Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Utrechtse indie-gamedeveloper Digital Dreams heeft Metrico+ uitgebracht op Steam en de PS4. De obstakels in de 2d-platformgame zijn opgebouwd uit 'levende infographics' en spelers moeten uitzoeken hoe ze langs de grafieken en diagrammen heen moeten navigeren.

Digital Dreams bestaat uit drie Nederlandse ontwikkelaars die in het verleden voor Nederlandse gamestudios als PlayLogic en Triumph Studios hebben gewerkt. Ter gelegenheid van de release van de game heeft Digital Dreams ook een trailer van de game vrijgegeven. Volgens de aankondiging is er zeker vier jaar gewerkt aan de game.

Metrico+ is per direct verkrijgbaar voor Windows en PlayStation 4. Op beide platformen kost de game 13,99 euro. Ook werkt het Utrechtse team aan een Xbox One-versie, maar die is voorlopig nog niet af en daar staat geen releasedatum voor. Het spel is een remake van Metrico, dat in augustus 2014 verscheen voor de PlayStation Vita.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Met een soundtrack gemaakt door de Nederlandse producer (die nu in LA woont volgens mij) Palmbomen, heel cool! Zijn muziek zat o.a. in GTA V (Soulwax remix van Stock die uitgebracht was onder zijn pseudoniem Palbomen II).
Dan raad ik iedereen aan aanstaande vrijdag naar de Release Party te komen in de Ekko te Utrecht. Hier zal Palmbomen draaien _/-\o_
Ideaal voor mensen die de hele dag met excel werken. Rustig afkicken.
Kun je de puzzels niet oplossen met macro's?
Geinspireerd door Mr. Flatlander, stuck in 2 dimensions? Vaak gebruikt om kinderen het verschil tussen 2- en 3D uit te proberen te leggen. Tof gedaan. Goed spel, ook voor kinderen lijkt me.
Ziet er gaaf uit. Vette soundtrack ook. Het lijkt me een game die ook bij uitstekt geschikt is voor mensen die veel met dashboards en grafieken werken. Ik vraag me wel af in hoeverre verhoudingen en percentages en daadwerkelijk correct zijn en in hoeverre dat onderdeel is van de gameplay. Ik zag het character in de trailer twee keer dood gaan (ogenschijnlijk), volgens een voor mij nogal flauwe reden.

Heeft iemand de game al gespeeld?
Ik heb de PS Vita versie al meerdere malen gespeeld.
Het "dood" gaan kan ook een oplossing zijn om verder te komen.

Het is een heel leuk spel om te spelen en de verschillende "puzzels", die opgelost moeten worden om verder te gaan, zijn ook heel uitdagend en het is soms echt heel lastig om verder te komen.
Als je de oplossing eenmaal gevonden hebt, dan kom je er zo voorbij.

Echt een aanrader!!
De Amerikaanse release heet trouwens Imperialo+
Zou wel weer allemaal min 1's krijgen nu, maar dit ziet er echt ongeloofelijk slecht uit. Wellicht dat de gameplay wat goed maakt, maar aan het intro filmpje te zien is dit je standaard platform hoppen op het juiste moment spring ding exclusief coole mario graphics.

Nee ik passeer bij deze om hem als eerste aan te schaffen sorry. Kijk wel eerst wat andere er van vinden.

Waarom is het voor nederlandse studios zo moeilijk om gewoon iets te maken wat veel mensen aanspreekt? Ik heb zoveel coole ideeen voor games, helaas nog niet het team bij elkaar om echt wat te realiseren. Wellicht ooit op een dag haha.
Die nederlandse studio games moeten altijd van die alternatieve toki tori games zijn. Het laten wij met zijn allen om een moodboard heen brainstormen gehalte druipt er weer vanaf. Geforceerde creativiteit blech!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 23 augustus 2016 20:23]

Heerlijk zo'n ongezouten mening. Kan me er gedeeltelijk wel in vinden. Spel spreekt me ook totaal niet aan en het ziet er niet uit. Het poppetje ziet eruit als het laatste stukje bij tiktak hehehe. Hopelijk maakt de gameplay wat goed. Maar eh uit Nederland komen niet alleen maar geforceerd originele games. Denk aan Overlord, Killzone, Swords & Soldiers... Er zijn er vast nog veel meer.
De Blob en Overlord zijn twee game franchises die door Nederlanders zijn gemaakt en de creativiteit in bijde games is alles behalve geforceerd ;)
Ik heb me met de eerste metrico op de PSvita stierlijk verveeld. Dit "spel" is niet voor iedereen..
Het is idd niet voor iedereen. Maar vond je het te makkelijk dat je je verveelde? De puzzels vond ik best moeilijk.
Ik vond het grafisch oersaai. Dat artistieke gedoe is niets voor mij.
Welke game engine gebruikt het?
doet me sterk denken aan een iets uitgebouwd unreal engine 3d platformer demo
geen textures etc.
een UE/unity hobby project die daadwerkelijk door zet? :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True