Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

Uitgever Ubisoft heeft een enquête gehouden waarin deelnemers werd gevraagd om, op basis van Assassin's Creed: Brotherhood, suggesties te doen voor een eventueel volgende Assassin's Creed-game.

De rondvraag over Assassin's Creed richtte zich voornamelijk op wat de ondervraagden graag in een volgende Assassin's Creed-game zouden willen zien, zo meldt Eurogamer. Uit de antwoorden blijkt dat gamers een volgende game op verschillende manieren voor zich zien. Een deel zou een nieuw hoofdpersonage in een nieuw tijdperk verkiezen boven een vervolg met opnieuw Ezio in de hoofdrol, terwijl een ander deel van de ondervraagden de Italiaanse held graag in een ander deel van de wereld ziet opduiken.

Ook blijkt dat gamers graag een evolutie van diverse al bestaande elementen uit de gameplay zouden zien. Zo zou Eagle Vision nog meer informatie moeten kunnen geven. Ook wordt gesuggereerd dat er een connectie moet zijn tussen verschillende Assassin's Creed-games; een actie in de Facebook-game van Assassin's Creed zou de consolegame moeten kunnen beïnvloeden.

De enquête kan worden gezien als een eerste indicatie dat Ubisoft zich voorbereidt op de ontwikkeling van een volgende strategiegame. Dat zou allerminst een verrassende stap zijn; de spelserie is inmiddels goed voor twintig miljoen verkochte exemplaren wereldwijd, terwijl Assassin's Creed: Brotherhood vorige week over de grens van een miljoen in Europa verkochte exemplaren heen ging.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

het lijkt mij echt strak om bijv een gedeeltje in Amsterdam af te spelen. maarja dat zie ik niet gebeuren, zou ook niet weten welk tijdperk en welke gebeurtenissen er moeten plaatsvinden op dat moment in de game
Victoriaans Engeland, dat zou pas leuk zijn ! Ben een beetje teleurgesteld dat ze opnieuw Ezio genomen hebben, maarja, eigenlijk had Brotherhood al integraal in 2 moeten zitten.
Dat Brotherhood integraal in 2 had moeten zitten ben ik niet met je eens hoor. Het is een compleet nieuwe game en een multiplayer functionaliteit die even toegevoegd worden. Er zijn genoeg games geweest die zich met minder waar voor hun geld er van af probeerden te maken.

Als Brotherhood bij 2 in had gezeten had het de ontwikkelingstijd ook nog eens flink verlengd en was de game daardoor een stuk duurder geworden.
Elke Assasin Creed game is natuurlijk geen volledige game. Ze zijn zo ontiegelijk snel uit te spelen. Naar mijn mening konden ze gemakkelijk meer uitdaging brengen en het verhaal zo schrijven dat het minimaal 8 uur duurt.

Deel 1 & 2 gespeeld maar ga niet weer een halve game kopen... Elk nieuw deeltje begint leuk maar bied weinig uitdaging en een tekort verhaal
Sorry, maar onder de 8uur speelduur is echt een grapje neem ik aan.

Deel 1 is misschien relatief kort, maar in alle reviews valt te lezen (en heb ik zelf ook ondervonden) dat deel 2 toch makkelijk tegen de 15-20uur aanhikt. Brotherhood heb ik nog niet kunnen spelen dus daar kan ik me niet echt over uitlaten, maar ook hier zie ik 15uur vaak genoemd worden (wat dan zonder verzamelde voorwerpen en sidequests is, maar sidequests horen wat mij betreft ook gewoon onder speelduur).

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 6 december 2010 11:11]

Deel 1 heb ik ook niet uitgespeeld, te eentonig voor mij, maar heb er wel 8 uur ingestoken en zat nog niet op de helft. Brotherhood heb ik inmiddels 6/7 uur inzitten en heb ook niet het gevoel dat ik al op of over de helft ben.

Sidequest horen er naar mijn mening ook wel bij. Je hoeft ze niet allemaal te doen, maar ik gebruik ze vooral als afwisseling op de verhaal-missies. Onderweg naar een missie kom je vaak wel wat afleiding tegen waardoor je zo weer een uur verder bent voordat je aan de volgende missie begint. Dat vind ik ook wel 1 van de grote pluspunten van dit spel.
Precies, ik heb het verhaal van Brotherhood ondertussen uitgespeeld en ben daar met af en toe een sidequest denk ik wel zo ongeveer 15 uur mee bezig geweest. En als ik dan kijk naar mijn totale synchronisatie zit ik pas op 43% dus ik ga hier nog wel een uurtje of 20 mee bezig zijn denk ik (+ alle achievements die ik nog wil hebben)!
Minimaal 8 uur? Ik weet niet hoe jij AC gespeeld hebt, maar deel 2 heb ik 22 uur over gedaan. Hiervan was hooguit 1 uur DLC. De overgebleven 21 uur vind ik dan nog behoorlijk lang. Erg goede en sterke games vind ik persoonlijk en het verhaal en de missies worden naar het einde toe alleen maar beter.
misschien kan het in 8 uur. Maar de verhaallijn volgen is toch niet de volledige game? Je kan ook super mario binnen een kwartier uitspelen maar of je dan geniet van de game is een 2e.

Ik houd er juist van om gewoon rustig een side questje op te pakken, alle torens 'unlocken' eventueel een beetje rond te lopen kijken wat er te doen is en rustig in mijn eigen tempo de hoofdlijn uitspelen.

Op die manier heb ik deel 1 in rond de 15-20 uur uitgespeeld en deel 2 ook zo rond de 15 uur. En dan doe ik het volgens mij nog vrij snel (overigens is dit zonder de veren, collectibles doe ik niet aan :P)

Je kan er ook voor kiezen om een walktroughtje naast je neer te leggen en elke stap te volgen en zo door die game te rammen, maar dan krijg ik een beetje het 'feeling like a machine' gevoel....

nee als je deze games in 8 uur uitspeeld dan vind ik niet dat je de assassins creed-ervaring heb meegekregen...
Brotherhood is gewoon een goede, volledig nieuwe game.
Ik zat ook met een paar plaatsen waar ze nog konden beginnen, bijv Madrid, Londen, Parijs. Dit zijn echt nog wel steden die ik in deze games terug zou willen zien. Komen ook voor in de tijd van de Renaissance waar een deel van het spel zich toch al mee bezig houdt. Maar ach, het is aan ubisoft de keus, dus we zullen zien wat voor leuks ze verzinnen:)
Ik vond het Midden Oosten juist gaver dan Italië. Geef mij maar weer Arabisch.... "rdoha alaih!", "tamahal!", "agreban wadjie".

Erg gave serie, maar standaard westerse steden vind ik zelf een beetje saai.

@Ceaneye:
Naar gebruikers luisteren is toch prachtig? "Goedkoop ideeën" opdoen vind ik wel slecht. Beter een goed idee gestolen, dan een slecht idee bedacht.
In het midde-oosten gebasseerd op Hassan-i Sabbah, de gast waar het woord "Assassin" eigenlijk van komt. Kunnen ze een spel maken over de begin jaren van de Assassins
Ik denk eigenlijk dat Amsterdam (en Nederland ten tijde van de VOC) in principe wel eens een goede kanshebber kan zijn hoor.
Het ligt chronologisch perfect in de tijdlijn die tot dusver aangehouden wordt (17e eeuw) en ze kunnen daarna mooi doorstomen naar de Frans Revolutie (18e eeuw) voor de volgende game. Daarna hebben we nog Victoriaans Engeland (19e eeuw) (zoals hieronder aangegeven) wat een mooie historische stop kan zijn.

Dat zijn al 3 games, nu nog mooi integreren in de totale storyline :)
En dan kan de Assassin nog uitwaaien naar de kolonien in Afrika of Oost Indie, of naar bijv. Malacca en Signapore in die tijd.
de gouden eeuw in amsterdam en dat je de schepen op moet blazen omdat de tempeliers geld achterhouden, dat zou een missie kunnen zijn
Amsterdam, Rotterdam in het VOC tijdperk klinkt wel nice!
Franse revolutie graag.
lekker cutscenes zien met de guillotine.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 6 december 2010 13:24]

Allemaal goed voor mij... ander personage, andere wereld, een leidraad door het verhaal...

maar aub zwijg me over die stoem facebook...das nu het enige waar ik me echt niet mee ga bezig houden.
Laat staan dat ik speciaal een facebook account ga maken om daar het spel te spelen en extra's te unlocken voor in men maingame... voor mij een total NO.

Hou je bezig met je game en daarmee basta.

Character development zou ook wel leuk zijn, zo dat je savegames van huidige verder gebruikt worden in een vervolg...

bvb een paar missie met Enzio, die dan de vlag doorgeeft aan een andere assassin en zo begint pas het echte spel...
Beetje het verhaal van twee assassins in dezelfde tijdperk wiens paden elkaar kruisen en je overspringt naar de ander's verhaal.
ja vind ik totaal ook uit den boze weg met die itegratie met facebook en andere crap die je verplichten er andere systemen op na te houden.
uplay, psp/DS/WP/... , facebook integraties kunnen we missen als kiespijn.

Maar heb geen enquete zien passeren.

@nibortreab nee dank u laat er ons zeker geen shooter van maken, daarvan bestaan er al genoeg. een gedachte om van te gruwelen inderdaad.
Die integratie als extra vind ik prima. Als het maar geen noodzaak is om de game uit te spelen.

Ik moet overigens toegeven dat ik Brotherhood nog niet heb gespeeld.
Is een manier van goedkoop ideën op doen maar zo hebben de gamers de stakeholders dus ook een stukje inbreng bij de nieuwe AC das toch best mooi ! ik zou wel een stukje in NL willen van bijvoorbeeld michiel de ruyter ! :P
Dat goedkope zal wel meevallen aangezien al die ideeën ook gescreend moeten worden. Reken maar dat er de grootste bulls*** tussen zal zitten :)
AC in rond 1930-1940? XD die wapens van toen kan die gozer makkelijk ontwijken (machinegeren na dan) zoals de lee enfield enzow? dat ie beetje a la V van V for Vedetta is? das toch gruwelijk?
Alsjeblieft niet, geen WO2 setting. Zoiets bestaat al in de vorm van andere spellen zoals The Saboteur etc.

De hele basic vuurwapens in Brotherhood en deel 2 vond ik wel best, het is juist het hand tot hand gevecht wat ik leuker vind dat altijd weer geschiet.
meer nadruk op het heden....de dubbele verhaallijn kan verder uitgewerkt worden imo
Een spin-off met Desmond, dat zich in het heden afspeeld, lijkt me ook wel leuk. Kunnen ze misschien wat meer creatieve vrijheid genieten zonder de AC games op zichzelf aan te tasten. Maar laat ze niet te ver gaan en meteen NY kiezen ofzo, gewoon iets wat historisch gezien relevant is. Iets van Rome in de huidige tijd ofzo met een gelijke opzet als AC:B.
Toen amerika net zon beetje ontdekt was lijkte me ook een erg mooie setting. Dat de templars daar ook weet ik veel wat zitten te doen, en met indianen vechten. Je moet niet te ver vooruit gaan met AC, dat komt niet ten goede met machinegeweren etc. Volgens mij zou daar de gameplay heel wat minder realistisch van gaan worden, assassin die lekker om kogels heenloopt...
Tegenwoordige tijd kan wel, maar laat ze dan inderdaad alsjeblieft machinegeweren en dergelijken gewoon buiten beschouwing laten. Gewoon doen alsof het er niet is en zwaardgevechten behouden.
Daar ben ik het mee eens. Het zou de essentie een beetje uit de serie halen, en het zou denk ik een beetje gaan lijken op splinter cell of iets dergelijks. Misschien kan je wel iets doen met de Amerikaanse Burgeroorlog.

Iets anders lijkt me Ghengis Khan, dat komt ook al een stukje voor in de Assassins Creed codex die Altair heeft geschreven.
Ah is best wel vet, dit kan de game wel ten goede komen.

En het zou wel leuk zijn om te zien waar de serie met deze suggesties heen gaat.

Parijs?
London?
Nieuw Amsterdam :P
lijkt idd leuk als amsterdam er in voorkomt, maar ten tijde van de gouden eeuw is nieuw amsterdam niet meer dan een leuk dorp. Het zou wel leuk zijn als ze het iets mee rpg achtig wordt met meer kleding en wapen opties
Ik bedoelde meer nieuw amsterdam, wat later new york werd. Maar ik weet even niet hoe dat in de tijdlijn ligt.
Een volgend deel is dus wel een zekerheidje. :)

Wel goed dat ze naar de fans luisteren, maar opzich vind ik het wel apart dat ze geen pad hebben uitgestippeld voor de hele serie. Misschien hadden ze dit succes totaal niet verwacht? Maar laat de echte fans maar beslissen dan zullen de verkopen ook heel goed zijn waarschijnlijk.

Voor de losse spelelementen is het natuurlijk alleen een pluspunt.
Dit is natuurlijk een prachtige manier van crowdsourcing om het product naar een nieuw level te tillen. In de Assassin's Creed serie wordt er sowieso veel gebruik gemaakt van de suggesties van de spelers wat ook bleek uit de stap tussen het 1e en 2e deel.

Ik kan dit alleen maar toejuichen, want het is erg belangrijk bij zo'n franchise als dit dat er goed geluisterd wordt naar de massa om de spelers geïnteresseerd te houden en de gameplay vers.

Ik zou zelf in ieder geval graag zien dat het hele verhaal niet teveel uitgemolken wordt, maar dat er uiteindelijk een degelijke afronding in zit en dat iedere game ook echt iets bijdraagt aan de storyline.
Nederland ten tijde van de Gouden Eeuw! Samenzweringen tijdens kolonisaties en ontdekken van nieuwe werelden. Bovendien is Amsterdam rond die tijd prima geschikt voor het nodige klim en sluipwerk met al die steegjes, gebouwen en grachten.

Omdat er toen veel kolonies waren zou je via havens ook nog kunnen fast travellen naar andere werelddelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True