Samsung introduceert ronde Gear S2-smartwatch

Samsung heeft zijn eerste ronde smartwatch officieel gepresenteerd, de Gear S2. Het apparaat heeft een 1,2"-oled-scherm met een resolutie van 360x360 pixels. Bovendien komt er een 3g-versie, maar die heeft geen simkaartslot.

De 3g-versie maakt gebruik van een e-sim, een ingebouwde sim die werkt met diverse providers. Het is voor het eerst dat een fabrikant een e-sim in een apparaat stopt met de mogelijkheid om te kunnen bellen, claimt Samsung. De 3g-versie komt uit bij alle grote providers in de Verenigde Staten, maar Samsung Benelux spreekt in zijn aankondiging niet van de 3g-versie.

De Gear S2 komt in twee varianten op de Nederlandse markt. Een grijze versie en een zwarte versie met meer details in de behuizing en een leren bandje. De smartwatch draait op een niet nader genoemde versie van Tizen, Samsungs eigen besturingssysteem. Dat maakt het waarschijnlijk dat de Gear S2 alleen zal werken in combinatie met Samsungs eigen smartphones, maar de fabrikant noemt dat nergens.

Besturing van de smartwatch verloopt via de roteerbare rand van het apparaat, terwijl er aan de rechterkant twee knoppen zitten voor Terug en Home. Bovendien is het scherm een touchscreen, waardoor gebruikers ook via het scherm de interface kunnen bedienen.

Het scherm heeft een diagonaal van 1,2" en dankzij de resolutie van 360x360 pixels telt het amoled-display meer dan 300 pixels per inch. Daarmee behoort het tot de scherpste schermen in een smartwatch tot nu toe.

De Gear S2 heeft een 250mAh-accu, waarmee de smartwatch volgens Samsung twee tot drie dagen kan doen zonder opgeladen te hoeven worden. De smartwatch komt dit najaar uit, maar een exacte releasedatum of prijs heeft de fabrikant nog niet gegeven.

Samsung Gear S2Samsung Gear S2

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

01-09-2015 • 08:12

111

Reacties (111)

111
105
88
4
0
0
Wijzig sortering
Toch wel een van de mooiere smartwatches. Net een gewone horloge en dat is zowel negatief als positief. In ieder geval niet zo lomp hoog als bijvoorbeeld een Moto360/aWatch.
no hard feelings, smaken verschillen....

http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/huawei-watch/

vindt deze toch mooier en werkt op iOS
Ik zeg een van de mooiere. In goed Nederlands wil dat zeggen dat er meer zijn ;)
En nee, naar mijn smaak is de Samsung mooier. Eleganter.
Gek dat je hier dan weer een andere variant ziet. Een donkere kleur, maar voor de rest meer het ontwerp van de grijze/witte versie op het 2e plaatje van het nieuwsartikel. Of, hij is lang niet zo licht/wit als het plaatje in het nieuwsartikel doet vermoeden.
Volgens mij heeft iemand ook een instagram filtertje erover heen gegooid.
Iemand met een anti-instragram app die dit kan bevestigen?
of zelfs met snapchat gemaakt want deze heeft dezelfde filter O-)
Ik vind het ding niet echt lelijk, maar ik vind het ook geen luxe uitstralen... Het oogt een beetje kitch.
Mijn ervaring met de Apple Watch en in mijn ogen representatief voor wat een smartwatch voor functie vervult op een rijtje:

- Key feature; taptic engine. Je krijgt enkel een tikje op je pols dat alleen jij merkt bij meldingen. Het leidt minder af en daardoor ben je in gezelschap ook meer in het moment. Zonder de subtiele tikjes van de taptic engine zou ik geen wearable meer willen. Het is wezenlijk anders dan een trilmotortje dat iedereen kan horen buzzen en dat nog meer afleiding bezorgt dan het trillen van je telefoon.
- Notificaties; gefinetuned zodat alleen het belangrijkste doorkomt. Je kunt ze direct zien en erop reageren als je dat wilt...
- Remote voor alles, altijd binnen handbereik. Ik bedien m'n TV, m'n muziek en m'n lampen met de Watch. En dat zullen alleen maar meer apparaten worden.
- Een apparaat dat zijn tijd vooruit is; betalingen doen, ov inchecken, klantenkaart tonen, deuren openen, auto's starten etc. In de wereld van morgen wil je niet zonder een wearable.
- Je persoonlijke assistent altijd binnen handbereik. "Herinner me als ik thuis kom dat ik nog rekeningen moet betalen"-> herinnering op locatie "Bel mijn vriendin" -> en je begint te bellen "Breng me naar huis"-> navigatie. "Start een fiets workout" -> track je workout. "Zeg .... Dat ik nog even boodschappen doe voor vanavond" -> message. "Zet de wekker om 7 uur" -> je wekker staat. "Zet de timer op 6 minuten" -> en hij telt af. Allemaal dingen die je kunt doen zonder iets in je handen te hebben. Handsfree dus. Of je nu met boodschappen loopt, in de auto zit of je telefoon niet bij de hand hebt.
- Fitness tracking. De hele dag door houdt hij je beweging bij. Dat motiveert je meer te bewegen. Tijdens een intensieve workout meet hij constant je hartslag. Zo krijg je meer inzicht in de vooruitgang van je conditie. Tijdens het fietsen zie ik eenvoudig mn snelheid en afstand etc.
- Snel een nummer shazammen. Zonder eerst je telefoon uit je zak te halen, te unlocken en de app te starten.
- Navigatie. Met m'n stem start ik de navigatie. "breng me naar huis" Ik rij rustig verder en als ik dadelijk een afslag moet nemen een tapje op m'n pols. Ik kijk even en weet wat ik moet doen. Dat is erg rlxd zolang ik niet hoef af te slaan geen afleiding van m'n navigatie, maar gefocused op de weg.
- Geniaal in combinatie met Apple Music. "Speel muziek van Rammstein" en je krijgt muziek van Rammstein op je stereo. Speel 90's muziek en je krijgt een afspeellijst met 90's hits enz.
- Ontlasting van je telefoon. Ik kijk beduidend minder op m'n telefoon. S avonds nog 60% accu. Als ik m'n telefoon s nachts uit zet kan ik er zo 2 dagen mee. Dat lukte eerst echt niet. De Watch gaat ook 2 dagen mee als je hem s avonds even uit doet.
Al ervaar ik het laden niet als hinderlijk dus laad hem wel elke avond; je weet nooit wat de volgende dag brengt.
- En last but not least. Tijd! Ik wordt veel minder afgeleid en leef daardoor meer in het moment.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 30 juli 2024 13:25]

Maar het allerbelangrijkste wat ik mis bij de Apple Watch is 'always on'. Heb alles van Apple maar dat weerhoudt mij van de aankoop. Zo'n zwart stukje glas ziet er gewoon niet uit en ik wil de tijd kunnen zien zonder mijn pols of arm te moeten bewegen.
Hmmm vind het juist wel rlxd dat ik niet constant de tijd zie.
Volgens mij stel je het allemaal wel heel positief voor.

De taptic engine is inderdaad super. Notificaties zijn handig maar gelijk reageren?? Als ik een WhatsApp notificatie krijg kan ik hem alleen lezen en nog niet eens helemaal compleet. Er is geen mogelijkheid om te reageren.

Ik weet niet hoe je jouw TV bediend met de Apple Watch, misschien je Apple TV, maar ik zou niet weten hoe je een gemiddelde Samsung, Sony of Philips TV er mee kan bedienen.

OV inchecken met je Apple Watch?? Apple heeft het gebruik van de NFC chip in zowel de Watch als de iPhone niet vrijgegeven voor de developers dus hoe je incheckt in het OV is mij een raadsel. Er loopt wel een proef in Amsterdam met een SIM kaart waar een NFC chip in zit zodat je met "je telefoon" kan inchecken.

Shazamen met je Apple Watch lijkt me ook nog niet mogelijk, de microfoon is (nog) niet toegankelijk voor developers. Vanaf WatchOS 2 maar die is nu alleen nog maar in beta. Ik heb geen Shazam maar Soundhound en die hebben ook een Apple Watch app. Daarmee kan ik het luisteren starten maar dan gebruikt hij de microfoon van de iPhone; lekker handig als die in je broekzak zit.

Ik heb enkele keren de navigatie op de Apple Watch geprobeerd maar ik vind het niet goed werken. Het is niet betrouwbaar en soms stoppen de aanwijzingen gewoon ineens en denkt de Apple Watch dat ik stil blijf staan. De communicatie (met name in de achtergrond) tussen iPhone en Apple Watch is gewoon onbetrouwdbaar. Dit zal in WatchOS 2 ook beter zijn met het nieuwe watch communication framework.

Ik ben persoonlijk van mening dat Apple de Apple Watch te vroeg op de markt heeft gebracht. WatchOS 1 is gewoon nog te summier, ik heb goede hoop dat het met WatchOS 2 beter wordt en er met echte native apps ook veel betere toepassingen komen. Wat betreft design vind ik de Samsung Gear S2 en Huawei watch echt tien keer beter. De bediening van de Samsung Gear S2 met die ring is gewoon geniaal en vele malen beter dan de grid met icoontjes van de Apple Watch.
Wat zal mij het bommen welke watch jij koopt. Ik heb het over gebruikscenario's van een "smartwatch". Ongeacht merk. Scherm niet altijd aan vind ik een zegen, hoef niet perse de tijd te zien als ik een keer langs m'n pols kijk. Batterij is een non-issue; telefoon leg ik toch al aan de ladert.
Heb hier een Watch met saffier glas; geen krasje te bekennen en die zal er ook nooit komen.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 30 juli 2024 13:25]

Waarom noem je dan welke smartwatch je gebruikt ;) Daarmee is het grotendeels apparaat afhankelijk. En dat zie je ook in je lijstje voorbij komen.
Ook die met saffier glas krijgt krassen. Genoeg meldingen over gelezen. Ook logisch gezien saffier minder hard is dan vele andere materialen. En het helpt niet dat het model hoog is. Een kwestie van tijd. Sorry.

Dus nee, je lijstje gaat slechts beperkt op voor smartwatches. Eigenlijk geeft het wel aan hoeveel je van smartwatches in het algemeen weet. NOFI.
Leg mij dan eens uit hoe andere smartwatches een ander gebruiksscenario opleveren voor de consument. Uiteindelijk zal het een uitgekristalliseerd concept worden zoals de smartphone en daar zie ik bovenstaande aspecten als de basis.
Denk accuduur
Denk afstandsbediening
Denk draagbaarheid
Denk offline GPS
Denk andere sensors (UV, lichaamstemperatuur, zuurstof/conditie)
Denk onafhankelijkheid smartphone in het algemeen
Denk muziek op de wearable of de verplichting van een smartphone
Denk Fitness/Health/HRM
Denk altijd klok aan (al dan niet in combinatie met losse wijzers)
Denk de manier van notificatie
om maar snel even een paar te noemen
Geen van de punten die je noemt doet afbreuk aan de gebruikscenario's die ik beschrijf. Ik begrijp niet waarom je het wilt ontkrachten...
Nergens noem ik dat er geen extra mogelijkheden zullen komen, ik praat puur uit persoonlijke ervaring; wat voor mij op dit moment bruikbaar is en waar ik naar uitkijk.
Alles wat je hier noemt past binnen dit paradigma.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 30 juli 2024 13:25]

De Gear S2 draait op Tizen en de schrijver van het gaat er daarom vanuit dat de smartwatch alleen met de smartphones van Samsung zelf zullen werken. Waarom? Samsung heeft toch nog geen enkele van belang zijnde smartphone die ook op Tizen draait. Het is allemaal Android en er zal dus een stukje software op de smartphone moeten komen om die smartphone met de smartwatch te kunnen laten communiceren. Dan is het toch een peuleschilletje voor Samsung om dat stukje software geschikt te maken voor alle versies van Android? Hiermee wordt het mogelijke afzetgebied wel behoorlijk wat groter dan wanneer Samsung zich alleen beperkt tot haar eigen smartphones.
Trouwens, dat zwarte model van de Gear S2 is de eerste smartwatch waarbij ik denk 'misschien die, ja'.
Auteurarnoudwokke Redacteur Tweakers @Coumanski1 september 2015 08:29
De Gear S2 draait op Tizen en de schrijver van het gaat er daarom vanuit dat de smartwatch alleen met de smartphones van Samsung zelf zullen werken. Waarom?
Omdat smartwatches met Tizen tot nu toe leunden op de Samsung Push Service voor pushnotificaties en de Samsungs Apps-downloadwinkel voor apps. Beide zijn alleen beschikbaar op modellen van Samsung en werken tot nu toe niet op andere Android-modellen en/of iPhones en/of Windows Phones.
Als ze dat gewijzigd hadden, dan was dit het moment geweest om dat aan te kondigen. Maar, zoals ik schrijf, Samsung noemt er niets over, dus het blijven aannames :)
Hebben de vorige samsung smartwatches ooit gewerkt met de samsung windows phones?
Duidelijk. Dankjewel meneer Wokke _/-\o_
Je kan de Gear Connect apk installeren op iedere Android smartphone, waarna je de Galaxy Gear gewoon kan verbinden. Yup, officieel onmogelijk... Maar het kan wel :P
Anoniem: 145867 1 september 2015 08:19
Wanneer gaat Samsung een Android Wear horloge uitbrengen. Dit soort software is heel onzeker voor updates en applicaties. Je weet echt niet wat je ermee kunt na 2 jaar.
Zoek eens naar de Galaxy Gear Live ;)
Samsung wil niet afhankelijk zijn van Google, en Samsung is groot genoeg om zelf een goed werkend smartwatchOS te maken. Bovendien kunnen ze zich met Wear niet onderscheiden, en met Tizen wel.
Daarbij komt nog dat Tizen wat batterijvriendelijker is en dat Samsung al haar S-apps goed kan laten werken met Tizen en dan is de keuze lijkt me snel gemaakt. :)
Tizen is kansloos om te slagen. Er word al amper geld verdiend aan de ontwikkeling van apps voor android, laat staan dat een nieuw platform dit wel gaat lukken. Ik snap Samsung best, het zal best zijn voordelen hebben alleen zijn ze 6 jaar te laat. En als ze er dan toch voor kiezen dan moeten ze tizen voor alles gebruiken, telefoons, watches, koelkasten etc. Dit is zoals altijd weer een net niet verhaal bij Samsung.
Samsung probeert Tizen OS bij opkomende markt. Een voorbeeld daarvan is Samsung smartphone met Tizen OS in India uit te rollen. Schijnt momenteel een succes te zijn. Prijzen zijn meestal instap segment (€100,- toestel). Dus als Tizen gaat slagen dan wordt het groot uitgepakt. Tizen OS draait nu ook bij nieuwe Samsung Smart TV's.

http://www.sammobile.com/...ed-this-year-source-says/

http://www.sammobile.com/...zen-powered-tvs-to-india/
Samsung probeert Tizen bij opkomende markt. Een voorbeeld daarvan is India. Daar wordt al Samsung smartphone met Tizen OS uitgerold. Schijnt dat het momenteel een succes is. Kost dus even tijd om wereldwijd uit te rollen. Samsung Smart TV's gebruiken al Tizen OS.

http://www.sammobile.com/...ed-this-year-source-says/

http://www.sammobile.com/...zen-powered-tvs-to-india/
Waarschijnlijk net als met een Android Wear, niet zoveel meer daar de batterij dan al helemaal gaar zal zijn. Als ik kijk hoe mijn HTC One M7 (nu ongeveer 2,5 jaar oud) qua batterij presteert. Dan gaat dat verdomd hard achteruit. Ik mag erg blij zijn als ik een volle dag ('s ochtends 6 tot 's avonds 23) haal, waar ik voorheen makkelijk 2 dagen haalde.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de levensduur van zo'n smartwatch net zo lang zal zijn als je smartphone. Simpelweg ook omdat de hardware gewoon verouderd en je dus na een tijdje met een slechte accu en trage cpu zit (Apps worden altijd zwaarder en groter, nooit kleiner en lichter)
Dan zou het fijn zijn als de batterij makkelijk te vervangen zou zijn. O.a. open schroeven en met een stekkertje de batterij weer plaatsen. Maar dat zit er denk ik niet in... Je hebt gelijk dat je zo'n watch dan eigenlijk kan weggooien als de batterij niet makkelijk verkrijgbaar is / verwisselbaar is.
Ik heb een m7 2,5 jaar en die gaat 1 dag mee (voor mij van 7 tot 01:00) houd ik nog 20 tot 30 % over. (4g, wifi, bluetooth EN gps constant aan) medium gebruiker

Mijn lg g watch r gaat ongeveer 1,5 dagen mee.
zelfde tijd van de lader en savonds tussen de 40 en de 55% over
Soms zelfs 60% en dan kan ik de hele volgende dag er nog mee.
Ik zit er toch ook weer aan te denken een smart watch te nemen, ze worden steeds mooier.
Al twijfel ik nu tussen de asus zwenwatch die vind ik best mooi, of een mooie ronde van huwai die morgen uit komt(Die is alleen wel wat duurder)
Ik ben zeer tevreden met de ZenWatch en heb hem sinds afgelopen januari (in de VS gekocht toen ik daar was). Ik heb het scherm altijd aan staan en haal ruim een dag. Ik vind de notificaties, maps Google Now en Strava de meest gebruikte functies die ook nog goed werken. De stappenteller en hartslagmeter zijn ronduit waardeloos en geven niet eens een goede indicatie maar zijn volgens mij verbonden met een random number generator 8)7 Maar daar heb ik de Zenwatch gelukkig niet voor gekocht. Ik vind hem er ook mooi uit zien met het lederen bandje en het licht gebogen glas over het display. Nu hij al te koop is voor rond de 150 euro is het zeker een aanrader als instapmodel. Geen WIFI ondersteuning trouwes, dus altijd je telefoon ergens in de buurt houden.
Wifi is dan denk ik toch wel weer makkelijk maar eens over na denken, er komt binnenkort toch ook een versie 2 volgens mij hier van.
Er komt een Asus Zenwatch-2 uit. Op de IFA zal ook de nieuwe Moto 360 2nd generation worden gepresenteerd. De Samsung Gear S2 is wel erg dik, n.l. 11,2 mm en dat is niet fraai.

We wachten af wat voor moois er nog meer van de IFA komt.
afgezien van het kip en ei verhaal, er was dacht ik een tijd terug een artikel op tweakers over het echte nut van een smartwatch ... (en die is er nog niet ) wat me opvalt is dat iedereen zegt...dan mis ik niks meer...

je kan ook stellen, men is zo verslaafd geworden aan Internet om er constant mee verbonden te zijn en geen ding te willen missen dat men de sociale echte wereld aan het vergeten is. tijdens het eten in een restaurant zie je ook al constant mensen bezig met hun telefoon... het is dat een mens slaapt anders zouden sommige mensen in hun slaap nog bezig zijn met hun telefoon.

Nog geen 20 jaar geleden had men al deze mogelijkheden niet en ging men toch ook niet (fig ) dood als je wat miste... net of je er nu niet bij hoort als je niet van iets op de hoogte bent..

Laatst zonder telefoon op stap gegaan en het was heerlijk, en als cadeautje had ik thuis leuke dingen om te kijken op mijn Phone toen ik thuis kwam. Ik zie best voordelen van een smartphone hoor maar om nu niks te moeten missen via je smartwatch (afgezien van de echt toegevoegde waarde ) ..

Hoe lang zou men nu zonder een smartphone / watch kunnen ik denk dat er aardig wat jongeren zijn die verslaafd zijn en toch op een bepaalde manier een verstoring hebben in hun sociale omgang in de maatschappij.

Gewoon even wat gedachten spinsels om over na te denken mbt de smartwatch / Phone
Ik ben het met je eens dat je in sociaal gezelschap die telefoon met rust moet laten. Ben je op een moment thuis/alleen dan kan wat digitale sociale interactie wel fijn zijn. En nog altijd geldt: wil je even niks aan je hoofd, dan doe je die smartwatch toch ook af of uit? Daarnaast kan ik met mijn watch de berichten filteren en alsnog bewust negeren. Wat ik dus ook zo nu en dan doe. Ik voel me met een smartwatch nog steeds niet verplicht om (direct) te reageren.

En dan heb ik het over prive situaties. Zakelijk kan een smartwatch nog handiger zijn omdat berichten dan doorgaans urgenter zijn. Dan kan je op je pols even filteren (kan wachten sq nu reageren) of oproepen snel weigeren tijdens een vergadering o.i.d.

Edit: En trouwens, ik was een paar jaar geleden ook zoals jij nu beschrijft over jongeren :+ ik probeer mij er nu bewust minder mee bezig te houden en mijn smartwatch doet mij niet terug in mijn oude gewoonte vallen. Ik heb nu eigenlijk meer 'rust' doordat ik kan prioriteren met een smartwatch en in mijn hoofd ;) 'Oh dit bericht is niet belangrijk, ik ga weer door waar ik mee bezig ben.'

[Reactie gewijzigd door swv op 30 juli 2024 13:25]

Deels heb je wel gelijk, maar ik wil het graag wat nuanceren. Voorheen zat er een telefoon in m'n broek te trillen en van velen maakt het ding geluid bij elk berichtje wat binnenkomt.
Sinds ik de Apple Watch heb is mijn telefoon stil. Ik krijg een rustig tapje op m'n pols als er iets te melden is en heb dit zo gefinetuned dat alleen hetgeen dat van belang is een tapje geeft.
Het effect van het rustige tapje is dat je je niet zo gestoord voelt als met een trillend (of bliepend) apparaat in je zak.
In gesprek stoor je je niet aan het tapje. Niemand behalve jij merkt het en je komt niet snel in de verleiding om er direct naar te kijken. Resultaat; je bent meer in het moment.
En als je gebeld wordt kun je met een oogwenk zien wie het is. Als het niet belangerijk genoeg is leg je je hand op je Watch en het gesprek wordt geannuleerd.
Zo blijf je in het moment met de mensen om je heen tenzij het echt belangrijk is.
Voor mij betekent het simpelweg minder onnodig kijken op m'n telefoon en meer quality time met de mensen die bij je zijn.
Dus eigenlijk het omgekeerde van het beeld dat je hier schetst.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 30 juli 2024 13:25]

Anoniem: 512552 1 september 2015 08:16
Ziet er conventioneel uit..
Ik ben benieuwd hoe het fenomeen smartwatch (ongeacht merk/producent) uiteindelijk aan zal slaan.

Persoonlijk ken ik niemand die zo'n watch heeft, geen idee welke gebruiksgemak je er nou echt van hebt.
Notificaties ontvangen? Een smartwatch is iets heel persoonlijks. Iemand die goed voor de dag wil komen wil er met een smartwatch die ongetwijfeld opvalt ook leuk uitzien. Dat is per persoon verschillend. Je moet een smartwatch ook niet op basis van plaatjes beoordelen maar echt ervaren.

Ik verkondig graag dat ik een trotse bezitter ben van een smartwatch a.k.a. Apple Watch om mensen aan het denken te zetten.
- ik ben altijd al een horlogedrager geweest, voor mij is dat dus niet wennen;
- ik heb inmiddels drie bandjes die ik zeer makkelijk kan omwisselen zodat ik net als bij schoenen zo goed als altijd een match heb met mijn kleding;
- in het echt is in ieder geval de Apple Watch best bescheiden en naar mijn mening best mooi, dit in tegenstelling tot mijn gedachte bij de aankondiging. Dit geldt ook voor de andere smartwatches (al kan je sommigen met een beetje voorstellingsvermogen bij voorbaat al afschieten);
- notificaties ontvangen op je pols zorgt voor rust en vrijheid. Thuis hoef je je telefoon niet bij je te dragen vanwege bluetooth en Wi-Fi. Als de watch niet afgaat mis je niks. Ik heb vroeger weet ik niet hoevaak mijn iPhone even aangedaan om te kijken voor nieuwe berichten etc;
- je weet pas wat je mist (of niet) als je er een geprobeerd hebt. Aangezien een smartwatch pure luxe is is de scheidingslijn hard. Of het bevalt je, of niet. En de mening van een ander kan hier niet bij helpen omdat een smartwatch heel persoonlijk is.
Het spijt me, maar zo trots klinkt het niet. Het klinkt met name alsof je je pre-emptively indekt tegen alle mogelijke kritiek. Een echte trotse bezitter zou zeggen '[Dit] is geweldig, [dat] is super, en [dat andere] is al helemaal top'.

De vraag was niet: 'waarom zou je er niet niet een willen?', maar 'waarom zou je er wel een willen?' (geparafraseerd).

Wat dat betreft lijken 'notificaties ontvangen' en 'het ziet er leuk uit' de enige argumenten te zijn die je aandraagt.

edit: typo.

[Reactie gewijzigd door Dual Infinity op 30 juli 2024 13:25]

Ik heb zelf de vierkante G Watch gehad (€75), en heb nu een Galaxy Gear Fit (€40). Voor die prijzen is het 't proberen in ieder geval waard. Waren beide leuke aanbiedingen, de G Watch heb ik uiteindelijk voor €80 verkocht.

De argumenten die ik voor een smartwatch zou noemen zijn ook inderdaad 'notificaties ontvangen' en (bij de Gear Fit dan, de G Watch is lelijk) 'het ziet er leuk uit'.

Ik vind dat smartwatches een prijs <€100 horen te hebben als je het voor de functionaliteit doet.
Dat zijn inderdaad hoofdzakelijk de argumenten om er een te gebruiken, net als wat Richh bevestigt. Voor sommigen zijn de fitnessfuncties van bepaalde smartwatches ook nog een leuke bijkomstigheid die het gebruik van een smartwatch nog meer rechtvaardigt. Dat geldt voor mij dan weer niet.

De functionaliteit die je er voor terug krijgt is inderdaad die honderden euro's niet waard, dus is de schoonheidsfactor mede bepalend voor de prijs die je er voor wilt betalen en dus het succes van de smartwatch. Dat is iets dat heel persoonlijk is. Daarom zijn de Huawei Watch en de Gear S2 interessant vind ik zelf en met mij vele anderen.

Kijk bij een smartphone kan je nog zeggen dat je hem echt nodig hebt ook al vind je hem minder mooi, en dan koop je hem vooral om de functionaliteit. Een smartwatch koop je deels om de functionaliteit, want notificaties ontvangen is een niet te onderschatten handige en leuke eigenschap, maar ook om de looks. Die twee punten hangen sterk samen en stellen los van elkaar niks voor. Immers voor in mijn geval de Apple Watch zijn er ook andere mooie(re) analoge klokjes te koop. Neem ik de functionaliteit en de looks samen, dan is de Apple Watch voor mij dé optie. Gelukkig pakt de Apple Watch voor mij goed uit, want op iOS heb je geen keuze uit diep in het OS geïntrigeerde smartwatches in tegenstelling tot het Android platform.
Anoniem: 512552 @swv2 september 2015 09:33
Verwisselbare bandjes bij je smartwatch die matchen met je kleding?
Seriously?
Dat lees je goed inderdaad. Misschien had ik moeten zeggen 'gelegenheid' maar dat komt dan in feite op hetzelfde neer. Ik heb nu de keuze uit een sport-, leer en rvs-bandje. Daar komt bij dat het uiterlijk van de watch minder gaat vervelen op deze manier.

Ik neem aan dat jij voor het hardlopen ook andere schoenen draagt zou dragen dan op een normale doordeweekse dag of wanneer je op een gala of sollicitatie bent ;)

[Reactie gewijzigd door swv op 30 juli 2024 13:25]

Anoniem: 512552 @swv2 september 2015 22:11
Aannames zijn gevaarlijk... :)

Wisselen van schoenen is voor mij wat logischer dan wisselen van horlogebandjes, daar kijk ik toch wel van op.
Maar de woorden sollicitatie en gala helpen me wat op weg om beter te begrijpen hoe jij hier in staat... ;)
Je hebt gelijk. Dus bij deze verandert naar 'zou dragen'.

Ik moest toch wat verzinnen :p Bij schoenen is het inderdaad net wat logischer om te switchen dan bij een horloge. Onder andere Apple maakt het echter wel heel makkelijk om van bandje te wisselen, en als je dan voor een paar tientjes met third party bandjes de boel op kunt leuken geef je tenminste toch nog een eigen draai aan een massaproduct ;) Plus dat je het zoals gezegd nog een beetje kunt afstemmen aan de situatie waarin je het draagt, vandaar de schoenen vergelijking. Kortom, Ik vind het bandjes wisselen wel een sterk argument voor wie het aangaat. Als het je immers alleen om de functies te doen is gaat die vlieger natuurlijk niet op.

Blij dat je het beter begrijpt.
Ik wist het. Bij de teaser zei ik al dat ik het betwijfelde of de bezel/border zo dun zou zijn. Als je goed kijkt zie je nog een zwarte border om de zilvere ring, imo erg jammer en maakt de smartwatch ietjes minder mooi. Waarschijnlijk is de technologie niet zo ver om het dunner te krijgen, of is dit veel goedkoper maar ik vind het wel jammer.
Maar alsnog moet ik toegeven dat ik dit wel een van de mooieste smartwatches tot nu toe vind.

[Reactie gewijzigd door crobo op 30 juli 2024 13:25]

En toch is het desigb, van het draaiende wiel om te scrollen, goed bezien. Ziet er minder fragiel en minder 'odd' uit dan het scrollwheel van de apple Watch.
Mee eens, en daar twijfel ik ook niet over. Het gaat me meer over de teaser welke imo niet een geheel eerlijk beeld gaf. Dit doen trouwens veel meer bedrijvrn, misschien wel het overgrote deel, en dat vind ik gewoon jammer. Netals de hamburger fotos van de McDonalds.
Ik weet niet wat er odd is aan de digital crown van de Apple Watch. Het is uiterst comfortabel te bedienen en allerminst fragiel. + je bedekt niet je scherm half als je het bedient. Vraag me af hoe dat met deze ring rond het scherm zal zijn.
Wel "bijzonder" dat Samsung ineens draai input kiest voor z'n smartwatch nadat Apple het introduceerde...-Sarcasm off
Bart ® Moderator Spielerij 1 september 2015 08:18
Kijk aan, een ronde smartwatch met OLED-scherm, nu nog het scherm altijd aan laten staan, en dan heb ik er wel interesse in :).
als je niet naar je klok kijkt, waarom zou ie dan aan moeten staan ? Vind het persoonlijk een elegante oplossing dat het scherm aan gaat bij het draaien van je arm.
Hoe weet het horloge wanneer ik er wel en niet naar kijk? Dat doe ik niet alleen na het draaien van mijn arm. Dus gewoon altijd aan, dan heb ik geen ergernis dat het scherm uit is als ik ernaar kijk. Zolang de batterij meer dan een dag meegaat is het prima dat het scherm ook aan staat als ik er niet naar kijk.
Precies. Een klok moet ALTIJD aanstaan. Anders is het wat mij betreft geen (smart)watch.
Het wordt dan eerder tijd ;) voor een betere benaming.
Hmmm vind het juist wel rlxd dat je niet altijd de tijd ziet als je een keer langs je horloge kijkt. Ik wil daar simpelweg niet constant mee bezig zijn.
Ik heb een pebble time smartwatch en die gaat meerdere dagen mee (vorige week zondag in gebruik genomen en tot nu toe 1 keer geladen, hij is wel zo goed als leeg nu). Voordeel is dat het scherm altijd aan is, nadeel is dat de kwaliteit minder is, het is geen OLED scherm.
Ik ben voor het eerst onder de indruk van het zwarte model. Dit is wel mijn smaak!.

Zou voor mij een reden kunnen zijn om naar Tizen / Android te gaan. Er vanuit gaande dat de watches gewoon linken met Android.

Erg benieuwd naar de prijs.
Nee, niet te linken met alle Android telefoons, enkel met Samsung toestellen.
Je hebt helemaal gelijk, maar Samsung heeft dan toch mijn voorkeur ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.