Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: DJ_Clean

OpenTTD logo (60  pix)

Vrijdag is de tweede bètarelease van versie 1.1.0 van OpenTTD uitgebracht. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Er zijn versies voor Windows en Linux beschikbaar en de Mac OS X-versie is na enige afwezigheid gelukkig ook weer opgepakt. Hieronder is te vinden wat er in deze release allemaal is veranderd:

New features:
  • Command logging using the admin interface (r21668)
  • Concept of automatic station orders; add stub orders for intermediate stations and remove them when not visiting them anymore. This allows you to see what trains visit a station without actually having to order a vehicle to stop at all stations (r21642)
Added:
  • [NoAI] AIEventTownFounded (r21664)
  • [NoAI] AIRail::GetName() to get the name of a railtype (r21663)
  • [NoAI] AITown::IsCity() so AIs can find out which towns grow faster than others (r21654)
Changed:
  • Do not show price to build a bridge in the scenario editor as they are free to build there [FS#4358] (r21673)
  • Do not highlight tile when selecting a vehicle to clone or an order to skip to (r21616)
Fixed:
  • Estonia introduced the Euro in 2011 (r21670)
  • Autofill timetable had side effects in test mode, possibly causing desyncs in MP [FS#4354] (r21660)
  • Cargo payment graph was not properly invalidated when payment rate changed [FS#4351] (r21658)
  • Use a bool instead of uint8 to store a bool and use the dedicated accessor function when reading boolean settings [FS#4345] (r21656)
  • Infinite loop in the road pathfinder due to bouncing around in an 'one way' trap; two one ways pointing towards eachother making it impossible to leave [FS#4338] (r21651)
  • Make '[centre|main] view' consistent, and make '[main|global] view' consistent [FS#4339] (r21650)
  • Newly created skip-to order was created at wrong place (r21633)
  • Ships with the old pathfinder would easily show up as lost, even when it would eventually find a path. Now also the distance from the 'end' of the pathfinding run to the destination is compared to the current distance to the destination; if the distance to the destination at the end of the pathfinder run is less than the current distance from the destination the ship will not be marked as lost. This means that the ships with the old pathfinder will less likely get marked as lost, but due to the design of the old ship pathfinder there 'lostness' is merely a best guess. When you still get a lost message you need to build buoys to guide the ship pathfinder [FS#4325] (r21631)
  • Version detection of subversion branches and tags got broken (r21630)
  • Crash under certain circumstances when using autorail [FS#4327] (r21619)
OpenTTD 1.0.0  bèta 2 screenshot (481 pix)
Versienummer:1.1.0-beta2
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 7 x64, Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Linux AMD64, Linux IA-64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows Server 2008
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Ik heb hem net gedraaid, ik vind 'm voor een beta wel ERG buggy. Na gemiddeld 10 minuten spelen klapt 'ie eruit. Maar de 1.0.5 is een stable versie, en die zelfs is niet helemaal stabiel.
We zien je crash reports graag tegemoet op http://bugs.openttd.org. Beta1 bevatte een paar vervelende bugs (en die zijn dan ook tot 20x toe gemeld)..Tot nu toe zijn er geen bugs gemeld over beta2, terwijl dat wel het geval zou zijn als het echt zo buggy zou zijn als jij hier meld.
denk dat je heeeel veel pech hebt (of iets fout doet ;)). heb zelf erg weinig problemen met bugs, laat staan crashes :)
ik hoop wel dat ie beter is dan de vorige beta, die crashte idd in c.a. 10 minuten bij mij. gewoon met het bouwen van rails. heb hem maar aan de kant gezet tot de volgende release. hopelijk is de crash in deze beta al weer opgelost. YeXo meld iig wel dat het een stuk beter moet zijn.

wel leek het een stuk efficiënter te draaien. volgens mij gingen mijn treinen weer wat sneller in de speed-up stand (ben de echte naam van die feature even kwijt)

[Reactie gewijzigd door Johnny5 op 3 januari 2011 10:46]

Deze kerstvakantie behoorlijk wat tijd weer verloren aan dit spel. Iets lastiger om in te komen dan het gemiddelde spel maar wanneer je een leuk netwerkje draaien hebt erg leuk.
altijd mooi! Maar helaas nooit nieuwe features. Maar deze bugfixes zorgen dan ook wel weer voor ERG stabiele game
Nooit nieuwe features? Ik weet niet of jij het enigsinds gevolgd hebt, maar OpenTTD heeft een gigantische waslijst met features geimplementeerd de afgelopen jaren. Daarnaast is het nu alweer de 2e beta van 1.1.0, en dan moet het natuurlijk onderhand ook weer feature-complete zijn.
Nieuwe features komen alleen maar met major releases. Dus 1.2 zal nieuwe features hebben, 1.1.x nooit. Tenminste zo was het tot nu toe altid.
En daarom gaat het van 1.0.5 naar 1.1.0
Kiik voor de grap eens in the meuktracker naar openttd-1.1.0-beta1 en de lijst met "New features" die daar staat.
New features:
•Command logging using the admin interface (r21668)
•Concept of automatic station orders; add stub orders for intermediate stations and remove them when not visiting them anymore. This allows you to see what trains visit a station without actually having to order a vehicle to stop at all stations (r21642)

uit 't artikel..... LEZEN!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True