Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 10 reacties
Bron: Blender Foundation, submitter: Jogai

De Blender Foundation is druk bezig met de ontwikkeling van Blender, een opensource softwarepakket voor 3d-modeling, animation, rendering, post-production, interactive creation en playback. De vele features, aangedikt met screenshots en voorbeelden, zijn op deze pagina na te lezen voor de geÔnteresseerde lezers. Blender werd onder andere gebruikt door het Orange Movie Project om de animatiefilm Elephants Dream te produceren die onder de creative commons license is uitgebracht.

Hoewel er nog geen aankondiging terug te vinden is van Blender 2.45, is deze al wel een aantal dagen via de officiŽle downloadpagina binnen te halen. Hieronder vermelden we de aankondiging van de tweede release candidate van versie 2.45 waarin al een overzicht wordt gegeven van de aangebrachte veranderingen:

More bugfixes are going to make it in 2.45... so here's another candidate for testing.

Blender 2.45 is going to be a bugfix release, to stabilize the 2.4x series. No new feature have been added, but serious effort has been put in tracking bugs and fixing them. Some performance issues have also been addressed.

The most important Bug Fixes in 2.45 are:
  • SSS work with panorama render
  • Remove artifacts with negative lights using SSS
  • Disable SSS better for preview rendering, so it does not slow down other preview render at all.
  • Fix error in Transform Constraint with planar constraints when the plane was perpendicular to the viewport.
  • Fix a Vector blur error in "Ztransp" that produce black lines (on edges) appeared, which didn't get blurred away.
  • Fix a error in the Particle System that cause bad result in command line renders especially or in rendering first frame of animation.
  • Fix Verse crashing in 64 bits Linux.
  • Math node now has reflective behavior.
  • Importing 3DS files with lamps failed.
  • Bundled python modules were not included in 2.44 by accident, making some scripts fail in 2.44 that worked in 2.43 (Windows Only, when Python was not installed)
A complete list of bugfixes for this release can found here.
Versienummer:2.45
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Linux, BSD, Windows XP, macOS, Solaris, UNIX, Windows Server 2003, Windows Vista
Website:Blender Foundation
Download:http://download.blender.org/release/Blender2.45/
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (10)

Volgens de laatste sunday agenda zijn de final builds geupload. In de notulen staat dat de mac os versie nog niet gebuild was. Toen ik zag dat die er wel was heb ik t maar gesubmit. Dus ja, dit is de final 2.45 release.
bron: http://wiki.blender.org/i...erDev/SundayMeetingAgenda
Het maken van Elephants Dream heeft een hoop functionaliteitsverbeteringen voor Blender betekend. Doordat veel mensen zo intens en langdurig bezig waren, konden veel losse eindjes samengeknoopt worden en werden delen verder verbeterd. Nu alleen nog die character animation... :P

Ben benieuwd wat de opvolger van Elephants Dream, Peach Open Movie, zal doen... :D
Ter info: naast Peach zal er ook gewerkt worden aan Apricot, een spel op basis van de film die uit Peach rolt en een samanwerking met Crystal Space.
ieronder vermelden we de aankondiging van de tweede release candidate van versie 2.45 waarin al een overzicht wordt gegeven van de aangebrachte veranderingen:
Is het nou RC2 die je kunt downloaden, of is het echt 2.45 (met alleen de releasenotes van RC2)?

Het is namelijk wel raar dat ie er al wel staat zonder aankondiging, of niet?
Ondanks dat het alleen een bug-fix release is, is er toch wel verbetering.
Dit is (hoogstwaarschijnlijk) de laatste versie die deze interface nog heeft.
De volgende release is namelijk 2.50 en daarin staat centraal:
The UI, kortom, the User Interface.

Nu nog een andere versie van Inkscape en ik ben gelukkig :D
Volgens mij gaan ze alleen het eventsysteem op de schop nemen. Hierdoor wordt het allemaal wat meer OOP dus dan krijg je kans dat er plugins komen die de interface modificeren of verschillende window setups te kiezen.
Ook geloof ik niet dat ze de huidige interface zomaar laten vallen. De gevorderde gebruikers vinden het juist efficienter dan andere interfaces. Die groep kunnen ze niet zomaar negeren.
ik hoop dat er nog een 2.46 komt met een hoop "svn-features" zoals glossy, lathe, zoom at mouse, nieuwe particles en cloth.
Als we dienen te wachten tot 2.50 voor sommige van deze features die reeds stabiel zijn...
BF kennende zal dat wel gebeuren. Staat een beetje gepland voor November dacht ik.
Pocket PC versie vind je hier

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True