Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Uitgever Ubisoft heeft een patch voor Assassin's Creed: Brotherhood aangekondigd. De patch moet onder meer afrekenen met een bug die het spel onspeelbaar maakt. Ook in de multiplayer wordt een aantal bugs verholpen.

De patch moet een bug verhelpen die diverse gamers hun spel heeft gekost, zo meldt Ubisoft op de Facebook-pagina van het spel. Door de zogeheten Animus-bug komen spelers gevangen te zitten in het heden en kunnen ze de Animus niet meer gebruiken om terug te keren naar het verleden. De Animus is essentieel in Assassin's Creed: Brotherhood; spelers kunnen door de bug niet verder spelen en moeten dus opnieuw beginnen.

De Animus-bug vormde weliswaar het grootste probleem voor Assassin's Creed: Brotherhood-spelers, maar de patch neemt ook andere delen van het spel onder handen. Zo wordt in de multiplayermodus van het spel een oplossing geboden voor het probleem waardoor spelers soms in matchmaking blijven hangen. In de singleplayer verhelpt Ubisoft problemen met fast-travel en een bug waarbij Ezio op een missielocatie buiten Rome blijft hangen, zonder een mogelijkheid om terug te keren naar Rome, wat inhoudt dat het spel niet verder kan worden gespeeld.

Volgens Ubisoft verschijnt de patch binnenkort, maar een exacte datum heeft de uitgever nog niet. Zodra de patch beschikbaar is, krijgen spelers daar automatisch bericht over als zij het spel starten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Wel raar dat dit dan nog nooit eerder was opgevallen...
Testen ze hun games niet meer voor dat ze hem releasen? tegenwoordig koop je een game druk je hem in je console/pc en heb je al 5-6 patches. Waarom testen ze dit niet?

allemaal om die tijdsdruk.
idd, erg slecht. of komt deze bug slechts heeeeel sporadisch voor?
Aangezien, maar een paar gamers erover klagen lijkt me (single player) sporadisch voor te komen.

Vergeet niet dat dit weer een sequentie bug is, wat inhoudt je moet conditie a,b,c,d,e en f voldoen om deze bug te hebben.
't is niet dat je bv in sequentie 3 ff der uitstapt dat je "nooit" er meer in kunt. 't is conditionele bugs en dat zijn altijd de moeilijkste.
En dan is er nog een grote kans dat deze testdiepte door het management niet geaccepteerd werd.
Nou, ik heb deze game zelf (singpleplayer) 100% uitgespeeld, echt 100%, en ik ben nog niet 1 bug tegenkomen, slechts 1 keer een grahpics foutjes, ik stond in een lantarenpaal. Dus ik denk persoonlijk dat ze echt weinig voorkomen, en hoe test je iets als het weinig voorkomt? Of misschien werd het getriggered door iets dat microsoft niet had uitgeprobeert. Dat weet jij ook niet, wees blij dat ze binnen 3 weken al gelijk deze bugs patchen, ik heb games gezien waarbij dat 6 maanden duurde, dat is pas irritant. 6 maanden een nieuwe game in je kast hebben liggen.

EDIT: Overigens vind ik wel dat dat Matchmaking sneller mag, moet echt vaak weer weg gaan omadt het te lang duurt, maar dat is dus gewoon een bug, dat vind ik dan wel weer slecht, want dat is dus eentje die snel opvalt

[Reactie gewijzigd door MassiveImpact op 22 december 2010 13:55]

Dan moet ik toch zeggen dat je 1 van de weinige bent :). Dingen die ik ben tegengekomen:
-Zwarte minimap
-Missie ronde niet af. Dan had ik de hoer geholpen, maar als ze weg ging lopen liep ze tegen een kist aan in plaats van verder langs de weg. En dat een paar keer.
-Paard kon niet om een paaltje heen
-Game loopt helemaal vast, en na 2 minuten gaat hij weer verder.

Dit heb ik zelfs gezien bij de enigste andere copie die ik heb gezien bij een vriend gezien.
Jullie moeten niet vergeten dat sommige bugs relatief weinig voorkomen. Wanneer de ontwikkelaar X uur het spel heeft getest voor de release, dan halen de consumenten dat aantal manuren testen binnen no-time weer in. AC:B was in de eerste week al een miljoen keer verkocht, daar kun je niet tegenop met wat testen.

Het is dus alleen maar aannemelijk dat de gamers bugs zullen tegenkomen die de ontwikkelaars gemist hebben.
Dan vind ik nog dat je de game beter moet testen, dit soort dingen weerhouden kopers er van om het vervolg te kopen op de release!
Het is naar mijn weten pas de eerste (hooguit tweede) patch. Moet kunnen vind ik zelf, zolang er maar geen fratsen als corrupte-savegames etc voorkomen.
Zo wordt in de multiplayermodus van het spel een oplossing geboden voor het probleem waardoor spelers soms in matchmaking blijven hangen.
Nou soms blijven hangen is nog dat daar aan toe, maar meer dan 25 min wachten op medespeler om 1 match van 10 min te spelen is mij wel iets te veel gevraagd. ;)
Als je NAT Type 2 is dan zou die gewoon moeten werken. ik heb nergens last van.
Ik heb gelukkig geen last gehad van deze bugs, behalve van een trage matchmaking zo nu en dan.
En ik heb NAT type 2 op mijn PS3.
ikzelf heb ook nat type 2 en het voor my een minuutje om een game te vinden, heb ook nog nooit last gehad van disconnects.
Van die singleplayer bug had ik nog geen last gehad, maar die matchmaking bug was me idd al opgevallen (alhoewel het systeem na verloop van tijd wel automatische een nieuwe sessie maakt, die dan wel lukt).
Van de bugs hier beschreven heb ik geen last gehad maar heb zelf wel een hele rare ondervonden. Toen ik de laatste borgia vlaggen aan het verzamelen was en ik in de st pieterskerk (1 van de schuilplaatsen van romulus) de kardinaal op zn hielen zat, steeg ik spontaan naar boven en kon niks meer doen, een instant heilig verklaring zeg maar :) uiteindelijk werd ik gedesynchroniseerd omdat ik te ver van mn doelwit was. Echt ergerlijk vond ik het niet want ik had em toch al een keer gespeeld, het was me om de vlaggen te doen. Maar moest ik dit de eerste keer meegemaakt hebben, zou ik toch wel morren denk ik.
Zat een zelfde soort bug ook niet in Assassin's Creed II? Dat was geloof ik save game gerelateerd, als je een bepaalde actie had gedaan kon je save game niet meer geladen worden en kon je opnieuw beginnen...

Iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb bijna 40 uur in de single player zitten en ben geen bug tegengekomen. (PS3) Wel een keer in multiplayer door de grond gevallen en een keer in limbo gezeten waarbij ik wel gekilled kon worden, maar tussendoor alleen maar mijn persona in de animus achtergrond zag.

Verder niet dus. Ik vind het MP gedeelte echt briljant overigens. Normaal speel ik de MP nauwlijks en ga ik echt voor de SP games. Dat is ook waar ik ACB voor gekocht heb, maar ik ben inmiddels echt verslaafd aan de MP.
Ik heb de SP voor 75% uitgespeeld (alleen nog sidequests e.d. die ik moet afronden) en ben nog geen bugs tegengekomen. Wel het probleem dat mijn Xbox af en toe vastloopt maar dat ligt geloof ik meer aan dat oude bakkie (DVD leest niet altijd even goed meer)
Geld dit alleen voor de pc of ook voor de xbox?
De pc-versie komt pas in Maart 2011
Ah het zijn idd pre-orders.. Hmm ja en hoe ga ik die updates krijgen zonder xbox live? Ik heb mijn xdoos niet aan internet hangen.
Zonder internet krijg je de update gewoon niet. Je kan natuurlijk gewoon even een netwerkkabel in het daarvoor bestemde poortje stoppen....
Als het echt een groot probleem voor je is, dan kun je vast wel even de xbox naar een plek verslepen waar je hem WEL op het internet kunt aansluiten toch?
Ze slopen er dus een stukje DRM uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True