Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Google zou van plan zijn volgende week een vr-headset te presenteren die werkt zonder telefoon. Bovendien zou de headset een controller meekrijgen voor de besturing. Volgende week houdt de zoekgigant zijn ontwikkelaarsconferentie I/O.

Het is onbekend of de controller verder is ontwikkeld, want de informatie is al wat ouder, zegt Android Police, die bekend staat om de uitstekende bronnen binnen Google en die zich nu baseert op een enkele bron. Het is onbekend om wat voor controller het zou gaan. De vr-headset zou, in tegenstelling tot huidige Cardboard-modellen, eigen hardware aan boord hebben. Het gerucht over de vr-bril van Google dook al eerder op.

Bovendien zou Android N een vr-launcher krijgen en krijgt het besturingssysteem een volledige vr-interface. Volgens Peter Rojas, mede-oprichter van sites als Engadget en Gizmodo, gaat het om een standalone-headset met hardware die vergelijkbaar is met smartphones. Daardoor zou de kwaliteit tussen die van de Samsung Gear VR en die van de Oculus Rift en HTC Vive liggen. Die twee laatste vr-brillen leunen op krachtige pc's om beelden te renderen.

Google houdt volgende week zijn ontwikkelaarsconferentie I/O, waarvan al maanden geruchten gaan dat hij deels in het teken zal staan van vr. Er staan in elk geval vr-sessies gepland voor ontwikkelaars, wat erop wijst dat Google op dit gebied iets aan te kondigen heeft. Op datzelfde evenement zal de zoekgigant vermoedelijk ook zijn rcs-client als opvolger van de Berichten-app in Android laten zien. Tweakers zal aanwezig zijn tijdens I/O om alle nieuwe ontwikkelingen van dichtbij te bekijken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Ik hoop dat Google kiest voor oplossing die goedkoop is voor de consument (<200 euro ofzo). Een goede VR bril met controller voor een lage prijs is er eigenlijk nog niet.
Dat komt omdat het gewoonweg niet mogelijk is om een "VR bril met degelijke spec tegen een lage prijs" te maken. Als je kijkt naar DK2 van Oculus dan presteert het eigenlijk nog niet goed genoeg om als degelijke VR headset te bestempelen. Laat staan de DK1.

Het op de markt brengen van een headset die slechter presteert dan DK2 is gewoonweg de markt om zeep helpen. Je krijgt inferieure kwaliteit en je eindigt in de situatie van eind jaren 90 waarin VR op lijkt te komen en genadeloos wordt afgestraft omdat het niet werkt.

Een cardboard-VR is leuk omdat het een gimmick is, je kijkt er 10 minuutjes naar en dan is het wel klaar. Een game spelen is andere koek.

Nee, ik snap prima dat er nog geen "VR bril met controller voor een lage prijs" is.
Sorry maar de DK2 is wel degelijk een degelijke VR headset, dat mensen nogal snobs zijn geworden omdat ze zo verwend zijn met highresolution schermen op hun smartphone wil nog niet zeggen dat headsets die daarop gebaseerd zijn niet degelijk zijn.
agreed de DK2 is amper slechter dan de CV1, en de meerprijs in relatie met wat je extra krijgt is eigenlijk niet goed te praten,

oculus zegt dat het de CV1 tegen kostprijs verkoopt, en imho is het bizar dat de CV1 zoveel duurder is om te produceren vs de dk2 (welke een veel kleinere oplage had dus dat is).

hoedanook als het kan om een bijna gelijke headset te produceren in kleine oplage voor 350$ dan moet dat in high volume zelfs met iets betere onderdelen voor niet veel meer kunnen.
Nou, daar ben ik het niet mee eens, er is wel degelijk een groot verschil tussen de DK2 en de CV1, alleen al dat de totale resolutie van de 2 gebruikte schermpjes hoger is, dat ze oled zijn en dat ze lowlatency zijn. Tel daar de verbeterde tracking bij op, audio integratie, verbeterde lenzen (die nu ook tenminste fatsoenlijk fysiek af te stellen zijn (IPD)) en dan is de headset op zichzelf al een stuk duurder, ook nog even de xbox controller en de extra vr-controller er bij tellen en dan geloof ik best dat de CV1 voor kostprijs verkocht wordt.
de DK2 was op basis van off-the-shelve components, de CV1 is op basis van custom-made components (displays zijn ontwikkeld in samenwerking met samsung waardoor HTC nu ook gebruik kon maken van deze), en dan is het verhaal dus even anders..
Totaal niet mee eens.

Het heeft niets met "snob zijn" of "te verwend zijn" te maken dat je 'meer wilt'. De resolutie is gewoonweg nog niet hoog genoeg. Het feit dat je als ontwikkelaar trucs moet uithalen om tekst normaal leesbaar te maken zegt al genoeg. Als je in de verte tuurt met een DK2, dan sta je te staren tegen een groepje van pixels. Ook het screendoor-effect is te aanwezig (zou op CV1 veel minder moeten zijn) wat impact heeft op de ervaring.

Het heeft mij overigens niet weerhouden om de CV1 te hebben besteld (mede doordat ik de DK2 heb gehad. Anders had ik lang en hard moeten nadenken over de prijs).

Ik blijf echter bij m'n standpunt. Een 'degelijke VR ervaring' is gewoon duur. En een goedkope degelijke oplossing daarmee onmogelijk.
tja, daar sta ik dan, alles redelijk fatsoenlijk kunnen lezen op mn VFX-1 met zn lage resolutie schermpjes of mn VR920 met zn 640x480 per oog schermpjes, waarbij alles goed te zien was bij bv Flight simulator X.. Ja hoger is mooier, maar voor een goeie VR ervaring is dat tot nu toe niet nodig geweest.. maargoed, ik ben dan ook eerder een realist...
Een oplossing die nog in bèta is is VRidge. Daarmee gebruik je je mobiel in combinatie met cardboard (of voor een paar tientjes heb je al best een aardige bril die niet van karton is) en het rekenwerk doet je computer. Ze hebben ook al (deels) steamVR integratie. Ik heb het helaas nog niet zelf kunnen testen omdat mijn PC niet krachtig genoeg is dus ik kan weinig zeggen over de kwaliteit. De software is gratis dus als je al een goede PC, mobiel (liefst met gyroscoop) en cardboard hebt is het een goedkoop alternatief wat het proberen waard is. En ze zijn dus nog volop in ontwikkeling.
Helemaal mee eens, ik zit niet zo te wachten op een high-end VR bril van 800 euro o.i.d. Ik zou liever een VR bril van degelijke kwaliteit, maar met mindere specs voor pakweg ¤150-¤200.
Er zijn enkel nog low-end brillen. Ja zeker, de prijs is nog erg hoog ervan, en je hebt ook een krachtige PC ernaast nodig. Maar de specs van de brillen zijn, afgaande op reviews, het toch nog niet echt. Als jij dan een bril voor een kwart van de prijs wil, en laten we eens voorzichtig doen en de helft van de specs, dan kom je gewoon uit op iets wat geen goede ervaring gaat bieden. Het is niet alsof de huidige brillen zo high-end zijn dat de gemiddelde consument prima af kan met een significant slechtere bril.

Qua rekenkracht ligt het er dan aan wat je ermee gaat doen. Een 3D film op eentje met geintegreerde hardware kijken zal wel lukken. Maar als een GTX970 eigenlijk krap is voor VR, dan gaat je telefoon het ook niet trekken als je er serieus op wilt gamen.
Wat soms niet goed begrepen wordt, is dat we in een eerste fase staan van een gloednieuw consumentengoederenspectrum. Heel VR staat nog in haar kinderschoenen waarbij de RIFT en VIVE net hun eerste zelfstandige stapjes kunnen maken zonder om te vallen. Voordat we op een punt zitten dat VR een gemeengoed is, zijn we nog wel een tijdje verder. Hiervoor moet o.a.:
  • De (pc) hardwarekant "VR-volwassen" worden
  • De brillen van dermate confortabel en makkelijk zijn in het gebruik, dat het een gemeengoed kan worden
  • De software door wordt ontwikkeld, denk aan drivers, games, toepassingen, integratie in OS'en, etc
  • Vervolgens door alle ontwikkelingen de prijs kan gaan dalen rond VR
Alle ontwikkeling op het gebied op VR juich ik daarom alleen maar toe. Des te meer concurrentie, hoe verschillend dan ook in toepassing, des te sneller de ontwikkeling gaat en des te sneller VR gemeengoed kan worden. Dan pas kan VR zelfstandig door het leven gaan.

[Reactie gewijzigd door levdbas op 12 mei 2016 01:06]

Inderdaad en dan is ondersteuning van de apparaten cruciaal.
Broertje heeft een Vive besteld en het is een fantastische ervaring moet ik zeggen.
MAAR er is zo weinig voor te krijgen op dit moment. En wat werkt op een Vive werkt niet perse op een Rift en andersom.
Dat is dan ook de reden dat ik er geen heb besteld, ondanks dat ik erg naar VR zat uit te kijken. Zonder content zijn het hele dure gimmicks.
Ik kijk het nog wel 1 a 2 jaar aan om te zien waar het schip strand.
Sorry, maar op dit moment zijn de Vive en de Oculus verre van 'low-end' brillen, dat JIJ ze low-end vindt wil nog niet zeggen dat het ook low-end zijn..
Ik snap niet dat je naar -1 gemod wordt, ben het persoonlijk helemaal met je eens. Momenteel is er namelijk niets beters te krijgen dan de Oculus of de Vive. Het is het beste (en duurste) dat op de markt is. Dat maakt het high-end.

De definitie van high-end:
"denoting the most expensive of a range of products."
Op zich valt de prijs ook enorm mee, het is verre van het duurste wat er op de markt is, juist op dat gebied is het de goedkoopste op dit moment, een prijs die voor een consument nog net haalbaar is. Alle andere alternatieven die vergelijkbaar zijn of beter, zijn meteen ettelijke duizenden (zoniet 10 duizenden) euro's duurder.. Ze hebben hiermee wel meteen de huidige 'betaalbare' vr-brillen (zoals de vuzix wrap1200) die er al waren uit het water geblazen..
Ik word er altijd een beetje moe van, men wil echt voor een dubbelte op de eerste rang zitten hier, en als dat niet kan, nou dan is het crap en beginnen ze te huilen/schreeuwen..
Maar mensen mogen op dit moment blij zijn als ze me de highend kaarten (de nieuwe GTX 1080 bv) de Oculus en Vive kunnen aansturen met graphics zoals Battlefield 4 in ultramode (als dat zelfs uberhaupt al haalbaar is op 90fps).. Een doom 3 bv is al f-ing scary met de 'oude' graphics op deze brillen (vraag me af hoe die draait op native resolutie met alles aan op 90 fps)..
Er zijn enkel nog low-end brillen.
Ik denk dat je daar volkomen gelijk in hebt. En afgezien van de hype van nu zal het nog wel een jaar of 5 duren voor dit echt een doorbraak teweeg kan brengen, en, afgezien van gamen e.d., iets toevoegt aan het leven van alledag.
Dat ziet er uit als een CGI afbeelding/vaporware.
Ik denk eerder aan Sony (playstation) VR, die kost minder dan 400 euro.
Maar dan moet je dus wel een PS4 hebben. Kun je wel een bril voor 400 euro aanbieden, maar die console zelf kost ook nog 300 euro. Dat is onder de streep nog steeds 700 euro!
Wil je een fatsoenlijke ervaring met een Rift/Vive dan moet je eigenlijk een 980Ti hebben. Die kost in zijn uppie al 700 euro. Qua processor is een 4770 ook wel erg prettig (De I5 is naar mijn mening underpowered voor VR). En 16GB ram is ook wel erg prettig. Je rent zo richting de 1500 euro voor een fatsoenlijke VR ervaring op de pc.
Zie ook de review van tweakers over de rift, die hebben ook een gamehoekje van een paar 1000 euro in elkaar getimmerd (/jaloers)

Dus ja, in vergelijking is en blijft die PS headset een koopje.
Vrijwel alles op mijn Vive draait prima met mijn R290, i5 3570k en 8GB ram. Weliswaar niet met de hoogste details (als die al uberhaupt zijn in te stellen), maar heel goed speelbaar. Alleen spellen die niet speciaal voor VR zijn gemaakt zijn kunnen problemen geven. En in de praktijk blijk ik helemaal niet geïnteresseerd te zijn in spellen waarbij je de motion controls niet kan gebruiken.
Een smartphone en tablet kost ook geld. De content moet toch ergens vandaan komen. Veel mensen hebben al een PC, playstation of xbox. Gamen is sowieso de meest voordehandliggende succesvolle toepassing van VR. Streetview in 3D is ook leuk maar dat is voor mij geen reden om een headset aan te schaffen.
Gamen is sowieso de meest voordehandliggende succesvolle toepassing van VR. Streetview in 3D is ook leuk maar dat is voor mij geen reden om een headset aan te schaffen.
Oneens, imo zijn de opleidingsmogelijkheden, en de winkelverkoop hier voorlopig de potentiële winnaars!

Stel je voor dat een tankchauffeur met een Leopard III geen 500 Km meer hoeft te maken irl?

Of een F-16 piloot geen 200 vlieguren?

Dan de grotere (en later) kleinere meubel en/of keukenwinkels!
In eerste instantie is het een relatief grote investering, maar wel een die zichzelf terug verdiend!

Maar goed thats only my 2 cents
Stel je voor dat het leger simulatoren hebben staan...... oh wacht......
We hebben het hier over consumenten versies, voor industriele toepassingen en simulatie zijn er al lang headsets en hele simulatorcabines, maar die zijn dus heel HEEL wat duurder..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 11 mei 2016 23:57]

Ik wil niet de autist uithangen. Maar het bovenste bericht gaat er juist om dat die persoon hoopte dat het minder dan 200 euro zou gaan kosten.

Vandaar. :)
En hij bedoelde daarmee de VR-bril. Dat je een huis, elektriciteitsaansluiting, internet-aanlsuiting, kleding etc. moet hebben staat daar los van.
En als je een gaming PC die krachtig genoeg is om een vive/rift aan te sturen bij de prijs daarvan optelt kom je ook zo rond de 2000+ euro uit!

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je niet verwachten dat je een AAA of zelfs een A film te zien krijgt. Denk eerder aan een middelbare scholier 'film' geschoten op een iPhone 1.

Ik wacht sowieso op de Rift controllers, wellicht zelfs een rift 2.0, mijn PC hardware is op het moment toch niet krachtig genoeg om het aan te sturen (ik wacht sowieso nog op een GTX 1080 Ti voordat ik een VR bril ga overwegen).
De prijs vind ik het meer dan waard, heb al eens een Rift op gehad en het is echt geweldig leuk.
Zoiets heb ik hier, iets kernachtiger, ook betoogd denk ik :)
Was dat een dev kit 1 of 2,die hier een stuk naar boven als ondoenlijk slecht werden bestempeld maar waarvan ik alleen maar 'wow wat gaaf' reacties ken van mensen die zo'n dk versie op hebben gehad?
Sorry, maar de brillen van 800 euro zijn al matig gezien de lage resolutie van de schermen, laat staan een bril voor 150 tot 200 euro.
Dat is aan de kant van de bril. Die voor 200 dollar maken is niet een heel groot probleem. De modellen die er zijn hebben echter een dure PC nodig.

Het zou heel erg tof zijn als Google voor 200 euro volledig zelfstandig VR apparaat heeft gemaakt. Maar ik denk dat dat niet kan...
Nou.. Er gaat wel development etc inzitten, maar het is eigenlijk een gestripte telefoon met hier en daar extra toevoegingen als sensoren etc. Dus mogelijk lijkt het me best wel..

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 11 mei 2016 21:08]

True! Maar als je alleen maar wat sensoren toevoegt wordt het niet ineens iets veel beters dan wat Cardboard al is.

Je moet voor een waanzinnig scherp scherm hebben, en een goeie grafische chip. Dat is best kostbaar. Dus die 200 euro markering is best laag denk ik.
Ik hoop eigenlijk niet dat Google met een sub-par VR Bril komt ala GearVR.. persoonlijk is mobile VR het nog net niet... edit: het feit dat ie standalone wordt suggereert dat natuurlijk wel.

Het wordt vanzelf allemaal goedkoper (PC VR) en beter (Mobile VR). Het zoals Palmer Luckey al eens zei: "VR will become something everyone wants before something everyone can afford". En daarmee doelt hij eerder op goede VR met presence dan de huidige generatie mobile VR.

[Reactie gewijzigd door BaT op 11 mei 2016 21:15]

Die begint dus al op 500 dollar.

Google kan een hoop, maar 60% van de prijs afhalen? Kleine kans.

- draait Android: http://m.picovr.com/en/neo-spec.html

[Reactie gewijzigd door noobz op 11 mei 2016 21:32]

Nee, dit is valse informatie. Met controller is de VR-Bril 500 dollar. Maar de VR-Bril kan ook standalone gebruikt worden zonder de controller, dan kost deze 300 dollar. Deze is dan ook gewoon op je PC te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 11 mei 2016 21:34]

Ja maar dan moet je dus wel een beetje een krachtige PC hebben.

Het ideale plaatje is juist een betaalbare bril waar je geen andere hardware voor nodig hebt.
Uhmmm. Hoe zie je dat precies voor je? Er moet toch altijd iets van hardware zijn om de bril aan te sturen? Wellicht heb je al een goeie telefoon en kun je de Pico VR aansluiten in combinatie met je telefoon? Dan heb je bijvoorbeeld een Snapdragon 810 of 820 of wat je ook hebt en hoef je geen verdere hardware te kopen. Geen idee of dit mogelijk is, maar theoretisch zou het moeten kunnen met bijvoorbeeld MHL.

Ik pleit al langer voor deze ontwikkeling en snap ook nog steeds niet waarom er nog consoles op de markt worden gebracht. De hardware zit namelijk al een tijdje (een jaar of 3) in onze broekzak en de nieuwe generatie telefoons (Snapdragon 820) overstijgt de PS4 en Xbox One met gemak qua raw power. Het enige wat er nog nodig is zijn wat controllers die met bluetooth kunnen worden aangestuurd. (Een telefoon kan maar 1 bluetooth apparaat tegelijk sturen waarschijnlijk, maar een bluetooth hub/splitter kan hier misschien oplossing in bieden). Ik heb geen idee of al deze dingen bestaan en technologisch kunnen, maar in mijn ogen is het zo logisch en is het een waste om nog aparte consoles uit te brengen die theoretisch niks meer doen dan een telefoon.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 11 mei 2016 21:42]

Ik heb geen verstand van chips enzo. Ik weet alleen veel van VR toepassingen, maar die snapdragons, dat zijn toch gewoon CPU's? Voor een goede game of een flinke VR app heb je volgens mij een hele goede grafische kaart/chip nodig, en een waanzinnig scherp scherm.

Dat is de crux volgens mij.
En dat gaat voorlopig ook niet komen. Ik wil graag een vr headset voor een tientje, net zo onrealistisch.
Voor iets wat nog zo behoorlijk in de kinderschoenen staat en nog zat technische problemen te overkomen heeft, is dat eigenlijk een belachelijke wens...

Zeker gezien het artikel ook noemt dat er een controller bij zal zitten, doet het mij eigenlijk ook afvragen wat jij je zou inbeelden bij "degelijke minimale specs" voor een apparaat in die prijscategorie.
Misschien een belachelijke wens, maar wel een wens waar veel mensen op hopen. De huidige VR brillen zijn gewoon erg duur nog. Als dat niet goedkoper gaat worden, vrees ik dat VR niet goed van de grond zal komen en slechts een enkel een zeer luxe product zal blijven. De prijs zal dus de innovatie tegenhouden op dit gebied.
Nee dat zie ik zelfr niet zo. De brillen kosten allang minder dan een beetje degelijke monitor of TV dus dat valt eigenlijk hartstikke mee als je meeweegt dat er een veelvoud van functionaliteit en hardware in zit...
Ik zat aan precies hetzelfde te denken XD
Ik zeg t jullie, de Playstation VR gaat m worden. DÉ entry model waarmee heel de wereld kennis gaat maken met VR.
Nope, gaat em echt nog niet worden. Ik heb een Vive en zelfs mét de controllers, de basisstations, de beste schermen momenteel mogelijk en een zware pc zie je echt nog dat het de eerste generatie is. Het is de beste immersie die momenteel mogelijk is en ik ben er heel erg blij mee maar dit kunnen ze nooit voor een lage prijs aanbieden. Daarnaast zijn de content creaters druk bezig maar is het nog erg vroeg. Een volledige game (of software) ontwikkelen duurt jaren.

Ik ben bang dat we echt moeten wachten tot generatie 3 voordat het voor het 'grote' publiek klaar is.
Ondertussen hou ik me wel bezig met audioshield ;)
De oculus en vive zijn verre van de eerste generatie... Ik heb nog een Cybermaxx en een Forte VFX-1 uit 1995 liggen (waar ik dus ook helemaal geen last van motion sickness mee heb), tevens dan nog een VR920 uit 2006/2007 (weet niet eens meer van wanneer die was), maar ook nog de DK2..
Je zegt het niet, je schrijft het. ;)
99% van de added aperaatjes die aan een console worden toegevoegd na de launch faalen hard.
Dus nee ik denk niet dat dat anders gaat by the ps4
Ik snap vooral niet hoe mensen blind uit kunnen gaan van het kunnen renderen van twee viewports gelijktijdig terwijl genoeg games op de PS4 met een enkele viewport al tegen prestatieproblemen lopen...
Deze generatie consoles liep al ruim een jaar achter dat ze uitkwam, mensen!
het is mogelijk om een chip in de bril te zetten en die chip te gebruiken om 3d te simuleren ( zodat de ps4 nog steeds maar 1 beeld hoeft uit te zenden )
Dat is incorrect. je mist aardig wat stukken informatie.
Als je me daarin niet gelooft; vergelijk maar eens een beeld voor het linker en het rechter oog.
eey het is mogelijk.
Het 3d effect is dan slecht maar het is nog steeds een vorm van 3d ;)
Het is niet mogelijk; alles wat geen 3d is is simpelweg geen 3d. En je bereikt het met volledige 3d-presentatie (onbehaalbaar) of stereoscopie.
2D-to-3D conversion adds the binocular disparity depth cue to digital images perceived by the brain, thus, if done properly, greatly improving the immersive effect while viewing stereo video in comparison to 2D video. However, in order to be successful, the conversion should be done with sufficient accuracy and correctness: the quality of the original 2D images should not deteriorate, and the introduced disparity cue should not contradict to other cues used by the brain for depth perception. If done properly and thoroughly, the conversion produces stereo video of similar quality to "native" stereo video which is shot in stereo and accurately adjusted and aligned in post-production.[1]

Two approaches to stereo conversion can be loosely defined: quality semiautomatic conversion for cinema and high quality 3DTV, and low-quality automatic conversion for cheap 3DTV, VOD and similar applications.

Stereoscopic 3d is nog steeds 3d grapjas ;)
Kan totaal niet tippen aan wat de rift doet true

[Reactie gewijzigd door dragnar12 op 15 mei 2016 07:07]

Als je wat je copy-paste nou gelezen had, had je geweten dat je alleen maar herhaalt wat ik al aangaf.
als je heet laatste stukje had gelezen word het nog steeds bestempeld 3d
Dit is dus de reden dat ik wacht met VR: de kaarten moeten nog echt geschud worden. Ook wil ik goede software zien, het is allemaal nog er demo-achtig.

In de meest ideale wereld zou ik:
- De games van Sony willen;
- de headset van HTC;
- de interface van Steam;
- de optics en het uiterlijk van de Oculus;
- en de prijs van Google.
Mogelijk ooit ... maar ik zie deze bedrijven echt niet allemaal samen gaan werken op de een naar de andere dag om een product op de markt te brengen.
.. . en de kwaliteit van Nintendo.
Nintendo maakt geen VR, tenminste nu nog niet.
In general denk ik dat fabrikanten van virtual-reality brillen de goede keus maken als ze één van de volgende twee paden bewandelen.

1: Ze maken een VR bril met redelijke kwaliteit voor een prijs < 100 euro. Dit prijspunt zorgt ervoor dat jan en alleman het min of meer als impulsaankoop aan kunnen schaffen.
2: Ze maken een VR bril die een nagenoeg perfecte ervaring bied waarbij prijs geen enkele rol speelt.

Dit houd dus ook in dat fabrikanten die hiertussen in gaan zitten als in de zin van; nét geen goede prijs en ook nét geen echt goede ervaring op den duur aan deze strategie ten onder zullen gaan.

[Reactie gewijzigd door GainedLotus op 11 mei 2016 22:08]

On topic: Leuk dat tweakers naar IO gaat. Wat is het programma daar? Gaan jullie ook nog iemand interviewen? Wellicht op het gebied van privacy en machine learning? Dat zou een interessant nieuwsartikel kunnen worden. Of blijven we lekker gadgets tonen? Zo ja, dan is het zonde van het geld.

[Reactie gewijzigd door 70599 op 12 mei 2016 07:35]

goedkope downstream bandbreedte in draadloze verbindigen via kunst licht oscillatie.
Dan wordt t misschien net zoeits als die chinese versie van de occulus, de Pico Neo ? Die is ook maar 399 dollar ofzoiets, met stand alone functie en controllers inclusief

Edit: http://m.picovr.com/en/neo.html

[Reactie gewijzigd door fre0n op 12 mei 2016 01:28]

Prijzen zullen heel snel gaan dalen met nieuwe iteraties van een product.

Kostprijzen zijn niet alleen zo hoog vanwege de hardware. Er zit een behoorlijk aantal manuren in, om de Oculus en de Vive in de winkel te krijgen op het niveau dat ze nu zijn.

Ik denk dat de schermpjes etc. niet zo veel kosten als men roept. Je koopt een 1080p chinese telefoon voor nog geen 100 euro, en dat is dus een hele telefoon. Dus die schermen kosten echt niet zoveel als dat men roept.

Feit blijft wel dat ontwikkeling terugverdiend moet worden (terrecht)

Ik denk dat als de PS VR uitkomt voor die 400 euro de nieuwe generaties al bijna klaar zijn en die gaan minder kosten dan de VIVE en de Rift nu, met betere specs. Dus het is geen lwestie van Jaren, mits de huidige VR goed gaat verkopen. Bedrijven moeten er wel geld in zien.
Laat maar komen! Ik heb sinds gister mijn HTC Vive binnen gekregen en tot nu toe is mijn 950¤ well spend. De ervaring is geweldig en vooral mensen die nog nooit VR hebben gezien.
Ik hoop dat het net zo iets gaat worden als deze demonstratie van Project Tango. https://youtu.be/tPR9EFE20Aw?t=435

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True