Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 168 reacties

Samsung heeft met de Galaxy A7 zijn dunste smartphone tot nu toe getoond. De A7 heeft een dikte van 6,3mm, dunner dan de 6,7mm van onder meer de Galaxy A5 en de Alpha. Het is lang niet de dunste smartphone die tot nu toe is aangekondigd.

De dunste smartphone tot nu toe is de Oppo R5 met een dikte van 4,7mm, 1,6mm dunner dan de A7. In de 6,3mm dikke behuizing van metaal heeft Samsung in de Galaxy A7 een 2600mAh-accu gestopt. Dat is een iets kleinere capaciteit dan de 2800mAh van de accu in bijvoorbeeld de Galaxy S5. De A7 heeft een 5,5"-scherm uit Samsungs eigen Super Amoled-lijn met een resolutie van 1920x1080 pixels.

De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon 615-soc, een octacore met acht Cortex A53-kernen. Samsung toonde de A7 op een evenement in Maleisië, meldt SoyaCincau. De telefoon valt in dezelfde Galaxy A-serie als de eerder aangekondigde A3 en A5.

Samsung Galaxy A7 (foto: soyacincau)Samsung Galaxy A7 (foto: soyacincau)Samsung Galaxy A7 (foto: soyacincau)Samsung Galaxy A7 (foto: soyacincau)

Terwijl de fabrikant de Galaxy A7 alleen toonde, heeft het de Galaxy Grand Max ook aangekondigd. Dat toestel heeft een 5,25"-scherm met een niet nader genoemde 'hd-resolutie', vermoedelijk 1280x720 pixels. De processor is een quadcore-cpu op 1,2GHz, waarbij het waarschijnlijk gaat om een Qualcomm Snapdragon 410, bijgestaan door een werkgeheugen van 1,5GB groot. De telefoon heeft een 13-megapixelcamera aan de achterkant, terwijl Samsung een 5-megapixelcamera aan de voorkant heeft gezet. De telefoon komt vooralsnog uit in Zuid-Korea voor een prijs van omgerekend rond 245 euro.

Samsung Galaxy Grand MAx

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (168)

Ik vind de Samsung telefoons er zo plastic en goedkoop uitzien... Jammer, want ze hebben wel de mogelijkheid om een metalen telefoon te maken met een meer luxere uitstraling.
Ze hebben nu de midrange uitgevoerd met het aluminium.
(bron: reviews: Samsung Galaxy A3 en A5: metalen midrangers)
Mogelijk dat die sneller stuk gaan gezien dergelijk materiaal keuze niet handig is voor smartphones.

Polycarbonaat is uiteraard veel efficiŽnter qua stevigheid, en ligt prettiger in de hand.
Wellicht dat ze daarom in de high-end lijn polycarbonaat gebruiken en leren hoesjes leveren die de achterkant vervangen. Dat ziet er een stuk stijlvoller uit, en voelt veel prettiger aan.

Dat er fabrikanten zijn die steevast aan diverse metalen vasthouden die snel buigen, deuken en vooral krassen is onbegrijpelijk (en zelfs al krassen in een beschermhoesje). Een toestel moet gewoon tegen een stootje kunnen, tenslotte is het iets wat je dagelijks bij je draagt. Zonde om een lelijk plastic of rubber hoesje omheen te doen die ook nog eens geen extra functionaliteit toevoegt aan het toestel (zoals bv. tweede scherm voor notificaties en/of draadloos laden functionaliteit.
Hij is ook belachelijk goedkoop ten opzichte van de iPhone 6 plus
Dikke onzin. Leg zo'n plastic samsung van 2 jaar oud eens naast een 2 jaar oude iPhone en je zal zien dat de iPhone in veel betere staat zal verkeren dan de Samsung.
Meeste mensen met een iPhone gebruiken een hoesje of een mooie cover om de (destijds erg dure) telefoon te beschermen. Ik kan je verzekeren dat een iPhone5 zonder bescherming na bijna 2 jaar toch echt erg uitgeleefd uit kan zien. Voordeel van een Samsung is dan, je koopt voor 15 euro een nieuw achterkantje en telefoon is weer als nieuw ;)
Ja hij kŠn er slecht uit zien na 2 jaar. Man man man. Een luxe mercedes kan er ook uitgeleefd uitzien na 2 jaar. Maar dat ligt dan meer aan de persoon dan aan de auto.

Overigens als we toch een apple vs. android discussie gaan voeren. Ik heb ook liever high end materialen. Toch heb ik een galaxy s4. Tevens is de s5 hoewel van plastig behoorlijk solide met een toch iets wat high end feel. Het probleem bij plastic is het gebrek aan stijfheid in mijn optiek. Het wil wel eens kraken als je telefoon iets buigt ofso dat geeft gewoon een minder solide indruk. Een aluminium telefoon mits goed geconstrueerd heeft dit niet zo erg waardoor hij gewoon beter aanvoelt.

Hierboven word gesproken over het feit dat de meeste mensen hun appletje in een hoesje doen. Tsja, of de meeste samsungs niet in eennhoesje zitten?
T blijft gewoon een feit dat veel mensen netjes proberen te zijn op hun aangeschafte telefoontjes van soms wel 600 euro.
Hoezo geen high end componenten in een note 4?

De note 4 heeft een van de beste mobiele processors, gorilla glass 3 (net als iphone 6+), een amoled 2560x1440 display (scherper en een hoger contrast dan iphone 6+), een van de beste telefooncameras(ook beter dan iphone 6+), 3gb ram en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nou sorry hoor maar dit vind ik hardstikke high-end
Volgens jouw redenering zou goud dus een prima materiaal zijn om te verwerken in de behuizing van een smartphone, want het is immers duur? Of iets nu al dan niet een dure uitstraling heeft, heeft op zich niet noodzakelijk iets te maken met de geschiktheid van het gebruikte materiaal, maar eerder van de indruk die het geeft.

Aluminium vervormt niet (of nauwelijks) elastisch, waardoor bij een val of tik een deuk ontstaat. Plastic zal gewoon terugplooien. Aluminium schermt ook de antennes meer af (vandaar de plastic - omg, plastic - strips in de behuizing van de iPhone 6), dus eigenlijk is het helemaal niet zo'n geschikt materiaal voor een telefoon.

Mijn ervaring met het polycarbonaat dat samsung gebruikt is dat de kwaliteit gewoon goed is. Bij een val zal het kortstondig vervormen, energie absorberen en terugplooien naar zijn oorspronkelijke vorm, kortom wat een behuizing van een telefoon moet doen.
Plastic in het algemeen voelt ook niet zo koud aan als metaal, dus dat vind ik ook een voordeel.

Het zal altijd een kwestie van smaak zijn, maar de iPhone 6 vind ik een van de lelijkste iPhones sinds de 3. Mijn voorkeur - voor wat betreft het design - gaat uit naar de 4, al laat je die liever niet vallen.
Ik denk dat dat misschien wel de kift is ,dat is vaak zo bij mensen die hem niet kunnen permitteren.Het is niet voor niets dat de 6 plus op dit moment de mooiste gsm ter wereld wordt genoemd. Ik vind het prima hoor wanneer jij zweert bij plastic. Mijn hoesje absorbeert de schokken maar ik heb nog steeds de premium look,en dat vind ik niet echt bij plastic daar polycarbonaat een veredelt soort plastic is.

Vriendelijke groet.
Qua Hardware is de note4 de beste smartphone van dit moment. Zelfs ik als Apple fanaat stond op het punt er eentje te kopen. Scherm en camera zijn de beste tot nu toe. Aluminium design met mooi afgewerkte randen.
Uiteindelijk vond ik hem net te groot en kwam ik een iphone 6 aanbieding tegen die niet te weigeren was.
Ik vind de Samsung telefoons er zo plastic en goedkoop uitzien... Jammer, want ze hebben wel de mogelijkheid om een metalen telefoon te maken met een meer luxere uitstraling.
Inderdaad uitstraling.
Ik betaal liever voor kwaliteit dan uitstraling c.q. de uitstraling zou de smartphone alleen maar duurder maken en zeker niet beter.

Plastic is IMO het beste materiaal voor smartphones die ook tegen vallen moeten kunnen. Het juiste plastic kan veren terwijl metaal dit zo goed als niet doet waardoor je na een valpartij deukjes zult zien.
Uitstraling doet veel meer dan alleen iets er mooier uit laten zien. Het heeft vooral met je emoties te maken.

Als (ik) mijn huis netjes opgeruimd is/houd, wordt het ook minder snel rommelig en vies. Dit komt door de psychologie van de mens. Als een voorwerp mooi, delicaat en strak is zal de ervaringspersoon een beter gevoel associeren bij het gebruik van dat voorwerp. Hij zal dan dus ook voorzichtiger en bedachtzamer zijn bij het gebruik van dit voorwerp.

Jij praat over de ervaring van het laten vallen van een telefoon. De persoon die een mooiere, strakkere, duurdere telefoon koopt praat niet, of veel minder, over die ervaring. Als ik een porseleine vaas koop denk ik ook niet aan dat scenario. Of als ik een dure auto koop, vraag ik mij ook niet af hoe hij er na een botsing uitziet. Een mens is veel zuiniger met een dure, mooie, strakke auto dan een stevige, goedkopere en nonchalante auto.

Ook andere mensen gaan anders met dit soort situaties (opgeruimd, schoon huis) en voorwerpen om. Bij het uitwijken om een frontale botsing te voorkomen kies je (on)bedacht om tegen een fiat panda te botsen in plaats van dikke audi.

Mensen maken dus andere afwegingen. De 1 is niet beter dan de ander. Het moet allemaal in context gebracht worden. Die is dus per persoon anders. Tuurlijk wenste ik soms dat een plastic scherm had op mijn telefoon. Maar dat is alleen als ik hem laat vallen. Maar al die tijd dat ik hem gebruik had ik liever eentje met gorilla glass.

[Reactie gewijzigd door Macshack op 8 januari 2015 19:58]

Niet helemaal met je eens. Ik hou heel erg van netjes en mooi. Maar ik denk wel degelijk aan de beschadigingen die mijn auto of toestel kunnen krijgen wanneer er iets gebeurt. Daarnaast kun je nog zo zuinig zijn op je spullen je kunt altijd je telefoon per ongeluk laten vallen. En dat gebeurt in mijn ervaring sneller als je ergens heel voorzichtig mee doet. Ik heb ooit een toestel gehad wat me geen bal interesseerde ik werkte er mee in de tuin in weer en wind en had nooit een diepe kras op mijn scherm. Ik kreeg mijn Note 2, was er super zuinig op en binnen een week zat er een belachelijk dikke kras op die ik niet kan verklaren.

Je kunt nog zo zuinig ergens op zijn... Een ongelukje kan altijd gebeuren
Ik zeg ook niet dat de mensen, die een stevigere of minder breekbare telefoon kopen, slordiger zijn. Ook zeg ik niet dat de kans dat een voorwerp beschadigd raakt kleiner als het duurder, delicater is. Wel zeg ik dat de beleving van de gebruiker hem een beter gevoel geeft en dat hij de kans op, en de effect van, een beschadiging minder zwaar laat wegen.

Ik ben ook uniek. En benader het weer wat anders. Ik heb een iPhone 5s. Ik heb er geen hoesje omheen. Ik vind de gebruiksporen op zo'n telefoon juist mooi. Een krasje of deukje op de behuizing vind ik de telefoon juist mooier maken. Maar nieuw moet hij tuurlijk helemaal gaaf zijn.
Toch is dit wel vaak gehoorde kritiek op Samsung hoor. De uitstraling telt wel degelijk mee. Iets wat helemaal van metaal is en daarbij goed is afgewerkt geeft je een gevoel van luxe. Kijk bijvoorbeeld naar de HTC One.
Luxe? Het is maar een telefoontje hoor.

HTC is daarbij een prima voorbeeld waaraan je kan zien dat het weinig met kwaliteit te maken heeft. Je (ik regel de telecomvoorziening voor bepaalde mensen als overblijfsel van een bedrijfje dat ik in mijn studententijd actief aanhield) krijgt vaak gehavende HTC's terug van reparatie omdat ze zo lastig te repareren zijn, en intern zijn ze van beduidend minder kwaliteit (ook wat dit betreft gaan reparaties vaak mis; boardswaps is zo goed als een standaard procedure bij HTC's) dan bijv. de gemiddelde Samsung. Bedenk je ook dat de HTC One zijn stevigheid moet hebben van zijn aluminium frame, terwijl bijv. de S5 gewoon een metalen frame heeft, en de Nokia's een blok stevig plastic zijn. Wat is luxe? Omdat het de ervaring biedt voor mensen die niet naar de details kijken, zoals die 'brushed aluminium'-verflaag die makkelijk krast (en ook nog eens irritant glad aanvoelt)? Of de inconsistenties in de samenstelling van de body (speakerkappen zijn zelden gelijk geplaatst op de M8)? Of de plastic rand met zwakke lijmlaag rondom het scherm?

Verder is een telefoon te veel waard voor veel mensen. Als je een mooie auto hebt, ok. Maar een telefoon is gewoon een gebruiksvoorwerp dat moet werken. Eigenlijk is het best treurig zoals veel mensen naar een telefoon kijken en het hebben over zaken als 'premium design', waarbij ze aan het woord 'premium' en 'bouwkwaliteit' een heel eigen betekenis geven. Iets dat buigt of tordeert (iphone 6, met name (maar niet alleen) de 6 Plus), of eenmalig kraakt bij frictie (de One M8 buigt niet zoals de iPhone 6 Plus, maar de plastic rand rondom het scherm is wel snel los), vertoont gewoon falende kenmerken in het opzicht van bouwkwaliteit. Toch zijn dit te toestellen die geroemd worden om 'bouwkwaliteit' en 'premium design'.

Ook de vervangbare batterij die ze bij Samsung hopelijk zo lang mogelijk aanhouden is iets dat ik te makkelijk afgedaan zie worden als 'ach, wie vervangt zijn batterij nu voordat hij zijn telefoon vervangt'. De weggooi-cultuur wordt te ver doorgevoerd. Juist door de mogelijkheid om de batterij te vervangen, kun je een telefoon een langere levensduur geven. Zeker handig wanneer je je telefoon wil verkopen, of wanneer je heb doorgeeft aan bijv. een familielid.

Ik voel me zelf ook niet aangetrokken tot Samsungproducten, maar ze krijgen voor dit soort zaken te weinig hun credits. De S5 en Note 4 zijn gewoon zeer goed gebouwde toestellen, ondanks de plastic elementen (die bij gewoon gebruik ook nog eens minder snel krassen en dus minder vergen om voorzichtig te doen met een apparaat dat sowieso slechts een gebruiksvoorwerp is).
Eens. Ik vind ook dat mensen te weinig kijken naar de lange termijn omtrent de levensduur van een apparaat. Daarbij is het ook zo dat plastic een klap beter opvangt. Het absorbeert meer en buigt terug, en dergelijke toestellen zijn daarnaast makkelijker te repareren, met minder kosten.

Jammer dat er amper belang wordt gehecht aan dit aspect. De telefoonindustrie blijft op volle toeren draaien. Mensenrechten worden bij de meet geschaad; touchscreen-implementatie wordt het zeldzame en schadelijke indium voor gebruikt, waarvan Samsung en Apple meer dan de helft van de productie wereldwijd in handen hebben. Opportunisme viert hoogtij, en we blijven het maar in stand houden, ten kosten van feitelijk onszelf, omdat we de maximale prijs blijven betalen voor apparaten waar slechts een deel het potentieel echt van gebruikt, en dan eigenlijk alleen voor games (andere apps waarbij je de beperking van een minder snelle SoC merkt, zijn er amper; ik kan er iig geen noemen).
<sarcasme>
En daarom verkoopt HTC ook veel meer telefoons dan Samsung
</sarcasme>

ik denk dat het heel persoonlijk is wat je mooi vindt ;) ik persoonlijk vind functionaliteit belangrijker dan vorm, en dan heb ik liever een stevige vormvaste telefoon van plastic, dan een metalen telefoon van zacht en zwaarder aluminium ;)

Overigens heel leuk deze aankondiging, maar we wachten natuurlijk op de aankondiging van de S6, niet een budget phone!

[Reactie gewijzigd door borft op 8 januari 2015 13:58]

Of iets meer luxe uitstraalt dan een ander product hoeft zich natuurlijk niet direct te vertalen in betere verkopen. Het merk Samsung en de naam Galaxy zijn bijvoorbeeld veel sterker dan bi HTC.
Volledig mee eens.

Waar blijft de S6 toch? Zou deze niet in januari al gepresenteerd worden? :(
Note 4 en Alpha als zowel de A series zijn van Metaal.

Zeker de note 4 en de Alpha zien er prachtig uit.
Een smartphone hoeft niet per definitie van metaal te zijn om er luxe uit te zien; althans, dat is mijn mening. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Nokia Lumia 800 destijds, die zag er met zijn mooi afgeronde plastic behuizing en rond scherm erg luxe uit. Imho de mooiste telefoon, qua design, ever.

Plaatje

Ook de iPhone 5C is wat mij betreft een voorbeeld van een plastic telefoon die er niet heel goedkoop uitziet en ook niet zo aanvoelt. Volgens mij is het gewoon een kwestie van gebrek aan gevoel voor design, bij Samsung.
Een telefoon hoeft zeker niet van metaal te zijn om luxe aan te kunnen voelen. Mijn persoonlijke voorkeur is echter wel metaal. En zo denken er best wel veel mensen over (voor zover ik weet). Ik heb het liefste een metalen unibody. En dan mag plastic nog zo goed zijn, ik vind metaal gewoon net wat fijner aanvoelen.
Dat zeg ik volgens mij ook niet hoor.
Althans dat bedoel ik niet te zeggen ;)
Het is een aanvulling ;)
Aziaten hebben een andere smaak dan Europeanen.
Een VW is bijvoorbeeld veel strakker dan de gemiddelde Chinese auto.
Europese logo's zijn strakker dan Aziatische logo's.
Een metalen randje om het plastic doen is niet hetzelfde als bv een HTC M7 of M8...
Kijk eens naar het verhaal van verbeek75

Dan weet je meteen waarom je beter ook wat plastic kan hebben.

http://www.rfsafe.com/sim...s-legal-radiation-limits/


For example, the Samsung Galaxy Note 4 SM-N910V made for Verizon has an FCC measured SAR of only 0.20 W/kg (watts per kilogram), while an Apple iPhone 6 Plus exposes a user’s head to a whopping 1.18 W/kg.
etc.

Maar ja als het er maar premium uitziet ;)

[Reactie gewijzigd door 634684 op 8 januari 2015 22:32]

Snap niet helemaal wat de SAR levels ermee te maken hebben?
HTC M8 0.22 (body) 0.42 (head) W/kg by the way, en ziet er toch nog aardig uit.

Het ging mij er om dat die Samsung modellen aangeprezen worden als 'metalen toestel' terwijl het slechts een randje er omheen is.

[Reactie gewijzigd door Clubbtraxx op 9 januari 2015 00:17]

Ja klopt HTC one is inderdaad redelijk.

Maar plastic is dus niet alleen sterker en kan meer hebben maar geeft ook een voordeel met de SAR waarde.

Het stoort elektrische signalen veel minder, wat veel meer gebeurt bij metalen behuizingen.

[Reactie gewijzigd door 634684 op 9 januari 2015 07:05]

Ze hebben een rand van metaal. De achterkanten zijn nog steeds plastic.
Ja dat begrijp ik.
Maar neem nou de iphone die is nog gladder als een aal.
Nee dan liever een stroevere achterkant.

Plastic is sterk en heeft de toekomst..

http://www.airbus.com/innovation/eco-efficiency/design/

The A380 is the first commercial aircraft to incorporate as much as 25 per cent composites, with its carbon-fibre reinforced plastic composite centre wing box saving up to 1.5 tonnes of weight

[Reactie gewijzigd door 634684 op 8 januari 2015 13:57]

Nee geen onzin.

En natuurlijk vergelijk ik een telefoon niet met een vliegtuig.
Wat ik probeer te laten zien is dat kunststof veel beter en sterker is voor een telefoon dan Aluminium en ook lichter.

Plastic wordt als troep gezien en Aluminium als premium.
Ik geef aan met het voorbeeld van kunststoffen dat het extreem sterk en robuust is.

Als je dat niet begrijpt dan is dat jammer voor je.

Daarbij staat er "carbon-fibre reinforced plastic composite "
Google daar dan nog even op voordat je zegt dat Carbon HEEL wat anders is als plastic

[Reactie gewijzigd door 634684 op 8 januari 2015 14:43]

Koolstof versterkt plastic, is plastic.
Nee.

Koolstof versterkt plastic is koolstof versterkt plastic.
"Als plastic zo geweldig zou zijn voor een Audi R8 zouden ze hem daar wel van hebben gemaakt?"


Denk jij dat ie dan helemaal van Aluminium is gemaakt ???
Keep on dreaming

Op de audi site en wiki:

" vehicle body made of aluminium and carbon fibre"

Ik probeer alleen te zeggen dat plastic sterk is.
Dat jij nou helemaal flipt met je Audi en Hengels dat moet jij weten.

Heb de Airbus gekozen omdat dit laat zien hoe STERK kunststof kan zijn. De Airbus heeft met iets grotere krachten te maken dan een hengel en om die reden heb ik de Airbus als voorbeeld genomen.

[Reactie gewijzigd door 634684 op 8 januari 2015 14:51]

Samsung en andere merken gebruiken voor hun telefoons polycarbonaat dit is geen plastic, mensen zien iets van kunststof en noemen het meteen plastic. Polycarbonaat is ontwikkeld door NASA omdat het licht is, goed tegen warmte kan en stoort signalen niet en werd gebruikt voor de ramen van de space shuttle. Kijk maar naar hedendaagse brilglazen deze (kunststof) glazen zijn ook van datzelfde polycarbonaat maar omdat ze doorzichtig zijn noemt men ze opeens glas.

Wegens deze materiaal eigenschappen word dit dus in telefoons gebruikt vooral het niet elektrische signalen niet stoort, wat veel meer gebeurt bij metalen behuizingen, hierdoor moeten deze vaak sterkere antennes hebben, in Nederland word hier niet of nauwelijks naar gekeken maar in Duitsland staat bij elke telefoon de SAR-waarde. Deze geeft aan hoe sterk de stralingswaarde is, een vriendin van mij had altijd heel erge hoofdpijn en warmte in haar hoofd toen ze nog haar iphone 5s gebruikte, pas toen ze overstapt op een telefoon met hele lage SAR waarde, wat weliswaar een Samsung was had ze nooit meer last van. Ik schrijf dit enkel omdat er misschien meer mensen zijn die na het bellen een warm hoofd en of hoofdpijn hebben, misschien dat die mensen hier wat aan hebben.

Voor degenen die de Iphone 6 hebben helemaal omdat deze tot het maximum wettelijke SAR waarde zit
zie:
http://www.rfsafe.com/sim...s-legal-radiation-limits/

Ikzelf ben nu ook overgestapt van mijn Iphone naar een android telefoon, maar iedereen zijn eigen keus was zeer tevreden met mijn Iphone 5s.
Ik ben in 1994 begonnen bij een telecom bedrijf en destijds verkochten wij hoesjes die de straling van mobiele telefoons zou tegengaan. Ondanks divers wetenschappelijk onderzoek is er nooit echt aangetoond of de straling wel of niet schadelijk zou zijn. Een leuke marketing gimmick en er werd aardig op verdiend, kan ik wel zeggen.....

Anno 2015 is deze (schadelijke) straling nog steeds een punt van discussie: het zou kunnen dat bij sommige mensen wel of geen effect optreedt, onomstotelijk wetenschappelijk aangetoond is het nog nooit.

De link die jij stuurt is afkomstig van een fabrikant van antistralings hoesjes en -stickers.

Klinkt voor mij niet echt onafhankelijk: wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Vind in dat kader het volgende artikel wel boeiend:

http://www.skepsis.nl/gsm-straling.html

Wellicht de moeite waard om eens door te lezen ;)

[Reactie gewijzigd door Isheara op 8 januari 2015 16:00]

Telefoons verwarmen wel degelijk je lichaam. Pak een telefoon met een hoge SAR waarde en ga een half uurtje bellen, je oor zal toch echt warmer zijn dan je telefoon. Ik heb er sinds ik mijn 920 heb niets meer van gemerkt, maar met mijn oude nokia baksteen die veel sterker signaal stuurde werd ook de zijkant van mijn hoofd warmer bij lange telefoon gesprekken.

De opwarming is niet schadelijk gezien omdat die in het niets valt met de opwarming die je krijgt van de zon, een verwarming of kachel dat op dezelfde stuk huid/lichaam schijnt/straalt.
Stamp 2000 watt over je WiFi antenne en je kunt er je avond eten mee opwarmen.

Dus ja dat sommige mensen hier wel hinder aan onvervinden, dat kan.

[Reactie gewijzigd door batjes op 8 januari 2015 21:22]

Is het de warmte van de straling of de warmte van de batterij van je telefoon?

Uit het artikel waar ik de link van stuurde:

Samengevat: wanneer materie aan (hoge) doses niet-ioniserende straling wordt blootgesteld, zal dit resulteren in het energieker draaien en trillen van atomen en moleculen; de materie wordt warmer. Maar volgens de kwantummechanica kunnen radiogolven, waartoe ook de gsm-straling behoort, nooit tot ionisatie van atomen leiden.

En:

Radiogolven kunnen dus eigenlijk niet veel meer dan warmte veroorzaken. En de hoeveelheid warmte is zeer gering. De gemiddelde magnetron gebruikt achthonderd watt om water te verhitten in een afgesloten ruimte. Bij een mobieltje is het vermogen maximaal slechts 0,25 watt, waarbij de golven niet vlak bij de zender blijven. Het mobieltje geeft hooguit een temperatuurstijging van 0,12 graden (4). Anders dan bij cellen in een kweekschaaltje heeft een organisme tal van systemen om temperatuurstijgingen op te vangen. Bij de mens zijn dagelijkse variaties van een hele graad volkomen normaal. Men hoeft zich pas zorgen maken als de temperatuur van de hersenen gedurende langere tijd boven de 41įC ligt. Zolang de wettelijke normen zodanig zijn dat de warmteproductie niet te hoog wordt, is er geen reden voor ongerustheid.

[Reactie gewijzigd door Isheara op 8 januari 2015 21:35]

Ik gaf al aan dat het oor warmer word als de telefoon.

En een magnetron werkt op magie zeker, en zo ver zit dat niet van de gebruikte frequenties af in sommige situaties.

Even snel die site door, maar ioniserend of niet, de energie van de radio signalen word wel degelijk geabsorbeerd. En dat mensen effect hebben van lagere frequentie radio signalen (GSM, WiFi of zelfs magnetron frequenties) is al langer bekend dan dat we mobiele telefoons hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microwave_auditory_effect

Dat het wel degelijk opwarmt: http://en.wikipedia.org/wiki/Specific_absorption_rate

http://en.wikipedia.org/wiki/Microwave
En wat extra informatie, dat lagere frequenties bv water moleculen makkelijker laten bewegen tegen over hogere frequenties. En laten we net frequenties gebruiken diede molecules goed kunnen opwarmen/opnemen waar we voornamelijk uit bestaan.

Niet schadelijk en wel effect hebben zijn 2 verschillende dingen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 8 januari 2015 21:50]

Volgens mij proberen jullie beide hetzelfde over te brengen. Kunstof is lang niet uitontwikkeld en heeft in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen gekent. Aan de andere kant word een material voor een product natuurlijk gekozen op basis van bepaalde eisen.

Deze eisen zullen bij verschillende toepassingen verschillen en dus ook de resulterende material keuzen.

Persoonlijk denk ik dat er wel degelijk toekomst is voor de telefoon van kunststof, alleen zie ik eenzeflde gevaar als die plasma Tv's de das om heeft gedaan opkomen. Een markt welk verkeerd geinformeerd is of handeld uit ervaringen uit het verleden.
Gevoel van luxe. Maar ook een gevoel van schade als je 'm heb laten vallen.
Ik denk dat je vergeet dat 90% van de consumenten een telefoon kopen vanwege uiterlijk en functionaliteit, en niet een telefoon die schade bestendig is. Daarnaast zal er wel degelijk een overweging zijn gemaakt bij de design van telefoons voor bijvoorbeeld de extra verkoop van accessoires.
Ik waag dit te betwijfelen.
Voor consumenten is de stevigheid imho wel degelijk van belang.
Consumenten kopen een telefoon omdat ze vinden dat ze een telefoon nodig hebben. Welk model dat dan is, dat is vers twee, en of die van alu of plastic of crťpe papier is gemaakt is puur persoonlijke voorkeur.

Bij die persoonlijke voorkeur kijkt de consument niet naar valbestendigheid, en gaat ervan uit dat elke telefoon daar ongeveer even goed tegen kan. Men kijkt naar 'degelijkheid' oftewel hoe voelt het aan, en dat is zeer oppervlakkig beoordelen natuurlijk. Maar een enkeling heeft enig benul van de materiaalkeuze en wat voor impact dat heeft. Inderdaad kijkt men eerder naar uiterlijk dan de materiaalkeuze en gevolgen daarvan.

Maar dat betekent allemaal helemaal NIET dat de consument valbestendigheid niet belangrijk vindt. Ook een Iphone bezitter met glas voor- en achter op het toestel vindt dat belangrijk, maar bedenkt pas na een schade dat overal glas hebben inderdaad wel wat minder handig kan zijn. Idem met alu telefoons, leuk dat het allemaal glimt, en daarop wordt het gekocht, maar met een deuk erin is de 'glans' er toch wel aardig vanaf. Dat realiseer je je vrijwel altijd te laat. Wij 'Tweakers' misschien niet, maar ordinaire stervelingen wel. O-)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 8 januari 2015 18:17]

Prioriteiten verschillen he...Ik vond het altijd zo vreemd om een aantal vrienden lyrisch over de kwaliteit van hun iPhone te zien doen terwijl ze allemaal met een kapotte scherm rondliepen en telefoon vol met deukjes. En als je ze vroeg hoe het kwam gaven ze zichzelf de schuld ("laten vallen...was mijn eigen stomme fout"). Terwijl ik nooit echt vriendelijk ben omgegaan met mijn telefoons en vaak zat heb laten vallen (een keer zelfs uit de auto gevlogen na een scherpe bocht) en nooit een gebarsten scherm heb gehad....krasjes zat op de hoes natuurlijk....
Sommigen hebben liever het gevoel van luxe en anderen hebben liever degelijkheid. Ik ken jammer genoeg geen telefoon die beiden biedt...
En niet te vergeten dat de kans op breuk in glas kleiner is indien juiste plastic voor de behuizing gebruikt wordt.
Helemaal mee eens..
Als ik mijn historie met mobiele telefoons bekijk dan heb ik liever een toestel die een goede uitstraling heeft. Ik heb namelijk in de ~15 jaar dat ik een mobiele telefoon gebruik er letterlijk nog nooit ťťn laten vallen. Voor mij is dat soort degelijkheid dan ook totaal niet van belang.

Van de andere kant kopen mensen vaak een mooie telefoon en doen er vervolgens een lelijk hoesje/cover omheen om de telefoon te beschermen :?
Ik vind het echt eeuwig zonde om b.v. een iPhone van 600-700 euro te verpakken in een hoesje. (en dan het liefst ook nog zo'n screen protector erop met stof eronder)
Je zal er dan waarschijnlijk ook uiterst voorzichtig mee omgaan om deze niet te bekrassen en te laten vallen.
Voor mij is dat geen optie. Voor mij is het een gebruikstoestel dat gewoon tegen een stootje moet kunnen en wil hiervoor mijn gedrag niet aanpassen.
Het nep leer was eerst wat minder, maar op bijvoorbeelde Note 4 hebben ze het echt mooi en luxe weten te verwerken.
Ik weet niet of ze zich ervoor schamen. Je moet niet vergeten dat men in AziŽ veel minder anti-plastic is (ze kijken in die regionen sowieso iets praktischer naar apparaten; ik vind dat we in het westen te veel identiteits-variabelen gunnen aan materiŽle zaken), en dat soort chrome-accenten en glimmend plastic zelfs mooi vinden.
De hoesjes (die de originele achterkant vervangen) met cover zijn overigens van echt leer.

Zet overigens ook netjes het scherm uit als deze dicht klapt, die van de iPhone doet dat niet. Daarbij ziet zo'n hoesje van de iPhone 6+ er ook nog eens niet uit met die plastic hoekjes.
nou ik heb de s4 dark edition en ik vind die erg luxer uit zien dan een metalen telefoons.
http://cdn.ndtv.com/tech/...ni_leather_back_panel.jpg
Vind ik dan weer jammer dat het PU leer is op een toestel van +500 euro bij release. Voor mij geeft dat nou niet echt een kwalitatieve indruk.
Het moet natuurlijk sowieso PU-leer zijn. »cht leer is te zwak (en als je een onderlaag gebruikt, wordt het te dik) en isoleert te veel (slechte warmte afvoer). Kortom, ze hadden meer moeten kijken naar de feel van het PU leer.
Dat leerachtige plastic heb ik ook op mijn Galaxy Tab Pro 8.4, het ziet er mooi uit en het voelt goed en stevig aan. Maar dat goedkope plastic op de 'normale' S4 voelt enorm goedkoop aan.
Ik heb hem ook maar erg jammer dat het van plastic is gemaakt ipv metaal... of ten minste kleur plastic ipv grijs plastic met metallic verf er op.


On topic ik word een beetje moe van dit dunner en groter "joystick measuring contest"
Ik heb hem ook, maar de 'nep-leren' achterkant heeft zijn functie nog niet bewezen.
De bezel trouwens ook niet. Ik heb de telefoon nog niet eens een jaar en het verf bladdert er al van af ondanks dat ik hem in een hoesje gebruik. Niet bepaald kwaliteit dus! :(
Wellicht door het hoesje?
Heb je wel een origineel hoesje erop?
Die van Samsung zelf vervangt de achterzijde, en beschermt de randen juist (dus niets tegenaan).

Ik heb nu 2 jaar een Note 3 met origineel cover (incl. draadloos laden), en heb er nog geen beschadiging op.
Dat is natuurlijk geheel persoonlijk, maar ik vind hem niet mooi. Alsof ze er een "hoesje" op genaaid hebben.

Een Iphone ziet er goed uit, maar ook de Sony toestellen zijn erg mooi. Maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk.
Maar toch een leuke phone voor 245 Euro (weliswaar alleen in Z. Korea).
Voor die prijs zullen er hier veel over de toonbank / door het busje, gaan
Ik zie het zo voor me dat hij in Nederland zomaar 350 euro wordt of zo.
Vergeet niet dat er hier nog eens flinke belastingen op komen en dat samsung er statistisch gezien meer voor kan vragen, omdat wij hier welvarender zijn dan de mensen in een land als zuid korea. Het zal je dus nog flink verbazen hoe duur dat de smartphone bij een NL release zou worden t.o.v. de zuid koreaanse prijs
De A5 en A7 zijn van metaal voor zover ik weet?
http://www.sammobile.com/tag/galaxy-a7/
Ik vind de Samsung telefoons er zo plastic en goedkoop uitzien... Jammer, want ze hebben wel de mogelijkheid om een metalen telefoon te maken met een meer luxere uitstraling.
Deze is van metaal
In de 6,3mm dikke behuizing van metaal heeft Samsung in de Galaxy A7 een 2600mAh-accu gestopt.
Lezen is voor sommige mensen ook een kunst :-)
Ik vind de zijkanten wel erg mooi. De voorkant vind ik toch echt wat minder, maar zo is samsung altijd al geweest.
Persoonlijk vind ik het zo jammer dat hun software zo gaar is. Het is natuurlijk persoonlijk. M'n vriendin heeft een S3 mini, maar ook als je de nieuwe modellen ziet is er zo weinig verandert aan het uiterlijk van de software. Het is allemaal zo kinderlijk met al die kleuren en (imo) lelijke iconen. Daarnaast is er zoveel extra troep geinstalleerd en (te)veel opslag gereserveerd voor het OS waardoor je snel tegen de limieten van de opslagcapaciteit aanloopt.

Door Touchwizz lijkt eigenlijk elke samsung telefoon op elkaar, en dat vind ik errug jammer. Als ze er stock Android op zouden zetten zou ik best een Samsung willen. Mijn Galaxy Nexus doet het nog prima. Ook plastic, maar dan wel fantastic :P hoewel ik best snap dat anderen dat plastic allemaal maar niets vinden, kan ik me er niet echt aan storen.
Met een Custom ROM kun je stock Android erop zetten 8-)
Uitstraling vind ik zelf van ondergeschikt belang en zeker als je toch een hoesje gebruikt, iets wat tegenwoordig nagenoeg iedereen doet. Samsung telefoons hebben namelijk een constante goede kwaliteit Iets wat je ook bijvoorbeeld terugziet in buig- en valtesten.
inn ruwe hardware zonder behuizing,

vergelij de iphone6 met de honor 6
Dat vind jij en een ander weer niet. Ik zie de meerwaarde van je post niet zo.
Het word eens tijd dat ze het 'de dunste zijn' eens los laten. denk dat de meesten liever een telefoon heeft die 2x zo dik is maar 3x zo lang mee gaat. in ieder geval dat is wat ik heel belangrijk vind
Ik vind zo'n dunne telefoon ook niet lekker in de hand liggen.

Tegenwoordig kunnen we de telefoon als afstandsbediening gebruiken. De normale TV AB ligt veel lekkerder in de hand dan een smartphone.
De ideale telefoon voor jou is volgens mij een afstandsbediening waar je ook mee kunt bellen
Klopt! Ik wacht op de eerste fabrikant die het aandurft. :)
Best te doen, het numeriek pad zit er al op. Play en Stop voor opnemen en ophangen...

ik zie een markt! Wel lullig als je al bellend het huis binnenstapt en bij ophangen Dr Phil van je vriendin uitzet.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 8 januari 2015 18:30]

Volledig mee akkoord. En volgens mij kunnen die dingen alleen maar kwetsbaarder worden als ze dunner worden.
Vergeet ook niet +- 3X zoveel weegt. Dat kan dan weer een ander bezwaar zijn.
Mee eens! :) Dat de telefoon dun is, dat is wel tof! Maar krijg dan ook het idee dat die mogelijk snel kan breken. Dan heb ik liever een iets dikkere telefoon haha!
Ik zie vooral ergonomische problemen: naarmate de schermgrootte toeneemt en de dikte (en gewicht) nog verder afnemen, zal het een stuk minder lekker vasthouden. Daarnaast zal het de robuustheid ook niet ten goede komen, ik moet er niet aan denken om met een dergelijke telefoon in mijn broekzak te gaan zitten...
Wat zou het gewicht zijn van dit toestel? Ik vind dat niet onbelangrijk.
Zo'n grote telefoon moet eigenlijk ook niet in je broekzak zitten. Het kan natuurlijk wel en als de telefoon degelijk gebouwd is iets wat de iPhone Plus niet echt is dan is er ook geen probleem. Ik heb laatst eens hier in de comments gelezen dat in AziŽ de mensen de telefoon meestal in hun colbert/jaszak hebben zitten.
Heb jij een iPhone 6plus die buigt? Of klets je maar wat uit je nek, omdat je ooit iets gelezen hebt wat een paar van de xx miljoen mensen 'misschien' heeft ervaren?

Ik heb mijn iPhone 6plus gewoon in een hoes zitten en in mijn broekzak....heb nog nooit last gehad van een gebogen telefoon. Als ik het wel zou hebben, heb ik met de prima klantenservice van Apple waarschijnlijk zo weer een nieuwe...
wat ik jammer vind is dat samsung op alle telefoons na al die jaren dat de smartphone op de markt is gekomen nog steeds de zelfde UI ( Touchwiz ) gebruikt. Een galaxy Y of ander incompetent toestel ziet er net zo uit als een Galaxy Alpha of S5......heb het verder niet over de prestaties natuurlijk.
Wat verwacht je dan? Een andere laag voor elk toestel apart? Qua onderhoud lijkt me dat veel moeilijker en als gebruikers dan elke keer moeten wennen als ze van toestel veranderen. Daarbij de look is snel aangepast als je er een andere launcher opzet.
Wat verwacht je dan?
Dat ze minimaal 1x in de zoveel jaar een refresh doen van hun Android schil, zoals eigenlijk alle smartphone fabrikanten doen
Wat versta je onder refresh? Ze bouwen er wel degelijk aan, de nieuwste TW is veel beter dan de eerste versies. Maar als je een ander kleurtje of andere icoontjes lijkt me dat niet zo nuttig en net zo snel een theme (zijn ze aan bezig) er over gooien of een andere launcher
Jammer dat er onderhand hele hordes telefoons rond of net onder de 5" uitkomen, maar allemaal met ver ondergeschikte specs aan bijv. een S5.

Geef ons nou gewoon weer eens een telefoon met top specs die 4,8" <-> 5" is :/
De high-end toestellen zitten in een andere release cycle, eentje van ongeveer een jaar. Dus ongeveer 1 jaar nadat het vorige toestel is geÔntroduceerd komt dat merk met een opvolger.
Ik denk dat de kleine telefoons een veel grotere uitdaging zijn qua engineering. In dat segment (z3 compact enz...) is het precies een heel stuk kalmer.
Ik wacht nog op de headline smartphone met langste batterij duur tot nu toe oid.
Dun is wel leuk, maar bij is accu duur > dikte.
Ik vind een 2600mah batterij in een 6,3mm behuizing nog best netjes, maar in feite is het geen groot wonder als je bedenkt dat het toestel 5.5" is.

Daarentegen vind ik dat Umi Zero toch wel iets verdient, die heeft een 6,4mm dikke behuizing (0.1mm dikker), ook een erg luxueuze metalen behuizing en zelfs nog een grotere battery (2780mah) terwijl die telefoon maar 5.0" is.

(pricewatch: Umi Zero Zwart)
Zo irritant dat de focus nog steeds ligt op iets waar consumenten al jaren niet meer moeilijk over doen. Hoe ver moet het gaan met die dikte, moet ik uiteindelijk mijn tanden ermee kunnen flossen? Dan ben ik meer gecharmeerd door Chinese b-merk bedrijfjes die er een 5000mAh batterij in stoppen. Die luisteren tenminste naar wat de klant wilt.
Het bos door de bomen niet meer zien met zoveel Galaxy's. Weten ze feitelijknzelf wel welke telefoons ze allemaal hebben? En dan lijken ze nog zo fel op elkaar : In mijn ogen allemaal hetzelfde lelijk blokgeperste design...

Dan spreek ik nog niet over het nut van het uitbrengen van dit soort telefoons, want ergens binnen samsung's reeks zal wel zo een zelfde toestel zitten

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True