Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: Blender Foundation, submitter: Jogai

Blender logo (60 pix) De Blender Foundation heeft gisteren versie 2.44 van het opensource en cross-platform 3d-ontwikkelprogramma Blender uitgebracht. Dit programma is bedoeld voor 3d-modeling, animation, rendering, post-production, interactive creation en playback. Meer informatie over de uitgebreide mogelijkheden van Blender kunnen op deze pagina worden gevonden. In deze release is onder andere Subsurface scattering toegevoegd en is ook de 64-bits Linuxversie weer eens bijgewerkt, iets wat sinds 2002 al niet meer gebeurd was. Het volledige changelog van deze release ziet er als volgt uit:

Changes in Blender 2.44
  • Sculpt and Multires
    The previous release was the first Blender version to offer 3d sculpt and multi-res. Based on welcome feedback and reporting, a lot of bug fixes and improvements were added.
  • Python Scripts and API
    There have been a large number of script additions and script updates, as well as API improvements since the last release.
  • New Modifiers
    Two new modifiers are available now; "Smooth" and "Cast".
  • 64 bits migration notes
    Blender had been ported to 64 bits Dec Alpha in 1998 already, but since 2002 its 64 bits compliancy has been gathering dust mostly. Time for a cleanup!
  • Subsurface Scattering
    Subsurface scattering is a new material option to render materials like skin, marble or milk. For these materials light scatters under the surface and leaves at another position. This leads to a softer appearance, as light is blurred out over the surface.
  • New Composite Nodes
    Two new Composite nodes had been added, that can be accessed by the Add > Color menu, expanding further the possibilities of the Composite node editor.
  • Character Animation
    The Action and NLA editors have now better control over visible channels. A new constraint was added, and a "preview range" option was added.
  • Physics Engine
    The Bullet physics engine has had some changes which should give better reproducibility and precision/quality for physics simulations.
  • Mesh primitives update
    The mesh primitives have been revisited, improving their usability and pushing them a little beyond their previous state.
  • More features and fixes
    Plenty of smaller features made it into this release.
[break]
Tomaten met en zonder Subsurface scattering. Klik voor een grotere versie.
Versienummer:2.44
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows 2000, Linux, BSD, Windows XP, macOS, Solaris, Linux AMD64, Windows Vista
Website:Blender Foundation
Download:http://www.blender.org/download/get-blender/
Licentietype:Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

ik ben beginnende 3d designer
heb met solidworks deze autogemaakt:
http://marijn.sharper.nl/...0contest/DC-1/isoview.png
en met blender gerendert is echt toppie alleen wel jammer dat yafray wat dingen mist die blender internal render wel heeft maar die heeft weer andere nadelen :(
maar goed stijle leercurve maar de moeite waard.
Een tip leer de shortcuts goed!!
Beetje gekke tomaat, hoor Haas82 :+
Waarom is het Lightwave logo ( http://www.newtek-europe....htwave/images/tetiere.jpg ) hier onderdeel van het Blender logo?
Heb ik iets gemist?
Ik denk van niet. Gewoon iemand die zin had de logo's samen te voegen. Wat de betekenis is mag je zelf bedenken.
Wat een gaaf programma. ongelofelijk dat dat open-source is. Zou ik ook wel willen kunnen om zoiets te maken. (wel nogal off-topic, maar ja moet ook eens kunnen)
Gek, maar ik vind die tomaten aan de linkerkant realistischer uitzien dan aan de rechter kant.

edit: ik ging er van uit dat het plaatje links zonder was.Foutje, bedankt! Meestal laat je eerst iets 'zonder' zien en daarna 'met'. Net als met friet: eerst met zonder met, daarna met met... :?
Volgens mij is dat ook juist de bedoeling ?
Er staat dan ook 'met en zonder' ipv 'zonder en met' :)
Moet je eens goed kijken, maar volgens mij zijn het ook andere tomaten. Toch !! :r
....hmmm... links van Jumbo en rechts van Konmar?
Je hebt gelijk, ik zie verschillen in de steeltjes, in de tomaat links achter en nog een paar kleine dingen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True