Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Super Street Fighter IV: Arcade Edition lijkt, in tegenstelling tot de verwachtingen, enkel als dlc te verschijnen en niet als retailproduct. Dit blijkt uit een uitgelekte trailer, volgens ConsoleTech.net getoond op Capcoms Captivate-evenement.

De optionele uitbreiding wordt uitgebracht voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Een releasedatum is nog niet bekend. Super Street Fighter IV-spelers zonder de aankomende dlc genieten ook enkele voordelen. Zij kunnen volgers de trailer blijven vechten tegen bezitters van het pakket. Hierbij beschikken ze logischerwijs niet over de nieuwe personages. Waarschijnlijk komt er dus een patch die de verschillende personages naar dezelfde Arcade Edition-standaarden tilt.

Het verhaal van deze downloadtitel draait om Evil Ryu en een nieuw personage, Oni genaamd. De dlc voegt ook de broertjes Yun en Yang toe. Het pakket biedt daarnaast nieuwe kostuums voor de vechters en de replay-functionaliteit wordt uitgebreid. In een speciaal Elite-kanaal zijn bijvoorbeeld replays van de beste onlinespelers te zien.

Eind vorige maand leek het er volgens Eurogamer.net juist op dat Super Street Fighter IV: Arcade Edition wel als retailproduct zou verschijnen. Dit zou blijken uit documenten van de British Board of Film Classification. Daarin werd ook 24 juni als releasedatum genoemd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Eindelijk wordt er iets gedaan met het Replay Channel, een mooie search functie, en hopelijk ook charachter specifiek in plaats van de speler achter de controller / stick ;)

3000 pp stelt niet veel meer voor, dat heeft iedereen toch wel tegenwoordig? Beter gebruiken ze BP's vanaf 10.000 ofzo.

offtopic:

ben benieuwd hoe goed MK online gaat presteren.

[Reactie gewijzigd door Destianto op 8 april 2011 15:30]

3000 PP zegt meer dan 10.000 BP.

Iedereen kan namelijk die 10.000 BP er wel uit grinden, maar kunnen dan nog prima minder dan 1000 PP hebben, omdat ze gewoon niet zulke hele goede spelers zijn. 10.000 BP betekend gewoon dat je een poppetje veel gebruikt hebt, 3000 PP betekend dat je ook nog eens een goede speler bent.

Je kan als iemand met 500 PP, best wel tegen mensen spelen die een char hebben met meer dan 5000 BP, maar nog steeds slecht spelen. Daarin tegen kan iemand met 2000 PP, misschien 0 BP hebben op een bepaalde char (misschien dat hij er pas dan voor de eerste keer mee online gaat), maar wel iemand anders zijn kont schoppen, ondanks dat hij 10.000 BP heeft en ook 2000 PP.

Dan zie ik inderdaad liever iemand met 3000 PP in de replay channel, dan iemand die 10.000 BP.
Nazanir,

Ik begrijp je punt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens, en dat heeft te maken met low tier charachters, wanneer deze charachters veel Battle Points hebben is het toch wel interresant om te kijken hoe ze spelen. Maar als ik bijvoorbeeld een *** Ryu met 10K + zie heb ik er al geen zin meer in.

Vooral op PSN zie je dat spelers met veel PP toch echt de "sterkere gebalanceerde" charachters spelen.
Op zich ben ik het met je eens hoor. Vaak zijn de hoge PP spelers inderdaad goed. Alleen kom ik wel eens mensen tegen die met meer dan 5000 PP echt er niks van bakken...En ook vaak zat mensen met niks aan punten die me kapot maken. Ik zelf heb geen enkele PP en ook geen enkele BP omdat ik alleen maar Endless Battle speel. Er zijn dus uitzonderingen, maar over het algemeen heb je helemaal gelijk dat PP meer zegt dan BP...

offtopic

Als iemand goed met Sagat kan spelen zou ik graag een paar oefen potjes willen spelen. Ik verlies namelijk altijd van mijn broertje, terwijl hij volgens mij echt niet veel beter is dan ik (als hij iemand anders neemt win ik wel 8/10 potjes van hem). Ik kan alleen erg slecht tegen Sagats spelen...weet niet waarom en wat tips zouden zeer welkom zijn
moet je blanka nemen, keb met sagat altijd problemen met die gast en anders veel pakken en close combat
Speel je op 360? Zo ja stuur me maar een DM als je wilt spelen.
Goed initiatief, als het inderdaad waar blijkt te zijn. Het zal niet vaak voorgekomen zijn dat mensen die bepaalde DLC of uitbreidingen niet bezitten gewoon tegen spelers kunnen spelen die dat wel hebben.

Zou het voor 4 karakters ook een beetje overdreven vinden een compleet nieuw spel uit te brengen.
<humor-modus>
Daar hadden ze in de tijd van de SuperNES geen enkel probleem mee ;)
</humor-modus>
Gemengde gevoelens, enigszins is vernieuwing en uitbreiding welkom, anderzijds is de balans in de game drastisch veranderd met de komst van de tweeling.

Denk dat we toch al weer aan een prijskaartje van 12.50 moeten denken.

[Reactie gewijzigd door Destianto op 8 april 2011 15:15]

Op zich wel een mooi pakket als ik het zo lees: 4 nieuwe characters, nieuwe kostuums, je kan gewoon spelen tegen mensen die de DLC wel hebben (je hoeft dus niets te kopen)

Er komen ook een aantal balance changes in het spel, het meest opmerkelijke is de nerf die Guile krijgt, voornamelijk dat zijn super meter nog maar half zo snel vult als in SSF4.

Vooral een goed iets, vanwege de balance changes, zo krijg je niet een 2deling van SSF4 en SSF4:AE spelers, maar iedereen op gelijke voet. Ik verwacht wel dat SSF4 spelers een grote verplichte update moeten doen (voegen de nieuwe characters e.d. toe), maar het unlocken van de kostuums en characters gaat dan door de DLC echt te kopen.

Ik hoop ook dat de release datum van 24 juni aangehouden word, het ziet er namelijk al goed compleet uit, ik ben niet zo'n fan van wachten.
Ik hoop dus wel dat er een retail versie komt omdat ik Super STreet FIghter 4 aan me voorbij hebt laten lopen (ik heb wel Street FIghter 4)
Ze hadden beter ssf4 ook als dlc kunnen aanbieden. Nu wacht ik wel tot hyper super street fighter 4 turbo.
even rondkijken bij V&A / martkplaats of andere shops en je pikt hem waarschijnlijk nog voor een leuk bedrag mee.

[Reactie gewijzigd door Destianto op 8 april 2011 16:00]

Je kan natuurlijk nu SSFIV voor een prikkie aanschaffen en daarbij de DLC kopen. Zal toch niets schelen tov een evt. nieuwprijs van een retail versie, lijkt me.
Heb ik iets gemist, Street fighter, verhaal :? Is dit niet een brainless fighting game zonder echte verhaallijn.
De meeste fighting games hebben verhaal, maar ze zijn nooit zo belangrijk als het daadwerkelijk vechten.

Daarnaast is SF juist geen brainless fighting game, is daarom ook de meeste geschikte fighting game voor toernooien.
Er zit weldegelijk een verhaal in Street Fighter. Al is die wat afgezaagd en saai.
Dat is wat ik bedoel het gaat hem echt niet om het verhaal het gaat hem bij SF om het in elkaar meppen van je tegenstander.
En weer zijn ze de pc gamesr vergeten, wel uitbreiding voor ps3 en xbox360 maar niet voor de pc, net als met burnout paradise en CoD Black Ops wel voor de xbox360 en ps3 maar niet voor de pc :(
Super Street Fighter 4 is niet eensuitgekomen omdat de voorganger Street Fighter 4 slecht heeft verkocht op de PC
Yup, ik had gezien hoe goedkoop SF4 was best weer ~€25,- voor SSF4 willen betalen.

Maar ik denk ook niet dat SF4 zo heel slecht verkocht, ik ken toch best wat mensen die deze titel meteen in huis hebben gehaald. Ik denk dat het meer was dat de PS3 en Xbox versies voor 45 a 60 euro gingen, versus de maximaal 45 van de PC. Ik kon het spel zonder moeite de release dag voor €28,99 kopen in een winkel. (FRS dacht ik) Een weekje later was dat al 24,-

@ Hieronder: Downloaden betekend alleen geen online meen ik. Of anders: als betalende klant wordt ik helemaal gek van al die account inlog acties die dit spel maakt. Het lijkt mij dat je dit niet zomaar illegaal kan gaan spelen. Tenzij je alleen voor offline gaat natuurlijk.

Wat betreft keyboard controls: ik heb het geprobeerd met m'n Gamepad, maar ik vond het niets. d-pad voor de moves is naar mijn mening niet accuraat genoeg. Dan moet ik zo'n arcadestick halen. Na nog wat andere gamepads te hebben geprobeerd, kwam ik tot de conclusie dat ik op een keyboard véééél sneller ben.

Het grootste issue dat ik had met SF4 was echter de gamepad support voor meerdere spelers. Ik heb het, ondanks dat ik 3 controllers in huis had, ik het NIET voor elkaar kreeg om 1vs1 potjes te spelen, met wat voor combinatie dan ook. SF4 met vrienden gaat gewoon beter op een console.
Niet vergeten, maar een bewust antwoord op piraterij. SFIV, die wel voor de pc uitkwam, genoot van een groot aantal mensen die het simpelweg downloaden.

Ik ben niet bekend met gecrackte versies op de Ps3/360 en weet ook niet of ze online werken. Voor de PC werkt het online gedeelte echter wel en dat is vrij bizar (en opvallend genoeg te danken aan Windows Live).
Dit is niet eens echt een bewust antwoord op piraterij. Street Fighter 4 was op de PC alles behalve een groot succes. Ik betwijfel of dit komt door piraterij, want het spel is eingelijk nauwelijks goed te spelen op een toestenbord. Misschien dat de drempel daardoor wat te hoog ligt, misschien is het gewoon echt een console game (denk bijv aan de DMC series), hetzelfde argument als dat Starcraft 2 op een console ook gewoon geen doen is.

Waarom zouden ze dit uitbrengen op de PC, als er nauwelijks tot geen animo voor is?
Op de pc kun je ook met controller/gamepad/arcade stick spelen.
Dat klopt, echter denk ik gewoon dat de instap drempel hoger ligt. in principe kun je het spel met de gewone PS3/360 controller spelen. Echter op een toestenbord is een fighter gewoon heel erg moeilijk te doen, omdat je max 4 richtingen hebt, ipv 8 met een goede pad/stick.

Dat betekend voor de PC dat je altijd nieuwe hardware moet aanschaffen, wat de uitgaven voor dit spel toch weer een stukje hoger maken. Daarbij, een spel als deze op de bank spelen, met de stick op schoot op op een tafeltje voor je, maakt dat je toch een stukje relaxter zit en wat ontspannener speelt.

Zoals ik zei, je kan ook RTS spellen op een console spelen, maar gaat gewoon beter op een PC. Evenals fight games op een PC te spelen zijn, maar beter gaan op een console.

[Edit]Een controller valt ook nog altijd onder de noemer hardware, in dit geval had ik het dus niet over een nieuwe video kaart.

[Reactie gewijzigd door Nazanir op 8 april 2011 18:30]

Nieuwe hardware voor Streetfighter?
Waarom overdrijven mensen altijd zo hard als het over hardware eisen gaat op de pc
Street Fighter kan je dan ook makkelijk op een 5 jaar oude pc spelen.

Verder zijn Fighting games gewoon niet het genre van de gemiddelde pc gamer denk ik dus daar over ben ik het met je eens
Ik ben een echte pc gamer, en de spellen die ik het leukst vind zijn het beste te spelen op een pc (FPS, Strategie en RPG)

[Reactie gewijzigd door Sinester op 8 april 2011 17:28]

Bepaalde bewegingen met de analoge stick zijn lastig op een toetsenbord. Maar de toetsencombinaties zijn veel makkelijker. De manier waarop ik met Akuma alles met gemak eruitgooi op de PC kom ik op de PS3 echt niet aan. En dan heb ik het niet eens over de reguliere D-pad van de PS3. Dat kruisje is ontzettend irritant. Wanneer ik gewoon zuiver naar boven wil drukken, spring ik regelmatig naar de tegenstander toe of ervan af. Dat probleem heb je op een toetsenbord ook niet. SFIV op de PC speelde ik vrij lang. SSFIV heb ik al twee maanden niet meer gespeeld (nu zijn het sowieso maar een dag of twee per week dat ik mijn PS3 aanslinger, dus het klinkt erger dan het is. Verder zegt het ook wel iets over de hoveelheid oefening ik heb gehad).

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 8 april 2011 17:47]

SSFIV is nooit uitgekomen voor de pc, volgens capcom destijds vanwege piracy issues...
Dus waarom verwacht je dat ze wel een uitbreiding voor een (niet bestaand) spel/platform uitbrengen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg jammer dat het nooit voor de pc is uitgekomen (ik speel nog (gedwonen) SFIV omdat er geen/weinig GOEDE alternatieven zijn in dit genre. Ook denk ik dat ze de plan behoorlijk misslaan door het niet uitbrengen voor de pc, zet het op steam en je verkoop stijgt weer flink (zeker als je het nu doet, aangezien de prijzen van het spel al een stuk lager zijn 15~20 euro).. Daarvoor ga je toch niet piraten, zeker niet als je een beetje serieus wil spelen tegen andere mensen...
deze is wel voor de pc uitgekomen hoor, ook gewoon in de winkel, en niet alleen de digital distributions.

store.steampowered.com/app/21660/
kijk daar maar eens


woops, ik zie niet dat je super street fighter 4 bedoelt. het spijt me.

[Reactie gewijzigd door Poringez op 8 april 2011 16:59]

Het verhaal van deze downloadtitel ....haha toen moest ik lachen ... streetfighter en verhaal.

[Edit] thx Bron...:)

[Reactie gewijzigd door amatoer op 8 april 2011 15:22]

Moet je nagaan, we laggen tegenwoordig al zelfs als we niet in game zijn, waar gaat het heen met deze wereld?!
Hier moest ik dan wel weer om laCHen ;)
Ik dacht dat hij serieus laggen bedoelde! Omdat in RL mensen ook steeds meer laggen (sloom zijn etc. :P). Ach ja, tis maar net hoe je het leest xD
Komt dit ook voor mijn VIC-20?
Het verhaal bp en pp hangen wel samen. Want de BP van die char zegt veel over de tier ranking. Akuma spelers halen makkelijker hoge BP dan een Dan spelers. Elke char heeft zijn limiet, tenzij je echt top speler bent, of sommige matchups vermijd. Ik hoop dat het al in mei uitkomt in plaats van in juni, wat ze al maanden geleden indirect melden.