Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

Virtuele provider Ben zal de maximale snelheid van zijn 4g-netwerk opvoeren van nu 25Mbit/s naar een maximale downloadsnelheid van 75Mbit/s. De bundels van Ben veranderen daardoor niet van prijs. Wanneer de verandering van kracht wordt, is nog niet bekend.

benDat laatste is via een woordvoerder van T-Mobile en Ben tegenover de site Beste Mobiele Providers naar buitengekomen. In eerste instantie hadden medewerkers van de klantenservice van Ben aan de site laten doorschemeren dat de snelheidsverhoging al per 8 januari aan nieuwe klanten aangeboden zou worden, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

Ben gebruikt het 4g-netwerk van T-Mobile. Dit netwerk is sinds eind 2015 landelijk dekkend. Met de snelheidsverhoging komt Ben meer in de buurt van andere virtuele providers. Simyo en Telfort bieden maximaal 150Mbit/s en Youfone biedt 50Mbit/s. Ben verwacht dat het met de verhoging van de maximale snelheid mensen kan voorzien van een verbinding met gemiddeld een doorvoersnelheid van zo'n 50Mbit/s. Eind deze maand maakt Ben de komst van de hogere snelheid officieel bekend. Pas dan zal duidelijk worden wanneer klanten van Ben hiervan gebruik kunnen maken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Nog even en iedereen kan z'n vaste internet verbinding opzeggen 4g simkaart in je router en gaan

edit: @alle reacties ik begrijp dat het nu nog aan datalimieten zit, ik doelde ook meer op in de toekomst :)
bijvoorbeeld over een jaar of 5, misschien zit er dan wel standaard in ieder device een simkaart, dat je altijd online bent met je notebook, tablet, tv, koelkast etc.. dat je een soort virtuele cloud router hebt waarin je je devices beheert en ip adressen.

[Reactie gewijzigd door fommes op 7 januari 2016 19:21]

ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. Nu kan ik niet voor iedereen spreken, maar mijn persoonlijke omstandigheden en die van mijn vrienden en kennissen, gaan ruim over de 10 gb per maand aan data. alleen al door filmpjes streamen van sites als youtube en facebook is dat genoeg. als ik dan ook nog eens firmware voor mijn telefoon download, nog wat filmpjes via netflix kijk in 1080p en allerlei andere dingen, dan is 100 gb per maand zo gehaald. wil niet weten wat voor prijs ik moet betalen om 100 gb aan data over 4g te krijgen.
Nu kan ik niet voor iedereen spreken, maar mijn persoonlijke omstandigheden en die van mijn vrienden en kennissen, gaan ruim over de 10 gb per maand aan data. alleen al door filmpjes streamen van sites als youtube en facebook is dat genoeg

Dankzij de nieuwe netneutraliteitsregels van de EU die de meer rigide van NL vervangen kan dat nu wel in theorie. Het is nu toegestaan bepaalde data buiten de bundel te houden. Of men dat gaat aanbieden is een tweede, maar het kan nu wel.

T Mobile USA doet dat bijvoorbeeld optioneel voor video sinds December omdat de Amerikaanse netneutraliteit dat ook toestaat. Die telt dan niet mee voor je data. Als je Netflix en YouTube niet mee hoeft te tellen, wordt het opeens interessant. Windows Update blijft dan wel nog lastig, maar daar is ook wel een mouw aan te passen.
Je beeldkwaliteit gaat bij T-Mobile USA dan wel omlaag omdat ze de throughput (Mbps) bij video omlaag draaien.
Klopt, maar dat is optioneel

Overigens voor de volledigheid:
- bij samenwerkende media aanbieders wordt de video netjes teruggeschaald naar 480Mpbs.
- (nu in discusie bij de FCC omdat het waarschijnlijk niet mag) bij andere aanbieders wordt de snelheid geknepen tot 1500Mpbs.
- bij encrypted video (VPN, HTTPS, etc) wordt de snelheid onaangetast gelaten (maar telt het dan weer mee in je bundel)

Maar het is opt-in, dus hoeft niet. Ikzelf heb twee lijnen via mijn werk met hen, en het bij eentje aan staan en de andere uit.

Ik beweer ook niet dat het voor iedereen is, maar ikzelf zou het iedereen zeker aanraden te overwegen. Ik hoef mijn dagelijkse pulp-serie niet perse op 1080p te zien O-) En je kunt dus per maand switchen, dus je zit er niet aan vast.
En toch beginnen providers steeds meer in die richting te bewegen.

Vorig jaar was er al een achtergrondartikel op t.net over de datalimieten die "sky high" zullen gaan. In andere landen zijn datalimieten van vele tientallen gigabytes al gemeengoed. En binnen Nederland zijn er steeds meer bewegingen voor 4G als alternatief voor b.v. glasvezel in dunbevolkte gebieden.

Ik heb zo even geen link naar het achtergrondartikel paraat.

[Reactie gewijzigd door tERRiON op 7 januari 2016 18:20]

Mijn ex kwam uit Zuid-Italie (puglia) toen ik daar regelmatig was waren de netwerken overal bar-slecht, op (kleine-) steden na, waar 4G beetje bij beetje op gang kwam. Maar toch, de 3G netwerken overal waren extreem langzaam (ook met lokale sim). Wat bleek, dat die lui daar geen datalimieten kennen en een heel dorp van ik noem pak en beetje 10.000 man op dat netwerk zat. WIFI was amper tot nergens te vinden. Ze hadden of smartphones (mid-range veelal) of van die thuis modems die via 3G gingen. Probeerde nog tevergeefs aan te duiden dat het logisch is dat die masten hevig overbelast raken. Maargoed, wij nemen de luxe als normaal.
In mijn vakantie maakte ik gebruik van een 4G-verbinding. Zowel in 2014 als in 2015. Met een laptop en twee tablets kwam ik in 14 dagen tijd toch al aan de 7 GB. En dan deed ik eigenlijk heel normale dingen, dus niets aan grote bestanden downloaden. Zo zie je maar weer dat het ongemerkt toch hard gaat met het dataverkeer.
T-Mobile test al met onbeperkt internet (FUP van 200 GB). Kwestie van tijd voordat dit doorbreekt.
Zo lang de latency zo hoog blijft is het voor veel toepassingen niet heel fijn.
En dan zijn er nog de data caps. Met 120MBit/s ga je best snel door je 12GB data (a ~26 euro) bundel heen (T-Mobile prijzen), daarna 7.50 per 1GB is nogal prijzig.
Heb je de 4G latency wel eens vergeleken met WIFI+kabel/adsl/fiber? 4G is in veel gevallen beter.
Met wifi er tussen is het verschil inderdaad kleiner dan ik verwacht dat.
Tests met de OpenSignal app op een iPhone 5 heb ik over wifi+adsl2 41ms, en via 4G 56ms. Met een Moto 4G haal ik via wifi+adsl2 32ms, en via 4G 36ms. (laagste scores met iets van 10 keer testen).
Upload/download is wel een enorm verschil, maar ja veel meer kan ik niet uit m'n ADSL krijgen :/

Alleen jammer dat ik het niet kan testen zonder wifi er tussen.

Dus het grootste probleem is de datacap.
Nouu... 4G van Vodafone zit vaak rond de 40ms en 4G van KPN zit rond de 25ms (Woon trouwens in de buurt van een KPN mast).
Maar me Ziggo (Kabel-aansluiting) behaalt ping snelheden bekabeld van 7-6ms.
Via de wifi vaak rond de 10ms.

Op mijn school hebben ze Surfnet. Die heeft soms wel pingsnelheden van 2ms!.
Ik haal 1ms vanaf mijn huis in Veenendaal naar Vodafone Utrecht :D

https://imgur.com/WDqYo6Y

Dit is met een Telfort 200/200 abonnement.


edit: IP adres stond in foto 8)7

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 7 januari 2016 22:25]

Op zich niet oneens, maar latency is vooral voor bepaalde gamers een probleem. Dat is in de praktijk maar 1% van de populatie (al is het onder Tweakers waarschijnlijk hoger).

En bedenk dat je al snel 40 euro betaalt aan vaste kosten voor ADSL/kabel en dat ook kunt omrekenen in bundels. Nu is ¤7,50 inderdaad duur per GB, en geeft dan maar 5 a 6 GB extra, maar er zijn hier en daar al aanzienlijk goedkopere bundels. Tweede lijnen zijn soms ook goedkoper.
Goedkoopsten xdsl beginnen bij 18,70 euro per maand, voor 20/30-2/3 mbit, voor twee jaar.
Aan de snelheid ligt het al niet hoor, maar als je maximaal een bundel van 3GB hebt thuis, ben je er best snel door heen...
Kwa latency heb je waarschijnlijk wel een probleem. Tenzij je niet gamed.
Dit inderdaad. Hoewel het over 4G misschien nog te doen is.

Ons internet abo thuis is opgezegd en wachten nu op glasvezel, maar de installatie laat even op zich wachten. Nu heb ik een Ben onbeperkt internet abo uit 2008 en die komt nu goed van pas. Mooi dat ik dat dus niet wijzig in een 4G abo, want dan ben ik m'n onbeperkt kwijt.

Wat betreft de latency, soms heftige lagspikes, maar zo af en toe heb ik geluk met een ping van 80ms in bepaalde games, en dat over 3G. Maar heel stabiel is het niet.

Heb nu al 41GB verbruikt _/-\o_
Heb nu al 41GB verbruikt
Oh sh-!

Pas maar op, straks krijg je opeens een heftige narekening (onder het mom van dat 41gb niet meer onder 'fair use' valt)
Had gekund, maar is niks over te vinden, en bovendien zouden ze zichzelf dan tegen spreken, gezien het feit dat ik volgens hun 953TB mag gebruiken :P

http://oi67.tinypic.com/2i7bzgx.jpg
953GB maar hoor, pas op! :P
Hehe, ik heb ongeveer hetzelfde. Ook nog een onbeperkt internet bundel van Ben, vorige maand zijn we verhuisd en sindsdien hebben we nog geen vaste internetverbinding. Ik heb even een vraag gesteld aan Ben voor ik helemaal los ging:
Ik
"Hi Ben, ik wilde even weten of mijn Internet Altijd bundel van alweer een paar jaar oud écht helemaal onbeperkt is, omdat ik me meen te herinneren dat er vaak een FUP zit op dergelijke abonnementen, can you enlighten me?"
Ben
"Hi Jorrit, ik begeleid je met alle plezier op het pad naar verlichting! Mijn oude onbeperkt internet bundel is niets meer dan dat: onbeperkt, zonder addertjes onder het gras (of pad?). Je kunt dus helemaal losgaan met je geïmproviseerde Wifi!"

And so I did. De laatste 2 weken heb ik al 12gb verstookt, heerlijk, zo'n oude internet bundel, hoewel die 75Mbit/s me wel een beetje jaloers maakt...
Haha oke, prachtige reactie van Ben trouwens
Je kunt toch je resterende data zien? Bij een vriend stond daar 99995959 GB of zoiets belachelijks.

Dus niet écht onbeperkt! /s

Edit: Overigens was het volgens een telefonische Ben-medewerker een systeemfout toen ik 1-2 jaar geleden vroeg waarom die vriend zoveel data kon verstoken (gebruikte meer dan 50 GB per maand, je moet wat als je router zuigt en je huis maar 10 Mbps geleverd krijgt - of niets). Die medewerker had er nog nooit van gehoord.

[Reactie gewijzigd door Blizz op 8 januari 2016 04:07]

Hmmm, als 75 Mbit/s je al een beetje jaloers maakt...
Wat dacht je van mijn onbeperkte KPN 4G abo dan die snelheden haald van bijna 130 Mbit / 30 Mbit.
https://lh3.googleusercon...L83l6Ow=w2880-h5120-rw-no 😆

Ik vraag alleen nog maar de WiFi ww van vrienden die heel erg afgelegen wonen waarbij ontvangst slecht is of uiteraard in het buitenland ben.

Gelukkig merk ik dat het ontvangst in NL mbt 4G steeds beter wordt, ik verwacht ook dat in de toekomst iedereen een persoonlijke draadloze abo heeft en dat de bekabelde alleen nog door fanatieke tweakers of bedrijven gebruikt zal worden. Net zoals je dat met telefonie ziet, steeds minder mensen gebruiken nog "de vaste lijn" bij bellen (als de gemiddelde jonge tweaker nog überhaupt weet wat ik daarmee bedoel, maar wellicht heb je dat wel eens bij oma gezien/gehoord).

Zie voorbeeld van auto's zoals Tesla, die overal ter wereld (waar wel ontvangst is uiteraard) standaard internet verbinding heeft. Weliswaar een trage verbinding maar toch, ook dat idee is voor veel mensen nog niet te begrijpen. En dat heeft niet alleen Tesla.
Sjemig. Dat wil ik ook... :|
afgelopen kerst met onbeperkt 4G van VF ook even 132GB er door geblazen in 48u :P

als ik geen andere verplichtingen gehad had was het wel meer geweest :P
Even wachten op 5G dan...
dat kan al voor de mensen in buitenwijken, dan is een 4G unlimited data bundle veel goedkoper dan een adsl abonnement.
Buitengebied, is net iets anders dan buitenwijk :P
Dat zal voorlopig zeker niet het geval zijn. Het is een onaangename ervaring om eens een maand op 4G internet te moeten teren ipv je gebruikelijke glasvezel. Ten eerste loop je met niet aangepast gebruik uitermate snel tegen de datalimieten aan. Het is structureel duurder dan vast internet. Er is een veel hogere latency die makkelijk 100x hoger ligt dan je vaste aansluiting. En tenslotte is de verbinding een stuk instabieler.

Hierdoor is het niet geschikt voor hoge kwaliteit video streaming, online gaming, video conferencing of andere interactieve toepassingen die hoge stabiele bandbreedte nodig hebben. Allemaal prachtig voor gebruik op vakantie of tijdelijk maar zeker geen vervaging van je glasvezel of kabel abonnement. Het is juist gevaarlijk dat overheden en regulators het als vervanging van vast internet gaan zien want dat is het gewoon niet. Zeker als het gevolg van dergelijke misgeinformeerde visies is dat glasvezel uitrol terugloopt.
Latencies liggen wel iets hoger, maar 35-50ms tegen 1ms een stuk hierboven en 10-15ms gemiddeld, is geen factor 100 verschil, in het extreemste geval een factor 50, maar in gemiddelde gevallen een factor 3-5.
Die data limieten blijven tot er een hogere macht hier een einde aan maakt.

Tot dan wrijven de mobiele providers in hun handjes aan mensen die grote databundels kopen omdat ze zo nodig onderweg moeten youtuben ;)
Heb ik hierbij Oostenrijk ook. Lte mobiel internet voor 35 per maand en ongelimiteerde databundel. Werkt perfect
Ik denk ook dat je zelfs al veder moet kijken naar google loon https://www.google.com/loon/
of naar facebook's free basics.
https://developers.facebook.com/docs/internet-org
Dit soort zaken wordt eigenlijk weinig aandacht aan gegeven. maar deze en nog een paar andere bedrijfen zijn van plan om over zoveel jaar gewoon iedereen overal van gratis internet te voorzien via het LTE netwerk. Waarom? Omdat zij zo meer verdienen als ze meer van je weten en jij gratis internet wilt.
Over een tijdje deelt google op straat sim kaartjes uit zoals lycamobile dat nu doet.
Precies een beetje zoals vroeger de zonnet cd's die je overal kreeg om in te bellen via zonnet :p :+ :+
Yeahhh vliegende koelkast!!

Ach als je kijkt hoeveel er in 5 jaar is veranderd is er letterlijk alles mogelijk over nog eens 5 jaar :p.

Denk dat 4G meer gaat bieden dan alleen "mobiel internet". En dat een datalimiet ook van het opa tijdperk gaat worden.. Vroegaah was 50MB al hemels.. En nu lopen mensen al te klagen met een 12gb limiet :D. Dus.. De markt veranderd wel naar wat wij mensen willen..!

Nu alleen nog betere banen en dan wordt 't ook nog betaal baar ook ;).

Genoeg geschoefelt over 5 jaar is 4g waarschijnlijk toch weer een lachertje :p.

Ps. En dat allemaal uit mn duim gezogen na een heerlijk avondje zuupen
Inderdaad fommes. Het is niet meer van deze tijd om aan een kabel vast te moeten zitten. Dat is hopeloos ouderwets... We internetten per slot van rekening op onze tablet, laptops en dergelijk al jaren met een draadloos signaal, dus waarom de hoofdaansluiting ook niet draadloos? De techniek om een snel te kunnen surfen met ons mobieltje is er al. Deze zelfde techniek is ook al toepasbaar om i.p.v. een vaste verbinding compleet te switchen naar een draadloze verbinding. De bandbreedte van 4G en 4G+ is ruim voldoende voor de meeste internetgebruikers. Een verschil tussen een vaste aansluiting, WiFi en draadloze (4G) verbinding is hierdoor nauwelijks tot niet meer te bespeuren. Via diezelfde 4G verbinding is, met weinig datagebruik, zelfs vast te bellen. Daarentegen zijn we als consumenten überhaupt niet geholpen door de bundels die nu nog van toepassing zijn op 4G aansluitingen. Maar de huidige trend is een concurrentiestrijd tussen de verschillende providers die op termijn alleen maar gunstig zal uitpakken voor de consument. Dus meer gigabytes voor minder abonnementskosten, totdat het een al-you-can-eat model wordt. De reguliere gebruiker zit tegen die tijd echt niet meer te wachten op een vaste aansluiting...
Nog even en je hebt geen LAN meer nodig.
Je wordt wel om laag gemod, maar ja, zo denk ik er ook over.

Maar als ik kijk welke diensten tegenwoordig in de cloud gehangen zijn, welke vroeger in je LAN hingen... Raakt LAN wel langzaam uit de gratie en daarnaast is een LAN onderhouden ook te moeilijk voor de consument.
En na 2 maanden krijg je een ban omdat je boven de fair use policy zit.
Dit zelfde hebben we al eens meegemaakt op een tijdelijke locatie waar geen vast internet was. De providers gaan er vanuit dat je de simkaart in een telefoon gebruikt en relatief kort (enkele uren per dag) je internet gebruikt om iets te downloaden.
Wanneer je klaagt verstoppen ze zich achter hun fair use policy en 'internet misbruik'.
Voor veel data hebben ze andere abonnementen (voor PC dongles e.d.). Niet onlogisch.
Tsja, jammer Ben, heb net 2 abonnementen naar Simpel over gezet. Scheelt bijna de helft, dan maar iets minder snel internet :D
Zo lang mobiel bellen of 4G nog zo duur is in Nederland is het voor mij niet aantrekkelijk als de prijs zou zakken naar een euro of 10¤/mnd voor onbeperkt bellen en internetten wordt het pas aantrekkelijk,
en voor mijn gevoel zal dat voor veel mensen gelden.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom mobiel bellen en/of internetten zo veel moet kosten, ik heb nooit een goed argument hierover gelezen.
Ik vind zelf mobiel internet al geruime tijd ruim voldoende. Waar ik nog altijd wel tegenaan loop zijn die belachelijke datalimieten. Ik zou toch liever op dat vlak een evolutie zien.
Even voor de duidelijkheid. Internet snelheden worden op verschillende manieren gemeten. Een veel voorkomende fout is dat men zegt "Ik heb een verbinding van 60 MB" (megabyte) terwijl het eigenlijk een 60 Mb (megabits) verbinding is. Het lijkt hetzelfde maar toch is het een wezenlijk verschil. Het verschil tussen een bit en een byte is namelijk een factor 8. Er zijn 8 bits nodig voor 1 byte. Dus 1 megabyte is 8 keer groter dan 1 megabit.

Voordat er een magnetron wirelezzz verbinding bestaat die kabel cq optische snelheden behaald zullen eerst onze nabestaanden afscheid van ons genomen moeten hebben.. (Humor)


Je 60 Mb is dus 7,5 MB mobiel.

[Reactie gewijzigd door Extrema op 7 januari 2016 18:45]

Klopt, daar heeft u helemaal gelijk in.
Om nog even wat toe te voegen, heel vaak wordt er gezegd dat er een bepaalde snelheid is.
Terwijl het eigenlijk gewoon bandbreedte is.
Idd.

Daar voor en achter zit natuurlijk packet handeling wat de efficiënte van de bandbreedte. (De data door de pijp heen proppen) optimaliseert.
Maar frequentie blijft frequentie of het nou door een bepaald spectrum van draadloos/mobiel/wifi heen moet. Of door en dunnere koper kabel. (ADSL telefoon lijn) of dikkere koper kabel van je stroom of TV aansluiting.
Minus de overhead dan mag je blij zijn als je 5 / 6 MB/s haalt, misschien over 4G nog wel minder. Met 75Mbit/s zal je hooguit een keer 7 MB/s halen.

KPN heeft op haar website staan over de 4G snelheid:
De theoretische snelheid die met 4G kan worden behaald is 150 Mbit/s. Door verschillende factoren kan de daadwerkelijke snelheid lager liggen. Gemiddeld bereik je met 4G in Nederland een snelheid van 35 Mbit/s voor downloaden en 10 Mbit/s voor uploaden.
Je mag dus al blij zijn met zo'n 2 tot 3 MB/s ;)

Met 4G+ (LTE Advanced) zijn de snelheden al een stuk hoger met pieksnelheden tussen de 1Gbit/s en 3Gbit/s, al hangt dat natuurlijk sterk af van waar je het test en welke frequenties je kan gebruiken. Hier in Nederland is die max zo'n beetje 225Mbit/s en grote providers zijn al bezig met uitrollen.
Theoretisch dus 18,75 MB.

En feitelijk dus gemiddeld 4,375 8)7

[Reactie gewijzigd door Extrema op 7 januari 2016 20:04]

18? 225 / 8 = 28,125MB/s of welke theoretische snelheid bedoel je?
De snelheid van 4G ja ;) Al is dat natuurlijk ook gewoon afhankelijk van de gebruikte frequenties en je telefoon.

[Reactie gewijzigd door Ventieldopje op 7 januari 2016 20:04]

Whehhehe idd. Maar zo kunnen we nog heel veel afhankelijkheden er bij gaan halen. De server cap. De hardware cap van je router je modem je eigen home server. En ja idd de hardware cap van je mobiel klapjap pc kroonsteentjes wel of niet op je koper draad cat 1 of cat 6 UTP ivm interferenties 1 of TIG gelijktijdige gebruikers van dezelfde verbinding bla ble blo |:( Waar het hier niet om gaat natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Extrema op 7 januari 2016 20:13]

Ja goed, maar die dingen hangen niet allemaal af van de netwerk architectuur ;)
Grappig. Wat altijd vergeten wordt is dat al dat mobile internet verkeer wel over de zelfde knel in de grond moet als deze 1gbit/s zullen gebruikers deze snelheid moeten delen. Vast internet over 4g heeft dus een hele grote overboeking. (Gevallen kabel internet 1998 we delen met de hele wijk 1 kabel. )

Plus een ander probleem een telefoon heeft geen eigen ip adress alle telefoons router printen tegen een Boader gateway waardoor duizenden telefoons naar buiten praten met het zelfde ip adress ( ziet een beetje als je router. Alle pc's zitten achter je router verstop en zonder portforward niet berijkbaar. Een telefoon is hierdoor vanaf buiten niet aanroepbaar en kan voldoen als volledig vast internet vervanger. Plus tv kijken? iptv is 7mb/s en huis heeft medere tv's. Plus jouw torrent download! Dat gaat hem echt niet worden die point to point straal verbinding naar de mast zit snel vol.
Nee dat wordt niet vergeten maar die kabel is het probleem niet, daar wordt neem ik aan gewoon glasvezel voor gebruikt gezien afstand dan ook niet zo'n probleem is. Met glasvezel kun je prima 10-, 40- of zelfs 100Gbit/s halen over gigantische afstanden.

Je telefoon krijgt overigens gewoon een IP adres. Het Border Gateway protocol gaat alleen routing data overheen zodat er een optimale route gevonden kan worden en geen apparaten aangesproken worden die niet meer te bereiken zijn. Thuis heeft jouw router ook gewoon een uniek IP adres. De reden dat jij een port-forward moet doen is omdat er NAT routing wordt toegepast, daardoor kan jouw hele netwerk onder 1 IP naar buiten toe internetten en houd je router bij van wie welk pakketje is.

Maar wie heeft het over TV? Bovendien is TV kijken met IPTV een keer 7Mbit/s niet MB/s, dan zou ik hier niet eens TV kunnen kijken, laat staan in HD. Met 4G kun je overigens gewoon prima TV kijken.
De meeste Telefoonmasten zijn met een straal verbinding aan elkaar gekoppeld kijk maar hoe vaak er van die schoteltjes aan hangen;-) glasvezel is gewoon niet overal beschikbaar. en zeker 10. 40 of 100Gbits niet.

En nee je telefoon heeft geen eigen ip adres. Alle telefoon zitten achter de MGCP ( dit is een soort van router zoals bij jou thuis) https://en.wikipedia.org/wiki/Media_Gateway_Control_Protocol en als je een ip check doet dan krijg je dus het IP van MGCP te zien ( duizenden telefoons hebben dus het zelfde IP adress)

Hierdoor is het niet mogelijk om dienste te draaien op een 3g internet aansluiting.omdat de service/dienst/app niet van het internet benaderbaar is er is alleen uitgaand verkeer mogelijk omdat bij incomming de MGCP niet weet voor welke simkaart dit bedoelt is. Binnnen het telefoon netwerk hebben telefoons helemaal geen IPadress alleen een imsi ( een wereldwijd uniek simkaart nummer )

voorbeeld een voip (Bria) kan wel connecten met je voip server maar zodra je telefoon in standby gaat word de PDP door de MGCP op pauze gezet ( je data sessie) en verliest je de voip verbinding en ben je niet bereikbaar.

Ander voorbeeld je kan dus geen game server draaien omdat andere spelers jouw server niet kunnen benaderen ( thuis kan je juiste poort op de router naar je server PC routeren) bij een mobiele internet verbinding kan niet hoe weer MGCP nu naar voor welke gebruiker dat inkomende verkeer op port 5000 nu is ? Hier door is het dus ook alleen mogelijk om uitgaande RDP sessies te starten.


Bij gesloten sessie geen programma die jou telefoon/4G router kan aanroepen. zijn bij oplossingen over 3G oplossingen die om de 15 min naar buiten connecten naar de server waar ze informatie mee uitwisselen omdat anders de verbinding dicht gaat.


je vaste aansluiting vervangen voor een draadloze mobile aansluiting is dus helemaal niet handig veel toepassingen werken niet plus dat de provider snel tegen de maximale capaciteit van de verbinding van de masten aanloopt.

en als je de vaste aansluiting wil vervangen voor een volledige mobile aansluiting gaan mensen ook verwachten dat ze TV kunnen kijken. IPTV heeft een minimaal 7mb/s nodig voor HD tv ( ook in mijn post hier voor praat ik over mb/s niet MB/s ik weet niet waar jij dat leest.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 8 januari 2016 15:30]

Ramp bedrijf

vorig jaar zijn ze maanden niet bereikbaar geweest ,
niet met mail , hun website werkte niet , per telefoon , aangetekende brieven totaal niets , ongelooflijk
van de week opgezegd . nooit meer
Dat is een stuk flinkje sneller, mooie ontwikkeling. Als je tevreden bent met T-mobile is Ben een mooi goedkoop alternatief.

Offtopic: Het T-mobile netwerk zal ik ook niet snel weer opgaan, maakt niet uit via welke (tussen)provider :Y)
ik moet zeggen verbinding buiten de bebouwde kom is zeer slecht of helemaal niet
Mwah, leuk maar ik ben blij dat ik overgestapt ben van Ben naar T-Mobile want een bundel van 3Gb en 4G is voor niet toereikend.
Mooi zo, ben er nog steeds happy mee met 300/2000 voor 14,- pm.
Nog even een toevoeging: Ik "ben" toch niet gek!

Hahaha oké, hij is gejat maar vond em wel toepasselijk xD.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True