Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

De nieuwe Franse gamestudio Sloclap, bestaande uit ex-Ubisoft-ontwikkelaars die onder andere aan Watch Dogs hebben gewerkt, hebben hun eerste game Absolver aangekondigd. De game richt zich op online gevechten, zowel ongewapend als met zwaarden.

In Absolver nemen spelers de rol aan van een gemaskerde Prospect, iemand die heeft gekozen om zich te voegen bij de Absolvers, die dienen als de beschermers van de stabiliteit in de wereld van de game. Spelers kunnen over het landschap dwalen en zowel andere Prospects tegenkomen en te lijf gaan in PvP-gameplay, maar de mogelijkheid tot samenwerking en ruilhandel is ook mogelijk. Daarnaast zijn er PvE-gebieden zoals de dungeon mines of Adal.

De website voor de game belooft dat het vechtsysteem uitgebreid zal zijn en spelers in vier verschillende vechthoudingen kunnen gaan staan en meerdere aanvallen en uitwijk- en pareermanoeuvres tot hun beschikking hebben. Spelers bepalen hun speelstijl door een vechtstijl, wapen en set met aanvallen in hun zogenaamde combat deck te plaatsen. Gevechten kunnen een-op-een zijn maar ook drie-op-drie.

Sloclap, opgericht in 2015, werkt voor Absolver samen met Devolver Digital, dat als uitgever dient voor de game. De ontwikkelaars hebben in het verleden bij Ubisoft Paris gewerkt aan games als Watch Dogs en Ghost Recon Wildlands. Absolver is sinds mei 2015 in ontwikkeling en moet in 2017 uitkomen voor Windows en consoles, maar het is op dit moment niet bekend welke consoles dat zijn. Tijdens E3 in juni maken de twee partijen meer bekend over de game.

Eerste afbeeldingen AbsolverEerste afbeeldingen AbsolverEerste afbeeldingen AbsolverEerste afbeeldingen AbsolverEerste afbeeldingen AbsolverEerste afbeeldingen AbsolverEerste afbeeldingen Absolver

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Leuk van de animaties, maar als je niet ziet wat de inputs zijn, ziet het er altijd leuk uit. Kijk voor de grap eens naar Age of Wulin (wushu), animaties erg mooi en veel counters, tot je de game speelt en het blijkt gewoon een potje rock/paper/scissor en beetje opletten.
In het extreemste geval komt het neer op de lightsabergevechten in KotOR: zien er fancy uit, maar je doet nauwelijks iets als speler. Laten we hopen van niet.

[Reactie gewijzigd door Mark_88 op 26 mei 2016 20:32]

Voormalige Watch Dogs-ontwikkelaars, zal wel het eerste worden; druk knopje, random animatie/counter combinatie volgt :( lame Maar bij sommige titels pakt het aardig uit; draait natuurlijk om de totaal beleving van de gameplay.
An sich had Watch Dogs nog aardig combat system, leuke combo's en target-lock systeem, verder was wel beetje quicktime rammen, maar vond de game altijd leuk om gewoon random gevechten aan te gaan.
De gevechten waren het probleem ook niet, het "hacken" waar zoveel reclame en hype om was wat uiteindelijk niets voorstelde. Mensen hadden daar wat meer diepgang in verwacht in plaats van "press X" "succesfull hack!"
Heeft wel iets mee van de Overwatch stijl, weet alleen niet of de game iets voor mij zal zijn. Trailer heeft me alvast nog niet overtuigd.
De stijl spreek mij zeer aan. Strak, simpel en goed gedesigned. Zeer goed geanimeerd overigens. Qua gameplay lijkt het de kant op te gaan van DarkSouls pvp. Gecontrolleerde bewegingen, redelijk langzaam met kans op counter aanvallen. Ben geen pvp-er maar dit lijkt me wel wat.
Het is niet echt mijn type spel, maar hopelijk doen ze het dit keer wel goed. Niemand is nog het watch dogs debacle vergeten (wat overigens nog steeds niet speelbaar is in een SLI opstelling)
Zolang je de trailer op de aankomende E3 niet te letterlijk neemt ;)
Spel concept lijkt me vooralsnog niet mijn ding, maar de stijl vind ik wel erg mooi. Alles lijkt uit penseelstreken gemaakt te zijn. Erg mooi IMHO.
de grafische stijl spreek me totaal niet aan, het lijkt een vorm van half realistisch en half cellshaded en ik kan fan zijn van beide maar je moet bacon niet met jam gaan mixen. Daarbij was watch dogs ook al niet zoveel dus vrees het ergste
De stijl spreekt mij weer wel heel erg, maar smaken verschillen. Ze hebben een art direction gekozen en die komt in mijn ogen goed tot zijn recht met de vergezichten, al kan ik inderdaad beamen dat de karakters redelijk emotieloos ogen.

Als het vechtsysteem inderdaad neer gaat komen op melee met verschillende vechtstijlen en houdingen doen die vergezichten er eigenlijk niet zo toe. Leuk dat je een mooie wereld kan maken, maar je speelveld zal maar enkele tientallen of honderden vierkante meter zijn. Daarnaast doet het vechtsysteem me heel erg denken aan For Honor; een systeem dat me destijds ook al niet echt aansprak en meer een veredelde tech demo leek (net zoals....... juist, Watch Dogs). For Honor, trouwens ook een naam waar ik allang niks meer van heb gehoord. 1+1?
Wat heeft for honour nou hier mee te maken? Die game is straks gewoon te zien op de e3.
"Daarnaast doet het vechtsysteem me heel erg denken aan For Honor"
Hoewel de game mij toch wel interessant lijkt heerst er toch direct al twijfel. Als ik namelijk naar de karakters kijk mis ik een stukje persoonlijkheid wat waarschijnlijk te maken heeft met het gebrek aan mimiek... Heb het idee dat ik naar androids kijk zonder enige uitstraling. Toch nog even afwachten wat het wordt.
je moet bacon niet met jam gaan mixen.
Wat? Dat is echt enorm lekker.. http://allrecipes.com/recipe/236501/chef-johns-bacon-jam/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True