Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Virtuele provider Ben verlaagt prijzen data en verhoogt prijzen belbundels

Door , 71 reacties

Virtuele provider Ben, eigendom van T-Mobile, heeft woensdag de prijzen van zijn bundels aangepast. Belbundels zijn duurder geworden, terwijl nieuwe klanten minder hoeven te betalen voor de databundels bij de provider.

Er is een belbundel bijgekomen van vijftig minuten per maand, aldus Telecompaper die de wijziging opmerkte. De databundel van 1000MB is bovendien verdwenen, blijkt op de site van Ben. De actie met verdubbeling van minuten en data bij een nieuw abonnement blijft gelden, ook met de nieuwe tarieven. Het lijkt erop dat de wijzigingen geen gevolgen hebben voor bestaande klanten.

De verplichte belbundel kost nu in de goedkoopste variant 6,50 euro, dat was 7 euro. De databundel van 2500MB, die met de verdubbeling uitkomt op 5000MB, kent de grootste prijsverlaging. De bundel gaat van 11 euro per maand naar 7,50 per maand. Bij een abonnement van twee jaar rekent Ben per maand een euro minder per bundel. Wel vraagt Ben nu weer geld voor toegang tot 4g. Dat was kosteloos, maar kost nu een euro per maand.

Bundels Ben per 23 mei* Nieuwe prijs Oude prijs
50 minuten/sms €5,50 -
100 minuten/sms €7,00 €7,00
300 minuten/sms €9,00 €8,50
Onbeperkte minuten/sms €11,50 €11,00
500MB €2,50 €4,00
1000MB - €7,00
1500MB €6,00 €9,00
2500MB €7,50 €11,00

* De 2-jarige abonnementen zijn 1 euro per maand per bundel goedkoper. Een belbundel is altijd verplicht.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

24-05-2017 • 19:29

71 Linkedin Google+

Reacties (71)

Wijzig sortering
Oude prijzen kloppen niet. Vorige maand simonly afgesloten met de volgende kosten:
300 min/sms 7,00
1000 MB + 500 MB 4,50
4GNetworkBandwidth 1,50
Totaal per maand 13,00
En is ook geen nieuws: Ben wijzigt elke maand de prijzen.

Als je een maandabonnement kiest dan kan je elke maand je belminuten / databundel / 4G / SMS bundel aanpassen. Dit zijn (voor mij) de beste aanbiedingen van het afgelopen jaar:

5,00: 300 + 300 min/sms
7,50: 1500 MB + 1000 MB
0,00: Inclusief 1000 SMS
0,00: 4G Network Bandwidth

De databundel ga ik dus binnenkort vervangen door de 3GB bundel voor 6,00. Dat lukt helaas niet online.

Edit: Als je wat CSS uitschakelt op de sim-only pagina dan zie je wat Ben het afgelopen jaar allemaal aangeboden heeft. Zonder prijzen helaas:

https://tweakers.net/ext/f/JHOc3Xo7K3qjMmcnTwM73AL5/full.png (133 kB)

[Reactie gewijzigd door f.v.b op 24 mei 2017 22:07]

In de app werkt het wel, alleen de weergave is brak maar er werd mij verzekerd dat het in het systeem wel goed stond en dat ik wel bundelwijzigingen kon doorvoeren in de app. Dit inmiddels al meerdere keren gedaan en het is prima ondanks de foute weergave van mijn abbo tijd in ikben en de app... (24 maand ipv 1 maand)

Ik heb nu 600 minuten, 1000 sms, 1gb en 4g voor 7,50 p/m
Erg mooi dat je de bundels afzonderlijk van elkaar kunt wijzigen op ieder gewenst moment, kan zo steeds mooi van nieuwe aanbiedingen mee profiteren en de dekking is er de laatste tijd alleen maar beter op geworden.

[Reactie gewijzigd door Skyfox85 op 24 mei 2017 20:29]

Supervet. Zie het nu voor het eerst. Ben zojuist van 11,50 per maand naar 8 euro per maand gegaan. Zonder iets inhoudelijk te veranderen. _/-\o_
Voor een virtuele budget provider, vind ik ze eerlijk gezegd best wel duur. 11,50 voor onbeperkt bel/sm + 7,50 voor 2500 MB voor 19 euro.
Voor hetzelfde geld zit je bij Tele2 met de nieuwe 10 GB bundel en standaard 4G zonder meerprijs.
Je krijgt bij Tele2 5Gb 4G + onbeperkt bellen voor 19 (maandelijks opzegbaar).
Hier betaal je als je 4G wilt dus 20 euro voor 2,5GB minder.

Aantrekkelijker is het dus zeker niet geworden, veel ruimte hebben ze ook niet, anders zitten ze in het vaarwater van TMobile
Bij Tele 2 heb je nu toch voor 25 euro al onbeperkt alles?
Klopt.
En alhoewel je op de site alleen ongeperkt bellen en internet samen kan kopen, heb ik via de telefoon de telefoon de belminuten eraf laten halen.
Ik betaal nu 20 euro per maand voor onbeperkt internet
@AnthraxM: Hoe heb je dat exact gedaan?
Ik belde naar de Tele2 klantenservice en vroeg gewoon of ik mijn bundel kon upgraden, zonder ook de unlimited belminuten te moeten nemen. Was geen probleem, ging makkelijker dan gedacht!
Die 20 euro is 2 euro p/m voor 150 belminuten/SMS, en 18 euro p/m voor het internet.
Dat is helemaal ideaal, vooral op vakantie straks met de boot, in het buitenland heb je dan ook dik 5GB toch?
Maximaal 6GB per maand.
Ik zat me er ook over te verbazen.
Nu zit ik in de situatie met KPN Compleet, dus helemaal eerlijk is de vergelijking wellicht niet (alhoewel... We hebben nu eenmaal een vaste aansluiting en 2 mobiele abo's nodig, dusja :P), maar dan zou ik voor 2GB en 400 minuten 15 kwijt zijn. Bij Ben 2.5GB en 300 minuten voor 16,50. Onbeperkt bellen en 4GB data voor 20 bij KPN. 2.5GB en onbeperkt bellen bij Ben 19. En verlengkortingen ff niet meegerekend. En hogere bundels gaat niet.

Bij T-Mobile zelf (Ben gebruikt t-mobile) op t moment 5GB + Onbeperkt bellen voor 20, ook maar 1 meer dan Ben maar wel dubbel zoveel data. En met samen kan dat blijkbaar zelfs voor 15 a 17,50 als ik het goed lees, dus zelfs goedkoper dan Ben.

In vegelijking met kpn, tele2 en t-mobile dus steeds duurder.
Wat dan de meerwaarde zou zijn om Ben te kiezen ontgaat me ff.
Wellicht voor een super budget abonnement dat t interessant is, maar voor iedereen die meer wil dan een paar belminuutjes en een heel klein beetje data valt er zo te zien bij Ben niets te halen.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 24 mei 2017 19:47]

Je geeft het zelf al aan. KPN is alleen interessant met zo'n Compleet pakket. Anders schrijf ik KPN meteen af.

Die gasten vragen belachelijke hoge prijzen als je niet alles via hen laat lopen.
Je hoeft niet perse zelf alles van KPN te hebben.
Ik heb mijn 'adres' bij een familielid staan, en ben daardoor ook compleet
En mag dat, of is dat creatief omgaan met de regels? ;)
Ze stonden eerst bij mij, nu ik met mijn 3 abo's bij hen ...
Volgens de shopkeeper mocht het niet zomaar, maar omdat de 'bewoner' zelf ook daar was, werd het gedaan.

Er zijn ook zat studenten die niets samen hebben, maar toch samen wonen natuurlijk
Ze zijn vooral voor mensen die maar weinig minuten en MB's willen goedkoop.
Zelfs het moederbedrijf is goedkoper.. Onbeperkt bellen met 5gb 15 euro (20-5 tmobile samen). Via unitedconsumers zelfs 13,50 (15-10% cashback)
2500MB is erg interessant moet ik zeggen, :) :)
Nee, KPN is nog steeds goedkoper. Het is en blijft duur.
KPN goedkoper? In welk universum leef jij :P
Of ben je verknocht aan dat onbeperkt bellen? Dan zou ik bij Tele2 of T-mobile kijken.
Ik gok een KPN compleet combinatie. En dan is KPN inderdaad in verhouding goedkoper.
Noem eens een combinatie die goedkoper is bij KPN, zelfs als je dubbele data meeneemt en 5 euro korting pakt. Ben is op alle prijspunten die Ben aanbiedt goedkoper dan KPN met maximale korting.
Dat zal dan waarschijnlijk een ouder abonnement zijn. Ik kan verlengen met onbeperkt bellen en 20GB voor 23 euro. Betaal momenteel 15 euro voor 4GB en 200min/sms met Spotify Premium.

Nieuwe kpn abonnementen zijn dan te duur, alhoewel 10GB met onbeperkt bellen voor 23 euro ook geen rare prijs is.
Vroeger was alles beter bij KPN. Of bij Hi helemaal :P Ik heb zelf mn 16gb+200min voor 19,xx net opgezegd en ga over naar alles onbeperkt bij Tele2.
Het enige wat boeiend is aan de nieuwe abo's van KPN is het 10gb abonnement als je compleet bent. Al zou ik voor die 2 euro dan alsnog alles onbeperkt nemen.
Bij KPN, Vodafone-Ziggo, T-Mobile of Tele2 (enkel LTE) krijg je als klant voorrang op haar netwerken. Alle virtuele providers zoals Ben (T-Mobile), Telfort (KPN), HollandsNieuwe (Vodafone-Ziggo) ben je als klant altijd de zwakke schakel bij hoge belasting op het netwerk, in hoeverre zij het zelf al niet afknijpen. Uiteindelijk is het niet redelijk om de prijzen van een provider met een eigen netwerk te vergelijken met een virtuele provider. Je krijgt voor de hogere prijs bij KPN, T-Mobile en Vodafone-Ziggo meer waar voor je centen.

Ik ben zelf twee jaar klant geweest van Ben (daarvoor T-Mobile in 2012), en ik ging zwaar achteruit op internetsnelheid: Van 15mbit naar een magere 3mbit download. Ik zat ook twee jaar aan het abonnement vast. Liever betaal ik een paar knaken per maand meer voor een betere ervaring op het netwerk met fatsoenlijke internetsnelheid en dekking.
OK, ik haal nu in huis met Ben.nl 72 Mbps = 9 MB/s down en 10 Mbps = 1,25 MB/s up, en buiten in de achtertuin 82 Mbps = 10MB/s en 10 Mbps = 1,25 MB/s up.

Dat vind ik hele mooie getallen, dat is sneller (download) dan mij vaste internet van Telfort.
Ik praat over mijn ervaring in 2012. Toen ondervond ik een flinke daling bij het overstappen van T-Mobile naar Ben. In 2012 stond 4G in de kinderschoenen en was tot zo ver ik mij kan herinneren onbetaalbaar of niet verkrijgbaar. Nu in 2017 (vijf jaar later), zijn de internetsnelheden behoorlijk toegenomen. Alsnog zijn genoeg andere voordelen te behalen bij een provider met een eigen netwerk, zoals:
- 4G+;
- Visual VoiceMail (T-Mobile);
- (over het algemeen) betere portalen en apps om gebruik in te kunnen zien en instellingen aan te passen, zonder irritante reclames of betaalde apps (Provider Simpel);
- VoLTE/Voice HD;
- Robuustere dekking bij drukke plaatsen (concerten/feesten/festivals);
- Voice over Wifi (Vodafone);
- Betere klantenservice; (Al zou Youp van 't Hek niet te spreken zijn over de klantenservice van T-Mobile :P )
Aha ok, nou is Ben.nl en Tele2 de goedkoopste abonnementen, en is alles goed geregeld, ik betaalde bij T-Mobile meer en had zelfs nog alleen maar een 3G abonnementen met 300MB internet.

Ik betaal nu maar 11,50 per maand voor 1000MB en 300 belminuten, en is hij per maand afzegbaar, wat je NIET heb met T-Mobile.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 mei 2017 16:32]

Ik heb op dit moment onbeperkt bellen/SMS + per 1 juni 50 GB data, dit kost me 20,45 per maand.
Nu wist ik dat ik een redelijke deal had, maar zit nu ook vast, want krijg niet ergens iets meer of goedkoper.
KPN goedkoper?
1 GB sim-only bij KPN kost 22,50 bij 1,5GB bij Ben 12,50
Simyo, KPN netwerk, 10 euro voor 100min/sms en 1GB.

En 4G.

[Reactie gewijzigd door JDx op 24 mei 2017 20:16]

Of Youphone, dat weet ik ook wel. Maar @michelsoe12 had het duidelijk over KPN. En niet over een van de virtuele zusjes.
Dat is dus 9 bij Ben. Inclusief 4g.
Zo kan ik ook de goalposts verplaatsen. Eerst is het KPN, daarna Simyo, en dan is het opeens de service. Tja 8)7
Kpn goedkoper? Daar betaal je bijna 50 euro voor zo'n bundel
Kun je ook alleen data nemen? Belminuten zijn relatief prijzig :)
Nee. Zojuist ff gekeken. Totaal met 50 min plus 4G en 5000MB kom je uit op ongeveer 15 euro
Ik betaal nu 19 euro bij Vodafone voor 10Gig (tien) en 100 belminuten inclusief onbeperkt sms
Erg vreemd dan want een Smart L
5 GB 150 min bellen kost 23,- op de website van Vodefone, dus hoe kan jij een 10GB abonnement hebben voor 19,- als een 5GB + 150 min bellen abonnement 23,- kost bij Vodefone.

https://www.vodafone.nl/shop/?icmp=nav-topbar-shop

En Ben.nl die ook 5GB + 200 min bellen abonnement heeft en maandelijks opzegbaar is, kost maar 15,50.

https://www.ben.nl/sim-only

Dan weet ik wel welke ik ga nemen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 mei 2017 03:27]

Friends&Family en al regelmatig verlengd. Plus thuis heb ik Ziggo (bij gebrek aan keuze) dus heb ik van Vodafone de data verdubbelaar ontvangen.
Aha ok bedankt.
Is dit zonder kortingen oid? Heb nu Ben, 300 minuten en 1000MB met 4G voor 11 euro. Dat zou nu 14,50 worden? Wel met dubbele data natuurlijk maar dat zou voor mij niet zoveel toevoegen

[Reactie gewijzigd door Mr_gadget op 24 mei 2017 19:42]

Ik heb exact hetzelfde en dat wordt dan 9.50 met 4G. Zojuist even gekeken op de site van BEN.
Toch fijn om te zien dat je als bestaande klant eindelijk eens beloond wordt omdat je klant bent. Onder een tientje per maand, dus gelijk de boel even aangepast. :)

[Reactie gewijzigd door Lednov op 24 mei 2017 20:12]

Vanwege de dubbele data zou je het abo van 500MB kunnen nemen, welke 1.50 goedkoper is dan die van 1000MB. Maar goed, dat is alsnog duurder dan je huidige abo.
Ben is leuk voor de mensen die gewoon weinig willen uitgeven. Voor iets meer heb je al veel meer bij andere providers.

De marketing van Ben doet het goed dus de klanten voelen zich gelukkig met hun keuze, daar gaat het om.
Toch best raar dat er voor ongeveer 7 jaar terug een betere deal mogelijk was. Eigenlijk toch wel stilgestaan op dit gebied.

Eigen abbo bij Ben: http://imgur.com/a/rhV8i (2011 contract, 17 euro p/m)
Eigenlijk unlimited, maar zal wel niet in het systeem passen. :)
Mijn vodafone werd ook altijd elke nacht gereset naar 'nog 10GB over', omdat echt onbeperkt in het systeem niet bestond. Maar ook als ik over de 10GB dagbundel heen ging wedden er geen kosten in rekening gebracht.
Nou ja, je hebt alles behalve 4G. Wel een gigantisch stuk goedkoper als je geen behoefte hebt aan TV thuis! :)
Ik ben net overgestapt naar tele2, precies de reden waarom deze prijzen waarschijnlijk omlaag gaan. Want ben is altijd de goedkoopste geweest, maar tele2 ging hier dik onder zitten met hun nieuwe simonly prijzen.

Ik vind 't prima, heb nu 5gb en 100min/sms bij tele2 voor iets lagere/dezelfde prijs als de nieuwe prijzen bij ben.
Ik ben net overgestapt naar tele2, precies de reden waarom deze prijzen waarschijnlijk omlaag gaan.
Dat vermoed ik ook ja.. die zullen bij Ben wel even achter de oren hebben gekrabt toen je ze meedeelde dat je ze ging verlaten. Ik vermoed wel dat daar koppen hebben gerold onder het hoger management. Interne memo: "teken4111 verlaat Ben voor een andere provider"
ik betaalde eerst 3 euro per maand voor 1gb nu betaal ik 2,50 euro hetzelfde :D
sim only en maandelijkse aanpassen :D
Nou dat wordt extra feesten dit weekend!
het is niet veel, maar elke beetje is meegenomen :)
8 euro voor 300 min, 1000mb en 3g vind ik dan wel weer goedkoop. Jaar terug iig. Laatst kunnen updaten naar 2500mb voor dezelfde prijs. Bij Ben overigens. 4g is 2 euro
Als je je abbonement wijzigt is 4g nu gratis vanwege promotie.
Ik Ben blij.....
600 bel minuten
5 Gb data
4G

Voor 12,50

Ben al wel 8 jaar klant bij ben en heb telkens data en belminuten kunnen verdubbelen _/-\o_
en word ook nog goedkoper......
Hahaha, ik heb dan ook exact het zelfde als jou! Leuk om te lezen dat ik niet de enige achterlijke BEN die dit toch systematisch uitbuit _/-\o_