Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

Nvidia zou van plan zijn na de zomer een GeForce GTX 980 Ti uit te brengen. Het zou gaan om een videokaart met GM200-gpu met alle features ingeschakeld, net als bij de Titan X, en met 6GB gddr5. Dit zou de laatste high-endvideokaart met enkele Maxwell-gpu van Nvidia worden.

De GeForce GTX 980 Ti komt aan het einde van de zomer uit, verwacht SweClockers op basis van informatie van bronnen, mogelijk in september. Volgens de site gaat het om videokaart met dezelfde GM200-400-gpu als de onlangs aangekondigde Titan X-kaart. Er zijn dus 3072 cudacores geactiveerd en 192 tmu's en 96 rop's, terwijl de geheugenbus 384 bits breed is.

In tegenstelling tot de Titan X zou de GTX 980 Ti 6 in plaats van 12GB gddr5 krijgen. Daar staat dan weer tegenover dat de coreklok- en boostkloksnelheden met respectievelijk 1100MHz en 1200MHz hoger liggen dan de 1002MHz en 1089MHz van de Titan X. Bovendien zou de prijs een stuk lager uitvallen dan de 999 dollar die Nvidia voor de Titan X rekent.

De GeForce GTX 980 Ti zou de laatste premiumvideokaart van Nvidia met enkele gpu op basis van de Maxwell-architectuur zijn; daarna is het de beurt aan opvolger Pascal. Die architectuur gaat High Bandwidth Memory ondersteunen en kan overweg met 32GB geheugen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Ik acht de kans dat dit gerucht uit zal komen zeer klein. Lees de rest van m'n post om te weten waarom.

De 780 ti was alleen sneller dan de Titan bij single precision floating point berekeningen. En bij gaming. Bij double precision floating point berekeningen was de Titan vele malen sneller. Daarom was de Titan ook duurder dan de 780 ti.

De nieuwe Titan X is heel traag bij double precision FP berekeningen. De kans dat er binnenkort een 980 ti gelanceerd wordt (die goedkoper is dan de Titan X) die bij single precision FP berekeningen en bij gaming sneller is is dus nihil. Dan zou Nvidia zichzelf flink in de schoenen schieten. De Titan X die met veel bombarie is gelanceerd zou een aantal maanden later dan al EOL zijn. Immers zijn de double precision prestaties niet unlocked, als er dan een goedkopere 980ti gelanceerd wordt die beter presteert met single precision berekeningen dan koopt niemand een Titan X meer.
Ik dacht dat de titan serie ook meer een "kijk eens wat wij kunnen" serie is? En niet echt de bedoeling is om daar zo veel mogelijk van te verkopen.
Andere kant vh verhaal is dat amd waarschijnlijk de 390 lanceert. De titan X concurreert daarmee nooit op prijs prestatie, een 980 ti misschien wel, wat het prijsniveau van de 980 kan rechtvaardigen om te dalen.
Vind een Ti eigenlijk maar zonde van de meerprijs, dit kan je zelf namelijk ook vrij gemakkelijk bereiken met afterburner

Of je moet persee 6 gb vram hebben

[Reactie gewijzigd door Wallgrind op 27 maart 2015 09:37]

Dus jij kunt met afterburner 50% extra cudacore/tmu's/rop's en 2GB extra geheugen erbij tweaken? Dan wil ik wel eens weten welke instellingen jij gebruikt want die wil ik dan ook wel eens toepassen op mijn GTX 980!
Echt ik dacht precies hetzelfde en wou het melden, maar je bent me voor geweest.
Verder leuk dat i 6GB video geheugen heeft, maar ik vermoed nu al dat 1 a 2 maand later nvidia met een totaal nieuwe kaart komt, die weer ik weet niet hoeveel procent sneller is dan zijn voorganger, en in dezelfde prijsklasse zit.
En die de 6GB video geheugen dan standaard al heeft. En dat de mensen die deze kaart in die tussentijd gekocht hebben zich mooi genaaid voelen.

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 28 maart 2015 19:42]

'dat de mensen die deze kaart gekocht hebben zich dan mooi genaaid voelen.' voor de zoveelste x... ik ben heel blij dat ik nogsteeds prima draai op mn GTX 660TI... je zal maar zo'n barrel als de 970 gekocht hebben voor een veelste hoge prijs..als ze dat nu weer zouden flikken dit kunstje dan zullen de mensen toch redelijk gedupeerd zijn en uitwijken naar ATI imo
Ja zo'n "barrel" kaart die toevallig wel enorm goede performance neerzette voor zijn prijs. Echter vanaf het moment het issue met het geheugen etc bekend werd is het ineens een kaart om te vermijden...
geheugen/ROPS/chip.. the list goes on... ;) was niet alleen maar 'het geheugen' probleem.. dr was een hele waslijst aan spul wat niet deugde..

1 en al misinformatie van de fabrikant.. waardes geven aan een kaart die niet eens haalbaar zijn.. DAN ben je echt goed bezig hoor als producent.. O NEE dan ben je een leugenaar en hoor je gestraft te worden.. maar dat gebeurd niet ...

nieuws: Nvidia GeForce GTX 970 kampt met prestatieproblemen bij hoog geheugenverbruik <--

nieuws: Gebruikers GTX 970 dienen aanklacht in tegen Nvidia wegens prestatieproblemen <--

nieuws: GTX 970 heeft minder L2-cache en minder rops dan Nvidia meldde <--

en dat is een degelijke kaart? eerder een geflopte leugen in mijn ogen.

[Reactie gewijzigd door tigermonk op 28 maart 2015 11:02]

Daarom zei ik ook "geheugen etc". Ik ben het met je eens dat het een grove fout is van nvidia...maar dat maakt het feit dat vrijwel elke review van de gtx 970 erg goede prestaties liet zien niet minder waar. Het is nog steeds een erg goede kaart voor die prijs.
Ik had een MSI GeForce GTX 660 Ti en ben overgegaan naar de EVGA GeForce GTX 970... ik voel me erg aangesproken haha. De enige echte probleem die ik heb met deze kaart is dat het coil whine heeft en mijn tweede scherm laat strepen zien als ik een DX applicatie begint te draaien (dan speelt coil whine ook op). Die strepen zijn soort van een laag over het beeld. Main scherm gebruikt HDMI en de andere met problemen op DVI-D...

Voor de rest is het wel een goed kaartje, voor mijn gevoel.
nahja je zal vastwel al het 'nieuws' over de 970 hebben gelezen.. minder ROPS/laatste 500 MB vetraagt je kaart noem t maar op.. de lijst was aardig lang voor een kaart waar ze dik 350-400 euro voor vragen.. terwijl zn grote broertje de 980 er geen problemen mee had..

just saying.. coil whine is 1 van de meest irritante dingen die ik me kan voorstellen.. WEER een reden die 970 niet te kopen..

en die strepen over je beeld.. serieus? ik zou die kaart op het moment van ontdekken gelijk retour fabrikant sturen met het vriendelijke verzoek betere producten te leveren (ALS het aan de kaart ligt)

het enige (ookal voel je je op wat voor manier dan ook aangesproken) wat je nu hebt gedaan.. in mijn ogen is de 970 in een NOG slechter daglicht zetten als de kaart al stond in mijn ogen.. de 1000 series word mijn volgende kaart zodra deze betaalbaar word (200-275 euro)
Nee maar je kan hem wel overclocken tot hij bijna net zo snel is al een Ti, dus eigenlijk maakt het niet veel uit
En het is niet mogelijk een 980 Ti te overclocken?
De Ti is een andere chip dan de GTX980 en GTX970.
Deze gebruiken de GM204.
De Ti de GM200, die een stuk groter is.
Ehhh...

Een Titan is altijd duurder dan de latere varianten, zo was de 780ti ook bij launch al goedkoper dan de Titan zelf.

De Titan X heeft 12GB geheugen en de Ti variant krijgt 6GB. Dus daar zal hetzelfde gaan gebeuren, lagere launchprijs.

De midrange Ti's zitten tussen de high end en midrange chip in en zijn meestal een cut-down versie van de high-end (x04) chip. Dus ook daar gaat je stelling niet op.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 maart 2015 09:47]

Als games die voor de console ontwikkeld worden zo inefficiënt geport blijven worden zal het niet lang duren voor we perse die 6 gb vram nodig hebben.
Ja inderdaad, die games laat ik wel vaak links liggen,
Hoop dat gta 5 geen slechte port word

[Reactie gewijzigd door Wallgrind op 27 maart 2015 20:42]

Ik denk niet dat rockstar zich dat kan veroorloven na alle uitstel.

Vaak weet je dat soort dingen echter niet van te voren.
Dit is weer exact dezelfde actie als die ze uithaalde bij de oorspronkelijke Titan en de GTX780. Het verschil nu is, dat iedereen het aan zag komen. Ik vraag me dan ook oprecht af of die Titan X goed zal verkopen.
"bij de oorspronkelijke Titan en de GTX780."

Dat is niet waar, de 780 (2304) had minder shaders dan de originele titan (2688). Daarbij had GK200 in de titan 1/3 DP floats waar de 780 op 1/24e bleef steken. Er zat er wezelijk verschil tussen de titan en de 780. In het geval van de 980TI en titan-X is het verschil nog kleiner dan tussen de 780TI en de Titan BE, welke al een betere vergelijking zijn.

De Titan BE was nog een budget professionele kaart in een consumenten jasje waar het verschil tussen de titan X en de 980 alleen maar het vRAM deel is. En blijkbaar dus een aantal mhz op de core, iets wat je er met de titan makkelijk zelf bij kan klokken. Ze hebben immers exact dezelfde chip.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 27 maart 2015 09:53]

De Titan hoeft niet goed te verkopen. Het is een kaart om benches te winnen. Dezelfde kaart woord ook in de professionele markt verkocht dus qua volume zit het wel goed.
Tja ik verwacht niet dat een kaart van ca EUR 1200,- heel goed verkoopt, simpelweg omdat de doelgroep vrij klein is die budget beschikbaar heeft voor dat bedrag. Hoe goed die kaart ook is het blijft een hoop geld voor de gem. gamer.
Dan zal de GTX980 en GTX970 wel lekker in prijs dalen, als AMD met wat leuks komt.
Dit zagen we ook met de GTX780 en GTX770, die zakten toen ook zo lekker in prijs toen de Ti kwam.
Hopen maar :)

[Reactie gewijzigd door kobus71 op 27 maart 2015 09:37]

Van 350 naar 275 gemiddeld ja.
Klopt, dat was de GTX770.
Zelf heb ik toen dezelfde dag dat prijsdaling inzette een Asus GTX780 bij Afuture gehaald.
Die was toen iets van 100-150 in prijs gezakt.
Ik betaalde iets van 420 toen.

Hopelijk nu weer.
Idem, ik heb ook eind 2013 na de prijsverlaging een GTX780 gekocht.. Ik weet alleen nog niet of ik straks een 980 zal aanschaffen, want om eerlijk te zijn is de 780 nog snel genoeg.. Zeker ook omdat ik nog steeds op 1920x1080 resolutie speel.. Waarschijnlijk sla ik de 900 serie over en wacht op de nieuwe Pascal serie, of er moet iets zijn wat me eerder dwingt om toch te upgraden (bepaalde game of aanschaf andere monitor waarmee ik op hogere resoluties ga spelen)..
Zelf zie ik een GTX980 wel zitten.
Maar dan wel met 1440p scherm.
Maar ja, de knaken he lol.
Precies, i.c.m. met een 1440p scherm is een upgrade vanaf een 780 naar 980 wel te rechtvaardigen.. Maar zolang ik op 1080p zit is de 780 nog goed genoeg.. Geld is bij mij geen issue, maar dat wil niet zeggen dat ik het over de balk smijt..
Als tegen die tijd AMD nog bestaat. er gaan geruchten dat ze worden overgenomen door Samsung.
En diezelfde geruchten geven ook aan dat AMD blijft bestaan, omdat de x86 licentie die AMD heeft niet over te dragen is.
Hiervoor zijn wel truukjes toepasbaar.

Ze kunnen AMD overnemen, maar wel de firma laten bestaan.

Op dit moment worden de chips zelf ook geproduceerd buiten AMD, dus veel verschil is er niet.
Dat ontkracht dus precies wat DJ Neo Ziggy zegt, aangezien hij het er over heeft dat AMD mogelijk niet meer zo lang bestaat.
Zelfs als AMD overgenomen wordt, gaat die overnemer niet zomaar al het werk en budget dat de GPU afdeling besteed heeft aan opvolgers van de R9 2xx reeks zomaar weggooien. Ook als de afdeling op termijn opgedoekt wordt, kun je bijna zeker zijn dat er nog zeker een tijdje AMD videokaarten blijven komen.
Het lijkt met toch niet dat alles is ingeschakeld. Wat moeten ze dan doen met de niet zo goed gelukte chips? Hoe ga je dan de kaart die tussen de 980 en 980Ti zit noemen?
Idd, ik vermoed dat het net zoals de GTX 970 tov de GTX 980 een bijna GTX Titan X zal worden, waarvan één ROP is uitgeschakeld. Dat zou alles veel logischer maken:
- GTX Titan X blijft interessant voor consumenten
- GTX 980 Ti komt dan mooi tussen de GTX 980 en GTX Titan X terecht qua prestaties en prijs (in plaats van boven de Titan X qua prestaties, maar eronder qua prijs...)
- productiekosten voor Nvidia liggen dan veel lager (want GM 200 chips met een klein mankement kunnen nog steeds verkocht worden als GTX 980 Ti)
waarom hebben ze niet bij de eerste release van de gm200 niet alle features gebruikt dan ?
maar pas later achteraf
Tijdens productie van de chips wil er nog wel eens wat mis gaan in een IC, hierdoor schakelen ze delen hiervan gewoon uit. Naar mate de chip langer gebruikt word zal het productieproces ook verbeterd worden, waardoor deze fouten er niet meer inzitten/ minder voorkomen. Dan kunnen ze dus alle features gewoon aanzetten.
yields verbeteren meestal na een tijdje
Dat hebben ze toch ook. Staat zelfs in het artikel: "met GM200-gpu met alle features ingeschakeld, net als bij de Titan X,"
Laat ze liever een 950 uitbrengen met h.265 support voor mijn htpc....
Nou ik geniet met volle teugen van mijn GTX 780TI en dat blijf ik nog lekker anderhalf jaar doen !
Dacht dat er een GTX980 kwam met 8gb VRAM, zaten meer mensen op te wachten als render kaart upgrade, 6gb is nogal meh.
Persoonlijk vindt ik dat 'grapje' over het geheugen oud en ook nog slecht omdat het aangehaalde geheugen issue niet van toepassing is op deze chip. Dat issue speelt alleen op de GM204 waar delen van zijn uitgeschakeld.
Heeft wel betrekking op recent Nvidia nieuws/schandaal/hype, toch?
Misschien niet van toepassing op deze chip, maar wel op Nvidia in het algemeen. Veel mensen waaronder ik hebben daardoor toch een beetje vertrouwen verloren in Nvidia. Voor het gebeurde wist je dat je een goed product kreeg als je een dure gpu kocht, nu is die zekerheid een beetje weg. Om maar niet te spreken hoe het in feite misleiding was, maargoed
Ondanks het geheugen issue (waar in de praktijk maar zeer weinig mensen iets van zullen merken) is de GTX970 is nog steeds een heel goed product. En de prijs is ook goed.
Ja, want nu je het weet is natuurlijk de performance van jouw GTX970 gigantisch achteruit gegaan. Daarbij heeft nvidia nooit beweerd dat de volledige 4GB dezelfde bandbreedte/frequentie werkt. Dat is een aanname die we allemaal hebben gemaakt.

Maar jij koopt je grafische kaart dan niet op basis van benchmarks? Want de prijs/kwaliteit van de kaart zelf is niet veranderd. Hij zou mogelijk alleen betere benchmarks hebben neergezet als de laatste 512MB met dezelfde snelheid/bandbreedte werkt als het eerste 3,5GB blok.
Daarbij heeft nvidia nooit beweerd dat de volledige 4GB dezelfde bandbreedte/frequentie werkt. Dat is een aanname die we allemaal hebben gemaakt.
Nee dat heeft nvidia nooit beweert, maar ik vind dat je er wel vanuit mag gaan dat nvidia het zegt als een deel van het VRAM een lagere bandbreedte heeft, misschien is dit zelfs misleiding. Dit zorgt er wel voor dat ik veel minder vertrouwen in nvidia heb en ook minder snel deze kaart zou kopen ook al is het niet van toepassing op deze kaart. Je hebt natuurlijk wel een punt dat zelfs met 3,5 GB het nog steeds een prima kaart is.

[Reactie gewijzigd door aimilius op 27 maart 2015 18:47]

Ik heb recentelijk gezien hoe iemand de titan X testte op shadows of mordor in 4K. Hier werd toch wel +/- 6GB aan VRAM gebruikt op de hoogste settings. Het is dan toch wel zo plezierig als alle 6gb daarvan gddr5 speeds halen. Op zich kan ik mij dus voorstellen dat mensen dit hier toch weer even naar boven halen.
Het zou ook kunnen (en zou mij zelfs logisch lijken) dat de GTX 980 Ti een Titan X wordt met slechts 6GB geheugen en een ROP uitgeschakeld, vergelijkbaar zoals de GTX 970 tov de GTX 980. Anders schiet Nvidia teveel in zijn eigen voet, er zou dan immers geen reden meer zijn om een Titan X te kopen ipv een GTX 980 Ti buiten de extra 6GB VRAM (die praktisch niemand nodig heeft).

Als er idd één ROP wordt uitgeschakeld, zou het geheugenprobleem dus wel van toepassing zijn op de GTX 980 Ti. Alleen vermoed ik dat Nvidia tegen dan een verkooppraatje bedacht zal hebben. ;-)
Flauw. 6Gb is 6GB, zoals 4 GB ook 4GB was op de GTX970.
De 970 kan dan wel 4gb hebben, maar als slechts 3,5GB echt snel is en als je daarover heen gaat de boel trager wordt, mag je best zeggen 3,5 Gb.
Het klopt dat het geheugen opgesplitst is in twee delen, maar het is en blijft 4GB. Tevens is aangetoond dat die splitsing geen effect heeft op de real-life prestaties.

[Reactie gewijzigd door Deem op 27 maart 2015 11:25]

Het is flauw en offtopic onder dit nieuwsbericht maar ik wil het toch even rechtzetten. Echter heeft GM200 NIETS te maken met de truc die op GM204 is uitgehaald.

Nee dat is niet als zodanig aangetoond, wat is aangetoond is dat er is momenteel geen invloed op een single GPU setup met de huidige games. Dat de bandwidth van de laatste 0,5GB lager is, staat gewoon vast en die ligt ook bijna op het niveau van je system RAM. De driver probeert zo lang en zo goed mogelijk de actieve data uit die laatste 0,5GB te houden maar op het moment dat er écht 3.5GB+ geswapped wordt, heb je een dikke stutter te pakken. Op een kaart met 4GB op volle kracht heb je letterlijk 0,5GB méér ruimte voordat je tegen die stutter aan zou lopen, en driver/games/windows gaat makkelijker met zo'n symmetrische memory arch om dan met de asymmetrische arch van de 970, die onder de motorkap een 'derde' vorm van geheugen introduceert met een andere bandwidth als je system ram en je VRAM.

Mensen met SLI setups en bij het gebruik van DSR of hoge resoluties lopen daar tegenaan. Met 2x GTX 970 heb je genoeg GPU horsepower voor speelbare FPS op hoge resoluties, maar vul je de 4GB ook op, pas dan is het merkbaar.

Ook mensen die de 970 willen gebruiken voor zware CUDA applicaties kunnen tegen het probleem aanlopen.

Conclusie: effectief heb je wél 3.5GB aan echte VRAM tot je beschikking. Alles daarboven loopt tegen een bottleneck aan die dicht bij de bandwidth van je system RAM ligt (44GB/s versus 28 GB/s).

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 maart 2015 10:17]

Zucht, moeten we weer die 970 discussie gaan voeren? Je hebt nu een heel verhaal getyped dat je niet kan onderbouwen met daadwerkelijke feiten. Alsof je met de huidige games niet die 4GB gevuld krijgt of niet in 4K kan spelen.
Als ik hier naar kijk, dan komt dat niet overeen met het beeld wat jij nu schetst en gaat SLI prima met de 970 op 4K zonder problemen.

[Reactie gewijzigd door Deem op 27 maart 2015 11:00]

VRAM gevuld krijgen =/= VRAM swappen.

Vrijwel elke game engine vult het VRAM op totdat het niet meer gaat. Dat zegt alleen helemaal niets over het werkelijke VRAM gebruik en het minimaal vereiste VRAM voor een soepele ervaring.

Verder is een youtube side/by/side zonder het werkelijke beeld ook niet echt zinvol. Stutters worden lang niet altijd opgepakt door monitoring software. We hoeven deze discussie ook niet te voeren, het is allang helder dat dit probleem voor slechts een klein percentage van de gebruikers wérkelijk speelt, en de rest roept lekker mee maar loopt al veel eerder tegen een andere bottleneck aan. Maar het probleem bestaat wel.

Ik wil je ook adviseren om nooit meer af te gaan op youtube filmpjes of te linken als bewijs. Per definitie onbetrouwbaar en onvolledig, net zoals TV - leuk voor een idee maar niet handig om daar conclusies aan te verbinden.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 maart 2015 10:26]

Huh, twijfel je nu aan de testmethode van DigitalFoundry? Ze meten expliciet framestuter.
Iets is pas een probleem als je dat kan aantonen. En in dit geval kan je dat gewoon niet.

"Regardless of the techniques used to allocate memory, what's clear is that, by and large, the driver is successful in managing resources. As far as we are aware, not a single review picked up on any performance issues arising from the partitioned memory. Even the most meticulous form of performance analysis - frame-time readings using FCAT (that we use for all of our tests) showed no problems."

Laat me één bron zien, waarbij dit een probleem is, één is voldoende.
Ik heb nu even Digital foundry gepakt, omdat hun analyse over het algemeen erg goed is. Maar ik kan zo nog een stel gerenommeerde sites noemen die dezelfde conclusie trekken. Het is wel makkelijk on dat te zeggen dat ik dat ik daar geen conclusies aan kan verbinden, terwijl jij alleen maar met aannames komt zonder onderbouwing.

[Reactie gewijzigd door Deem op 27 maart 2015 10:56]

Je moet beter leren lezen.

Uit de quotes in de review:
"I wouldn't worry about performance degradation, at least in the short term: 3.5GB of VRAM is actually quite a lot of space, and there simply aren't many games out there yet that can place that much data on the GPU. Even when such games arrive, Nvidia engineers will surely go out of their way to adapt their driver (like they always do with high-profile games) - you'd be surprised to see how much latency can be hidden with smart scheduling."'

Maw: de driver moet een trukendoos opentrekken om de laatste 0.5GB buiten de actieve pipeline te houden. Bottom line: er is een performance degradatie. NIEMAND ontkent dat.
Juist, er zijn niet veel games die de 3,5gb mark halen, maar die games die dat wel doen vertonen geen gebreken of problemen met performance. Dat de driver de zaken zo effectief mogelijk probeert het geheugen het managen, is ook gewoon een taak van de driver.
Je ziet op die video dat je frametime drops hebt, in de reviewvideo geven ze het zelfs toe. Over een halfjaar/jaar gaan games wel die 4 GB willen gebruiken(nu nog "extreme") en zelfs als je naar 1440p gaat zul je t merken.

Voor 1080p een perfecte kaart, daarboven vanaf blijven, en daar is iedereen het wel over eens.
Je ziet dat de Frametime dropt, maar dat is alleen bij AC:Unity, bij alle andere titels is dat niet het geval. Je kunt je afvragen of dat aan de kaart ligt, of aan de kwaliteit van AC:Unity....
Ik heb het over deze video in je review/beoordeling van DF.
https://www.youtube.com/watch?v=UtWL3D9ZL3Q
Deem werkt u bij Nvidea? :+

Ga maar eens wat mods met Skyrim installeren en op 3440x1440 spelen met een 970 als die boven de 3.5 gig ging was het onspeelbaar telkens drops naar 2-5 fps, omgeruild tegen een 980 en dit probleem boven de 3.5 gig bestond niet meer.

Of misschien aandelen Nvidea :+ ?
Ik blijf me verbazen waarom mensen NVIDIA verkeerd blijven spellen. Het zijn 6 letters, staat 5x in het artikel waarvan 1x zelfs in de titel met koeienletters, maar mensen blijven Nvidea typen.

Is dit een Micro$oft achtige running gag die ik mis ofzo? Is oprecht nieuwsgierig bedoeld.