Door , , reacties: 71, views: 63.201 •

Sidemissions

Toch lijken de Britten Connors voornaamste vijanden te zijn. Tenminste, dat lijken we te mogen concluderen, nu we in drie verschillende presentaties Connor alleen maar tegen Britten hebben zien vechten. Ook dit keer was dat weer het geval. Op de E3 richtte Ubisoft zich niet zozeer op de overkoepelende verhaallijn of Connors missies, maar op datgene wat heel veel Assassin's Creed-fans juist zo leuk vinden: gewoon spelen in een grote stad en kijken wat je allemaal tegenkomt en wat je zoal kunt doen.

Assassin's Creed III

Zo passeerden rijdende hooibalen de revue, waar Connor zich in kan verschuilen om zo ongezien naar andere delen van de stad te komen. Ook zagen we hoe Boston bijna geen objecten bevat waar Connor niets mee kan. Als je iets kunt zien, kan Connor erop klimmen, er overheen springen of er iets anders mee doen. Maar echt leuk werd het pas toen Connor zijn hulp aanbod aan een vrouw die in paniek hulp kwam zoeken omdat haar man in elkaar werd geslagen door een groepje Britse soldaten.

Afleiding

Natuurlijk had Connor het groepje gewoon kunnen confronteren en verslaan, maar dan heb je de poppen aan het dansen en weet je ook niet of die kerel die je komt redden het wel overleeft. De Ubisoft-medewerker die het spel speelde opteerde dan ook voor een meer sneaky aanpak. Connor verschool zich achter een hoekje, terwijl de vrouw de aandacht trok van een van de bewakers. Toen die bij haar was om haar weg te jagen, sprong Connor tevoorschijn en maakte hij de nietsvermoedende soldaat af. Dat trok de aandacht van een volgende soldaat, die Connor ook nooit heeft gezien alvorens hij aan zijn einde kwam. Terwijl de laatst van de soldaten op het geluid af kwam, sloop Connor via een andere weg naar de man toe en bevrijdde hem. Optionele sidemission voltooid, en natuurlijk niet zonder reden. Het voltooien van sidemissions levert in Assassin's Creed III weer extra content op. Denk bijvoorbeeld aan speciale quests die je krijgt als je iemand hebt geholpen, die op hun beurt weer een mooie beloning kunnen opleveren.

Populair: Gamecontrollers Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Sony Microsoft Games Politiek en recht Consoles Besturingssystemen