Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties

De Nederlandse ontwikkelstudio Through Games brengt op 13 juli FRU uit voor de Xbox One. Het spel maakt gebruik van de Kinect-camera en doet dat op een unieke manier. Het silhouet van de speler wordt gebruikt in de levels van de platformgame.

Gamers dienen bij het spelen van FRU voor hun tv te staan en komen zelf in beeld als silhouet. Door te bewegen is het mogelijk om bijvoorbeeld platforms zichtbaar te maken, zodat het personage in de game zijn weg kan vervolgen. Voor de bediening van de platformgame wordt de reguliere Xbox-controller gebruikt, maar spelers kunnen hun lichaam dus inzetten om de levels te beïnvloeden.

FRU bevat vier hoofdstukken met in totaal 110 levels en Achievements 'die je vragen om spieren te gebruiken waarvan je niet eens wist dat je ze had', aldus de makers. De game komt als download beschikbaar op de Xbox One vanaf 13 juli en kost 15 euro.

FRU ontstond als een prototype dat gemaakt werd in 48 uur tijdens de Global Game Jam in Breda in 2014. Beelden van het originele prototype zijn te zien in een filmpje. Mensen die het spelletje te zien kregen, waren enthousiast, waarop de gamemakers besloten het spel verder te ontwikkelen en Through Games op te richten. In datzelfde jaar werd het spel voor het eerst getoond op de E3-gamebeurs met een co-op-modus. Daarna besloot de studio de ontwikkeling verder richten op de singleplayer-functionaliteit. De co-op-functie is nog altijd aanwezig in het spel als een unlockable bonus.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

Wie had gedacht bij de aankondiging van kinect dat het bijna de ondergang van xbox zou worden. Het lullige is dat de techniek eigenlijk best wel bijzonder en goed is. Maar het probleem van een game maken voor kinect is dat de game anders normaal niet te spelen is met een controller en games die met een controller werken zijn niet te vertalen naar de kinect zomaar. Dan splits je dus je platform en Microsoft had al niet zoveel ontwikkelaars om massaal kinect games te maken. Maar ben benieuwd of we nog een 2e leven in kinect zien bij de lancering van de scorpio die vr gaat ondersteunen van waarschijnlijk de ocules rift. Zou wat zijn dat er wel straks games komen voor de ocules touch en niet voor kinect.
Kinect bijna de ondergang van Xbox? Kan je dat misschien wat meer toelichten?
Verkopen van de Xbox One schoten omhoog (lees: verdubbelde) op het moment dat de Kinect niet meer standaard met de Xbox One geleverd werd. Dus misschien dat de Kinect niet de ondergang had betekend maar impact had het wel zeker.
Dit vind ik een hele vreemde gang van zaken. MS haalde dus een onderdeel weg van de XB1 en opeens ging het meer verkopen?
Zie onder andere deze berichten van rond de release. Er was erg veel ophef over allerlei zaken. Aanvankelijk introduceerde Microsoft de Xbox One voor $499 met Kinect. Een model zonder zou er niet komen. Na veel kritiek stapte Microsoft daar vanaf en kwam er een model zonder voor $399.

nieuws: Microsoft kondigt nieuwe 'Xbox One' aan - update
nieuws: Microsoft schrapt 'always on' en drm bij Xbox One
nieuws: Microsoft kondigt goedkopere Xbox One zonder Kinect aan
nieuws: Microsoft verdedigt Xbox One-beleid

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 1 juli 2016 16:11]

Volgens mij hoort deze:
nieuws: Microsoft schrapt 'always on' en drm bij Xbox One
hier niet thuis?
Wat always on - drm met de verkoop van de xbox zonder kinect te maken heeft mag Joost weten.

MS heeft inderdaad veel naar de wensen van de gamers gedaan, toppie toch ?:D
Het hoort bij de perikelen rondom de aankondiging van de Xbox One. Zowel het leveren inclusief Kinect als de plannen van always on-drm schoten bij veel gamers in het verkeerde keelgat. Daarom noem ik het.
JA ach in de praktijk hebben we daar gelukkig nooit iets van hoeven te merken aangezien het er nooit geweest is (in de praktijk).

De media bracht de xbox als een slappe allrounder met flink veel negatief nieuws, de ps4 was de beste / snelste console wat rondjes om de xbox zou lopen en was ook nog eens eerder leverbaar (althans zo beland het vanaf de media in de volksmond). Dat was de reden.
Ik zou de vingers richting de media wijzen eigenlijk.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 1 juli 2016 16:47]

was het niet ook zo dat de always-on als onderdeel van de kinect functies was ?
Omdat je de console via spraak kon "starten"

DRM staat daar los van, maar zat wel bij dezelfde launch perikelen.
Weet ik niet, het is allemaal nooit in de praktijk van toepassing geweest. Er gingen zoveel negatieve geruchten waar we in de praktijk nooit iets van terug gezien hebben dusja i dont know :D
Doordat de kinect afviel werd de XBone een stuk goedkoper
De haalden ook een deel van de prijs weg, dat zal de voornaamste reden geweest zijn achter de grotere verkopen.
Nope voornaamste reden de kinect weg is gewoon een goede zet.
Oke dus stel je kon de xbox voor 500 kopen met kinect maar ook de versie zonder kinect voor 500 euro, dan zou jij 500 euro betalen zonder de kinect?

Nah-ah, het laten zakken van de prijs door de kinect weg te laten is een goede zet geweest.
Is ook niet meer dan logisch, de meeste gamers willen geen kinect, als je dan kan kiezen tussen een console van 400 en 500 euro ga je gewoon voor de goedkoopste. Stel zonder kinect was die 50euro duurder geweest dan die met kinect, dan kochten mensen de versie MET kinect..
Draait gewoon om geld hoor :P
Nou ik heb de xbox one sinds die in de UK uitgekomen was, nooit last van deze problemen gehad.

De media heeft mensen iets doen besluiten, dus heb ik ook enkele weken/maanden de overstap gehad van xbox 360 naar de Ps4. Kon niet wachten tot de xbox one uit was..
Ja maar niet iedereen wilt een desktop in zijn huis..
Behalve dat niet iedereen een desktop in huis wil (vergeet je de randapparatuur niet als je een console ervaring wil met controllers?), is de xbox one intussen nog maar 268 euro. :)
Mede door de kinect heeft de xbox one een dramatische launch gehad tegen over de ps4. De kinect maakte de xbox one 100 euro/dollar duurde terwijl niet iedereen op de kinect zat te wachten. Mede door die dramatische aankondiging van de xbox loopt het zo waar achter op de ps4.
de X1 kwam standaard met kinect waardoor deze flink duurder was dan de PS4 bij launch
sinds MS de X1 zonder kinect verkoopt doet deze het beter, maar de trein hebben ze wel gemist
Ja en imo volledig onterecht, er werd een beeld geschetst alsof de PS4 een dikke dikke game console was en de xbox one een allrounder die nergens goed in was.
Ik heb me ook door die hype (mede dankzij tweakers.net!!) laten ''ompraten'' om toch voor de PS4 te gaan, mede om reden dat ik die eerder kon krijgen ( zat in de 2e levering van de GameMania), daar had ik gewoon snel spijt van.
Direct toen de xbox one te importeren was (via nedgame gegaan) die gehaald en de ps4 de deur uit, letterlijk 0 sec spijt van gehad. (nu ligt het eraan welke games je leuk vind, indien je altijd de Playstation gehad hebt met hun exclusives, tsja kans is groot dat die in het Sony kamp blijven).

Maar in mijn ogen en wat ik om mij heen ook een beetje gezien heb, zijn mensen ''onterecht'' overgestapt van de xbox 360 naar de ps4, ook om gedachten zoals in mijn eerste 1/2 zinnen.Het is dat een vriend en ik erin getrapt waren dat de PS4 zoveel beter zou zijn anders hadden wij hem echt niet gekocht en weer verkocht.

Sony had de media positief achter zich, daar waar Microsoft (ook wel deels terecht) de media tegen zich had.

Dusja Sony kon EN eerder leveren EN had de media positief in hun poeperd zitten. Probeer met de xbox maar eens daar tegenop te komen..
Hoe dat met de Kinect zit weet ik niet eigenlijk, zoals aangegeven had ik de xbox one voordat die hier Łberhaupt te koop was, en dit was gewoon de xbox one + controller versie (geen games / kinect), dusja die was dus vanaf dag 1 al leverbaar zonder kinect? Enige verschil was volgens mij de taal Nederlands die ontbrak voor je dashboard - menu etc.
"er ook nog eens beter uit zien"... dan op de pc? Heb je daar voorbeelden van? Het lijkt me stug dat wanneer die exclusives uitkomen op de pc de pc daar geen raad mee weet.
Nou laten we eerst maar even afwachten of het Łberhaupt de oculus wordt ik hoop van harte van niet. Ben al jaren trouwe klant van de xbox reeks maar als hun de facebook bril in armen gaan nemen ben ik er weg. Ik wil wťl straks op de nieuwe console met een vr bril kunnen gamen, maar alles behalve de facebook bril, is gewoon een no-go.

Daarbij weet ik vrijwel zeker dat er straks VR games gaan komen en niet meer voor de Kinect.. Dus waarom zou dat wat zijn? In mijn ogen is dat zeer logisch: ze laten de kinect al vallen (gebeurt al), maar hebben wel interesse in VR (zie het eigen ar/vr systeem van Microsoft: hololens, die we vermoedelijk niet bij de xbox gaan zien, hoop het wel mja), dusja dan is het logisch dat er straks wel VR games komen maar gťťn kinect games, toch?
Ik bedoel ook eigenlijk dat de kinect en virual reality prima kunnen samenwerken, om bijvoorbeeld bewegingen te meten. Het zou dan misschien gek zijn dat microsoft de kinect laat vallen en andere motion controls van de vive of ocules gaat omarmen op de xbox.

Kans zit er sowieso dik in dat de xbox en ocules gaan samenwerken, microsoft en ocules hebben al een samenwerkings verband, zo leverd ocules de de xbox one controller mee bij de aankoop van de ocules rift.
Om die reden kan het nog leuk zijn inderdaad, kijken via de bril en bewegen zonder daar een controller voor vast te moeten hebben.

Maar mij lijk dat je dan alsnog een probleem gaat krijgen bij bepaalde games, indien je puur de kinect + vr bril gebruikt dan zul je in games waarbij je echt knoppen dient te gebruiken (schiet knop een simpel voorbeeld, of gas geven) alsnog een controller moeten gebruiken.
Heb je dadelijk dus games waarbij je de vr bril moet hebben en een controller en de kinect.

Maar goed we gaan het zien, Microsoft heeft genoeg in hun pakket zitten om een zeer brede en diepe ervaring te bieden.

Maar dan hebben we het over een totaal ander idee als waar dit Nederlandse bedrijf ineens mee komt ''aankakken''.
Er stond wel een paar dagen geleden op tweakers een bericht dat microsoft aan testen was met vr en camera met diepte sensoren uit de kinect, kan de bron zo niet vinden.

Natuurlijk zijn dingen als schieten een probleem met je blote handen, of je moet met vingers doen als of je een pistool in je handen ( je weet wel met je duim en wijsvinger). Maar dat waren ook problemen die de kinect sowieso had.

Ondanks dat het idee leuk is, moet je wel een halve miljonair zijn op een xbox scorpio/pc, vr bril en nog de kinect te betalen. En voor ontwikkelaars is het totaal niet lucratief want de kans is klein dat mensen z'n complete combi gaan halen.
Hmm dan zou ik dat even moeten opzoeken, was het niet een ''willekeurig'' bedrijf die iets met de kinect aan het doen was?

Precies dus je bent al beperkt met de kinect tot een bepaald soort game (zoals het dansen (dance central?)) dat is niet te doen met een controller, dat is echt een game waar de kinect tot zijn recht komt.. Mja helaas is dat weer totaal niks voor mij.

Ja qua prijzen is het ook nog even afwachten, maar ik vind de Microsoft prijzen meestal wel meevallen, zo is de xbox one (jaja qua hardware moet het een wereld van verschil zijn met de scorpio, dus vermoedelijk ook deels de prijs) niet duur, en ook niet in combinatie met de kinect.
Bij MS hebben we het dan ook niet over duizenden euro's.
Met de VR ben ik ook benieuwd hoe ze dat met de prijzen gaan doen, MS is wel een bedrijf die veel markt aandeel wilt, dat lukt niet als de bril 700-1000 euro kost BOVENOP de xbox scorpio + kinect, de prijzen zullen niet ineens 100 euro voor de bril zijn binnen een jaar.
Wel hou ik er rekening mee dat VR voor de PC echt in zijn ''test'' fase zit waarbij de prijzen gewoon ontiegelijk hoog zijn.. Eer dat de scorpio in de schappen komt verwacht ik dat de prijzen ver gedaald zijn van de vr brillen en dat er ook betere vr- brillen zijn die wellicht nog goedkoper zijn.
nieuws: Microsoft-technologie laat gebruikers met handen typen in virtual rea...

Dit is dat artikel.

Over de prijzen valt nog weinig te vertellen voor over ander half jaar, tegen de tijd dat de scorpio uitkomt zijn er ook weer een nieuwe generatie video kaarten uit, ik zou een prijs van 500 euro voor de scorpio wel mooi. De prijs van de kinect zou je kunnen inschatten op 80 euro, maar ik denk zelf ook dat iedereen inclusief Microsoft vergeten is wat een kinect is. Wat de VR brillen nog kosten over anderhalf jaar en of er al opvolgers zijn is ook gokken. Denk zelf niet dat Microsoft een eigen VR bril gaat maken, ook al hebben ze de capaciteit ervoor. Verwacht zelf dat de scorpio gebruik gaat maken van de Ocules rift, dit baseer ik op de samenwerking die ze nu hebben, maar misschien ondersteunen ze de vive ook wel. Denk nog niet dat de htc en ocules al met een opvolger zijn gekomen op dat moment, maar wel dat andere bedrijven brillen met betere specs hebben (wat niet betekend dat ze meteen beter hoeven te zijn). Ik denk dat je over anderhalf jaar wel een ocules kan hebben voor 300-400 euro wat ik een mooie prijs zou vinden. Ben benieuwd maar we moeten maar afwachten.
Yes nu weet ik het ook weer ja haha!

Ja dat is wat ik bedoel, stel ze zouden morgen met de scorpio komen dan kan je een peperduur apparaat verwachten.. Maar het duurt nog wel eventjes, dan is alles weer gedaald qua prijzen, toch zal deze vermoed ik een stukje duurder worden dan de xbox one. Ze gaan (hopelijk) niet weer net als Sony met achterhaalde hardware komen.
Ik denk zo'n 600-700 euro voor de scorpio en 1000 euro voor de rest. Komen we weer op de prijzen van ''vroeger'' zoals ik de playstation 1 (als ik het goed heb) over de toonbank zag gaan voor 1000 gulden. (geen bash hoor, ik had hem gekregen als klein mannetje doordat we een actie met Sony hadden).

Dit keer waren ze gewoon zeer betaalbaar, met achterhaalde hardware.
http://vgsales.wikia.com/wiki/Launch_price

Opzich waren de consoles vroeger ook wel goed geprijst, alleen kwamen wij nederlanders er heel slecht van af met de gulden, eigenlijk was alleen de ps3 van de moderne consoles sinds de n64/ps1 erg duur. Sony sloeg de plank compleet mis met hun cell processor waar bijna geen 1 third party game van kon profiteren. Alleen exclusives maakte er goed gebruik van. Terwijl de cell processor duur was in intekopen. De launch van de ps3 ging dus behoorlijk slecht door de hoge prijs en sterke concurrentie. Het had ook bewezen dat de meeste mensen totaal niet zaten te wachten op een dure maar krachtigere console. 600 euro/dollar was ook veelste veel voor een console om zo maar even aan je kind te geven. Persoonlijk verwacht ik dat de hoge prijzen die sommige mensen inschatten voor neo en scorpio dan ook niet realistisch.
Niet alleen de cell processor, ook de Blu-Ray drive maakte de PS3 erg duur.
Heb je gelijk in, maar de blu ray had tenminste meer waarde, zo heeft de ps3 voor sony een grote rol gespeeld om blu ray standaard te pushen en bjj sommige games had het geen meerdere disc's nodig. En sony koopt die blu ray spelers gedeeltelijk van zich zelf, omdat ze mee hebben gewerkt aan het ontwerp van blu ray.
De BluRay drive was toen nog niet duidelijk van of hij meerwaarde had want de standaarden strijd was nog niet gestreden. Maar net als nu met de PS4 Neo/4K gebruikte Sony zijn markt dominantie met de Playstation om zijn consumenten elektronica / media business te ondersteunen.

Uiteindelijk was er idd een kleine meerwaarde voor de consument maar het was de meerprijs eigenlijk niet waard (wat betreft game mogelijkheden). Alleen als je graag een BluRay speler wilde hebben.
Ik blijf de kinect een wanna-be kindje vinden. Toen de wii-mote een succes was moesten Sony en Microsoft in hun ogen met een tegenantwoord komen.

Naar mijn mening staat een product niet sterk op eigen benen als dat de motivatie is om een product te bedenken. Het is moeilijker een goed idee te bedenken als het moet dan vanuit natuurlijke loop (mogelijk gepaard met enthousiasme) het te laten ontstaan.

Los van dancing games en bovenstaande game, zie ik nauwelijks de potentie van een camera met diepte en body tracking om gameplay te ontwikkelen die evenveel interesse kan wekken als iets met een wii-mote. Daarnaast willen mensen liever iets in hun handen hebben wat rechtvaardigt dat ze als gekke in de lucht aan het slaan zijn, dan dat ze dat doen zonder.

De techniek van Kinect kan dan wel goed zijn, maar als de toepasbaarheid, interesse en fun-factor niet behaald worden heb je niets aan die techniek.

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 1 juli 2016 18:10]

jep het ging al mis toen Sony en Microsoft per se mee wouden doen met de motion control hype van de wii.

Zelf zie ik de toegevoegde waarde voor kleine kinderen er wel in, games als bijvoorbeeld nintendo dogs ( natuurlijk niet van microsoft, maar wel super populair) hadden goed gewerkt op kinect. Of bijvoorbeeld mario kart achtige games dat je moest doen als of je een stuur in je handen hebt. Natuurlijk hebben de meeste mensen geen zin om zo te gamen, maar ik heb het dan ook over kleine kinderen of personen die normaal ook niks hebben met gamen (de doelgroep die de wii z'n groot succes hebben gemaakt). Maar volgens mij is er ook nog nooit een volwaardige triple A kinect game uitgekomen. Zelfde zie je ook met VR waar nog geen volwaardige AAA games voor komen op een paar uitzonderingen na.
Het enige wat bij mij wel opkwam was als je op de bank zit, en je verplaatst de positie van je hoofd iets naar links of rechts, de in-game camera mee bewoog. Waardoor je meer immersie zou hebben. Maar helaas, niemand die dat had toegepast.

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 1 juli 2016 18:11]

Ik zie de toegevoegde waarde voor volwassenen ook wel hoor!

In VR bijvoorbeeld maakt het hele gave dingen mogelijk. Zoals je wapen op jezelf richten en suiciden. Of om een hoekje schieten. Of iets gooien en een realistische baan krijgen aan de hand van hoe je je arm beweegt etc.

In dit filmpje zie je de HTC vive gekoppeld met een Leap Moion control (camera die je handen filmpt). Het eindresultaart ziet er toch wel heel awesome uit vind ik. Dit soort immersion ga je met een XBone controller gewoon nooit krijgen.
Geen fan van Kinect, maar dit is toch wel heel vet!
Dit soort game is juist de reden waarom Move/Wii/Kinect niet aangeslagen zijn. Mensen willen niet bewegen voor de tv, dat is de plek waar we neerploffen als we het bewegen zat zijn :)

Komt dit overigens in essentie niet op hetzelfde neer als Squid Hero en Fruit Ninja? Grootste verschil is dat je een soort van onderdeel van het level bent geworden.
Precies, wanneer je 's avonds thuis komt van werk / sporten dan heb je geen zin om voor de TV te staan springen/dansen of gek te doen, dan plof je neer op de bank, neem je de controller erbij en speel je een potje ''vul maar in''..

Wel vroeger bij een neefje weleens met de wii zitten bowlen, ja zitten.. Deed je vanaf je luie reet.

Maar niet alleen dit is de reden hoor, ik kan er nog wel tig opnoemen.
Jep, na van 9 tot 5 op een stoel gezeten te hebben, hebben mensen geen zin meer op te bewegen :P
Er zijn volgens mij hele goede redenen waarom Kinect is geflopt, maar "geen zin om te bewegen" vind ik toch wel een slechte reden. Niet voor lul willen staan komt eerder ;)
Inderdaad, plus je doet het niet snel in je eentje maar met een groep vrienden.
Ik zit ook de hele dag van 9 tot 5 op de stoel, maar niet op m'n gemak hoor. Dat is heel wat anders dan op de bank zitten en ik ben ook vaak genoeg gewoon echt moe :) Dan ga ik geen Kinect staan te spelen hoor, terwijl ik die ook bij launch op de 360 gekocht heb.

Hiervoor was ik automonteur.. ten had ik er al helemaaaal geen zin aan! :)

[Reactie gewijzigd door Michaelr1 op 1 juli 2016 19:14]

Ik heb een kinect voor mijn 360 (ergens in een doos liggen, niet aangesloten), maar de reden dat het het niet geworden is moet je volgens mij echt niet in de luiheid van de gamer zoeken hoor. Games als Dance Central hebben het volgens mij ook best goed gedaan (waarom anders zoveel versies uitbrengen als het niet zou verkopen?). Het probleem is alleen... buiten dansgames bleek het heel erg moeilijk om goede toepassingen te vinden voor het ding. En dan moet je wel een erg grote fan van die dansgames zijn wil je alleen daarvoor een Kinect aanschaffen en in je huiskamer hebben staan.

edit: Wat denk ik trouwens ook meespeelt... van die outlines zoals je ook in deze video ziet, zelfs slanke mensen zien er daarmee ontzettend lomp uit. Als je wat dikker bent en misschien dus juist in de doelgroep zou vallen van mensen die wat meer beweging zouden kunnen gebruiken en dus geÔnteresseerd kunnen zijn in een Kinect, dan ziet het er helemaal niet uit en kan het voelen als continu met je neus op je onflatteuze figuur gewezen worden (met zo'n beeltenis die het dus nog eens extreem overdreven laat overkomen). Daarmee koppel je dus negatieve ervaringen aan je game en dan houdt het snel op.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 1 juli 2016 16:03]

De wii is anders een groot succes geworden door het bewegen voor de tv, het sprak een totale nieuwe markt aan. De markt die op dit moment compleet lijkt te zijn verdwenen.
Ik val ook zeer zeker buiten de doelgroep.
Zeker toen ik dat ene meisje zag balanceren om d'r linkerbeen recht te houden voor dat poppetje. Ja tjemig, daar heb ik toch geen zin in, als ik aan het gamen ben.

Speel liever dan gewoon een sport spelletje, zeg bijvoorbeeld frisbee. Voor gamen blijf ik liever gewoon zitten m.u.v. sporadisch een dronken avond rare spelletjes proberen.
Tuurlijk, maar uit ervaring weet ik dat elk level op meerdere manieren mogelijk is. In ieder geval in de demo kon de meeste dingen gewoon met alleen je armen en je lichaam. De benen kwamen af en toe bij de latere levels maar meestal tot je knieŽn. Hangt ook van van je lengte natuurlijk.
Handig om dat te doen op het moment dat Xbox de kinect officieel dood heeft verklaard met de komst van de One S.
Wie de Xbox One S koopt krijgt er een gratis USB Kinect adapter bij waarmee je de Kinect aan kan sluiten.

Wat wil je nog meer :)
Gratis kinect adapter ;)
Hij vroeg wat we nog meer wilden. Nou een gratis kinect dan :)
Deze ontwikkelaars zijn door Microsoft benaderd om het in de store te zetten en hebben hier ook hulp bij kunnen krijgen. Lijkt me niet dat ze dit dan stopzetten.
Ik heb in het jaar dat dit ontwikkeld werd op de NHTV gezeten op dezelfde opleiding als de ontwikkelaars. Heb toen ook even een van de eerste versies kunnen spelen die al veel plezier gaven.
Ik dacht dat het spel al uit was, al had ik het niet echt in de gaten gehouden omdat ik een PC gamer ben.

Ik kan iedereen dit spel aanraden :P
Dus hoe "groter" je silhouet is hoe makkelijker de game is :+
Volgens mij(van wat ik ooit eens gezien heb) verbergt je silhouet ook weer andere delen van het level, waardoor je de raarste poses moet aannemen.
Inderdaad, er zijn eigenlijk 2 levels op elkaar geplakt. het "schaduw" level komt alleen te voorschijn als je er voor staat en op dat moment verdwijnt het "normale" level.
Het is dus niet zo dat een groter persoon het makkelijker heeft omdat je vaak teveel verbergt. Het meisje in de video is klein en heeft soms moeite dingen te bereiken maar een van de jongens heeft weer moeite met niet teveel te bedekken.
Sinds 2014 wordt de Kinect niet meer standaard meegeleverd met de One en de One S heeft er niet eens een aansluiting voor. Nu met een Kinect-game komen lijkt me dan ook niet zo'n slimme zet. Het idee is op zich wel leuk maar ik kan me niet voorstellen dat de game het goed gaat doen qua verkopen.

En co-op als bonus die je vrij moet spelen? Dat lijkt me juist de leukste optie. Een beetje plezier hebben met vrienden :)
Jammer, want dit lijkt me wel de "redding" van Kinect, die in eerste instantie bedoelt was als Microsoft's antwoord op de Wii controller.

In plaats van hetzelfde doen met het concept van motion control zoals bij de Wii wordt het op een totaal andere manier ingevuld.
Somerenv heeft je op het verkeerde been gezet.

Zit er gewoon op. Alleen met een losse gratis adapter.
http://support.xbox.com/e...ccessories/kinect-adapter
Er zit geen speciale aansluiting voor Kinect, maar middels een adapter is ie wel gewoon te gebruiken. Verder zijn er nog steeds Kinect-bundels
Ja het enige wat ik dan ook leuk vind is dat het om een Nederlands bedrijf gaat.. Mja goed iemand hier nog die Łberhaupt de kinect heeft?

Zoals je zelf ook aangeeft, leuk idee maar een beetje te laat (lees: een paar jaar te laat)... Ik snap dan ook niet waarom ze hier niet mee gekomen zijn toen er nog een kleine kinect hype was (hoewel die er nooit echt geweest is, wederom zoals je aangeeft: hij wordt er niet eens meer bij geleverd, en de nieuwe xbox heeft helemaal geen aansluiting voor de kinect...), nu slaan ze volgens mij, behoorlijk de plank mis.

Waar ze imo ook de plank redelijk mis slaan, je MOET de controller gebruiken, de kinect is maar een ''extra''... Zoals je ook in de video ziet werkt het nog behoorlijk onhandig ook!!! Je moet jezelf in rare bochten wringen om stukjes van het level zichtbaar te maken om verder te kunnen, terwijl je dat doet moet je met je tenen (bewijzen van) de controller besturen..
Voordat je het filmpje start zie je al een meisje staan met benen/armen uit elkaar en met 1 hand de controller nog moet besturen.

Dusja leuk om heel positief te doen, waarschijnlijk puur doordat het door een Nederlands bedrijf gemaakt wordt, maar ik vraag me af of ze Łberhaupt gaan verkopen?
Waar ze imo ook de plank redelijk mis slaan, je MOET de controller gebruiken, de kinect is maar een ''extra''... Zoals je ook in de video ziet werkt het nog behoorlijk onhandig ook!!! Je moet jezelf in rare bochten wringen om stukjes van het level zichtbaar te maken om verder te kunnen, terwijl je dat doet moet je met je tenen (bewijzen van) de controller besturen..
En dat is nou precies de opzet van de game. Is weer eens iets anders dan shooter nr 123091238
Nou ik wens ze veel succes met de verkoop haha.

Vermoedelijk alleen digitaal te koop, doorverkopen zit er niet in (wel een handig trucje van ze) maar ik denk dat het vies zal tegenvallen..
Ja het is weer wat anders, moet het wel leuk werken he, en dat doet het duidelijk niet, zeer onhandig zelfs.

Ik zou zeggen bekijk de video, dit zullen kinderen niet eens langer dan 15 minuten doen, althans ik vraag me af of ze het Łberhaupt kunnen doen, arm strekken waar ze de controller in de hand hebben en dan ook nog de controller besturen? Volwassenen zullen er denk ik niet eens aan willen beginnen, althans ik niet.

Heb je zelf een controller / xbox one? Ga eens zoals dat vrouwtje staan die je ziet alvorens je het filmpje start, en ga die controller eens besturen terwijl je de controller op die manier vast hebt. Misschien lukt het je om er iets mee te doen (iig geen spel spelen), laat staan een kind met kleine handjes is direct een no-go.
Je hoeft niet de gehele controller vast te hebben. het meisje die jij aangeeft is zeer klein en heeft ook geen grote handen. Toch speelt ze het met plezier, omdat de controls zo makkelijk zijn is dit prima met een hand te spelen. En je hebt altijd je handen vrij tijdens het spelen.
Dat meisje lijkt het met plezier te spelen, zoals tandpasta van Sensodyne ook een plezier is om je tanden mee te poetsen en je met Vodafone zorgeloos je telefoon over kan horen gaan terwijl je tv aan het kijken bent, die kijken ook met veel plezier naar blokkerig beeld, krijgen ze voor betaald :)..

Bij kinect zou je je handen vrij moeten hebben inderdaad, bij dit spel moet je met 1 hand de controller besturen terwijl je arm ergens in de lamp hangt.

Hoe weet je of ze er daadwerkelijk plezier in heeft (ze kan moeilijk die controller naar de hoek van de kamer gooien voor een reclame stukje he) en hoe weet je dat de controls zo makkelijk zijn met 1 hand terwijl je hand ergens in de ronde zweeft? Dat ze klein is weet ik ook niet, ze lijkt behoorlijk lange armen te hebben.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 1 juli 2016 16:54]

Waarschijnlijk omdat ik het tijdens het prototype gespeeld heb, een heel gesprek met het team heb gehad en ook wat ideeŽn aan ze heb gegeven. Ik heb bij ze op school gezeten en heb ze hier dus leren kennen en het kunnen spelen.
Jawel. Op een van USB poorten. + Adapter.
Als je al een Xbox One hebt,. krijg je die USB adapter gratis bij een Xbox One S.
http://support.xbox.com/e...ccessories/kinect-adapter
To use your existing Xbox One Kinect Sensor with a new Xbox One S console, you will need the Xbox Kinect Adapter. This adapter lets you connect your Xbox One Kinect Sensor to the Xbox One S console.
This adapter will be available for free to customers who have an existing Xbox One console, an Xbox One Kinect and an Xbox One S console.
Nooit gehoord van Geruilla zeker
Triumph Studios, Nixxes Software, Playlogic Entertainment, Vlambeer, Vanguard Entertainment..

en je hebt ook nog een paar honderd iOS/Android ontwikkelaars die veel omzet hebben.
Ja veel tripple-a games worden er niet in nederland gemaakt, maar dit komt onder andere door het feit dat de Nederlandse overheid totaal niet goed of veel te weinig investeert. (altijd dat dubbeltje op de eerste rang willen zijn)
Dus het is de schuld van de overheid dat er teveel aanbod en te weinig kwaliteit is?? Ehhhh... |:( |:(
Dat de kwaliteit niet hoog genoeg is om te kunnen concurreren, met te weinig investering krijg je veel matige producten. (dus ja de schuld van de overheid)

[Reactie gewijzigd door stewie op 2 juli 2016 21:57]

Goh, nooit geweten dat de overheid verantwoordelijk is voor de productie van een winstmakend bedrijf. *Zucht*. Dat zou toch wat wezen zeg. Philips maakt een slechte lijn TV's en de overheid is daar verantwoordelijk voor want die investeren niet genoeg.

Ik ga gelijk de overheid eens even vragen om te investeren in iets dat ik zelf wil gaan maken en verkopen. Kijken of ze erin trappen.

(Reality check: meestal zijn bŠnken hier verantwoordelijk voor, of een crowdfunding desnoods, en meestal ben je nog altijd zťlf verantwoordelijk voor je eigen bedrijf!).
Banken lenen alleen geen geld aan kleine game studios, en games vallen onder cultuur en Nederland is dus gewoon cultureel dood (wat jij zegt)
Reality check: Probeer maar een lening te krijgen en crowdfunding kun je wel helemaal vergeten in nederland..

Nederland is dus gewoon cultuur dood en jij onderstreept dat dus :Y)
Wel eens een lening proberen te krijgen in de laatste 4 jaar als startup? (Alle banken in Nederland lachen je echt keihard hun kantoor uit)

[Reactie gewijzigd door stewie op 2 juli 2016 23:31]

Tenzij je een goed idee hebt. Wat wťl levensvatbaar is. En winst kan maken.
Nooit dus, en daarom moet de overheid het financieel stimuleren...

En tegen goede ideeŽn zegt een bank altijd nee, want goede ideeŽn maken sowieso geen winst (volgens de bank.)

Geen enkel succesvol bedrijf wordt trouwens gefinancierd door een bank maar krijgen financiŽle steun en subsidies van investeerders en gemeente/staat, ook in de VS... (In silicon valley heeft de staat miljarden uitgegeven sinds de jaren 70 om te worden wat het nu is,)

[Reactie gewijzigd door stewie op 3 juli 2016 16:22]

Dan zouden we in Nederland Łberhaupt nooit startups hebben.. En dat hebben we wel. Ik denk dat je wel een punt hebt, de banken halen hun geld ook ergens vandaan.

Het is net zoiets als mijn vrouw die docent is en dus door het rijk wordt betaald, maar wel belasting moet betalen waaruit ze uiteindelijk weer betaald wordt. Dus ze betaald haar eigen salaris, in feite.
Veel startups worden ook juist gefinancierd of ondersteunt voor een lening door gemeenten of door ouders die garant staan voor een lening na hun studie, en niet door banken..

Banken geven eigenlijk alleen groei steun, dus je hebt een bedrijf en je wilt groeien terwijl je als start-up anno 2016 maar bij de gemeente je handje moet ophouden.. (het is gewoon erg triest gesteld in nederland met de banken)

Tja als ZZP of zelfstandige zonder personeel kun je wel een lening krijgen, maar niet als BV, want bij ZZP/etc wordt je altijd verplicht de schuld af te betalen zelfs na faillissement. (en zo eindige heel veel mensen tegenwoordig ook in bijstand, wat nog meer geld kost)

[Reactie gewijzigd door stewie op 4 juli 2016 14:25]

Eindelijk originele ontwikkelaars mbt kinect.
Eťn woord: briljant
Ik zie al een oneerlijke voorsprong bij zo mug mensen :Y)
En dat van Nederlandse bodem! Wat een leuk concept! _/-\o_

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True