Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mod-team belooft vr-versie Half-Life 2 voor Oculus Rift en HTC Vive

Door , 34 reacties Linkedin Google+

Een team dat eerder HLVR maakte, werkt nu aan een nieuwe versie van Half-Life 2 voor virtual reality. De game moet werken op de Oculus Rift en HTC Vive. De prijs? De game moet helemaal gratis zijn voor wie ooit Half-Life 2 en Episode 1 en 2 heeft gekocht.

Het team heeft een Steam Greenlight-project aangemaakt om de game van de grond te krijgen. De makers beloven onder meer om ondersteuning te bieden voor hdr-belichting, nieuwe effecten, textures, modellen en maps. Er is een interface gemaakt voor virtual reality om op een realistische manier met wapens om te gaan. Zo is er een reloading-animatie voor wapens toegevoegd.

Wie het spel wil spelen, heeft Half-Life 2, Episode 1 en Episode 2 nodig. In eerste instantie zal het spel alleen de originele game bevatten, maar later moeten daar beide Episodes bijkomen. Het is nog onbekend of er multiplayer-opties of een co-opmodus in de game zullen komen, meldt Road to VR.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Reactiefilter:-134034+118+21+30Ongemodereerd3
Ik dacht dat er al een implementatie was voor VR in HL2?

Edit: Kennelijk werkte die implementatie toch niet heel goed.

[Reactie gewijzigd door nlooije1 op 11 mei 2017 16:29]

Valve maakte oorspronkelijk een VR prototype van HL2, maar heeft deze niet echt onderhouden sinds ze de Vive introduceerden. Zelfde geld voor TF2 VR. Heb zelf HL2 helemaal doorgespeeld op mijn Rift DK1!

De ontwikkeling van deze mod begon eigenlijk al rond diezelfde periode, maar toendertijd vooral om de Razer Hydra te ondersteunen (lang voordat de Vive en Oculus Touch controllers uberhaupt aangekondigd waren). De voornaamste ontwikkelaar is /u/WormSlayer, een van de hoofd moderators van /r/Oculus, de grootste VR subreddit :)

[Reactie gewijzigd door Joerdgs op 11 mei 2017 19:27]

Ik vind het knap dat je het hebt kunnen spelen op je Rift DK1. Ik heb er zelf ook een maar ik vind de resolutie te laag om er echt goed mee te kunnen gamen. Ik hoop in de toekomst een HTC Vive te kunnen aanschaffen, maar eerst heeft mijn PC een opknapbeurt nodig.
Wat gaaf! :) ik heb mijn Oculus Rift verkocht vanwege gebrek aan content, De enige echte AAA ervaring die ik had met de Rift was Elite Dangerous eigenlijk.

maar met Fallout 4 die dit jaar in VR uitkomt, Star Citizen, en een echte VR ervaring voor Half Life 2, wil ik het nog wel een kans geven met motion tracking :) dit zijn de dingen waarvoor je een VR headset wilt.
Ik had destijds de VR versie van Half life 2 gespeeld van Valve zelf, maar de schaal klopte totaal niet, en je had totaal niet het gevoel van immersion. Dit ziet er al een stuk veelbelovender uit.

Echter zal dit voor mij toch met de volgende generatie VR headsets worden. Ik vind de FOV echt te klein met de Rift en de Vive. De resolutie stoorde me nog niet eens zo, maar door de FOV lijkt alles aan te voelen alsof je door een duikbril aan het kijken bent. :/
Echter zal dit voor mij toch met de volgende generatie VR headsets worden. Ik vind de FOV echt te klein met de Rift en de Vive. De resolutie stoorde me nog niet eens zo, maar door de FOV lijkt alles aan te voelen alsof je door een duikbril aan het kijken bent. :/
De reden dat ik HL2 niet heb uitgespeeld is dat ik na ~45min spelen onwel wordt, dat zou wel eens de FOV kunnen zijn (eigenlijk daarna nooit meer getest). Maar met VR wordt het echt meteen een kots festijn ben ik bang...
Met VR gaat het waarschijnlijk beter. Je wordt meestal ziek als wat je ziet niet overeenkomt met wat je voelt. Met VR heb je dat niet en wordt je minder snel ziek.

Probeer maar een keer...
Andere oorzaak is het niet goed afstellen van de lenzen (wat met de vive/rift ook niet fatsoenlijk kan), zet maar eens een bril op die niet op jouw ogen zijn afgesteld, en ga dan eens rondkijken en lopen, dan zul je merken dat je ook snel misselijk wordt. Ik heb nog de originel forte vfx-1 welke EN lage resolutie is, En hoge latency, maar wel perfect de lenzen in te stellen zijn, en heb daar totaal geen last van motionsickness, met mn DK2 waarbij ik de lenzen niet kan instellen daarentegen..........
zelfde hier, meeste shooters gaan prima maar HL2 maakt me misselijk binnen no time...
Je noemt star citizen, alleen lijkt het erop dat dit nog een hele tijd kan duren, als het überhaupt komt. Het lijkt mij heel gaaf en de game leent zich vooral met vliegen er zeker voor, maar voor nu is het alleen maar hopen.
Hmm, effekes op zolder kijken, ik heb ze ooit es gekocht. Was idd een top spel.
Dan staan ze toch gewoon op je Steam account, hoef je geheel niet op zolder voor te kijken...
Dat was de grap.
Ik heb ze op die ronde schijfjes staan, steam bestond toen nog niet vlgns mij.
Steam bestond wel. Maar ze brachten de games toen ook gewoon op dvd uit. Erg leuk, eerst de dvd installen, daarna nog de updates via steam downloaden... :)
Geweldig!! Toch een van de beste shooters aller tijden.

Ik kijk er heel erg naar uit om deze uit te proberen in VR. Er zijn al third party mods maar die laten heel erg te wensen over. En de VR functies van Valve zelf hebben nooit goed gewerkt en ondersteunen geen motion controllers.

Zo gelijk maar ff stemmen op greenlight! _/-\o_

Ik ben wel benieuwd hoe ze de zittende gedeeltes gaan doen trouwens, met dat bootje en die auto (in ep2). Je kan er ook niet echt voor gaan zitten want je moet steeds uit het voertuig stappen om dingen te doen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 11 mei 2017 16:28]

Heb het voorheen ook al aangegeven, maar HL2 op VR is niet aan mij besteed. Scheet nu al in mijn broek met de headcrabs die je hoorde en ineens in je gezicht springen. Ben daar zo slecht mee. Maar gun het iedereen uiteraard van harte. :P
Of zo'n gedrocht wat aan het plafond hangt die je optilt als je tegen de tentakel aanloopt.. Ik wil dus echt niet zien hoe dat in z'n werk gaat :|

Verder lijkt het me overigens wel heel tof als ze de controllers goed werkend krijgen in het spel! Dat zou voor mij de hele belevenis erg veranderen! De nieuwe effecten en HDR zijn natuurlijk een mooie toevoeging. Ik vraag me af of Valve dit als official mod zal gaan ondersteunen. Het zal hun Vive platform enorm versterken als dit een hit wordt!

Edit: Barnacle dat was het, thanks Damic!

[Reactie gewijzigd door Jhonny44 op 11 mei 2017 19:16]

Barnacle :) Zombines/Fast Crab/Poisen crab/...
Ik kan dit soort projecten alleen maar toejuichen. De VR mod van Minecraft was ook belachelijk goed uitgewerkt. Ook veel beter dan de officiele VR implementatie voor Minecraft. Ook schijnt de Portal 2 VR mod hele leuke puzzels voor VR te brengen (moet ik nog uitproberen). Soms gaan modders heel ver in het maken van iets geweldigs. Dit zou ook zomaar een zeer interessant project kunnen zijn. Misschien dat ik dan eindelijk voor het eerst Half-Life ga spelen. Wie weet zal ik dan eindelijk begrijpen waar de hype voor de 333.333.333x confirmde game, Half-Life 3 om gaat.
Wat ik dan nog mooier vind, is dat deze team kiest voor ondersteuning voor zowel vive als ocolus, ondanks het een valve game is :D
The Lab is van Valve en werkt ook op de Oculus...
Valve doet niet aan platform exclusivity (op VR iig)
dit is een van de redenen waardoor ik de Vive prefereer over oculus...
Onzin, want er zijn ook echt exclusives die (op dit moment) alleen werken op de vive.
Gabe Newells reactie tegen exclusives:
https://i.imgur.com/fTUGh1h.png

valve tegen exclusiviteit:
https://www.vg247.com/201...platform-exclusive-deals/

[Reactie gewijzigd door freaq op 12 mei 2017 01:09]

Ja en? dat zij tegen exclusiviteit zijn betekend nog niet dat de vive die niet heeft (de vive is officieel van HTC, niet van valve), en tuurlijk zijn ze tegen exclusiviteit, ze willen dat iedereen gebruik maakt van hun Steam platform, dat is ook de reden waarom ze proberen zoveel mogelijk headsets te ondersteunen, Steam is waar het bij valve om draait, de rest is maar bijzaak.
enige vive exclusives waren games met motion controls welke dus niet werkten voor Oculus, echter oculus heeft nu ook touch, dus dat is geen issue meer. ik heb gezocht maar ik kan geen VIVE exclusives vinden.
In vr spelen met de gravity gun!!! Gaaf! 'Zombies' door mikken hakken met dr zaagbladen!!! Nu jog een vr set
Lijkt me super tof, maar ik ben wel benieuwd hoe het word, want je kunt HL2 op dit moment al in VR spelen, maar werkt nou niet echt lekker, ze zullen best veel aan moeten passen om dit echt een goeie VR port te maken.

Hoe dan ook, kom maar op, leuke instap voor HL:VR van Valve zelf, ergens later dit jaar/begin volgend jaar ;)
Valve vindt dit prima?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*