Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

Devolver Digital brengt turn-based actiegame Ronin op de markt. Van de indiegame was al een gratis speelbare demo beschikbaar. Devolver hoopt in de herfst een volledige versie op de markt te brengen voor Windows, OS X en Linux.

Ronin is een kleurrijke side-scrolling actiegame waarin de speler als Japanse sluipmoordenaar een compleet bedrijf uit moet moorden. Van de ingehuurde beveiligingsmedewerkers tot de hoogste baas; ze moeten er allemaal aan en als volleerd Ronin heb je daar diverse hulpmiddelen voor. De game speelt in de tegenwoordige tijd, dus de Ronin heeft beschikking over gadgets waarmee hij aan plafonds kan hangen en langs muren naar beneden kan glijden. Het belangrijkste wapen van de huurmoordenaar blijft echter zijn zwaard, waarvan hij er twee op zijn rug heeft.

Opvallend is dat ontwikkelaar Tomasz Waclawek de game turn-based heeft gemaakt. Alleen tijdens gevechten kunnen speler en computer om beurten een zet doen. Buiten de gevechten om kan de speler wel vrij rond bewegen. Devolver hoopt in de herfst een volledige versie op de markt te brengen voor Windows, OS X en Linux. Die bestaat uit 15 levels. Hoeveel Devolver voor de game gaat vragen, is niet bekend.

Ronin

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Elke dag worden er wel indies als deze gereleased.. is hier iets speciaals mee waarom deze wel een nieuwsitem is en al die honderden andere niet?

[Reactie gewijzigd door Wilibrord op 23 januari 2015 15:01]

Waarschijnlijk het feit dat Devolver deze uitgeeft.
Maar hoe is het indie als het een uitgever heeft?
Omdat Devolver Digital een bekende uitgever is geworden, Hotline Miami, Serious Sam, etc.
Het doet me erg sterk aan Gunpoint denken, gelukkig heeft de maker van Gunpoint, Tom Francis daar niet zo'n probleem mee :)

Ik gok dat het met zijn turn-based elementen juist wel een leuke variant kan bieden, we zullen het zien.
Ja die comments zijn wel geniaal. Thomas noemt het zelf een gunpoint ripoff, Tom Francis zegt dat het wel mee valt en Thomas vind het jammer dat zijn harde werk om gunpoint te rippen niet heeft gewerkt.

Het ziet er inderdaad uit als gunpoint maar de daadwerkelijke gameplay lijkt mij ook heel anders. Vooral omdat het turnbased is, haalt dat de vaart er een beetje uit en geeft het je meer tijd om een tactische actie te bedenken, terwijl gunpoint juist erg fastpaced is en je erg vooruit moest denken.
Heeft inderdaad veel weg van Gunpoint (gekruist met Mark of the Ninja?)
maar lijkt me wel het proberen waard. van beide games genoten! :)
Dus eigenlijk een actiegame voor wie wat ouder wordt (zoals ik) en zijn reflexen ziet afnemen 8)7
Niet enkel voor wie wat ouder wordt... O-)

Turn-based is zowat mijn favoriete gamegenre omdat ik niet in staat ben om snelle acties te volgen. Dat had ik al toen ik 12j was en dat heb ik nu nog (ondertussen al boven de 40). Hoewel ik fysiek/psychisch in orde ben (denk ik toch haha... :+ ).
Daarom dat ik zo graag games speel à la Civilization, X-Com enzovoort speel.

Als het wat te snel beweegt kan ik blijkbaar niet meer volgen. Zelfs Little Big Planet op de PS3 is soms al te snel voor me. Gran Turismo 5 of Need For Speed hetzelfde, ik rijd van de ene vangrail naar de andere en onderweg neem ik nog een paar auto's mee die mij op dat moment voorbijsteken. Bij Minecraft heb ik geen probleem zolang ik in CreativeMode blijf hangen. Zetten we het spel in SurvivalMode ben ik binnen de 5 sec eraan omdat één of andere creeper zichtzelf opblaast omdat ik hem niet snel genoeg heb kunnen molesteren 8)7 .

Sommige mensen (zoals ik) zijn gewoonweg niet in staat om snel te reageren als het op gamen aankomt. Terwijl ik in mijn auto (de échte bedoel ik dan) zeer snelle reflexen heb om juist op tijd nog een ongeval te voorkomen.
Grappig, voor een tientje ofzo wil ik dit wel proberen :)
volgens mij kan je hier de demo downloaden (windows)

http://teedoubleu.itch.io/ronin
Turn Based a la Jagged Alliance... :P
Waar blijft Hotline Miami 2, blijven ze ook maar uitstellen terwijl het al zo goed als af is.
Beter dat ze hun tijd nemen om een goede game af te leveren dan dat het snel snel snel moet en je een buggy game ontvangt. Van dat laatste zijn er al genoeg.

Overigens wordt er gesproken over Q1 2015, dus nog 2 maanden de tijd!
dat turn-based ziet er echt heel raar uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True