Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 82 reacties

Een testversie van Windows 10 voor de Xbox One komt niet voor de zomer uit. Dat blijkt uit een tweet van Phil Spencer, de baas van de Xbox-divisie van Microsoft. De precieze features van de Windows 10-versie voor de Xbox zijn nog niet bekend.

Windows 8In reactie op een vraag van een andere twitteraar schreef Spencer dat de testversie van Windows 10 voor de console 'post-summer' uitkomt. Dat maakt het aannemelijk dat de testversie nog wel dit jaar uitkomt, waarschijnlijk ergens in de herfst. Wanneer de definitieve versie van Windows 10 uitkomt voor de Xbox One is nog niet bekend.

Windows 10 zal het standaard-besturingssysteem van de Xbox One worden, maar de precieze features zijn nog niet bekend. Wel is duidelijk dat er de mogelijkheid komt om games vanaf een Xbox One-console naar een Windows 10-pc te streamen, en dat Xbox One- en Windows 10-gamers het tegen elkaar kunnen opnemen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (82)

Ik ben zeer benieuwd of Windows 10 ook crossplatform word met Xbox one.

Forza Horizon 2 op de PC, dat lijkt me erg leuk.
Ik hoop vooral dat ze het mogelijk gaan maken pc games te streamen naar de xbox-one ipv andersom. Daar zie ik het nut veel meer van in.

Dan heb je gewoon de steambox in je Xbox zitten. Hebben ze in ieder geval één klant erbij
In mijn omgeving hoor ik deze wens veel terugkomen, ikzelf zou deze feature ook heel graag terugzien.

Ik kan iedereen die deze wens heeft aanraden om in ieder geval even een vote uit te brengen op dit feature request middels: Deze link
Technisch gezien is er nix aan natuurlijk, zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon een vnctje zijn.
Of MS het toelaat is een tweede maar ik denk dat een knutselaar binnen een week na de release (misschien 2) wel een mod/patch heeft waarmee dat alsnog kan.
Als MS dan ziet dat er veel animo voor is zullen ze het denk ik gewoon op nemen in de RC.
Maar dan zou het toch mooi zijn als Microsoft met ondersteuning komt en het inbouwt in het systeem. Twee kanten op is altijd beter dan 1 kant op, voor de consument natuurlijk!

Mocht het mooi werken via de knutselaar is dat ook mooi meegenomen! Ik wacht af en ik zie wat de mogelijkheden worden ;) Maar dit is wel heel spannend voor de toekomst.
Na de zomer komt de testversie staat er.
Ik verwacht dat hier nog wat dingen in zullen ontbreken maar dat er ongetwijfeld mensen zijn die de hele build uitpluizen.

Mocht daaruit blijken dat MS dit niet wil ondersteunen (minder verdiensten voor de Xbox divisie dan) dan zal het alsnog zeer simpel zijn om toe te voegen dmv een app die de vnc stream van je pc pakt en de input van je controller doorstuurt naar de pc.
Heel simpel inderdaad. Als je daadwerkelijk in een desktop omgeving kan komen, dan installeer je steam. en via daar kan je dan gewoon je library van je PC streamen.
Lijkt me ook zeer leuk, maar dat zou ook wel een beetje een doodsteek voor de XBOne kunnen zijn. Ok, veel mensen vinden een console gemakkelijk (en mooi), maar als je straks Win10 op een "steam-machine" zet heb je hetzelfde en veel meer (plus veel hogere performance). Of ik denk teveel als een tweaker en te weinig als een gewone consument...

Dan wordt de XBOne een soort Windows steam-machine maar ik weet niet of het dan zijn "voordeel" van een console met specifieke hardware (waarvoor men kan optimaliseren) nog echt behoudt, als hij nog meer moet concurreren met het nieuwe geweld van intel/amd/nvidia elk jaar. Lijkt me een behoorlijke uitdaging.

Maar misschien dat dit voor MS beter is, aangezien ze daarmee hun XBox "platform" vergroten (tegenover Sony) door PC en XBox samen te voegen.
Vergeet de exlusives niet. Die komen niet naar Steam. Daarnaast wil niet iedereen een pc(tje) aan z'n tv hangen.
Waarin is een console aansluiten anders dan "een pc aan de tv hangen" ?
De onderliggende hardware is tegenwoordig gelijk, de aansluitingen ook, power en hdmi is eigenlijk alles wat nodig is. Alleen de GUI is voor een console aangepast, maar Steam laat zien dat dat met een pc ook kan.
In theorie is het ook mogelijk, maar in de praktijk loop je nog tegen kleine zaken aan die gewoon niet praktisch zijn. Lang niet elke cross-game is dan ook meteen 'full PC console werkend', een Warframe bijvoorbeeld is wereld van verschil tussen console en PC. Dan zit je nog met 2 'consoles' omdat vanuit je game library niet elke game op die consolePC te spelen is.
Als FH2 nu al niet op de PC verkrijgbaar is, kan je er waarschijnlijk donder op zeggen dat er ook geen versie meer komt. Sowieso zullen games (voor crossplatform) gedeeltelijk moeten worden herschreven/aangepast en dat is een flinke kluif voor bestaande games.

Mogelijk, maar dat is natuurlijk een wilde gok, zou je FM6 wel kunnen verwachten. En hopelijk hoor je meer over wat Microsoft gaat doen op de komende E3.
Er is al een demo getoond waarbij Forza draait op windows/directx 12
Zelfs al zouden ze cross-platform werken, ze zullen wel hun originele features blijven behouden. Ik weet niet hoeveel PC gamers zitten te wachten op games aan 30 fps op 720p met (voor consoles) matige textures,... die dan ook nog eens uitsluitend met een XB controller werken.
Zelfs al zou MS toestaan dat PC gebruikers Xbone games spelen, ze gaan er zeker geen geld in steken om ze te optimaliseren voor dat platform.
Behalve dat dat meestal de onderdelen zijn die met het minste werk te schalen zijn resolutie en fps.
Zou daarmee ook DX12 meekomen maar Xbox One en zou dat serieuze prestatie verbeteringen ingame kunnen geven? Benieuwd of collega-Tweakers daar informatie of ideeën over hebben.
Ze hebben al bevestigd dat DX12 ondersteuning niets gaat veranderen aan de performance.
source:
http://wccftech.com/phil-...ox-one-hardware-graphics/


Overigens vraag ik me echt serieus af hoe ik me dit moet voorstellen :), lijkt me zalig met steeds grotere TVs dat je gewoon ff switched naar een desktop environment en je mails checkt met keyboard etc.. maar dat scenario lijkt me vooral weg gelegd voor techies..

Omgekeerd dat mensen (of jeugd) die hun xbox one in de living hebben staan er niet op kunnen spelen omdat de vrouw goede tijden slechte tijden wilt kijken (of thuis..) dan via hun "standaard" laptop toch de kracht kunnen gebruiken van hun xbox one te streamen.

edit
@x-fighter
Dit houdt vooral in dat developers minder kennis en makkelijker dingen kunnen implementeren.Niet dat het resultaat beter gaat zijn. Wat je uit die context kunt opmaken is dat het vooral makkelijker/kosten efficiënter is.

[Reactie gewijzigd door Icekiller2k6 op 21 mei 2015 10:11]

Ik denk dat het ondersteunen van de Mantle API wel voor prestatieverbetering had kunnen zorgen. Alleen jammer dat AMD daar zelf niet veel meer mee doet en het nu aan externe ontwikkelaars overlaat.

DX12 zal er hoogstens voor zorgen dat het er allemaal nog iets mooier uit ziet terwijl de framerate stabiel blijft. Feitelijk is dat ook een prestatieverbetering; je krijgt iets meer voor dezelfde "kosten".
In de basis werken consoles al op het niveau van Mantle, zij praten al zonder tussenlagen direct met de GPU, de grootste prestatiewinst zou komen uit de optimalisaties die developers met DX12 kunnen doen in hun game.

Maar geen hidden cores of superclocks, DX12 is niet de magic tool voor de XBO.
DX12 op XBox is vooral handig omdat er dan veel minder verschil zit tussen XBox en PC qua engine-code.
Ze hoeven dus minder dingen specifiek voor XBox en voor PC apart te ontwikkelen/optimaliseren.
Daardoor kunnen ze dus meer tijd besteden aan het beter maken van de engine/games in het geheel, dus misschien dat je op die manier wel iets van verbetering gaat zien.
Je moet wel het hele artikel juist lezen dan, want Spencer zegt er wel duidelijk in:
DX12 makes it easier to do some of the things that Xbox One’s good at, which will be nice and you’ll see improvement in games that use DX122

Dat lijkt me dan wel duidelijk dat er wel een verschil zal zijn, gewoon niet een gigantisch verschil.
Zoals ik dat lees zal het vooral afhangen van de vaardigheid van de programmeur. Spencer zegt dat het makkelijker wordt om bepaalde dingen te doen. Dat impliceert dat het nu ook al kan, maar dat het wat meer moeite kost.
In theorie kan DX12 wel degelijk voor een behoorlijk boost zorgen echter is dat gerelateerd aan optimalisatie van het game engine.
Wat het niet doet is een game geoptimaliseerd voor DX11 compleet veranderen zonder tussen komst van de game ontwikkelaar.
Wat je vooral zal zien is dat veel uitgevers geen tijd en geld zullen toewijzen om al verkochte spellen om te bouwen voor DX12 (met enkele uitzonderingen hier een daar).
Het geeft echter wel erg veel potentie voor nieuwe spellen die nog niet zijn uitgebracht en nog hun inkomsten moeten genereren.
In theorie kan DX12 wel degelijk voor een behoorlijk boost zorgen echter is dat gerelateerd aan optimalisatie van het game engine.
In theorie juist niet, omdat de XBox ook voor DX11 al een eigen low-level API had waarmee je de hardware op vrijwel dezelfde manier kunt aansturen als DX12/Mantle/Vulkan.
Wie had het over low-level API? Dat hype wordt alleen maar naar voren gebracht omdat het voor de PC een grote verandering brengt dat de non-tweaker makkelijk kan snappen.
DX12 is niet alleen voor low-level API compleet herschreven.

Als je het heb over Mantle dan heb je helemaal gelijk want die voegt niks toe en daarom is het ontwikkeling ook niet doorgezet. Dat was meer een soort van showcase van kijk wat je ook kunt doen met het huidige omgeving en daar zijn ze zeer goed in geslaagd.
Het vervolg daarop is dus Vulcan die ook daadwerkelijk innoveert voor de komende paar jaar.
Wie had het over low-level API?
Je hebt het over 'boost' en 'optimalisatie'. Die moeten dus voortkomen uit een low-level API om de bottlenecks van DX11 te omzeilen. Maar dat deed de Xbox dus al.
DX12 is niet alleen voor low-level API compleet herschreven.
Dat zeg ik niet... Maar de nieuwe render-features zijn niet van toepassing op de Xbox, omdat de hardware niet geupgrade wordt.
Alles dat de Xbox hardware kan, was in DX11.x ook al mogelijk.

Dus DX12 voegt weinig toe, in beide gevallen.
Met optimalisatie heb ik meer over verbeterde texture compressie, multithreading, AA technieken enz.
En dat moet je dus in het game engine aanpassen om er gebruik van te maken en heeft dus erg weinig te maken met het feit dat je low-level API gebruikt of niet.
Pas als DX12 beschikbaar is heeft het ook nut om games uit te brengen die gebruik maken van die functies maar huidige games zullen geen update krijgen omdat ze al verkocht zijn en dus niks extra opleveren als je ze gaat ombouwen.
Met optimalisatie heb ik meer over verbeterde texture compressie, multithreading, AA technieken enz.
Voor verbetered texture-compressie en AA-technieken heb je ook betere hardware nodig.
Betere multithreading was dus al onderdeel van de low-level API in DX11.x.
De PC os heeft kwa kernel een drivermodel abstractie laag nodig. Waar derden hun driver sodtware koppeling met hun hardware kunnen inhaken.

Als je bedrijf de hardware en OS in beheerhebt.
De hardware fixed is kan je dat model zelfs op kernel niveau implementeren en zeer low level implementatie.

Console OS'en zijn vaak al zeer lean&mean.

Dat houd ook in dat je als developer meer controle hebt over de hardware. Zoals welke thread welke core.
Bij PC is dat in beheer van de lagere levels zoals de schedular die thread verdeling beheerd in voor generieke breed toepasbare OS met vele mogelijke hardware combinaties.

Dus ja het liep al stuk optimaler maar niet door de devs maar platform dat dit mogelijk maakt.

Nu krijg je dat met DX12 deels ook op PC.
Ik zou geen verbeteringen verwachten. De Xbox One API is al "bare to the metal". Anders krijg je de huidige kwaliteit niet er uit, als je na gaat wat voor GPU in de Xbox zit.

[Reactie gewijzigd door AmazighQ op 21 mei 2015 16:44]

Ja het is eerder dat de PC kant een dunnere API krijgt zoals bij consoles meer de norm is.
Dus PC gaat voorsprong vergroten met DX12.
Ja DX12 komt naar de Xbox One maar nee het gaat geen wereld van verschil maken wat betreft performance.
DX12 komt wel naar de One. De prestaties zullen niet veel hoger worden puur op theoretische zaken. De One is snel zat qua technisch design; maar zoals je nu ook al ziet lijkt er een beperking te zitten op de grootte van de game-omgeving en het aantal frames/resolutie wat je eruit kan persen.

DX12 gaat niet magisch een bottleneck (zoals in het VRAM bijvoorbeeld) oplossen maar hoogstens optimaliseren hoe de berekeningen plaatsvinden.
Wat zouden de verschillen kunnen zijn met dit en de huidige versie? Gaat de interface heel erg veranderen?
Xbox One draait op 3 os'en. De core is een aangepaste Win8 versie. Deze versie wordt dus geupgrade naar windows 10 met alle extra voordelen die dit met zich meebrengt. DX12 natuurlijk, maar ook Edge browser, universal apps, Cortana, etc
Oh, daar had ik nog niet aan gedacht die Edge browser. En ik denk dat Cortana ook erg handig gaat worden voor mensen met een Kinect. Ik wacht alleen nog op Nederlandse support voor de Kinect.
Lees & kijk even op http://news.xbox.com/2015...n-windows-10-and-xbox-one

Ik ben heel simpel maar vind het videootje er erg goed uitzien en zou zeker tevreden zijn als mijn One wordt "getransformeerd" tot een gelijk uiterlijk als de SmartGlass Preview.

Helaas gaan er al meerdere geruchten dat door de implementatie van Windows 10 kernel, de aanppassingen voor crossplay en de relatief verplichte "online presence" van jouw devices, er meer ruimte gereserveerd zal moeten worden voor advertenties (op je dashboard), zowel van Microsoft, game-developers als andere bedrijven.
Onder andere het kunnen installeren van Universal Apps die zowel op Xbox, PC, Phone, HoloLens en Surface Hub kunnen draaien.
Ik vind dit maar een vreemde ontwikkeling die ik niet helemaal goed begrijp. Dit maakt het voor gameontwikkelaars minder interessant om specifiek voor Xbox One te ontwikkelen omdat de grens tussen deze console en alle PC's daarmee ontzettend vervaagd, het wordt makkelijker om games voor zowel Xbox One als PC te ontwikkelen, maar wat is dan nog de toegevoegde waarde van de Xbox One als specifiek platform? Het enige antwoord dat ik daarop kan verzinnen is de DRM, maar op een of andere manier lijkt me dat niet genoeg stand kunnen houden.

Het lijkt me dat handige tweakers nu sneller mogelijkheden zien om een Xbox One game te draaien op een PC en andersom en aangezien er sprake is van prijsverschillen tussen de titels voor beide platformen, denk ik dat dit niet is wat gameontwikkelaars willen....
Hoewel het lastig vergelijken is, per verkocht spel (dus zonder DLC of subscriptions of microtransacties) levert een PC spel minder op dan een console game. Deze week is The Witcher 3 uitgekomen. Op PC onder de 40 euro, op console de volle prijs van 50-70 euro.
En als het ontwikkelen gelijk is, denk ik dat het voor ontwikkelaars juist makkelijker wordt om een spel voor PC en XboxOne te maken
Maar denk je dat de opbrengsten voor de PC versie dan hoger worden of die voor de XBox One lager? Of juist helemaal niet?
Het is vooral de drempel die lager wordt voor ontwikkelaars om op beide systemen uit te brengen. Daarmee wordt het dan ook aantrekkelijker omdat je markt groter wordt. Zeker als een spel cross-platform ondersteunt, dan heb je de gehele gecombineerde PC en Xbox markt tot je beschikking.
Ik ben dus benieuwd of dat ook echt zo zal blijken te werken
Maar vergeet niet dat per verkocht console game er 10 euro naar ms/sony gaat. Pc is helemaal vrij.

En als je een game online wil spelen is de game vrijwel altijd nieuw voor pc. Ps4 kan je prima online met een 2de hands game.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 21 mei 2015 10:22]

Zeker, daarom is het ook zo lastig vergelijken. Het idee van W10 op Xbox is dan ook om het ontwikkelen makkelijker te maken, niet om de eindgebruikers goedkoper te kunnen laten gamen
Wat ik me meteen afvroeg toen Ik dit nieuws voor het eerst las,
Is of je verplicht met pc gamers moet spelen
Of de keuze krijgt een xbox only of gemixte server te joinen.
Op pc zijn een stuk meer hackers/cheaters actief dan op xbox ,
Dat is ook de hoofdreden dat Ik op pc gestopt ben met multiplayer games zoals call of duty, battlefield etc.
Als de aim botters,wallhackers etc ook naar de xbox one komen verpest dat een hoop van de fun.
Vooralsnog is er maar 1 game die cross gaat ondersteunen, dus weinig valt er nog over te zeggen. Vergeet niet dat diverse games juist op de console 1 groot drama zijn, mooiste voorbeeld is nog wel Diablo 3 welke gewoon 1 grote cheat-bende is bij XBO terwijl het op de PC bijna perfect is geregeld.

Daarnaast verwacht ik niet dat zomaar elke game cross zal worden (input discussie..), maar games specifiek gemaakt worden om dit te kunnen. In iedergeval devs van Warframe en DCU hebben al aangegeven hier niet in mee te gaan, omdat het simpelweg teveel problemen geeft dan dat het iets oplevert.
Vooral glitches/exploits worden vaak misbruikt op consoles.
Hacks ben Ik pas 1x tegengekomen(FPS games)
En daar moet de xbox voor gemod worden.
Garantie weg
En kans op x live ban.
En dat in een jaar tijd dat k op de one speel.
Op pc is het zoveel makkelijker om een hack te code en injecteren .
Zogenaamde Vip hacks worden door punkbuster etc niet of nauwelijks detected dankzij bypasses.
Daarom hacken(lees : trainer gebruiken)
Zoveel mensen op de pc.
Heb het zelf 8 jaar terug ook geprobeerd bij een f2p fps warrock.
Je houd het niet voor mogelijk wat je kan ermee, en het meeste is niet eens te bewijzen waardoor hackers maandenlang cheatend kunnen doorspelen totdat ze het zat worden en gaan aimbotten of iets dergelijks en gebanned worden.
Dan is het op de consoles vele malen rustiger qua hackers.
Als ze nou eens het voorbeeld van
Korea zouden volgen.
Zou het cheaten in online games stukken verminderen
Daar is het volgens de wet strafbaar.
Aangezien mensen wegblijven van multiplayer games en game fabrikanten mogelijke Inkomsten mislopen
Daarom geef ik ook Diablo als voorbeeld, daar hoef jij niets voor te doen, simpel stukje gamesave editing (en conversie) en je mag los gaan, je kan die gear zelfs gewoon op ebay kopen, krijg je netjes ingame mailtje met je imba gear (spul dat 1000000% dmg doet etc).

Natuurlijk is het allemaal op de PC veel makkelijker, maar mensen gaan wel iets vaker nadenken als zij via een Steam of Blizzard account spelen en dit alles willen riskeren voor een volledige ban.
Dat is waar idd.
Ik geloof dat je tegenwoordig zelfs compleet van Steam gebanned kan worden als je gepakt wordt met cheaten/hacken.
Alleen de low life cheatertjes zullen gewoon zonder Steam spelen waar mogelijk.
Zullen Playstation en Xbox gamers ooit spellen tegen elkaar online kunnen spelen? PC & PS is bij een paar spellen mogelijk. Ik weet dat Square Enix final fantasy XIV op de xbox 360 wilde releasen maar dat uiteindelijk niet deden omdat het niet mocht van de policy van Microsoft. (http://www.ign.com/articl...g-to-xbox-360-or-xbox-one)

Je zou hopen dat dit betekend dat die policy veranderd.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 21 mei 2015 09:22]

Ondanks dat ik je mening begrijp en ook zeker voorstander ben van integratie en universele communicatie, weet ik zo net nog niet of Microsoft graag wil dat Sony op "het Microsoft netwerk" komt. Zeker niet na de wat recente leaks/breaches die zijn voorgekomen en breed zijn uitgemeten in de media.
Heeft niets te maken met het Sony/MS netwerk. Ontwikkelaars zouden bijvoorbeeld kunnen kiezen om niet gebruik te maken van de aangeboden API/online-service (Xbox Live bijv.) en in plaats daarvan hun eigen netwerk te gebruiken.

Zo zou bijvoorbeeld EA - Origin kunnen gebruiken, Valve - Steam, Ubi - Play, etc. Je zou dan wel op meerdere van deze service geabonneerd moeten zijn, maar het is mogelijk. Het zou daardoor de weg openen naar cross platform (multi) gaming. Tevens liggen de huidige consoles zo kort bij de meeste (game) pc specs. dat de performance vrijwel gelijk zullen komen.

Ik denk zelf dat MS/Sony game-ontwikkers verbiedt gebruikt te maken van een 'eigen netwerk' en hun licentie kwijtraken als ze dit wel zouden doen. Xbox Live en het PS netwerk zouden daardoor nog maar weinig bestaansrecht hebben, en zullen daardoor inkomsten missen.

Wie weet wat de toekomst gaat brengen. Misschien komt er een console, die de grote drie wegblaast (door geen beperkingen op te leggen) of misschien zakt de hele console markt in. Nobody knows. ;)

[Reactie gewijzigd door archie2012 op 21 mei 2015 10:16]

MS en Sony hebben het geprobeerd te verbieden. Onder andere EA is hier heel duidelijk in geweest en hebben ze zelfs gedreigt hun games niet uit te brengen voor de consoles als ze niet hun eigen servers en services mochten gebruiken.

Het moment dat je bijvoorbeeld op de PS/XB Battlefield 3/4/H opstart, zit je op Battlelog en de daarbij horende servers van EA (Die als ik het goed had in Azure hangen :P)

[Reactie gewijzigd door batjes op 21 mei 2015 12:23]

Dan moeten we nog een tijd wachten. De zomer lijkt maar niet te beginnen ;)
Ach, als je in de Preview zit van de One, krijg je het toch een maand eerder dus "onze" zomer hoeft niet zo snel te beginnen.

Daarnaast was er al een conversatie eind april tussen Phil Spencer en anderen over DX12 / UI / etc maar daar staat net zoveel info in als het artikel hierboven. ;)
Wel is duidelijk dat er de mogelijkheid komt om games vanaf een Xbox One-console naar een Windows 10-pc te streamen, en dat Xbox One- en Windows 10-gamers het tegen elkaar kunnen opnemen.
Hoop echt dat het straks ook mogelijk wordt om pc games naar de Xbox one te streamen. Dan hoef ik niet meer in een donkere hol op zolder te zitten :)

Waar ik echt op zit te wachten is de one store for all devices. Misschien wordt Ziggo dan eindelijk dan eens wakker en brengen ze eens een Windows app uit.

[Reactie gewijzigd door vali op 21 mei 2015 10:58]

http://store.steampowered.com/universe/link

met de 50 euro kostende steam link, is dit ook al mogelijk
Ik denk dat ik juist eerder andersom zou willen streamen. Dus van mijn pc naar mijn xbox.
....komt na de zomer naar Xbox One.
Eeh, huh? Typ foutje?

na de zomer = tijdsaanduiding is okay
naar Xbox one ???
sinds wanneer is Xbox One een adres, plek, of lokatie?

Edit: Yep, typ fout:
"Een testversie van Windows 10 voor de Xbox One komt niet voor de zomer uit."

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op 21 mei 2015 16:48]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True