Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties
Bron: OpenTTD, submitter: IStealYourGun

OpenTTD logo (60 pix)

De ontwikkelaars achter OpenTTD hebben de finalrelease van versie 1.0.1 uitgebracht. In deze opensource-kloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps worden gebruikt dan in het origineel, is de AI zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en IPv6. Er zijn versies voor Windows en Linux beschikbaar. De ontwikkeling van de Mac OS X-versie ligt achter op het schema, omdat er niet voldoende ontwikkelaars beschikbaar zijn. Versie 1.01 lost verschillende bugs en beveiligingsproblemen op, die sinds het uitkomen van versie 1.00 zijn gevonden. Sinds de tweede release candidate van anderhalve week geleden zijn nog deze drie problemen verholpen:

Fixed since RC2:
  • Crash when using restart via rcon (r19722)
  • Leaking a file descriptor [CVE-2010-0406] [FS#3785] (r19695)
  • Crash when the music/graphics metadata files were unreadable [FS#3774] (r19674)
OpenTTD 1.0.0 bèta 2 screenshot (481 pix)
Versienummer:1.0.1
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 7 x64, Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Linux AMD64, Linux IA-64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows Server 2008
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-stable
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Super spel, geweldig dat deze mensen er zo Lang nog aan doorwerken.

Ik hoop dat er in een future release modulaire vliegvelden beschikbaar komen, volle vliegvelden zijn extreem lastig om te upgraden.
Volle vliegvelden los je op door er treinstation aan te bouwen ;)

Ik heb het idee dat 90% van de ontwikkeling in treinen zit, de rest zou je bijna legacy kunnen noemen, ik ken iig. niemand die boten of bussen bouwt :)
Ik bouw regelmatig boten en bussen hoor.
Trams! Ook leuk. Met de tramsNewGRF.
Er zijn A.I.'s die al best goed werken. Ook kun je veel meer instellingen veranderen om het jezelf moeilijker te maken als je dat zou willen.
Blijft leuk, als lukt het ze toch niet goed om een fatsoenlijk AI neer te zetten.
inderdaad jammer. tegenstand kun je niet echt verwachten. het enige wat moeilijker wordt als je de moeilijkheidsgraad verhoogt is het 'opstarten' van je bedrijf. maar als je eenmaal een trein of 2 hebt rijden dan ben je meestal al uit de financiele gevarenzone en helemaal los gaan.
Begrijp ik het verkeerd of is juist de Sim City waarde van dit spel het ding wat het aantrekkelijk maakt. Je speelt het juist toch om zo groot mogelijk te worden en lekker de hele wereld vol te bouwen, niet om een tegenstander te verslaan? Dan heb je die super AI toch helemaal niet nodig?
Toen ik nog veel Transport Tycoon Deluxe speelde, speelde ik vaak zonder tegenstander omdat ik het eigenlijk leuker vond om een efficiente treinenloop ed aan te leggen, dan om te spelen tegen een AI.
M.i. gaat het ook daarom. Dat is het leuke, alles effciente laten verlopen.
Met de originele versie kon je ook heel makkelijk treinen van anderen laten crashen.. Dat was één van mijn grootste hobbies :+
- je goedkoopste trein op dezelfde rails zetten van de computer zodat alles niet meer rijdt.
- busjes en wagentjes kapot rijden
- schepen de oevers verhogen en opkopen

alleen vliegtuigen is moeilijk....
Ik vond het toch altijd wel grappig om een tegenstander rond te hebben rijden. Dat hij de complete linker- en rechterzijkant van mijn diagonale stuk spoor volbouwde met aaneensluitende rotondes van wegen was dan weer onhandig.
De beschrijving dat de AI zijn naam waardig is klopt eigenlijk ook niet. Het spel levert een API waarmee AI's als soort van plugin kunnen worden toegevoegd, maar heeft zelf geen noemenswaardige AI.
Geen OSX support meer?
Nee, de ontwikkelaar voor OSX is ermee gestopt. Ze zoeken nog wel een nieuwe, want de rest van de crew heeft geen zin om apart een mac te kopen enkel om te devven voor OSX
Er is gewoon een 1.0 build te vinden voor OSX, weliswaar geen officiële build maar het werkt uitstekend.

http://yaib.eu/2010/04/08/openttd-1-0-0-for-mac-os-x/
Oi! Nice, thnx for sharing!
Apple gebruikers kunnen natuurlijk nog steeds de sourcecode downloaden en zelf een versie compileren. Hij wordt alleen niet meer de-bugged door een developer met een Mac.
:/ Goh ik werk met Apple dus ben een fanboy... Die logica ontgaat me weer geheel...

* MetaFrame blijft nog wel ff hangen op de oudere builds dan :)
Je kunt tegenwoordig wel goed werkende AI's krijgen hoor

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True