Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties
Submitter: Malistix1985

Het vijfde deel uit de Street Fighter-serie lijkt per ongeluk te zijn aangekondigd. Het spel zou alleen voor de pc en de PlayStation 4 verschijnen. De geruchten spelen op nadat een trailer abusievelijk leek te zijn gepubliceerd. De video is kort na publicatie offline gehaald.

Het gaat vermoedelijk om beelden die voortijdig online zijn gezet. In de trailer worden oude en meer recente Street Fighter-beelden getoond. Aan het eind van de video verschijnt een logo van Street Fighter V. Daarna springt de tekst in beeld dat de vechtgame alleen voor de pc en de PlayStation 4 op de markt komt. Het is echter onduidelijk in hoeverre dat waar is. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat het om een 'timed exclusive' gaat en dat het spel in een later stadium nog voor de Xbox One verschijnt.

De inmiddels offline gehaalde wordt mogelijk getoond op de Game Awards 2014, die vrijdag in Las Vegas worden gehouden. Capcom geeft in de trailer nog weinig details over de inhoud game weg en de beoogde releasedatum is evenmin bekend. Wel is duidelijk dat Capcom weer de ontwikkelaar is.

Update, 8 december, 11:29: Tijdens de PlayStation Experience heeft Capcom Street Fighter V officieel aangekondigd en daarbij bevestigd dat de game enkel voor Windows en PlayStation 4 verschijnt. De uitgever stelt daarbij dat de game 'nooit' voor een andere console zal verschijnen. Verder kondigt Capcom aan dat de game cross-platform te spelen zal zijn, maar niet eerder dan 2018 op de markt zal verschijnen.

De uitlegekte trailer.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Reden is heel simpel, PS4 (is populairder en verkoopt meer wereldwijd) en daarna PC zijn de belangrijkste platformen voor ontwikkelaars/uitgevers.
Dit zie je ook terug in de extra content die enkel de PS4 krijgt bij een titel die ook voor de overige consoles verschijnt. PS4 wordt wat meer "verwend". Bv. Diablo 3, extra dungeon, outfit en Last of us monsters - Destiny, extra missies in de nieuwe uitbreiding - Black Flag, 60 minuten extra gameplay etc etc.

"zoekt dekking voor het minnetjes bombardement door xbox hooligans ;)"
Developers kiezen niet om een platform meer content te geven, Sony of Microsoft betalen daar voor...
De reden is gewoon genoeg geld krijgen van een MS of Sony of de juiste rechten kopen. Net als dat killer instinct alleen op de xbox one te koop is.
Blijft het wel appart gezien de fighting community nog braak neigingen heeft van capcoms marvel vs capcom 3 game op de ps3 die gewoon online onspeelbaar was. Ben zelf om dezelfde reden van een 360 naar een one gegaan wegens lag issues met fighters op de ps3
Dus als Microsoft een (timed) exclusive Tomb Raider of een Killer Instinct krijgt, dan is dat door een grote zak geld, maar als Sony een exclusive krijgt, dan is dat logica en vanwege performance. Dat denk je toch niet echt?

Elke game heeft zo zijn promotie-partner. MS heeft weer wat extra dingen bij Fifa, Madden en dergelijken. Dat is al jaren zo en is nu ook niet anders. Nee, Sony heeft gewoon deze game afgekocht en Capcom doet dat gewoon. Net zoals ook Dead Rising van Capcom exclusief was.

Dit heeft nergens met performance te maken, dat is gewoon een bullshit reden om niet te zeggen dat ze nu eventjes in een luxe hotel op vakantie zijn door de centjes van Sony (oid). Misschien krijgen ze door de exclusiviteit ook wat meer hulp en mogelijkheden van Sony, net zoals Dead Rising dat met Microsoft had.

Kortom, allemaal niets nieuws onder de zon, maar de gamers zijn ondertussen wel de dupe.
De reden kan je morgen zien op http://thegameawards.com/ aangezien SF5 daar zou worden aangekondigd.

Andere geruchten op internet spreken over Maart 2015 dat SF5 naar de Xbox komt.
Jazeker, de reden is een zak geld van Sony.
Ben ik niet mee eens, dan zou de spel niet voor PC (dus ook Windows en die is van Microsoft) uitkomen.

Ik denk dat er iets anders de reden is.
maarja, microsoft verdient niets aan elk verkochte pc game, waar dat bij de xbox wel zo is..
Het kan toch dat Capcom een PC versie uit de onderhandelingen heeft gesleept?

Het een sluit het ander toch niet uit?
De PC is geen concurrent voor de PS4, de Xbox One wel.
en dan wel voor pc uit brengen? was de zak met geld toch niet zo groot. anders was het ps4 exclusief.
Mwa, ik denk dat de Xbox One een grotere concurrent is voor Sony dan de PC. PC gamers zijn vaak toch een beetje een aparte groep, er zullen denk ik maar weinig mensen staan te twijfelen of ze nou een PS4 of een dikke game PC zouden kopen. Ze zullen er natuurlijk altijd wel zijn, maar vast niet zoveel als mensen die twijfelen tussen de One en de PS4. Dus zo gek is het niet om dan alleen te betalen om het weg te houden bij de Xbox.
Nja voor PC hoeven ze zich niet zo'n zorgen te maken.
En een game als SF speel je in de arcadehal of juist op een controler :)
Ik denk eerder weer een time exclusive zoals TOMB RAIDER DE NIEUWE OP DE x-1 ook time exclusive gaat worden..
Een fighter met een controller spelen ? Over mijn lijk arcade stick of niet
En een pc heeft geen controller? Titels zoals deze hebben gewoon een uitstekende controller support.
Nooit geweten dat controllers prima werken op pc en nieuwe pc games vaak prima controller support hebben?
Als er nou 1 genre is waarvan ik echt zeg dat het ideaal voor consoles is, is het wel dit.
Op PC kun je wel controllers gebruiken, maar samen achter een PC zitten is dan toch wel beduidend minder. Datzelfde gevoel heb ik ook met voetbal games.
wel eens gehoord van een pc aan de tv aansluiten, ikzelf heb de ps4 / xbone overgeslagen en in plaats daarvan een extra tv game pc gekocht voor op mn tv en op de beamer met Xbox controllers. Speel met diverse vrienden regelmatig fifa15, grid, cod. En heb nog nooit iemand horen zeggen dat dit minder of anders is dan een console. Meestal hoor ik dat het er beter uitziet
Wat je zegt bevestigd mijn verhaal, je wil dat doen vanaf de bank op een grote TV of beamer. Dat je dit technisch gezien ook met een PC kan doen is leuk maar lijkt mij geen mainstream situatie van een PC gamer.
Dus eigelijk gebruik je een dure setup voor de console ervaring.
Dure setup? Voor 600 heb je al een leuke pc en door goedkopere games en gratis multiplayer heb je die 200 euro er zo uit. Als je het goed doet is pc gaming goedkoper zelfs, grappig dat dit soort fabeltjes altijd blijven opduiken.

En hoe weet jij wat hij allemaal op zijn pc doet? Op een pc heb je veel meer mogelijkheden ook als je enkel games met controller speelt dus dat is geen console ervaring.
Voor 600 euro heb je geen pc die het 4 tot 6 jaar volhoudt om A-Title games af te spelen.
Nee voor een betere ervaring
waarom koop je een ''dure'' desktop?
Ik bedoel de spellen die jij speelt verschillen nou echt niet super veen van elkaar pc - next-gen je kon beter investeren in iets anders als je het voor zulke games doet :S

Maar je praat nu alsof juist de console beter is door de gameplay (joystick) want ja je gaat geen fifa spelen met toetsenbord toch ;)
waarom niet?
de PC heeft VEEL meer exclusives en over het algemeen VEEL meer gratis games niet te vergelijken met consoles imho

verder kost een console game met regelmaat +/- 60 euro ook al is het spel een half jaar oud bij pc games heb je dat veel minder.

dat een pc in het begin van aanschaf duurder is klopt maar na langer gebruik zijn console gamers vrijwel net zo veel of meer kwijt aan hun content.
Sony doet dat eigenlijk nooit, denk je dat hun beleid hierop veranderd is?
Damn, dat suckt... dan gaan ze hem ook niet porten naar ps3. Pff, geen 400euro te besteden aan nieuwe console. Jammer genoeg.
Dit is niet de eerste keer dat Capcom een game exclusief naar de PS brengt.
nou nou niet te veel juichen, het is niet ''exclusief'' maar timed exclusive ;) dus alsnog naar PS4 maar dan een maandje later.
Ja inderdaad. Al die exclusives bij Sony zijn er zeker niet.
Uiteraard zijn die er wel, alleen zijn dat nagenoeg altijd games die direct bij studio's, die in handen zijn van Sony, vandaan komen. Wat Microsoft heeft gedaan met Rise of the Tomb Raider, is gewoon een zak geld op tafel gooien bij een third party ontwikkel studio die normaal games maakt voor zoveel mogelijk platformen. Het is voor zo'n studio over het algemeen niet rendabel genoeg om enkel op één platform te releasen. Wel worden er regelmatig met dergelijke studio's deals gesloten rondom exclusieve content, maar vaak is er dan exclusieve content op elk van de platformen (bijv. niet het geval bij Destiny). Het zou nieuw zijn voor Sony om een stunt uit te halen die Microsoft met Rise of the Tomb Raider heeft uitgehaald, maar ondenkbaar is het absoluut niet. Sony zal ongetwijfeld met een tegenactie komen hierop. Mogelijk is dit die actie, maar nergens zie ik dat echt terug. Zou dan ook verwachten dat Sony hier wel enorm mee zou adverteren.
Dus Sony doet het vooraf (koopt studio) en Microsoft doet het nadien (gewoon per game). Wat is dan het grote verschil? Bij MS blijft een studio nog gewoon zelfstandig en kunnen ze hun eigen toekomst blijven uitstippelen. Bij Sony kan dat gewoon niet meer, maar dan is het ineens dikke prima.

Nee, dit is gewoon hypocriet reageren. Als MS iets exclusiefs maakt heeft het met geld te maken en als Sony het doet dan is het ineens allemaal logisch.
volgens mij is dat ook nieuw, want volgens mij hebben beide consoles hun exclusiefs. daarnaast wist ik niet dat er nog steeds kids hier op tweakers zaten die zo zielig dat dollar teken moeten gebruiken bij MS.
Ik denk dat de Developers gewoon zijn gegaan voor de krachtigste Next-Gen console en het hele verhaal van er is geen verschil tussen 720p 900p en 1080p en 30fps is more cinematic zat zijn.
Misschien is het meer "nog niet" best kans dat hij alsnog later komt, maar nu even exclusive is :)
'Na het nieuws dat Street Fighter V alleen uitkomt voor de PS4 en PC is nu ook naar buiten gelekt dat er een opgepoetste versie zal worden uitgebracht van Street Fighter IV voor de Xbox One en de WII U.

Als reden geeft de ontwikkelaar aan dat deze consoles niet de kracht hebben om de nieuwste telg in de reeks goed weer te geven. Om onze fans op deze platformen toch van deze franchise te laten meegenieten hebben we gekozen voor deze oplossing'
*kuch* bullshit *kuch*
Wat een kwats zeg, niet normaal. Alsof SF het altijd van zijn graphics moest hebben. Laat me niet lachen. En hoe slecht moeten je programmeurs zijn om de X1 versie niet vergelijkbaar te maken met de PS4 versie. In een fucking fighting game. Als het nou een ultra-realistische open world game was met miljoenen NPC's ok, maar dit is gewoon klinklare bullshit.
Ik denk dat als je ook competatief wilt spelen, je in alle tijden 60fps wilt hebben. Ik denk dat de developers ook van mening zijn dat nieuwe games uitbrengen met een lagere reosulie dan full HD in 2015 echt niet meer kan.

Ik kan dit alleen maar toejuichen.... Als dit dus ook de daadwerkelijke reden zou zijn. Ik ben benieuwd
Je weet dat het een fighter is hè. Niet bepaald een genre met grote gedetailleerde omgevingen en allerlei zaken waar de CPU zich op stuk bijt? Ik heb ook al niet begrepen waarom Killer Instinct geen 1080p aankan op X1, maar ook Street Fighter is niet bepaald superzwaar. Een ACU of GTA zijn dat bv wel. Nee, dit heeft gewoon met een zak geld van Sony te maken

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 6 december 2014 11:08]

Ben ik het mee eens. Maar ik ben er 100% zeker van dat de karakters en de effecten een stuk gedetailleerder zijn dan die van GTA, bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd naar het officiële statement, als die komt.

Ik sluit nog niks uit in elk geval. Je hoort ook wel meer geluiden van devs over de beperkingen van de XBO. Na een snelle google:

http://www.ign.com/wikis/...esolutions_and_Framerates

Ik denk det het performance argument dus niet geheel ongegrond is. Zeker als je 'on top of the game' wilt blijven als fighter game. Dan wil je de lat wat hoger leggen.

Quote uit de trailer: We know what it is to look up to an impossible challenge, and push forward anyway. :)

[Reactie gewijzigd door BigBrotha op 6 december 2014 13:16]

Ik denk dat Microsoft het mss niet wou, puur omdat ze meer sales willen via Killer Instinct
Op pc kopen en dan xbox one controller gebruiken :D heb je hem toch op een soort van xbox one en nog eens goedkoper en beter draaien :D
En eventuele mods ;)
Cool! Ik vraag mij toch wel af hoe en waarom dit uitgelekt wordt.
Ik geloof er vaak niet zo in dat niet perrongelijk gebeurt.

Ze hebben het nu wel weer voor elkaar en iedereen heeft er er weer over.
Nu is het alleen nog even afwachten, dat Capcom weer de uitgever was wel te verwachten vind ik.

Ik kan niet wachten!
Ben benieuwd. Ben SSFIV aan het herontdekken sinds ik een arcade stick heb aangeschaft en begin nu eindelijk beter in de game te worden. Blijf toch een zwak hebben voor de Street Fighter-serie, dus kijk uit naar dit nieuwe deel. Alhoewel ik nog niet van plan was de PS4 binnenkort aan te schaffen zal ik de combi zeker overwegen.
De deals zijn simpel.
Sony, Nintendo of Microsoft geeft een zak geld om de ontwikkeling van het "exclusieve" spel van een third party developer te steunen.
Het spel is een bepaalde tijd exclusief (vaak een jaar, soms voor altijd).

Sommige spellen zouden niet bestaan zonder deze deals.
Dus het is niet altijd een kwaad gegeven.
Bayonetta 2 is een goed recent voorbeeld daarvan. zonder de steun van Nintendo bestond de game waarschijnlijk niet, omdat Sega niet achter deze game stond.

On topic:
Ziet er goed uit! Hopelijk is Vega weer van de partij!
Op EVO tourneys hebben de Playstations het lang exclusief volgehouden als system of choice.
Pas recentelijk hebben ze Xbox 360 aangekaart.

En wat PC betreft? PC simpelweg omdat de versie van SF (en vele andere games) die in de arcadehallen van Capcom's thuismarkt in Japan draaien op .. juist ja - PC's . SF4 en al zijn add-on's draaien op een Taito Type X2. Wat een embedded XP SP2 bak is met maximaal een Core 2 duo processor. Sega zijn arcade hardware standardisatie is de Ring (low end) en Rind Edge (high-end) systemen waar o.a Border break op draait.

Dus je spreekt eigenlijk niet veel van een "PC port" wat SF4, en binnenkort SF5 betreft.
Op zich wel jammer, aangezien ik SF altijd als een van die series zag die voor iedereen te krijgen was. SFII was voor werkelijk bijna ieder platform te krijgen. SFIV deed het ook redelijk met alle platformen (de Wii telt niet, is een generatie lager, WiiU had evt. gekund, maar die kwam veel later).
Maar hopelijk komt het in een later stadium wèl naar de Xbox.
Het is niet geheel raar dat dit spel exclusief is voor de PS4 en PC. Veel developers of indie devs maken hun games op het moment voor de PS4 en PC. De PS4 is ook duidelijk populairder en Deep Down (een andere game van Capcom in samenwerking met SCE), is ook exclusief voor de PS4.

ZIjn de Xbox One eigenaren hier soms vergeten dat jullie Dead Rising ook exclusief hebben gehad voor de Xbox en nu ook uit is voor de PC? Deze is ook niet te krijgen voor de PS4 dus zo raar is het allemaal niet....
Hopelijk komt hij ook voor de Wii U uit, maar dat zal wel niet, ook niet later nog. SF4 ook al niet. Toch jammer.

Dan maar op de PC spelen :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True