Door , , reacties: 86, views: 104.915 •

Het zweet staat op mijn voorhoofd, maar ik ga door. De gang is lang, de vijanden talrijk, maar het doel in zicht. Hoe creatief mijn doelwit ook weg probeert te vluchten, ik geef niet op. Ik ben sneller. Ik ben dodelijk. Ik heb een arsenaal in mijn binnenzak waar het complete Borgia-leger jaloers op zou zijn. Hij gooit hekken dicht, maar al klimmend ben ik sneller dan hij al rennend. Ik ben een meester-assassin, hij een bange vent. Alsof hij voelt dat hij aan de laatste vijf minuten van zijn leven is begonnen. De gang loopt dood, de prooi is van mij. Een sprong. Een messteek in de nek. Requiescat in Pace.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc (verschijnt later)

In Assassin's Creed: Brotherhood begint Ezio Auditore da Firenze direct als de meesterlijke moordenaar die hij aan het einde van Assassin's Creed II was. Assassin's Creed: Brotherhood start dan ook letterlijk waar deel twee eindigde, in het Vaticaan in Rome. Ezio keert, met het Piece of Eden op zak, terug naar zijn villa in Monteriggioni, maar zijn rust wordt ruw verstoord als de Borgia-familie voor de deur staat. Cesare Borgia vermoordt een aantal van Ezio's trouwe bondgenoten en steelt de appel, het Piece of Eden dat Ezio in Rome had veroverd. Bovendien ligt Monteriggioni in puin en moeten Ezio en zijn familie vluchten.

Hoewel je in Brotherhood voor negentig procent van de tijd speelt met Ezio, staat hij niet centraal in de ware setting van het verhaal. Nog steeds is Desmond Miles in het jaar 2012 het werkelijke hoofdpersonage, dat zich via de Animus, een geavanceerde computer, kan verplaatsen in zijn voorvaderen. In het eerste deel was dat Altaïr, die omstreeks 1200 in het Midden-Oosten leefde, en in deel twee werd het Ezio, die dus ook in de nieuwe game het lijdend voorwerp is.

*Evolutie

Brotherhood scoort echter direct punten door de evolutie die op dit punt plaatsvindt. Anders dan in de vorige games heb je nu zelf controle over wanneer je de Animus in- of uitstapt. Je kunt dus op elk moment Ezio verlaten en als Desmond zijnde even een babbeltje maken met een van de teamleden die voor de moderne Assassins werken. De strijd tussen de Assassins en Abstergo, het equivalent van de Templars, blijft zich ook ontwikkelen. De Assassins komen in tijdnood en worden overal opgejaagd door agenten van Abstergo. Hierdoor krijg je in Brotherhood meer mee van de band tussen Desmond en de andere teamleden, waarbij de band met Lucy Stillman, gespeeld door Kristen Bell, het interessantst is.

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Smartphones Google Laptops Sony Apple Games Wetenschap Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True