Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

De game Evolve heeft vlak voor de verkoopstart een patch gekregen die de laadtijden moet terugbrengen en op andere manieren voor een betere spelervaring moet zorgen. De pleister heeft een grootte van 3GB.

De ontwikkelaar van de shooter, Turtle Rock Studios, raadt spelers aan de update te installeren voordat ze de game draaien. De patch zorgt voor een betere balans tussen Hunter en Monster, voor optimalisaties wat betreft laadtijden van de game en levels en voor bugfixes.

Daarnaast brengt de patch nieuwe skins voor Hunters en Monsters die spelers kunnen unlocken. Tenslotte zorgt de update voor de mogelijkheid om verbinding te maken met de companion-app Evolve Hunters Quest. De release van Evolve staat voor dinsdag gepland.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Wat een geflame in deze topic. Even om een paar dingen hierboven op een rijtje gezet:

- Internet snelheid QQ: Als je een game van 50Gb kan downloaden zal een patch van 3Gb ook geen probleem zijn + zelfs met lage snelheden duurt 3Gb niet heel erg lang.

- 3Gb voor laadtijden QQ: Ja 3Gb voor laadtijden, zoals door enkele al suggereerden zal het waarschijnlijk gaan om grafische aanpassingen van content en ja....daar moet je helaas ook files voor aanleveren. Daarnaast komt er ook content bij zoals in het originele artikel genoemd staat.

- day 0/1 patch QQ: Mag ik jullie er even aan herinneren dat het tot nu toe een alpha-->Beta setting betrof. Het eigenlijke idee hiervan was het uittesten van de game en het reporten van bugs zodat deze gefixt kunnen worden. Dat maar een zeer klein percentage van de spelers ook werkelijk bugs report buiten beschouwing gelaten. Laten we daarnaast even eerlijk zijn hoe groot zou de ragefest zijn als er een eerste beta build=release build policy gehandhaafd zou worden. Ben blij dat er dingen gefixt / toegevoegd worden! (zie deze build als de oude "zo komt ie op het cd'tje" build)

Mijn conclusie:
Nog voor de release worden enkele bugs en irritaties vanwege lang loadscreens (hopelijk) gefixt. Bovendien is er nog extra content toegevoegd zodat bij release iedereen vooruit kan / later een DLC kan downloaden. Goed bezig!

[Reactie gewijzigd door shademasterz op 9 februari 2015 14:30]

Waarom dit op +3 wordt gemod, werkelijk geen idee. Blijkbaar is middelbmatigheid het nieuwe fantastisch.

Internetsnelheid QQ: Niet iedereen heeft supersnel internet, en voor niet iedereen is een spel van 50GB snel te downloaden. Persoonlijk heb ik er een stronthekel aan om lang te moeten wachten, ook met glasvezel duurt dat nog dik drie kwartier.

3GB voor laadtijden: belachelijk. Regel dit gewoon fatsoenlijk en zorg dat je spel af is.

En die Companion app? Mag ik even een teiltje?
Flikker op met je stomme apps en connected to Facebook en weet ik het wat voor shit.
En je ziet het als een pluspunt dat je later DLC kunt gaan downloaden? Nooit het mod tijdperk meegemaakt waarschijnlijk. Weet je, toen ontwikkelaars nog actief de community betrokken bij de levensduur van een spel. COD4 heeft met een paar muisklikken een zombiemode, allerlei gamemodes die pas later werden toegevoegd aan bijv World at War en Black Ops.


Blijf vooral lekker die middelmatigheid belonen! Dan koop ik titels zoals The Witcher, van bedrijven die weten hoe het hoort.

- Zonder pre-order shit
- Die de DRM verwijderen op het moment dat ze performance loss detecteren.
- Waarvan iedereen alle updates krijgt, ook de early buyers krijgen dus alle fixes uit de GOTY
- Die echt flink de limiet opzoeken van alle platformen
Drie kwartier met glasvezel lijkt me wat overdreven.

Snelheid hangt natuurlijk van de servers af maar als deze 5MB/sec geven (meestal meer maar ok) dan kost het 10 minuten. En als het meer tijd kost ga je ff boodschappen doen of utigebreid aan je slurf hangen.

Daarnaast staat de release voor dinsdag op de planning: de game is dus nog niet uit. Alles wat ze nu repareren is dus voor de release. Puur het feit dat je het al kon downloaden/spelen doet daarin niets af, je ben dan dus gewoon een tester. Dat ze wellicht een verkeerde beslissing hebben gemaakt en daardoor nu grote bestande moeten vervangen, dat kan zo zijn maar dit veranderen ze dan mooi op tijd.

Dat het modtijdperk fantastisch was ben ik compleet met je eens.
Waarom zo vijandig taal gebruik.. Doe eens rustig man.

Heel veel games van een onbepaalde grootte downloaden niet met volle snelheid dan je internetverbinding aan kan. Dit komt doordat de bron gecapped is om bandbreedte over te houden voor andere gebruikers/doeleinden.

Ik vind het een goede zaak dat er (bug)fixes worden weggewerkt door een Day One patch. Er zijn altijd uitersten zoals de 20GB Day One patch van Halo MCC voor de Xbox One (die verolgens nog voor geen meter liep online).

3GB is tegenwoordig nix meer. En wen er maar vast aan ipv zo hard tegen dingen aanschoppen en zo hard schreeuwen op teh Interwebz.
3GB is tegenwoordig nix meer. En wen er maar vast aan ipv zo hard tegen dingen aanschoppen en zo hard schreeuwen op teh Interwebz.

Tja, en daarom wordt de consument dus steeds harder genaaid.

Door die "wen er vast maar aan" mentaliteit.
Nou nou, 3Gb, en het gaat hier even "over de kop".

Wanneer een spel een status "GOLD" krijgt dan word het gedrukt en/of klaar gemaakt voor distributie. Menig studio kan zich dan op verbeteringen storten en dan deze op dag 1 of (wil je liever? ) een tijd later. Dat zou je nu hedendaags zien als "gewoon".

Als je de geschiedenis bekijkt van de laatste 10 jaar, dan zal je zien dat het eerste patch later werd uitgebracht. Dit ook om te kijken of het spel aanslaat. Met Evolve is dat niet anders, maar ze hebben na de Alpha -> Beta de ritme te pakken en het zal weer een tijdje duren dat een DLC/Patch ervan komt.
Kijk, zo kan het dus ook. Het is nog net niet dat het in de originele release zit, maar ik verwacht dat er hier dus minder day 1 klachten binnen gaan komen. Dit in contrast met publishers die pas weken of maanden na release van een krakkemikkig product patches uit gaan brengen die misschien de helft van de problemen oplossen.

Ubisoft, lees u mee?

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 9 februari 2015 13:16]

Het klinkt voor mij alsof ze exact dezelfde gok gewaagd hebben als Ubisoft, het enige verschil is dat het hier wel gelukt is waar Ubisoft zich verkeken had op hoeveel werk het zou zijn om de problemen op te lossen. Punt blijft dat ze het product 'gold' laten gaan terwijl er nog problemen zijn om op te lossen.

Uiteraard is het ook niet realistisch om te verwachten dat alle problemen opgelost zijn, daar is software (en games vooral) veel te complex voor tegenwoordig. Het verschil zit hem mogelijk ook in hoeveel risico er genomen wordt. Is het bekend wat je moet doen en dat dat gaat lukken in een patch voordat de game uit komt en als het toch niet lukt is de game nog steeds prima speelbaar... of is de huidige vorm eigenlijk een stomende hoop stront en is het een blinde gok dat de ontwikkelaars het wel opgelost krijgen voordat de game uit komt?
Wellicht dat Ubisoft inderdaad teveel richting het tweede zat en dat het hier wat safer gespeeld is, maar dat is moeilijk met zekerheid te zeggen als je niet zelf er bij betrokken bent geweest.
Tja, games zijn nooit sans bugs. Er zijn veel mensen die hard roepen " ja maar nee vroeger op de N64, PS2 etc" hebben natuurlijk ook de roze bril op.
Tuurlijk, dat zeg ik ook :)
Mijn punt is alleen dat het nu, voor release, wellicht nog een beetje vroeg is om te roepen dat het hier wel goed gaat.
Ze zijn in ieder geval op de hoogte dat er uberhaupt problemen zijn. EA/Ubisoft stopt lekker de kop in het zand en komt dan na duizendmaal klagen ineens met een patch die lang niet in alle gevallen de problemen oplost.
Dit. De game heeft voor mij ook geen performance problemen dus het is meer dat ze voor lagere spec pc's het speelbaarder gaan maken. Ze hebben ook L4D 1 en 2 gemaakt wat goede gebalanceerde games waren. Deze guys hebben voor mij wel goodwill. Helaas dat Evolve me niet zo kan boeien maar ik heb erger meegemaakt qua patches. (20 gig star citizen patches bv 8)7 )
Soms heb ik met dat soort patches meer het idee dat je een compleet aangepaste versie van de hele game directory aan het downloaden bent...
Van niet gefixte bugs wordt ik niet blij maar van zulke gigantische patches op het moment van release ook niet. Het doet je je bijna afvragen waarom we nog disc-releases hebben.
Sowieso wordt de disc release waarschijnlijk gedeeltelijk download. Games worden zo onderhand als 25GB+, wat niet meer op een DVDtje past. Multi-DVD swappen voor een install is ook van een hoge Win95-op-floppy-gehalte. Dan liever gewoon klikken in Steam o.i.d. en wat drinken pakken voordat ik kan spelen.

Ik koop eigenlijk zo'n beetje alles via digitale download (3DS games, PC games) dus wat is een luttele 3GB dan nog? Die 5-10 minuutjes extra downloaden...

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 9 februari 2015 13:25]

Blu-ray bestaat ook nog. Daar maakt zelfs de PS3 gebruik van. Er past veel meer op dan een DVD.
Het gros van de mensen heeft nog een DVD drive, en ik heb helemaal geen disc drive meer in de PC (kon mij IDE-drive niet meer aansluiten).

Dus spellen op blu-ray uitbrengen maakt het ook niet beter. Daarnaast heeft de disc based release zijn beste tijd wel gehad. Wat brengt het je nog nu alles toch via online loopt? Garantie dat je het spel nog kan spelen als de uitgever de stekker eruit trekt? Niet echt. En ja dan kun je met hacks aan de gang om hem offline te kunnen spelen, maar dat kan net zo goed met een digitale versie, omdat je sowieso nog massa's patches nodig hebt (zie hier al 3GB). Dan kan ik hem ook net zo goed downloaden. En ik heb in al die tijd dat ik Steam gebruik nog geen spel gehad wat ik niet meer kan spelen.
True, maar het aantal pc-gamers dat een blu-ray lezer in zijn pc heeft, is voor zover ik weet niet heel hoog...
Dat is een kip en ei probleem, het merendeel heeft geen BD omdat er geen (PC) content voor is. Als games op Bluray verschijnen zullen er ook meer BD's in (game-)pc's komen.
Zelfs al gaan ze games massaal op blu-rays uitbrengen, wie zal er nu nog 1 kopen?

Waarom? Lezen vanaf een CD/DVD/BD drive is slomer dan menig internet verbinding.
Valt stiekem aardig mee, een 8x Bluray disc zit al op de 288 MBit/s.

Bron
Ik ken eigenlijk niemand die zo'n ding in zijn PC heeft zitten en waarom zou je ook. Films en games kun je veel makkelijker downloaden en bewaren, legaal via iets als iTunes/Steam/Origin of anderzijds.
Klopt, ik ook niet. Echter wordt iets als Steam wel vervelend als je sloom internet hebt, omdat een download dan lang duurt. Maar goed, dat is wat anders. Ik heb zelf niet eens een dvd-drive in m'n pc. :)
Ik werd bij de release van de laatste playstation nog hard afgebrand toen ik opperde dat een DVD/BLU-RAY drive echt niet meer van deze tijd is, ik heb zelf al een jaar of 5 geen optische drive meer in mijn PC, laat staan in huis. Dus idd ;)

Bij een PC kan het blijkbaar wel prima, en op een console niet.
Je zult maar ADSL hebben :/
Of een inbelmodem of alles via 2G mobiele telefoon moeten binnenhalen. Wat is je punt?
Je speelt waarschijnlijk niet via je 2G verbinding MP games..
2G is anders niet zoveel trager dan een inbelmodem, en Unreal Tournament en Doom en dergelijke waren daar nog wel mee te spelen (iirc)
Nee, maar de lag/latency is bij 2g wel heel anders dan die op dialup.
2G is anders niet zoveel trager dan een inbelmodem, en Unreal Tournament en Doom en dergelijke waren daar nog wel mee te spelen (iirc)
In die tijd had je geen patches van 3GB
Je zult maar ADSL hebben :/
Theoretisch kan ADSL tot 200MBit, ok haalbaar is het vaak niet. Een gemiddeld huishouden kan makkelijk 30-40mbit op DSL halen, en dan is ook dit zo binnen....
Dan kan dit nog gemakkelijk binnen een uurtje. De laagste abbo's zijn volgens mij rond de 30mbits tegenwoordig. dan wordt het misschien 20-30min
Welkom in het buitengebied met 8 mbit :)
Misschien zouden developers de games af kunnen werken voordat ze shit op de markt gooien?

Waarom ligt het probleem altijd bij de klant? Evolve lijkt me nou niet zo'n ingewikkeld spel dat daar 50GB voor nodig is.

Battlefield Bad Company 2 heeft meerdere voertuigen, veel (echt veel) maps, veel wapenmodellen, subliem geluid en redelijke visuals en dat was echt geen 50GB...
BF:BC2 heeft 8gig aan data (zonder DLC's) aan goedkope vorige eeuwse textures wat nauwelijks afdoende is voor 720p, laat staan 1080 of hoger.
PC eeuw eerder had je UT met 700mb met TV textures van 800x600. Quake kon nauwelijks groter (limiet van 254 PK3 bestanden, lol)

Tegenover de huidige generatie spellen die vrijwel allemaal 4k ready zijn, wat een ontzettende hoeveelheid ruimte kost voor de mooie grafische poespas.

Grootste gedeelte van de schrijfruimte van games games is het grafische gedeelte en hoe groter een game is, hoe expansioneler dit groeit zodra je de resolutie gaat verhogen oid.

[Reactie gewijzigd door batjes op 9 februari 2015 18:35]

BC2 zag er anders prima uit op 1080p.

En kunnen ze de 4K textures dan niet gewoon apart aanbieden als extra "high-res" pack. Persoonlijk hoef ik ze niet, en heb ik liever de ruimte op mijn SSD terug!
UT99 ziet er ook prima uit op 1080p :)

Dat is IMO wel een goede optie, ik heb het videogeheugen toch niet voor ultra shiney textures.
Geheid dat hier comments komen over het feit dat er weer een game is met een day-1 (of day zero?!) patch. Ik vraag me af waar het dan mis is gegaan? 3GB aan patches lijkt me heel veel nieuwe data. Is het gehele spel bijgewerkt en ververst in de laatste twee weken voor release ofzo? Vragen, vragen, vragen.
Ik zou inderdaad 3GB ook geen pleister willen noemen, maar eerder een complete make-over.

En aangezien het de performance moet verbeteren denk ik dat ze de gehele engine van het spel een flinke overhaul hebben gegeven.
Volgens mij valt dat wel mee, de install is volgens Steam 50GB...
Vreemd de illegale is namelijk maar 26 gb. dus 50 gb is hij in de verste verte niet.
Daarmee is 3gb toch echt 11.5% van de totale grootte van het spel.

Verder word een game al een zeker een maand voor de release gedrukt en verscheept dus slechte planning van deadlines is de oorzaak van al die patches.

Vroeger had niemand internet dus moest de game gewoon werken nu maakt het ze allemaal niks meer uit zolang er maar geld mee afgetroggeld word.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 10 februari 2015 02:50]

Ik weet niet hoe jij dat heb ervaren in het Atari 2600 => Comodore 64 => Amiga 500 tijdperk... Maar cardridges, bandjes en disks waren niet bugvrij geleverd.
ik heb nooit op consoles gespeeld en za dat ook nooit doen maar pc games waren altijd 100% speelbaar zonder vage problemen.
Prince of Persia was bv. niet bug vrij, zo waren er velen met hem, bv.:
https://www.youtube.com/watch?v=-oEJBESyTVs
hehe grappig.

i weet dat ik m zonder problemen uitgespeeld heb.

en hij ging daar ook op een punt naar beneden waar je normaal nooit naar beneden moet dus als ie gewoon gesprongen had haha..
Nou, een engine is vaak maar een paar MB groot hoor.. Het zal voornamelijk content zijn dat aangepast is, of mogelijk al DLC meegeleverd wordt die pas over een tijdje beschikbaar wordt gemaakt..
Mogelijk doen fabrikanten dit ook om piraterij lastiger te maken?
Dat denk ik zeker, op die manier kunnen ze makkelijk gelekte iso's problemen laten hebben en die net op de dag van release fixen :P
En na release van de fix is de fix voor ISO ook al weer uitgebracht dus wat levert het op?
Toch weer extra vertraging in het kraken zeker als ze de drm wijzigen in de patch. Waardoor pas op de release datum kan worden begonnen met de crack, kopen mensen die niet willen wachten toch eerder de game.
Die 3 Gb zal wel textures e.d. zijn met een betere compressie. @mvds, kan idd ook een engine overhaul zijn, maar denk eerder textures omdat het over laadtijden gaat.

Ik mag aannemen dat men eerder gaat klagen over deze game dat het in de core opgezet is als een spel dat gemaakt is voor DLC. Als ik alle berichtgeving moet geloven is Evolve een soort van Sims 2.0 op DLC gebied.

btw, is dit spel niet sowieso digitaal verkrijgbaar? Ik mag hopen dat als je het spel download dat je dan niet eerst het spel krijgt en daarna nog eens de patch moet doen, maar dat 1 keer downloaden voldoende is omdat de bestanden vanaf de server al gepatched zijn.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 9 februari 2015 13:19]

3 GB valt wel mee toch?
Voor het hele spel heb je ook zo'n 50 GB opslag nodig.
@RadioKies: ja hij is ook digitaal te krijgen.
Denk dat het idd opnieuw gerenderde en gecomprimeerde textures en 3D-modellen zijn (die sneller laden, kleiner zijn), of iets vergezochter, meer gepre-renderde data zodat bepaalde visuals niet tijdens het laden gegenereerd hoeven te worden.
Video games gaan 'content locked' 2 maanden voor ze uitkomen, dit betekent dat de ontwikkelaar geen nieuwe content in de build meer mag steken, enkel bugfixes gebeuren nog. Video games gaan 'gold' 1 maand voor de release van het spel, dit is de laatste build voor de disc. Ondertussen werken de ontwikkelaars a) aan het volgende spel b) aan DLC c) aan verdere bug fixes (dit wordt dan de day-one patch genoemd).

Day one patches zijn gewoon bedoeld om het spel een beetje extra polish te geven, het spel is al af. Je kan dit makkelijk uittesten bij single player games, speel het zonder de day-one patch, en je zal merken dat het normaal draait.

Ieder spel heeft bugs, het is gewoon een kwestie van hoeveel de gemiddelde klant er tegenkomt. Big budget games hebben miljoenen klanten, dus er zullen altijd mensen klagen over een bug hier of daar.
waar mijn haren echt overeind van gaan staan is de companion app, als dit net zo`n boring klote spelletje is als bijvoorbeeld bij watch dogs of assassinscreed Unity dan houden ze dat hele spel maar en hoef ik er niks van te weten. ik vind dat het met de hele game industrie totaal de verkeerde kant op gaat. uitbrengen van games in beta fase en beweren dat het spel klaar is , companion apps , 1st day dlc`s GRRRRRRR maak gewoon eens iets wat klaar is en genoeg content heeft om iemand te vermaken.
wie zegt dat je die niet hoeft te gebruiken?? heb je me stukje gelezen? ik had het er over als het dezelfde crap is als bijvoorbeeld bij assassins creed Unity. Dat is namelijk een companion app die je MOET gebruiken als je alle kisten in het spel wilt openen.
Dat is een methode die ik niks vind, zal een kennis van mij heel leuk vinden, die heeft een game bak en is zelf een hardcore gamer maar hoeft niks te weten van een smartphone, hij is toch altijd via Skype op PC bereikbaar.

Fijn als fabrikanten je dwingen iets te gebruiken, blijkbaar waait het over naar games (zucht).
De game Evolve heeft vlak voor de verkoopstart een patch gekregen die de laadtijden moet terugbrengen en op andere manieren voor een betere spelervaring moet zorgen. De pleister heeft een grootte van 3GB.

over ironie gesproken.... Hoeveel mensen hebben wel niet een trage internetverbinding. Beter zou gewoon zijn om een product te lanceren wat al compleet is...
Het product is al compleet en ik spreek uit ervaring, ik heb zowel de alpha's al de beta's van EvolvE gespeeld. Het spel speelt uiterst vloeiend en ik heb maar zelden bugs gehad; eigenlijk nihil. Verder heb ik ook geen enkele performance problemen of FPS drops gehad. Hier kan Ubisoft nog wel wat van leren met hun Assassins Creed dram verhaal.

De laadtijden waren inderdaad behoorlijk lang. Vanaf het zoeken naar een game tot het voten van de map, het kiezen van je karakter met perks en het uiteindelijke laden van de map.. Dit duurde behoorlijk lang soms. Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat ze een patch uitbrengen die jouw speelervaring drastisch kan verbeteren. 3 GB is inderdaad wel bizar veel, dat kan ik niet ontkennen.

Uiteraard zullen veel users gaan schreeuwen om een te grote patch en wellicht hadden ze de release moeten uitstellen om deze patch alvast op de DvD's en in de Steam release te verwerken, maar ik kan het alleen maar toejuichen eerlijk gezegd. De pleister is groot, maar er wordt tenminste een pleister aangereikt. De games van Ubisoft zijn vaak een gepuncteerde aorta waarbij een pleister geen enkel nut heeft.
Ik vind persoonlijk dat dit product verre van compleet/af is. Het aantal DLC wat klaar staat (en al aangekondigd werd voor dat er ook nog maar een seconde van de game gezien was) geeft voor mij aan dat het een product is wat nooit af zal zijn. De marketing achter Evolve geeft mij een verschrikkelijk gevoel als consument. Wat heel erg jammer is want de game zelf is niks mis mee.
Dat ben ik wel met je eens, ik heb het nu puur over een patch die laadtijden reduceert en wat performance tweaks heeft. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen natuurlijk.

Maar het verdienmodel is voor de consument om te janken. 'Pre-order de Evolve collectors editie en ontvang direct nieuwe skins, een nieuw monster en allerlei andere voordelen' ==> Direct bij de launch heb je dus al voordelen tov niet betalende users. Ik vind betaalde DLC n van de meest waardeloze verdienmodellen tot op heden. Ik vond alleen bij GTA IV de DLC erg goed zoals The Ballad of Gay Tony. Dit was gewoon zeer goede content tegen een schappelijk bedrag.

Maar Evolve zal inderdaad betaalde DLC blijven uitbrengen over de komende maanden (of jaren). Ik denk dat dit echter niet lang zal werken aangezien de replayability lager is dan effectieve waarde van de downloadable content. Ik vond het overigens erg leuk om de game te spelen maar alle DLC zorgt ervoor dat ik toch afhaak.
over ironie gesproken.... Hoeveel mensen hebben wel niet een trage internetverbinding. Beter zou gewoon zijn om een product te lanceren wat al compleet is...
En dan hebben we het nog niet gehad over de mensen met een maandelijkse cap van 20 GB. En dat zijn er veel. Niet in Nederland, maar daarbuiten is het heel normaal.
Oh, ja, vreselijk....
Zet de download nu aan en om over 24 uur klaar te zijn heb je een download snelheid nodig van zo'n 36 KB/s, dat halen de meeste mensen toch wel denk ik? En de meesten gaan er met gemak een factor 10 overheen, hier in Nederland velen nog wel een factor 100 en genoeg nog veel meer dan dat. Dan ben je dus in 2,5 uur tot een kwartier klaar.
Maar zelfs als je er dus 24 uur over doet, dan moet je even een dag je computer aan laten staan en hoef je daarna tijdens het spelen minder lang te wachten op het laden van levels. Lijkt mij een uitstekende deal. Het is veel iritanter om tijdens het spelen te moeten wachten dan als je ondertussen gewoon wat anders kunt gaan doen.
Soms lijkt het me echt beter om gewoon een release periode te geven totdat de ontwikkelaar ziet dat het praktisch af is. Op die manier breng je, naar mijn mening, tot sneller afgemaakte games.

Weliswaar zijn zulke zaken voor mij geen probleem omdat ik games toch vaak later koop dan de release maar voor een aantal ben ik toch van plan die op dag 1 te kopen en dan heb ik het liefst dat die gewoon werkt, en de laatste tijd is zo'n update dus een verplichting.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 9 februari 2015 13:19]

Het probleem is dat de ontwikkelaar daar veelal niet over gaat. De uitgever wil snel geld zien, uitstel willen ze niets van weten.
De ontwikkelaar heeft ook harde dealines natuurlijk - einde van het budget en dergelijke. Er zijn genoeg gameontwikkelaars geweest waarbij het personeel niet meer betaald kon worden terwijl het geld op was.
Evolve evolved, als het ware
"voor optimalisaties wat betreft laadtijden van de game"

Behalve bij de eerste keer opstarten.. dan moet er nog even 3GB binnen gehaald worden.
ik wou net hetzelfde posten :-)
Voordat er weer eens niet gelezen wordt, en wel commentaar geleverd.

De ontwikkelaar van de shooter, Turtle Rock Studios, raadt spelers aan de update te installeren voordat ze de game draaien

Staat in het artikel dat dat wat je verteld niet wordt aangeraden. Waarschijnlijk omdat op die manier er niet gepdatet wordt.
zero day patches de nieuwste manier van DRM. Het begint steeds gekker te worden een 3 GB patch om laadtijden te verbeteren uhhuh waar is de tijd dat er nog een beetje getest werd.

En voordat men begint van spellen zijn complexer geworden blablabla neem even dit mee... laadtijden is iets wat wel gelijk opvalt. Slechte balans ook. Dit zijn niet dingen die moeilijk te vinden zijn.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 9 februari 2015 13:24]

Het wordt wel een zorgwekkende trend dat alles een patch krijgt op de eerste dag. Ik snap dat er schema's zijn waaraan de developer zich heeft te houden en dat spellen een stuk complexer zijn geworden. Maar zou het nu zo moeilijk zijn om een fatsoenlijke game af te leveren in het doosje?

Ik wordt een beetje moet om beta tester te zijn voor 60 euro om dan na een half jaar een game te hebben die wel functioneert, maar tegen die tijd heb je toch geen zin meer om te spelen en kijk je alweer uit naar je volgende game.

Ik snap dat het lastig geld verdienen is tegenwoordig. Maar het zou niet onmogelijk moeten zijn om een fatsoenlijk eind product neer te zetten op de dag dat het spel in de winkels ligt.
Trend? RA2 had een day 1 patch. UT99 had een day 1 patch. Zullen er wel meer zijn, maar deze 2 staan me zo bij in ieder geval.

En vroeger werden games vaak gewoon opnieuw gedrukt met de gepatchde versie. Ik meen me te heugen dat er in het verleden games uit de schappen getrokken zijn vanwege gamebreaking bugs op release day die vervangen moesten worden met de nieuwe versie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True