Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Half-Life 2-personages kunnen na vijf jaar eindelijk weer met hun ogen knipperen

Valve heeft deze week een broodnodige patch uitgebracht voor Half-Life 2. Personages in de game konden sinds 2014 niet meer met hun ogen knipperen door een bug. Sinds vandaag heeft Valve de personages van wat digitale oogdruppels voorzien.

De update fikst enkele problemen in de inmiddels bijna vijftien jaar oude game. Zo hapert het spel niet meer wanneer een speler het spel opslaat. Ook heeft Valve een bug waardoor combine soldiers geen geluid maakten verholpen. Deze bugs vallen echter in het niet bij een veel ergere softwarematige fout die het spel al vijf jaar lang plaagde. Na al die jaren is het licht aan het einde van de tunnel nu eindelijk in zicht: Half-Life-personages kunnen hun ogen eindelijk weer sluiten. Een half decennium lang konden de inwoners van City 17 niet met hun ogen knipperen.

In 2014 werd de bug al gemeld via de GitHub-pagina van Valve. Twee jaar later werd door gebruikers een oplossing voor het probleem gevonden, dat zich onder 'c_baseflex' bevond. Inmiddels is het GitHub-issue gesloten, aangezien de fout is opgelost.

Mogelijk is door deze update de oorzaak van een gebrek aan Half-Life 3 ook bekend. Valve is nog te druk bezig met zijn voorganger.

G-Man Speech zonder te knipperen

G-Man houdt een monoloog zonder te knipperen. Gif via Kotaku.

Door Daan van Monsjou

Stagiair nieuwsredactie

27-09-2019 • 16:36

67 Linkedin Google+

Reacties (67)

Wijzig sortering
Er was dacht ik ook sprake van een film,klopt dat?
klopt er zijn 2 scenes opgenomen, hierna werd het stil :+
Het was voor de acteurs te lastig om heel de dag niet met hun ogen te knipperen.
De acteur die Gordon speelt kon al zijn tekst niet van buiten leren.
They were planning to finish the movie in a blink of an eye....
Ik ga helemaal stuk van al die reacties. :D
Mogelijk is dit op verzoek gedaan van Project Borealis.
Project Borealis is gebaseerd op Unreal Engine 4, dus dat zal niet het geval zijn.
Nee maar het kan wel zijn dat Project Borealis de Half-Life franchise weer onder de aandacht heeft gebracht en het dus meer zin had om dit te fixen (meer spelers die de voorgaande delen weer eens wilden proberen).

Het zou ook wel cool zijn als HL2 ook eens van een modern jasje voorzien gaan worden door hobbyisten zoals met HL1 is gebeurd (Black Mesa Source)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 27 september 2019 17:19]

In een andere engine is het geen half-life meer.
Is toch gebeurd. Half Life 2 Update
Beelden van Project Borealis gezien, maar voelt totaal niet Half-Life meer aan.
Don't do this. Don't give me hope.
Bug is van 5 jaar geleden van Half Life 2 = 5-2 = Half Life 3 confirmed?
2 ogen + 1 setje oogvloeistof = 3... HL3 confirmed?
me2.
is toch een van de beste singleplayer game ik ooit gepeeld heb(game nu toch al meer dan 30 jaar).
speel nog regelmatig hl spellen.
voor liefhebbers xen is paar weken terug yoegevoegt in "black mesa" https://www.youtube.com/watch?v=IzR3vllw6O0
AH, tijd om Black mesa dus weer eens aan te zwengelen :)
Hahaha, ik hoop dat Daan een voldoende krijgt voor zijn stage _/-\o_
Ja heerlijk, mis ook wel eens de oude tweakers frontpage humor.
Was HLVR niet uitgelekt ofzo? AKA Half Life 3 confirmed maar dan voor het eggie?
Dat was een demo voor the lab die geschrapt was. Deze demo is wellicht verwerkt tot HLVR dat volgens de geruchten de opkomende "flagship VR game" is. Ik hoop dat het een beetje te spelen is op mijn vive anders wordt het wel diep in de portemonnee graaien voor de index...
Misschien dat ze een VR versie van de originele HL 1 en 2 gaan uitbrengen?
Dat is er al via steamvr
Niet officieel en niet optimaal
Ik had er slapeloze nachten van.
Dat snap ik wel wanneer je je ogen niet kon sluiten. The horror! :+
Spel voldeed eigenlijk niet aan de DOD, maar de PO kneep een oogje toe }>
DOD = Day of Defeat ? ;)
Er zal nooit een half life 3 komen, vavle heeft momenteel gewoon niet het talent en personeel in dienst om zoiets te kunnen maken. Dus ze zouden het al aan een andere studio moeten geven.
Dit inderdaad. Daarnaast wel vreemd dat de concurrent jaarlijks een nieuwe Assassins creed-game kan uitpoepen. Is de business-opzet van Valve dan zo hopeloos verouderd? Ubisoft huurt artiesten in over de hele wereld en ieder doet zijn/haar stukje, waarna Ubisoft er 1 geheel van maakt. Dat zou bij Valve niet anders moeten gaan. Zoek de verschillen..
Valve heeft zichzelf de laatste jaren meer gefocust op de toekomst van Steam, waardoor er voor een groot deel van het personeel niks meer te beleven viel bij het bedrijf omdat er geen games meer worden gemaakt, alleen geupdated nog. Momenteel heeft Valve niet echt het juiste personeel om aan een game als HL3 te werken.
Heb tijd terug ergens op website gezien dat ze bij steam {de game producers)zelf kunnen bepalen aan welk project ze liefste mee werken.
En dat de animo op moment voor hl3 ver is te zoeken.
pin me niet vast op de details,want het is al weer poosje terug (half jaar) dat ik hier wat over gelezen heb.
Dit is beter dan Half Life 3.
Ik snap dat ze dit eerst moesten fixen voordat ze aan HL3 konden beginnen.
Als dit niet tot wereldvrede zal leiden, weet ik het ook niet meer. O-)

Hulde aan de schrijfstijl van Daan. Vaker dit soort artikelen met een knipoog graag. _/-\o_

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 27 september 2019 17:05]

Haha! Knipoog. Got it!. :D
Binnenkort niet meer te spelen op de iMac omdat er geen 32bit support meer is :(
Zal ik eens proberen, heb VMWare fusion.
Ik weet niet hoe goed 32bit emulatie is, maar gezien HL2 niet meer de nieuwste game is...

Ik vond dit trouwens, ik weet niet of dit in de situatie van toepassing is, en voor MacOS

nieuws: Valve brengt 64bits engine uit

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 28 september 2019 12:54]

Laatste "normale" 32-bit processor (dus niet atom/quark etc voor low power doeleinden) die gemaakt werd is in 2006 (core duo/solo).
Dat is nu 13 jaar geleden.
Ben zelf geen Apple eigenaar dus weet niet of het aan de processor ligt of aan het OS, maar het lijkt vanuit mijn standpunt dat je niet teveel kan verwachten van een "32bit only" omgeving tegenwoordig.
Aan het OS, de volgende OSX update (oven enkele weken) zal geen 32bit meer ondersteunen.

Maar je hebt gelijk, tijd om verder te gaan :-)

[Reactie gewijzigd door poing op 28 september 2019 12:22]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Beveiliging en antivirus

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True