Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 117, views: 64.683 •

Aliens en 3d

Verder kan het Nanosuit voor bepantsering en extreme kracht zorgen. Ook werkt de speedboost nog steeds. Al deze eigenschappen zorgen ervoor dat Alcatraz prima zonder wapens kan overleven, al blijkt dat toch gemakkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk speelden we het level dat we kregen voorgeschoteld toch vooral als een normale shooter, waarbij de eigenschappen van het pak als hulpmiddel gelden. De armor-ability is enorm handig als je even geen dekking kunt zoeken terwijl je je gun herlaadt en al rennend kun je shoot-outs af en toe gewoon overslaan.

Crysis 2

Het pak geeft Alcatraz ook de mogelijkheid om via een hittesensor te kijken, waardoor vijanden die zich verschuilen eenvoudig kunnen worden ontdekt. Dit hielp ons in de 'urban jungle' die New York heet meerdere malen voorbij enkele lastige shoot-outs waarbij we niet precies konden zien waar de vijandelijke soldaten zich verscholen. Ook dit kost het pak overigens energie. Ook handig zijn de vele add-ons en upgrades die je via een simpel menu aan de wapens kunt hangen. Zo gebruikten wij al vrij snel een verbeterde versie van het standaardwapen, waarbij we konden beschikken over een geluiddemper en over laser targeting.

*Aliens

Met deze wapens vochten we ons een weg door New York, waarbij we tegen het einde ook nog werden geconfronteerd met de eerste aliens. Crysis 2 introduceert de op dat moment nieuwe vijand eerst als een speciale verschijning, maar al snel ontdekt Alcatraz dat er meer gespuis op Aarde rondloopt. In een later gameplay-fragment, dat we zelf niet konden spelen, zien we hoe Alcatraz in een gigantische put is beland die fungeert als basis voor de onaardse ellendelingen.

Crysis 2

Terwijl we deze passage bekeken, vielen twee dingen op. Allereerst maakte Alcatraz in een gevecht met een zwaarbewapende alien gebruik van alle facetten van het Nanosuit, wat pas echt goed duidelijk maakt hoe sterk het pak is. Veel interessanter was echter dat we dit fragment in 3d bekeken, met LG's passieve brillen in plaats van de gangbare active shutter shades. We spreken waarschijnlijk voor het voltallige journaille als we zeggen dat deze methode vele malen beter werkt dan de modellen die we tot nu toe hebben uitgeprobeerd.

*Hele spel in 3d spelen?

Hoewel dat natuurlijk niet in directe zin met Crysis 2 heeft te maken, is er niets dat ons zo duidelijk bijblijft na deze presentatie als het 3d-fragment. Waar we na een half uurtje Killzone 3 al vermoeide ogen kregen, konden we ons bij het aanschouwen van Crysis 2 met LG's 3d-brilletjes goed voorstellen dat we op deze manier wél een hele game zouden kunnen doorspelen. Op het eerste gezicht doet de technologie bovendien kwalitatief niet onder voor active shutter shades-brillen; Crysis 2 zag er in 3d dan ook prachtig uit.

Lees ook de gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over de Crysis 2


Door Jurian Ubachs


Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.