Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties
Submitter: Kiswum

Oppo heeft op een evenement in China de Oppo R7 en R7 Plus geïntroduceerd. De twee smartphones hebben een metalen unibody-behuizing, een full-hd-amoled-paneel en 4g-dualsim-functionaliteit. De R7 Plus heeft een groter scherm en is luxer uitgerust.

De R7 en R7 Plus hebben allebei een aluminium unibodybehuizing, die volgens Oppo voor 92,3 procent uit metaal bestaat. Het toestel is beschikbaar in goud en zilver. De R7 heeft afmetingen van 143x71x6,3mm; het gewicht bedraagt 147g. De Plus-variant is met 158x82x7,75mm aan alle kanten een stuk groter en met 203g ook een stuk zwaarder. Achterop de R7 Plus zit een vingerafdrukscanner om het toestel te ontgrendelen, een functie die de R7 moet missen.

De voorkant van beide toestellen wordt beschermd door Gorilla Glass 3, dat aan de randen gekromd is. In het geval van de Plus heeft het glas een extra kromming gekregen, waarover eerder al geruchten de ronde deden. Daardoor wordt het licht van het scherm zo gebroken dat het lijkt alsof het scherm tot de rand doorloopt. Beide toestellen bevatten een amoled-paneel met full-hd-resolutie, met een schermdiagonaal van 5" in het geval van de R7, en 6" in het geval van de R7 Plus.

Zowel de R7 als de R7 Plus is voorzien van een Qualcomm Snapdragon 615-soc met acht rekenkernen, gecombineerd met 3GB ram. Beide toestellen draaien op ColorOS 2.1, een door Oppo aangepaste versie van Android. De R7 komt uit met Android 4.4 als basis, de R7 Plus zit bij introductie op versie 5.1

Oppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 PlusOppo R7 en R7 Plus

Aan de voorzijde zit in beide gevallen een 8-megapixelcamera achter een f/2,4-lens, achterin is ruimte voor een 13-megapixelcamera met een f/2,2-lens. De toestellen kunnen filmen in 4k-resolutie met 30fps. Waar de R7 gebruikmaakt van fasedetectie-autofocus, beschikt de R7 Plus over laser-autofocus. De camera van de R7 Plus wordt in het donker bijgestaan met een dubbele flits; de R7 moet het met een enkele led doen.

De R7 heeft 16GB ingebouwd geheugen, de grotere versie heeft de beschikking over de dubbele hoeveelheid. Beide toestellen hebben ruimte voor een microsd-kaart om de ruimte op te schroeven. Daarvoor moet wel een van de twee sim-posities worden opgeofferd. Beide simkaarten kunnen op de maximale 4g-snelheid van het toestel werken. Wifi-ac wordt alleen op de R7 Plus ondersteund. Waar de R7 over een accu met een capaciteit van 2320mAh beschikt, heeft die van de R7 Plus een capaciteit van 4100mAh. Ondersteuning voor snelladen is aanwezig, maar de accu's kunnen niet worden verwijderd.

Beide smartphones zijn vanaf donderdag in Oppo's thuisland China beschikbaar. De R7 moet 2499 Chinese yuan kosten, omgerekend 361 euro. De R7 Plus gaat 2999 yuan kosten, 434 euro. In de Benelux zijn de toestellen voorlopig nog niet verkrijgbaar. Wanneer en voor welke prijs de toestellen hier te koop zijn, is nog niet bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Importeren kan, maar is niet nodig. Ze worden gewoon via hun officiële online store verkocht (ook voor Nederland). Er zijn echter nog geen prijzen vrij gegeven.
https://europe.oppostyle.com
Dit lijkt meer geen goed toestel voor zijn prijs samsung note3/ galaxy s5 kosten even veel voor beter specs, Offtopic wat denken jullie van dit toestel meizu mx4 pro 300 euro top specs ,,
R7 :

- Android Kitkat meeleveren op een dergelijk geprijsd apparaat kan niet.
- 16 GB standaard is te weinig; mijn Find 7 wordt al met 32GB geleverd.
- Accu van 2320 mAh is veel te klein en bovendien niet verwijderbaar.

R7 Plus :

- Veel te groot
- Te zwaar
- 1080p op 6" eigenlijk ietwat aan de lage kant
- Accu niet verwijderbaar

Bovendien vind ik beide toestellen nogal stevig aan de prijs voor wat je er voor terug krijgt; zeker voor een "China-phone". Ik ben benieuwd of de Find 9 interessante specificaties meekrijgt, anders wordt mijn volgende toestel geen Oppo meer.
Ik vind het een beetje flauw om alleen maar nadelen van de toestellen te noemen, al moet ik wel zeggen dat ik het met sommige dingen eens ben.

De R7 ...
+ 16GB vind ik opzich prima zolang er maar een SD-kaart slot is, en deze is er wat ik een groter pluspunt vind dan 32GB opslag (SD-Kaart support word tegenwoordig namelijk erg vaak weggelaten).
~ Ik ben het eens met Kitkat, ik vind het best wel zielig dat een toestel van zo'n bekend merk en zo'n prijs het hiermee nog moet doen, alhoewel ik wel denk dat er een update voor komt later, anders vind ik het erg teleurstellend.
- De accu ... moet er niet aan denken
- Serieus, geen Wifi AC? Kom op.

De R7 Plus
+ Ik kan het begrijpen dat je hem te groot vind, maar er zijn zat mensen die dat wel prettig vinden (ik) dus mij doe je er geen kwaat mee.
+ De batterij ...
+ Ik vind het verschil tussen 1080p en 2K echter te klein op een 6" scherm en dus vind ik een 1080P scherm wel prima.
+ Een vingerprintscanner is wel nice
~ +200gram kan inderdaad zwaar zijn, maar voor mij is dat gewoon puur even wennen

Beide
+ Ik vind de behuizingen wel fijn, lekker alluminium (gewoon een voorkeur) met niet al te grote bezels en lekker dun.
+ 3GB ram is naar mijn mening echt een must
+ Uitbreidbare opslag
+ Snelladen
+ Amoled schermen, hou ik van
~ Dual sim kan een leuk voordeel zijn (echter heb ik het niet nodig)
- Ja, zwaar overprijsd
- Geen verwijderbare accu's
- Ik had idd wel wat meer paardenkracht dan een S615 verwacht

Over het algemeen zie ik de R7 als een faal, maar ik denk dat de R7 plus nog wel aardig kan concurreren met de Huawei Ascent Mate 7. Oppo is niet de enige met zulke prijzen, de Samsung Galaxy A7 bijvoorbeeld is hiermee goed vergelijkbaar.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 20 mei 2015 20:06]

Ik vergelijk deze toestellen met de prijs die ik destijds voor mijn Find 7 heb betaald en de specificaties die ik daar voor terug kreeg.

Om je een idee te geven : Snapdragon 801AC (4x 2,5GHz), 3GB RAM, 32GB opslag, SD-kaartlezer, 3000 mAh verwijderbare accu (vervangende, originele accu's kosten slechts ¤ 14 bij Oppo) en een 5,5" qHD (2560x1440) LCD-display. Snelladen heb ik overigens ook. Dat alles voor een dikke ¤ 400 (incl. gratis power bank). Mijn toestel is ruim een jaar geleden op de markt gekomen.

Als je die prijs, functionaliteit en specificaties naast die van de R7 en R7 Plus legt krijg je toch aardig het idee dat je dit keer veel te veel betaalt voor hetgene dat je er voor terug krijgt.
Weet ik, ikzelf heb een Jiayu S3 met Full HD scherm, MTK6752 Octa-Core CPU, 16GB uitbreidbaar opslaggeheugen, 3GB RAM, 3100mAh batterij die ook nog eens verwijderbaar is voor ¤200,- .

Ik vind de toestellen ook veel te duur, maar Oppo is niet de enige die zich hieraan 'schuldig' maakt.
Mee eens. De specs vallen tegen voor de prijs die je betaalt, maar dat komt door de wisselkoers. De R-lijn is ook niet de high-end lijn van Oppo, dus het is jammer dat de prijs zo hoog ligt. De Find 7/7a blijft inderdaad een betere aanschaf.

[Reactie gewijzigd door tmfh op 20 mei 2015 22:42]

Helemaal mee eens. Ook je eerste reactie. Vergelijken met de aanschaf destijds van de Find 7 geeft mij het gevoel dat Oppo de prijzen van de grotere merken opzoekt zoals Samsung. Terwijl de trend is dat prijzen juist dalen. Ik ben een beetje bang dat de prijs van een Find 9 hier nog een heel eind boven gaat liggen, om zo de OPO de ruimte eronder te geven. Ik werk liever met ColorOS, maar niet tegen elke prijs.
Ik ben toch wel eens benieuwd waarom sommigen het hebben van een verwijderbare accu zo'n groot sellingpoint vinden. De 2 redenen die ik mij kan bedenken als zijnde pluspunten zijn dat je een 2e accu kunt meenemen en bij een lege accu kunt wisselen en verder dat je bij het kapot gaan van de accu deze eenvoudig kunt verwisselen.

Het eerste punt lijkt me iets wat slechts een enkeling doet in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld op reis gaan naar een gebied waar je absoluut geen beschikking hebt over een stopcontact. In alle andere gevallen maakt het weinig uit of je een 2e accu meeneemt of de oplaadkabel.

Het tweede punt kan ik nog enigszins inkomen, maar ook daar vraag ik mij af hoe vaak dit voorkomt. Gaat de accu binnen 2 jaar kapot dan heb je gewoon garantie. Na die 2 jaar vraag ik mij af hoe snel die accu's nu daadwerkelijk kapot gaan. In mijn familie, vrienden en kennissenkring zijn er genoeg mensen met een smartphone die al (veel) ouder is dan 2 jaar, maar ik ken niemand waarvan de accu ooit kapot is gegaan. Zelf merk ik het niet aangezien ik regelmatig (meestal na 1 tot 2 jaar) van smartphone wissel.
Daarbij brengt een verwijderbare accu mijn inziens vaak ook nadelen met zich mee, meestal in de zin van design en materiaalkeuze van het device. De meeste smartphones met een verwijderbare accu die ik ken hebben een of andere dunne, slappe plastic achterkantje. Dit waar bij andere merken de telefoons zonder verwijderbare accu een "meer premium" uitziende en/of aanvoelende metalen/aluminium of glazen achterkant hebben.
Wanneer is een accu 'kapot' genoeg om onder de garantie te vallen? Het zou wat zijn als daar eens een richtlijn/keurmerk voor komt. Iets van '<10% van de gespecificeerde accuduur bij normaal gebruik'.

Een verwisselbare accu neemt over het algemeen meer ruimte in vanwege de verpakking. Meer verpakking = minder accu = kortere accuduur.
Nou ik ken 1 geval in de kennissenkring waar binnen pakweg 2 maanden de telefoon niets meer deed, niet meer wilde opladen etc. Persoon in kwestie heeft deze bij de winkel direct kunnen omruilen en er was zeer hoogstwaarschijnlijk iets defect aan de accu (of iets daaraan gelieerd). Het kan, maar dat zijn zoals ik eerder noemde zeer sporadische uitzonderingen.

[Reactie gewijzigd door Moi_in_actie op 20 mei 2015 22:30]

Dat klinkt als een defect, sporadisch en het is goed dat je telefoon omgewisseld is.

Waar ik het over heb is slijtage. Accu's worden slechter naarmate ze meer gebruikt zijn. Er zit een geheugeneffect in de accu, waardoor de capaciteit achteruit gaat. Per accu kan dit verschillen. Waar ik mij over verbaas is dat er nog steeds geen richtlijn is voor hoeveel dit mag zijn in een bepaalde periode. Mag dit 50% binnen twee jaar zijn? 60%? 30%? Wat is acceptabel?
Dat accu's over verloop van de tijd slechter worden klopt, ik heb het echter met smartphones nog niet dusdanig meegemaakt dat vervanging bij mij op zou komen. Mijn huidige smartphone is nu iets meer dan een jaar oud en de accuduur is nog hetzelfde, of door software optimalisatie zelfs beter, dan in het begin.
Ik denk dat het jaren (3, 4 , 5?) duurt voordat je echt een merkbaar verschil te constateren is, zijnde minimaal 10 of 20%. Na zeg 5 jaar hebben de meeste mensen hun smartphone al vervangen. Zo niet, dan lijken me reserve onderdelen steeds lastiger te vinden en/of is de prijs van een vervangende accu in verhouding tot de restwaarde van de telefoon vrij hoog. Als voorbeeld een Samsung Galaxy S2 (ongeveer 4 jaar oud) kost 2e hands zo'n 40 euro, terwijl een vervangende accu tegen de 15 euro is. Ik en ik denk menig ander heeft na die 4 jaar de telefoon allang vervangen of vindt het gezien de restwaarde vs. vervangingskosten verhouding niet meer de moeite waard.

Maar goed, dat het kunnen verwisselen van de accu voordelen heeft is duidelijk, ik verbaas mij er soms alleen over dat men het zo hoog in het vaandel heeft. Bouwkwaliteit, accuduur, het scherm, de snelheid, software (Android skin, bloatware), de camera, geluid, belkwaliteit, prijs, software updates, wel of geen micro-SD kaart... al dit soort zaken en meer zijn voor mij in ieder geval veel belangrijker dan de optie om de accu te vervangen, mocht deze na een aantal jaar slecht worden. Van al de hierboven genoemde punten heb ik namelijk de eerste paar jaren plezier, de accu (het slechter worden ervan) zul je de eerste paar jaar absoluut geen last van hebben.
Accu's gaan nog wel eens kapot. Om dan mijn toestel weken lang kwijt te zijn (zeker als ze naar China worden gestuurd) vind ik onzin. Daarom vind ik het belangrijk dat ik de accu zelf kan vervangen zodra deze begint te slijten. Bovendien wil ik bij de verkoop van mijn toestel een frisse accu meeleveren, wat het beter verkoopbaar maakt.
Je eerste punt.
Als je een opgeladen accu bij je hebt hoef je niet meer op te letten en kan je de gebruikte accu leeg laten lopen.
Als je een telefoon elke dag aan de lader moet hangen of hangt is dit geen punt, maar wij hebben bijv telefoon die met licht gebruik drie dagen meegaan op een accu.
Ik gebruik normaal een kleine simpele telefoon nadat ik de 5" weer eens sloopte tijdens het werken hier.
Als we een hele dag op stap gaan pak ik de telefoon die ik kocht voor mijn zoontje, die accu en die van de telefoon van mijn vrouw zijn compatibel en ik heb de derde accu in de cameratas van mn vrouw gedaan. Gaat er eens een leeg dan is dat geen enkel probleem.
Eens, ik heb in mijn 20 jarige telefoon geschiedenis, zowel dumb phones als smartphones, nog nooit ook maar 1 accu vervangen, terwijl ik toch vaak jaren met een toestel doe.
Alle accu's zijn tevens verwijderbaar, de vraag is meer de mate van moeite die ervoor gedaan moet worden. De LG g2 is ook zogenaamd niet verwijderbaar, maar het kost je ongeveer 5 minuten om te doen als je weet hoe.
Precies dat dus, waarom voor dat geld geen hogere resolutie scherm in een 6" telefoon |:(
Waarom zou je hoger dan 1080p willen hebben op een 6 inch scherm?
Zorgt er alleen maar voor dat je accu nog sneller leeg is, en wat ga je er precies mee doen?
Tv's zijn voor het grootste deel nog full hd, monitor is voor het grootste percentage full hd. Waarom zou je dan op zo'n klein scherm meer dan full hd eisen?
Ikzelf vind het ook een beetje overdreven, maar ik kan me wel iets voorstellen.

1. Op een smartphone zit je dichter dan een TV of Monitor, waardoor je sneller de pixels kunt zien.

2. Er zijn 2K schermen die zuiniger zijn dan Full HD schermen (de S6 Edge blijkt erg zuinig te zijn), daarnaast kom je met de 4100mah accu echt wel de dag door.

3. Virtual Reality

4. Achja, het is wel pronkmiddel ;)

Ikzelf heb liever een beter contrast, hoge helderheid, goede kijkhoeken etcetera dan overdreven resoluties. Ikzelf heb een 5.5" Full HD toestel en vind dat echt prima.
Ik heb hier twee 21" computerschermen met 1080p en een sony xperia z ultra met een 6,4" 1080p scherm. Op de telefoon zie ik de pixels niet, ik hoef echt niet meer scherpte. Mijn schermen, waar ik ongeveer een meter vanaf zit, mogen van mij wel een stuk scherper.

Ik heb overigens een 20/10 zicht, wat wil zeggen dat ik ruwweg dubbel zo goed zie als wat als perfect zicht omschreven wordt.
1080 werkt echt prima op mijn lumia 1520, hoeveel ppi wil je hebben? 1080 levert je al ongeveer 360 ppi op 6 inch.
Een hogere resolutie betekent ook meer scheidingsruimte tussen pixels. Scheidingsruimte laat geen licht door en produceert ook geen licht. Je zou denken dat dit verwaarloosbaar is, maar om dus dezelfde lichtopbrengt bij een hogere resolutie dan 1080p te halen dan bij een 1080p scherm heb je meer vermogen nodig, dus kost het je accuduur.

Als de eindgebruiker het verschil niet kan zien (retina enzo) en het kost je de accuduur, waarom zou je dan voor hogere resolutie gaan?
Op Android Authority is een hands on en indruk te vinden van beiden toestellen:
R7
R7 plus

De R7 lijkt mij een mooi en goed toestel, alleen zonde van de fysieke knoppen en de 2,320 mAh accu. De R7 plus heeft wel een echt mooi scherm en onscreen knoppen en een betere 4,100 mAh accu :D Alsnog wel aardig prijzig voor de specs..helemaal internationaal. Beide schermen (IPS) en ColorOS 2.1 zien er wel gelijkt uit.

[Reactie gewijzigd door Salmon op 20 mei 2015 18:53]

Ik vind onscreen knoppen zonde van de ruimte. Of het beeldscherm moet groter maar dat gebeurt meestal niet en je krijgt een rare beeldverhouding.
Op zich wel, heb zelf een OPO en mij maakt het niet zoveel uit. Onscreen buttons vind ik goed als ze maar niet nog steeds zo'n dikke rand onder de telefoon maken.
Tegenwoordig koop je in Nederland een Honor 6 Plus voor ¤399,-.
Alleen daarom al zijn deze beide toestellen totaal niet interessant.
Ik denk dat je voor de prijs van de R7 beter voor de one plus one kan gaan, een stuk snellere processor en gpu.
Of de Oppo Find 7(a). Alleen werken die niet op ieder 4G netwerk; in Nederland alleen bij T-Mobile.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 20 mei 2015 22:52]

Ja maar die is weer een stuk duurder volgensmij.
De Find 7a kostte vorig jaar ¤ 399, dus moet vandaag de dag voordeliger zijn te krijgen.
Ok het verschil valt mee dan.
Mijn Find7 werkt prima op KPN 4G hoor. Nu in de aanbieding met smartcover en sd card voor 430eu.
De find 7a werkt op alle 4g netwerken, de one plus one niet. ( ik zit zelf bij kpn)
Dat was ook de reden dat ik per se de find 7a wilde ipv de opo
Die zijn, zeker voor Chinese telefoons, vrij stevig van prijs. Misschien dat diehier straks rebranded worden geleverd voor een lagere prijs, zo zijn de Oppo ZOPO telefoons met een Hema logo erop best goedkoop.

Het ontwerp is als vanouds niet erg origineel, het lijkt nu een beetje op een Samsung iPhone, compleet met de knoppen onder het scherm in de verkeerde volgorde.

edit: Oppo met ZOPO verward, oops

[Reactie gewijzigd door dezero op 20 mei 2015 20:30]

Al die Oppo / OnePlus toestellen hebben bovendien het euvel dat de verlichting van de hardwarebuttons amper te zien is; zeker overdag.
Ik lees dit op mijn OnePlus, in de zon. Inderdaad. De hardwarebuttons zie ik niet oplichten (lijkt zelfs alsof ze uit staan). Dit is mij echter nog nooit opgevallen in de praktijk. Als je eenmaal weet waar ze zitten bedien je die toch vanzelf, zonder te kijken. Dat zou voor mij nou niet bepaald een deal breaker zijn.
Ik vind het gewoon slordig. Als je verlichting achter die toetsen plaatst moeten ze gewoon duidelijk zichtbaar zijn, anders kun je het net zo goed weglaten (zoals bij de Honor 3C).

Laat de gebruiker anders bepalen hoe helder ze oplichten. Dat is nu ook al mogelijk; in ieder geval in CyanogenMod. Het probleem met die functie is dat de maximale setting nog steeds zwaar ondermaats is.

Wat Oppo en OnePlus op dat gebied hebben gedaan is eigenlijk half werk; met zo'n lage helderheid hadden ze het net zo goed weg kunnen laten.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 20 mei 2015 20:34]

De Oneplus One komt standaard met CyanogenMod.
De internationale versie van de OPO komt met CyanogenMod. De Chinese versie komt gewoon met ColorOS.
De hardware buttons op mijn oneplus one zijn inderdaad niet sterk verlicht. Ik vind dit absoluut niet erg, want na 10 minuten gebruik weet je wel waar die 3 buttons zitten. Net zoals je bij de volumeregeling niet moet gaan kijken waar vol up en vol down staan.
Trouwens kan je kiezen om die buttons niet te gebruiken, en in de plaats de softwarematige buttons te gebruiken op het scherm.

Wat vind je verder 'bovendien' ? dezero had het initieel over een stevige prijs en een onorigineel ontwerp. Dat kan je niet meteen zeggen over een Oneplus One vind ik.
Opvallend dat ze weer kiezen voor maar 3 GB voor het systeem.

ColorOS 2.1 is op Lollipop gebaseerd en voor de Find 7 bieden in deze versie van ColorOS (nu beta) de otie voor "unified storage", waar ze de partities van het interne geheugen samenvoegen tot één grote. Een reden die ze noemen (op Oppoforums.com) is dat de overgang naar ART meer ruimte nodig heeft.
Updating to Lollipop has been a great challenge to us, with the ART enabled all apps are larger and the system partition became insufficient
bron: klik

De Find7 heeft dus ook 3 GB, dit wetende, waarom niet standaard meer GB voor deze nieuwe modellen. Unified storage lost het allemaal op hoor, maar toch opvallend.
Systeempartitie heeft niets te maken met RAM :)
Met de unified partitie layout kan je je volledige interne geheugen (dus bv de volle 16 GB) gebruiken als systeempartitie. Dan ziet Android maar één partitie waar je je apps op installeert. Ik heb het gedaan met mijn Oppo Find 7 icm een custom ROM (Nameless ROM).

Punt blijft: de 3 GB is vaak niet genoeg. Een app als Facebook neemt al meer dan 100 MB in beslag (!). Dus waarom zie ik nog geen apparaten met bv. 8 GB voor het systeem/apps?
Beide smartphones zijn vanaf donderdag in Oppo's thuisland China beschikbaar. De R7 moet 2499 Chinese yuan kosten, omgerekend 361 euro. De R7 Plus gaat 2999 yuan kosten, 434 euro.
Die prijzen zijn behoorlijk hoog voor een telefoon met een Snapdragon 6xx chip, wel mooi dat ze standaard dual4G hebben. Jammer dat als je ze importeert via een tussenhandelaar je waarschijnlijk nog meer betaald dan de verkoopprijzen nu.
Mis ik iets? Prijzig voor deze specs.. de meizu mx4, jiayu s3, nubia z7 mini, xiaomi note, etc etc. zo uit mijn hoofd veel meer voor minder. Oh dan vergeet ik de mx4 pro die in de aanbieding is :p https://www.fastcardtech.com/MEIZU-MX4-Pro.html
De Meizu MX4 (en Pro) hebben geen SD-kaartlezer. Voor mij is dat een vereiste, anders was het zeker een interessant toestel geweest.
Ben ik de enige die de toevoeging "plus" niet vindt klinken? Daarnaast... geen enkele grotere versie heette zo totdat er de iPhone 6 Plus was en nu doen ze het allemaal (HTC ook al) zal wel marketing technisch goed werken, maar vind het jammer en onorigineel :)
De prijzen lijken hoog, maar dat zijn ze niet ten opzichte van de Find 7.

De enorme verandering in wisselkoers van de euro ten opzichte van de chinese yuan is de schuldige. Waar je vorig jaar nog 1 yuan voor 0.117 euro kon krijgen, is dat nu inmiddels 1 yuan voor 0.145 euro.

Find 7a was 3500rmb bij launch in maart 2014 = 407 euro
Find 7 was 3000rmb bij launch in maart 2014 = 349 euro

R7 Plus is nu 3000rmb bij launch in mei 2015 = 435 euro
R7 is nu 2500rmb bij launch in mei 2015 = 362,50 euro.

Dus de R7 (Plus) is 500 rmb goedkoper dan de de Find 7(a). Dat is tegenwoordig 72,5 euro. Stel je zou een R7 Plus nú voor de koers van 2014 kunnen kopen, dus 334,50 euro, zou deze het dan wel waard zijn?

De R5 was ook 3000rmb bij launch, ten opzichte van de Oppo Find 5 van 3000rmb.

De koers is een drama tegenwoordig. Dingen uit China bestellen is een stuk minder leuk in 2015 dan dat het in 2014 was.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True