Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Telltale Publishing gaat 7 Days to Die uitbrengen op de PlayStation 4 en Xbox One. De game is sinds eind 2013 al verkrijgbaar via Steam Early Access. De definitieve versie van de openwereldzombiegame moet in juni verschijnen.

Ontwikkelaar The Fun Pimp heeft bekendgemaakt dat er er samenwerking met Telltale Publishing is opgezet om de release op de consoles mogelijk te maken. De game wordt fysiek uitgebracht voor zowel de PS4 als Xbox One en zal ook te downloaden zijn.

De consoleversie van 7 Days to Die krijgt een splitscreenfunctie, zodat er lokaal multiplayer gespeeld kan worden. Ook kondigen de ontwikkelaar en uitgever aan dat er dlc-uitbreidingen voor de game zullen komen, meer details daarover worden later bekendgemaakt.

7 Days to Die is al langere tijd in ontwikkeling. Spelers kunnen via Steam Early Access voor een bedrag van 22,99 euro toegang krijgen tot de alfaversie van de horrorsurvivalgame, die zich afspeelt in een open wereld.

7 Days to Die

In de game moeten spelers zien te overleven door voorwerpen te verzamelen en vervolgens items zoals wapens te craften. Het spel kan in singleplayer en multiplayer gespeeld worden. Volgens de ontwikkelaar is de Early Access-versie al 1,5 miljoen keer verkocht.

Een precieze releasedatum is nog niet bekendgemaakt, maar Telltale Publishing zegt dat de consoleversies in juni verschijnen. Gamers die 7 Days to Die nu op de pc spelen via vroegtijdige toegang, krijgen de volledige pc-versie bij de release.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Dit is toch met stip op 1 het beste survival spel wat ik speel. Crafting systeem is zeer goed, worden zeer regelmatig nieuwe updates uitgebracht en er zijn genoeg instelling om het spel zo moeilijk te maken als je zelf wil.

De graphics... het is geen Dying Light maar de gameplay is zo veel beter. Heb tot nu toe 500 uur in het spel zitten en ik ben er voorlopig nog niet klaar mee. Iedere nieuwe Alpha release begin ik weer opnieuw en speel ik zeker weer voor 80 uur. Er is tot nu toe geen spel waar ik dat de moeite bij waard vind.

Ook de random world generator is best goed gedaan, ken ook weinig spellen waar je 10 uur lang een kant op kunt lopen zonder een "muur" tegen te komen waar je niet langs kunt.

[Reactie gewijzigd door kippy op 8 april 2016 09:46]

Alpha 14(tot en met 14.4 voor bugfixing) vond ik best sterk. Ik merk dat Random Gen een stuk verbeterd is en de toevoeging van de Workbench, Cement Mixer, skills en verbetering daarvan zijn al een paar dingen die deze Alpha voor mij de beste maken. Hij loopt ook een stuk beter vind ik, op enkele bugs na.

Ook de hitpoints van blocks, zoals Concrete Blocks en Vault Doors zijn aangepast, meer gebalanced vind ik, gezien de grondstoffen die je moet gebruiken.

Zeker een aanrader voor iedereen die van Survival en Crafting houdt. De hordes zijn echt uitdagend en het crafting systeem vind ik perfect. Ik ben benieuwd of dit (zeker splitscreen) goed werkt op consoles, zeker het mollen van hordes, maar daar heb ik verder geen last van :)

Het enige wat ik nog mis, is het autosorteren in je storage chests/boxes, zodat alles wat beter geordend staat, maar dat terzijde. Vanavond weer lekker de base uitbreiden :)
ik zag dat filmpje en bedacht me net... binnen x jaar dan zien games er echt zo uit ... niet meer te onderscheiden van realiteit qua gfx ...

dan zullen filmgames en games van series ineens meer relevant worden, als het geen melkkoeien zijn natuurlijk.... ik denk zelfs dat de games op een gegeven moment zullen beslissen wat er op tv gaat gebeuren (zoals quantum break bv het spel invloed heeft om de miniserie)

zou wel cool zijn, bv TWD, tijdens de week verslaan we een vijandedelijke bende, en op zondag krijgen we dan op tv te zien dat die bende niet langer bestaat en de dreiging voor rick en z'n crew voorbij is... (fucking negan)
hee niet spoileren aub
ik spoil niets ... rick is constant in gevaar met z'n crew ... trouwens ik weet niet waar jij bent met kijken, maar alles tot aan het laatste seizoen valt niet meer onder spoilers...

en ik noem gewoon 1 naam, ik noem geen gebeurtenissen... Ik heb toch helemaal niet gezegd dat rick en z'n crew een ondergrondse bunker innemen en daar negan tegenkomen welke superspeciaal is omdat hij half zombie half mens is en daarom niet dood te krijgen is?

ow en wie dat gelooft ... mjah... sinterklaas enzo hé ... ;)
Is dit weer de zoveelste zombie survival game, of heeft dit spel ook daadwerkelijk enige kwaliteit? Buiten Dying Light om heb ik de laatste jaren nog geen kwalitatief hoge zombie-game kunnen spelen (wellicht Zombi op de PS4, al is dat een directe port van de Wii U-versie die superieur was). Ik ben het zat om een spel te kopen en dan te zien dat het een slechte kopie van DayZ is (wat al een ongelooflijk matige game is), of nauwelijks speelbaar is door de verschrikkelijke graphics, onhandige besturing of door de talloze bugs en crashes.
Zeker wel als je van minen (wanneer je niet cheat), craften en vooral ook bouwen houd met zo nu en dan, om de 7 dagen in game, wat actie. Ook tussendoor kom je zombies tegen, maar je krijgt om de 7 dagen (in game) een horde met special zombies die jou ook echt komen opzoeken. Dus daar moet je klaar voor zijn!
Wel raadt ik je aan om de game voor de eerste keer wat makkelijk in te stellen, zodat je op je gemak de game kunt ontdekken zonder dat je iedere keer doodgaat. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat het langer licht is en/of dat zombies nooit rennen. Dat doodgaan vonden wij echt irritant in het begin (je bent nogal kwetsbaar in het begin). Ben je net bij elkaar (want je spawn heel ergens anders dan je vrienden) en dan ga je dood. Spawn je weer een eind weg van iedereen. Zorg dat je zo snel mogelijk een slaapzak maakt, dat is namelijk een spawn plek.

Ik vind het vooral een relaxed spel om te spelen met vrienden buiten de gewoonlijke FPS games die ik speel. Lekker wat minen, craften maar vooral bouwen vind ik leuk. Goed nadenken om een zo tactisch mogelijke basis te bouwen. Ondertussen lekker ouwehoeren en wat drinken. Ook een heerlijke en gezellige game voor een LAN.
Dankjewel, nu heb ik een wat duidelijker beeld van het spel. Ik houd wel van het survival genre, mits het ook goed is gedaan. Vrijwel alle spellen van dit genre missen toch net de kwaliteit om écht goed te zijn, of om mij écht te boeien. Dit had ik met The Forest, DayZ, Rust en ga zo maar door. Het is jammer dat als AAA-ontwikkelaars zich buigen over een survival game, het meestal té gemakkelijk wordt gemaakt of dat alle echte survival-elementen eruit worden gehaald. Ik heb nog het meeste lol gehad met Skyrim + de mods "Frostfall", "Eat, Sleep & Drink" en de "Darwin" mod. :)

Ik zal wel een keer kijken wanneer dit spel op de PS4 uitkomt, voor een leuk prijsje.
Het is nog wel early acces en dus zo nu en dan wel buggy, maar wanneer je kijkt naar de updates en hotfixes dan kun je zien dat ze niet stil zitten. Waar je ook rekening mee moet houden is dat je vooruitgang bij een grote update verloren gaat. Je moet dan echt overnieuw beginnen. En wat de tijd is tussen de grote updates is, is niet altijd even duidelijk. Er wordt op den duur wel aangegeven in welke maand er een (grote) update gepland staat. Dus dan kun je er enigszins rekening mee houden.

Het is namelijk wel jammer wanneer je net veel gemined en gebouwd hebt zodat je klaar bent om je basis te testen op een 7e dag. Dan blijkt dat jij of je vrienden even geen tijd hebben om te spelen en dan komt er net een grote update. :'(
Wanneer het bekend is dat er een grote update uitkomt beslissen wij meestal of we nog voor een grote verbouwing gaan of niet. Vaak is het verstandig om dan het huidige maar wat te versterken en het daar voorlopig mee te doen. Anders heb je kans dat je net of bijna klaar bent met je nieuwe basis en dan komt de update meteen. Dat schiet niet op natuurlijk.

Ps: wat de prijs betreft, die vind ik echt netjes voor deze game die je makkelijk honderden uren kan spelen. Had er persoonlijk zelfs meer voor over gehad.

[Reactie gewijzigd door Dunky555 op 8 april 2016 10:37]

Dit zou met A14 niet meer moeten hebben ze verteld.
Vanaf A14 kan je altijd in dezelfde map blijven spelen en hoef je hem niet meer weg te gooien en opnieuw te beginnen.

Hoewel ik wel moet zeggen dat het wel wat leuker is om af en toe opnieuw te beginnen, zeker als je met een man of 6 alles al hebt inclusief een fatsoenlijke basis.
Aah ok, daar was ik nog niet van op de hoogte. Ook al even niet meer gespeeld moet ik zeggen.
Vergeet de wandering hordes niet, die spawnen elke 3 of 4 dagen, dit kan tegelijk gebeuren met de wekelijkse horde voor extra fun.

Er komen ook nog bandits om je mee bezig te houden, maar dat zal nog wel even duren.
Het spel is nog in Alpha state, 7 Days to die heeft sinds heden een kleine update (alpha 14) gekregen: https://www.youtube.com/watch?v=B8N7_PO5Z4Ebe
Voor mensen die nog geen idee hebben waar ze het spel kunnen plaatsen: Minecraft & Rust meets DayZ.
Een verslavende spel helaas :P

[Reactie gewijzigd door Audipower op 8 april 2016 09:43]

Ik ken dit niet. het ziet er wel cool uit. Doet me een klein beetje denken aan State of Decay. Daar heb ik me destijds wel goed mee vermaakt.

Ga het is bekijken op steam of dit evt. de early acces moeite waard is :)
Ik had dit spel half jaar geleden gespeeld op mijn GT650m gpu en het spel zag er niet uit en behaalde op lelijke instellingen zelfs geen vloeiende speelbare framerates. Het liep zelfs moeizaam op een GTX970. Het was duidelijk dat het spel nog in ontwikkeling was en nog geoptimaliseerd moest worden. Ik hoorde van 2 vrienden die het spel bij early acces via Steam gekocht hadden dat er het één en ander verbeterd en geoptimaliseerd nu is. Maar voor mij blijft het wrange gevoel dat ik nooit meer Alpha versies op mijn pc wil hebben en ook nooit early acces games zal kopen. Geef mij maar het kant en klare pakket. Zodoende is het spel voor mij door negatieve ervaring afgeschreven.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 8 april 2016 10:30]

Erg jammer dat je dit spel hebt afgeschreven.
Ik heb het spel sinds Alpha 1 gespeeld en nu in A14 is er zoveel veranderd dat het gewoon een heel ander spel is geworden (In positieve zin).

Er is zoveel optimalisatie geweest dat het spel nu 10x sneller draait voor mijn idee.
(Net zoals jouw vrienden zeggen)

Maar zoals jij zegt is het beter dat je dan pas een spel koopt wanneer deze echt uit is. Dit voorkomt een hoop teleurstelling als je verwacht meteen een goed spel in handen te hebben.
Ik vond het spel wel een toekomst hebben, maar de graphics zijn zo bar slecht, dat ik zelfs rommel als H1Z1 survival hierboven verkies.
Jammer dat je graphics laat bepalen hoe leuk een game is.
Ik verkies nog steeds Super mario world boven COD XIV bijvoorbeeld.
Als je in deze dagen een game uitbrengt dat niet origineel is, en niet van het type is waar het niet uitmaakt, dan betekenen graphics alles. De 'grond' is overal verdacht plat en heeft van die rare heuvels, landschap is overal ge-copy-pasted, gebouwen zijn zo vierkant dat ze mogelijk uit minecraft komen en ga zo maar verder.

Gameplay zit goed in elkaar.
Concept klinkt heel erg cool. De alfaversie beelden die ik zag zijn inderdaad nog niet bepaald mooi, maar hopelijk is de winkelversie later dit jaar flink verbeterd, dan kan dit echt een topgame worden.
Het is een angstaanjagende spel. Weet nog men eerste dag dat ik speelde, was het een shop vinden, vlug een gat in de grond maken en als een kid huiveren & stil zijn, terwijl de zombies rond je put wandelde.

Heb het spel eerlijk gezegd nooit lang gespeeld omdat te angstaanjagende kan zijn ( toch in een donkere kamer, met headphone's op ). Ben al genoeg keren omhoog gesprongen omdat ik voor een second niet oplet.

Het nadeel vind ik dat de zombies altijd respawnen en dat is wat men snel tegen de borst stoot. Want dan mag je een stad uitzuiveren en in theorie zou je enkel maar een paar nieuwe zombies mogen tegenkomen na x tijd of een hoop na een horde erdoor kwam. Maar ze respawnen na x tijd als je uit de zone / gebied bent en dan voelt het spel een beetje alsof je geen vooruitgang maakt als "overlevende".
Speel het al meer dan 500 uur en het is echt het beste spel tot nu in de Survival Games , bugs worden echt redelijk snel gefixed en er zijn natuurlijk 1 miljoen mogelijkheden om het spel te spelen , PVP - PVE etc , en natuurlijk een offline mode met de mogelijk om elke variatie vooraf te testen of om gewoon je eigen uit te leven.
deed me denken aan dumb ways to die :p

de screenshot ziet er echt maar brak uit dus ik vrees dat ik gewoon bij Dying Light blijf als survival horror game.
Volgens mij is een vergelijking met Dying Light niet helemaal op zijn plaats. Het gaat ook om zombies, maar de gameplay is toch wel even anders. Heb zelf nooit 7 day to Die gespeeld, maar het klinkt als een soort Minecraft meets Dayz.
Dat is denk ik de beste omschrijving ja.
Maar dan beter dan minecraft, je hebt namelijk nog een vorm van physics.
En net als met DayZ kun je enorme afstanden afleggen zonder iemand te vinden.
Naja in Dying Light vecht je tegen zombies en bandits, raad eens welke bad guys voor 7DTD in de planning staan. Grootste verschil wat niet voor iedereen evenveel zal boeien is het bouwen/minen/randomgen en gebrek aan freerunning.

[Reactie gewijzigd door batjes op 8 april 2016 18:57]

Ik heb het spel op pc en idd het is een beter soort minecraft en enger en moeilijker met de hordes zombies op dag 7 en alles er voor. De ziektes en dingen die kapot kunnen qua botten maken het nog uitdagender, en het gebrek aan water en voedsel maakt het vrij lastig soms. Want corn fields geven voedsel maar lokken ook zombies. Net als dat je de botten van dieren en zombies op moet ruimen anders trekt de geur na een tijdje ook veel zombies aan. En pvp is dan ook nog een optie en dat betekend dat het nog moeilijker wordt.
Fantastisch dat Telltale de opbrengst van hun eigen succesvolle games gebruikt om innovatieve games van andere indies uit te geven! Doodzonde dat de grote uitgevers dit nauwelijks doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True