Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Ontwikkelaar Turtle Rock heeft meer over de resterende spelvormen van Evolve bekendgemaakt. Evacuation is een combinatie van verschillende modi, maps en zogenoemde campagne-effecten. Daardoor zouden meer dan 800.000 routes mogelijk zijn.

Turtle Rock vertelt meer over het verhaal van de spelmodus Evacuation en heeft video's over de alle spelmodi vrijgegeven. De planeet Shear wordt aangevallen door monsters en de daden en keuzes van de spelers bepalen de uitkomst van de strijd. Het gevecht duurt vijf dagen en elke dag staat garant voor een spelmodus. Een overwinning in een ronde geeft de speler een voordeel, in de vorm van hulpmiddelen, in de volgende confrontatie.

De eerste ronde is altijd Hunt en wordt gespeeld op een willekeurig uitgekozen map. Het in eerste instantie nog zwakke monster moet overleven en zoveel mogelijk kracht winnen. Het is aan de Hunters de taak om hun opponent zo snel mogelijk te vinden en te verslaan, voordat het monster te krachtig wordt.

Na een overwinning kan worden gekozen uit twee spelmodi: Nest en Rescue. In Nest moeten de Hunters meerdere alien-eieren vernietigen. Het Monster probeert de eieren echter te laten uitkomen. Als dat gebeurt, kunnen zijn volgelingen hem steunen in het gevecht. De ronde is afgelopen als een van de twee partijen is gesneuveld of alle eieren en aliens zijn vernietigd. In de spelmodus Rescue zijn de rollen juist omgedraaid. Gewonde kolonisten proberen te vluchten voor het monster en worden beschermd door de Hunters. De partij met het hoogste aantal kills of reddingen wint de ronde.

Het gevecht wordt echter pas in de laatste ronde met de naam Defend beslist. De Hunters moeten hun evacuatiepunt beschermen tegen de monsters. Hun schip is brandstof aan het bijvullen om daarna met de kolonisten aan boord te ontsnappen. De beslissing valt bij het wel of niet ontsnappen van de kolonisten.

Uitgever 2K gaat Evolve op 10 februari op de markt brengen. Het spel verschijnt voor Windows, Xbox One en PlayStation 4.

Evolve Evacuation

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Klinkt goed, ben erg benieuwd naar het eind product. Ik ben er alleen een beetje bang voor dat iedereen het monster wil zijn bij dit spel en daar is er maar 1 van begreep ik..
Klopt. Als he kijkt naar een verglijkbare games(recent haaien tegen duikers2vs4) Dan is de wachtijd voor haai een paar uur. En duikers vrijwel instant. Vraag me af hoe ze dat gaan oplossen.
Ik heb de Alpha gespeeld en je geeft een aantal voorkeursrollen op, dus bijvoorbeeld:

1. Monster
2. Healer
3. Damage dealer.

Vervolgens probeert matchmaking zoveel mogelijk de voorkeursrol in acht te nemen en in 90% van de gevallen gebeurt dit ook. Ik heb slechts bij een aantal games gehad dat ik m'n tweede voorkeursklasse kreeg toegewezen, ik geloof nooit de derde voorkeur. Dit systeem werkte zeer goed!

Overigens wilde ik niet altijd het monster zijn, het is ook best gaaf om met andere spelers het monster op te sporen en af te knallen :)
kijk dat is goed om te weten dat ze niet met monster/human werken. maar mensen ook andere roles kunnen spelen.
Ene kant jammer dat er al zo ontzettend veel bekend is van het spel en dat de verrassing er af is. Maar toch wil ik het zo ontzettend graag spelen. Het lijkt me heel tof om als uiteindelijk OP monster iedereen neer te halen terwijl het toch erg spannend is. Hopelijk heb ik tegen die tijd een fatsoenlijke pc, zodat ik het ook daadwerkelijk kan spelen =D
Ik vraag me trouwens af, bij evacuation, is het ook daadwerkelijk 5 dagen, of is het gewoon 5 rondes, het 2e is natuurlijk logischer en waarschijnlijker is, maar het staat nergens echt duidelijk.
Ene kant jammer dat er al zo ontzettend veel bekend is van het spel en dat de verrassing er af is.
Dat is alles behalve jammer. Als ik geld uitgeef aan een spel dan wil ik van te voren weten wat ik kan verwachten. Bij Evolve heb ik altijd al met de gedachte gezeten dat het een beperkte spelmodus bevat met weinig aanbod (veel van hetzelfde). Nu krijg ik juist het gevoel dat dat niet zo is en juist om deze reden ben ik wel bereid om dit spel aan te schaffen. Nu weten mensen namelijk dat dit spel wel meer te bieden heeft en zo zullen zij eerder geneigd zijn om dit spel te pre-orderen.
Een slimme zet dus omdat de Alpha versie niet echt overtuigend overkwam.
Klinkt goed.
Echter heb ik mij tijdens het spelen van de Alpha op de ps4 enorm gestoord aan de matige framerate waarop de game draaide, hetgeen mijn spelplezier toentertijd zeker heeft beperkt.
Ik hoop echt dat ze aan dit issue de nodigde aandacht zullen geven.
Dat kwam door de 2.0 update op de Playstation, Evolve werkte eerst zelfs helemaal niet, maar dat was gelukkig nog opgelost. Kunnen ze dus niet in zo'n kort termijn oplossen, en zal vast beter zijn tijdens de release. ;)
Ik volg deze game al een tijdje.
De makers zijn volgens mij wel eerlijke developers; ze doen sowieso niet aan "pay to win" waardoor je met betaalde DLC voordeel kunt behalen. Daarnaast geven ze ook aan dat ze vol aan de bak gaan met de input van gebruikers om het spel zlf ook te laten evolueren.

Al met al denk ik wel dat het goed gaat komen met deze game. Ik heb ook veel en lang genoten van Left4Dead wat van dezelfde makers af komt. Echte gamers zelf ook...
Dat verhaaltje dat vertelt iedere developer. Ze heb ik genoeg games met die insteek subtiel pay2win zien gaan. Eerst kosmetisch kleding e.d. verkopen, langzaamaan experience bonussen, unieke items en ga zo maar door.
Turtle Rock maakte oa Left 4 Dead 1&2. Daar zat geen 1 betaalde DLC in voor zover ik weet. Ik denk niet dat die gasten de boel zitten te belazeren, ze hebben veel ervaring in hoe je een goede multiplayer game in elkaar zet.
Devs bepalen niet hoe er betaald gaat worden. Er zitten vast ook devs met een hart van goud bij EA. Dat wordt hogerop in de voedselketen bepaald.
Ah ja, klopt. 2K geeft de game uit. Ik kijk 't mooi nog even aan na de launch. Misschien als de game cht goed is dat ik 'm in een sale haal.
Klinkt vet. Heb destijds genoten van de Alpha :)
Ik heb de Alpha-test gespeeld en ik weet niet of de replayability hoog genoeg is van EvolvE, terwijl ik toch al tijden de game in de gaten hield. De hunters en monsters zijn met allen slechts 4 abilities toch wat eentonig na een tijdje; ik weet niet of een aantal game modes en nieuwe maps genoeg variatie zal brengen voor de game. Overigens zat de balancing wel opvallend goed in elkaar, goede / slimme monsters waren inderdaad in staat de hunters af te maken en vice versa!

Ik ga wel de game in de gaten houden nog maar wacht toch even de uiteindelijke reviews af :)
Alpha voelde destijds al een beetje beperkt, goed om te lezen dat het meer gaat worden.
Leuke extra modes.

Ik zou het alleen wel leuk vinden als er ook nog een optie zou komen voor meer spelers bv 2 monsters vs 8 hunters of zo. Ik noem maar iets. Of in ieder geval een manier om als monster ook met andere menselijke spelers samen te werken.
Ook leuk om te weten, alle nieuwe DLC maps worden gratis voor iedereen. Alleen extra monsters worden betaald.
Ik kijk erg uit naar deze game! Klinkt echt vernieuwend! Lijkt me ook onwijs vet om als monster chaos te veroorzaken.

Tot februari moet ik mijzelf maar vermaken met die andere topper; Titanfall :)
Grappig, ik ben ook helemaal weg van Titanfall. Heb echter het idee dat maar een specifiek groep mensen dit spel leuk vinden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True