Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

Apple wil de Apple TV een nieuwe afstandsbediening geven, die iets dikker is en een touchpad bevat om te navigeren. Dat meldt een Amerikaanse krant. Waarschijnlijk kondigt Apple de nieuwe Apple TV volgende maand aan.

Apple heeft zelf niets naar buiten gebracht over een nieuwe Apple TV, maar de betrouwbare Amerikaanse krant The New York Times weet wel het een en ander te melden over de afstandsbediening van het nog onaangekondigde apparaat. Zo zal de afstandsbediening iets dikker zijn dan de bestaande remote; de dikte zou vergelijkbaar zijn met die van Amazons slimme Echo-luidspreker.

Bovendien zal de afstandsbediening zijn voorzien van een touchpad, die waarschijnlijk de plaats van de bestaande vierpuntdruktoets inneemt. Het is nog onduidelijk hoe gebruikers het touchpad kunnen gebruiken om te navigeren. Naast de touchpad krijgt de afstandsbediening nog twee fysieke knoppen, vergelijkbaar met de huidige afstandsbediening.

Apple kondigt de nieuwe Apple TV waarschijnlijk volgende maand aan, tijdens zijn WWDC-ontwikkelaarsconferentie. Volgens eerdere geruchten krijgt de nieuwe Apple TV ook een App Store en ondersteuning voor Siri. Daarnaast zou het opslaggeheugen fors toenemen en zou het apparaat ondersteuning hebben voor Apples eigen streamingdienst, waarover al langer geruchten de ronde doen.

Apple TV Nederland fpa

De huidige Apple TV

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Apple tv. Tot op heden heb ik nog geen apparaat gevonden wat een afstandsbediening heeft (veel makkelijker, sneller en efficiŽnter dan een toetsenbord/muis of een telefoon/tablet gebruiken om iets te bedienen als je op de bank ligt), Plex, Netflix en Uitzending gemist combineert in een makkelijke userinterface. Ik gebruik m'n Chromecast voor Uitzending gemist en de rest zit op mn Xbox. Zou dit graag combineren in 1 apparaat.

Edit: Ondersteuning voor 4K en 3D zou ook mooi zijn.

[Reactie gewijzigd door engessa op 5 mei 2015 12:51]

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Apple tv. Tot op heden heb ik nog geen apparaat gevonden wat een afstandsbediening heeft, Plex, Netflix en Uitzending gemist combineert in een makkelijke userinterface. Ik gebruik m'n Chromecast voor Uitzending gemist en de rest zit op mn Xbox. Zou dit graag combineren in 1 apparaat.
Heet dat niet gewoon een Smart TV? Die kun je kopen bij ieder merk als Philips, Panasonic, Samsung, LG, Sony, etc.

Als je niet direct de hele TV wilt vervangen kun je ook al jaren BluRay disc players met Smart TV functionaliteit kopen voor nog geen §100.

Al deze TV's/spelers hebben afstandbedieningen en app stores met de services die je noemt. De interfaces worden steeds beter met WebOS (LG), Firefox OS (Panasonic), Tizen (Samsung) en Android TV (Sony e.a.).
Ik denk niet dat Smart TV's veel toekomst hebben. Raakt de processor in zo'n ding een beetje achterhaald zodat hij de nieuwste dingen niet meer aan kan dan moet je je hele scherm (het duurste onderdeel) ook nog eens vervangen.

Ik denk dat de toekomst juist zit in dommere schermen die niet eens een tuner hebben. Alle intelligentie zit dan in kleine doosjes die je voor minder dan 100 piek kunt vervangen als ze niet meer de laatste apps aan kunnen. Je dure (maar domme) 4K scherm laat je staan.
Ik denk dat elke smart tv dlna, Netflix, Skype en uitzending gemist heeft en dat de rest fluf is waar je geen groot scherm voor nodig hebt of wat je van een ander device haalt. Nog een apparaat voegt niets toe. Nog los van dat een extra kastje lelijk en onhandig is.
Tot er een nieuw product op de markt komt dat je ook heel graag op je smart TV wil, maar het OS wordt niet (meer) ondersteund... Tegen de tijd dat zo'n TV ontwikkeld is en op de markt is de software alweer verouderd.

Geef mij dan maar een klein systeempje met Kodi of iets gelijkaardigs.
Dat lijkt dus niet snel te gebeuren omdat je met gemak streams van andere apparaten die je wel kan upgraden en de apps van smart tv zelf die mensen gebruiken nog steeds dezelfde zijn als 4 jaar geleden. Niet voor niets is de Apple tv ook nauwelijks veranderd sinds de introductie in 2007. Ja, hij kan straks HD of misschien 4k afspelen maar aan dat soort verbeteringen heb je toch niets als je niet ook je tv upgrade.
Wat jij zegt kan toch ook met een Smart TV?

Het is toch niet zo dat je een Apple TV niet op een Smart TV kan aansluiten?
[...]


Heet dat niet gewoon een Smart TV? Die kun je kopen bij ieder merk als Philips, Panasonic, Samsung, LG, Sony, etc.

Als je niet direct de hele TV wilt vervangen kun je ook al jaren BluRay disc players met Smart TV functionaliteit kopen voor nog geen §100.

Al deze TV's/spelers hebben afstandbedieningen en app stores met de services die je noemt. De interfaces worden steeds beter met WebOS (LG), Firefox OS (Panasonic), Tizen (Samsung) en Android TV (Sony e.a.).
Dat de interfaces steeds beter worden heeft geen relevantie op het huidige moment, ik vind alle Smart TV UI's verschrikkelijk, de meeste zijn daar boven op ook nog eens heel traag.
Webos 2 van LG is echt een dikke prima. Ze hebben hiervoor speciaal betere hardware in de tv gezet zodat het snel is. Daarnaast ook overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Heb je daar al eens naar gekeken?
Smaken verschillen, maar dan nog moet je een kompleeet nieuwe TV kopen, beetje zonde als dat nog niet nodig is. Beter wachten op goede en betaalbare UHD tv's. En ondertussen dit apparaatje. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke specs, misschien haal is er dan wel ťťntje.
Smart tv is echt de laatste reden waarom ik extra geld uit zou geven aan een tv, net als speaker kwaliteit en aansluitingen.

Gewoon het beste scherm wat er verkrijgbaar is in een ultra kleine behuizing met een power aansluiting en een HDMI poort.

De rest is voor mij onzin, ik regel alles verder via mijn AV receiver.
Smart TV ... Smart TV's hebben geen toekomst. Ik heb een Smart TV, met alles er op en er aan ... maar werkelijk nooit gebruikt. Heb een Apple TV en een Horizon mediabox. Ik zie werkelijk geen enkel nut voor mijn Smart TV. Mijn TV is inmiddels niet eens meer verbonden met het internet, ook niet via WiFi. Streamen naar mijn TV doe ik, mocht ik dat willen, via AirPlay en niet via DLNA.

En zo ken ik veel meer mensen die het zogenaamde 'Smart' gedeelte van hun TV werkelijk nooit gebruiken.

Als volgende TV heb ik het liefst weer een Ambilight, maar daar hoeft verder geen tuner in te zitten, zelfs geen speakers.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 5 mei 2015 22:48]

Netflix en plex kun je prima doen op een chromecast, daar heb je echt geen appletv voor nodig, al heeft plex het nadeel dat de chromecast niet alle extensies afspeelt.
Dat klopt, dat werkt. Maar ik mis dan het gemak van een afstandsbediening. Fysieke knoppen werken voor mij veel beter dan mijn telefoon of tablet pakken om te browsen door content of de bediening.
Je Plex server zal dit gewoon transcoden.
Ik kan je nu al vertellen dat de Apple TV deze dingen ook niet gaat combineren :+

Met Plex kunnen ze zich niet onderscheiden dus dat interesseert ze niks
Netflix... misschien, om kopers te lokken, maar over een paar jaar komen ze dan met een eigen moviestore
Uitzending gemist? Misschien over 5 jaar een keertje.
Netflix kan de Apple TV nu al. Die zal niet ineens verdwijnen, zowel Apple als Netflix hebben daar beide veel te veel baat bij. Uitzending Gemist kun je binnen een paar maanden verwachten zodra de App Store gelanceerd is. De NPO zet hem dan zelf in de App Store.

Je zult wel meer omroepen/TV zenders van over de hele wereld zien die ineens hun On Demand apps zullen lanceren (BBC iPlayer, Eurosport, Discovery etc.). Als ze daarmee dure kabelmaatschappijen die geld vragen voor doorgifte kunnen omzeilen zullen ze dat met beide handen aan grijpen.

Daarnaast natuurlijk apps voor je Philips Hue systeem, je zonnepanelen, je alarminstallatie, airconditioning etc. De Apple TV wordt niet alleen je media systeem en game center, het wordt de hub voor je hele Smart Home.

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 5 mei 2015 10:03]

ik zie het nut van de afstands bediening niet zo eigenlijkl:
https://www.apple.com/apps/remote/
Eh. Netflix zit al tijden op de Apple TV en draait naast hun eigen iTunes store.
Maar het apparaat hoeft natuurlijk zelf niet de programma's te kunnen draaien. Met Airplay heb je al genoeg, daarmee stuur je alles naar je aTV.
Toch gaat het er steeds meer op lijken dat de nieuwe aTV ondersteuning krijgt voor apps en verschillende diensten ook gewoon via een app uit een store kunnen worden aangeboden.
Dat denk (en hoop) ik niet. Plex, Netflix en Uitzending Gemist hebben allemaal prima iOS apps die mogelijk ook werken op de Apple TV.
Netflix was de reden voor mijn apple tv. Fijn apparaatje. Snel simpel zuinig goedkoop optical out en afstandsbediening. Wat mist is een eigen appstore.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 5 mei 2015 11:10]

Plex ondersteunt het afspelen van zaken die zij niet hebben aangeboden; dat is de reden dat het ze niets interesseert. Zonder extra truuks gaat dat ook niet gebeuren, en kun je dus voor een paar tientjes meer beter een HTPC samenstellen op basis van een AM1-APU oid plus Plex of Kodi.

Ben wel benieuwd naar de functie van het touchpad. Dat ze de knoppen voor een deel vervangen zegt me dat ze de navigatie daarmee willen doen. Ik weet niet of dit zo positief is. Ik vind zelf het klikken en de feedback van normale knoppen op een afstandsbediening wel fijn.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 5 mei 2015 16:12]

Met iets meer uitgaven heb je BRIC of een NUC.
Volwaardige computer met volwaardig besturingssyteem.

Vastmaken achterop je TV, draadloos toetsenbordje met touchpad en klaar.

Genoeg gratis software, volledige webbrowser, opslag zelf te be[alen en zo nog meer.

Groot nadeel: verbruik is hoger dan een Apple TV, maar de "pc" hoeft natuurlijk niet altijd aan te staan. En de prijs is hoger.

Voor zo'n 300 a 350 euro heb je dan wel een volwaardige pc voor media, browsen en soms om op te werken.
Dat is niet iets meer, voor die 300 euro heb je 5 1/2 Apple TV.

Een Apple TV kost volgens mij 69 euro. En als je er niet op gaat werken dan is de prijs veel te hoog.

Dat zijn gewoon twee totaal verschillende soorten apparaten.

De meeste mensen hebben naast een Apple TV ook wel of een computer of tablet / telefoon. Met AirPlay kan je dan hetzelfde ( zeker wanneer je al een computer hebt) scheelt weer 230 euro.

[Reactie gewijzigd door ronaldmathies op 5 mei 2015 16:04]

Wat kosten die computers en smartphones dan?

Het gaat er niet om dat het meer kost, maar om de functionaliteit waar ik op reageerde. En als je zo'n bric of nuc hebt, krijg je de functionaliteit van eem computer erbij.
Dan is het nadeel vooral dat deze aan je tv hangt, en als voordeel dat je geen andere pc meer nodig hebt
Ik doe een wilde gok maar ik denk dat bijna elke persoon die een Apple TV koopt waarschijnlijk al een computer of tablet of telefoon had. In jouw situatie zal dat niet anders zijn. Je eerste computer zal niet een nuc zijn. Die zal je meestal pas als tweede kopen. Dat bedoelde ik.
En dan nog is daar voor betaald en vallen die kosten ook binnen het gebruik van een Apple TV of bijvoorbeeld een Chromecast..

Hoe anders kun je die apparaten voorzien van beeldmateriaal als je wilt streamen.

Maar je hebt wel gelijk er zijn maar weinig personen die zonder pc of laptop zit.
Plex kan je op je Apple tv krijgen door de trailers app te hijacken en op je plexserver plexconnect te installeren. Het is wel wat gedoe, maar het lukt wel. Ik gebruik het nu als alternatief voor de popcornhour media player die ik eerst had en waarvan ik de vastlopers zat was.

Maar een out of the box oplossing voor plex, netflix en uitzending gemist met een makkelijke userinterface zou bij mij ook wel welkom zijn.
Dat klopt. Maar voor zover ik weet werkt dit niet bij alle Apple TV's en heb je sowieso pech als je de huidige Apple TV koopt. En dan mis ik nog steeds Uitzending Gemist.
De plex truuk werkt bij alle Apple tvs voor zover ik weet, ook de huidige (heb zelf de atv3 werkend). De jailbreak en dan xbmc er op werkt alleen bij oude apple tv 2.

En ik ga er een beetje van uit dat mensen met een Apple tv nog wel iets van Apple hebben en dan kan je simpel streamen van je telefoon/tablet/mac book/iMac. Als losstaand ding vind ik een Apple tv niet echt meerwaarde hebben, eigenlijk. Voor mij is het streamen en afspelen van mijn itunes collectie de pre.

Maar een uitzendinggemist app zou best handig zijn. Beter dan streamen.
Bovendien kun je voor Netflix de USA Netflix (of de Canadese) via de app op de Apple tv aanspreken, en via airplay de Nederlandse Netflix op je tablet gebruiken.

De gehackte trailer app met plex werkt makkelijk.
Dit kan je allemaal realiseren met Airplay. Ik heb op de eerste verdieping een Mac Mini staan die op dezelfde gigabit switch zit als de Apple Tv in de woonkamer. De tv is gewoon scherm en speaker, van de Mini, tegelijkertijd. Voor mobiel en tablet gebruik ik de Android app Remote Mouse. Met name op de tablet werkt dit perfect. Youtube in je browser is vele maal beter dan de ingebouwde Youtube app in de Apple Tv.
De Mini kan met een klik op een vpn overal ter wereld. Kan handig zijn bij tv kijken.
Dit heeft hetzelfde nadeel als een Chromecast. Geen afstandsbediening.
De Chromecast is een heel ander device dan een Apple tv.

Chromecast is meer een airplay-achtige connector voor je tv.

Apple tv speelt alles zelf vanaf het device of kan via airplay streamen, en is vele malen krachtiger en sneller omdat het zowel via WiFi als bedraad werkt.
MacMini heeft een media afstandsbediening :)

Edit: Wat? -1 als moderatie? Ik geef een informatieve en correcte opmerking!

[Reactie gewijzigd door gjmi op 6 mei 2015 10:06]

Afstandsbediening = tablet/mobiel met Remote Mouse app. Groot qwerty keyboard en touchpad. Perfect!
Minix, al dan niet met Windows 8.1 (incl. Airplay)

[Reactie gewijzigd door pc-freakz op 5 mei 2015 12:37]

Kodi?
Volgens mij kan die een hoop combineren..

Afstandsbediening gebruik ik zelf m'n telefoon voor (android) en gebruik dan Yatze remote, werkt erg goed!
Maar zolang je een infraroodpoort hebt werkt volgens mij elke afstandsbediening wel, valt in te stellen...
Plexconnect ?
Ik heb in mijn oude Mac Mini een SSD gegooid en wat nieuwe RAM, en die aangesloten op mijn TV. Magic Touchpad en Wireless keyboard aangesloten. Ik kan je garanderen dat er geen betere "mediaspeler" bestaat.

Apple TV is daardoor voor mij ook echt overbodig.
Tweakers.net mag voor mijn part toch eens aan een 'TweakersRumors' sectie beginnen werken of zoiets waar dit soort 'nieuws' thuishoort.

Ontopic: Mij maakt het weinig uit wat voor afstandsbediening hij krijgt. Hij is ook perfect te bedienen via iPad en iPhone (dus ook touch). Ik hoop trouwens dat hij vlug op de markt komt, ik zit hier al een tijdje op te wachten! :)
Tweakers plaatst al eens "gerucht" voor de titel, had inderdaad hier ook gemogen wat mij betreft. Geruchten blijven veel leuker, niemand weet waar hij het over heeft maar gaat toch lekker commentaar geven :-)

Persoonlijk vind ik dat de bediening via de remote app zelfs een pak beter kan. Eigenlijk zou ik graag een deel van de menustructuur gewoon op mijn iPhone scherm willen hebben in plaats van daarvoor mijn tv te moeten aanzetten (een heel stom voorbeeld is een volledige reboot doen, wat ik zo nu en dan eens moet doen).

Voor de streamingdienst lijkt me dat zelfs bijna een must (en voor mij zwaar geprefereerd boven een uitgebreidere afstandsbediening, tenzij daar ook een schermpje opzit), ik ga echt niet mijn TV aanzetten om muziek te kiezen, en streamen via de muziekspeler van mijn iPhone lijkt me echt een domme oplossing.
Die reboot is zeker omdat netflix je film niet afspeelt?? Heb ik ook last van..
Nee niet onmiddellijk (heb geen Netflix, ik kijk sowieso nauwelijks TV), want dan zou mijn TV waarschijnlijk al opstaan en zou me dit minder storen.

Ik moet bijvoorbeeld soms rebooten omdat het streamen van muziek vanaf iTunes begint te haperen. Of het echt de aTV is, weet ik niet, maar na een reboot is het opgelost. Kan ook zijn dat mijn netwerk zich verslikt en dat de aTV (die in tegenstelling tot de meeste andere devices altijd aan het netwerk hangt) daar niet goed mee omkan. Geen idee eigenlijk.

Maar bij muziek streamen staat mijn TV niet op, en dan moet ik dat opstarten om door de menu's te gaan (blind lukt mij dat niet).
Ok heb zelf dat Netflix aangeeft deze titel is niet beschikbaar en dan moet ik hem helemaal restarten om het weer aan de praat te krijgen. Doet hij sinds de laatste update, beetje irritant..
Waarom zit je er al een tijdje op te wachten? Wat mist de huidige AppleTV of wat denk je dat de nieuwe beter gaat doen?
Hij mist een moderne soc en de App Store en in combinatie met die twee dus ook opslag. Ik bezit zelf geen Apple TV maar maak er wel regelmatig gebruik van. Voor het louter bekijken van media e.d. volstaat de huidige hardware ruimschoots. Maar naar de toekomst toe en de implementatie van nieuwe functies mag de oude A5-soc nu wel eens vervangen worden. Daarom ben ik voorlopig niet van plan om zelf een Apple TV aan te schaffen maar zit ik gewoon te wachten op de nieuwe. :)
De hebt geen opslag nodig, het is een streaming device (net als de ChromeCast die ook geen opslag heeft). De SoC doet toch prima wat ie moet doen? Wat verwacht je er meer van?

Een AppStore valt ook niet in de scope: het is een streaming device en Apple wil alleen content via door haar gereguleerde kanalen erop.
Als jij tevreden bent met een streaming-only device van Apple, dan is dat voor mij prima. Dan hoef je ook niet te updaten. Maar een toestelletje als dit heeft veel meer potentieel. Het lijkt er dan ook op dat Apple toch meer van plan is dan het bij een streaming-only device te houden (waarom zouden ze ook?).
Een dedicated App Store galmt al een tijdje door de wandelgangen en mag er voor mij zeker komen. Dan heb je ineens wel meer opslag en een betere soc nodig. Ook liet Apple al langer uitschijnen dat Apple TV een belangrijke rol zal krijgen bij het nieuwe HomeKit platform.
Nog een andere prangende reden om de hardware te updaten is de software. Het huidige Apple TV OS (7.2) is gebaseerd op iOS 8 en dus tevens het laatste jaar dat de A5 soc van de iPhone 4S ondersteund wordt.
Het enige waar ik mij zorgen om maak is de prijs...
Maar dan valt alles onder rumours. Oftewel, ik ben het er niet mee eens.

Ontopic: persoonlijk denk ik dat zo'n touchpad best wel eens aan kan slaan voor een afstandbediening aangezien een afstandbediening vaak op intuitie werkt (als ik dat zo goed uitleg hoor)
Vandaar de enkele quotes om de titel. :)
Idd lijkt mij dus ook nutteloos
Zou mooi zijn als hij meer zou ondersteunen zoals dvd,s
Vanaf je harde schijf zodat je je mediaplayer de deur uit kan doen
Apple gaat in hun next-gen mediaplayer echt geen support voor DVD's meer inbouwen. Het gaat steeds meer naar streaming diensten waar geld voor gevraagd kan worden. Een ander verdienmodel zullen weliicht de apps worden die je voor de AppleTV kunt maken.

Het afspelen van download media (AVI, MP4, MKV) zal Apple graag tegen willen gaan. Een USB aansluiting voor een externe schijf kun je helemaal vergeten. Dat gaat alleen maar ten koste van streaming diensten en kost ze onder aan de streep geld.

Wil je "illegale" media bekijken dat zijn er andere alternatieven en dan moet je niet bij Apple zijn. Koop een cheap-ass mediaspeler en je wordt veel gelukkiger voor jouw wensen...
En die cheap mediaplayer heb ik dus ook maar ook de apple tv
Maar jammer dat je anno 2015 nog steeds met een hoop apparaten zit
Nog een klein maandje wachten en dat weten we het zeker of de nieuwe Apple TV komt, ik hoop het eerlijk gezegd wel. Als ik de geruchten bekijk zou de Apple TV een eigen app store krijgen en dan is het perfect om dat tijdens een ontwikkelaar evenement het te laten zien en er al vast mee laten spelen wat hij nou eigenlijk kan. We kunnen met de Apple TV al games spelen, deze games worden vanuit je iPhone of iPad gestreamd naar de Apple TV en de iDevice wordt vervolgens een controller. Op je TV zie je dat je in een auto zit bijv en op je iDevice zie een plattegrond van de baan. Geweldige ervaring als je het mij vraagt. Zie screenshot: http://cdn.gottabemobile....apple-tv-airplay_game.jpg Met de komst van de nieuwe Apple TV zal het waarschijnlijk een gat in de markt worden voor game ontwikkelaars, waardoor het opeens mogelijk wordt om games zoals Battlefield te kunnen spelen op je TV. Natuurlijk niet de Battlefield die wij op dit moment kennen, maar wel een voorwaarde game. Tevens hoop ik dat de Apple TV ook een centrale plek wordt om je huis te bedienen. Op dit moment hebben we al zo framework in onze iDevice zitten en het werkt al gedeeltelijk met bepaalde producten,maar het kan zo veel meer als je een centrale device heb die alles in de gaten houdt. Voor de geÔnteresseerde: https://developer.apple.com/homekit/

[Reactie gewijzigd door Xieoxer op 5 mei 2015 09:40]

Het plaatje (eerste link) werkt niet. :)
Opgelost, bedankt voor het melden!
Behalve Minecraft vind ik mobile games die ik andere mensen zie spelen maar totaal niets.
En om daar dan een TV voor te kopen? No thanks.

Mijn TV staat al nauwelijks meer aan, slechts voor een voetbalwedstrijdje soms.

Je iDevice volstaat voor je spelletjes en je oude TV laat spul zien wat je wilt zien, wanneer je het wilt zien.
Voor de rest gewoon een mooie PC, van welk merk dan ook.
edit: Fout gelezen.

[Reactie gewijzigd door Kameleman op 5 mei 2015 09:25]

Inderdaad, deze game bedoelde ik ook! Ik was de naam even kwijt, maar ik heb vroeger zo vaak gespeeld via Airplay!
Heb je nou net de Wii U beschreven? Controller met scherm en touch, store om games te kopen, Battlefield, ... 2014 all over again? :)
De Wii U was later dan de Apple TV met Airplay ondersteuning. Dus eigenlijk kunnen we zeggen dat Nintendo goed heeft afgekeken!
Zit op maar een paar dingen te wachten met betrekking tot de App Store. Namelijk Plex ondersteuning, toch fijn als dat dadelijk out of the box kan 👍
Zit op maar een paar dingen te wachten met betrekking tot de App Store. Namelijk Plex ondersteuning, toch fijn als dat dadelijk out of the box kan 👍
Het zou helemaal leuk zijn als de airplay api ook gelicencieerd kan worden door derde partijen voor video (naast audio). Dan koop je een NAS-airplay editie. Zelfs in OSX is de api niet officieel beschikbaar voor derden.

De touchpad kan me gestolen worden, de afstandsbediening is perfect behalve voor typen maar daarvoor pak ik toch m'n telefoon al. Zie ook niet hoe een touchpad typen op een onscreen toetsenbord dragelijk gaat maken.
Niet zo handig als ik chips eet voor de tv. Met touch devices wordt het dan snel een vettig boeltje. Ik zal dan mijn handen moeten wassen.
Ik weet niet hoe jij chips eet maar in het algemeen heb ik wel minimaal een paar droge vingers.

BTW: Een gewone afstandsbediening raak je toch ook aan? Wordt die dan niet vettig?
Appstore, Siri, misschien dat Homekit een begin gaat maken. Afwachten dus
Ik ben heel benieuwd. De prijs is voor mij de doorslag of ik hem wel of niet hoop. Ik heb nu een Apple TV 3 maar gebruik hem eigenlijk alleen voor AirPlay mirroring en gewone AirPlay (op Kodi is dat echt ruk, met video).
Als er een AppStore komt waarmee ik bijvoorbeeld (delen van) Kodi kan inwisselen voor Apple TV zou ik dat fijn vinden.
Als ik over de touchpad controller lees dan denk ik gelijk: "niet onder de 150 euro". Ondertussen zijn er toch zat iPhones en iPods met Remote? Waarom dan de superhandige fysieke afstandsbediening inwisselen. Maak er dan een optie van.
Hopenlijk krijgt deze wel 24p ondersteuning zodat judder tot het verleden behoort.
HD audio streams zou ook mooi zijn maar heb toch meer last van judder.

[Reactie gewijzigd door Chevy454 op 5 mei 2015 10:25]

En als ik het goed begrijp moet ik via Diskstation van Synology toch naar de aTV kunnen streamen?

Ik heb nu nog een aTV 1 staan met een crystal HD kaartje zodat ik ook 1080p kan gebruiken. Nadeel is dat de aTV 1 bij het kijken van films om de zoveel tijd vastloopt. Dus de aTV 1 gebruik ik alleen voor foto's en muziek. Films doe ik via een Mac-mini + Kodi. Leek mij wel een goed plan de Mac-mini te vervangen door een nieuwe aTV en dan gewoon streamen vanaf de Synology.

Iemand daar ervaring mee? En vooral is het gebruikersvriendelijker dan de Mac-mini + Kodi en synology drives gemount op de Mac-mini? Ik stream dus niet vanaf de synology naar de Mac-mini + Kodi.

aTV met touchscreen AB klinkt wel leuk, helemaal als ze dan ook extra info op de AB kunnen tonen?

[Reactie gewijzigd door smitae op 5 mei 2015 11:28]

Het is misschien een beetje off topic,maar ik gebruik al een tijd het programma beamer.
Met dit programma kun je meest vookomende formaten vanuit windows of osx streamen naar je
apple tv. Verder kun je met de afstandsbediening van de apple tv,spoelen en op pauze zetten.

Werkt fantastisch !!