Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 33 reacties

Razer, dat randapparatuur voor gamers maakt, heeft Ouya deels overgenomen. Het gerucht ging al dat dat bedrijf, maker van de Ouya-console, kampte met financiŽle problemen en zocht naar een overnamepartner.

Razer logoRazer neemt onder meer de softwaretak van Ouya over, evenals het platform van Ouya voor het aanbieden van games en de inhoud op dat platform. Hoewel Razer zegt geïnteresseerd te zijn in het gebruik van Android op gameconsoles, neemt het bedrijf niet de hardwaretak van Ouya over. Ook de ceo van Ouya, Julie Uhrman, komt niet mee.

Razer gaat het platform van Ouya opnemen in zijn Cortex TV-platform. Daarbij wordt de softwarewinkel van Ouya-console omgedoopt tot Cortex for Android TV. De bestaande 200.000 bezitters van een Ouya worden gemigreerd. Daarvoor zullen ze op termijn dan dus wel nieuwe Razer-apparatuur voor in de plaats moeten kopen, maar Razer belooft 'flinke kortingen'. De komende twaalf maanden blijft het Ouya-platform wel nog in de lucht.

Razer wil niet aangeven hoeveel het heeft betaald voor Ouya; Razer-ceo Min-Liang Tan wil tegenover TechCrunch enkel kwijt dat de aankoop volledig met geld is gedaan, en dus niet met aandelen. De Android-game-console Ouya vloeide voort uit een succesvolle Kickstarter-campagne, maar het gerucht ging al langer dat het bedrijf vanwege financiële problemen zocht naar een overnamepartner.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (33)

Ouya, wat een trieste console, controllers die uit elkaar vielen of met input lag werkte. DE flop van vorig jaar?
Ik vindt deze ontwikkeling wel erg interessant, ook al vindt ik de Ouya een trieste mislukking en weet ik ook precies waardoor het enigszins komt.

Kan iemand zich de Atari 2600 (link) nog herinneren? Ik was toen nog niet aanwezig, maar wat ik van horen zeggen heb gehoord en wikipedia, was dat een overvloed van middelmatige of ronduit slechte games uiteindelijk de console (en in zijn kielzog bijna de hele consolemarkt met zich meenam) de das om heeft gedaan.

Je zou zeggen, geschiedenis is om ervan te leren, maar dat is niet het geval als je naar de spelmarktplaats kijkt van Ouya. Ik heb een aantal maanden geleden gekeken op die marktplaats, en op een aantal juweeltjes na die ECHT goed zijn, wemelt het daar gewoon van de spellen die zijn nagemaakt van populaire spellen, of spellen waarbij je gewoon kunt zien in op de screenshots dat de ontwikkelaar waarschijnlijk wel iets op het oog had, maar dat het door gebrek aan kennis/ervaring/interesse uiteindelijk niks is geworden en wat je nu ziet het zielige eindresultaat is. En het feit dat tegenwoordig iedereen en zijn moeder met een computer in huis tegenwoordig zelf thuis kan gaan "coderen en ontwerpen" op daarvoor speciaal opgebouwde websites helpt natuurlijk ook niet....

Hopelijk met Razer wordt er gekozen voor een cross-platform iets, waarbij je kan kiezen tussen Android en Windows. En hopelijk worden er wat standaards gezet zodat niet iedereen zomaar wat kan gaan doen en games in de "release" kan gooien...
Kan iemand zich de Atari 2600 (link) nog herinneren? Ik was toen nog niet aanwezig, maar wat ik van horen zeggen heb gehoord en wikipedia, was dat een overvloed van middelmatige of ronduit slechte games uiteindelijk de console (en in zijn kielzog bijna de hele consolemarkt met zich meenam) de das om heeft gedaan.
Je had er bij moeten zijn ... ;) Die Atari was zo slecht nog niet, er zaten best wel goeie games tussen. Vergeet niet dat de hardware destijds niet erg geavanceerd was; je moest in 2 of 4 kB een game proppen!
Bij de Albert Heijn (eigenlijk MIRO, maar die kent niemand meer) stonden de Atari 2600 en de Philips Videopac naast elkaar als demo machines, vaak heb ik daar zitten gamen als jochie van een jaar of 10. Naast die Philips was de Atari echt een superding. We gingen zelfs naar de videotheek om ipv VHS banden, een Atari console te huren, met games als H.E.R.O., Pitfall of River Raid (ja, Activision).

Die slechte games waar je op doelt waren Pacman (niet Ms. Pacman, die was stukken beter) en E.T., een game die in een paar weken gemaakt moest worden.
En dan was E.T. nog niet eens zo slecht, maar vooral moeilijk.
Fout. Zelfs Atari zelf vond ET slecht en heeft er stapels van op de storthoop gegooid. Het is een moeilijk spel omdat het slecht geprogrammeerd is.

Info: http://www.polygon.com/20...w-mexico-found-cartridges

[Reactie gewijzigd door RetroMan op 28 juli 2015 22:56]

Niet helemaal waar. Er liggen op die plek ook andere Atari games. Bekijk deze docu maar eens: Atari: Game Over. http://www.imdb.com/title/tt3715406/

Daarin zie je het hele proces van het lokaliseren can de cartridges en ook gaan ze wat dieper in op het instorten van de game markt en dat dat allemaal de schuld van deze game zou zijn.
De urban myth dat dit de slechtste game ooit zou zijn is vooral iets wat de afgelopen jaren heel hard op YouTube/Internet lijstjes nagepraat wordt.

[Reactie gewijzigd door nexhil op 29 juli 2015 07:23]

Ouya, wat een trieste console, controllers die uit elkaar vielen of met input lag werkte. DE flop van vorig jaar?
Ik heb drie Ouya consoles voorbij zien komen en daarvan vier controllers in de hand gehad.

Geen van ze had slappe controllers (ik heb er zelfs 2 liggen) en sterker nog: eentje liet een klein kind gisteren uit zijn hand vallen van een meter hoog. Ding doet het nog steeds perfect.

Naar mijn mening zijn de Ouya controllers groot en lomp, maar extreem robuust. Ik mag zelfs zeggen dat ze net zo sterk zijn als een Xbox 360 controller.

Overigens die lag waar je over praat Is al vele updates geleden verholpen. Dit was een fout in de Bluetooth controller en Is softwarematig gefixed.

Als laatste: de Ouya Is 'open' waardoor je dus elke Bluetooth controller kan aansluiten (PS3, Wii, China controllers etc) dus als je de controller niks vind, heb je nog zat andere keuzes.
Hoe willen ze nu ooit de Nvidia Shield console verslaan?
Is er Łberhaupt al een succesvolle Android-console geweest? :+
De grootste en duurste flop van Kickstarter.
De meningen daarover zijn verdeeld. Persoonlijk vindt ik Star Citizen de grootste mislukking met de ongelofelijke grote (en uiteindelijk onhaalbare) ideeŽn die ze in het spel willen proppen.

Een goed artikel daarover waarom Star Citizen een mislukking gaat worden kan je hier lezen. En dit is erg grappig als je dat artikel heb gelezen, of weet wie Derek Smart is: http://i.imgur.com/IZUtpow.giff :D
Was een prachtig klein kastje met volop mogelijkheden omdat hij geheel open was op softwaregebied. Ik heb leuke Android games er op gespeeld maar ook vele emulators van klassieke consoles. Erg jammer dat het niet groter geworden is!
Dus iedereen met een Ouya zal over een jaar er niks meer me kunnen aanvangen? En wat gaat Ouya doen met alleen een hardware tak maar hun platform weg?

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 juli 2015 18:32]

Ik vraag me af in hoeverre huidige Ouya bezitters dat ding nog echt actief gebruiken. Het aanbod aan leuke games voor zo'n apparaat is toch betreurenswaardig
Ik vraag me af in hoeverre huidige Ouya bezitters dat ding nog echt actief gebruiken. Het aanbod aan leuke games voor zo'n apparaat is toch betreurenswaardig
Dagelijks, in mijn geval.

De Ouya Is meer dan alleen een game console, als je de potentie weet te benutten. Alle apps die je in de Google Play Store vind, kan je ook sideloaden, of zelfs via je eigen netwerk, uploaden naar de Ouya.

Ik gebruik de Ouya 80% als Media Player, de andere 10% zet ik in voor emulator gaming en de laatste 10% als internet radio streamer.

Wellicht siert het je om daadwerkelijk in de

https://www.ouya.tv/games/

Ouya Store een kijk te nemen om te zien wat voor games er op dit moment gespeeld kunnen worden. Zat leuke A+ games die ook een PC variant hebben.

[Reactie gewijzigd door Ricepuppet op 27 juli 2015 22:03]

Oyua heeft inderdaad de beloftes niet waargemaakt. Het aanbod aan games is waardeloos. Sommige games zijn gemaakt door pay and run developers. De mediaspeler is ook niet alles. Ik snap dus ook niet waarom Razer dit bedrijf over zou nemen. Ze hebben een slechte naam en hebben aangetoond dat ze er niets van bakken.
Okť, dus Razer is bezig met een service waar nog niemand van heeft gehoord. Daarvoor hebben ze een platform (of bedrijf) overgekocht dat genadeloos hard geflopt is. Die 200.000 bezitters van de Ouya worden genaaid want ze moeten uiteindelijk Razer-spul kopen (of niet, maar dan heb je denk ik niks meer aan je Ouya) en Razer kennende is dat flink aan de prijs (ook met korting).

Kan iemand mij vertellen op wat voor manier dit een goed plan/goede aankoop is want ik snap er niks van :+ Een geflopt iets overnemen, die klanten daarvan naaien en dat gebruiken voor een service waar nog niemand echt van gehoord heeft en waarbij de vraag bestaat of het Łberhaupt wat gaat doen qua populariteit.
Dat iets flopt kan meerdere oorzaken hebben. Je kan een goed idee hebben maar geen middelen om het goed uit te ontwikkelen voordat je het naar de markt brengt bijvoorbeeld. Als de eerste indruk dan slecht is, is het feestje gauw over. Wellicht is er interessante technologie beschikbaar bij Ouya waarvan Razer denkt dat ze het wel succesvol kunnen maken.
Als alles wat je zegt zo erg is als je zegt dan is het misschien een typische acqui-hire. In dat geval zitten er wel goede mensen bij Ouya, die precies weten waar het fout is gegaan en hoe het gemoeten had, en neem je die op in je bedrijf voor een zacht prijsje (aangezien het bedrijf geen rendabele toekomst heeft) en mik je de CEO eruit.
Aangezien Razer druk bezig is met verschillende gameplatformen zoals een (open) VR platform te bouwen, zullen ze daar ook een slaatje uit willen slaan.
Als Razer hiervoor zelf nog geen (goed ontwikkeld) platform had om apps mee aan te bieden, lijkt mij dit een goede aankoop. Ze hebben ook wat personeel overgenomen volgens TechCrunch, dus daarmee kunnen ze verder.
De hardware, daar waar Razer zelf genoeg verstand van heeft, hebben ze niet overgenomen, daarmee hebben ze voorkomen dat het een slechte aankoop was.
Heeft iemand gegevens over de populariteit van het Cortex TV platform van Razer? Is er uberhaupt wel een echte markt voor dit soort gamingplatforms?
Het grootste probleem van Android is de enorme hoeveelheid freemium en shovelware die zich in de Play store bevind. Voor de casual gebruiker die graag Candy Crush en Angry Birds speelt is dit natuurlijk geen probleem (dat is ook de reden dat je deze games altijd op de voorpagina ziet, hier is de meeste vraag naar). Een apparaat als de Ouya is toch wat meer gericht op de wat serieuzere gamer en die zal toch wat meer op zoek zijn naar Android games zoals Shadowrun, Wayward Souls, Baldurs Gate, Final Fantasy en World of Tanks Blitz. Deze games kun je echter (als je er niet vanaf weet) nauwelijks vinden in de play store.

Wat Razer dus moet doen is zorgen dat Triple A titles echt goed overzichtelijk in een soort market komen te staan en niet gebruik maken van de standaard Play Store layout. Android heeft best wel leuke games maar de appstore word echt overspoeld door freemium en shovelware games.
Dat bedoel ik daar dus eigenlijk mee te zeggen. Het is misschien leuk om een paar keer op te spelen, om er vervolgens achter te komen dat er totaal geen aanbod is aan echt goede games, waarna dat ding in een hoekje verdwijnt.
ja vind t jammer dat er weinig goed games beschikbaar zijn op mobiele apparaten, ook op ios.

Wanneer gaan de grote gamemakers verder kijken dan alleen de pc/ps/xbox en wii?

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 27 juli 2015 19:19]

Welk platform heeft dan geen enorme hoeveelheid aan shovelware en freemium?
Persoonlijk denk ik dat het hele OS op de schop moet, inclusief de huidige Store. Wat je zegt klopt als een bus: de A+ games worden weg gedrukt door crap games. Gelukkig staan de betere games tegenwoordig bovenaan als je de Ouya opstart en ook in de Store staan ze nu bovenaan, naar aanleiding van rating/user reviews.

Wat ik graag zou zien: een nieuw OS dat stabiel draait met Android 5.0 onder de motorkap en Android TV als uitgangspunt.
Ik zie dat een hoop Tweakers hier klagen over de Ouya maar alleen van horen-zeggen een oordeel vormen.

De Ouya Is een commerciŽle flop geworden, dat zeker. Ik heb de mijne pas later in de winkel gekocht (naja, gekregen als kado) maar het apparaat Is zeker niet slecht.

De hardware Is krachtig genoeg om PSX spellen te spelen en alle hardware van het tijdperk daarvoor.

Daarnaast Is het met de laatste(14.2) Kodi een prima media speler die alles nog steeds perfect afspeelt/streamt. Verder zijn de games totaal niet slecht zoals hierboven word beweerd: diegene die dat wel zeggen hebben blijkbaar nooit de Store in gekeken. Er staan genoeg kwaliteits spellen tussen als Final Fantasy 3, Ittle Doo en meer A+ indie games die geport zijn van PC versies.

Ja, de controller Is niet lekker om lang vast te houden. Gelukkig kan je alle controllers in de wereld zowat aansluiten als ze een Bluetooth verbinding hebben. En ja: de console zelf Is niet krachtig genoeg om de meest brute games op te spelen. Maar daar kocht je niet de Ouya voor, dat wist je al voordat je je geld neerlegde.

Zijn Ouya eigenaren zoals ik dan, in de volksmond genomen, 'genaaid?' Nope. Ik vind van niet. Met de simpele reden dat de Ouya compleet hackable en open te breken Is. Softwarematig kan - en mag - je er van alles op draaien, wat het uitgangspunt was van de Ouya vanaf het begin.

Betreffende het verhaal Ouya en deze koerswijziging: de Ouya kwam spectaculair binnen, maar faalde keihard in de marketing afdeling. Nadat ze hun doel hadden behaald schortte het compleet aan marketing.

Dat Is wat de Ouya de nek om heeft gedraaid. Niet de console zelf, niet de game catalogus en ook niet de controller. Het Is precies wat Sega heeft gedaan begin van de eeuw en naar mijn mening had de directrice daar meer aandacht aan mogen besteden.

Ik denk dat Razer er weer wat van kan maken, softwarematig gezien. Het Ouya OS zelf was mij vanaf het begin een doorn in het oog: traag en slecht responsief. Als ze een lichter OS produceren, nog meer developers overhalen voor de Store en inderdaad, bestaande eigenaren tegemoet komen, kan dit wel weer wat worden.

[Reactie gewijzigd door Ricepuppet op 28 juli 2015 17:33]

De laatste versie van kodi is 15, en die kan de ouya niet draaien omdat de Android die op de ouya staat niet meer geŁpdatete wordt
De laatste versie van kodi is 15, en die kan de ouya niet draaien omdat de Android die op de ouya staat niet meer geŁpdatete wordt
15 is naar mij weten nog steeds in Alpha status de laatste keer dat ik checkte. De stabiele versie Is 14.2.

Los daarvan is het OS van de Ouya niet stabiel, traag en onsamenhangend. Ik hoop dan ook dat Razer Android TV implementeert, met Android 5.0 Als bodem.

Er zijn namelijk wel mogelijkheden om Android TV erop te krijgen, maar dat Is middels een omweg.

[Reactie gewijzigd door Ricepuppet op 28 juli 2015 10:50]

Nee, versie 15 is van de week uitgekomen. Staat ook gewoon hier op Tweakers.
Mijn Ouya is een super Kodi mediacenter. Geen klagen over.
De Ouya is de WiiU van de Androidplatform.
De launcher op de OUYA vond ik zo slecht, dat ik maar een eigen launcher heb gemaakt. Maar ik liep tegen zoveel muren aan dat ik het maar heb opgegeven. De OUYA ligt nu ergens stof te vergaren.
http://ouyaforum.com/show...4436-BAXY-Custom-Launcher

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True