Polaroid brengt twee Android-telefoons op de markt

Voormalig fotocamerafabrikant Polaroid heeft op de CES twee Android-telefoons aangekondigd, de Snap en de Power. De Snap wordt geleverd met drie verschillende schermformaten, namelijk 5", 5,5" en 6". De Power heeft een 6"-scherm.

De laatstgenoemde heeft een scherm met een resolutie van 1920x1080 beeldpunten, een 64bits processor met acht kernen, 3GB ram, een batterij van 3000mAh en een extern accupack van 8000mAh. Het interne opslaggeheugen van 32GB is uitbreidbaar met een microsd-kaart. De camera aan de achterzijde bestaat uit een verder niet gespecificeerde 13-megapixelsensor met twee led-flitsers. De camera aan de voorzijde heeft 8-megapixelcamera en flash. Het geheel draait op Android 5.1.1, maar er zou een upgrade naar 6.0 gepland zijn.

De Snap-smartphones hebben onafhankelijk van formaat een scherm met een resolutie van 1280 bij 720 beeldpunten en worden aangestuurd door een quadcoreprocessor. De Snap's hebben 1GB of 2GB ram en 8GB of 16GB intern opslaggeheugen, uitbreidbaar met een microsd-kaart. De camera aan de achterzijde heeft net als de Power een 13-megapixelsensor en 5 aan de voorzijde. Ook de camera aan de voorkant heeft een flitser. De Snap draait op Android Lollipop en wordt als het goed is opgewaardeerd naar Android 6.0.

De prijzen van de Snaps lopen op van 130 tot 180 dollar en moeten in de VS beschikbaar zijn vanaf februari, de Power moet 250 dollar opbrengen en komt 'ergens in de lente' op de markt. Polaroid heeft ook een camera met de naam Snap+ uitgebracht op de CES met een instant-print-mogelijkheid. Dit is de opvolger van de Snap-camera die het bedrijf nu al verkoopt. Deze moet niet verward worden met de uit te brengen smartphones.

Polaroid experimenteerde ruim twee jaar geleden al met Android, maar toen ging het om een camera met verwisselbare lenzen. Het bedrijf moest deze camera van de markt halen omdat het inbreuk maakte op octrooien van Nikon.

Polaroid Snap en PowerPolaroid Snap en Power

Door Krijn Soeteman

Freelanceredacteur

07-01-2016 • 20:41

57

Reacties (57)

57
54
31
2
0
14
Wijzig sortering
De naam Polaroid op de telefoon is slechts het uitlenen van het merknaam en alleen maar voor de show. Southern Telecom, uit New York, maakt deze telefoons. Polaroid heeft er zelf helaas weinig mee te maken. Het zijn weer telefoons zoals velen anderen, ik zie weinig redenen waarom ik deze eerder dan een Samsung/Sony/LG zou moeten kopen.
Lijkt een beetje op Kodak als je t mij vraagt..

nieuws: Kodak presenteert eerste smartphone
Anoniem: 51965 @Mimiix8 januari 2016 02:31
tis eerder een product ala Commodore

waarbij ook Polaroid ten prooi is gevallen aan de merknaamexploitanten, zonder dat er nog functioneel iets "origineels" geproduceerd word :(
Ik citeer: "De prijzen van de Snaps lopen op van 130 tot 180 dollar en moeten in de VS beschikbaar zijn vanaf februari, de Power moet 250 dollar opbrengen en komt 'ergens in de lente' op de markt"
Dat is nog best een mooi prijsje voor die Snap denk ik zo, goed voor Sim-Only abonnementen!
Hij zal bij ons waarschijnlijk hoger uitvallen..
Dat zie je wel vaker als alleen Amerikaanse dollar prijzen zijn aangegeven.
Bij ons komen er nog import en BTW bovenop.
De prijs is in dollar dus er komt nog btw bij.. Dus iets wat 150 dollar is is meestal 150 euro + btw..
Haha, nee, ik reageerde op zijn laatste zin:
ik zie weinig redenen waarom ik deze eerder dan een Samsung/Sony/LG zou moeten kopen.
De prijs?
Hahaha, kwam wel gelijk een mooi vervolg verhaal uit :)
Polaroid zelf is ook al jaren niet werkelijk Polaroid meer, dus wat dat betreft... :P
Is het een smartphone waar de camera primeert?
In dit geval heb ik interesse, wie weet is er een markt voor.
Android is naast versnipperd ook heel dynamisch. Kijk maar naar HTC die het nu niet zo goed doet.of juist moto en oneplus die het wel goed doen. Vooral het midden segment is heel dynamisch. De gene met de beste prijs icm de juiste features/specificaties wint het bij gebruikers.
Motorola is een soort publiekslieveling, maar maakt al jaren lang stevig verlies. Dat zal één van de redenen zijn dat Lenovo stopt met de Motorola merknaam. OnePlus maakt ook geen winst. Eigenlijk maakt geen enkele Androidfabrikant, op Samsung na, winst. Androidland is zelfs een bloederige slachtpartij voor de fabrikanten. Helaas, maar waar..
Als de foto's kloppen lijkt deze stock android te draaien, das voor mij belangrijker dan de hardware.
Waarom dat dan? Stock Android kan je op bijna elke telefoon gooien, hardware verander je niet zo makkelijk.
Ik heb het allemaal gedaan, roms en kernels flashen dit en dat. Je kan er zeker leuke dingen mee doen maar ondanks dat het me interesseert heeft stock ROM tegenwoordig mijn voorkeur. Het is tegenwoordig gewoon erg stabiel, en updates komen snel zat. Het "daily driver" verhaal neemt dan toch de bovenhand.
Niet zo simpel, samsung met hun eigen socs zonder kernel sources... Maar zolang kernels gereleased zijn en er een goede dev er aan wilt werken komt het wel goed.
Beetje zoals het oude merk Rollei ;)
Er zijn al eerder smartphones met de merknaam Polaroid uitgebracht: de Link A5 en Link A6. Geen groot succes en magere specificaties.

Ben benieuwd hoe deze het gaan doen.
Maar dan brengen ze toch eigenlijk 4 telefoons op de markt en niet twee? Of is dat mijn domme interpretatie :) .

Dat accupack vind ik wel erg leuk trouwens, kan apple nog wat van leren met zijn 'accupack' voor de IPhone. Ben nieuwschierig hoe dik de phone is met accupack.

Ook mooie prijzen, vooral voor de power.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 23 juli 2024 02:08]

Nou ja, 3 types binnen dezelfde serie met dezelfde naam, alleen onderscheid in formaat. * letatcest gaat voor twee. ;)
Is het niet android 5.1 ipv 5.11??
Of ben ik niet meer mee :) ?
5.1.1 is de laatste android 5 build ;)
Ooh ok wist ik niet 😁😁
Inderdaad, zo zie ik het ook.
Goed betaalbaar. Ben benieuwd wat de algehele kwaliteit en performance gaat zijn, maar het ziet er niet verkeerd uit. :)

Wel een beetje jammer dat dit merk wordt verbonden aan smartphones. Camera's van Polaroid waren geweldig, en hun polarisatie technieken zijn erg innovatief gebleven... Hun glazen zijn ook toppie.
... Maar waarom nou weer een smartphone? ;( Het lijkt wel alsof steeds meer bedrijven graag een smartphone op hun naam willen hebben staan.

Naja, als het een goede telefoon is: prima. Maar blijft jammer van 't ooit prestigieuze merk.
Uit interesse: Welke bedrijven die zelf niks met telefonie doen hebben nog meer een smartphone op hun naam hebben staan?
Gucci, Bosch, Casio, Dell, Kodak, Fujitsu, Gigabyte, Mitsubishi, Nvidia (okee, discutabel; gezien ze SOC's maken), Amazon, etc.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 23 juli 2024 02:08]

Interessant, ik heb er eens even naar gekeken en vind bepaalde merken die je noemt niet echt thuishoren in je lijstje:

- Gucci - geen telefoon kunnen vinden
- Bosch - Heeft sinds 1999 geen telefoon meer uitgebracht zo ver ik kon achterhalen.
- Dell - De laatste dateert uit 2011 zo ver ik kan vinden. Niet bepaald recent dus. Daarnaast waren dit kwalitatief prima toestellen, dus niet gek dat Dell deze heeft uitgebracht. Gezien de andere apparatuur en expertise van Dell is het uiteraard totaal niet gek dat dit merk als dit zich ook op de GSM markt zou begeven.

- Kodak - Mee eens. Dramatisch toestel volgens een review.
- Fujitsu - Hoort niet in thuis, maakt al langer zelf telefoons dan menig populair merk heden ten dage.
- Gigabyte - Maakt al meer dan 10 jaar telefoons
- Mitsubishi - Maakt al meer dan 15 jaar telefoons
- Nvidia - Geen GSM toestel kunnen vinden.
- Amazon - Mee eens. De Fire Phone schijnt ook dramatisch te zijn.
Deze telefoons zijn mijns inziens totaal niet vernieuwend. Waarom zou iemand voor een nieuwkomer op de markt zonder usp's kiezen i.p.v. bijvoorbeeld een instap Samsung of een Chinaphone?

Onderstaande zin uit het artikel vind ik overigens onduidelijk: "Het belangrijkste onderdeel van iets met het merk Polaroid op de buitenzijde is de camera en die bestaat uit een verder niet gespecificeerde 13-megapixelsensor met twee led-flitsers. "

Houdt dit in dat de telefoon van een ander merk komt en enkel de camera door Polaroid gefabriceerd wordt?

edit: Blijkt dus al uit een eerdere reactie dat dit inderdaad het geval is.

[Reactie gewijzigd door Leolinedance op 23 juli 2024 02:08]

Ik ben het met je eens, die zin is niet kies. Heb hem aangepast. Het was een klungelige verwijzing naar Polaroids roemruchte verleden. En inderdaad, niets wat 'Polaroid' maakt is van eigen makelij. Hun eigen site linkt zelfs door naar The Impossible Project voor de fotocassettes voor de oude camera's...
Ondanks het apparaat er niet aantrekkelijk uitziet, een beetje oudbollig is de specificatie/prijs verhouding perfect, zeker met een accupack erbij (of moet je deze erbij kopen?)

Ook de 64-bits processor maakt het af

Maar toch blijf ik lekker bij mijn Oneplus One
64 bit Processor wil niet zeggen dat er ook een 64 bit versie van android op staat. Controleer dit voordat je besteld.
Een Oneplus One is niet echt te vergelijken met dit toestel. Een compleet andere doelgroep.
Toen ik de titel las dacht ik even dat het om het zonnebrillenmerk polaroid ging
Dat is dezelfde Polaroid :)
Ziet er vrij stock android uit. Pluspunt. Soc zal wel een mediatek zijn. De power is erg groot, maar gezien je er 3gb ram en een accupack bij krijgt, is 250 euro niet duur.
Die Power heeft op papier veel leuks voor 250 dollar. Ben benieuwd naar de reviews.
Misschien een tabelletje in het artikel met de specificaties. (Zo ver dat bekend is.) Want nu is het niet duidelijk wat de resoluties en accu capaciteiten zijn van elk verschillende beeldgrootte.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.