Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 140 reacties

Valve zou achter de schermen de strijd tegen valsspelers in Counter-Strike: Global Offensive hebben opgevoerd. Niet bekend is hoeveel spelers zijn verbannen, maar op internet melden veel personen dat er een golf van Valve Anti-Cheat-bans doorgevoerd is.

De trend is opgemerkt door de gamewebsite Kotaku. De site heeft Valve om een reactie gevraagd, maar Kotaku heeft nog geen antwoord ontvangen. De precieze omvang van de strijd tegen de valsspelers is daardoor onbekend. Het is echter wel duidelijk dat Valve zijn mechanismes tegen bepaalde cheatingsoftware heeft geoptimaliseerd. Sommige sluiproutes waarmee de hackers in het verleden de detectiemechanismes hebben ontweken, zouden daardoor zijn afgesloten. Op platforms als Reddit worden screenshots geplaatst van spelers die geblokkeerd zijn.

Counter-Strike: Global Offensive kwam in november al in opspraak toen bekend werd dat meerdere professionele spelers gebruik van bepaalde hacks maakten. De hacks waren moeilijk te detecteren, omdat ze geen opzichtige effecten op de gameplay hadden. Desondanks zouden de spelers door de cheats een minieme voorsprong krijgen ten opzichte van de andere gamers. Enkele grote gamers zijn door de mand gevallen, maar er wordt niet uitgesloten dat ook anderen zich schuldig hebben gemaakt aan het gebruiken van de methodes.

Counter-Strike: Global Offensive

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (140)

slightly offT: Het enige wat nog mist is een region setting. Net als vele op het forum hier, ondervind ik erg veel last van de taalbrug tussen engels sprekende en oost-europeanen. Over het gedrag ga ik niks zeggen, want 'wij' kunnen absoluut net zo vervelend doen als 'zij'.

Maar een spel waar communicatie zo cruciaal is mist imho de optie om mensen die niet de zelfde taal spreken eruit te filteren!

OT:Goed dat ze er achteraan gaan, ik zag volgens mij hier, of op reddit, staan dat de hackers weer nieuwe scripts hadden uitgebracht... Hoop dat valve hier al weer een antwoord op heeft.

[Reactie gewijzigd door merryb op 24 december 2014 09:54]

Volledig mee eens. Het probleem mag je ook gewoon benoemen hoor; met Russen valt online gewoon niet samen te spelen. Dit begint me echt de strot uit de komen.
Hetzelfde probleem komt ook voor bij Dota2. Veel Russen die weigeren de Engelse taal te gebruiken. Ik zou graag zien dat je bijvoorbeeld een filter kon instellen die spelers met het cyrillische alfabet kon blokkeren. Dat scheelt en hoop gedoe.

(Er zijn natuurlijk Russen waar we geen last van hebben.)

Maar goed, on topic. Mooi dat Valve hiermee bezig is, al weer ik niet hoe erg het hacken in CS: GO is!
In DOTA kun je reeds gewoon aangeven waar je wel en niet wilt spelen.
Dat is het probleem juist. Alle Russen komen op de EU servers spelen en praten alleen Russisch.
Lastige Rus in de lobby? Kies KotL, koop een blink dagger en teleport hem in de bomen. Na 5 minuten krijgt hij een abandon en verdwijnt hij hopelijk in low priority.
Wel grappig om te lezen ergens, in BF4 heb je nu op veel servers een stortvloed aan Brazilianen. Ze weigeren (of kunnen geen) Engels spreken, plus ze profiteren behoorlijk van hun enorme ping. En helaas al menig hacker uit Brazilië mogen tegenkomen. :|

Overigens, om nog on topic te blijven, VAC werkt wel heel verschillend per game. In CoD Modern Warfare series deed het niets. MW2 en MW3 zijn hack festijnen.
Heb overigens meerdere personen ontmoet die een VAC ban hebben van COD.
ik kom ook maar bij je collectie mensen met Vac ban op COD 8)7 :P
Ik heb er ook een onterechte gekregen, in MW2. Echt een hekel aan VAC gekregen erdoor.
COD is geen valve game, dus is de VAC implementatie zowieso niet geweldig (want het word achteraf op een console game geplakt, dan kan je natuurlijk veel minder detecteren dan wanneer VAC vanaf het vroegste beginsel in de game engine word gebouwd)

En in COD is het volgens mij meer de onlogische engine dan dat er veel hackers zijn, waar CS spelers nog steeds spreken over het CSS syndroom (iedereen loopt met een minibus op zn nek rond en je maakt nog headshots als je 3 meter naast schiet) hebben COD spelers het over het algemeen geaccepteerd, omdat het al vanaf de eerste multiplayer versie zo krom in elkaar zat.

Ik moet trouwens toegeven dat ik het erg sneu vind hoe CS:GO gamemodes van COD heeft overgenomen, oke er is nog steeds 'classic' maar alle COD kids (ie, de meeste shooter spelers vandaag de dag) spelen alleen die nieuwe modes, waardoor classic behoorlijk leeg kan zijn.

Kan niet wachten op CS2, als dat ooit nog gaat gebeuren (zijn wel paar 'leaks' geweest maar dat zegt nog niet dat de game ook echt uit komt) en hoop dan dat het weer wat serieuzer word, en misschien zelfs vernieuwend. (CS2 in grote maps met simpele voertuigen bijv, sign me up)
MW2, laatst nog gespeeld en je gaat van de ene gehackte lobby door naar de andere en al jouw zuurverdiende stats gaan eraan.

Toen het spel net uit was gekomen speelde het probleem ook al en werden spelers gebanned wanneer zij een tooltje gebruikte om een back-up te maken van het eigen profiel. Kom op, het spel is altijd zo lek als een mandje geweest en een fix is er nooit gekomen.

Sindsdien was ik klaar met spellen waar op dergelijke wijze een lobby werd opgezet.

Goed dat er cheaters worden gebanned maar hoeveel onschuldigen zitten er tussen?
Je kan die mensen reporten voor "Communication abuse". Helaas lijkt het erop dat daar weinig mee gebeurt.
Dat lijkt mij ook vrij logisch ook. Mensen (tijdelijk) gaan bannen omdat ze geen engels spreken, tja. Beetje raar vindt je niet?
Totaal niet raar. Ze hebben vrijwillig gekozen om te matchmaken op Engelstalige servers (en ook EU West servers) te gaan spelen. Ze kunnen gewoon spelen op hun eigen servers met hun eigen taal, maar dit doen ze niet. Op World of Warcraft kreeg je ook gewoon vrolijk een ban als je Nederlands praatte in general chat op een Engelstalige server hoor, als er maar genoeg reports waren.
Nee hoor general chat is global chat en mag er praten wat je wil. Zelfs als je in een taal praten die een eigen server had.
In Dota 2 word je automatisch in low priority queue gezet als je in 2 games in 48 uur tenminste een report krijgt, en dat is de enige maatregel. Valve doet verder niets.
Klein punt: Er zijn geen Engelstalige servers. Er is alleen een 'language preference', die, al duidelijk aangegeven in de titel van de setting, mensen matcht op basis van een *preferentie*. Dit is dus geen harde, maar een zachte filter. Als er niet genoeg mensen te vinden zijn binnen de preferentie, zal het system erbuiten gaan om voor mensen toch tijdig een match te vinden.

Het is wel waar dat ze stiekem niks te zoeken hebben op EUW servers, maar... Dit is functionaliteit die nou eenmaal in de game zit. Blijkbaar vind Valve het oké dat mensen 2 ŕ 3 servers aanvinken als zij een snellere queue-tijd willen hebben.
nee hoor tis helemaal niet raar,ik speel games waar je gwn gekickt wordt als je geen engels praat |:(
je moet elkaar kunnen verstaan,voor je het weet loopt ie je helemaal verrot te schelden in het russisch 8)7
Dota2 zit idd vol met russen wat best irritant is :)
Nou in veel gevallen is het niet Alleen weigeren om Engels te spreken, er zitten er ook veel tussen die dat wel doen maar wat ze dan zeggen ...:) naast taalbarriere ook we een cultuurverschil .
Hoezo? Als je gewoon in de tos meeneemt kan je ze gewoon bannen. En/of geef die russen hun eigen region. Vrijwel elke game heeft er problemen mee. En vrijwel geen 1 game doet er iets aan. Vs heeft er ook problemen met de brazilianen.
Er zijn trouwens wel 3rd party tools om bepaalde ip adressen oid te blokkeren, maar dat blijft 3rd party. Het zou er gewoon in moeten zijn, naar mijn mening.

maar idd, een aantal russen waar ik mee gespeeld heb speel ik nog steeds mee, en liever met hun dan een stel engelse vrienden. Over het algemeen zijn ze wel goed, en de gasten die engels spelen, vaak ook harstikke serieus.
In gewone casual games valt het allemaal nog mee. In ranked vind ik het met momenten ook irritant. Je kan soms gewoonweg niet communiceren terwijl ze misschien wel willen (want wie wil er nu niet winnen). Misschien moeten wij dan maar russisch leren :).
Heb veel dota2 gespeeld en daar was het precies hetzelfde probleem. Totaal geen communicatie mogelijk en ze maken er daardoor vaak een potje van...
Oost europeanen in je team = instant GG
GG is toch juist Good Game :P.
Lijkt mij wel, aan het einde van een rondje. ;)
Mmmm, dat dacht ik ook. Maar waar staat het dan voor?
GG heeft de bijbetekenis gekregen van "dit was een leuk spelletje, helaas hebben we zojuist verloren met dank aan deze idioot. GG".
Bedankt voor de uitleg.
DotA2 heeft dit goed opgelost met all de quick-chat opties dat alles vertaalt voor onze Oost Europeaanse vrienden. Ik kan misschien geen gesprekken voeren maar ik kan ze wel vragen om te helpen en ik kan de status van mijn skills/items/mana/hp geven. Liever een rus die niet opgeeft dan een nederlander die gelijk GG roept :) .
Ah, dit wist ik niet. Bijna jaar geleden dat ik het gespeeld heb, maar dat is opzich een prima oplossing dan :)
Het was lange tijd geleden dat ik CS heb gespeeld, maar toen ik het speelde kon je zien van welk land de server was. Ik ging toen alleen naar NL servers, je had dan ook meestal een lagere ping.
TeamSpeak was toen nog geen standaard, maar men typte meestal NL in.

Als je naar Russische servers gaat, wat had je dan verwacht ?
Via standaard matchmaking heb je, voor zover ik weet, geen optie voor. Je word gewoon gepaired met mensen van je niveau. Met esea of hoe het ook heet, volgens mij wel, maar daarvoor moet je maandelijks betalen.
Geen idee wat matchmaking is, allemaal na mijn tijd :) .
Maar uit jouw beschrijving maak ik op dat je random ergens terecht komt.
Als je op een server in China terecht komt en je gaat klagen dat men chinees praat, wordt het misschien tijd om zelf een server in te stellen:
https://www.google.nl/#q=dutch%20cs%20servers
Nah, matchmaking is de manier om omhoog te ranken met CSGO, 5v5 competitive. Je word gematched op basis van skill en ping, dus china word het niet, maar met de internetsnelheden van tegenwoordig valt (west!) rusland en oa. polen binnen het ping-gebied van nederland.

Ik weet trouwens niet of de server privé gehost zijn, of door valve zelf!?
Als je graag alle servers wilt blokkeren buiten EU west heb ik nog wel een tooltje.

http://csgo.gamebanana.com/tools/5684

Werkt perfect, ik heb eigenlijk alle Europese servers geblokkeerd en ben maar op US East gaan spelen, veel minder problemen met mensen die de taal niet spreken. 99 ping is op zich nog wel te doen, maar speelt wel anders. :)
Ping op sommige Valve servers bij TF2 van andere spelers ligt echt soms absurd hoog. Regelmatig tussen de 100 en 300 en soms daarover heen. Ik snap niet dat Valve geen autokick heeft voor hoge ping.
Hoe verdient valve geld aan de gift shop als het bedrijf mensen met een slechte internetverbinding kicked?

Snap je punt hoor, ben het wel met je eens. Zo ben ik ook een voorstander van de mogelijkheid om een filter in te stellen dat je alleen servers met een latijns alfabet joined.

Leerpuntjes die toekomstige games/ontwikkelaars mee kunnen nemen om zieltjes mee te winnen (als ze slim zijn).
TF2 en CS zijn twee hele andere spellen. TF2 is sowieso niet echt een game om serieus te nemen dus ik vind (persoonlijk) dat mensen met een ping van 120 - 200 niet echt een probleem opleveren.

Daarbij is TF2 vooral een game met community servers i.p.v.
matchmaking zoals in CS, meeste servers hebben plug-ins met een auto-kick voor 140+ ping en dan heb je er ook niet zoveel last van. :)
De servers zijn volgens mij door third party party bedrijven gehost die een contract met Valve hebben. Er was ook behoorlijk veel kritiek op bepaalde servers (Pinion White volgens mij) over stabiliteit.
GoT, je bent totaal niet op de hoogte van het huidige spel dus doe niet alsof je het weet want je zit er gewoon naast.

De meeste spelers zitten bij CS GO nu op de official servers. Het enige wat je kan beďnvloeden is met welke servers je connectie kan maken door je max ping in te stellen bij de settings. De minimale max ping die je kan instellen is 50ms en hierdoor kom ik nog steeds in contact met russen (er zijn servers op een locatie waar ik op zit met 35ms en dan word ik vaak gegroepeerd met russen, als ik 19ms ping heb met de server dan zijn het vaak alleen maar EU-west mensen). Dus het is niet de schuld van merryb dat hij bij Russen terecht komt en inderdaad is het in 90% van de gevallen akelig om met russen gematchted te worden omdat die niet Engels spreken.

edit:
waarom krijg ik -1, reageer ik niet inhoudelijk met uitleg. Of zijn we allemaal in fake kerstsfeer waar alles lief en aardig is

[Reactie gewijzigd door Viriya op 24 december 2014 13:44]

Beetje een botte opmerking, niet? Volgens mij bedoelde de heer GoT het niet onaardig.
Beetje kort door de bocht misschien, maar niet bot, CS zoals GoT die vroeger gespeeld heeft (1.x) is echt in niets meer te vergelijken met CS:GO, dus de opmerking van Viriya is terecht.

En inderdaad, beetje gek dat GoT uberhaupt die opmerkingen heeft geplaatst, je gaat toch ook niet Team Fortress met Team Fortress 2 vergelijken? of Half Life met Half Life 2? (naam en concept komen overeen, maar dat is het dan ook) en tussen 1.x en GO zit vrijwel net zo'n lange periode als HL / TF en hun opvolgers.
Ik vind het net veel realistischer met die Oost-Europeanen erbij. Op voorwaarde natuurlijk dat ze Engels proberen te spreken.
Bij DotA2 ook een bekend probleem. EU West is vergeven van de Russen, die niet kunnen begrijpen dat Europeanen meestal geen Russisch kunnen, of dat Europeanen het niet kunnen waarderen als hun team op stomme manieren dood gaat waardoor ze hun pot verliezen. Aan de andere kant is het een gratis win als de vijand deels Russisch is (zolang het geen 5 stack is, in mijn ervaring kunnen ze het dan plotseling wel).
Als er een Russische 4 stack op het andere team is, dan moet je vooral die vijfde een paar keer ganken in het begin. Dikke kans dat ze hem allemaal uitschelden en reporten en dat hij hopelijk uit boosheid afk gaat of begint te feeden.
Hoe herken jij eigenlijk wie de 5e is?
Let op de namen en eventuele clantags.
Mag ik vragen welke rank je bent op CS:GO? Wat mij tot nu toe namelijk is opgevallen dat dit vooral een issue lijkt te zijn bij de lagere ranks (zeg < LE bijvoorbeeld). Op hogere ranks lijken spelers veel meer "non verbaal" met elkaar te communiceren doordat ze weten wat er moet gebeuren en is een simpele call ("rush b") meer dan genoeg.
Sowieso.. Er wordt veel geklaagd over (het gebrek aan) ingame communicatie. Maar niet over hoe er ingame gecommuniceerd wordt. Heb wel eens o.a. bij BF4 commentaar gehad dat ik geen teamspeak of zo gebruik.. Ingame team chat met korte communicatie voldoet schijnbaar niet voor iedereen. Die willen liever het geschreeuw en getier van sommige teammembers horen, lol.
Ja zeker, silver 2 door wat fouten in het begin. Blijft dat de problemen bestaan natuurlijk, rank heeft er weinig mee te maken, niet?
van fransen en walen heb je minstens zoveel last en zul je meer tegenkomen dan russen
Je kan de region in CS:go trachten aan te passen door de toegestane ping te verlagen. Standaard staat deze namelijk op 150. Als je deze zet op 50 kom je, uit mijn ervaring, meer op servers terecht met West-Europeanen.
Je hebt ook gewoon een tootlje die Firewall regels aanmaakt voor de verschillende servers. Zo kun je dus bijvoorbeeld alles blocken behalve de westerse servers.
Er word nog steeds gepraat over mensen die veel geld neer leggen in de pro scene voor hacks. Deze zouden dan mee naar LAN kunnen bv door een eigen muis mee te nemen. Zo word bijvoorbeeld een speler van fnatic nog verdacht door sommige.

Zijn er tweakers die mogelijkheden kunnen verzinnen hoe een speler eventueel hacks zou kunnen mee nemen naar lan waarmee hij door alle checks heen zou kunnen komen? (Dus ook de software op de muis zou gechecked worden)

Ik ben wel benieuwd of zoiets als dreamhack nou echt waterdicht is of niet.

[Reactie gewijzigd door doncuomo op 24 december 2014 10:23]

Een bekende Duitse community website had een interview met een former cheat coder, die enkele antwoorden geeft op jouw vragen.
Interview: http://csgo.99damage.de/d...r-cheat-coder-says-it-all
Bedankt! ik ga ff lezen
Bedankt, erg informatief!
Je ziet steeds meer dat je alleen mag gamen op hardware van het evenement zelf. Iedereen hetzelfde muis, keyboard, koptelefoon, etc. Daarnaast is er ook een spectator die achter de rug kijkt van mensen om ervoor te zorgen dat ze niet cheaten.

Ik denk dat dat wel genoeg is.
Moeten ze serieus met muizen spelen van de LAN? Dit zijn toch sponsor spullen niet vanuit lan geregeld? Ik weet dat ik hard zou falen als ik neit mijn eigen muis bij me had.

Wat betreft je tweede punt, iemand die mee kijkt ziet geen kleine correcties van een aimbot hoor.
op dreamhack in elk geval zeker niet, daar moet je enkel op hun pc's/monitors spelen en krijg je een random plaats.
Pc + monitor ja. Maar keyboard/mouse/headset is toch eigen?
inderdaad, altijd leuk om te zien wat voor custom case de pro's bij hebben om hun gear in mee te nemen :)
Mwoah het is altijd goed spul en je kan natuurlijk inspelen. Maar iedereen heeft hetzelfde probleem/issue ermee tenzij ze exact de zelfde gear al gebruiken.
Ik vind het belangrijker dat het een level playingfield is en 100% cheatvrij dan dat men hun eigen gear kan gebruiken.
The Stig rijdt toch ook perfect in elke auto? :+
KQLY, SF en SMN (de 3 gebande pro spelers) deden hun cheats aanzetten via de Steam workshop. Hier kan je onder andere maps downloaden en community gemaakte skins zien. Het is niet precies bekend hoe ze via de workshop een cheat hebben kunnen gebruiken.
Dit weet ik. Het artikel ban bouncy behandeld dit.
Vraag me af waarom er niet meer gecheat wordt via hardware. Een HDMI capture device tussen je PC en scherm die stand-alone de pixel-detectie doet en zo je muis / keyboard gaat aansturen ook weer door iets dat je ertussen zet. Voor 100 ¤ zet je dat wel in elkaar.

Al heb ik nooit begrepen wat er leuk is aan cheaten bij online shooters.
Bij een event / toernooi is de kans groot dat je gebruik moet maken van de hardware van de sponsor, en niet je eigen hardware.

Cheaten om te winnen is gewoon kut. Speelmodus wordt op die manier bederft. Ook programmeurs die cheats schrijven worden steeds lucratiever, want het levert dikke centen op. En een anticheat programma loopt altijd achter de feiten aan.
Ook bij grote toernooien werd/kon er gebruik gemaakt worden van cheats. Cheats werden binnen gehaald via de workshop zodra ze inlogden op hun account. De laatste Dreamhack heeft hiervoor maatregelen genomen. Zo werd er "offline" gespeeld, server van oa de workshop werd geblokkeerd. En moesten spelers portable devices zoals usb sticks / telefoons etc inleveren voordat ze achter de PC's mochten plaatsnemen.
Klopt. Dat las ik verderop ook in een link. Hoe fucking geniaal eerlijk gezegd.
succes om dat verborgen te houden tijdens grote toernooien
Cheaters kom je vooral tegen op de "middle-hoge" ranks. (master guardian en hoger). BUiten dat zijn er bizar veel "smurfs" (mensen met een b.v. Global elite rank) die spelen op gold nova niveau. Dan probeer je je rank te vebeteren maar lukt niet omdat het tegenteam word gecarried door een speler die niet thuis hoort op dit niveau. Zelf was ik Master Guardian ll echter na een aantal smurfs en een paar cheaters ondertusse gedemote naar gold nova 3 alweer...

Er zijn gewoon een aantal mensen die het competitief niet meer leuk maken. maar dat is mijn mening. Ook valt het mij op dat er steeeds meer "ragers" zijn. Ik bedoel je word om het minst geringste gevotekicked. ;(
T'ja of je bent gewoon niet goed genoeg en wordt ingemaakt door mensen die wel goed zijn en dus snel in rang stijgen.

Persoonlijk kan ik er helemaal niks van, bij geen enkel spel. Maar dat gezeur van te sterke tegenstanders vind ik zo'n onzin. Het is aardig dat game ontwikkelaars een poging wagen, maar waarom zou jij het recht hebben om alleen tegenstanders van een bepaald niveau te spelen?

<rant over moba klagers>
Bij moba's is het helemaal erg, daar klaagt men vooral over het niveau van de medespelers, maar je krijgt steeds 4 medespelers en 5 tegen spelers van een bepaald niveau. Dus als jij beter bent kun je gemiddeld genomen het verschil maken. Maar als je een medespeler een fout ziet maken ervaar je dat als vreselijk met een grote impact. Terwijl als een tegen speler dezelfde fout maakt, je dat helemaal niet opvalt en als je zelf die fout maakt ervaar je het meestal niet als een fout.
</rant>
Het idee van het competitive systeem is dat je word ingedeeld tegen mensen met dezelfde rank. Je speelt competitief om je rank te verhogen/maximaliseren. als je op een middelmatige rank zit verwacht je ook speler van hetzelfde niveau.

Je kan het niet als middelmatige speler opnemen tegen b.v. pro's als Epsilon ScreaM. Dan ben je ronduit kansloos. Daarom wil je ingedeeld worden tegen mensen die dezelfde rank als jij hebben en zit je niet op smurfs te wachten.

Ik bedoel kijk hoe hij schiet:
https://www.youtube.com/watch?v=_1ken7K5kQ4
<rant over moba klagers>
Bij moba's is het helemaal erg, daar klaagt men vooral over het niveau van de medespelers, maar je krijgt steeds 4 medespelers en 5 tegen spelers van een bepaald niveau. Dus als jij beter bent kun je gemiddeld genomen het verschil maken. Maar als je een medespeler een fout ziet maken ervaar je dat als vreselijk met een grote impact. Terwijl als een tegen speler dezelfde fout maakt, je dat helemaal niet opvalt en als je zelf die fout maakt ervaar je het meestal niet als een fout.
</rant>
In League wordt het spel beslist door de slechtste speler of door de speler die een stomme blunder maakt na 40 minuten. Het is onmogelijk om te carrien tenzij je in bronze/silver/gold speelt. Want wat baat het als je 6-0 gaat wanneer de adc 30 seconden voor het beslissende teamfight op zijn eentje gaat wandelen in de jungle van de tegenstander en tegen het volledige team aanloopt waardoor je 4v5 moet proberen vechten?
Dan moet je dus niet vechten. Daarbij hoe kom jij op 6-0 te staan? Toch zeker ook door het falen van je tegenstanders?

En de pot wordt helemaal niet in 1 gevecht beslist. Als het gelijk op gaat kan 1 gevecht heel belangrijk zijn, maar je kunt ook voor nu je verlies nemen en dat gevecht uitstellen tot die ene speler weer terug is.
Ben ik toch niet geheel met je eens, ik speel zelf Master Guardian Elite en vind dit vele male makkelijker spelen (win 75%) dan Gold Nova. Ik speel wel eens op een Gold Nova 2 account met wat vrienden die zeer laag geranked zijn mee. Echter winnen we maar 20-25% van de potjes, veelal door enorm veel andere smurfers in het andere team en er zitten ook echt veel hackers op die ranks. Dus ik hoop dat met deze maatregelen dit wat minder zal zijn.
Er is zelfs iemand gebannen (op VACation gestuurd) die een inventory had van 20000 dollar, inclusief een van de meest zeldzaamste knifes (knifes zijn erg duur in CSGO) hij had zelfs het hele LDLC team in zijn vriendenlijst (LDLC is #1 CSGO team van de wereld)
Even een aanvulling hierop:

Als je gebant bent kun je nog wel spelen maar (correct me if I'm wrong) alleen op non-VAC servers. Dit houdt dus ook in dat je geen competitive meer kan spelen.
De reden waarom de $20000 inventory belangrijk is in deze comment is omdat als je gebant bent, ook geen items meer kan ruilen en dus ook niet verkopen!
Je kan niet meer op VAC secured servers. Dit houdt dus in ALLE servers van valve. En heel veel community servers. Als je een VAC ban hebt kun je je account net zo goed weggooien.
Ik heb zelf een VAC ban op Modern Warfare 3 voor het gebruik van een field of view editor. (3rd party, injecteerd wat code zodat mijn field of view geen 65 meer was maar 110.) Werd gezien als een hack, ben nu 982 dagen verder. Heb in totaal 313 games, voor de rest niet echt veel last van behalve servers die draaien op SourceBans (auto-ban als je een VAC ban hebt). Account ga ik echt niet weg doen, veel tijd, geld en moeite in gestoken. :D
Werd gezien als een hack
Het is gewoon een cheat. Ze zouden je hele account moeten trashen.
Een argument zoals deze opstarten is niet nodig. Ik heb geen zin om last te hebben van 'motion sickness' als ik een game speel. Houd eens op met kortzichtig doen. :/

*EDIT* En dat word ik gemind omdat ik als persoon last heb van motion sickness als ik een game speel? Ik snap serieus niet hoe mensen soms zo ontzettend kinderachtig kunnen doen om zoiets als dit. Ik heb zelf minimaal 90 FOV nodig anders krijg ik hoofdpijn en word ik misselijk. Sorry dat jullie het geweldig privilege hebben dat jullie hier geen last van hebben. :v

[Reactie gewijzigd door LiquoriceTwist op 24 december 2014 14:30]

Je hebt een voordeel die andere niet hebben.
Als je 45FOV meer hebt, dat scheelt nogal. En gezien anderen dat niet zomaar kunnen krijgen, is het gewoon een cheat.

Ik word ook motion sick bij spellen als het verkeerd zit, maar dit heeft nooit met FOV te maken, eerder met framerate, motion blur, bobbing of bloom.

Zie ook niet waarom FOV hier een rol in zou spelen, 65FOV is redelijk normaal op een normale monitor. Tenzij je zo'n nieuwe widescreen hebt van 2 schermen breed, is op een normale monitor 65FOV ook 1/3rde van je zichtsveld op normale afstand, en gezien je real life FOV ~180 is, klopt 65 redelijk.
While playing computer games, and mainly in first-person shooter games, some cases of simulation sickness can be resolved by changing the field of view in the game. Some games have a default setting which places a player's vision a small distance ahead of the actual object controlled, which will most likely trigger simulation sickness.

Bron: Wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/en/Motion_sickness/ )

Het is over het algemeen bekend dat een lage FOV vaak resulteert in het hebben van simulation sickness. Hier een bekende YouTuber die uitlegt wat voor een effect het heeft op een persoon als de FOV te laag is.

https://www.youtube.com/watch?v=DPDq_qvsKUA

Over het algemeen heb je met een TV scherm geen last van 65 FOV, maar als je zoals de meesten die op PC gamen voor een monitor zit word je erg snel ziek als je voor een periode van 10-15 minuten gaat spelen op een lage FOV.

Bij de nieuwe Call of Duty: Advanced Warfare is het mogelijk om de FOV op 90 te zetten. Maar de game heeft een bug waardoor hij soms terug reset naar 65 als je dood gaat. Ik krijg dan al gelijk een vervelend gevoel in mijn maag en zet het daarom ook z.s.m. terug. Mensen hebben er wel degelijk last van, en devs zijn gewoon te lui om dit aan te passen.
2min in een auto en ga me niet lekker voelen. Motion blur idem dito, net als <20 FPS. Bobbing en Bloom maken het voor mij wat erger. Spellen waar ik dit niet kan aanpassen worden vrijwel altijd snel alt+f4'd.

Maar van een te laag FOV heb ik zelf nog nooit last gehad, buiten dat het poep speelt op alles behalve 4:3. Maar daarintegen dat ik van alle motion meuk bijna niet goed word, heb ik geen last van zeeziekte.

Ik dacht dat het bijna 180 graden was voor mensen, zat daar wat verkeerd met 160-170graden. Maar zijn uitleg slaat als een lul op een drumstel, tenzij je je laat omgeven door een computer scherm. Op een standaard breedbeeld (21-24") vult het scherm ook maar ~70-80 graden van je gehele zicht. Dus alle FOV daarboven is dikke onzin, terwijl hij zelf dus 100graden aanraad, maar dat veranderd het beeld net zo veel als te weinig FOV.
Ook dat het beeld squishy word omdat het in dat spel niet ondersteund word. Voor iedereen die standaard FOV is gewent, is 90+ squishy. Maatje van me speelt BF4 op de PS4 en ik op PC, hij had dezelfde opmerking over mijn BF4 "wat ziet het er in elkaar gedrukt uit".

Heeft dan eerder gewoon te maken met dat je hersenen proberen het 'verschil' op te vangen gezien de hersenen andere beelden verwachten en ze constant aan zitten te passen, net als met de motion sickness. Wat vermoeiend is en je dat zieke/onplezante gevoel geeft. En dan klinkt het voor motion sickness door FOV ook redelijk logisch.
Die gast had het veel beter kunnen onderbouwen. IPV dat een spel zo dicht mogelijk bij je werkelijke FOV moet zitten vanwege realisme gevoel. FOV is afhankelijk van je scherm/resolutie.
Op een ouderwets 800x600 vierkant scherm spelen met 90 FOV is net zo waardeloos als met 60FOV op 1080p spelen.

Ik speel ook met 110FOV BF4 en had deze FOV(120 zelfs als ik het goed herinner, is al paar jaar terug) ook op ET en Q3 tot servers dit op een fixed max van 90 zette.
Maar is (voor mij dan) gewoon persoonlijke voorkeur ivm het hebben van meer zicht.

Maar een spel (vooral 1st person) zonder FOV slider is sinds de jaren 90 al kansloos. Helemaal op die nieuwe widescreen schermen, daar met 60FOV op spelen :)
En als het een oorzaak van motion sickness kan zijn bij mensen, zou het IMO voor first person gewoon een mandatory optie moeten zijn.
Dan koop je toch gewoon een ander spel als MW3 niet speelbaar is?
"Motion Sickness" heeft heel erg weinig met je FOV te maken.
Mijn vriendin heeft hier ook last van, hoofdpijn/misselijk bij lang naar een scherm kijken als ze een spel speelt. VSYNC lost dit in veel van de gevallen op.
LDLC is op het moment eerder #2 en fnatic #1:x
Waarschijnlijk zelfs #3 als NiP meer heeft kunnen samenspelen.
Counter strike heeft grotere problemen: https://www.youtube.com/watch?v=H1lblTOV1mg Deze is al van een maand geleden maar ik vraag me af of het al gepatched is.
hitreg op cs:go is al sinds het begin niet bepaald perfect op cs:go, de server-side detecteert niet elke hit van de client juist, het is zeker niet gamebreaking, maar soms krijg je wel eens dat je shots niet geregistreert worden op de server, ik denk dat het in CS:S beter was,
maar k denk dat de extra controle van de server er vooral is tegen cheaters, maar daardoor jammer genoeg ook een deel van de schoten van legit players negeert
Same here, dat is eigenlijk ook de reden waarom ik en mijn vrienden gestopt zijn met CS GO. Heel het hitbox systeem klopt van geen kanten. Terwijl het in CS:S veel beter was en CS GO gewoon een grafische update is. Maar dat krijg je ook denk ik als je een tower defence ontwikkelaar op een shooter zet (http://www.hiddenpath.com/games/)
Zelf als CS:GO speler zit ik al maanden niet meer in de Valve Matchmaking in CS:GO. Ik ben al jaren lid van ESEA. Werkt prima en eigenlijk weinig tot geen cheaters. Counter-Strike blijft altijd een "cheat game" het is de moeilijkste fps game on je wapens goed onder controle te krijgen. Er zit een grote learning curve aan wat ik erg vermakelijk vind, maar vele "duitsers" niet.
Cheaters heb je overal, maar duitsland heeft nog steeds de troon.

Ik lees hier dingen over region lock. Inderdaad je verhelpt het probleem met landen die geen engels willen speken. Maar de cheaters zullen aan onze "Nederlandse" kant blijven omdat wij samen met de Duitsers in de Europe-West regio worden gezet. Niet meer dan logisch..

Ik ben zelf Legendary Eagle. En ik kan spelers die een niveau omhoog willen of graag de competive kant op willen gaan. Zich aan te melden bij ESEA , Faceit of ESL. Hier kan je zogeheten "Pug's" spelen. Door het winnen van deze pugs levert je dat punten op die op je acocunt komen te staan. Dit zegt echter ook wat over "hoe goed je bent".

Ik ben zeer blij dat Valve deze stappen gaat ondernemen, maar ik speel zelf al sinds 1.6. En no-cheat counter-strike. Dat gaat niet bestaan.

[Reactie gewijzigd door Kobject op 24 december 2014 10:49]

stel je voor in de toekomst, dat zoiets als onlive zo weinig overhead heeft dat je competitive kan spelen, k denk dat het dan mogelijk zou zijn om een game pas echt cheat-proof te maken, angezien de server dan alles rendert, en enkel de beelden naar je toestuurt
Fairfight (nog in ontwikkeling) van i3D is een stap in de goede richting. Het is een anti-cheat die op de servers draait van i3D. Door middel van alle players in de gaten te houden en op verschillende mogelijkheden kijken ze hoe een speler presteert en dus zodanig of hij ook cheat.

Lees meer
http://gameblocks.com/

We gaan zeker ver komen met het tegen houden van cheaters. Ik las een comment "console" ja dat is een een goed voorbeeld. Die hebben dat niet. Een console heeft het voordeel dat je geen cheat koopt en op je console kan zetten. Dit is technisch onmogelijk. Het er vooral nu dat je met cheat software je anti cheat software op je computer kan misleiden. Daarbij zorgt de cheat ook nog is dat je voordelen heb in de game.

De mensen die deze cheats maken worden slapend rijk zou je bijna zeggen. Gebruikers betalen soms 15 a 25 euro per maand om gebruik te kunnen van een cheat en dat ze niet gesnapped kunenn worden door Vac of PB. De cheat die gebruikt is door KQLY is een hele goeie cheat. Zo goed dat hij door alle anti cheats doorkwam.
Ik ga de naam van de cheat niet noemen, just to be awesome!
fairfight is blijkbaar makkelijk te omzeilen, het is server side, dus dingen als wallhack ziet die niet, als je niet door muren naar mensen gaat staren, als je niet te opvallende cheats gebruikt heeft het dus totaal geen nut, en k heb ook al klachten gehoord van mensen die legit speelden en gebannt zijn
Het is nog is ver in de beta. Dus dat mensen geband worden voor niks kan gebeuren inderdaad.

Ik denk wel dat het nieuwe toekomst word van ant-cheat
Fairfight maakt gebruik van statistiek. Het kijkt naar abnormaal gedrag, naar waardes die ver afwijken van de normaal. Op basis daarvan kun je met een redelijke zekerheid zeggen of iemand cheat. Het nadeel van deze aanpak is het bepalen van de grens tussen legitiem en niet legitiem. Hoe groot moet een afwijking zijn om te concluderen dat iemand valsspeelt? Je pakt hiermee dus niet cheats die zo afgesteld zijn dat ze binnen deze grenzen opereren.

Vroeger zag je mensen vaker overduidelijk cheaten doordat ze door het level zweefden, schoten door muren of vanuit de spawn mensen door het hele level dood schoten. Tegenwoordig zijn de cheats veel verfijnder en kunnen ze zo afgesteld worden dat ze statistisch amper te onderscheiden zijn van goede spelers. Dit kan eenvoudig door met opzet imperfecties aan te brengen. Te denken valt aan hoeveel procent van de geschoten kogels raak moeten zijn, de hoeveelheid spread, hoe dicht je in de buurt moet aimen van een hitbox om de aimbot te laten triggeren, etc. Zodoende is er altijd nog een client side detectie nodig om ook deze mensen te pakken.
Console is ook niet alles. Misschien voor competitief spelen is het een oplossing, maar voor huis tuin en keuken cheaters die kunnen simpelweg een toetsenbord en muis aansluiten. Je bent op die manier al heel snel veel beter dan andere console spelers.
De naam van de cheat is Baking Bread. Het is een heel simpel(maar ook weer niet) aim assist programma, eerdere berichten over de mogelijkheden van het programma waren vals
Cheats die beeld herkenning gebruikten op de framebuffer en keyboard/mouse input genereerden bestonden 15 jaar terug al ... dit doen via een externe video capture en externe inputs maakt het niet echt veel moeilijker.
Het verbaast me dat er toch aantal pro gamers door de mand zijn gevallen dat zij havks gebruiken..

Toch ben ik dan benieuwd wat voor hacks ze gebruiken? Wat voor soort hack?
nee de pro's waren anders allang door de mand gevallen er werd gebruikt gemaakt van een aim assist.
doordat het alleen een aim assist was viel het niet snel op omdat het beeld totaal hetzelfde bleef.
Het kwam door subtiele aimassist speciaal afgestemd op de speler per wapen
Hier lijstje met pro's die gebannen zijn.
http://ecb2.biz/de_dust/
Zal slechte reclame zijn voor de teams, zoals Na'Vi, vraag me af of dit gevolgen heeft voor de DotA kant van Na'Vi. (Is enige team dat ik ken van dat lijstje)
Dat is geen lijst van VAC banned spelers, maar een lijst van pro teams met daaronder hoe lang geleden de meest recente ban is.
AH, verklaart, ik vernam van devil-strike's reply dat dat een up-to-date lijstje is met gebande team members.
Happy en Swag zijn niet meer gebannen. Die VAC bans zijn al meer dan een jaar oud. Dit is gewoon een rijtje met mensen die ooit gevacbanned zijn. En Happy was ten onrechte gebanned.
Eens een cheater....
Vriend van mij was 2 maanden terug zo maar gebanned. Na meerdere games uitgemaakt te worden voor smurf, was hij de volgende dag gepermabanned. Ook een ticket maken, maakte niets uit.

Natuurlijk zeer positief dat VAC zoveel mensen kan bannen, helaas kan het soms ook negatief uitpakken.
Ik word regelmatig ook uitgemaakt voor cheat en/of smurf :(, hoop niet dat ik gebanned word. Speel op MG2 niveau, maar speel gewoon graag met Tweakers die Silver tot GN 4 zijn
Is het een VAC ban of een server ban? Als het een server ban is ligt dat aan de admins van de server en is het meer een kwestie van "hij was te gast op de server en volgens de admins is hij daar niet meer welkom". Dan kun je tickets sturen naar Valve, maar Valve heeft daar niets mee te maken.
Is het een VAC ban, dan is er meer aan de hand.

Als je vriend vaak uitgemaakt wordt voor smurf en spelers gebruiken de "Report" knop om hem als cheater te rapporteren, dan komt hij terecht in Overwatch. Demo's van hem worden vervolgens bekeken door andere spelers, pas als het vrij zeker is dat er sprake is van vals spelen, wordt er overgegaan tot een tijdelijke ban via Overwatch.

Sleutelwoord is "tijdelijk". Beschuldigingen van andere spelers kunnen hoogstens leiden tot tijdelijke bans via Overwatch. Kreeg je vriend een permanente VAC ban, dan is hij gepakt door VAC en is het vrij zeker dat hij aan het cheaten was. Dan kun je inderdaad tickets sturen naar Valve tot je een ons weegt, maar die ban gaat niet weg.
Je wordt niet zomaar vac geband in CS:GO, Je vriend heeft te opvallend een cheat gebruikt tijdens MatchMaking waardoor mensen van OVERWATCH dit gezien hebben en je vriend vervolgens een matchmaking ban hebben uitgedeeld (veranderd later in vacban)

VAC geef delayed bans.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True