Dit is de WHY2025-badge met twee ESP32's en een loramodule

Als je hackersconferentie geen veel te overpowerde minicomputer als badge heeft, ben je dan wel een echte hackersconferentie? WHY2025 nam het zekere voor het onzekere door een ESP32-controller, een lorachip en een kraakhelder scherm in zijn badge te verwerken. Tweakers kreeg een voorproefje van de badge, die in augustus tijdens de hackercon wordt gebruikt.

Hackerskamp What Hackers Yearn vindt dit jaar tussen 8 en 12 augustus plaats. Een van de opvallendste aspecten van hackersbeurzen zijn de vaak uitgebreide toegangsbadges. Waar je bij de meeste normale conferenties een stukje karton aan een keycord om je nek hangt, is de badge van dit soort cons een complete computer. De badge van de voorganger van WHY2025, May Contain Hackers in 2022, was bijvoorbeeld gebaseerd op een Raspberry Pi Pico. De badge van DEF CON was vorig jaar een soort gameboy op basis van de toen gloednieuwe Raspberry Pi RP2350.

Voor WHY2025 hebben de makers opnieuw flink wat uit de kast getrokken. Tweakers mocht voortijdig naar de badge kijken en die uit elkaar halen om te zien wat deze allemaal kan.

Het eerste dat daarbij opvalt, zijn de grootte en het gewicht van de badge. Deze ligt stevig in de hand vanwege het opvallend grote en heldere display: dat is een ips-paneel met een resolutie van 720x720 pixels. Het hele apparaat wordt niet door een lithiumionaccu of AAA-batterijen van stroom voorzien, maar met twee 18650-cellen die behoorlijk wat gewicht met zich meedragen.

WHY 2025 badgeWHY 2025 badgeWHY 2025 badgeWHY 2025 badgeWHY badge 2025 batterijenWHY badge 2025 batterijen 2

Op dat display is op dit moment nog weinig te zien. De organisatie werkt nog aan de software, dus we hebben geen idee wat het 'doel' van de badge wordt. Op andere badges, zoals die van DEF CON, was het bijvoorbeeld mogelijk een Pokémon-achtige game te spelen. Wel werkt de badge met een volledig qwertytoetsenbord, een siliconenbordje dat zelf haptische feedback en een backlight heeft en waar op de plaats van de functietoets het WHY2025-logo is verwerkt. Er zit een frontje om het display en het toetsenbord, dat met pogopins verbinding maakt met het pcb, wat het volgens de makers mogelijk maakt om de lichtjes op de voorkant van de badge te kunnen programmeren.

Wat we wel weten, is dat bezoekers van de beurs zelf goed aan de slag kunnen met de hard- én software. Het brein van de badge is een module met ESP32-P4-microcontroller die, inclusief microSD-kaartslot, in een M.2-slot is geprikt. Daarnaast zit er, onder andere voor de draadloze verbindingen, een ESP32-C6-Wroom-1-chip op het apparaat. Met die twee chips is het mogelijk zelf applicaties te bouwen voor de chip.

WHY badge 2025 m2
De badge werkt op basis van een ESP32-P4-module op een M.2-board.

Er zit nog een derde chip op het zelfgemaakte pcb, waar onder het display overigens een groot WHY2025-logo op staat. Dat is de RA-01H-lorachipmodule. Op het conferentieterrein komt volgens de organisatie een lora-antenne te staan, waar bezoekers hun eigen lora-apparatuur kunnen koppelen aan de chip, maar hoe de badge de loramodule precies gebruikt, is niet duidelijk. Verder zit er een aansluiting met pogopins op de voorkant van de carriercard van de badge waarmee het mogelijk is andere sensors te koppelen aan de badge.

WHY badge 2025 lora
De ESP32-C6- en lorachips op de badge

Het is ook mogelijk meerdere soorten hardware op de badge aan te sluiten. Er zitten twee USB-C-poorten op, eentje voor het opladen van de batterijen en eentje om verbinding met de badge te maken. Maar er zitten ook een aantal gpio-pinnen aan de bovenkant van de badge, die het mogelijk maken nieuwe add-ons op het apparaat te zetten. We zagen een mock-up van onder andere een module om een VGA-aansluiting aan de badge te koppelen.

Verder zitten er nog twee andere aansluitingen op het pcb: een aansluiting voor een Raspberry Pi-camera, en een aansluiting voor een speaker.

Tweakers op WHY2025

Tweakers is aanwezig op WHY2025. Wat we daar allemaal gaan doen, gaan we de komende tijd nader bepalen, maar we lopen er in ieder geval rond om verhalen en video's te maken en natuurlijk om bezoekers te ontmoeten. Ben jij op WHY2025 aanwezig? Laat het ons dan weten en kom bij ons langs!

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

25-07-2025 • 08:00

87

Reacties (87)

87
86
59
6
0
23
Wijzig sortering
AuteurTijsZonderH Nieuwscoördinator 25 juli 2025 08:21
Laat me vooral via DM of hier weten als je naar WHY gaat en of je daar wil meeten! Ben heel benieuwd hoe groot het Venn-diagram tussen WHY-bezoekers en tweakers is
Ze hebben nog wel een ticketswap voor mensen die kaarten verkopen omdat ze op het laatste moment niet kunnen: https://wiki.why2025.org/TicketSwap

Maar momenteel staan daar ook geen tickets op.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 25 juli 2025 14:54]

Het is uitverkocht, en ik begrijp dat er beperkte slaap plaatsen zijn, maar kan je niet als dag bezoeker komen?
Belangrijke edit voor clarity: geen kaartje, geen toegang, dat was niet lekker verwoord.

Dagbezoekers zijn niet te monitoren op een terrein wat vol staat met tenten en dorpen(groepen van tenten). Je kan dan langskomen op de eerste dag en niemand merkt dat je daar niet mag zijn voor de rest van de dagen.

[Reactie gewijzigd door IcyPalm op 25 juli 2025 10:19]

Er heeft op hetzelfde terrein net een veel groter festival plaatsgevonden, met een gigantische camping erbij, en daar werd wel onderscheid gemaakt tussen dag en weekend bezoekers.
Dus ik denk niet dat dat de echte reden is, ik denk dat ze iets meer toewijding willen dan een dagje, en dat zal het ook vast makkelijker maken om te organiseren. Voor dagjes mensen moet je toch iets ander programma opzetten.
Ik snap je gedachte maar dat is voor praktisch alle Hackercamps toch anders. Bij Liquicity is het festival terrein gescheiden van de camping, zoals bij veel (muziek)festivals. Bij de meeste Hackercamps is het totale terrein een camping en vindt alle activiteit plaats overal tussendoor en in heel veel tenten die groepen zelf meenemen.

Hier zie je de duidelijke scheiding tussen camping en festivalterrein van liquicity: https://festival.liquicity.com/wp-content/uploads/2024/12/Location-2-.jpg

Hier voorbeeld(van vorige NL hackercamp, MCH2022) waar alles door elkaar staat: https://berthub.eu/articles/mch.jpg
Ja snap ik, en het lijkt me ook een betere indeling. Maar het is nog steeds een keuze.

Ik denk dat het ook beter is voor een hackercamp van een week om te gaan voor publiek met meer toewijding, en niet dagjesmensen. Maar de rest is prima te regelen, of je nou extern wil hebben of niet.
Liquicity zijn veel meer mensen maar is dus prima te managen (gaat altijd heel goed). Maarja, daar kun je prima dagjes mensen erbij hebben, en met zo'n hackercamp is dat veel onrustiger en betekent het minder diepgang, kleinere projectjes etc.

Dus, voor zo'n hackers festival is dit de betere keuze. Maar ik bedoel meer, je kunt het regelen zoals je wil.
Zelf woon ik er vlakbij, zou ik liever voor een dagje komen kijken, echter daar is niet voor, dus helemaal prima.

[Reactie gewijzigd door !null op 29 juli 2025 10:40]

WHY2025 is uitverkocht, dus geen kaart, geen toegang tot het event. En dagkaarten bestaan niet bij evenementen als dit.
Ik ben erbij sinds HAL2001!

Viel me vaak beetje tegen hoeveel Tweakers aanwezig waren, dus ik hen ook benieuwd ;)
Denk dat Tweakers niet echt de doelgroep is voor dit soort evenementen anders had deze site wel hackers.net geheten.

Ik ben er ook bij sinds SHA2017 ooit een keer het artikel gezien hier op tweakers anders had ik er nooit mee in aanraking gekomen. Nederlands hackercamp SHA2017 gaat wifi-badges met E Ink gebruiken - IT Pro - .Geeks - Tweakers
Bij dit soort events gaat het om een veel breder begrip van hacken, het "in elkaar hacken" moet je het meer zien. Het is een community van makers, hackers, denkers en andere creatievelingen.
anders had deze site wel hackers.net geheten.
Of hardware.info :+

[Reactie gewijzigd door djwice op 25 juli 2025 16:37]

Ik was ook op HAL en OHM en SHA *O*

Maar dit keer is het wel erg duur geworden. En ik kampeer niet meer zo graag in een tent. Dus dit keer ga ik niet (vorige keer ook niet maar toen was het nog een gedoe met corona maatregelen).

Maar ik wens ze veel succes! Tof dat het zo succesvol is dat het uitverkocht is. Andere festivals zoals Campzone zijn gestopt immers, maar deze gaat nog hard door!

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 25 juli 2025 14:55]

Ik ben er ook al sinds hal elke 4 jaar bij. Er zijn dus wel meer tweakers. ;)
Ik ben er bij, co-teamlead Waste. Zin om een ochtendje lekker fysiek te beunen? Zoek ons op in het Angelsysteem of stuur me een dm of bel me op dect.
Ik ben er ook weer bij
Ik ga! En daar naast heb ik mijn stokoude account weer eens ingelogd om dat hier te komen zeggen.

Wees welkom in het /media village, we gaan gedurende WHY lekker PodCasts en video's maken en bezoekers kunnen er ook hun eigen podcast maken.

Tegenwoordig ga ik door het leven met nickname en radio callsign pa3weg, grappig om mij zelf weer eens te zien als -MacGyver- (en dat ga ik dus mooi nie veranderen nie)
AuteurTijsZonderH Nieuwscoördinator @-MacGyver-28 juli 2025 08:17
Als het goed is krijgen wij daar een plaatsje toegewezen!
Present! Kom gezellig langs in de Brabant Village.
Weer present, sinds HIP in 1997 allemaal geweest.
Laat me vooral via DM of hier weten als je naar WHY gaat en of je daar wil meeten! Ben heel benieuwd hoe groot het Venn-diagram tussen WHY-bezoekers en tweakers is
Knap staaltje werk, maar ook weer ewaste. Of zit er ook een recycling programma achter? Ik vrees echter dat ze jaar na jaar in een la verdwijnen

[Reactie gewijzigd door fenrirs op 25 juli 2025 09:11]

Ik heb de badge van MCH nogsteeds in gebruik als namebadge op meetups, nogal een eye-catcher.
Of als hij thuis staat is het een statusdisplay voor de Home Assistant
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar! Ik heb m'n MCH2022 badge ook nog.. maar doe er praktisch niets mee.
Ehhhh, moet ik even weer graven naar dat stukkie Python dat ik daar voor gemaakt heb.

Babbelt met MQTT met Homeassisant om wat waarden op te vragen en een stukje displaycode om het een beetje mooi weer te geven.

Ga ik tijdens WHY(of erna) even naar kijken, feel free to bump. Voor evenement beetje druk met dingen regelen :)
Bezoekers krijgen de optie de badge niet te nemen, dan gaan ze naar liefhebbers die ze wel willen gebruiken.


SHA2017 badges zie ik nog veel in gebruik bij mensen thuis en op hackerspaces. Dat was ook een uitzonderlijk ding. Rad10 badges zag ik ook veel in gebruik na CCCamp2015.


Ewaste is wisselend dus per event. Ben het in de basis wel met je eens.
Weet je bij wie je moet zijn om dit aan te geven? Ik ben dit jaar opnieuw vrijwilliger, maar ik hoorde dat er dit keer geen badges worden uitgedeeld als je geen bezoeker bent.
Huh? Als je naar het event komt heb je een ticket, ook als orga en als vrijwilliger. Als je nu geen ticket hebt zou ik even heel snel dat gaan kopen :)


In principe is er 3500 badges ingekocht dacht ik, en zijn er 3750 tickets verkocht.

[Reactie gewijzigd door sebastius op 25 juli 2025 13:22]

Ja die van SHA2017 was super. Er was zelfs een hele app store voor, die ook na het evenement nog heel veel updates kreeg.
Graag gedaan :)

nog steeds heel blij dat ik aan die heb meegeholpen.
Ach je kunt er volgens mij prima ESPEasy op draaien :)

Ik heb al ESP32-P4 support werkende (in een branch die nog niet gemerged is) en zit nog met de mensen van Espressif de bugs eruit te strijken mbt. de SDIO interface naar de ESP32-C6 (en ESP32-C5 op sommige andere bordjes)

Volgens mij -van wat ik gezien heb van het bordje op hun GH- is het relatief algemeen spul wat erop zit, dus support is zo in te bouwen.

Die LoRa chip gaat alleen wel wat meer werk kosten.

Helaas kan ik er niet bij zijn :(
Dan verkoop je hem aan iemand anders die er wel wat mee kan of wil doen. Genoeg animo voor. Wat ewaste is, zijn die drones die tegenwoordig gebruikt worden voor oorlogvoering.. Dus dit stukje plezier op zo'n beurs zal wel wat mee vallen.
Dat ben ik met je eens, absoluut, maar dat is een probleem dat pas kan worden opgelost als er geen kleuters meer aan de macht kunnen komen.
Zijn er ook berekeningen hoe de menselijke en collateral damage en vervuilend oorlogen zijn? Irak oorlog begon met precisie bombardementen zonder burgerslachtoffers … Hoe je ook rekend blijft natuurlijk triest
Irak oorlog begon met precisie bombardementen zonder burgerslachtoffers …
De missers lieten ze natuurlijk niet zien.
Bij de WOTS vorig jaar was de Gadget een "omgevingsmonitor": wiki

Gaaf ding, maar de firmware was nog niet klaar, dus rond de tijd dat we 'm kregen kon je er weinig mee. Geen idee of dat inmiddels beter is, heb 'm nooit meer te voorschijn gehaald... gok dat ik niet de enige ben waar ie zinloos in de kast ligt.
De event badges zijn best nuttig om na het evenement nog in te zetten voor van alles. Ik heb zelf thuis:
  • SHA2017 badge voor een regenverwachting
  • SHA2017 badge met een geigerteller
  • HackerHotel2018 badge die wat BT-LE plantensensoren uitleest
Voor Hackerspace Bitlair heb ik nog 6 stuks SHA gebruikt om de CO2 te meten in alle ruimten, daar heb ik deze blog over geschreven: https://polyfloyd.net/post/co2-sensors-against-covid/

Ik heb nu een LoRa projectje lopen en moet daar ook nog een WiFi voor inrichten. Goeie kans dat ik de WHY badge daar voor ga inzetten :)
De badge lijkt verdacht veel op de Konsool badge:
Konsool badge | Badge.Team
Het is niet alsof dat een origineel ontwerp is. Beiden stammen af van een eerder idee en ontwerp wat het vorige why2025 badge team bedacht had (die ter elfder uren een ragequit deden). De contracten voor de aanschaf keyboard en de sponsoring voor de esp32 etc was al in gang, dus het is logisch dat er een grove overlap in het ontwerp zit.


Het is ook sowieso een keyboard en concept wat al eerder door anderen gebruikt is. Blackberry was de eerste ;)
"die ter elfder uren een ragequit deden"

Wat een onzin, en tevens totaal ongepast om dit soort leugens hier te verspreiden.

Teamlid werd beschuldigd van ongepast gedrag en organisatie ging hier niet correct mee om. Dat je dan als team achter je gewaardeerde teamlid blijft staan lijkt mij juist heel logisch.

De organisatie heeft veel kansen gemist het badge project te redden en mag nu op de blaren zitten.
Zeker als je kijkt naar de problemen omtrent dit gehaaste ontwerp.
Ondanks dat het natuurlijk best een cool apparaat is, zitten hier best wel veel kosten aan verbonden, en ik vraag me dan toch af of een simpele mobiele telefoon met een frame er omheen niet hetzelfde biedt.
mwah, bierviltje berekening.

esp32-c6 wroom: €3,50
P4: ook rond de €3
LoRa module: €6
IPS paneel: €25-40
PCB productie + assemblage: €7

+wilde gok voor de rest van de SMD's kom ik op €50-55 per badge?

Moet je wel een heel goedkope telefoon vinden, geen idee welke telefoon LoRa heeft overigens, en hiervan heb je ook alle design bestanden beschikbaar, maakt het nog makkelijker om dit ding naar hartenlust te hacken

[Reactie gewijzigd door dakka op 25 juli 2025 11:30]

Ik denk dat je nu uitgaat van retail prijzen, in deze aantallen betaal je andere prijzen ;-)

Daarnaast kijk je er nu naar als consument, dit is iets meer dan het simpelweg voorhanden hebben van iets wat data doet.

[Reactie gewijzigd door hp197 op 25 juli 2025 12:38]

Ik heb gewoon even snel gekeken wat de onderdelen op mouser/digikey kosten en dan de bulk prijzen :P Aliexpress zou mss goedkoper zijn, maar je wilt als orga denk ik wel uitgaan van meer betrouwbaarheid en garantie.

Geen idee wat je met dat 2e bedoeld

[Reactie gewijzigd door dakka op 25 juli 2025 12:51]

2de opmerking was een opmerking op de post waar jij op reageerde.
Sure kan je ook een telefoon kopen, maar dat is niet de gedachten achter een badge.
Ik heb gewoon even snel gekeken wat de onderdelen op mouser/digikey kosten en dan de bulk prijzen :P Aliexpress zou mss goedkoper zijn, maar je wilt als orga denk ik wel uitgaan van meer betrouwbaarheid en garantie.
Mouser en digikey zijn warehouses, die moeten zelf ook nog eerst winst maken.
Veel van de (duurdere) producten die op de badge zitten zijn gesourced direct van de producent. Hint: Espressif en bosch zijn ook sponsor ;-)
Ik verwacht dat de kleine componenten allemaal ingekocht zijn direct bij de fab house waar de pcb's gemaakt worden, maar dat kan je beter aan team:Badge direct vragen want dit is een gok.

[Reactie gewijzigd door hp197 op 25 juli 2025 13:22]

Die esp32-c6 heeft een 32 bit, 160 MHz processor. Daar ga je geen Android of zo op kunnen draaien.
Ben jij op WHY2025 aanwezig? Laat het ons dan weten en kom bij ons langs!
🤚present! Ben erg benieuwd naar de badge, wat een ding zeg! :D
Ben er ook bij en help organiseren.

Hier kun je meer info vinden over de vorige badges: https://badge.team/
Ik heb zelf destijds aan de Hackerhotel2020 badge gewerkt, die was ultra-low-budget, maar desondanks een groot succes. Zelf hou ik niet van die overgecompliceerde dingen tbh, maar LoRa is dan wel weer leuk. :)
Ik kom niet naar de meeting maar kun je deze ook zelf in elkaar zetten met gekochte onderdelen?
Ook present! Zie je op het veld in dat geval :D
Zit er ook iets van een back cover op? Lijkt me niet dat je die 18650 cellen en het PCB zo 'open' wilt dragen. Komt er gauw vocht in.
Cover is idd handig lijkt mij, zie ook:
https://why2025.org/post/822
Toe maar, officiële waarschuwing ivm brandgevaar op 20-7, dus al voor dit artikel is verschenen.
Dan blijkt mijn gevoel dat die batterijen er onveilig uit zagen dus terecht te zijn.

Ben benieuwd of ze de badges nu nog wel gaan uitdelen. Ik geloof dat het evenement al komend weekend is, maar ik ben er verder zelf niet bij.

@TijsZonderH wellicht is het interessant om bovenstaande post over het brandrisico te bekijken en in de gaten te houden voor eventuele updates of aanvullingen.
Ben benieuwd of ze de badges nu nog wel gaan uitdelen.
De organisatie vindt het risico op brand blijkbaar acceptabel, en gaat vooralsnog door met het uitdelen van de badges en de onbeveiligde 18650-cellen die daar in passen.

Zoals je in de officiële waarschuwing kunt lezen, zien zij het als een individuele keuze van bezoekers om de badge op een gevaarlijke manier te gebruiken: "For those who prefer to avoid the risks, ...". Een heel aparte houding voor een risico waarvan de gevolgen veel verder kunnen reiken dan alleen degene die het risico nam. Stichting IFCAT heeft de eindverantwoordelijkheid voor het evenement, maar kiest er helaas voor om met het uitdelen van deze dingen een brandgevaar te veroorzaken, terwijl zij de beslissing kunnen (en naar mijn mening moeten) nemen om de onbeveiligde 18650-cellen gewoon niet uit delen, en ontvangers van de badge de waarschuwing te geven om ook geen eigen onbeveiligde cellen te gebruiken. Maar de pogingen om ze daarvan te overtuigen hebben de afgelopen 3 weken helaas alleen opgeleverd dat een aantal blote contactpunten zullen worden afgedekt met epoxy. Dat is onvoldoende om het veilig te maken.

Ik denk dat ze een grote fout maken en heb dat ook herhaaldelijk laten weten. De officiële post van WHY2025 zelf, waarnaar @zakalwe hierboven linkt, bevat elementen die volgens mij nergens op slaan, zoals een (op zich terechte) waarschuwing over niet opladen in je tent, terwijl het genoemde kortsluitgevaar er altijd is, ook als ie niet aan de lader hangt, en ook als de badge uit staat.

Bij een kleiner evenement in 2014 ging het al eerder fout met badges met onbeveiligde cellen.

[Reactie gewijzigd door Juerd op 7 augustus 2025 11:06]

Daar ben ik het mee eens ja. Ze zouden sowieso beveiligde cellen kunnen verkopen en niet de onbeveiligde uitgeven (ik denk dat de bezoekers wel begrip hebben als het een beetje extra moet kosten, die houden er ook niet van om in brand te staan), dan is het probleem wel afdoende opgelost. Al die onbeveiligde cellen kunnen ze dan als een complete partij verkopen (al snap ik dat dat lastig kan zijn).

PS: Die incidenten van Jonty heb ik op SHA niet gezien en daar zaten ook fysiek onbeschermde Lipo 'zakjes' op. Wel electronisch beschermd maar iets scherps er doorheen en het vliegt in brand. Daar maakte ik me toen ook al zorgen over. Gelukkig was het eInk dus hij fungeerde ook als badge zonder batterij erop.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 augustus 2025 18:07]

Super vet hoor als we hem hebben eens kijken wat we er mee kunnen 😎

De pi camera ligt thuis nog stof te happen, dus die kan mee. En een gps module heb ik ook nog wel liggen. 😇

En dan kun je over de lira verbinding dus prima met elkaar chatten, je positie doorgeven en eventueel een foto sturen! 😂

(Ja, dat kan je smartphone ook, maar dit is leuker!)

[Reactie gewijzigd door pOZOR jED op 25 juli 2025 09:41]

Wat is eigenlijk de throughput van een lora verbinding in de praktijk? En was is een reëel range?
Lora ('long-range'/CDMA via sweeping CW/continuous-wave modulatievorm op 868 MHz) is voor erg langzame, korte berichten, niet voor TCP/IP communicatie - denk aan enkele bytes per seconde, niet kilobytes.

Overigens hergebruikt LoRa de 868 MHz frequentie - die ook voor veel andere toepassingen gebruikt word. Lora modulatie of niet, de radio-richtlijnen stellen een beperkte duty-cycle voor transmit-lengte op, die per gebied kan verschillen. In de VS mag 868 MHz niet gebruikt worden, inplaats daarvan heb je daar een custom LORA module met radio-frontend die geoptimaliseerd is voor 910 MHz.

WHY2025 lijkt mij een uitstekende test om de beperkingen van zo'n protocol te ontdekken... Met zo'n grote density aan nodes op een klein veld, power-beperkingen en sensitiviy van de ontvangers en hun antennes.
Lijkt mij uitstekend voor remote sensor toepassingen. Een paar jaar geleden deden we monitoring van de zuurstof concentratie in meren. Elke keer er heen rijden etc. werd vervelend
Dat is ook het doel ja. Maar korte tekst berichten zullen zeker ook gaan. Foto’s zullen even duren.
Ik lees het artikel en denk... Wat een overkill voor een simple badge??? Toen zag ik de titel en kom tot de conclusie dat het allemaal mooi bij elkaar past. WHY? 8)7
Dit soort badges zijn niet echt bedoeld als "badge". Meer als een aandenken, en iets om mee te prutsen tijdens het evenement. Het kan werken als een badge maar de hele boel inclusief batterijen is nogal zwaar om te dragen dus dat zie je niet echt veel gebeuren.
Dit soort badges zijn niet echt bedoeld als "badge". Meer als een aandenken, en iets om mee te prutsen tijdens het evenement. Het kan werken als een badge maar de hele boel inclusief batterijen is nogal zwaar om te dragen dus dat zie je niet echt veel gebeuren.
Nogal zwaar? 500 gram schat ik in.
Ja dat is heel erg zwaar voor een 'badge' die om je nek hangt.

De term 'badge' is gewoon meer een excuus geworden om een cool apparaat te geven. Niks mis mee vind ik maar ik zou hem niet dragen.
Ja dat is heel erg zwaar voor een 'badge' die om je nek hangt.

De term 'badge' is gewoon meer een excuus geworden om een cool apparaat te geven. Niks mis mee vind ik maar ik zou hem niet dragen.
Ok ik zei 500 gram ik was een nulletje uitgeschoten. 500 gram om je nek moet een ieder wel aan kunnen echter ik denk eerder dat het 50 gram is.

Een cool apparaat weggeven daar kan niemand tegen zijn, toch?
Nee ik ben er ook niet tegen, integendeel.

Maar 1 zo'n 18650 cel weegt al rond de 50 gram. dan zit je aan 250 denk ik met het board, display, cells en wellicht een case vanwege de veiligheid in dit geval. Dat is best veel de hele dag. Ik zou hem iig niet als badge dragen. Zelfs op SHA2017 (de laatste van deze serie waar ik bij ben geweest) zag ik dat weinig gebeuren hoewel die veel lichter waren. Het gaat ook snel stuk dan.

De traditie is begonnen als "badge", en de eerste badges waren ook erg simpel, maar het is een beetje richting cool apparaat gegaan inmiddels en de badge usecase is secundair geworden.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 augustus 2025 17:34]

Ja die heb ik inderdaad!

Was een van de populairste. Er is ook nog lang een app store voor geweest.

Je moest alleen de LEDs zelf solderen, daar heb ik toen nog een tijd mee geholpen als angel.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 8 augustus 2025 03:14]

Het hele apparaat wordt niet door een lithiumionaccu of AAA-batterijen van stroom voorzien, maar met twee 18650-cellen die behoorlijk wat gewicht met zich meedragen.
18650 cellen zijn toch lithium-ion accu's?
Klopt. Ik gok dat LiPo packjes bedoelt worden die op de meeste andere badges zitten!
Ah, een soort van ColorBerry/Beepy :) heb heel veel fun met die dingen. Leuk gemaakt ook

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.