serie.
Ik begrijp overigens wel, dat enkel drugs handel en paspoorten natuurlijk niet dramatisch genoeg is voor de serie. Ze willen 'Ray' wel als een badguy neerzetten.. online drugs dealen is niet extreem genoeg vermoed ik.
je komt duidelijk te weinig op (invite only) darknet portals
De meeste van die zaken, inclusief huurmoordenaars, zijn ook gewoon buiten de invite-only pagina's te vinden hoor.
Denk dat dat wel meevalt, ik ga het in ieder geval niet uitproberen!
Kan ik je garanderen. Op deepweb wiki's worden die site's standaard als "fake" bestempelt. Ze vragen bedragen voor voorbereiding voor de "hit", en dan hoor je er nooit meer iets van :D
Ze lieten een silkroad-achtige site zien. Invite only is niet zo druk uiteraard. Maar jij komt er wel dan? Waarvoor precies? ;)
Desondanks kan ik je garanderen dat er op dergelijke marktplaatsen geen vrouwen, RPG's of huurmoord-contracten worden verhandeld. Daar heb je ongetwijfeld bizarre 'invite-only' .onions voor, maar dan heb je een specifieke site voor vrouwenhandel of huurmoord-contracten.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 11 augustus 2016 14:49]

Oke, ben ik de enige die dit eigenlijk wel een beetje eng vind na alles wat je in de serie hebt gezien. :+

Lijkt me tof als dit echt een game word. Maar ik verwacht eerder dat het een soort van ondersteuning gaat dienen bij de serie. Wat nog vetter is _/-\o_ .

[Reactie gewijzigd door Clifdon op 11 augustus 2016 12:38]

Beetje een welbekende 'companion app' dus.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True