Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 157 reacties

De PlayStation 3-versie van Counter-Strike: Global Offensive is te spelen met muis en toetsenbord. De PS3-versie kan bovendien gespeeld worden tegen Windows- en OS X-versies. De game bevat zeven maps, allemaal gebaseerd op klassiekers.

Uit het verslag van een speelsessie door website Kotaku blijkt dat Valve de PlayStation 3 volop blijft ondersteunen. Wie het nieuwe Counter-Strike: Global Offensive op de console van Sony speelt, kan kiezen uit besturing met de standaard DualShock 3-controller, met het bewegingsgevoelige Move of uit besturing met muis en toetsenbord. Het spel moet begin 2012 op de markt komen.

Net als bij Valve's eigen Portal 2 kunnen spelers het bovendien cross platform tegen elkaar opnemen. Wie de PS3-versie heeft, kan het opnemen tegen spelers die Windows en OS X gebruiken. De versie voor Xbox 360 ondersteunt die optie niet. Valve probeert Microsoft te overtuigen vergelijkbare functionaliteit toe te laten op zijn platform. Tot nu toe echter zonder succes. Valve zal voor alle versies eigen servers inrichten. Het is ook mogelijk om zelf een game te hosten, maar dan kan er geen gebruik gemaakt worden van Valve's matchmaking service.

De game zal zeven levels bevatten, die allemaal gebaseerd zijn op populaire maps uit voorgangers Counter-Strike 1.6 en Counter-Strike: Source. Voor gameplaymode Bomb/Defuse zijn er de maps dust, dust2, aztec, nuke en inferno, en voor Hostage Rescue bevat het spel de maps italy en office. Het uiterlijk van de maps is aangepast aan de huidige maatstaven. De layout is grotendeels hetzelfde, al heeft Valve wat kleine aanpassingen gedaan om de maps beter in balans te brengen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (157)

1 2 3 ... 6
Nog meer ingame beelden. Ik had dit zelf nog niet gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=tN93xXfews4

Zo te zien nog steeds de source engine met wat tweaks.
Moeten ze niet werken aan een echte source engine 2.0 ?

Ik had ook Iron sight aiming verwacht in een "cs 2 "

[Reactie gewijzigd door 7th op 26 augustus 2011 16:26]

De source enigne build string uit Portal 2 is: SourceEngine_11.20.182.rev2 anders, dus zo te zien zijn ze bij versie 11 :P

Iron sighting, nee dankje. Als je ooit eens echt geschoten hebt merk je dat dat gigantisch afwijkt van hoe het hoort.
Ziet er echt super uit :9~
Aan de andere kant is het echt wel logisch dat ze PS3 users de kans geven om met muis en tobo te spelen. Anders halen zij het nooit van de PC-gamers, want bij FPS games is een muis en tobo toch wel degelijk superieur...
Je bedoelt met 'ziet er super uit' het verhaal van keyboard/muis, toch?
De graphics zien er belachelijk uit voor een spel dat in 2012 op de markt moet komen. Kijk naar MW3 en vooral BF3?!
Ja, het gaat om de gameplay, maar het ziet er visueel niet super uit :)
Het visuele aspect is nooit het sterke punt van CS geweest.
Bij de release van CS:S in 2004 wist ik toch niet wat ik zag ! Sublieme graphics die in mijn ogen vandaag de dag niet onderdoen voor sommige nieuwe releases van B-gaming studios.
Helemaal mee eens, maar toch moest ik inleveren op speelervaring. Accuracy en spelen op geluid + tactics werd een stuk minder. Ben daarom na een paar weken weer terug gegaan naar CS1.6.

Ben benieuwd hoe deze CS het gaat doen. Ik ben wat minder hardcore gamer geworden en voor een zondagmiddag lijkt me dit weer een erg vette FPS'ert.
Mwah, bij release was CS:S best aardig toch. Geen overbodige franje, maar dat past de game ook niet.

Wat wel belangrijk is, is dat je de refreshrate aan FPS gewoon haalt. Daarnaast geeft AA een duidelijk voordeel in CS:S.

Ik denk dat ze hier heel erg hebben ingezet op functioneel gebruik van shaders en wat kale levels om het allemaal goed speelbaar te houden.

Alleen als ze echt voor eerlijke Crossplatform matches gaan, dan denk ik dat ze het inderdaad op PS3 / Xbox compatible models / textures hebben gehouden. Dat wordt dus MLAA / FSAA 8, 12 of 16x draaien om iets nuttigs te doen met je moderne GPU-geheugen.
CS is een instap game voor mensen die geen super high end systeem hebben maar wel een leuke FPS willen spelen.
Ik vind MW3 nou ook niet egt denderend lol
De vergelijking met MW3 en BF3 is niet helemaal eerlijk aangezien CS:GO een downloadable game gaat worden. Voor dat segment vind ik het er echt niet verkeerd uitzien.
Hmm ik vind juist dat het er niet super uit ziet. Zeker niet als je vergelijkt met de nieuwste Battlefield en Call of Duty.
Tja, de Source engine is ook al zo oud als de weg naar Rome inmiddels, op gegeven moment kan je een oude hond geen nieuwe trucjes meer leren (lekkere vertaling van een Engels gezegde :p).

Vind dat ze 'm nog prima op hebben weten te poetsen, en je zult dus ook met een 6 jaar oud systeem deze game goed kunnen spelen. Hierdoor heeft ook Call of Duty bijvoorbeeld zo'n grote fanbase: iedereen kan het draaien (soms tot ergenis als je op de host zit te wachten in MW2 met je 2 SSDs).

Ander voordeel is dat door behoud van de engine de game voor de CS diehards zeer vertrouwd zal aanvoelen, evenals de console die erbij hoort. Zo'n naadloze overstap is natuurlijk erg prettig, COD4 en MW2 voelen geheel in tegenstelling als 2 compleet verschillende games. Ik verwacht dan ook dat veel mensen de overstap zullen maken. Misschien ikzelf nog wel als MW3 en/of BF3 tegenvallen.

Meer on-topic: voor een diehard competitieve game als CS kan je het eigenlijk niet maken met een controller aan te komen zetten. Elke serieuze gamer weet dat je FPS met muis en toetsenbord hoort te spelen, een aim-assist is in competities een beetje not done. Aan de andere kant moet er in matchmaking wel een filteroptie op controllersoort zijn, want een gamer die in z'n bureaustoel achterover op een toetsenbord ratelt maakt natuurlijk gehakt van iemand die in z'n huiskamer tussen het dure interieur staat te eikelen met z'n move.
Helemaal mee eens, 6 jaar oude systemen die deze game nog kunnen draaien, Valve is echt goed bezig! :)
Volgens mij is dat gewoon een gevolg van dat ze xbox ondersteunen gezien de specs van de xbox gelijk zijn aan een 6 jaar oude game pc.
dus je moet een bak kopen, een scherm, een toetsenbord en een muis. het spel moet je installeren en bijgevolg is de console dus niets anders dan een trage computer geworden die je niet deftig kan upgraden :+

[Reactie gewijzigd door dasiro op 26 augustus 2011 18:53]

Indeed, waarom koop je dan niet gewoon een fatsoenlijke all-round computer ipv te investeren in een PS3 als je toch wilt gamen met toetsenbord en muis ?
Zou de move controller niet een voordeel kunnen zijn nu? Ik weet niet hoe accuraat zo een ding is, maar als het goed werkt kan je misschien beter richten met de move. Herladen is misschien wat trager. Altijd al graag time crisis gespeeld vroeger op de kermis, goed nieuws :)
Nee, echt totaal niet.
helemaal mee eens!

en het zou helemaal niet slecht zijn als andere console games ook indien er muis/tobo aangesloten zit de mogelijkheid te bieden tegen pc gamers te spelen
Aan de andere kant, PS3 users mogen wel gebruik maken van Move. Ik ben benieuwd hoe dat zal uitpakken
move is leuk, maar er zit een lichte vertraging in, ik denk dat een tobo en muis nogsteeds het snelste spelen, ik ben alleen erg benieuwd naar benchmarks qua fps en vertraging van ps3 vs pc wanneer er met beide een tobo en muis word gebruikt.
Misschien gaat het wel beter op een ps3 ivm het ontbreken van een zwaar OS op de achtergrond, aan de andere kant ging het voorheen altijd beter op een pc.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar ervaringen van geluksvogels die dit als eerste mogen spelen.
Heb zelf bij een vriend met de move FPS gespeeld,
heel leuke ervaring, maar tobo en muis is toch stukken acurater
Burb, beetje gamer kan met beide spelen maat :)
Erg mooi dat de game ook gewoon met sixaxis/dualshock speelbaar is, kan ik mensen nog mooi even nabijten dat hun zogenaamde superieure besturing hun niet helpt om te winnen.
Ik hoop wel dat ze alleen PS3 spelers met keyb en muis besturing laten spelen tegen PC spelers, en geen Move of Dualshock spelers, anders krijg je wel erg scheven verhoudingen.
Ja want daarom heeft de ps3 speler het op zijn ps3 gekocht 8)7 erg kort door de bocht hoor.
Ik vraag me zelf ook af of het niet juist een voordeel is voor de 360 dat je zeker weet dat iedereen gecrippled is met een gamepad ipv dat sommige mensen wel meteen met de muis de cursor op je hoofd kunnen zetten. Wie gaat er nou met een muis en keyboard op zijn PS3 gamen? Die snap ik echt niet. Voor een muis en keyboard moet je aan een bureau of tafel gaan zitten en de meeste PS3s staan toch in de huiskamer. Als je niet op de bank gaat zitten dan kun je inderdaad beter gewoon een PC nemen.

edit @Rutix; ja dat hoop ik ook ja, maar zelfs dan is het de vraag hoe goed move werkt want daarmee kun je potentieel ook veel beter richten dan met een gamepad. Het probleem blijft dat niet iedereen gelijke mogelijkheden heeft (los van dat zij ook move kunnen kopen natuurlijk).

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 26 augustus 2011 21:16]

Ze kunnen er dan toch gewoon voor kiezen om niet om servers met crossplatform te spelen? Ik neem aan dat ze je echt wel laten filteren daarop.
Ik denk dat deze het ver gaat schoppen!
Zeker na het grote succes van Source.

Wel spannend met de concurrentie van CoD MW 3 en BF 3 die uitkomen.

[Reactie gewijzigd door koendenb op 26 augustus 2011 13:56]

Muah.. ik ben eigenlijk wel klaar met WEER dezelfde maps...

In source waren het al remakes van bestaande maps, en nu gewoon weer. Laat ze maar eens met wat nieuws komen.

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 26 augustus 2011 13:59]

Er is wel sprake van nieuwe maps, maar de game lijkt gelanceerd te worden met deze remakes.
Huh uCS:go is niet CS2 maar een tussen stap, vind de aanpassing van sommige levels wel goed (denk aan dust sniper gang), vooral veel visuele aspecten aangepast en wat meer wapens :D
Maar het zit vast aan steam, dus daar zal weinig of niks van worden gemerkt.

CS heeft de naam, maar het mist de juiste marketing (zoals geen steam/windows live etc forceren) dat mensen het willen spelen.

Misschien dat als CS gehacked is en zonder steam speelbaar is dat er wel concurrentie kan ontstaan.
Ik heb totaal geen probleem met Steam. Via de ps3 zal je daar sowieso geen last van hebben.
Modern Warfare 2 en Black Ops zitten ook vrij vast aan Steam. Daarnaast is het een superhandig platform, geen CD's meer nodig en je games blijven netjes up to date.
Vond steam juist heerlijk werken, altijd je games bij de hand ongeacht waar je bent. Ging paar jaar terug geregeld lannen en vergat wel eens een cd, bij steam heb je dat probleem niet. Zelfs als je het spel niet op je pc heb staan kan je het gewoon installeren via je account.

Hoeft ook niet steeds cd te pakken als je je game opstart, word je ook beetje simpel van om steeds die dvd's te zoeken. Heeft na mijn idee veel meer voordeel dan nadelen, en denk dat mensen die ervaring hebben met steam het helemaal niet erg vinden en juist prettig. Verkoop via steam verloopt volgens mijn ook altijd vrij goed, ben dus niet we enige die zo denken. :)
Als je veel games hebt is steam een zegen ...

al je games heb je overal waar je bent bij je; je moet nooit geen dvd's / cd's meezeulen..

op een lanparty moet je ook geen schrik hebben dat iemand je cd's komt 'lenen' terwijl je het niet ziet...

ook geen gezever met key's die je kan kwijtspelen of die dubbel gebruikt worden doordat iemand even in jouw doosje heeft gekeken...

en nu met steamcloud support is het nog beter; je instellingen en savegames zijn nu ook 'draagbaar' geworden...

Natuurlijk, als je ergens in een ver land met traag internet zit is het niet zo opportuun om via steam aankopen te doen of om daar ook eens in te loggen zodat je je games kan spelen, maar buiten dat ben ik zr tevreden van steam.. het is bijlange niet meer het platform van 7 jaar geleden!
Ik denk niet dat het een concurrent is van MW3 of BF3, het is een ander type spel. Counter Strike streeft nou niet echt het realisme na zoals dat (vooral) in BF3 gebeurd.

Ook jammer dat ze het geheel inderdaad niet helemaal vernieuwen, dus een Counter Strike 2 bijvoorbeeld. Het is meer van hetzelfde en gepolijste graphics.
FPS spelen met een controller is hetzelfde als chatten met een controller. Wel mooi dat je nu dus eindelijk met toetsenbord en muis kan gamen op de PS3. Voor mij ook altijd een reden geweest om FPS games op de PS3 te laten liggen.

Als ik CODBO vergelijk met de pc en met de PS3, dan ben ik echt 10x beter op de pc. En dat komt alleen door de besturing.
Toetsenbord en muis ondersteuning bestaat al vanaf het begin voor de PS3. De gamedevelopers bepalen zelf gewoon of ze het er in willen stoppen of niet. Voorbeeld van een game die uit de box keyboard & mouse support had: Unreal Tournament 3. Dit is dus niet iets nieuws.

[Reactie gewijzigd door Shaco op 26 augustus 2011 14:15]

Niet nieuws? UT3 was in principe de enige FPS die ooit support kreeg voor muis/keyboard, nu pakken ze eindelijk een game die enorm groot en cross-platform gaat worden. UT3 is inmiddels al aardig oud, succes dat je daar nog uberhaubt mensen online kan vinden.
Net zoals CS ook nog van voor dit millenium is.
Oefening baart kunst. Met de Xbox controller kan ik ook niets (heb zelf een PS3), echter als ik het vaker zou doen, gaat het vanzelf beter. Dat gezeur altijd over muis-toetsenbord vs controller... zucht...

Maar ALS je, zoals nu, cross-platform speelt, moet iedereen natuurlijk over dezelfde besturingsmogelijkheden beschikken. Goede zaak dus :)

[Reactie gewijzigd door Sssquirrel op 26 augustus 2011 14:01]

Heb zelf pas voor CODBO splitfish shark gehaald en ken enkele mensen met een eagle eye converter die daar hun keyboard of nostromo aan hebben hangen. Ben zelf erg tevreden hierover.
Ben benieuwd of en hoe dit zich staande houd naast BF3 en MW3...
Ieder zijn eigen ding. Ik heb totaal geen moeite met 'goed zijn' op een controller. Soms plug ik zelfs mijn 360 controller in de PC :)
en dan speel je first person shooters beter? 8)7 of heb je het over andere genre's
dat doe ik ook vaak, bij sommige spellen werkt eht gewoon beter, en helemaal als het een slechte console port is
Geen matchmaking met custom servers vind ik eigenlijk wel een goed idee.
Zorgt ervoor dat je niet zomaar in een ongebalanceerde map komt waarvan je geen idee hebt waar je naartoe moet.
Ben natuurlijk wel blij dt je zelf servers kan hosten :)
Valve is tenminste slim, als je kijkt naar mods voor CS: source en hoeveel die nog gespeeld worden. Zo blijft het spel alleen maar langer speelbaar, wat uiteindelijk voor Valve meer geld op leverd, maar ook een goede naam krijgt.
Vraag me serieus af waarom Sony dit nu ineens wel toestaat. Aangezien crossplatform games technisch al erg lang mogelijk zijn.
Dubbele winst, extra platform voor gaming/social, move controller en laten zien dat de console groot kan worden ingezet op een in principe PC-only FPS-genre.
Euhm verwar je Sony niet met Microsoft ? Sony heeft nooit , jamais , never ,...

* modding (user generated content is hun sales argument, UT op PS3 had zelf een PC editor voor levels, mods , ... )
* keyboard + muis (PS3 support al van in het begin keyboard + muis, again UT was de eerste PS3 game die er effectief gebruik van maakte)
* cross games

verboden.

Van de 3 console bouwers is het op dat vlak misschien een van de meest open op dat vlak.
FF was de eerste met key/muis, maar via UT was dit mooi geimplementeerd; gewoon keuze tegen wie je wilt spelen, sixaxis of muis+key
Na 500 hacks en een jaar van slecht nieuws, kan sony elk positieve press releae gebruiken die ze maar kunnen bedenken.
500 hacks en een jaar van slecht nieuws idd, gelukkig zitten we er warmpjes bij deze herfst met geweldige titels en gaat de PS3 nog vaak verkocht worden door de nieuwe prijsdaling

zo'n slecht jaar was het nog niet hoor.
Was dit niet ook al mogelijk met Portal 2? Maar goed, de launch van Portal 2 en Steam op PS3 ging volledig verloren door de hack, dus Valve moet sowieso vrijwel opnieuw beginnen met marketen 8)7
Ik neem aan dat er in deze versie wel hats zitten..
Another war-themed hat-simulator? Ik hoop het niet...
Ik zie ook graag wat compleet nieuwe maps. Al die maps heb ik letterlijk al honderden keren gespeeld.
Uhu, ik zou ook graag nieuwe maps zien en verder hoop ik dat de maps wat eerlijker verdeelt zijn ik heb het gevoel dat de maps bij 1.6 eerlijker zijn dan bij source zelf.
Verder vind ik het filmpje nou niet heel vet of duidelijk moet ik zeggen.
Maar een nieuwe CS game, ik mag hopen dat het zo goed word als 1.6 en source :)
Uhu, ik zou ook graag nieuwe maps zien en verder hoop ik dat de maps wat eerlijker verdeelt zijn ik heb het gevoel dat de maps bij 1.6 eerlijker zijn dan bij source zelf.¨
Kan je dat uitleggen? want volgens mij zijn de maps gewoon precies het zelfde alleen op een andere engine
Ziet er zeker goed uit weet iemand of dit een nieuwe source engine is?
En betekend dit dan eindelijk dat hl3 er aan zit te komen?


Edit ff gegoogled
Is een getweakte source engine van portsl 2.

[Reactie gewijzigd door kaaas op 26 augustus 2011 14:02]

Goddamn die video brings back memories :) Goeie ouwe tijd dat je nog geen verplichtingen had en minstens 2 uur per dag 1337 kon roepen :)

OT: cross platform gameplay is wel een eigenaardige ontwikkeling, maakt het over een paar jaar niet meer uit of je PC / Xbox / PS / Android / iOS gamedevices hebt? Gamen in de cloud FTW!

[Reactie gewijzigd door ElectroDonker op 26 augustus 2011 14:00]

Wat heeft dit met "De Cloud" te maken? Deze games worden gewoon specifiek ontwikkeld voor elk apart platform en je draait ze gewoon 'offline' op je device, het enige wat je online doet is tegen anderen spelen al dan niet xplatform.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True