Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 123 reacties

Microsoft stopt met de productie van de Xbox 360. De console van de vorige generatie was in de Benelux al niet of nauwelijks meer te koop, maar het Redmondse bedrijf produceerde hem nog voor verkoop in andere werelddelen. Als de huidige voorraden op zijn, verdwijnt de Xbox 360 definitief uit de winkels.

Phil Spencer, hoofd van de Xbox-afdeling, neemt in een blog afscheid van de tweede console van Microsoft. Hoewel de Xbox 360 niet meer nieuw gemaakt zal worden, blijft Microsoft de console ondersteunen. Zo blijft het mogelijk om de Xbox Live-service te gebruiken en multiplayergames te spelen. De daarvoor benodigde servers blijven online en actief. Ook blijft de fabrikant ondersteuning bieden voor de hardware op de Xbox-support-website. Tot wanneer Microsoft officieel ondersteuning blijft bieden aan Xbox 360-gebruikers is niet bekend.

Microsoft kondigde de console aan op 12 mei 2005 en sinds 2 december dat jaar was de Xbox 360 te koop in Europa. Tweakers blikte op 2 december vorig jaar terug op het tienjarige bestaan van de console in de Benelux. Volgens Spencer is er in de afgelopen tien jaar door alle spelers gezamenlijk meer dan 78 miljard uur op de Xbox 360 gespeeld. In juni 2014 waren er 84 miljoen exemplaren van de console verkocht. Hoeveel daar nog bij zijn gekomen na die tijd is niet bekend.

In de tien jaar dat Microsoft de Xbox 360 produceerde verschenen er acht verschillende hardwarerevisies. Omdat de technologie vorderde, kon de hardware steeds kleiner en zuiniger gemaakt worden. Daardoor werd de productie ook goedkoper.

De eerste modellen uit 2005 met codenaam Xenon hadden een losse cpu en gpu, beiden geproduceerd op 90nm. Eind 2007 werd dat met Falcon verkleind naar 65nm en 80nm, met een lager energiegebruik tot gevolg. De voeding veranderde daardoor van een 203 watt-model naar een 175 watt-exemplaar. Een jaar later kwam Jasper, met zowel een cpu als gpu op 65nm en een 150 watt-voeding.

De eerste uitvoeringen van de Xbox 360

Vanaf 2010 werden de cpu en gpu gecombineerd op een chip geproduceerd op 45nm. Daardoor kon de hele console kleiner gemaakt worden. Het nieuwe model kreeg de naam Xbox 360 S of Slim. Deze Trinity-consoles waren voorzien van een 135 watt-voeding. Een jaar later kwam Corona, met een vergelijkbare chip en 120 watt-voeding.

In 2013 verscheen er een opvolger van de Slim-uitvoering, met dezelfde hardware, maar een nieuwe behuizing. Het ontwerp daarvan is gebaseerd op de Xbox One. Dit model heet officieel de Xbox 360 E en is nu nog bij enkele winkels te koop. De jongste variant, Winchester uit 2014, is wat chips betreft gelijk aan Corona uit 2011, maar loste de reset glitch hack op waarmee de console kon worden omgebouwd om homebrew te draaien en illegaal gedownloade games af te spelen.

Update, 21-04: Informatie over Xbox 360 E toegevoegd.

Xbox 360 Slim

In 2010 verscheen de kleinere Xbox 360 Slim

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (123)

Er mist nog een model aan de lineup, net uit gebracht voor de aankondiging van de One pricewatch: Microsoft Xbox 360 Slim (2013) 250GB Zwart

[Reactie gewijzigd door Uberdude op 20 april 2016 21:11]

Bizar dat dit model zo in de pricewatch staat. Dit model heet namelijk de Xbox 360 E en niet Slim. Je hebt inderdaad de originele die in verschillende flavors kwam (Arcade, Pro, Elite), dan de Slim versie en op de valreep dus nog de E versie die kwa uiterlijk lijkt op de Xbox ONE.
Dank voor de tip. Deze heb ik nog toegevoegd aan het artikel :)
Jammer, tijden veranderen, consoles komen, consoles gaan. Ik vraag me alleen af wanneer Microsoft Xbox Live uitschakelt voor de Xbox 360. Het valt namelijk niet te vergelijken met het stopzetten van de ondersteuning voor de eerste Xbox, destijds was er niet zo veel animo voor het multiplayeraspect van de console.
De xbox live van de xbox 360 gaan ze niet uitschakelen. Omdat de BC spellen het ook nog gebruiken. Omdat BC een selling point is gaan ze nog lang niet xbox live uitschakelen.
De xbox live van de xbox 360 gaan ze niet uitschakelen. Omdat de BC spellen het ook nog gebruiken. Omdat BC een selling point is gaan ze nog lang niet xbox live uitschakelen.
Op een gegeven moment zal Microsoft toch de server uitzetten. Daarnaast speel je de BC spellen vaak niet voor het online gedeelte, maar imho voor het offline gedeelde. Neem een Assassins Creed of Bioshock.
Ten Tweede, de Wii U heeft ook Wii bc, maar Nintendo heeft hiervoor ook de internet functionaliteit uitgezet. Terwijl er relatief veel mensen nog Mario Kart en Super Smash Brawl online speelden.
Natuurlijk sluiten ze ooit wel de servers maar met komst van BC kan je vast nog wel een paar jaartjes genieten. De spellen die niet veel online gespeeld worden gaan er vast wel sneller uit.
Ik hoop dat dit nog lang gaat duren, speel regelmatig nog een potje Black Ops zombies (heb pas nog de Resurrection DLC gekocht omdat Moon zo'n leuke map is om met vrienden te spelen).
Ik denk dat de ondersteuning nog vele jaren gegeven gaat worden. Microsoft is nu namelijk bezig vele 360 Games beschikbaar te maken op de One. Veel van deze Games hebben multiplayer en die draaien dan niet op de servers van de One maar van de 360.
Ik denk dat het nog wel even actief blijft. Vooral ook omdat er net wat games Backwards Compatible zijn gemaakt. Al is het jammer dat ze niet op zijn minst een termijn noemen waarbij je er in ieder geval vanuit kunt gaan dat het werkt.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 20 april 2016 20:03]

Ik zou denken totdat de inkomsten van Xbox Live van xbox 360 bezitters niet meer opwegen tegen de kosten.
Tenminste, ik kan het kostenplaatje niet meer denk dat ze nu winst maken of ten minste kiet draaien met live?
Xbox Live wordt al sinds jaar en dag betaald door de consumenten en de servers blijven bestaan voor Xbox One. Ze zullen dit heus wel kunnen bundelen dus ik denk dat kosten geen issue zullen zijn.
Dit lijkt mij ook het geval, zeker gezien de doelstelling om de Xbox One geheel 360 backwards compatible te maken. Uiteindelijk zullen games natuurlijk wel 1 voor 1 afscheid nemen van Xbox Live. Maar dat heeft meer te maken met de enorm kleine community. Maar er zullen altijd games zijn die onverwachts online gesloten worden, echter zo gaat het nu eenmaal. Een relatief populaire game als Battlefield 2 is immers ook zonder pardon gesloten.
Maar dat heeft dan niks met microsoft te maken. Eerder aan de uitgevers/ontwikkelaars die de stekkers uit de servers halen. In het geval Battelfield, EA.
In het geval Battlefield was het gamespy, niet EA. En doordat gamespy de handdoek in de ring gooide zijn er nog velen andere games ook in een klap kapot gegaan. nieuws: GameSpy trekt op 31 mei de stekker uit de masterservers
EA gooit anders genoeg servers zelf dicht.
Bron.
Aangezien de console nu dus nog nieuw verkocht wordt, hoop ik dat dat nog minimaal 3-5 je op zich laat wachten, anders zou ik me als consument toch flink genept voelen.
Mensen die niet zoveel uit willen geven? Ik zie op het schooltje van mijn zoontje (groep 3) ook kinderen nog een playstation 3 krijgen met Skylanders. En kinderen van die leeftijd geven echt geen reet om graphics. Mijn zoontje speelt naast Skylanders op de PS4 nog gewoon Super Mario World op de oude Gameboy Advance die ik had liggen.
Ik heb een half jaar geleden nog een ps3 gekohct, geen zin om 450 euro uit te geven om af en toe te gamen, dus je opmerking slaat nergens op!
mijn 203-watt xbox 360 heeft het sinds kort begeven... kan dus niet meer netflixen via de xbox ... misschien ga ik dan nu toch maar eens een ander kopen.. de 60-70 games die ik erop heb liggen al een eeuwigheid stof te happen (sommige zitten zelfs nog in de sealed verpakking)
Ik heb er nog wel n liggen voor je
Ik heb een half jaar geleden een xbox one voor 270 euro nieuw gekocht dus jou opmerking slaat nergens op.
Ik had het over een playstation 4
Van 203 Watt naar 120 Watt; het is nogal wat. :P

Mooi om te zien dat de techniek verre van stilstaat. :)
Alleen nog steeds best zwakke APU's in plaats van fysieke videokaarten in combinatie met een losse processor. Maarja, dan gaat het wattage misschien ook weer omhoog...

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 20 april 2016 18:53]

Een losse videokaart is handig als je veel combinaties van CPU en GPU wil kunnen aanbieden, met zelfs upgrade mogelijkheden. Maar dat is precies niet wat je wil in de gamesconsoles markt. Daar wil je dat alle consoles virtueel identiek zijn.

En inderdaad, het opgenomen vermogen gaat omhoog van separate chips. De communicatie binnen een chip is zuiniger dan de communicatie tussen chips.
Maar dat is precies niet wat je wil in de gamesconsoles markt. Daar wil je dat alle consoles virtueel identiek zijn.
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat bijvoorbeeld de Playstation 4.5 een laten we zeggen, i5-6400 krijgt, met een AMD 380X ofzo. Als je naar de 970 gaat, wordt zo'n console veels te duur. En consoles zijn gericht op mensen die het niet breed hebben (tenminste. Dat is vanuit mijn oogpunt zo).
Een deel van de consoles wordt verkocht aan mensen die het niet breed hebben (veelal scholieren) en een deel wordt verkocht aan wat oudere 'casual' gamers. De eerste groep heeft er niet meer geld voor en de tweede groep niet meer geld voor over. Ook met een 380X zou de huidige generatie consoles nog minimaal 100 euro duurder worden.

Risico is gewoon dat je met een relatief kleine meerprijs een enorm groot marktaandeel verliest en de console een flop wordt. Dat is ook de reden dat Sony en MS met de huidige generatie voor een stuk minder high end hardware hebben gekozen dan bij de PS3/360 generatie. Ze wilden de prijs laag houden zonder daarbij consoles onder de kostprijs te moeten verkopen.
Dan moeten ze veel betere APU's maken naar mijn mening. Want kijk hoe de console achterloopt op fps en grafische kracht ten opzichte van pc.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 20 april 2016 21:00]

Qua prestaties lopen ze flink achter op PC hardware, maar het is de vraag in hoeverre dat de gemiddelde console gamer echt zal interesseren. Het is toch een beetje de categorie gamers voor wie meespelen belangrijker is dan topprestaties. Er zal allicht een kleine groep zijn die afhaakt vanwege de matige grafische prestaties (waaronder ikzelf eigenlijk), maar de extra investering weegt waarschijnlijk niet op tegen de extra omzet.
De goedkopere aanschafprijs word deels weer terugbetaald doordat je gemiddeld gezien meer betaald voor console titels.
Klopt, de mate waarin zal alleen wel enigszins afhangen van de persoonlijke omstandigheden. De tie ratio voor een console is iets van 8 of 9 geloof ik, het prijsverschil gemiddeld een euro of 15? Dan kom je op iets van 130 euro. Voor fanatieke gamers is het zeker niet de juiste keuze, maar er is ook een aanzienlijke groep die het na een paar games voor gezien houdt. Eigenlijk betaal je als fanatieke gamer uiteindelijk de tol voor de lage instapprijs.
Inderdaad. Daar geef ik je volkomen gelijk in.
Er is waarschijnlijk een hele groep die het waarschijnlijk niet zo interessant vind, zaken als fps, resolutie etc. en die kopen een console. Een console vergelijken met een PC is compleet nutteloos als je het mij vraagt.
Ik vind die consoles dan wel echt achterlijk duur voor wat je krijgt.. of naja, voor wat je allemaal niet krijgt :P.
Hoezo dan? Als je 10 jaar geleden een XBox 360 gekocht had (even er vanuitgaande dat hij die 10 jaar technisch overleefd heeft) dan heb je toch een mega-deal gemaakt? Je hebt 10 jaar gedaan met een console die destijds 400 euro kostte! En 5 jaar daarvan was die console top of the bill. En je kunt tot de dag van vandaag de winkel inlopen en een nieuw spel kopen en wten dat het werkt en dat je precies dezelfde graphics hebt als elke andere 360 bezitter.

De klachten op consoles en Apple etc worden zo oud. Ja je betaalt meer als je alleen naar de specs kijkt. Maar er zitten andere voordelen aan die mensen blijkbaar zo waarderen dat ze die meerprijs er voor over hebben.

Bovendien kun je de specs niet rechtstreeks vergelijken. Consoles presteren veel beter met dezelfde hardware omdat ze alle toeters en bellen achterwege laten en puur op gamen zijn gericht. Net zoals je niet een tractor en een Porsche gaat vergelijken omdat ze allebei een motor hebben die veel PK kan leveren. De PC is multi-purpose en voor mensen die *alleen* willen gamen is dat een nadeel.
Ze presteren niet beter met dezelfde hardware. Dezelfde hardware voor console en pc bestaat niet. De cpu en ook de gpu en alles eromheen is speciaal ontwikkelt met de game console in gedachte.
Op de pc heb je geen vergelijkbare cpu en gpu. De laatste mischien net wel, maar toch ook weer niet.

Ze halen het beste uit de mindere hardware, omdat er "close to metal" API's actief zijn. Tegelijkertijd leggen ze beperkingen op, instellingen die je niet kan veranderen. Iets, wat op de pc bijna heilig is en je naar hartelust kan tweaken aan je game.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 20 april 2016 23:08]

De meeste huidige games moeten zodanig ge-downscaled worden dat het er niet meer uit ziet. Dan ziet een mooi spel, er in eens niet meer uit op de console.

Als je iets wilt upgraden, of betere graphics wilt, of meer fps, dan komt het er op neer dat je maar een nieuwe console van ng eens 400 euro moet kopen ;).

Ik praat niet alleen over de specificaties van consoles en dat van Apple. Over alles in het algemeen. Kijk wat ik met een pc kan, en met een console..
Bovendien kun je de specs niet rechtstreeks vergelijken. Consoles presteren veel beter met dezelfde hardware omdat ze alle toeters en bellen achterwege laten en puur op gamen zijn gericht.
Is niet helemaal waar. De games n hardware zijn namelijk op elkaar afgestemd. Daarom presteert zo'n beste zwakke APU goed. Dat heeft niet veel te maken met de dingen die ze achterwege laten.
Als je iets wilt upgraden, of betere graphics wilt, of meer fps
Ja ja ik snap het. Jij bent een tweaker en wilt graag tweaken. En terecht dat is ook leuk. Ik kan me prima inleven daarin. Ik heb zelf ook een game PC gehad. Maar waarom is het zo moeilijk om je voor te stellen dat er ook mensen zijn die niet willen tweaken? Die niet eens *willen* weten wat fps betekent? Die gewoon een schijfje er in willen stoppen en gaan?

Het punt aan een console is juist dat je bijna de garantie koopt dat je nooit zult hoeven tweaken.
Ik tweak helemaal niets. Ik overklok niets. Meer dan 60fps zien is fijner en betere graphics is altijd leuk. Maar ja, mensen die die dingen niet boeit, kopen een console. Dat ben ik met je eens.
Dit is volgens mij nou juist wel wat microsoft wil in de toekomst om de xbox one hardware upgrades te geven. Maar kan ook zijn dat ik er naast zit (maar ik kan me herinneren dat ze er pas wat over gezegd hebben)
en waarschijnlijk gaan de kosten dan ook weer omhoog, en lijkt me niet dat een hogere aanschafprijs wenselijk is voor een console.
Als ze al gaan werken met losse videokaarten zal er altijd wel een basis model overblijven met een APU of gelijkwaardige videochip. Ik denk namelijk dat stroomverbruik niet de belangrijkste factor is, zeker niet in de VS. De prijs zal echter wel flink omhoog gaan als je een console bouwt met een GTX970 of zo. Dat zie je ook terug bij PC hardware in console formaat. Of het is te langzaam in vergelijking met een doorsnee PC, of het is te duur in vergelijking tot een console.
Ik ben Microsoft enorm dankbaar voor alle mooie momenten op de Xbox 360. Gebruik hem voornamelijk nog voor Rez HD. Ook hulde dat dat backwards compatbility hebben toegevoegd aan de Xbox One en hun uiterste best doen om zoveel mogelijk titels gratis over te brengen.

Op naar 10 jaar met de Xbox One. Al vrees ik dat deze console dat niet gaat halen (net als de Wii U en PlayStation 4). De lange console generaties zijn voorbij.
Xboxone is al weer bijna drie jaar onderweg, en er is nog echt geen opvolger.. Eerst maar eens een v2, slim, enzo... Dan als er echt een opvolger is, is er nog drie jaar markt voor een oude console, blijkbaar... Dus denk dat de xb1 ook wel richting 10jaar gaat.

Game ontwikkelaars willen het liefste ook niet te veel nieuwe platforms, maakt het steeds weer opnieuw leren optimaliseren alleen maar moeilijk. Ze ontwikkeling liever voor een bekend systeem, zelfs met wat beperkingen, dan iedere twee jaar voor een ander platform.

[Reactie gewijzigd door Luxx op 20 april 2016 18:52]

Toch zie ik die nieuwe opvolger wel binnen 2 jaar komen.... Tenzij ze de VR boot willen missen natuurlijk.

Ik geloof absoluut niet in VR op de huidige generatie consoles. Die zijn niet krachtig genoeg en, nog veel erger, er totaal niet op ontworpen. Maar, als ze NU al beginnen met een ontwerp van de grond af voor een dedicated VR console, dan geloof ik wel dat daar best eens een hele grote markt voor zou kunnen zijn.
Ik denk niet dat ze de xbox one gaan vervangen met een VR only console. Misschien dat ze beide gaan aanbieden, of een Xbox One V2 op de markt zullen brengen die voor beide geschikt is, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet per se zitten te wachten op virtual reality.
Zowel Microsoft en Sony hebben al aangegeven met nieuwe consoles te komen (Microsoft noemt het tussentijdse spec boosts die back- and forwards compatible zijn).

Sony komt met de PlayStation 4K (Codename). De geruchten daarover zijn nu zo gedetailleerd en concreet dat het onvermijdelijk is.

Comptability met VR/MR en 4-8K UHD content zijn inderdaad redenen voor de platform houders om te upgraden mid-cycle. Al denk ik dat echte VR upgrades nog wel 2-3 jaar op zich laten wachten omdat markt nog niet mature is.

Consoles gaan gewoon richting het iPad model. Dat betekent 1-2 jaarlijks een spec update van 1.0 naar 2.0 zonder backwards compatibility en forwards compatibility uit het oog te verliezen. Uiteraard zal dit 2-3 zijn want oneindig upgraden werkt niet met software. Het heeft elementen van een PC, echter is het aantal mogelijke configuraties bij een PC duizenden maar bij een console met spec upgrades (a la iPad) veel beperkter... 2-5 ofzo concurrent.

Zowel Sony als Microsoft zijn hard op weg naar 'PlayStation as a Service' en 'Xbox as a service'.
Word de Playstation 3 nog geproduceerd?
De PS3 is nog gewoon overal te koop, dus ik neem aan dat die ook nog gewoon in productie is, ja.
Voor de PS3 komen ook nog steeds games uit. Als ik het goed zeg (uit het blote hoofd) zelfs 2 de afgelopen week: Aegis of earth en Space Hulk.
De komende jaren zullen er ook nog wel games als fifa er voor uit komen, er is nog een hele generatie jonge gamers die nog lang niet zijn overgestapt op de ps4/xbone.
Ik denk dat dit eerder 'oude' gamers zullen zijn :*)
Soms zelf leuke games die niet voor de huidige consoles uitkomen.

In 2009 kwam voor de PS2 nog Jak and Daxter: The last frontier uit die niet op de PS3 is uitgekomen, als je de PS3:links had latrn liggen omdat de ps3 er toen al 3 jaar was dan had je toch een leuke game gemist.

Vorige maand kocht ik de in 2015 uitgekomen RPG Bound by flame voor de Xbox 360 (Matige game maar de "enemy design" en het kunnen wisselen van klasse maken een hoop goed) en hoewel er wel een PS4 port bestaat is de game gek genoeg niet op de Xbone verschenen.

Veel gamers laten hun oude console links liggen zodra de nieuwe verschijnt maar ondertussen mis je zo nu en dan aardige titels die als nog voor het oude systeem verschijnen.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 20 april 2016 21:49]

Waren nog wel meer games die destijds nadat de ps4 er was alleen voor de ps3/xbox360 kwam, maar die veel hadden toegevoegd. Zoals bordelands de pre sequel en dark souls 2 om wat te noemen. Alhoewel beide games wel een jaartje later alsnog naar de ps4/xbone kwam. Wel een leuk weetje, doordat gran turismo 6 niet naar de ps4 kwam heeft het ter vergelijking met z'n voorgangers dramatisch verkocht.
Altijd veel plezier aan beleeft, mijn 360 is ondertussen dan ook vervangen door een Xbox One. De eerste paar revisies van de Xbox 360 waren met name te danken aan de Red Ring of Death waar de eerste twee behoorlijk veel last van hadden. Sinds de Jasper waren eigenlijk alle problemen verholpen. Vele Xboxen (waaronder die van mij) kregen last van losse solderingen en scheurtjes door warmte ontwikkeling. Volgens mij had dat iets te maken met feit dat bepaalde soorten soldeerverbindingen met lood niet meer waren toegestaan waardoor Microsoft met het ontwerp van de 360 v1 en 2 in de problemen kwam.

Afgezien van de problemen vond ik het ook een console die tijdens zijn levensloop softwarematig een evolutie heeft doorgegaan. Het toevoegen van de Metro interface heeft er voor gezorgd dat het apparaat ook als mediacenter ingezet kon worden (Netflix, Hulu). Natuurlijk kon dat nog niet tippen aan XBMC op mijn Xbox 1 :+ .

Ik merk bij de Xbox One wel dat Microsoft geleerd heeft van haar fouten en veel klantvriendelijker is geworden. Je ziet regelmatig (o.a. op reddit) topics voorbij komen waar ze daadwerkelijk feedback van de userbase oppakken (zoals het muziek afspelen op de achtergrond).
Jup, dat kwam door de RoHS-richtlijnen (van de EC), maar de alternatieve soldeermaterialen waren destijds nog niet gereed voor massaproductie (de richtlijn was te snel ingevoerd). De Xbox 360 was niet het enigste slachtoffer, zo stonden de GeForce 7000 en 8000 hier ook berucht om (wat op te lossen was door de videokaart in de oven te leggen).

Ik vraag me af hoeveel milieuschade (door voortijdig weggooien van spullen) deze richtlijnen uiteindelijk hebben veroorzaakt.
Wist niet dat de 360 nog tot de dag van vandaag verkocht werd, maar beleef nog altijd steeds veel plezier aan mijn Xbox 360 Slim. Heb deze een jaar terug voor 50 euro op de kop getikt, en is een gewelidige aankoop gebleken. Goedkope games, welke allemaal goed draaien op de 360 (ook de nieuwere games), en heel veel uren lol met vrienden op de bank. Als ik er zo op terugkijk heb ik veel meer genoten en gespeeld op mijn 360 dan op mijn gamepc in het afgelopen jaar.

Ik ga nog jarenlang van deze console genieten. :)
Ja, als je echt een fantastische game ervaring wil voor een prikkie, dan is tweedehands een console van de vorige generatie samen met een bult spellen op de kop tikken echt een fantastische optie. En dit kan! Makkelijk. Er liggen sloten 360s en PS3s te verstoffen. Volgende week op koningsdag kun je je slag gaan slaan op de rommelmarkt. Betere value for money is er niet. :)
Ik weet nog goed dat ik hem kocht op de launch day. Moest helaas toen de koopavond werken...en dus de hele dag naar een MM tas kijken met een schiterende dichte doos en Halo en PG als games erbij.
Dat was een lange dag.......

Rip, ik heb mooie uren met je meegemaakt
Speel nog steeds call of duty op de xbox 360, hopelijk houden ze de servers nog een jaartje of twee online.
Vaarwel oude vriend. Ondanks dat je qua architectuur houtje touwtje aan elkaar zat en ik daardoor 3 keer RROD heb moeten ervaren, heb ik er mega veel plezier van gehad.

XBOX 360 is in mijn ogen na de Gamecube de leukste console ooit

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True