Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 1 reactie
Bron: Blender Foundation

De Blender Foundation is druk bezig met de ontwikkeling van Blender, een open source softwarepakket voor 3D modeling, animation, rendering, post-production, interactive creation en playback. De vele features voorzien van screenshots en voorbeelden zijn op deze pagina na te lezen voor de ge´nteresseerde lezers. Het pakket werd onder andere gebruikt door het Orange Movie Project om de animatie film Elephants Dream te produceren die onder de creative commons license is uitgebracht. Ton Roosendaal heeft versie 2.42a van Blender de deur uitgedaan met de volgende aankondiging:

The game player in 2.42 release did not work, and Python for Linux had to be upgraded to a newer version.

The two main reasons for this update are:
  • The Game Player didn't function, for all OS versions.
  • Linux version had to be recompiled with Python 10.4.3, so it works with the latest python installs people have.
Of course we did some bugfixes in the past week as well:
  • Materials: crash fix for empty Material Nodes, which get set to Halo.
  • Materials: copy/paste option (icon buttons) did not work for NodeTrees properly
  • Render: using option "Border" missed window re-display in end.
  • Composite: Translate Node didn't work for all Node types (note, still doesn't work for Blur Node)
  • Composite: Adding new Node in Group now updates end result.
  • Composite: Vector Blur node now accepts B&W input for Image.
  • UV Image Window and Node Editor now draw correct Premul Alpha images
    Note; support for non-premul "Key alpha" will be added later).
  • Scripts: mesh_skin didn't work
  • Scripts: vrml97_export used temporal Objects badly
  • Python API: Image.GetCurrent() fixed for "Render Result".
  • Python API: me.faces.delete() crash fixed
  • 3D Window: having multiple 3d views sometimes resulted in wrong grabbing correction (moving objects was not tied to mouse movement)
  • Sequencer: error in Gamma fixed
  • Fluids: Manual viscosity settings now work
Not much for a release, but definitely worth the update.

CVS now gets 'unfrozen' again, new development will start... I expect cool stuff going to happen soon! But, first let's do a great Siggraph show!

Cya,
-Ton-
Versienummer:2.42a
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, BSD, Windows XP, Linux x86, macOS, Solaris, Windows Server 2003
Website:Blender Foundation
Download:http://www.blender3d.org/cms/Blender.31.0.html
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (1)

Elephants Dream was wel een leuke film, maar jammer genoeg was ie maar 10 minuten. (Begin en eindcredits meegerekend)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True